Turista Magazin, 2012. (119. évfolyam, 1-12. szám)

2012-09-01 / 9. szám

3. NAP: Badacsony-Fonyód (kb. 65 km) Megint 8 órai indulást terveztünk be, de megint 10 lett belőle. Kicsit kótyagosan kászálódtunk ki negyed 10 körül az ágyból, viszonylag hamar összeszedtük magunkat, bepa­koltunk, majd elbúcsúztunk kedves házigazdánktól, illetve Anditól és Botondtól. Ahogy kiléptünk a házból, megcsa­pott minket a 35 fokos meleg és a tűző napsütés, de összes erőnket összeszedve felmásztunk a biciklikre és elindultunk Fonyód felé. Szigligetig tekertünk egyhuzamban szőlőhegyek oldalában, kis falvakon át, de Szigligetnél már nagyon éhesek voltunk, úgyhogy kiszemeltünk magunknak egy bringabarát éttermet. Még nem nyitott ki, de csak nekünk kinyitották kicsit előbb, mondván, hogy a kávéfőző már meleg. Nem volt biciklitá­roló, ami elég furcsa egy bringabarát étteremnél, de elsiklot­­tunk a dolog felett, mert külön nekünk sütöttek ham and eggs-et, amit gyorsan meg is ettünk, és indultunk tovább. Keszthelyig egyhuzamban tekertünk, iszonyatos meleg­ben, de szép utakon. Keszthelyen leültünk a partra kicsit pihenni, néztük a Balatont és pótoltuk az elpárologtatott vizet. Innen Balatonberényig mentünk, ahol már elég éhesek voltunk, úgyhogy beültünk egy Tekergő nevű bringás helyre, ahol olcsón kaptunk fél liter limonádét, melegszendvicset és hot dogot. Itt még üldögéltünk egy darabig, beszélgettünk, pihentünk, eléggé ráértünk. Lassan továbbindultunk, Balatonmáriafürdőtől már nem volt bicikliút, úgyhogy unalmasabbnál unalmasabb autó­­utakon tekertünk Fonyódig, nem volt egy nagy élmény. De aztán szerencsére, 20 km szenvedés után megérkeztünk Fonyódra. Itt a Tourinformban megkérdeztük, hogy hol van kemping vagy olcsó szállás. A kemping Bélatelepen volt, úgyhogy visszatekertünk kb. 3 km-t, és kivettünk egy 5 sze­mélyes, nagyon nagy, ellenben nagyon drága és büdös fahá­zat. Strandoltunk, pihentünk, és este bementünk a városba vacsorázni. Találtunk egy nagyon jó kis éttermet, fröccsöztünk és gnocchiztunk. Közben gyülekeztek felettünk a felhők rende­sen. Elég sokat gondolkoztunk, hogy mit csináljunk, marad­junk-e itt hajnali kettőig, ameddig nyitva van a hely, vagy induljunk el most. A most mellett döntöttünk, mert akkor még a vihar előtt hazaérünk. Rossz ötlet volt. Villámok közt, eleinte esőben, majd jégesőben tekertünk, egy idő után az esőtől már semmit nem láttunk, és soha életünkben nem féltünk még ennyire. Végre hazaértünk a szállásra, iszonyú mocskosan, bőrig ázva, de hihetetlenül örül­tünk, hogy elértünk a faházig. 4. NAP: Fonyód-Siófok (kb. 50 km) A változatosság kedvéért reggel 8-kor akartunk indulni, hogy időben érjünk Siófokra. Meglepő módon persze 10-kor sike­rült elindulni. Rájöttünk, hogy bármikor fekszünk, le, bármit csinálunk, a szervezetünk valószínűleg hozzászokott a 10 órai induláshoz. Reggel kifejezetten hideg volt, nagyon élveztük, hogy végre fázunk egy kicsit. Már el is felejtettük milyen érzés fázni a 3 hetes kánikula után. Vettünk reggelit a kis boltban, a teraszon el is fogyasztottuk. Balatonboglárig tekertünk nagyon rossz minőségű autóuta­­kon, közben a Balatont alig láttuk. Egy bringabarát helyen kávéztunk, majd szinte megállás nélkül mentünk Szántódig, ahol a szabad strandon pihentünk egy kicsit, és ittunk egy narancslevet. Igazából sok izgalomban nem bővelkedik a déli partnak ez a szakasza. Leginkább zötykölődős, kis forgalmú autóutakon, faluról falura, a Balatontól messze kell tekerni, nagyon nézelődni sincs mit. A csajok jó fejek voltak, mert eljöttek velem Siófokig hogy nekem is meglegyen a teljes kör. Siófok előtt összetalálkoztunk ismerősökkel (kicsi a világ), úgyhogy az utolsó pár kilométert már velük tettük meg. A vonatunk szerencsére csak 15 percet késett. A biciklis­kocsiban nem volt már hely, ezért az ajtó előtt tároltuk a bringákat. Szerencsére nagyon gyorsan hazaértünk. Tetszik a cikk? Szeretnél még többet olvasni a témában? A cikk bővebb tartalma az alábbi kód segítségével elolvasható weboldalunkon. * A kód szabadon, bármennyiszer felhasználható! K1111B www.turistamagazin.hu A Balaton egyik jelképére, Badacsonyra hosszú kilométereken keresztül fenséges kilátás nyílik 44 www.turistamagazin.hu