Unirea, septembrie 1971 (Anul 4, nr. 1096-1121)

1971-09-15 / nr. 1108

MIERCURI, 15 SEPTEMBRIE 1971 si spiinut m m min IUStri PARTINICE ȘI Al combativitații revoluționare (Urmare din pag. a II-a) Slab este folosită baza materială a sindicatelor în activitatea de informare a salariaților, de educare a acestora ; activitatea artistică de masă este redusă, sub posibilitățile pe care le au sindicatele. Aici va trebui să se treacă de la faza de planificare la îndeplinirea sarcinilor pe care și le-au propus. In acest domeniu trebuie să se imprime un stil concret de muncă, o îndrumare și control mai calificat în organizațiile sindicale și să se înlăture acel sentiment de automulțumire. Nu este bine ca pentru propriile tale lipsuri să dai vina pe alții. Membrii biroului care se ocupă de problemele ideologice puteau să-și aducă o contribuție mai mare la coordonarea tuturor factorilor de mai sus. Apoi socotim că au făcut puțin pentru ca în ziarul „Unirea“ să semneze mai mulți muncitori, țărani, alte categorii de oameni ai muncii care lucrează direct în producție. Aici organizația de partid, conducerea redacției va trebui să ajute și să îndrume concret ziariștii tineri, veniți de curînd în redacție, să lupte pentru pregătirea lor politico-ideologică pentru a se încadra cît mai repede în exigențele actuale ale presei, pentru a deveni cu adevărat ziariști comuniști. Trebuie să arătăm că și în activitatea cabinetului județean de partid sînt încă multe lipsuri în ce privește asigurarea unui ajutor mai calificat, mai competent organizațiilor de partid în desfășurarea învățămîntului, precum și în pregătirea lectorilor și propagandiștilor. Mulți membri de partid au criticat în adunări faptul că lucrătorii de la cabinet se rezumă mai ales la indicații cu caracter organizatoric, tehnicist și mai puțin pătrund în miezul problemelor de conținut, în clarificarea unor noțiuni, în explicarea unor teze și principii, a pozițiilor partidului nostru în diferite domenii de activitate atît pe plan intern, cît și internațional. Aici trebuie înlăturat urgent spiritul de rutină și chiar slaba combativitate și uneori comoditatea. De asemenea, în sectorul muncii politice de masă greșeala principală a tovarășilor de aici este aceea că nu se zbat suficient pentru a duce pînă la capăt activitățile începute, nu reușesc să imprime peste tot o gamă mai largă de mijloace, de căi, de forme în activitate, după cum și faptul că sunt mai puțin legați de teren. De aceste lucruri poartă răspunderea în primul rînd conducerea noastre de propagandă, unde secție i se cere să se lucreze într-un spirit mai exigent și să se militeze cu și mai multă fermitate pentru transpunerea în viață a sarcinilor din domeniul activității ideologice. Va trebui să existe o susținută preocupare pentru răspîndirea experienței pozitive, o conducere mai sistematică a muncii. Organele și organizațiile de partid, de masă și obștești vor trebui să treacă de îndată la aplicarea în viață a planurilor, a programelor întocmite cu prilejul dezbaterilor în adunările deschise ale organizațiilor de bază, la active și plenare în așa fel, încît întreaga activitate din acest domeniu de importanță deosebită să răspundă și să se ridice la înălțimea exigențelor puse în fața întregului partid, a întregului nostru popor de propunerile adoptate de Comitetul Executiv al Comitetului Central al partidului, precum și de ampla expunere, de excepțională valoare teoretică și practică, a secretarului general al partidului nostru, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Periodic, se vor organiza largi dezbateri, analize în cadrul organizațiilor de bază, cît și în instituțiile de cultură, școli, organizații de masă, unități economice, asigurîndu-se peste tot creșterea neîncetată a rolului de conducător a fiecărei organizații de partid, pentru a contribui efectiv la ridicarea și formarea conștiinței socialiste, la ridicarea rolului și contribuției acesteia pentru îndeplinirea sarcinilor ce ne revin din programul Congresului al X-lea. In încheiere, vorbitorul a arătat că lipsurile semnalate aparțin, în aceeași măsură