Unirea, iunie 1972 (Anul 5, nr. 1328-1353)

1972-06-23 / nr. 1347

PAGINA All-A ORIENTAREA LECTURII ELEVILOR ÎN VACANȚA DE VARA - Luna iunie aduce elevilor și studenților vacanța binemeritată, prilej de recreere un an de muncă intensă, după de muncă pe bază de program. Dar... această odihnă nu trebuie să fie „totală“ sub raport intelectual. Tendința unor elevi și studenți de a se rupe complet de preocupările intelectuale timp de 2-3 luni câ durează vacanța mare este cu totul dăunătoare și lucrul acesta îl observă fiecare ins reîntors pe băncile școlilor la începutul următorului an școlar sau universitar. Aceasta nu înseamnă că vacanța trebuie să fie o prelungire a anului școlar, ca un elev sau student care a obținut rezultate bune la sfîrșitul anului de studiu să-și continue munca în timpul verii. Este suficient să-și mențină „antrenamentul“ intelectual prin acea „de preț zăbavă“ care este cititul cărților (Miron Costin). In felul acesta se va realiza acea odihnă activă atît de necesară oricărui individ, odihnă care aduce foloase în realizarea culturii generale și care, în același timp, scutește pe elev de eforturi prea mari în timpul anului școlar. Ce citim în timpul vacanței? Este o întrebare la care orice elev poate răspunde deoarece, în ultimele ore de curs, a primit îndrumări. Este vorba mai întîi despre operele care vor fi studiate la clasă în următorul an școlar. Mai apoi trebuie să fie vorba și de lecturile preferate ale fiecărui elev sau student. Asupra acestei laturi ne-am opri țin. Asistăm în epocă, pe pede o parte, la tendința de a înlocui cititul cu alte forme de „odihnă“ intelectuală, printre care televizorul și cinematograful ocupă primul loc, tendință care micșorează sensibil numărul cititorilor. Pe de altă parte, ne aflăm în fața unei veritabile explozii de cărți, reviste, care face în mod practic imposibilă parcurgerea a tot ce se scrie. De aceea, se impune ca la fiecare individ să ajungă, mai întîi prin sfaturile profesorilor și ale părinților mai apoi singur, la o lectură selectivă care să-i permită citirea doar a cărților bune. Treaba nu e ușoară de loc și ea nu trebuie neglijată, după cum nu trebuie neglijată nici ideea că lectura trebuie să aibă un caracter sistematic prin urmărirea în permanență a legăturilor logice dintre lecturile făcute anterior și cele prezente. Se impune, deci, ca acel care citește să fie capabil să facă alegerea cărților în concordanță cu interesele și gusturile sale ( de altfel, verbul latin lego are înseamnă și a citi, dar și a alege). Goethe, ajuns octogenar, afirma cu modestia-i cunoscută că nu ajunsese nici la anii bătrîneții la deplina capacitate de selectare a cărților citite. Trebuie să ținem seama că există oameni care au frumosul obicei de a cumpăra cărți, dar pe care amînă mereu să le citească sub motivul lipsei de timp. Există, în același timp, și oameni care fac din lectură un scop în sine, aceștia „devorînd“ cărțile căzute în mînă, transformînd lectura într-un refugiu din realitățile zilnice, într-o veritabilă evadare din contingent. O astfel de lectură este de-a dreptul „neigienică“ căci ea se realizează de cele mai multe ori în dauna somnului și a mișcării în general. In familie, părinții trebuie, deci, să fie aceia care să vadă lumina aprinsă în camera copilului de multe ori pînă spre ora unudouă noaptea. De aceea, în special în vacanță, lectura trebuie să se efectueze în una sau cel mult două ore pe zi, dar în fiecare zi, căci o oră de lectură zilnică este mai folositoare decit cititul în asalt, întrerupt de perioade mai lungi. De asemenea, se pune și a ritmului citirii. Există cititori care efectuează o lectură grăbită și, prin aceasta, superficială, a