Tribuna, octombrie 1997 (Anul 113, nr. 2016-2038)

1997-10-01 / nr. 2016

I I I I I I I I I I I I I I I I I I Onorată de înalte personalităţi politice, diplomatice şi academice din ţară şi de peste hotare Astăzi, Universitatea ‘Lucian lilaei" îţi redeschide prţile intr-un nou an academic Astăzi, ora 10.30, în sala mare a Casei de Cultură a Sindicatelor din Sibiu, va avea loc ceremonia academică de deschidere a noului Strădania ar trebui să fie întotdeauna proporţională cu ceea ce doreşti an universitar, festivitate care va fi onorată de înalte personalităţi ale vieţii politice din România. Victor Ciorbea, primul ministru al Guvernului României,Virgil Petrescu, ministrul învăţământului, Gavril Dejeu, ministrul de Interne, precum şi deputaţi şi senatori de Sibiu. De asemenea, vor fi prezenţi: Bernard Boyer, ambasadorul Franţei la Bucureşti, Ralph Publicover, însărcinat cu afaceri continuare în pag. 12 Ion Onuc NEMEŞ nur orm de rom smvici ! COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXIII,nr. 2016, serie nouă Miercuri, 1 octombrie 1997 12 pagini - 600 Iei (la abonaţi - 250 Iei) Atenţie la paşapoarte Noi reglementări referitoare la regimul paşapoartelor Aflând despre prevederile Ordonanţei Guvernului nr.65 din 30.08.1997, l-am contactat pe dl.col.Ioan Haşegan, şeful Serviciului Paşapoarte Sibiu. Din discuţia purtată ne-am lămurit asupra câtorva noi aspecte survenite în ceea ce priveşte regimul paşapoartelor. Mulţumindu-i din start pentru amabilitatea de care dă dovadă în relaţia cu mass-media, vă prezentăm în pagina 12, interviul realizat. 0 note autorizată din DMA. Sűríti ii ltratate wamtutri în hora cuponiadei au intrat şi băncile ▼ Domnul director al Direcţiei Generale pentru Agricultură şi Alimentaţie Sibiu, Toma Dragomir, ne-a oferit date suplimentare legate de cuponul pentru agricultură. “Cu acest cupon, posesorii pot să cumpere grâu de la AGROSEM, îngrăşăminte chimice de la UNISEM, pot contracta lucrări mecanice cu toate AGROMEC-urile din zonă, pot să cumpere motorină de la PECO. Toate aceste unităţi decontează, la rândul lor, la băncile abilitate pentru a lucra cu aceste cupoane. Aceste bănci sunt: Banca Agricolă, BRD, BCR şi Banca Religiilor, bănci care au semnat un protocol chiar în cursul zilei de ieri, 30 septembrie. Am deblocat şi eliberarea motorinei de la PECO, pe cupoane, Banca Agricolă oferind garanţia decontării”. Conform sursei citate, “posesorii pot să primească informaţii suplimentare la Camerele agricole de la toate centrele agricole, la care se adaugă şi specialiştii care lucrează în unităţile care deservesc aceşti clienţi”. A. POPESCU Corespondenta noastră im Capitală. III, despre noi dezvăluiri in scandalul "listei lui Severin" laiiTf .HiWfure ca MASTIWT ( ~_s1BiU — ! In şedinţa Delegaţiei permanente a Consiliului Judeţean, subiectul cel mai comentat l-a constituit Informarea conducerii Teatrului de stat “Radu Stanca” Sibiu cu privire la activitatea desfăşurată în anul 1997 şi, respectiv, la pregătirea noii stagiuni teatrale. Cei prezenţi au apreciat, în unanimitate, ca bună şi foarte bună activitatea artistică a teatrului, spectacolele de calitate precum şi promovarea dramaturgiei naţionale. în ceea ce priveşte partea organizatorică s-a arătat că există mai multe defecţiuni. Trebuie, spre exemplu, lămurite chestiunile cu statutul directorului şi statutul unor actori care nu fac nimic dar iau salarii. Dl. Nicolae Nan, preşedintele Consiliului Judeţean, a rugat conducerea Teatrului să se gândească de pe acum la organizarea, în 1998, a unor spectacole artistice în Sala polivalentă pentru sporirea veniturilor proprii. în acest context, dl. Nan a amintit şi de Sala Thalia, spunând că sunt şanse ca încă în acest an să beneficiem de un miliard de lei de la Ministerul Culturii, aşa încât în 1998 acest monument istoric să poată intra în prim-planul preocupărilor Consiliului Judeţean, în ceea ce priveşte realizarea măsurilor de reorganizare a R.A. A.J.D.P. Sibiu s-a dat termen ca