Tribuna, septembrie 2007 (Anul 123, nr. 5036-5059)

2007-09-03 / nr. 5036

E EVENIMENTmás» Brânză şi ţuică "made in Transilvania" Pentru a treia oară consecutiv, Valea Ştezii i-a reunit pe producătorii de brânză şi ţuică din judeţ. Şi în acest an, producători îmbrăcaţi în port popular neau demonstrat că dincolo de restricţii simandicoase “made in UE", românul are cu ce ieşi în spaţiul comunitar. Telemea, caşcaval, brânză de burduf şi ţuică de prună cu mărgele, cântec şi joc popular, cumpărători serioşi sau gură cască, puţin soare, ceva nori; astfel s-ar putea rezuma în câteva cuvinte ceea ce, timp de două zile a fost o demonstraţie de identitate netrecută prin pârjolul kitschizării: Festivalul Brânzei şi al Ţuicii. Cu preţuri nici prea prea, nici foarte foarte producătorii de brânză şi ţuică şi-au prezentat marfa, fiecare încercând să-şi convingă potenţialii cumpărători că el are "calitate prima”. 30 de lei kilogramul de brânză de burduf, 25 lei litrul de rachiu, 12 lei telemeaua, în jurul acestor valori s-au învârtit preţurile la festival. E multe puţin? Unora li s-a părut scump, altora nu. Nu doar sibienii au venit weekendul trecut pe Valea Ştezii, ci şi turişti din ţară sau străinătate. Bucureştenii, mari amatori de produse ardeleneşti s-au dovedit a fi cumpărători serioşi. "Nu e scumpă fată", ne-a spus în treacăt un bărbat de vreo cincizeci de ani care ducea în mâini vreo trei sacoşe. Una peste alta, ediţia din acest an a Festivalului s-a dovedit a fi o reuşită, organizatorii apreciind calitatea manifestării ca fiind de la an la an mai bună. ____________(D. B) Proiecţie de film Marţi, 4 septembrie, de la ora 19, la sediul FDGR din str. General Magheru, SRV va prezenta filmul "Români pe drumuri europene", realizat de Marius Pătruţi. Intrarea este liberă. D. C. Ploi pe arii extinse Mâine vremea va deveni instabilă şi va rămâne aşa toată săptămâna. Cerul va fi mai mult noros. Pe arii extinse, în cursul nopţii de marţ se vor semnala averse însoţite de descărcări electrice.Vântul se va intensifica la munte. Aversele însoţite de descărcări electrice şi intensificări ale vântului care pot lua aspect de vijelie nu vor lipsi şi în zilele următoare. Miercuri, izolat, posibilitate de grindină. Miercuri şi joi, cantităţile de apă căzute pot fi însemnate. Temperaturile maxime vor oscila de la 16 grade C (în weekend) la 26 grade C (marţ), iar cele minime de la 8 grade C (în weekend) la 13 grade C (marţ). Izolat, se va semnala ceaţă. Pe scurt, o vreme... tomnatică. Prognoza ne-a fost furnizată de meteorolog Dan Ciovică. Crucea din Dealu Guşteriţei, 6 oi iluminată în pragul Adunării Ecumenice ■ monumentul a fost sfinţit sâmbătă seara de preoţi reprezentanţi ai mai multor biserici din Sibiu ■ crucea are 17 metri înălţime şi o lăţime de 8 metri ■ Sorana MAIER soranamaier@tribuna.ro începând de sâmbătă seara, sibienii pot admira, pe Dealu Guşteriţei, cel mai înalt punct al Sibiului, un monument inedit, o cruce din oţel, înaltă de 17 metri şi lată de 8, care a fost iluminată în întregime şi a fost inaugurată în pragul Adunării Ecumenice Europene. Sâmbătă seara, crucea a fost sfinţită de înalt Preasfinţitul Mitropolit Laurenţiu Streza - reprezentant al Bisericii Ortodoxe, episcopul Cristoph Klein - reprezentant al Bisericii Evanghelice, Protopop Oscar Rebcea - reprezentant al Bisericii Romano-Catolice, Protopop Nicolae Popa -reprezentant al Bisericii Greco- Catolice, după care primarul Klaus Johannis a dat semnalul pentru aprinderea monumentului. Crucea este iluminată prin intermediul unor lumini fluorescente, care au fost amplasate pe braţele crucii, vizibile de la mare distanţă, iar sistemul de iluminat al monumentului este conectat la o cutie de programare care face ca, în momentul înserării, luminile să se aprindă. Zona monumentului este protejată de un gard în lungime de 25 de metri, iar pentru a asigura un acces cât mai uşor la el, Primăria Municipiului Sibiu, prin intermediul societăţii DPC, a amenajat drumul care duce spre cruce, iar lângă monument a fost creată o zonă ce poate fi folosită ca spaţiu de parcare. Valoarea investiţiei este de aproximativ 560.000 de lei, sumă care acoperă aducerea reţelei electrice, amenajarea unui post de transformare, amplasarea a 12 stâlpi pentru reţeaua electrică, confecţionarea crucii şi sistemul de iluminat al acesteia. Primăria vrea ca în viitor să amenajeze această zonă pentru a o transforma într-un spaţiu din care turiştii şi sibienii să poată admira panorama asupra oraşului. Crucea a fost ridicată în preajma evenimentului care va începe marţi la Sibiu, tocmai pentru a marca importanţa Adunării Ecumenice Europene care se va desfăşura în cadrul Programului Sibiu - Capitală Culturală Europeană 2007. Peste 2.000 de angajaţi şi familiile lor au participat, sâmbătă, la Ziua Familiei, organizată de firma Continental Automotive Systems din Sibiu. Ajunsă la cea de-a doua ediţie, Ziua Familiei s-a bucurat