Unirea, septembrie 1971 (Anul 4, nr. 1096-1121)

1971-09-19 / nr. 1112

VIZITA TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU IN JUDEȚUL CARAȘ-SEVERIN In cursul zilei de simbătă, 18 septembrie, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, împreună cu tovarășii Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Ilie Verdeț și Maxim Berghianu a continuat vizita de lucru in județul Caraș-Severin. De la reședința județului se pleacă la primele ore ale dimineții. Cetățenii Reșiței, care pe tot parcursul vizitei de vineri au înconjurat cu multă căldură și dragoste pe conducătorul partidului și statului, au dat din nou străzilor „Cetății de foc“ imaginea specifică marilor sărbători, prin entuziastele și strălucitoarele manifestări populare. In aplauzele și uralele mulțimii, coloana de mașini străbate centrul orașului, îndreptîndu-se spre Caransebeș. Vizita secretarului general în municipiul Reșița, prilejuită și de împlinirea a 200 de ani de activitate industrială neîntreruptă pe aceste meleaguri, dialogul fructuos cu activiști de partid și de stat, cu cadre de conducere din economia județului, cu muncitori, ingineri și tehnicieni din întreprinderile municipiului, indicațiile date reprezintă un puternic factor mobilizator pentru activitatea viitoare a reșițenilor, pentru dezvoltarea continuă, multilaterală a județului Caraș-Severin. ... Caransebeș. Inmosferă entuziastă, plină aceeași ande căldură, conducătorii de partid și de stat străbat arterele principale ale orașului. Aproape întreaga populație a venit în întîmpinarea tovarășului Nicolae Ceaușescu. Prin aplauze și rurate, oamenii muncii își exprimă nețărmurita bucurie de a avea în mijlocul lor pe conducătorul partidului și statului, dragostea și recunoștința față de conducerea partidului și statului pentru grija ce le-o poartă. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți oaspeți sunt invitați să viziteze noua uzină în care procesul de producție se desfășoară concomitent cu lucrările de construcție și montaj. La intrare se află o imensă pancartă pe care este înscrisă urarea „Bine ați venit în mijlocul nostru, iubiți conducători de partid și de stat!“. Muncitori și muncitoare înconjoară pe oaspeți și le oferă buchete mari de flori. Sunt de față ministrul industriei construcțiilor de mașini, Ioan Avram, primul secretar al Comitetului orășenesc Caransebeș al P.C.R., Nicolae Magda, și colectivul de conducere al uzinei. Vizita în întreprindere începe cu o prezentare a profilului unității și a stadiului de construcție. Prin intermediul unor grafice și machete, directorul uzinei, ing. Vasile Uscat, arată că, în final, întreprinderea va produce anual 66 000 tone construcții metalice pentru hale industriale și pentru alte nevoi ale economiei naționale, precum și diferite ansamble sudate pentru construcția de mașini. In prezent, uzina este intrată parțial în funcțiune pentru o capacitate anuală de 20 000 de tone. Se vizitează prima hală de producție intrată în funcțiune. Ea ocupă o suprafață de aproximativ 45 000 mp pe care sunt amplasate utilaje moderne, purtând în marea lor majoritate marca unor uzine constructoare de mașini din țară. Tovarășul Nicolae Ceaușescu discută cu muncitorii asupra probleme legate de procesul unor de producție, de condițiile de muncă și de viață, se interesează de stadiul îndeplinirii primelor sarcini de plan și recomandă constructorilor de mașini să aibă tot timpul în atenția lor folosirea rațională a mașinilor cu care lucrează, a suprafețelor destinate procesului tehnologic, în vederea sporirii productivității muncii și a producției de construcții metalice. — Aveți posibilități, spune tovarășul Nicolae Ceaușescu, să depășiți producțiile planificate. In legătură cu viitoarele construcții care vor întregi uzina în următoarele etape de dezvoltare din actualul plan cincinal — alte 5 hale de producție, o fabrică de oxigen cu o capacitate de 250 metri cubi pe oră, o centrală termică — oaspeții sunt informați că lucrările se desfășoară din plin, corespunzător graficului de producție la zi. Apreciind succesele de pînă acum, secretarul general recomandă constructorilor