Tribuna, septembrie 1998 (Anul 114, nr. 2278-2303)

1998-09-15 / nr. 2290

Fostul Liceu Economic a devenit sediul Inspectoratului Şcolar Sibiu Investiţia a costat 1,6 miliarde de lei , înainte de inaugurarea oficială a impozantului sediu al Inspectoratului Şcolar Sibiu, a fost organizată o întâlnire cu foştii inspectori şcolari din judeţul Sibiu, care de la ora 8.30 până la venirea ministrului Marga, au schimbat opinii, au comentat vremurile trecute şi noile vremuri, toate prin prisma învăţământului... La festivitate au fost prezente şi oficialităţi locale. După inaugurare, ministrul Marga a vizitat noul obiectiv, în care au fost investite 1,6 miliarde de lei! Noul edificiu are în compunere o sală de şedinţe operative şi o altă sală de şedinţe situată la mansardă. Cele 15 săli vor oferi condiţii specifice muncii inspectorilor şcolari. Două spaţii au fost distribuite contabilităţii, un spaţiu pentru personalul de la plansalarizare. Tot câte un spaţiu vor avea Oficiul Juridic comasat cu CFI şi serviciul tehnic. Alte trei spaţii au fost destinate Centrului Metodologic Interjudeţean, în vechiul sediu, situat pe str. Andrei Şaguna, a mai rămas, la mansardă, doar Administraţia Permanentă a Taberelor. Conducerea Inspectoratului speră ca acesta să fie conectat şi la Internet, dorinţă care nu a fost exprimată şi în faţa ministrului... Adrian POPESCU FONDAT ÎN ISSIDSIOAN SLAVICI ..INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXIV, serie nouă, nr. 2290 Marți, 15 septembrie 1998 12 pagini - 800 Iei (la abonați - 350 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.logon.ro/tribuna E-mail: tribuna@logon.ro Mesajul preşedintelui către elevi: „Nu vă lăsaţi copleşiţi de imaginea de dezastru creată României de mass-media“ Preşedintele României, Emil Constantinescu, a aterizat, ieri, pe Aeroportul Sibiu, la ora 11:20. El a fost întâmpinat de ministrul Educaţiei Naţionale, Andrei Marga, ministrul de Interne, Gavril Dejeu, de oficialităţi locale. Sosit la Colegiul „Gheorghe Lazăr“, preşedintele a surprins întreaga asistenţă prin descinderea în mijlocul numărului mare de elevi, părinţi şi profesori, care îl aşteptau în faţa liceului, înainte de a-şi începe discursul, Emil Constantinescu i-a invitat pe cei prezenţi să se apropie de podium... în alocuţiunea rostită, preşedintele a subliniat faptul că a ales Colegiul „Gheorghe Lazăr“ pentru a evidenţia un sistem de valori cu care această instituţie se mândreşte. „Puţine sunt liceele din Europa care au avut ca elevi personalităţi culturale de primă mărime, precum: Gheorghe Lazăr, Lucian Blaga, Octavian Goga sau Emil Cioran“ -a spus Constantinescu. Preşedintele i-a îndemnat pe elevi să nu se lase copleşiţi de imaginea de dezastru a României, creată de mass-media. „România nu este lada de gunoi a Europei, voi sunteţi armata cu care vom cuceri viitorul pe care îl meritaţi“, le-a spus Constantinescu elevilor de la Colegiul „Gheorghe Lazăr“. Noul an şcolar a fost marcat şi printr-un serviciu religios, săvârşit de P.S. Visarion Răşinăreanul. Florin STAICU Adrian POPESCU continuare în pag.2 A venit toamna şi, odată cu ea, a început şi noul an şcolar în învăţământul gimnazial şi preuniversitar. Va fi un nou an şcolar in care se va experimenta aşa-zisa reformă, adică semestrele, eliminarea notelor la ciclul primar, introducerea notelor până la cinci, ca-n anii '50, eliminarea premianţilor şi a coroniţelor, elevii fiind departajaţi de buna-credinţă a învăţătorului ş.a. A început şcoala şi nu ni s-a spus câţi analfabeţi număra România la sfârşitul anului şcolar trecut. A început şcoala şi încă fierbinţeala bacalaureatului şi a examenului de admitere în liceu mai persistă în memoria multor şcolari sau absolvenţi. Singurul care zâmbeşte este directorul general Rădulescu, învingător detaşat asupra secretarului de stat Gorcea, care a fost schimbat, adică înlocuit. _________________ Ion CRIŞANU continuare în pag.11 A In atenţia elevilor de cls. a XII - a Fratest - Centru Educaţional anunţa înscrieri pentru pregătire specializată în vederea examenului de BACALAUREAT 1999?_______ înscrieri şi informaţii tel. 21.34.46, orele 9-12 sau la sediul din B.dul V. Milea, Biblioteca universitară "L. Blaga ", et. II.