și Comitetului județean de partid, membrilor biroului județean și secretarilor care răspund de activitatea organelor și organizațiilor de partid, care s-au mulțumit adeseori să rezolve doar probleme organizatorice, economice, neglijind activitatea deologică, de propagandă în general. Acest fel de muncă trebuie să constituie un prilej de reflecție și să se înțeleagă că răspundem, în egală măsură, de toate problemele județului, și implicit de activitatea de formare a conștiinței socialiste. Putem afirma că dacă la unele comitete orășenești și comunale de partid mai există un stil de muncă defectuos, apoi la acestea am contribuit și noi. Ne propunem ca în viitor să punem mai des în discuție, în cadrul ședințelor de birou și plenare, contribuția personală a fiecărui membru din birou și comitet 1ST îndeplinirea sarcinilor ce ne revin și chiar să luăm măsuri acolo unde situația o cere. Numai așa ne vom ridica la înălțimea încrederii ce ni s-a acordat. Organul județean de partid este conștient de faptul că nu a făcut totul pentru ridicarea, la nivelul cerințelor actuale a muncii ideologice și cultural-educative de masă și tocmai de aceea este hotărît să întreprindă asemenea măsuri care să asigure in întreg județul ridicarea pe o treaptă superioară a calității activității noastre, a contribuției proprii la formarea omului de tip nou, a omului capabil să participe în mod conștient, să-și pună întreaga lui capacitate fizică și intelectuală la înfăptuirea politicii înțelepte a partidului și statului nostru, a omului cu acele trăsături caracteristice exigențelor actualei etape de construire a societății socialiste multilateral dezvoltate. I. M. Aiud, una dintre modernele unități industriale ale județului. Producția bunurilor de larg consum la nivelul cerințelor și exigențelor populației Muncitorii, tehnicienii, inginerii și specialiștii din unitățile de industrie locală din județul Alba au primit cu entuziasm și deplină satisfacție, scrisoarea adresată de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU oamenilor muncii, organelor și organizațiilor de partid, sindicale și de U.T.C., conducerilor întreprinderilor socialiste de stat și unităților economice din domeniul producției bunurilor de larg consum, ea fiind o expresie vie a grijii pe care conducerea superioară de partid o acordă dezvoltării producției din acest sector important al economiei noastre. Și în județul nostru producția bunurilor de larg consum s-a dezvoltat de la an la an, ajungînd în 1971 să dea fondului pieței o valoare ce reprezintă aproape 50 la sută din totalul producției fabricate. In unitățile noastre gama produselor de larg consum a fost lărgită prin: asimilarea și introducerea în fabricație a unui număr de 21 produse noi, din care : 3 produse mic mobilier, 7 produse pentru uz casnic metalo-chimice, 5 produse alimentare și un număr de ß produse mobilă corp. Din acestea amintim : praful de curățat „Menaj gospodina“, sobă metalică pentru rumeguș, gheață artificială, sirop natural din muguri de brad, jeleu din muguri de brad, bucătării tip „Moții“, bibliotecă tip „Aiud“, cameră hol tip „Sebeș“, diferite specialități de panificație și altele. Cu ocazia organizării celui de-al V-lea pavilion de mostre de bunuri de consum, întreprinderile de industrie locală din județul nostru participă cu peste 120 de sortimente, expuse într-un stand propriu, bucurîndu-se de o frumoasă apreciere din partea publicului vizitator. La realizarea unor produse diverse, de o înaltă calitate, și-au adus contribuția toți muncitorii, inginerii și specialiștii unităților noastre care, îndrumați de către organizațiile de partid, s-au mobilizat conștient la transpunerea in viață a indicațiilor conducerii partidului și statului, privind valorificarea superioară a resurselor materiale existente, a inițiativei și capacității creatoare umane. Așa cum rezultă și din observațiile și indicațiile , secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, avem obligația de a lua măsuri cit mai operative pentru introducerea în fabricație a modelelor prezentate in standurile expoziției, pentru ca