cărții. Pentru un vis normal, obișnuit cu lectura, ritmul mediu de citire a unei opere beletristice (nu. științifice, atenție!) trebuie să fie de maximum 40 de pagini pe oră. Toate acestea cînd e vorba de carte. Nu trebuie neglijată, însă, în vacanța de vară nici citirea presei zilnice care contribuie la lărgirea orizontului fiecărui individ și la apropierea lui de evenimentele contemporane. Numai elevul sau studentul se astfel poate forma ca un om cu o pregătire multilaterală, prof. Tr. PATRAȘCANU INFORMAȚII CULTURALE • în zilele de 24, 25 iunie a.c. la Casa de cultură din orașul Cîmpeni va avea loc o consfătuire a activiștilor culturali de pe raza județului, cu caracter de schimb de expesd.. ență, organizată de Comitetul județean de cultură și educație socialistă, pe tema „Metode și forme de organizare a activităților cultural-educative“, pentru diferitele categorii de oameni ai muncii. La consfătuire vor lua parte lucrători din domeniul culturii, din cadrul caselor de cultură, a cluburilor sindicatelor și tineretului și a stațiilor de radioficare. D In vederea pregătirii campaniei agricole de vară, Comitetul comunal de partid din comuna Lopadea Nouă a inițiat un ciclu de expuneri pe această temă. Recent, la toate căminele culturale din comună, în prezența unei numeroase asistente, tineri și vîrstnici, s-a ținut expunerea „Sarcinile ce revin membrilor cooperatori în pregătirea și desfășurarea campaniei agricole de vară“. In cadrul dialogului purtat cu această ocazie s-au făcut și unele propuneri privind desfășurarea acestei acțiuni, în C.A.P.-urilor respective, cadrul de mare importanță economică. • La Căminul cultural din comuna Sălciua, va avea loc duminică, 25 iunie a-c., o seară folclorică organizată de întreprinderea județeană de cinematografie. Cu acest prilej, se vor prezenta filmele documentare „Nunta Zamfirei", „Valea Arieșului", „Arhitecții din Poiana" și „Tradiții". • Zilele trecute, la Căminul cultural din comuna Clinic, s-a desfășurat o interesantă acțiune cultural-educativă, care a trezit un viu interes în rîndul celor prezenți în sală. Este vorba de simpozionul „Locul și rolul muncii politico-ideologice în etapa actuală“, la care au vorbit Cămn Crișan, Pompilia Bodea, Nicolae Olteanu și Sofia Cluș. 0 Pentru organizarea timpului liber intr-un mod cît mai util și recreativ, conducerea Căminului cultural din comuna Valea Lungă va organiza duminică, 25 iunie a.c., în toate satele comunei, ample acțiuni cultural-educative. Cu acest prilej, se vor prezenta expuneri legate de importanța Conferinței Naționale a partidului din iulie ax, după care vor avea loc programe artistice. Vremea va fi frumoasă și călduroasă, cu cerul variabil. In Cursul după-amiezii se vor semnala izolat averse de ploaie, însoțite de descărcări Temperatura va oscila, electrice, minima între 8 și 12 grade, iar maxima între 24 și 28 grade. sum sportivi . După ce duminică, 18 iunie, și-au arătat măiestria tinerii din județul nostru într-un concurs de pescuit sportiv, în 25 iunie este rîndul adulților să facă dovada îndemînării la care au ajuns în mînuirea undiței. Concursul este organizat de către Asociația județeană a vînătorilor și pescarilor sportivi. La județeană, ce se va ține faza în municipiul Alba Iulia, la Tăușor, vor participa cîștigători ai fazelor anterioare, orășenești. • In „Cupa României“ la fotbal, Tîrnava Valea Lungă a învins formația CI-L. Blaj cu 3-0. Partida aceasta își are povestea ei. Ea s-a disputat în 20 iunie a.c. și, după cum ne informează corespondentul nostru Miron Popa, în primele 20 de minute s-a jucat frumos. Componenții echipei Tîrnava Valea Lungă jucau cu multă seriozitate, luptau pentru fiecare