să găsească cele mai bune soluții pentru scurtarea termenelor de intrare în funcțiune a tuturor obiectivelor industriale prevăzute pentru această uzină, să se îngrijească din timp de continuarea lucrărilor în același ritm și pe timpul iernii, să folosească pe scară largă prefabricatele, care asigură o productivitate mare în construcții. (Continuare în pag. a IV-a) NICOLAE CEAUȘESCU Dragi tovarăși. Doresc in primul rind să vă adresez dumneavoastră, întregului colectiv al Uzinelor „Oțelul Roșu“, tuturor oamenilor muncii din orașul Oțelul Roșu un salut călduros din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat și a guvernului patriei noastre socialiste. (Aplauze îndelungate). Mitingul de astăzi este consacrat unui eveniment important din viața uzinei dumneavoastră — împlinirea a 175 de ani de cînd a început să se producă metal pe a aceste meleaguri. Doresc să menționez că în acești ani uzina a cunoscut o dezvoltare continuă — și mai cu seamă în anii construcției socialiste, cînd producția ei s-a mărit de cîteva ori. De aceea, doresc să vă felicit atît cu prilejul aniversării a 105 de ani de existență a uzinei, cit și pentru rezultatele bune pe care le-ați obținut în anii construcției socialismului. (Aplauze puternice, prelungite). De fapt, uzina dumneavoastră produce astăzi aproape tot atât oțel cit se producea înainte de război în întreaga noastră țară. Desigur, aceasta arată cât de slab dezvoltată era, în trecut, siderurgia în România, dar, totodată, pune în evidență progresele mari pe care uzina dumneavoastră le-a cunoscut în acești ani. Probabil că pînă în 1975, uzina va ajunge să producă chiar mai mult oțel decit se realiza în România înaintea celui de-al doilea război mondial. Aceasta arată ce mari perspective de dezvoltare are în continuare uzina dumneavoastră. (Vii aplauze). Cunoașteți preocuparea partidului nostru privind dezvoltarea siderurgiei, faptul că acordăm o mare atenție creșterii rapide a producției de metal și în special sporirii substanțiale a producției oțelurilor speciale, prelucrării superioare a acestora. In cadrul acestui program, uzinei „Oțelul Roșu“ ii revin sarcini importante. Pe baza măsurilor suplimentare care laborează pentru dezvoltarea seducției de oțel și asigurarea proeconomiei noastre naționale cu profile cât mai corespunzătoare necesităților, uzina dumneavoastră urmează să cunoască în următorii ani o dezvoltare mai rapidă decit se avea inițial în vedere. Va trebui, fără îndoială, să se acorde o atenție mai mare modernizării mai accelerate a producției, inclusiv a oțelăriei și, o dată cu creșterea și (Aplauze puternice). hale. (Continuare în pag. a IV-a) diversificarea producției, să se îmbunătățească și condițiile de muncă ale celor ce lucrează aici. (Aplauze puternice, îndelungate). Cunoscînd rezultatele bune obținute de colectivul uzinei atît în cursul cincinalului care a trecut, cit și în primele opt luni ale noului cincinal — faptul că planul de producție a fost realizat in această perioadă în proporție de 103 la sută — am deplina convingere că și sarcinile sporite ce revin colectivului dumneavoastră vor fi realizate cu succes. De aceea, doresc să vă felicit pentru rezultatele bune obținute atît în cincinalul trecut, cit și în primele opt luni ale acestui an — și să vă urez succese și mai mari în viitor. (Aplauze îndelungate). Așa cum s-a spus aici, o dată cu dezvoltarea uzinei, în anii socialismului s-au îmbunătățit continuu condițiile de viață ale oamenilor muncii din întreprindere și din oraș. Vechea comună — sau mai bine zis, vechiul sat — a devenit astăzi un oraș cu peste zece mii de locuitori. S-au ridicat aici o serie de obiective social-culturale — și, fără îndoială, că și în cursul acestui cincinal va continua să se dezvolte atît construcția de locuințe, cit și de instituții și așezăminte de interes social și cultural —■ ceea ce va contribui la îmbunătățirea condițiilor de viață ale oamenilor muncii. (Aplauze puternice). Toate acestea fac parte din programul general elaborat de Congresul al X-lea al partidului nostru pentru dezvoltarea intr-un ritm rapid a industrializării socialiste a