Tribuna, iulie 1999 (Anul 115, nr. 2532-2558)

1999-07-01 / nr. 2532

Universitatea “Lucian Blaga” Conferire de titluri academice Ieri, la prânz, în sala Senatului Universităţii “Lucian Blaga” din Sibiu a avut loc o festivitate academică în cadrul căreia au fost conferite titlul de Profesor Onorific Excelenţei Sale, Max Arnulf Braun, consul la Consulatul General al Republicii Federale Germania la Sibiu, profesor asociat al Universităţii sibiene, prof. dr. Michael Jonathan Stevens, psiholog, de la Universitatea Missouri - Columbia (SUA), profesor asociat la Departamentul de psihopedagogie şi cibernetică al Universităţii noastre, titlul de Senator de Onoare dr. Gheorghe Silviu-Telea din Sibiu, personalitate emblematică pentru oraşul nostru, omul care a reuşit să îmbine în mod fericit profesiunea medicală cu preocuparea pentru artă şi cultură, în respectul adânc ,pentru istoria neamului şi apărarea principiilor democratice în România. Festivitatea a fost onorată de Excelenţa Sa, Harald Gehrig, consul general al Consulatului Republicii Federale Germania la Sibiu, de prof. Alexandru-Ioan Olteanu, subprefectul judeţului Sibiu, de membri ai Senatului, de cadre didactice, studenţi, invitaţi. Dimensiunea umană, ştiinţifică şi academică a celor trei personalităţi a fost evocată de: prof. univ. dr. conf. în pag.16 Ion Onuc NEMEŞ Anul CXV, serie nouă, nr. 2532 I Ifomt îs im ue im smuci / Joi, 1 iulie 1999 16 pagini ■ 1000 lei (la abonaţi - 500 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://www.tribuna.ro, http://www.tribuna.logon.ro E-mail: tribuna@verena.net, tribuna@logon.ro CCIA Sibiu va invită, astăzi, la deschiderea expoziţiei SIBSTIL ’99 Astăzi, ora 11, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Sibiu are loc deschiderea oficială a manifestării expoziţionale Sibstil ’99. Sunt prezente peste 30 de firme din domeniile: sticlărie, porţelan, ceramică, mic mobilier, mobilă, artizanat, articole tehnicosanitare, materiale de construcţii, decoraţiuni interioare şi utilaje pentru prelucrarea lemnului. Oamenii de afaceri sibieni nu pot pierde prilejul de a contacta noi parteneri pentru încheierea unor tranzacţii comerciale avantajoase, iar vizitatorii de a cumpăra produsele oferite, expoziţia fiind cu vânzare. Cu toţii o pot face până luni, 5 iulie a.c. Nu veţi regreta dacă veţi trece pragul expoziţiei. D.M.  In pag.IM) SPORT 560-5». In tot Sibiul, şi in două judeţe obilurate, iai oxidă decât un singur medic titular neurochirurg de luni, urgenţele iau calea Clujului * De la începutul anului şi până în 29 iunie, la secţia de neurochirurgie a Spitalului Clinic Judeţean au fost efectuate 147 cranioplastii plus craniectomii(operaţii la cap) şi 101 laminectomii (operaţii pe coloana vertebrală), la care se adaugă 1415 consultaţii de policlinică. Semnificaţia acestor date statistice este dată de faptul că în tot Sibiul, tot judeţul, plus în judeţele învecinate Alba şi Vâlcea, nu există decât un singur neurochirurg: medicul primar dr. Liviu Tănase, şeful secţiei. Ion SORESCU cont. în pag. 14 Din cauza mistreţilor Locuitorii din Valea Viilor vor acţiona in judecată Direcţia Silvică şi AGVPS Sibiu Primăria şi locuitorii localităţii Valea Viilor, jud.Sibiu, vor acţiona în judecată Direcţia Silvică şi filiala AGVPS pentru pagubele agricole produse de turmele de mistreţi în ultimii ani, a declarat primarul localităţii Valea Viilor, Vasile Băcilă. “Nu mai putem suporta pagubele care numai în anul 1998 