Tribuna, august 1997 (Anul 113, nr. 1973-1994)

1997-08-05 / nr. 1975

Râurile din judeţul Sibiu au ieşit din matca dar situaţia e sub control „Apele au crescut, parcă, dintr-odată, iar primăriile nu ne-au anunţat nimic" ne-a declarat dl.Petru Maxim, director la R.A. Apele Române filiala Apelor Râmnicu Vâlcea - Sistemul de Gospodărire a Apelor (Sibiu). Domnia sa, duminică noaptea, s-a deplasat în localităţile Racoviţa, Sovata, Scorei, Nou Român şi Arpaşu de Jos, unde afluenţii de la stânga au ieşit din parametri normali, pârâul Gostaia (Arpaşu de Jos) inundând chiar câteva grădini. Deocamdată pericolul a trecut, însă în zona Turnu Roşu. Oltul este în creştere, în rest au fost înregistrate acumulări la parametri normali. Centrul de Prevedere a Vremii Sibiu anunţă că în intervalul 5.VIII-11 .VIII.1997 vremea se va ameliora şi se va încălzi treptat, dar în zona de munte vor mai cădea averse de ploaie, însoţite şi de descărcări electrice. Temperaturile minime se vor situa între 12-16 grade C, iar cele maxime între 25- 32 grade C. Informaţiile meteorologice ne-au fost puse la dispoziţie de dl. Dan Ciovică - meteorolog de serviciu, în lacul barajului de la Gura Râului, ieri, volumul de acumulare era de 14.958.000 mc. Aportul la intrare este de 8 mc/sec., cifră care se regăseşte integral şi la ieşire. P. VECSEI Nesfârşite şi grele blesteme apasă soarta românului la această vreme! Din văzduh ne bate ploaia şi frigul de parcă cineva ne-a furat vara şi soarele, lăsându-ne în schimb doar toamnele, cataclismele şi nenorocirile. Pe pământ s-a ales praful de recolte şi teamă mi-e că la iarnă vom fi ca greierii lăutari. Prin vistieria ţării suflă vântul şi nu mai afli decât rotocoale de fum din pipa finanţistului Ciumara. Prin spitale îşi aduc bolnavii mâncarea şi medicamen imm ele de acasă că te şi miri până la urmă de ce nu le închid de tot trimiţând doctorii în şomaj şi betegoşii la loc cu lumină şi verdeaţă. Se închid în schimb absolut aiurea şi la grămadă zeci şi zeci de întreprinderi care duceau faima României pe alte continente, dar care acum sunt pe butuci, fireşte din vina lui Ceauşescu, Văcăroiu, Nabucodonosor şi tata Noe. (Apropo, v-aţi fi putut imagina vreodată că marea şi ultramoderna şi ultracunoscuta fabrică de covoare din Cisnădie va fi prăduită şi falimentată şi neantizată ca şi când nici n-ar fi existat?). continuare în pag.ll Emil DAVID eSe zice cu, Juca limba femeii ar fi mai scurtă, zilele bărbatului ar fi lanoi. COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXIII, nr. 1975 serie nouă Marţi, 5 august 1997 12 pagini-600 lei (Ta abonaţi - 250 lei) Tranzacţionarea contractelor FUTURES pe valutei Fabrica de spume poliuretanice a primit acordul de mediu! Refăcând studiul de impact şi cântărind atent toate aspectele ridicate în cursul analizelor şi dezbaterilor, Agenţia de Protecţie a Mediului Sibiu şi-a dat vineri, 1 august, acordul de mediu pentru Fabrica de spume poliuretanice. „Acest acord este definitiv - ne-a comunicat dl. Dumitru Isacu, inspectorul şef al agenţiei. Dar, în perspectiva eliberării viitoarei autorizaţii de mediu, am pus o serie de condiţii foarte severe. Dacă ele nu vor fi respectate întocmai, nu se va da autorizaţia". Ion SORESCU • La tranzacţiile din prima zi au participat I 14 brokeri repre-I zentând tot atâtea societăţi comerciale • Au fost încheiate 64 de contracte • Valoarea acestora s-a cifrat la 454 milioane lei Amănunte în pag. 1-911 Mlllll 1 lil. (Din nou, biletele de tren începând de ieri s-au majorat tarifele pentru transportul feroviar de călători cu 15 %. Pe cele mai circulate rute, cu plecare din gara Sibiu, noile tarife pentru trenurile accelerate, clasele I şi II, sunt următoarele : în direcţia Bucureşti- Timişoara 57.500 lei pentru clasa I,25.100 lei clasa a II a, Constanţa 74.900 lei (I), 36.100 lei (II). Pe această rută preţul biletului la clasa a ll-a pentru elevi şi studenţi este de 19.600 lei. Pe ruta Cluj-Napoca costul unui bilet e de 35.100 lei la clasa I şi 19.900 lei pentru clasa a ll-a. Preţul abonamentelor lunare s-a majorat cu 15%. SNCFR continuă să acorde aceleaşi facilităţi veteranilor de război, răniţilor din Decembrie 1989 şi celorlalte categorii Sociale ce beneficiau de ele. Călin BLAGA urm exneamei Ieri a început cea de a V-a ediţie expediţiei Pronatura. Ea are ca scop familiarizarea micilor expediţionari cu orientarea în teren deschis, lucrul cu harta şi busola, însuşirea noţiunilor de bază din tehnica alpinismului etc. în acest an expediţia va pleca de la Cabana Prejba şi după o săptămână va ajunge în Păltiniş, după ce a trecut peste Vârful Cindrel. Vom reveni. Foto: Andrei BUTA „Taxa Basescu“ a intrat in vigoare! Cu data de 1 august a intrat în vigoare Ordonanţa de Urgenţă nr. 20/ 1997 privind taxa pentru drumuri - „taxa Băsescu“, cum o ştiu oamenii. A stârnit panică printre automobiliştii sibieni vestea că poliţiştii aplică deja amenzi celor care n-au plătit-o. Ne-am interesat la Poliţia municipiului Sibiu, la Biroul circulaţie, şi am aflat că nici vorbă de aşa ceva. Nu s-au primit, încă, nici un fel de instrucţiuni de la Bucureşti în legătură cu aplicarea amenzilor. De altfel, pentru liniştea dumneavoastră, vă reamintim că plata „taxei Băsescu“ se poate face până la 30 noiembrie, integral sau în trei rate. Organele de poliţie vor trece la reţinerea certificatului de înmatriculare şi aplicarea amenzii numai după încheierea acestui interval. Plata „taxei Băsescu“ se poate face, deocamdată, numai la sucursalele CEC. Ion S.