țării, care să permită apropierea României de țările avansate din punct de vedere economic, să asigure ridicarea patriei noastre la un nivel economico-social tot mai înalt, condiții tot mai bune de viață întregului popor. Acestea sunt, de fapt, înseși obiectivele făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate, care asigură bunăstarea și fericirea tuturor celor ce muncesc. (Aplauze puternice, îndelungate). Fără îndoială, realizarea obiectivelor trasate de Congresul al X-lea al partidului cere eforturi serioase din partea întregului popor, și, în primul rând, cere o activitate intensă din partea clasei noastre muncitoare, care, de altfel, a răspuns întotdeauna cu cinste chemării partidului și deține rolul principal în întreaga operă fie făurire a socialismului în România. In activitatea noastră au existat, desigur, și unele lipsuri, s-au săvârșit și greșeli. Mai avem încă multe lucruri de îmbunătățit, inclusiv în uzina dumneavoastră, unde trebuie perfecționată activitatea atît pe tărîmul investițiilor, al gospodăririi eficiente a mijloacelor pe care le aveți la îndemînă, cit și în ce privește utilizarea mai bună a capacității oamenilor muncii. Aveți aici un colectiv cu bune tradiții, cu o calificare înaltă și considerăm că aportul lui la dezvoltarea economiei naționale trebuie să fie pe măsura experienței și capacității sale. De aceea comitetului de partid și comitetului oamenilor muncii pentru ducerea activității economice cvași sociale a întreprinderii le revine sarcina de a lua toate măsurile pentru a uni eforturile întregului colectiv în vederea îndeplinirii în cele mai bune condiții a însemnatelor prevederi din actualul cincinal. Am ferma convingere că vor fi realizate în întregime toate aceste sarcini. (Aplauze îndelungate). Cunoașteți preocupările partidului și guvernului țării noastre privind perfecționarea tuturor laturilor vieții sociale, măsurile adoptate de Comitetul Executiv în luna iulie a acestui an pentru îmbunătățirea activității politico-educative. Toate aceste măsuri sunt chemate să contribuie la ridicarea conștiinței socialiste a poporului nostru, să asigure ca, o dată cu dezvoltarea economiei, să crească și nivelul politic și de cultură, de cunoștințe științifice al întregului popor, ca fiecare membru al societății noastre socialiste să poată participa în mod activ, în deplină cunoștință, la conducerea societății, a tuturor domeniilor de activitate. In felul acesta dezvoltarea patriei noastre va fi realmente rodul activității conștiente a întregului popor care, stăpîn pe destinele sale, își făurește viitorul așa cum îl dorește. (Aplauze îndelungate, puternice). Cunoașteți, de asemenea, activitatea internațională a partidului și guvernului patriei noastre, că întotdeauna partidul nostru Știți a considerat că între sarcinile naționale și cele internaționale există o strînsă unitate dialectică. Preocupîndu-se permanent de dezvoltarea cu succes a societății noastre socialiste — care constituie sarcina sa fundamentală — partidul nostru comunist răspunde, totodată, și îndatoririlor sale internațio Trebuie să dezvoltăm colaborarea cu țările socialiste, cu partidele comuniste, cu toate forțele antiimperialiste, să contribuim la creșterea influenței și prestigiului socialismului în lume, la asigurarea păcii și colaborării între popoare. (Vii aplauze). De altfel, uzina dumneavoastră are nu numai o experiență îndelungată în producerea metalului, ci și o veche și bogată istorie de luptă revoluționară. încă în 1848 s-a constituit aici Asociația de întrajutorare a muncitorilor, iar cu 20 de ani mai tîrziu, în 1868, s-a afiliat Asociației generale a muncitorilor, care avea legături cu Internaționala I. Aveți deci tradiții nu numai în producerea metalului, ci și tradiții revoluționare, de luptă împotriva asupririi capitaliste, imperialiste, pentru dreptate socială și națională, pentru o viață bună. (Aplauze puternice). Nu mai aș putea, de asemenea, să nu menționez că în 1918 muncitorii de la „Oțelul Roșu“ s-au pronunțat pentru unirea cu România, pentru formarea statului nostru național unitar. (Aplauze puternice, îndelungate). Știm