minge, dorind să învingă o formație cu bun renume- Blăjenii, însă, n-au privit cu seriozitate partida, subestimîndu-și adversarii. Jucau ca la antrenament și ceea ce este mai grav au folosit un jucător nelegitimat în formația C.I.L. Din clipa în care s-a aflat asta, lucrurile au căpătat un aspect neplăcut, localnicii au devenit nervoși, în timp ce oaspeții se comportau ca și cum nu-i interesa partida. Echipa locală a făcut contestație și sîntem informați de C.J.E.F.S. că ea a fost aprobată, victoria revenind formației Tîrnava Valea Lungă, cu rezultatul arătat la început. • Duminică, 25 iunie, continuă campionatul zonal al municipiului Alba Iulia disputîndu-se partidele : Recolta Ciugud — Ceramica bru (orele 11) , Dacia Sîntim- Alba Iulia — Recolta Galda de Jos (orele 11) și P.T.T.R. Alba Iulia — Porțelanul Alba Iulia (orele 13), ultimele două în municipiul Alba Iulia. • Tot duminică, 25 iunie, vor avea loc următoarele partide din cadrul întrecerii dotată cu „Cupa României“ la fotbal : în Roșia Montană, la orele 16,30, partida între echipa locală „Minerul“ și „Minerul" Baia de Arieș , în orașul Sebeș, la ora 11, meciul Spicul Daia — C.F.R. Teiuș. In 28 iunie, la ora 17, se vor întrece echipele Unirea II Alba Iulia (juniori) și Olimpia Aiud. • In cadrul săptămînii jocurilor olimpice, astăzi, 23 iunie, se va disputa partida între formația divizionară Unirea Alba Iulia și echipa Uzinei de utilaje pentru industria materialelor de construcții. Partida va avea loc în municipiul Alba Iulia, la orele 17. VWVWVVVWSy^WVVV»WWW'gVrt'WWWtfVVW iV^WrVW^'WV'dvV,«,rtW> à UNIREA PE ȘANTIERUL I.M. AIUD (Urmare din pag. 1) toate, coșul de fum și castelul de apă, constructorii i-au adăugat greutatea faptelor. „Am promis să terminăm fiecare lucrare cu două zile mai devreme decit s-a preconizat — ne spune el — acum suntem în măsură să raportăm că am depășit cu mult acest angajament“. Afirmația este valabilă pentru toate formațiile de lucru și pentru toate obiectivele. In hala de prelucrări mecanice cuptoarele de forjă (cel de 0,63 mp, cel cu două camere și cuptorul termic) sunt deja înzidite. La fel cuptorul vertical de remontare. Canalul de fum, pînă la coș, este gata. Coșul propriu-zis de 40 m, este aproape de cota finală. Sunt montate deja mașinile unelte prevăzute pentru prima etapă, la fel ciocanele de forjă cu excepția celui de 400 kg la care se lucrează. In toate halele sunt montate podurile rulante, unele folosindu-se chiar pentru diferite operații (cu mici excepții se mai lucrează la instalațiile electrice). De asemenea, sunt în stadiu final lucrările pentru aducțiunea apei. Pe panoul entuziastei întreceri care a condus la asemenea rezultate sunt evidențiate și brigăzile conduse de Iuliu Clop, Ioan Răuț, Radu Enciu, Wilhelm Gonczt, Efgraf Stepanov, mecanicii de utilaje Petre Iovănescu, Vasile Gorca, Vasile Boca, șoferii Ionaș Gherghel, Alex Gapie, Moise Patronie, instalatorii veteranului Ladislau Virág șa.md. Cu alte cuvinte, întregul colectiv. Firește, pînă la apariția rîndurilor de față, stadiile de execuție la diferitele puncte de lucru vor fi altele. Căci, cu fiecare zi ce-i apropie de termenul prevăzut pentru darea în folosință, constructorii și metalurgiștii, într-un unic efort, cuceresc noi și noi victorii în competiția cu timpul. Fiecare dintre ei este conștient că îndeplinirea angajamentului luat de colectivul întreprinderii în cinstea celor două mari evenimente din acest an, realizarea sarcinilor cincinalului înainte de termen, se hotărăște în bună măsură aici, pe șantier, în aceste zile fierbinți. Noul Cămin cultural din comuna Nlădești. ©‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹9 ©‹‹‹‹‹‹‹© ©‹S6›© ©† „REVISTA