Tribuna, aprilie 1997 (Anul 113, nr. 1887-1907)

1997-04-01 / nr. 1887

Iniţiative sindicale "forţei adevărului prin CNSl al frăţiei" Vineri, 28 martie, a avut loc la Sibiu o întâlnire -dialog între sindicate şi factorii de decizie la nivel judeţean şi naţional. Printre invitaţi s-au numărat: dl Nicolae Nan, preşedintele Consiliului Judeţean, dl. Nicolae Coman, adjunct al preşedintelui FPS local, dl. Ioan Cindrea, dir. al Direcţiei pentru Muncă şi Protecţie Socială (DMPS) Au participat, de asemenea, o serie de parlamentari sibieni: dl. Romeo Marius Trifu, deputat PD, dl. Ovidiu Şincai, deputat PDSR şi dl. Victor Fuior, senator PUNR. Au fost de faţă reprezentanţi ai Prefecturii şi Primăriei, continuare în pagina 11 Viorel RNDMESCU hen OTECA ..ASTKJ!. Cozur EMILIAN PATRU (alias “Milucu) Sâmbătă, 29 martie, procurorul de serviciu din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu, dl. Liviu Visea, a emis mandat de arestare pe termen de 30 de zile pe numele lui Emilian Ioan Pătru, patronul SC “Cibinium H&P” SRL Sibiu. Acesta este învinuit de instigare la fals intelectual (în privinţa unor acte contabile referitoare la afaceri cu două firme - una română, fantomă, şi alta, străină), uz de fals şi evaziune fiscală, pentru activităţi aferente anului 1995 Precizăm că, tot sâmbătă, 29 martie, Parchetul a dispus efectuarea unor percheziții legate de acest caz. continuare în pagina 12 mu mm x mu mm i COTIDIAN INDEPENDE 1 a a» 1 lm Ima ama mm 1 mm Anul CXIII, nr. 1887, serie noua Marți, 1 aprilie 1997 12 pagini - 700 lei (la abonaţi - 250 lei) A venit primăvara, a dat colţul ierbii, albinele “testează" ieşirea din stup, ghioceii au devenit “flori uitate", a mai şi nins, a mai fost şi frig, dar toate drumurile duc către primăvară. Până şi ora oficială s-a adaptat noului anotimp. A venit primăvara şi oamenilor li s-a cam terminat bruma de economii, şi citind comunicatul Institutului Naţional de Statistică, nu ştiu bieţii de ei ce să mai creadă. ^Căci din acest comunicat parafat de oficialii statisticii române rezultă că produsele lactate s-au scumpit doar cu jyrrOHIÂLOi. ..f 19 vreo 35 la sută, în timp ce... preţul laptelui, brânzei de vaci, de burduf, smântânii, iaurtului, sanei s-a dublat şi chiar triplat Cam aşa stau lucrurile şi în ce priveşte carnea şi produsele din carne. Ca şi în privinţa pâinii şi a derivatelor. Dar ăsta-i preţul tranziţiei, preţul unor întâmplări economice şi sociale neprevăzute în timpul trecutei campanii electorale, când tot viitorul românilor şi al României era roz, fără să ne dăm seama că faptul se datorează ochelarilor pe care-i purtam şi nu realităţii la care eram martori. A venit primăvara şi ciorba de ştevie sau de urzici este preferată de cei mulţi unei ciorbe de perişoare sau de continuare în pagina 2 TRIBUNA  I De luni până luni 1 . Ieri, peste 20 de cazuri , dezbătute în şedinţa I Comisiei Anticorupţie I I I Dl. arh. Ioan Ispas, în calitate desubprefect a participat la şedinţa I Comisiei Anticorupţie. I Au fost puse în discuţie peste 20 de cazuri. Baza hipică şi patronul Emilian Patru au ţinut capul de afiş. La “măruntele” am reţinut subiecte care  vizau metodologii de privatizare. 1 -1 Un băimărean îşi face o cruce şi îşi scuipă în sân I că a scăpat de avalanşă ! Avalanşa de la Bâlea a alertat ofi- I cialităţile locale. Echipa “Salvamont” Sibiu, prezentă în zonă, a fost completată cu încă două echipaje care au urcat cu maximă operativitate spre a salva turiştii băimăreni ce au ignorat propria lor siguranţă.. La ora 14 se mai căuta doar un singur turist, celălalt scăpând ca prin miracol. La căutări au participat, alături de salvamontişti, şi turişti aflaţi la Bâlea Lac. DL Ispas a solicitat maximă operativitate pentru refacerea legăturilor telefonice şi repunerea în funcţiune a reţelei de curent electric, cu atât mai mult cu cât în zonă se mai află încă 30 de elevi.  Grupul american GBE acceptă oferta subprefectului Aflat, luni 31 martie a.c., într-o vizită de lucru, grupul american GBE, condus de d-na Caren A. Potter, a stabilit, în urma întrevederilor cu dl. subprefect, ca în perioada aprilie-mai la sediul Fundaţiei Româno-Germane să se organizeze un simpozion de prognoză şi management pentru 12 echipe de manageri din întreprinderi sibiene de stat sau private. ■f Ninsorile dereglează traficul rutier Ninsorile abundente din ultimele 48 de ore au dereglat traficul rutier. Prefectura Sibiu a dispus mobilizarea forţelor umane şi a utilajelor aferente necesare deszăpezirii. “Traficul rutier este afectat spre Râu Sadului, Păltiniş, Jina, Poiana, unde se lucrează din oră în oră cu utilaje de iarnă. Se folosesc şi utilaje neconvenţionale acolo unde copacii supraîncărcaţi de zăpada depusă au cedat blocând traficul rutier" - ne-a declarat dl. subprefect.  Vizita ministrului Spranger la Sibiu, pe ultima sută de metri Programul vizitei ministrului german pentru Colaborare Economică şi Dezvoltare, Carl-Dieter Spranger, va fi în centrul discuţiei de astăzi care va avea loc între domnii Ralf Breth, consulul general al Germaniei la Sibiu, şi dl. subprefect, arh. Ioan Ispas, urmând a fipuse la punct ultimele detalii. Propunerile d-lui subprefect vin să întregească o vizită tehnică şi de ce nu şi politică, cu puncte care vizează şi aspectul cultural şi spiritual. Adrian POPESCU DIN OGENDA SUBPROFECTULUI arh. Ioan ISPAS în pagina 11 Sport Ultima ore a romanilor1 Astăzi, 1 aprilie, la ora 12, în “Salonul alb" al restaurantului “împăratul romanilor”, are loc un cocteil. Sunt invitaţi toţi managerii, directorii, preşedinţii de societăţi şi de partide, cu soţiile şi copiii. Ţinuta obligatorie. Se organizează o tombolă, între premii aflându-se o maşină de cusut, un prăjitor de pâine, o instalaţie de pus bigudiuri la rece şi o ascuţitoare cu program. Câştigătorul să aibă asupra lui buletinul de identitate şi certificatul de naştere al copiilor (pentru orice eventualitate). Comitetul de conducere al A.P.S. Schimbare la vârf in Poliţia libiana Ieri, ministrul de interne Gavril Dejeu a pornit al doilea val de schimbări la vârf în poliţia română. Prin Ordinul ministrului au fost schimbaţi doisprezece şefi de inspectorate judeţene de poliţie, între cei care şi-au pierdut funcţiile aflându-se şi col. Niculaie Şuteu, şef - până ieri - al I.P.J. Sibiu. Noul şef al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Sibiu este colonelul Eugen Rotărescu, fost comandant al Poliţiei municipiului Sibiu. Vom reveni.