că în anii ilegalității „Oțelul Roșu“ a constituit întotdeauna un puternic centru muncitoresc, revoluționar, iar după 23 August a jucat, alături de celelalte centre revoluționare din această parte țării, un rol important atît în lupta a pentru cucerirea puterii politice, cit și în edificarea societății socialiste. Iată de ce am deplina încredere că întregul colectiv al Uzinelor „Oțelul Roșu“ va ști să-și realizeze în cele mai bune condițiuni sarcinile de producție și, totodată, să transpună cu cinste in viață hotărîrile partidului nostru privind îmbunătățirea activității politico-ideologice, dezvoltarea conștiinței socialiste a tuturor celor ce muncesc. (Vii aplauze). Aveți organizație de partid care numără circa 1 100 de membri, un colectiv puternic care știe să unească eforturile tuturor oamenilor muncii din uzină. Sunt convins că în frunte cu comuniștii, întregul dumneavoastră, colectiv își va îndeplini sarcinile mari ce îi revin și, totodată, își va aduce contribuția la dezvoltarea solidarității cu oamenii muncii de pretutindeni, la lupta tuturor forțelor antiimperialiste pentru progres social și pace. (Aplauze prelungite). DECRET privind conferirea Ordinului „23 August“ clasa I Uzinei Otelul Roșu Apreciind contribuția deosebită adusă la industrializarea țării și participarea activă a colectivului Uzinei Oțelul Roșu la opera de construire a socialismului în patria noastră, cu prilejul aniversării a 175 de ani de activitate neîntreruptă a uzinei, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează ! Se conferă Ordinul „23 August“ clasa I, Uzinei Oțelul Roșu. Președintele Consiliului de Stat, NICOLAE CEAUȘESCU DECRET privind conferirea titlului de „Erou al Muncii Socialiste" ani Cu prilejul aniversării a 175 de de activitate neîntreruptă a Uzinei Oțelul Roșu din județul Caraș-Severin, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează ■ Pentru merite deosebite în întreaga activitate desfășurată în anii construcției socialiste a țării și pentru contribuția personală adusă la dezvoltarea Uzinei Oțelul Roșu, se conferă titlul de „Erou al Muncii Socialiste“ și medalia de aur „Secera și Ciocanul“ tovarășului Ilie A. Lințu, maistru principal la secția oțelărie a Uzinei Oțelul Roșu. Președintele Consiliului de Stat, NICOLAE CEAUȘESCU ȘEDINȚA CONSILIULUI NAȚIONAL AL RADIOTELEVIZIUNII ROMÂNE Sâmbătă, a avut loc ședința Consiliului Național al Radioteleviziunii Române. In ședință au fost examinate : proiectul programului emisiunilor de televiziune pentru perioada 19 septembrie — 30 octombrie 1971 ; repertoriul teatrului T.V. 1971-1972 și repertoriul teatrului radiofonic pînă la sfîrșitul anului 1971 ; programarea filmelor artistice și seriale, la T.V. ; producția de film a televiziunii ; emisiunile de operă, operetă, balet ; proiectul stagiunii de concerte 1971-1972. Analizînd problemele aflate la ordinea de zi, membrii Consiliului care au luat cuvîntul s-au referit la modul în care se materializează în emisiunile de radio și televiziune sarcinile ce izvorăsc din Programul de perfecționare a activității politico-ideologice cultural-educative adoptat de consi ducerea partidului pe baza propunerilor tovarășului Nicolae Ceaușescu. In această lumină, au fost făcute observații și sugestii menite să contribuie la îmbunătățirea proiectelor supuse dezbaterii, la perfecționarea întregii activități a Radioteleviziunii. In încheiere, a luat cuvîntul tovarășul Dumitru Popescu, membru al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului Național al Radioteleviziunii Române. SESIUNEA CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Ieri a avut loc, la Alba Iulia, cea de-a XII-a sesiune a Consiliului popular județean. Pe lângă deputații județeni, au participat deputații în Marea Adunare Națională, care au domiciliul în județ, primii secretari și secretarii comitetelor municipal și orășenești de partid, secretari ai unor comitete comunale de partid, vicepreședinții comitetelor executive consiliilor populare municipal ale și orășenești, președinții comitetelor executive ale consiliilor populare comunale, directorii organizațiilor comerciale