MELODIILOR" Pe scenele căminelor culturale din Răchita, Săsciori și Sebeșel, artiștii amatori din Petrești au prezentat, în fața unui numeros public, spectacolul întitulat : „Revista melodiilor“. Spectacolul face parte dintr-un șir de manifestări artistice organizate de către artiștii amatori din Petrești în cinstea Conferinței Naționale a partidului și a sărbătoririi a 25 de ani de la proclamarea Republicii. Datorită bunei interpretări, susținute în cele trei spectacole de localități s-au bucurat de succes. Recent, fanfara de copii din Petrești a prezentat un frumos program artistic în Pianu de Sus și Pianu de Jos. Programul a fost variat, alcătuit din cîntece patriotice și populare. Dumitru CRINTEA, muncitor „PE URMELE LUI AVRAM IANCU" Dorind să cinstească așa cum se cuvine sărbătorirea centenarului morții eroului neamului românesc, Avram Iancu, pionierii și școlarii de la școlile din Munții Apuseni au organizat și organizează numeroase acțiuni. De curînd, pionierii școlii de apriție a Liceului pedagogic „Horia, Cloșca și Crișan“ din Abrud au făcut o excursie a cărei temă a fost : „Pe urmele lui Avram Iancu“. Ei au znvitat orașul Cîmpeni, satul Avram Iancu, unde, cu firească emoție, au trecut pragul casei memoriale, Țebea, localitate cu profunde rezonanțe în istoria de luptă și jertfă a poporului român. Excursia a fost organizată de comandamentul unității de pionieri a școlii, Bujor LUPU, de la Consiliul județean al Organizației pionierilor POȘTA RUBRICII Sabina Berindei — Izvorul Ampoiului. Am primit dv. ce conține rînduri scrisoarea emoționante, amintiri din trecutul meleagurilor Apusenilor, despre eroi ai neamului românesc cum a fost Avram Iancu. Vă rugăm să ne mai scrieți, comunicîndu-ne vești din comuna dr. Natalia Vișinescu — Sebeș. Nu înțelegem despre ce baie este vorba. Dacă vă referiți la baia populară din Sebeș, ea va fi unor reparații capitale în supusă anul 1973. Cineva din Alba Iulia, cu inițialele T.G. (cel puțin așa a semnat scrisoarea) încheie scrisoarea astfel : „Dacă îmi răspundeți, o să mai vin (? !) cu două întrebări la fel de „electronice“ (? !), dacă n-o să vă deranjez prea mult“. In realitate, întrebarea din scrisoare este foarte cuminte și firească : ni se cer lămuriri privind plata abonamentelor în cazul în care cineva este posesor a două aparate de radio. Am solicitat relații la Oficiul poștal din municipiul Alba Iulia și ni s-a spus că nu trebuie să se plătească două abonamente dacă un aparat este de cameră, iar celălalt tip poșetă. Dar de ce trebuia o anonimă pentru o asemenea întrebare nu putem înțelege. UN APROZAR CU UȘILE ÎNCHISE Anul trecut a fost zidit în fața Magazinului universal din Războieni un mic aprozar, pentru satisfacerea nevoilor cetățenilor din localitate. Aprozarul, în toamna lui 1971, a fost închis, produsele care erau înăutru au dispărut și de atunci localnicii far naveta pentru a cumpăra legume și fructe din Ocna Mureș. Ei cheltuiesc bani pe autobuze, se înghesuie la fel de fel de mașini, în timp ce construcția stă nefolosită. Pînă cînd ? Ștefan SZŐKE, învățător, Războieni ALBA IULIA : Ultimul domiciliu cunoscut („Columna“); Poveste de dragoste („23 August); SEBEȘ; Astă seară dansăm în familie („Progresul“) ; Saltul („Sebeșul“); CUGIR : Aventuri în Ontario („Muncitoresc“) ; Gizelle („7 Noiembrie“) ; AIUD : vă dansăm în familie ; Astă seaBLAJ : Pădurea pierdută; OCNA MUREȘ: Love story ; ZLATNA ; Cea mai frumoasă soție ; TEIUȘ: B.D. la munte și la mare ; CÎMPENI : Decolarea; ABRUD; Băieți buni, băieți răi ; ROȘIA MONTANA : Floarea soarelui ; BAIA DE ARIEȘ : Hiperboloidul ing. Garin. 9.no Deschiderea emisiunii de dimineață. Telex. 9.05 Universitatea TV. (reluare). 