depăşesc 100 de milioane de lei, iar Ocolul Silvic şi Direcţia Silvică Sibiu nici nu ne bagă în seamă”, declara primarul Băcilă, “în următoarele săptămâni, la Parchetul de pe lângă Judecătoria Mediaş vor fi depuse 3-400 de plângeri penale împotriva Ocolului Silvic şi vom începe, dacă este nevoie, un război pentru a ne proteja proprietăţile şi munca”, a mai declarat primarul din Valea Viilor. Vasile Băcilă a mai declarat că în fiecare an a solicitat despăgubiri pentru pagubele produse de mistreţi sau rănirea turmelor. “La nici una dintre solicitări nu s-a răspuns, preferându-se să se menţină turmele de mistreţi pentru distracţia vânătorilor cu bani. Dar noi până când o să mai suportăm pagubele?”. Dan TOMOZEI Afacerea I.A.R. Ghimbav a sărit binişor din tiparele unui proces de privatizare obişnuit. Susţinătorii variantei “Bell”, în frunte cu ministrul Babiuc, au tras cu dinţii de contract şi au amânat cât au putut termenul de gândire al părţilor. Doar analiza la rece a condiţiei ca România să cumpere 96 de “atacanţi Dracula” i-a mai împins spre realitate. Trebuiau cheltuite, la o primă estimare, 4,1 miliarde dolari inexistenţi în puşculiţa militară. Auzind cât costă “înzestrarea”, au sărit ca arşi Daniel Dăianu care, cu acest prilej a sărit şi din scaun, Radu Berceanu şi partea lucidă a Cabinetului Vasile. A mai sărit şi FMI, astfel încât s-a născut inevitabila Comisie guvernamentală de apro pie funciare a cazului. Concluziile Comisiei au fost ţinute secrete până azi. La negocieri s-a angajat imediat firma “Eurocopter”, invitată personală a lui Radu Vasile şi s-a lăsat impresia că “Bell” s-a retras, iar Babiuc s-a consolat. lată, însă, că “Bell” avansează o nouă ofertă, din care lipseşte condiţia comercială sau cel puţin aşa pretinde Guvernul, iar termenul de valabilitate a contractului se prelungeşte cu 30 de zile. Radu Berceanu a sărit iar, tot ca ars, şi a făcut nişte aluzii la un mic matrapazlâc aranjat pe calculator ca să ascundă adevărul că, de fapt, MApN va cumpăra cele 96 de “Dracula”. Interesant ar fi să ştim şi părerea d-lui Babiuc, dar ia-l de unde nu-i. Domnia sa este plecat puţin, aţi ghicit... în America! Pentru alte probleme, fireşte. Mihai BRATU PDSR este gola să intre in "ringul politic" din 2000 * “ostilitățile” din teritoriu vor fi conduse de Ioan Cindrea * * La Sibiu, pedeseriftii și-au început campania electorală * PDSR este sigur că va ajunge la guvernare * Singura problemă a acestui partid ar fi “cu cine va guverna”? Dacă la Sibiu “ostilităţile” vor fi conduse de Ioan Cindrea, la nivel naţional, Ion Iliescu rămâne liderul pedeseriştilor . Tot la Sibiu, PDSR ţi-a manifestat preocuparea pentru a crea noi resurse şi pentru a avea o politică de încurajare a proprietăţii care produce fi este generatoare de locuri de muncă, d ar fi o politică severă faţă de proprietatea neutilizată, de consum, ori de speculaţie. Conferinţa Organizaţiei iunie, în sala de conferinţe seliştii demonstrând că în Judeţele Sibiu a PDSR, a hotelului “Continental”, A. POPESCU care a avut loc marţi, 29 nu a fost agitată, pe decont, în pag. 14 Aurelianus Ploioş audiat de un procuror al Curţii de Apel Alba lulia Luni, la sediul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu, un procuror al Parchetului Curţii de Apel Alba lulia l-a audiat timp de câteva ore pe Aurelianus Ploioş, implicat în dosarul RTS. Cercetările continuă, dosarul fiind acum de competenţa Curţii de Apel Alba lulia. (R. Octavian)