locale, întreprinderilor agricole de stat, ai întreprinderilor pentru valorificarea legumelor și fructelor, industrializarea laptelui și cărnii, viei și vinului, președinții a cooperativelor de consum, șefii autobuzelor din județ, alte cadre cu munci de răspundere. Au partcipat, de asemenea, reprezentanți ai Consiliului de Stat, Ministerului Comerțului Interior, ai Centrocoop-ului și ai altor organe centrale. La primul punct al ordinei de zi, deputatul Mihăilă Drăghici, vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular județean, a prezentat raportul Comitetului executiv privind măsurile ce urmează a se lua pentru aprovizionarea în perioada de toamnă — iarnă a populației și a consumurilor colective. La discuții au luat cuvîntul tovarășii : Ioan Barbu, directorul Direcției comerciale județene, Matei Suciu, directorul Întreprinderii județene pentru valorificarea legumelor și fructelor, Nicolae Bucur, secretarul Consiliului județean al sindicatelor, Nicolae Bogdan, vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular orășenesc Ocna Mureș, Valentin Guță, președintele Uniunii județene a cooperativelor de consum, Traian Braiiu, prim-secretar al Comitetului orășenesc de partid Sebeș, primarul orașului, Horea Iancu, prim-vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular municipal Alba Gheorghe Șușa, președintele Iulia, Cooperativei de consum din Cîmpeni, loan Munteanu, vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular orășenesc Cugir, loan Goia, directorul întreprinderii județene de industrializare a laptelui, Marcel Bosînceanu, secretarul Comitetului orășenesc de partid Blaj, primarul orașului, și Elisabeta Coroiu, vicepreședintă a Comitetului executiv al Consiliului popular comunal Roșia Montană. Sesiunea a adoptat, în unanimitate, pe articole, proiectul de hotărâre cu privire la asigurarea unei aprovizionări corespunzătoare de toamnă-iarnă a populației și consumurilor colective din județ, prezentat de deputatul Nicolae Albu, vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular județean. In continuare, deputatul Aurel Costea, vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular județean, a prezentat informarea privind realizarea sarcinilor reieșite din hotărîrile Consiliului popular județean nr. 34 și 40 din 1971, iar deputatul Ioan Boilă, președintele Comisiei permanente pentru sănătate, probleme de numperațiile de preluare și însilozare unui comerț modern, civilizat, că și ocrotiri sociale, o informare referitoare la activitatea comisiei. Sesiunea a hotărît, de asemenea, revocarea unui judecător la Judecătoria Alba Iulia. In concluzie, tovarășul GEORGE HOMOȘTEAN, prim-secretar al Comitetului județean Alba al P. C. R., președintele Comitetului executiv al Consiliului popular județean, a arătat că problemele legate de continua îmbunătățire a aprovizionării oamenilor muncii, de buna desfășurare a activității comerciale au mai fost analizate și cu alte ocazii, în spiritul Expunerii tovarășului Nicolae Ceaușescu) rostită la Consfătuirea de lucru a activului de partid din domeniul ideologiei și al scrisorii adresată oamenilor muncii, organelor și organizațiilor de partid, sindicale și de U.T.C., conducerilor întreprinderilor socialiste de stat și unităților cooperatiste, ministerelor și organizațiilor economice din domeniul producției și desfacerii bunurilor de larg consum. Au fost stabilite și o serie de măsuri practice in acest scop. Sesiunea noastră de astăzi, subliniat vorbitorul, a analizat, de a asemenea, cu profunzime, o serie de aspecte legate de asigurarea unei bune aprovizionări pe perioada de toamna și iarnă, a dezbătut măsurile ce se impun a fi luate pentru realizarea ei în condiții ritmice și eliminarea unor neajunsuri semnalate. In continuare, vorbitorul a atras atenția Direcției generale a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și apelor, Uniunii județene a cooperativelor agricole, consiliilor populare municipal, orășenești și comunale și întreprinderilor pentru industrializarea produselor agricole și valorificarea legumelor și fructelor, asupra faptului că asigurarea condițiilor pentru o buna