9,50 Muzică populară. Clntec pentru Voichița. Cîntece și dansuri dintr-un sat de munte din județul Buzău. 10,00 Curs de limba germană. Secția a 21-a. 10,30 Desen animat. 10,45 In întîmpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român. Sensul acțiunii: Perfecționarea (reluare). 11.10 Retrospectivă Walt Disney (reluare). 12.00 Film serial pentru copii: Aii și cămila (reluare). 12.15 Telejurnal. 16.00—17.00 Teleșcoală Geografie: Carpații românești (I). Fizică (în ajutorul candidaților la concursul de admitere în învătămîntul superior). Optica geometrică. 17.30 Deschiderea emisiunii de după-amiază. Curs de limba germană. Secția a 20-a — reluare. 18.00 Pentru sănătatea dv. 18.15 Satul contemporan. Reportaj. 18.45 Tragerea Loto. 19.00 Munci și zile — reportaj. 19.20 — 1001 de seri. 19.30 Telejurnal. 20.00 In întîmpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român și a celei de-a 25-a aniversări a Republicii. Țara întreagă ta Întrecere. 20.20 Ancheta TV. Bine v-am găsit și... după aceea? 21.00 Film artistic: Bunicul automobil. Cu: R, Bussières, G. Pigeon, J. Munzar. 22,30 —24 de ore. 22,45 Din țările socialiste. MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI TELECOMUNICAȚIILOR Consiliul aviației civile ANUNȚA concurs pentru admiterea în Școala superioară de aeronautică civilă în specialitatea PILOȚI PROFESIONIȘTI cu durata de 3 ani. înscrierile se primesc la aeroporturile Băneasa (serv. personal TAROM), Arad, Bacău, Baia Mare, Cluj, Craiova, Constanța, Deva, Iași, Oradea, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Tg. Mureș, Timișoara, Tulcea și la stațiile aviasan din orașele Brașov, Galați, Pitești și Ploiești, cu începere de la data de 15 iunie până la 30 iulie 1972. A. CANDIDAȚII TREBUIE SA ÎNDEPLINEASCĂ URMĂTOARELE CONDIȚII : 1. Să fie absolvenți de liceu, secția reală, cu diplomă de bacalaureat. 2. Să aibă vârsta de 18-22 ani (împliniți până la 31 decembrie 1972). B. La înscriere candidații vor prezenta următoarele acte: 1. Certificatul de naștere, în original și copie legalizată. 2. Diploma de bacalaureat în original și copie legalizată. Elevii clasei a XII-a se pot înscrie pentru examen sub rezerva prezentării diplomei de bacalaureat după prima sesiune. C. DESFĂȘURAREA CONCURSULUI Concursul de admitere in școala superioară de aeronautică civlă va consta din PROBE SCRISE LA MATEMATICA ȘI FIZICA. Programele disciplinelor pentru concursul de admitere sunt cele cuprinse in manualele claselor IX-XII ale liceului, secția reală. D. Elevii școlii superioare de aeronautică civilă beneficiază pe timpul școlarizării de cazare, hrană, uniformă și echipament de protecție, gratuite. E. Detalii privind vizita medicală a candidaților, data și locul de desfășurare a examenului se dau la Aeroportul Deva, telefon 139 25, zilnic între orele 7-15. f VINERI, 23 IUNIE 1972 VEȘTI DIN ZONA MUNȚILOR APUSENI Rezultate bune în acțiunea de contractare a animalelor Dispunînd de condiții propice creșterii unui număr mare de animale, cetățenii din comunele Mogoș și Avram Iancu, dînd dovadă de o înaltă conștiință patriotică, au contractat cu statul un număr sporit de animale și alte produse agro-alimentare. Astfel, la Mogoș, tovarășul Vasile Negru, secretarul comitetului comunal de partid, ne-a informat că au fost contractate 270 capete tineret bovin, 106 capete bovine, peste 6 000 kg lină etc. La Avram Iancu, s-au realizat. la tineret bovin 210 contracte, față de 200 cît a fost planificat, la ovine, 65 fată de 50, iar la bovine adulte 31 față de 30. Magazin cu autoservire la Bistra In comuna Bistra a fost dat zilele acestea în folosință un nou și modern magazin universal cu autoservire. Valoarea construcției