bunurile de larg consum să ajungă în cel mai scurt timp la îndemîna populației. Amintind unele din succesele noastre nu uităm că în acest important sector, unitățle de industrie locală mai au deficiențe în privința diversificării producției, calității produselor, a introducerii în producția de serie a sortimentelor noi și sondarea cerințelor pieții. Mobilizați și îndrumați de organizațiile de partid, salariații din unitățile de industrie locală sînt hotărîți să ducă la îndeplinire indicațiile date de către secretarul general al partidului nostru, vind diversificarea producției pridesfacerea bunurilor de larg consisum. Astfel, am hotărît ca în anul 1972 să introducem în fabricație 25 sortimente noi, să acordăm o atenție mărită sondării cerințelor populației, prin desfacerea sortimentelor noi ce se vor pune în vînzare în magazinele de desfacere și prezentare proprii, prin expozițiile de mobilă și printr-o legătură mai strinsă cu organizațiile comerciale. De asemenea, vom acorda continuare o mai mare atenție reînlosirii resurselor locale, pentru producerea și diversificarea bunurilor de consum prin producerea de covoare plușate, obiecte , de artizanat și a studierii posibilităților de producție a unor bunuri de consum intr-o gamă lărgită pentru export. Considerăm că prin măsurile propuse, prin hotărîrea cu care ne angajăm să le înfăptuim, unitățile de industrie locală din județul Alba își vor aduce un aport substanțial la transpunerea in viață a politicii de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate în țara noastră, de creștere a nivelului de trai al oamenilor muncii. Ing. Gavrilă TIPEI, inginer-șef la Direcția județeană de industrie locală UNIREA PAGINA A III-A Primul bloc lamă cu mai multe nivele ce se construește in cartierul „Cetate“ din Alba Iulia se apropie de cota finală. • »mWii••••••« ........................................................................................... SUCCES SINOUI AN ȘCOLAR Acest mijloc de septembrie reeditează, ca de altfel în fiecare an, momentele solemne, învăluite de emoție și febrilitate, pe care le trăiesc lăcașurile de lumină : deschiderea noului an de învățămînt. Porțile școlilor s-au redeschis larg în această zi, lăsînd să pătrundă exuberanța și pasiunea creatoare a sutelor de mii de copii ai patriei, a tinerelor vlăstare aflate la vîrsta marilor căutări. Cei ce vor prelua ștafeta peste ani plămădesc acum, pe băncile școlii, Visuri ce vor prinde contururi, trasînd noile dimensiuni ale construcției socialiste. Tocmai de aceea, fiecare reîntîlnire cu școala poartă însemnul perseverenței cu care generații de elevi sînt decise noile să pășească pe drumul cunoașterii și însușirii a tot ce a produs mai de preț mintea omenească. Ii reîntîlnim acum pe dascălii noștri, investiți cu nobila misiune de educare și formare a schimbului de mîine, în virtutea unor înalte îndatoriri sociale. Lunile de vacanță binemeritată, petrecute în tabere, în excursii, prin intermediul unor diverse acțiuni utile, educative, cedează cum locul unui an care va însemana noi cunoștințe acumulate, adăugarea a noi valențe în pregătirea instructiv-educativă. Filele din vacanța care s-a scurs nu au însemnat însă pentru elevi o despărțire totală de școală. Săptămîna muncii patriotice, care a premers deschiderea propriu-zisă a școlilor, a întrunit dăruirea cu care sute de pionieri și elevi au răspuns chemării de a participa la înfrumusețarea lăcașurilor în care învață. Mîini harnice au pregătit minuțios aspectul sălilor de clasă, al curților și terenurilor de sport, redîndu-le o configurație cu adevărat primitoare. Iar acum, în liniștea fecundă a orelor de curs, fiecare va încerca sentimentul că oglindirea clasei îi aparține. Anul școlar 1971/1972 este inaugurat sub semnul unor noi coordonate fixate în perfecționarea și modernizarea învățămîntului din țara noastră, noi responsabilități în pregătirea pentru muncă viață a tinerei generații. Baza materială a învățămîntului a cunoscut o consolidare cantitativă și calitativă simțitoare în acest prim an al cincinalului. Numai în județul nostru spațiul de școlarizare a