Tribuna, iunie 1998 (Anul 114, nr. 2199-2224)

1998-06-01 / nr. 2199

Pagina 2 Pe marginea unei adunări generale Consiliul de Administraţie al CARP Sibiu dă socoteală persoanelor de vârsta a 3-a Ţinută sub lozinca “O viaţă mai decentă”. Adunarea generală a pensionarilor din cadrul CARP a dezbătut activitatea Consiliului de Administraţie, desfăşurată în perioada 1 august 1997 - 30 aprilie 1998. Din raportul prezentat a reieşit că în prezent CARP Sibiu a strâns în jurul lui 12.954 de membri, extinzându-şi influenţa şi în afara municipiului Sibiu în localităţile Tălmaciu, Sălişte, Ocna Sibiului, Răşinari, Turnu Roşu, Avrig, Porumbacu de Jos şi Racoviţa. Pe lângă măsurile pozitive luate în domeniul organizatoric, în cel economic şi financiar rezultatele sunt pe măsură eforturilor depuse de fiecare membru al Consiliului de Administraţie meritând, a fi semnalate următoarele: în perioada analizată au fost acordate 3078 împrumuturi în valoare totală de 3.316.892.000 lei, ceea ce înseamnă că valoarea împrumutului pentru o persoană a crescut în prezent până la 2 milioane lei. Dobânda pentru împrumuturi a fost diferenţiată astfel: până la 500.000 lei - 20%, iar pentru împrumuturi de până la 2 milioane lei - 40%. începând cu anul 1994 s-au acordat anual bonificaţii pentru cotizaţii fiecărui membru CARP. în anul 1997 fondul pentru bonificaţii a fost de 30.908.000 lei. S-au acordat 499 ajutoare de deces în valoare de 80.000.000 lei, iar în urma anchetelor sociale întreprinse de membrii Consiliului de Administraţie au fost ajutate 66 de persoane cu suma de 2.590.000 lei nerambursabilă. Pentru menţinerea sănătăţii membrilor ei, cu toată delăsarea factorilor care conduc destinele ţării pentru acest segment al populaţiei, Consiliul de Administraţie a acordat compensaţii la biletele de tratament (10% din contribuţia achitată la bilet) în sumă de 164.939 lei pentru 12 cazuri. Măsurile luate de conducerea CARP vizând întărirea disciplinei economico-financiare s-au concretizat în obţinerea unui excedent de 54.465.000 lei la nivelul anului 1997 şi de 35.284.000 lei pe primele 4 luni ale anului. Este mult, este puţin, viaţa o va demonstra, însă trebuie menţionat faptul că din aceste acumulări a fost achiziţionată o maşină electronică de numărat bani, un xerox, s-au adus anumite îmbunătăţiri la structura de rezistenţă a sediului şi alte amenajări trebuincioase, cu costuri mici, care ar face să “pălească” orice manager. Sigur, despre această adunare generală s-ar putea povesti multe, dar ce m-a impresionat mai mult a fost gospodărirea fiecărui leu şi grija CARP-ului faţă de membrii săi. Titus DUNĂREANU Consilierul Eugen Martin consideră că Votul secret le-a dat prilejul aleşilor locali de a nu fi fair-play Consilierul PNŢCD Eugen Martin a ţinut să-şi nuanţeze punctul de vedere referitor la recent discutatul şi aprobatul proiect de hotărâre privind cererea de demitere a primarului, proiect prin care, după cum am informat, se solicită Prefecturii şi Guvernului începerea procedurii de demitere şi demiterea lui Dan Condurat. Astfel, Eugen Martin a afirmat că “votul secret al aleşilor locali le-a dat prilejul de a nu fi fair-play, de a nu-i spune în faţă primarului că sunt împotriva sa”. El ne-a mai declarat că “proiectul de hotărâre a intrat pe ordinea de zi și a fost discutat fără a fi respectate procedurile legale, un simplu exemplu în acest sens fiind faptul că referatul nu avea nici o semnătură în momentul începerii dezbaterilor”. Eugen Martin susţine, de asemenea, că “s-a încercat, de către cineva, destabilizarea oraşului Sibiu prin crearea acestor discuţii între Executiv şi Consiliu”, şi a completat că “în momentul în care va afla cine sunt cei 18 (care au votat proiectul - n .n.) îi vor aduce la cunoştinţa opiniei publice, urmând ca aceasta să înţeleagă de ce lucrurile nu se desfăşoară cum trebuie în Consiliul Local”. R.M. Săptămâna trecută, oraşul Cisnădie a primit, pentru a opta oară, vizita unei delegaţii a Asociaţiei Rumänienhilfe Vilshofen-Heltau din Germania ce a însoţit un transport umanitar sub formă de alimente şi îmbrăcăminte, în valoare de peste 35.000 DM. Alimentele au fost distribuite, de această dată de către membrii asociaţiei de prietenie Heltau-Vilshofen din oraşul Cisnădie, celor mai nevoiaşe persoane din oraş. Regretăm faptul că nu au intrat în posesia unui pachet toţi cei cu adevărat necăjiţi, având în vedere totuşi cantitatea limitată de produse. Dulciurile, în cantitate de 3,2 tone sub formă de pungi cu bomboane d de ciocolată, donate de firma BRANDT din Landshut au umplut de