se ridică la peste 700 000 din care numai prin acțiuni lei, de muncă voluntar-patriotică s-au executat lucrări însumînd peste 100 000 lei. Dotat cu mobilier modern, magazinul este aprovizionat cu o gamă largă de produse alimentare, textile, încălțăminte, chimicale etc, satisfăcînd din plin cerințele și exigențele cumpărătorilor. Extinderea rețelei electrice Nicorești, Morărești, Ciuldești, Băzești, Medrești, Sibișești, Năpăești, Gura Sohodol, sînt cîteva din satele, aparținînd comunei Sohodol, ce beneficiază sau vor beneficia în perioada următoare de binefacerile curentului electric. S-au terminat lucrările de electrificare și a satelor Poienile Mogoș și Mogoș, din comuna Mogoș, urmînd ca pînă la sfîrșitul lunii septembrie anul curent să fie electrificate încă alte 8 sate. Rezultate bune în acțiunea de electrificare s-au înregistrat și în comunele Bistra, Sălciua și Lupșa. Brutării noi In cinstea Conferinței Naționale a partidului, în comunele Avram Iancu și Sohodol vor fi date în folosință două noi brutării. Intr-un stadiu avansat se află și lucrările de construcție a brutăriilor din comunele Vidra Sălciua, astfel că, în curînd, deși sățenii de aici vor avea asigurate condiții tot mai bune de aprovizionare cu pîine. La Argeșeni, o altă comună din zona munților Apuseni, s-a procurat cărămida necesară construcției brutăriei, urmînd ca lucrările să înceapă în aceste zile. I . Spectacol cultural — sportiv . Consiliul județean al sindicatelor va organiza, în zilele 24 și 25 iunie a-c., în localitățile Aiud și Alba Iulia, un interesant și variat gram cultural-sportiv. Cu preacest prilej, amatorii de sport vor putea urmări întîlnirea de fotbal dintre echipele Voința București și Textila Sebeș, prima echipă de fotbal feminin din județul nostru. In continuare va evolua formația de muzică populară „Țarina“, dirijată de Ștefan Răduț, care va susține un program de cîntece populare. La reușita spectacolului își vor mai da concursul și cunoscuta actriță Stela Popescu, de la Teatrul C. Tănase din București precum și popularul actor, de teatru și cinema, Amza Pellea. I.I.L Materiale de construcții : Sintimbru, jud. Alba angajează de urgență: — ȘEF SERVICIU PRODUCȚIE — ȘEF SERVICIU TEHNIC — INGINERI PRINCIPALI IN CADRUL SERV. PRODUCȚIE ȘI TEHNIC — JURISCONSULT Angajarea se face cu respectarea Legii nr. 12/1971 și H.C.M. 914/1968. Informații zilnice la telefon 11 173-11 174. MINISTERUL INDUSTRIEI CONSTRUCȚIILOR DE MACINI ANUNȚĂ întreprinderea de unelte și scule Alba Iulia recrutează absolvenți ai școlilor generale de 8 ani sau 10 ani din județul Alba și județele învecinate în vederea calificării prin școlile profesionale curs de zi, in următoarele meserii : — STRUNGAR — FREZOR - RABOTOR — MORTEZOR - RECTIFICATOR - ELECTRICIAN ÎNTREȚINERE REPARAȚII — SCULER-MATRIȚER - LĂCĂTUȘ, INDUSTRIA CONSTRUCȚIILOR DE MAȘINI_____________________ Candidații admiși vor fi pregătiți prin școlile profesionale din U.M. Cugir, Unio Satu Mare și Aiud. Concursul de admitere are loc între 6-14 iulie 1972, la următoarele obiecte — MATEMATICA, SCRIS ȘI ORAL — FIZICA, SCRIS ȘI ORAL (partea I-a mecanică plus căldură, pentru electricieni, partea a doua electricitate). înscrierile se fac zilnic între orele 8-13 începînd cu data de 15 iunie 1972, pînă la 4 iulie 1972, la Școala generală nr. 1, strada Călărași, nr. 2 din municipiul Alba Iulia, telefon 11 737. Actele necesare pentru inscriere : - CERTIFICAT DE NAȘTERE IN ORIGINAL ȘI COPIE - ADEVERINȚA DE PROMOVARE A CLASEI A VIII-A SAU CERTIFICAT DE ABSOLVIRE A CLASEI A X-A. — FIȘA MEDICALA DE EVIDENȚA A COPILULUI DE LA 0-15 ANI. - BULETINUL DE ANALIZA SINGELUI ȘI REZULTATUL EXAMENULUI RADIOLOGIC PULMONAR. i f