crescut în mod substanțial, rețeaua învățămîntului de toate gradele diversificîndu-se, de asemenea, față de anul precedent. Alături de cele peste 4 000 cadre didactice care activează în școlile județului, alți 230 de absolvenți vor păși in acest an pentru prima dată la Catedră. Grijii multilaterale și îndrumării permanente pe care partidul și statul nostru o acordă școlii li se va răspunde, desigur, și în acest nou an de învățămînt cu dăruire și exigență, cu noi argumente pentru progres și dezvoltare social-economică în ritm impetuos. Sarcinile legării strînse a învățămîntului de practică, de pregătire a unor oameni CU adevărat Utili societății vor deveni un corolar al întregii activități didactice. Tradiționalele urări de succes în noul an școlar își au acum un suport real în înseși perspectivele fără precedent deschise în fața lăcașurilor de lumină ale patriei. 18,00 18,35 13,50 19,10 19,20 19,30 20,00 20,45 22,25 22,35 22,50 populară: Dumitru Sopon. . ..Răspundem prezent!“. Deschiderea noului an școlar. Transmisiuni de la Liceul „Ion Neculce (București) și Centrul școlar de chimie (Ploiești). — Mult e dulce și frumoasă... — Confruntări. — Tragerea Pronoexpres. — 1001 de seri — emisiune pentru cei mici. — Telejurnalul de seară. — Ancheta T.V. : „Idealul tinereții". — Telecinemateca . „Pisica își scoate ghiarele“ — producție a studiourilor franceze cu Francoise Arnoul, H. Frank. — Teleglob . Itinerar chilian. — Tangouri celebre: își dau concursul orchestra și baletul Operei române. — Telejurnalul de noapte. ALBA IULIA: Brigada diverse în alertă („Columna“): Cronometrul („23 August“): SEBEȘ: Baladă pentru cei căzuți („Sebeșul“): Săptămîna nebunilor („Progresul“): AIUD: O floare și doi grădinari; BLAJ: Flacăra olimpică; OCNA MUREȘ: Trandafiri roșii pentru Angelica: CUGIR: Frumoasa Varvara („7 Noiembrie“): ZLATNA: Numai mortul va răspunde: Cadavrul viu: CÂMPENI: TEIUȘ: Cinci pentru infern ; ABRUD : Puștiul: ROȘIA MONTANA : Femeia să se teamă de bărbat. O 13.35 ■ Deschiderea emisiunii. Fotbal : Dinamo București — Spartak Trnava. (Cupa campionilor europeni). Transmisiune directă de la stadionul,23 August". In pauză — Publicitate. 17,50 — Soliști îndrăgiți de muzică PENTRU 24 DE ORE Vremea in curs de ameliorare cu cerul temporar acoperit cu totul izolat va ploua slab, vîntul va sufla din sectorul vestic. Minimele vor fi cuprinse intre 10 și 12 grade. Maximele între 14 și 20 grade. Izolat, dimineața ceață. PENTRU URMĂTOARELE 2 ZILE Vremea se va ameliora treptat și cerul va fi schimbător cu totul izolat, vor cădea ploi slabe. Vintul va sufla potrivit din sectorul nord-vestic. Minimele vor fi cuprinse intre 7 și 11 grade. Maximele între 15 și 19 grade. Motelul „Dacia“ din Sebeș, vedere exterioară. întreprinderea de construcții siderurgice Hunedoara recrutează tineri, pînă la 18 ani, absolvenți a 8-10 clase pentru a-i califica, prin ucenicie la locul de muncă — forma serală — în următoarele meserii : ® zidar în construcții ® dulgher construcții generale # fierar beton Candidații reușiți la concursul de admitere primesc o indemnizație lunară de 640 lei, în anul I, iar în anul II 760 lei, asigurîndu-se cazare și masă contra cost. De asemeni se primesc înscrieri și la calificare prin școala profesională serală la aceleași meserii, pentru muncitorii absolvenți ai școlii generale. Informații suplimentare se dau la sediul Grupului școlar C.S.H. telefon 1687 și la Școala de calificare S.C.5.H. str. 9 Mai nr. 17 telefon 2411 interior 113. ÎNTREPRINDEREA de REȚELE ELECTRICE SIBIU Secția Înaltă tensiune, strada Uzinei nr.7 ANGAJEAZĂ DE URGENȚĂ PENTRU CENTRUL ALBA IULIA : - 2 electricieni exploatare stații, la stația 11016 kV Cugir - 1 electrician linii, la Alba Iulia C.E.I.I. SEBEȘ județul Alba, angajează de urgență următorul personal • un sudor electric și autogen autorizat în lucrări și instalații mecanice sub presiune. • un lăcătuș A.M.C. • doi electroniști A.M.C. • un tehnician P.R.A.M. Condițiile de salarizare conform H.C.M. nr. 914/1968. Doritorii se vor adresa la C.E.I.L. Sebeș, biroul personc învățămînt, la telefon 483, interior 108.