de un enorm succes atât datorită prezenţei numeroase cât şi datorită activităţilor desfăşurate. Potrivit reprezentanţilor Continental, scopul acestei acţiuni a fost de a arăta familiilor angajaţilor locul unde aceştia îşi desfăşoară munca de zi cu zi. Organizatorii au amenajat un cort imens, unde fiecare s-a servit din mâncărurile tradiţionale româneşti, puse la dispoziţie de responsabilii societăţii, şi s-au simţit bine întreaga zi. De asemenea, reprezentanţii firmei Continental au transformat parcarea în terenuri sportive - baschet, volei, tenis - şi au amplasat o scenă pe care au urcat două trupe - Buricul Pământului şi Paradigma. "Suntem de aproape patru ani în Sibiu. în acest moment, Continental numără 900 de angajaţi. Suntem mândri că suntem în Sibiu şi că putem sărbători, pentru a doua oară, Ziua Familiei la Continental. De asemenea, am plantat 100 de pomi pentru a demonstra că mediul trebuie protejat. Vom petrece aici toată ziua cu acţiuni sportive pentru familiile angajaţilor, oferind posibilitatea de a vizita centrul de inginerie şi fabrica Continental", a declarat Roberto Wagner, General Manager al Continental Automotive Systems. PUBLICITATE________________________________________________________________ luni, 3 septembrie 2007 ■ Tribunal 2 Ziua Familiei, la ContinentalEcumenism şi prin muzică Pregătirile pentru cea de-a Treia Adunare Ecumenică se apropie de sfârşit şi începând de astăzi, feţele bisericeşti sunt aşteptate să sosească la Sibiu. Festivitatea de deschidere a evenimentului va avea loc marţi, în Piaţa Mare, începând cu ora 19 şi se va bucura de prezenţa celor mai importanţi prelaţi ai creştinătăţii europene, dar şi de cea a unor politicieni PUBLICITATE români importanţi şi a unor oficialităţi europene. Alături de întâlnirile şi discuţiile pe teme religioase, evenimentul oferă şi o serie de momente adiacente. Unul dintre acesta este şi Festivalul Internaţional de Muzică Sacră (5-7 septembrie), care îşi propune promovarea oraşului Sibiu ca centru muzical naţional şi european de cultivare a muzicii vocal-simfonice cu caracter religios. Concerte vocal-simfonice, de muzică bizantină şi gregoriană şi un simpozion de specialitate se vor desfăşura în luna septembrie la Sala Thalia. Proiectul este realizat de Filarmonica de Stat din Sibiu, în colaborare cu Universitatea „Lucian Blaga" din Sibiu, având ca invitaţi muzicieni şi formaţii din ţară şi din străinătate. (O. Y.) Tribuna TALON DE PARTICIPARE nr. 2 Nume, prenume................................................ Adresa: ................................................................ Actul de identitate: ....................................... Câștigă un televizor color! recu pe izi 15 taloane din cole 25 m care ia dubliei TuBDNA până la data de 29 septembrie 2007 şi trimite-le pe adresa redacţiei din la 5 octombrie 2007, data aastal. Tragerea la sorţi va avea loc la 8 octombrie 2007. PUBLICITATE INTERBRANDS Marketing & Distribution S.A. partener al celor mai mari producători de bunuri de larg consum din lume, cum ar fi British American Tobacco, Procter&Gamble, Nestle, Kotanyi, Orkla Foods, Pambac, Vodafone, te invita sa te alaturi echipei din SIBIU pe posturile MUNCITORI NECALIFICATI (manipulanti marfa) Cerințe: Se oferă: • Onestitate, putere de munca • Salariu fix, bonuri de masa • Fara antecedente penale • Decont transport CV-urile se trimit pana in data de 6.09.2007, la: INTERBRANDS Marketing and Distribution - Str. Distribuției, nr.28, Sibiu, fax: 0269 228606, email: florina.horhat@interbrands.ro. Informaţii la telefon: 0724 204 935. Toate aplicaţiile sunt strict confidenţiale. Numai candidaţii selectaţi vor fi contactaţi. HBBl • a» ÎEm SWaYOTî Team Maximizing RolT Join the Team (q> TechTeam! With 19 centers of delivery all over the world and a team of over 2700 employees, TechTeam is one of the major IT services company in Europe. To strengthen our team in Bucharest, we are looking for: IT Support Specialists You will join a team where initiative and responsibility are valued and every individual's contribution to the organization is recognized and awarded. Your job will be to provide assistance for IT queries on Microsoft Office and specific corporate software for one of our major clients. Requirements ■ Very good knowledge of MS Office ■ Good knowledge of Internet Explorer ■ Hardware and OS knowledge (Windows NT, 98, 2000, XP) ■ Knowledge of a wide variety of PC peripherals ■ Familiar with LAN, WAN technologies and systems ■ English proficiency and excellent German or Hungarian oral and written skills Benefits ■ Tailored training courses - initial and ongoing ■ Attractive work environment within a dynamic team * Interesting wage conditions based on personal achievements ■ Career advancement opportunities within a multinational corporation We are offering relocation package Send your CV at: jobsro@techteam.com fax: +40 21 242 3454 www.techteam.eu I