până la 31 octombrie să se clarifice situaţia patrimoniului unităţii, iar până la 15 noiembrie să se alcătuiască variantele de reorganizare. Vizavi de borderoul cuprinzând lista persoanelor fizice cărora li s-a aprobat autorizaţia de funcţionare în condiţiile Decretului-Lege 54/ 1990 privind libera iniţiativă, s-a cerut ca, prin intermediul presei, persoanele care prestează diferite activităţi fără a plăti impozit la stat (s-a dat aici exemplul profesorilor care dau meditaţii) să fie invitate să se prezinte pentru a intra în legalitate, adică să obţină autorizaţie. Supunând discuţiei Referatul privind solicitarea F.D.G.R. - Filiala Sibiu, cu privire la inscripţionarea bilingvă (suplimentară) , într-un număr de 14 localităţi ale judeţului (unde numărul etnicilor germani este sub 20% din totalul populaţiei), delegaţii au fost de acord să nu se opună acestei solicitări, recunoscând - totodată - că luarea hotărârii este de competenţa fiecărui Consiliu local în parte, în sfârşit, Delegaţia permanentă a aprobat raportul de specialitate privind alocarea din rezerva bugetului a sumei de 22 milioane lei, reprezentând cheltuielile necesare deplasării (sau taxei de viză) corului din Sălişte la Festivalul de muzică corală din Florina - Grecia. Ion SORESCU ■ ■ Ieri, la Consiliul Judeţean Şedinţa Delegaţiei permanente • La Teatrul “Radu Stanca” se munceşte bine, dar există actori care iau salarii degeaba # Sala Polivalentă va găzdui, şi ea, spectacole artistice # Sala Thalia n-a fost uitată # Ministerul Culturii a promis 1 miliard de lei • Până la 15.1.a.c. R.A. A.J.D.P. Sibiu va fi reorganizată • Profesorii care dau meditaţii sunt invitaţi la... casierie! • Inscripţionarea bilingvă rămâne la latitudinea consiliilor locale cunoaştem cetatea Pagină ajunsă la nr. 100, graţie trudei colaboratorului nostru Mircea OPRIŞIU Vizita domnului prim-ministru Victor CIORBEA ! Prefectura judeţului Sibiu ne-a remis aseară, prin fax, programul vizitei primului ministru Victor Ciorbea la Sibiu. Ora 9.50 - sosirea la Aeroportul Sibiu. Trecerea în revistă a Gărzii de onoare. în continuare, primul ministru va fi prezent la : T Capela Facultăţii ■ de Teologie “Andrei Şaguna” T la Universi- tatea “Lucian Blaga” V la inaugurarea noii clădiri a I Facultăţii de Inginerie T la deschiderea anului universitar în sala mare a Casei de Cultură a Sindicatelor V la Acade- ■ mia Trupelor de Uscat. I ■ ■■ In Valea Jiului e mare jale. Minerii plătesc pentru mineriade. Cine ar fi crezut că doar la câţiva ani după ce şi-au impus ordinea în Capitală şi au înspăimântat o ţară, vor fi puşi la punct, aduşi la situaţia de paria societăţii, alungaţi direct sau indirect spre locurile de baştină, momiţi cu salariile compensatorii? Fără Cozma al lor, pus şi el la plată pentru obrăznicie şi fapte contrare legii, minerii români par nişte bieţi mieluşei care îşi acceptă docili soarta. Sunt pur şi simplu dezorientaţi. Deocamdată se bucură de milioanele date cu perfidie de Guvern. Ce va fi mai departe habar n-au, precum nu au nici cei care au conceput “reforma” mineritului, în pofida declaraţiilor contrare şi optimiste. Aplicând reforma, Guvernul a recurs în primul rând la disponibilizări în masă, înlocuind biciul cu zăhărelul- salariile compensatorii. Cu această tehnică i-a pus la pământ pe scormonitorii pământului şi a eliminat pericolul mineriadelor. Trebuie să recunoaştem că performanţa este de toată lauda. Mat dintr-o mutare! Figura urmează să le fie făcută celor de la RENEL - unde sunt vremurile când sindicaliştii de aici ameninţau cu scoaterea din funcţiune a sistemului energetic naţional? - şi celor de la Romtelecom mai vorbeşte cineva de prima pentru porcul de Crăciun? Reforma nu va aduce numai binefaceri economice, eliminând cancerul din economie şi pierderile aferente, ci va crea un om nou, disciplinat, care nu va avea decât o singură revendicare: păstrarea locului de muncă. Căci, pierzându-l nu va mai putea fi nici măcar ultimul miner din România. Ion SORESCU