Tribuna, august 1998 (Anul 114, nr. 2252-2277)

1998-08-01 / nr. 2252

După ce s-au ţigănit ca la uşa cortului Ţiganii din Rampa ştefan cel Mare au reuşit sa obţină aprobarea pentru concesionarea __terenului de sub palatele ilegale* membrii clanului Mihai sunt nemulţumiţi, insa, de preţul prea mare * Consilierii sibieni, întruniţi joi în şedinţă ordinară, au luat în discuţie (pentru a câta oară?) fierbintele subiect al terenurilor din Rampa Ştefan cel Mare din Sibiu, pe care ţiganii şi-au construit palate fără forme legale, hotărâţi de această dată să rezolve, cel puţin pe hârtie, situaţia. S-a dezbătut. Cea mai mare afacere din istoria României, cea cu Bell Helicopters, a intrat în ultima sută de metri, dar şi cei mai fierbinţi. Miza depăşeşte un miliard de dolari! Pentru o ţară ca România, cu datorii nu chiar uriaşe, dar care sunt în continuă creştere, cu o economie în declin, dependentă de finanţarea externă, este periculos de mult. Pentru ce ne trebuie nouă elicoptere de atac (s.n.)? în faţa cui să ne apărăm, atacând? Cu absolut toţi vecinii nu avem chestiuni de împărţit care să degenereze în conflict militar. De altfel, lecţia balcanică ne învaţă că nu armele decid în cele din urmă, ci... geopolitica. Adică, voinţa celor ce guvernează lumea, cotizanţi în NATO. Cu sau fără elicoptere “Dracula” tot un drac este câtă vreme există avioane invizibile, rachete cu rază medie (pentru noi nu contează cele cu rază lungă) de acţiune, arme IT 1 ■ nucleare, război informatic şi electronic etc. Din punct de vedere militar, existenţa a 96 de elicoptere performante, care şi-au dovedit forţa în jungla Vietnamului, nu poate cel mult decât să-i irite pe vecini şi să-i îndemne la înarmare. Afacerea e mai mult politică şi apoi economică. N-am fost admişi în valul unu NATO şi atunci, în compensaţie, trebuie să ne legăm printr-un parteneriat special, strategic, de NATO - recte de americani. Şi anume prin intermediul acestor belle elicoptere. Guvernul a spus DA acestui proiect de contract, dar îngrijorător este faptul că cel care spune NU este însuşi ministrul Finanţelor. Omul care ştie cel mai bine ce-i cu finanţele ţării. Şi care va trebui să demisioneze, dacă se încăpăţânează să spună nu. Un nou caz Băsescu” Altă remaniere? încă un pas spre destrămarea coaliţiei? Tot ce este posibil. Vom vedea sau nu Dracula zburând pe cer? Ion SORESCU “Astăzi este ultima zi pentru depunerea biletelor la tragerea specială LOTO 6/49 şi precum şi la pariurile TRIO, astfel, timp de peste două ore, proiectul de hotărâre prin care se propunea aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu al zonei şi concesionarea a 6.536 mp teren. Preţul propus prin proiectul de hotărâre a fost de 400.000 lei/mp, preţ cu o fundamentare legală “beton”, dar şi cu avantajul de a fi suficient de mare încât administraţia să-şi permită să-l negocieze. Ne vom referi, la final, la textul hotărârii adoptate, reţinând atenţia cititorilor noştri, deocamdată, cu câteva amănunte de substanţă (“de culoare”, s-ar interpreta!), continuare în pag.8 Răzvan MARCU COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXIV, serie nouă, nr. 2252 Sâmbătă, 1 august 1998 8 pagini - 800 lei (la abonați - 350 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.logon.ro/tribuna E-mail: tribuna@logon.ro Chiar şi în lipsa premierului Radu Vasile Cu ocazia festivităţii consacrate absolvirii Academiei