Tribuna, august 1998 (Anul 114, nr. 2252-2277)

1998-08-05 / nr. 2255

"Am învins, încă o dată, mediocritatea unora, oportunismul altora si, in primul rând, birocraţia"! * dialog cu domnul senator P.D. de Sibiu, dr. Corneliu BUCUR *  D-le senator Corneliu Bucur, cum vă simţiţi în vacanţă? - în vacanţa parlamentară, excelent! în vacanţa propriu-zisă, nu am intrat și nici nu văd o perspectivă pentru a mi-o lua... Ce vă împiedică? S-ar părea că ceilalţi colegi parlamentari sibieni, probabil mai obosiţi, sunt deja în vacanţă!... - în primul rând, muzeul, sau, dacă vreți, muzeele, eu păstrând, în continuare, prin Hotărârea Biroului Permanent al Senatului, calitatea de director general al Muzeului «Astra». Şi, totuşi, ce probleme acute sau imperative vă reţin la serviciu, în muzeu, în această vară toridă? - înainte de toate investiţiile! Avem 1,2 miliarde lei aprobaţi, două obiective importante în construcţie, cu şanse de a le încheia în acest an şi chiar de a le da în funcţiune. Apoi, restaurarea monumentelor, acţiune începută încă din 1997. Avem aprobată suma de 1 miliard lei; lucrările au început cu mare întârziere - vechea poveste a aprobării bugetului în vară! - ele solicită un efort deosebit şi o urmărire atentă, permanentă. Ar mai fi, la fel de urgente, noile proiecte de restaurare şi funcţionalizare a spaţiilor restaurate. Mă refer la proiectele de execuţie pentru mansardarea Casei Hermes şi pentru restaurarea şi climatizarea subsolului monumentului. Colaborarea cu proiectanţii, în această fază, este esenţială. In sfârşit, câteva proiecte culturale, dintre care, cele mai importante sunt, indiscutabil, organizarea primei expoziţii permanente a viitorului Muzeu de Artă Populară Săsească «Emil Sigerus», cuprinzând exponate privind meșteșugul cahlelor în Transilvania, o Viorel ANDRIESCU continuare in pag.6 pilOHtty| + 1 "F »V Gâlceava ziariştilor cu Puterea continuă. Pentru că înalţii demnitari nu pot pricepe, încă, de ce într-un stat care se pretinde democrat, ca România, libertatea presei, libertatea opiniei sunt drepturi normale. Şi mai mult decât atât. Dacă Puterea s-ar folosi, măcar de câteva informaţii pe care presa i le pune, gratis şi zilnic la dispoziţie, multe lucruri s-ar îndrepta la timp. Căci, răsfoiţi ziarele dintr-o singură zi şi veţi vedea câte “probleme” li se aduc la cunoştinţă primului ministru şi preşedintelui Ţării. Pe care, însă, consilierii domniilor lor nu au timp să le bage în seamă (?!)... Dar privirea lor devine ageră, când este vorba de criticile aduse Guvernului sau Preşedinţiei. Şi iată că, la plecarea spre Israel, unde efectuează o vizită de trei zile, premierul Radu Vasile a ţinut să “ocărască” presa pentru că ţine evidenţa zilelor petrecute de înalţii demnitari, şi nu numai, prin cele străinătăţuri, în vreme ce ţara e ca un “azil de noapte”. Păi, zicea domnul prim-ministru, ziariştii ar trebui să contabilizeze mai bine rezultatele vizitelor respective. Adevărat! Dar de unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere! Cine-i vinovat că continuare în pag. 11_________ Ion CRIŞANU Alexandru loan OLTEANU va avea o întrevedere, la Sibiu, cu consilierul economic György ARGYELAN din Ungaria Marţi, 11 august, la ora 10.30 la Prefectura Judeţului Sibiu va avea loc o întâlnire între domnii Alexandru loan Olteanu subprefectul judeţului Sibiu, şi György Argyelan, consilier economic al Ambasadei Republicii Ungare la Bucureşti. “Doresc să am o întrevedere pragmatică cu oaspetele nostru, încercând să găsim soluţii viabile pentru relaţiile economice reciproc avantajoase” ne declara dl. Olteanu, în