aprovizionare va trebui să Înceapă cu luarea tuturor măsurilor pentru stingerea, intr-un timp, cel mai scurt, a recoltei de porumb, cartofi, legume și zarzavaturi, fructe și struguri, pentru sporirea producției de lapte și înlăturarea deficiențelor ce se mai manifestă în preluarea ei de către Întreprinderea de industrializare a laptelui din bebeș. Consiliilor populare, sub îndrumarea organizațiilor de partid, le revine sarcina de a lua măsuri în vederea transportului obligațiilor față de stat în condițiuni bune la bazele de recepție. Modul în care se desfășoară transportul și predarea obligațiilor către stat va trebui să fie analizat săptămânii de către consiliile populare, de către toți factorii care sunt dați să concure la realizarea deaceste sarcini. Organele de preluare, în mod deosebit I.J.V.S.F., au oblgația de a-și analiza propria activitate și de a lua măsuri pentru înlăturarea lipsurilor pe care le au, în vederea îmbunătățirii simțitoare a activității de preluare operativă a produselor agroalimentare și de însilozare a lor. Ele trebuie să se îngrijească atît pentru asigurarea unei aprovizionări ritmice, a centrelor de desfacere, cît și pentru organizarea de silozuri în apropierea furnizorilor. Ovor trecui astfel organizate și conduse, nicit să se termine, în întregul județ, pînă la data de cel tîrziu 15-20 octombrie a.c. In continuare, tovarășul George Homoștean a arătat că este de datoria consiliilor populare, a unităților cooperației de consum, să ia măsuri pentru a asigura aprovizionarea necesară pe întreaga perioadă de toamnă și iarnă a tuturor localităților județului, mai ales a celor din zona Munților Apuseni și din alte zone mai îndepărtate. O atenție deosebită va trebui acordată aprovizionării unităților de desfacere din sectorul forestier. După ce a subliniat o serie de deficiențe cum sunt : lipsa de preocupare pentru buna gospodărire a fondului de marfă, pentru înlăturarea perisabilităților, atitudinea necorespunzătoare a unor lucrători din comerț față de cumpărători, încălcarea neadmisă a regulilor de igienă și altele, vorbitorul a arătat că trebuie să se ia măsuri pentru curmarea cu desăvirșire a acestor aspecte. Este necesar să se introducă mai multă ordine și disciplină în rețeaua noastră comercială, în fiecare magazin sau unitate de alimentație publică. In multe locuri se constată o serie de deficiențe în aprovizionare, o atitudine retrogradă, necivilizată din partea lucrătorilor din comerț, o ținută vestimentară necorespunzătoare, lipsă de gospodărire și curățenie etc. Se pune întrebarea : ce fac oare organele locale, de ce nu iau măsuri pe loc cînd constată astfel de lipsuri? In unele locuri se constată serie de neajunsuri în ce privește o distribuirea și redistribuirea unor produse. In sesiune s-a subliniat de exemplu, că în multe locuri lipsește oțetul, în timp ce în depozite el există în cantități mari. Există, de asemenea, cazuri cînd în anumite localități lipsesc produse în timp ce în altele există în locuri supranormative. De ce oare nu se cunoaște situația de pe rețea, pentru a se putea lua măsuri operative de redistribuire a unor mărfuri? O astfel de situație nu se explică decit prin comoditatea și lipsa de răspundere a conducerii organizațiilor comerciale, de stat și cooperatiste. Comitetele executive ale consiliilor populare au sarcina de a controla și de a analiza periodic situația aprovizionării, să ia măsuri severe pentru înlăturarea acestor deficiențe. In acest sens va trebui ca și depulații consiliilor populare să-și aducă o contribuție mai substanțială și permanentă,, sesizînd stările de lucruri negative, observațiile oamenilor muncii și făcînd pe baza acestora propuneri corespunzătoare comitetelor executive, în vederea luării măsurilor ce se impun. In încheiere, vorbitorul a arătat că trebuie luate măsuri concrete pentru educarea lucrătorilor din comerț în spiritul corectitudinii și cinstei, a grijii față de avutul obștesc, a ordinii și civilizației. Cursurile de calificare trebuie să-și îmbunătățească notul, în sensul formării la conțilucrătorii operativi a deprinderii lor practice corespunzătoare cerințelor