Tribuna, ianuarie 1998 (Anul 114, nr. 2080-2100)

1998-01-03 / nr. 2080

Flămânzi şi cu blana rară, urşii au părăsit sălbăticia pădurii pentru a ajunge între blocuri şi case, pe asfalt. Bine struniţi, fiarele supuse ritmului tobelor, au încântat trecătorii spectatori, copiilor aducându-le bucuria poveştilor mai aproape de realitate. Foto: Andrei BUTA if ■' s lira pe străzile Sibiului Spargere la Biserica Mihai Viteazul" din Sibiu în noaptea de 30/31 decembrie 1997, Biserica “Mihai Viteazul” din Sibiu a fost prădată. Hoţul sau hoţii au forţat o uşă din spate şi au furat o linguriţă folosite pentru împărtăşanie , suma de 1,8 milioane lei Autorii nu au fost înc£ identificaţi. Debut sub semnul normalitatii in 1998 La Sibiu, cumpăna dintre ani s-a consumat în sfera “normalităţii”. Instituţiile cele mai solicitate au fost: Salvarea, Urgenţa şi Maternitatea. De la dispeceratul Salvării, prin amabilitatea doamnei Maria Olariu, am aflat că în primele 24 de ore din noul an s-au înregistrat 60 de solicitări, între ele figurând şi trei decese (un bărbat, în etate de 72 ani, care a decedat uitat de lume, la Turnişor, o femeie de 48 ani, decedată în baia din apartamentul situat pe B-dul V. Milea şi o femeie în vârstă de 57 ani din Aleea Filosofilor). Au mai beneficiat de serviciul Salvării cardiaci, patru gravide şi alţi cetăţeni care au avut probleme de sănătate. Conform datelor oferite de doamna Iustina Chirchiş am aflat că 93 de pacienţi au trecut pragul Urgenţei. Dintre aceştia, cinci persoane au beneficiat de serviciile medicale în urma unor agresiuni, două persoane în urma unor accidente rutiere, în rest afecţiuni curente şi zece cetăţeni care au avut fracturi şi entorse. începând cu prima zi din 1998, Sibiul are cu 13 cetăţeni mai mult decât la sfârşitul lui 1997. Doamna dr. Viorica Vărgatu ne relata că la Maternitatea Sibiu primul născut din 1998 a fost Almaş Solomon Gheorghe (în foto, născut la 15 minute după miezul nopţii). Prima fetiţă din acest an este Raluca Cristea, care a spus “bine te-am găsit lume” la ora 4.05. Şi în acest an au existat prematuri. Primii sunt Vasile Dănău şi Ioan Cercea. Altfel ... toate bune ... ba poate cu excepţia Renel-ului care şi-a trimis cetăţenii, din unele cartiere sibiene, la culcare, începând cu ora 3.50. Urmarea: televizoare dereglate, mai puţină căldură sau apă caldă în blocurile unde funcţionează centrale electrice. Cauzele le-am aflat chiar de la reprezentanții FRES: “în 1.01.1998, ca urmare a unor defecțiuni pe trei linii electrice (în cablul cu tensiune de 20 KV) au rămas nealimentate cu energie electrică consumatorii: * Din bulevardele V. Milea și A. POPESCU continuare în pag.3 I TRIBUNA vă mulţumim pentru lumina gândului dumneavoastră bun Sfânta sărbătoare de Crăciun şi trecerea pragului dintre ani a adus lumină şi bucurie şi în casa TRIBUNEI. Lumină pe care am primit-o cu drag şi recunoştinţă de la personalităţi de prim-rang ale vieţii noastre politice, sociale, culturaţii şi economice, prin calde mesaje de felicitare. Le mulţumim tuturor pentru faptul că-i simţim aproape de inima şi cugetul nostru şi le dorim la rândul nostru să-i însoţească în noul an tot binele din lume. Ne-au adresat, deci, gândul lor frumos: dl. Emil Constantinescu, preşedintele României; ing. Nicolae Nan, preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu; prefect Ioan Virgil Ispas, ec. Ion Vraciu, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Sibiu; Nicolae Cosma, vicepreşedintele C.J.S.; Harald Gehrig, consul general al Republicii Federale Germania la Sibiu; Dan Dragomirescu, prim-procuror al Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu; col. Eugen Rotărescu, şeful Inspectoratului de Poliţie al judeţului Sibiu; continuare în pag. 7 Din sărăcie şi vorbe goale s-a întrupat, la români, anul 1998. Numai de n-ar fi bolnăvicios şi fără chef de fapte mari. Şi după câţiva paşi pe care i-a făcut printre noi, s-a auzit în urma lui zgomot de tinichele Anul care a trecut a agăţat de pulpana “noului” o mulţime de tinichele, mari şi mici, tinichele care, la fiecare pas făcut de 1998 pe meleagurile carpatodunărene-pontice, fac un zgomot nu neapărat asurzitor, ci neplăcut. Pe o tinichea scrie “ministrul transporturilor". Cazul Băsescu a făcut valuri mari în “bazinul” cu apă stătută al coaliției guvernamentale şi, încă, nimeni nu prea ştie ce se ascunde în spatele intransigenţei d-lui Băsescu în faţa căruia se pleacă acum până şi sindicatele care i-au fost potrivnice. Ni se pare deplasată afirmaţia unor lideri sindicali privind inexistenţa unui alt om care să-l înlocuiască pe Băsescu. Deplasată şi exagerată. Căci nimeni în lume nu este de neînlocuit. Dar, până când acest gest nu va fi pus sub lupa transparenţei şi în lumina adevăratelor motive, nu se va putea evalua “bărbăţia" fostului ministru al transporturilor. Căci în ultima vreme, şi nu numai, la noi fiecare mişcare de “trupe” politice are un tir ce de multe ori rămâne iirosfera misticului. Deocamdată, însă, tinicheaua agăţată de pulpana noului an, la fiecare mişcare a acestuia, face un zgomot destul de neplăcut. Pe altă tinichea scrie “fostul suveran” al României, Mihai I. Care, după ce a făcut pe românul iubitor de ţară, renunţând la Elveţia în favoarea României, pentru a-şi petrece ultima parte a vieţii, după ce a declarat că nu-l prea Victor PONOREANU continuare în pag.8 . Ministrul de Interne o să cantareasca in 5 ianuarie a.c. ultimele schimbări din “propria grădină” Comentând cazul de la Dolj, ministrul de Interne, av. Gavril Dejeu, ne declara în exclusivitate: ‘Trebuie menţionat în primul rând că M.I. a început campania de reorganizare, subiect abordat cu multă seriozitate. în cadrul acestor acţiuni se înscriu şi hotărârile privind derularea unor modificări la nivelul conducerilor poliţiilor judeţene. In ce constă acţiunea noastră? Am desfiinţat funcţiile de brigadă suplinind cu un post sau, după caz, cu două funcţiile de adjuncţi. în ultima categorie sunt înscrise 10 județe. A. POPESCU ______________continuare în pag. 3_