preambulul acestei întâlniri de lucru. Surse apropiate Prefecturii judeţului consideră că vizita se înscrie în cadrul acţiunilor diplomatice întreprinse de cele două părţi, în ultima perioadă. Consilierul ungar urmează să aibă o întrevedere şi cu reprezentanţii Primăriei, ai CCIA şi să viziteze întreprinderea Scandia. Adrian POPESCU COTIDIAN Anul CXIV, serie nouă, nr. 2255 mm is imammal Miercuri, 5 august 1998 12 pagini - 800 Iei (la abonaţi - 350 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.logon.ro/tribuna E-mail: tribuna@logon.ro RĂZBOI INTRE VÂNĂTORI? Fulminantele aprecieri făcute de dl. Bogdan Ianopol, (ales, în cadrul unui congres al unor societăţi de vânătoare din ţară, preşedinte al unei noi AGVPS), la adresa vechii asociaţii naţionale şi a unor lideri ai acesteia a stârnit indignarea acestora şi, în mod firesc, a autenticei Asociaţii Generale a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România. In pagina a V-a, veţi putea citi un rezumat al dreptului la replică oferit de AGVPS ziarului nostru, precum şi un interviu cu Pompil Varga, directorul AJVPS Sibiu. Sistemul sanitar în criză! Salariile cadrelor medicale vor întârzia... două săptămâni * Banii vor veni, se estimează, între 14-17 august! * Datorită întârzierilor la plata fondului de sănătate, cadrele medicale din judeţul Sibiu nu-şi vor primi, astăzi, conform planificării, salariile, ne-a declarat directorul Direcţiei Sanitare a judeţului Sibiu, d-na dr. Minerva Boitan. Nemulţumită de indiferenţa agenţilor economici de stat şi privaţi, dr. Minerva Boitan a mai declarat că, în acest ritm, cei care nu-şi vor plăti datoriile către sănătate nu vor mai beneficia de îngrijiri medicale. Reacţia sindicatelor din sistemul sanitar,“Sanitas” şi “Ambulanţa” se anunţă destul de dură. “Acum, când toată lumea se află în concediu?” - este întrebarea cvasigenerală. Până dincolo de orele amiezii, Direcţia Sanitară, prin reprezentanţii săi, a încercat să contacteze Ministerul Sănătăţi pentru lămuriri şi sprijin. A fost, însă, cu neputinţă... Vom reveni. Dan TOMOZEI “Mă bucură tot ce se mişcă în ţară şi sunt încântat de noua Sală a Sporturilor” * Interviu cu domnul Mihai ALBU, preşedinte de onoare al CSU ASTri Sibiu * Pupne sunt cuvintele ce se mai pot spune, în plus, la relevarea unei personalităp de excepţie a sportului sibian, românesc şi european, baschetbalistul (ieri) şi antrenorul (azi, în Germania) Mihai Albu. Mă onorează şi mă bucură a domniei sale în Sibiu, putem purta un dialog, oferit cu sinceră preţuire, cititorilor TRIBUNEI. Bine aţi revenit la Sibiu, domnule Albu, şi vă rog să-mi permiteţi să începem dialogul nostru cu precizarea satisfacţiilor pe care antrenorul Mihai Albu le-a avut în sezonul trecut. După participarea la turneul la care a luat parte şi echipa antrenată de prietenul meu, Mircea Vulc, deci din luna ianuarie, echipa pe care o antrenez s-a aflat, permanent, pe o traiectorie ascendentă, reuşind să terminăm campionatul fără nici o înfrângere, câştigând seria în care am jucat şi calificându-ne în eşalonul prim al baschetului de amatori din Germania. Ce ecouri a avut turneul de la Wolfenbüttel, de la începutul acestui an, al cărui organizator principal aţi fost? Necâştigarea, pentru al doilea an consecutiv, a turneului de către echipa românească a stârnit nedumerire, unii întrebându-se cum a fost posibil acest lucru, dacă avem în vedere faptul că sibienii au venit la turneu aureolaţi de titlul de vicecampioni ai României și că la întreceri nu a participat nici o echipă din prima ligă germană. Octavian RUSU continuare în pag. 12