Tribuna, octombrie 1998 (Anul 114, nr. 2304-2330)

1998-10-01 / nr. 2304

L-am văzut pe Marko Bela, marţi seara, la televizor. Era agitat. Vorbea mai încruntat ca niciodată. Nu-i ieşiseră pasienţele. Sfaturile date, probabil de avocata Eva Maria Barki, nu au prins viaţă Comisia de învăţământ a Camerei Deputaţilor, cu toate presiunile exercitate de unii lideri politici ai coaliţiei, a refuzat să rediscute articolul adoptat odată, prin care nu se acceptă înfiinţarea unei universităţi de stat cu predare în limba maghiară, în România, în aceeaşi seară, Marko Bela, mai îndârjit ca niciodată, ameninţa, tunând şi fulgerând, că UDMR se va retrage de la guvernare, dacă până în seara zilei de 30 septembrie şefii partidelor din coaliţie nu se vor ţine de cuvânt! Straşnică diversiune! Straşnică, cinică şi numai în ultimul rând obraznică atitudine a „moderatului“ Marko Bela! Când simţea că şantajul promovat şi provocat de câteva luni Ion CRIŞANU continuare în pag. 10 ■wc.v„X\«-v't»1^l Astăzi, îţi deschide porţile All Mater Cibiniensis Astăzi, Alma Mater Cibiniensis îşi redeschide larg porţile într-un nou an universitar, în acordurile vechiului imn studenţesc „Gaudeamus igitur"... Aşadar, să ne bucurăm!... Cu emoţie firească, întotdeauna reînnoită, tânăra generaţie universitară reînsufleţeşte amfiteatrele cu visele vârstei ei, animate de orizonturile fascinante ale culturii şi ştiinţei şi de asumarea răspunderilor destinului lumii ce vine. Dimpreună, cu aceste chipuri înfrigurate de bucuria emoţiei, învăluite în aerul romantic al prieteniilor şi dragostei, să cântăm, aşadar, „Gaudeamus igitur“... Ion Onuc NEMEŞ Foto: Fred NUSS CÖTÍDIATÜINDEPENDE ARE LA SIBIU Anul CXIV, serie nouă, nr. 2304 Joi, 1 octombrie 1998 12 pagini - 800 lei (la abonaţi • 350 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro, http://www.tribuna.logon.ro E-mail: tribuna@verena.net, tribuna@logon.ro ariile sindicale din învăţământ atenţia Parlamentului asupra Blocării anului şcolar şi universitar! Ca urmare a situaţiei critice a învăţământului românesc la începutul anului şcolar 1998-1999, Federaţia Sindicatelor Libere din învăţământ, Federaţia Educaţiei Naţionale, Federaţia Sindicatelor Independente din învăţământ „ Spiru Haret“ şi Federaţia Sindicatelor Universitare „Alma Mater“ au trimis Parlamentului un raport privitor la acest fapt. ___________(S-M.) Amănunte în pag.3 La SC „PROIECT SA Sibiu, s-a elaborat, recent, unul din cele mai mari planuri urbanistice din ultimii 20 de ani: Planul urbanistic zonal -Șelimbăr. Pentru detalii ne-am adresat d-lui. arh. Ion Ene, şef de proiect al respectivei lucrări. Ia Sibiu, arhitecţii gândesc UN CARTIER AL VIITORULUI! întinde pe o suprafaţă de 134 ha. - Care a fost scopul elaborării acestui detaliu atât de amplu? - Ideea dezvoltării oraşului, dincolo de Valea Săpunului, spre Șelimbăr, este veche. încă din 1975 s-au făcut studii în acest sens. Argumentele ce au stat la baza studiilor au fost de ordin tehnic, respectiv, posibilitatea echipării tehnico-edilitară facile a zonei, Cisnădiei. __________________ Dumitru MANIŢIU continuare în pag.6 - D-le arhitect, în primul rând delimitaţi zona pentru care aţi întocmit P.U.Z.-ul. Detaliul urmăreşte firul Văii Săpunului şi este delimitat de DN1 şi DJ.106 C, spre Cisnădie. Teritoriul se având în vedere apropierea de staţia de decantare de la Bungard şi staţia de tratare a apei de pe drumul şi închiderea ediţiei S-a produsminunea“? Deşi la ora închiderii ediţiei nu fusese anunţată oficial, retragerea de la guvernare a UDMR era iminentă. Doar o nu ne“ mai putea salva situaţia. Vom vedea astăzi dacă miniştrii UDMR îşi vor înainta demisia. I I I I în topul celor mai importante evenimente locale se află şi manifestările prilejuite de „Zilele culturale româno- germane“, punct de vedere* împărtăşit şi de mass-media locală, în cadrul emisiunii „România, via Sibiu, încotro?“, de la ANTENA 1. Aşa cum se exprima recent şi dl. consult Arnulf Braun, dialogul cultural de la Sibiu, de tip multicultural, ■ a adus la rampă aspecte* punctiforme din cultura să-sească, cum este cazul expo- ziţiei „Personalităţi ale muzeo- ■ logiei săseşti - Emil Sigerius şi Julius Bielz“ sau a celei inti- tulate „Din istoria teatrului ger- man la Sibiu“- două propuneri ■ excepţionale, precum şi acţiuni din sfera spectacolelor core- grafice sau a celor de tip concert pentru cei mai tineri. (Concert Hip-Hop) Adrian POPESCU 1 Mesajul Prefecturii judeţului Sibiu prool universitar începutul noului an de învăţământ universitar 1998-1999 îmi oferă prilejul de a mă adresa dumneavoastră - cadre didactice şi studenţi ai tinerei cetăţi universitare sibiene - tuturor celor care vă aflaţi în slujba nobilă a învăţământului românesc. Anul universitar pe care astăzi îl deschidem se caracterizează prin schimbări de fond în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea procesului de învăţământ superior, unele dintre acestea reprezentând priorităţi în domeniu. în acest sens putem vorbi în ultimii ani despre introducerea în învăţământul superior romănesc a ciclului de studii aprofundate, despre acreditarea învăţământului superior şi recunoaşterea diplomelor universitare acordarea unei mai mari atenţii învăţământului superior de scurtă durată, lector univ. drd. Alexandru-Ioan OLTEANU subprefect al județului Sibiu continuare în pag.3