Trupelor de Uscat “Nicolae Bălcescu" din Sibiu, de către promoţia 1998 “Avram Iancu”, şeful Statului Major, g-ral Constantin DEGERATU, a onorat cu prezenţa sa acest eveniment deosebit. De menţionat că premierul Radu VASILE nu a putut veni, din cauza declanşării negocierilor cu sindicatele, la Guvern. De la Aeroportul Internaţional Sibiu, oficialităţile militare s-au deplasat în Piaţa Mare, unde au asistat la ceremonialul continuare în pag.8 Roxana ANTONESCU înălţarea in grad a absolvenţilor primei promoţii "Avram lăncii" a fost un eveniment încărcat de semnificaţii KJKUU'u Impresii la finalul exerciţiului “Cibin ’98" Lt.col. Francois Menard: "Aviatorii militari români au demonstrat calităţi excelente şi un înalt profesionalism. Atacul ţintelor terestre s-a desfăşurat cu o precizie de invidiat, iar operaţiunile de căutaresalvare au decurs conform standardelor NATO. Cooperarea între armata franceză şi cea română se desfaşoară în foarte bune condiţii De asemenea, am fost impresionaţi de obiectivele pe care le-am vizitat - Muzeul Binkemhal şi Muzeu Civilizaţiei Populare ASTRA, de frumuseţea ţării dv., de ospitalitatea şi simţul umorului de care au dat dovadă gazdele noastre. Vom reveni în România, atât în calitate oficială - pentru a continua colaborarea noastră, cât şi în calitate de turişti - pentru a cunoaşte mai bine ţara dumneavoastră” Căpitan Etienne Bart: "Nivelul de pregătire al piloţilor de elicoptere români este egal cu cel al piloţilor noştri. Din acest punct de vedere, nu se pot face deosebiri, dar, în ceea ce priveşte tehnica de elicoptere, ea este mai puţin performantă decât cea a aviaţiei militare franceze. Totuşi, aţi reuşit să faceţi lucruri admirabile cu acest tip de elicopter - IAR 330. Aceasta dovedeşte profesionalismul şi ingeniozitatea celor ce îl exploatează în zbor şi la sol, îndemânarea piloţilor şi a personalului tehnic. Vă mulţumim că ne-aţi oferit posibilitatea de a participa la o astfel de aplicaţie”. ept. Marius SERBESZKI continuare în pag.8________________Pelin VINTAN Am trăit să vedem la Sibiu Prima revoluţie românească dance Anunţat cu surle şi trâmbiţe de silenţioasele afişe împodobite pe copaci, vitrine şi cabine telefonice, spectacolul muzical Romanian Dance Revolution a fost unul tipic românesc, cu condimente tradiţionale “picurate” cu pretenţii de impedimente în farfuria spectatorului, afiliat generaţiei pro, de vârstă tânără, mică şi foarte tânără. , Abandonând lecturile de vacanţă, Neamul Şoimăreştilor şi Fefeleaga, lăsând-o în plata lui Ion al Glanetaşului pe celebra Ana (cu sau fără mere), uitând de desenele animate şi fotbalul cu nasturi de pe cimentul din faţa blocului, râul, ramul, puştimea şi câteva loturi de poliţişti au luat cu asalt porţile de acces ale stadionului “Municipal”, cu mult înaintea începerii recitalului, întârziat ca once spectacol, de la noi din bătătură. Mari consumatori de muzică dance poliţiştii premianţi din corul apărătorilor legii, cadonsiri,de şefi melomani cu bilete gratuite în preaplinul peluzei au avut (pe lângă nelipsitele seminţe) ceva de furcă cu nişte năbădăioase creştete tari din subsolul tribunei, care au ţinut cu tot dinadinsul să intercepteze - ca pe stadion - niscaiva meteorice sticle golite de bere, traiectate prin zonă ocazional şi urmărite cu răsuflarea-n ceafa de agresive mucuri de ţigări, ţintind insistent cărarea de pe frunţi. continuare în pag.8 R.B.