bucurie sufletul tuturor copiilor din oraşul Cisnădie. Membrii Asociaţiei Heltau-Vilshofen au distribuit personal pungile cu ciocolată fiecărui copil din grădiniţele şi şcolile din oraş. Mulţumim membrilor asociaţiei germane, preşedintelui acesteia, neobositul ANTON EDER şi asociaţiei MONIKA EDER, elevilor şcolii din ROTTHALMINSTER care au donat din contribuţii personale alimente în sumă de 1762 DM, firmei HIPP din Germania care a donat 3,2 tone de produse sub formă de sucuri, dulceaţă şi hrană pentru copii şi sugari, toate hrănitoare şi bogate în vitamine, şi nu în ultimul rând mulţumim firmei BRANDT pentru dulciurile oferite copiilor. _EUGENIACZENTER Tribuna da MM Din 9 iunie 1998 Oficiul Forţă de Muncă şi Şomaj din cadrul DGMPS a judeţului Sibiu pune la dispoziţia celor interesaţi următoarele locuri disponibile: Muncitori • 4 locuri circularist •127 locuri croitor-confecţioner îmbrăcăminte după comandă • 4 locuri dulgher pentru construcţii • 1 loc electrician de întreţinere şi reparaţii • 4 locuri gaterist • 4 locuri instalator sanitar 1 iunie 1998 A fost Centrul de educaţie a diabeticilor Vineri, 29 mai, la Spitalul Clinic Judeţean a avut loc inaugurarea Centrului de educaţie a diabeticilor, amenajat prin grija conducerii spitalului şi dotat cu sprijinul firmei Novo Nordisk. Cu acest prilej, dr. Gheorghe Ghişe, şeful secţiei de boli nutriţie-diabet a declarat: “Scopul acestui centru este de a educa şi învăţa bolnavul, de a-l adapta la noile condiţii de viaţă care i se impun, de a-l antrena să participe activ la conducerea tratamentului şi, prin aceasta, de a preveni complicaţiile majore ale bolii. Practic, vrem să-l învăţăm să devină propriul său medic, pentru a se evita complicaţiile cronice, mai ales amputaţiile, retinospaţiile şi nefropatiile. Anul trecut am avut deja 34 de cangrene şi în prezent avem 3 bolnavi pe dializă. Vrem să evităm producerea acestor complicaţii, care costă enorm. Dorim să extindem această educaţie, referindu-mă la piciorul diabetic, la ochiul diabetic (mă gândesc, eventual, la un aparat laser, dacă putem face rost). Mai dorim să specializăm un cadru medical în probleme de educaţie şi să completăm echipa cu un medic oftalmolog, un nefrolog şi, nu în ultimul rând, cu un specialist în probleme de alimentaţie. Mulţumesc în mod special firmei Novo Nordisk, sponsorul nostru principal şi... unic, pentru tot ce vedeţi aici: TV color, video, computer, aparate pentru testarea glicemiei, a glicocuriei etc”. Aşa cum a subliniat şi reprezentantul firmei citate, faptul că la Sibiu a fost sponsorizat primul asemenea centru, în afara marilor centre medicale universitare ale ţării, nu este întâmplător şi se datorează mai vechilor şi fructuoaselor relaţii de colaborare avute cu Sibiul. Ion SORESCU NOI LOCURI DE MUNCA VACANTE şi de încălzire • 3 locuri lăcătuş mecanică fină • 95 locuri marochiner-confecţioner marochinărie după comandă • 1 loc mecanicauto • 1 loc mezelar • 3 locuri patiser • 20 locuri tâmplar universal • 3 locuri tinichigiu industrial • 10 locuri zidar rosar-tencuitor. Studii medii • 6 locuri agent comercial • 2 locuri bucătar#2 locuri maistru vopsitor fire bumbac • 1 loc manichiurist • 2 locuri ospătar • 5 locuri supraveghetor sală #15 locuri vânzător. Studii superioare • 1 loc arhitect clădiri • 1 loc contabil șef • 1 loc inginer autovehicule rutiere • 3 locuri inginer căi ferate, drumuri şi poduri • 3 locuri inginer chimist • 8 locuri inginer construcţii civile, industriale şi agricole • 1 loc inginer mecanic • 2 locuri inginer montanolog sau agronom • 4 locuri inginer specialitatea turnătorie • 2 locuri inginer specialitatea forță • 1 loc inspector asigurări *1 loc matematician. Orice informaţii privind locurile de muncă disponibile se pot obţine de la Oficiul Forţă de Muncă şi Şomaj cu sediul în Sibiu, str. A. Şaguna nr. 10. Titus DUNĂREANU Nivelul dobânzii bonificate de BCR la depozitele persoanelor fizice şi juridice se modifică începând cu data de 1.06.1998 astfel: Depozite la termen 1 lună 3 luni 6 luni 9 luni 12 luni şi peste Certificate de depozit cu scadenţă la 3 luni cu scadenţă la 6 luni Disponibilităţi la vedere Disponibilităţi în cont card lei (% pe an) Persoane fizice şi juridice 38 Cu aceeaşi dată, respectiv 1.06.1998, se vor modifica şi ratele de dobânzi active, noile niveluri de dobânzi urmând a fi transmise prin circulară. Conducerea unităţilor bancare teritoriale va lua măsuri pentru informarea tuturor unităţilorsubordonate asupra noilor rate de dobânzi la produsele bancare menţionate.____________________Ion Ghica, preşedinte