Universul, iunie 1898 (Anul 16, nr. 139-168)

1898-06-11 / nr. 149

Transmitem pictorului felicitările noastre. ♦ Mâine Joui 11 Iunie va apare «Jubileul lui 1848». Proclamația, faptele principale de la 9 și 11 Iunie până la 13 și 29 Septembrie, statuia lui Neliade, de Sava N. Șoimescu. ♦ A. S. R. Principele Frederic de Hohenzollern, fratele M. S. Regelui, a sosit Sâmbătă la băile de la Postgen din Ungaria. Peste câteva zile A. S. va sosi la Sinaia, unde va sta până la plecarea Regelui la Petersburg. ♦ Ministerul lucrărilor publice aduce la cunoscința generală că, cu începere de la 1 iunie 1898, până la alte disposițiuni, d. ministru al lucrărilor publice primește în audiență numai Marțea, de la orele 11 până la 12 a. m. ^ D. Sache G. Tudoran s’a numit membru în comisiunea interimară a comunei rurale Radovanu, jud. Ilfov, în locul d-lui Kivu Lefter, care a refuzat această însărcinare. ♦ Consiliul jud. Prahova e autorizat ca în sesiunea extraordinară pentru care se află convocat, să se pronunțe și asupra cererei corpului III de armată de a se închiria în comunele urbane Câmpina și Văleni, localuri pentru batalioanele de miliții ale regimentelor 7 Prahova și 32 Mircea. *§■ D. Ioan D. Proca e numit grefier-complacü la arestul preventiv din jud. Buzea, în locul d-lui Grigore Porumbeiu, revocat. ♦ Averea băncii Pignatelli, Angeloff și Compania s’a pus în vînzare prin licitație publică. Localul fostei bănci este una din cele mai somptuoase clădiri ale Rusciukului. Mobilele, comptoarele și casele de fier sunt de cea mai bună calitate. Peste tot locul e un lux orbitor. Se zice că în curând se va pune la vînzare și averea fraților Govacioff, companionii lui Pignatelli la fosta bancă. Ziarul «Marina» care a fost condus cu multă vigoare timp de aproape un an, a încetat din viață. ♦ Starea sanitară a Capitalei nu este îngrijitoare. Numărul bolnavilor de febră tifoidă este de 11, adică același ca și alaltări; în cele din urmă trei zile s’a produs un nou caz de boală și unul din bolnavii vechi a încetat, din viață. ♦ I. P. S. Mitropolitul-Primat a asistat alaltă ori la examenul general ținut la seminarul central. La sosire, înaltul prelat a fost întâmpinat de corpul profesoral în frunte cu P. S. director arhiereul Pimen. P. S. S. a rămas pe deplin satisfăcut. ♦ D. I. Brătianu, ministrul lucrărilor publice, însoțit de d-nii I. B. Cantacuzino, directorul serviciului hidraulic, și Ilie Radu, directorul serviciului de studii și construcțiuni, a plecat Duminică seara spre a inspecta noua linie Craiova Calafat. Din acest oraș, d. Brătianu s-a imbarcat pe un vapor al serviciului porturilor de pe Dunăre și s-a dus la T.Măgurele, de unde a luat trenul de noapte spre a se reîntoarce ori de dimineață la București. ^ A se citi pe pag. IV, urmarea romanului «Raiu și Iad». ♦ In editura tipografiei Universul au apărut următoarele cărți : Manual de conversation modern pentru a învăța singur 6 limbe 2 volume. Lei 4. Regina Bucătăriei, rețete pentru orice mâncări, prăjituri, cofeterie, licoruri etc. 1 volum. Lei 2. Cartea Dr. Berzelis pentru a vindeca orice boală fără doctor 40 bani. Călăuza persoanelor căsătorite, 1 volum 50 bani. Boalele veneriane și tratamentul lor 1 volum 50 bani. Femea și boalele sexului ei, 1 volum 50 bani. Tarifa generală a drepturilor de vamă 1 volum și 50 bani. Sfaturi medicale în contra boalelor secrete 1 volum 1 lefi. Grădina Amorului, frumoasa colecțiune de scrisori și poesii de amor 1 volum 50 bani. Carte spre a cunoaște viitorul cea mai frumoasă distracție pentru familie 1 volum lei 1. Se trimete în orice parte a țerei primind costul prin mandat poștal sau mărci poștale. Pentru transport a se adăuga 10 bani de volum. ♦ La 26 iunie va avea loc o procesiune la monumentul de la Restoenî, inaugurat anul trecut. Pe viitor la această dată, în fiecare an, se va organiza o procesiune la care vor lua parte elevii din școli, armata și locuitorii în scopul de a se perpetua gloria luptei lui Ștefan cel mare în contra turcilor. ♦ D. dr. Suțu, profesor de clinică mintală, a fost atașat la consiliul de reformă în fața căruia a fost trimis colonelul Christodorescu. Acest consiliu a fost convocat din nou după reîntoarcerea președintelui șefi generalul dr. Vercescu, care se află actualmente în inspecție. Memoriul care a fost cerut medicului șef al corpului 3 de armată, la care a aparținut colonelul Cristodorescu altă dată, n’a sosit încă. ♦ D. doctor Steinhart, vechiu intern al spitalelor civile, medic de copii, dă consultațiuni de la orele 2—4 p. m., în strada Carol No. 35. Războiul dintre Spania și Statele Unite Serviciul telegrafic — Al Agenției Române — Amiralul Dewey nu permite insurgenților «de a lua Manila Londra, 8 Iunie. Se anunță din Manila «Agenției Reuter» că amiralul Dewey nu permite insurgenților de a lua în stăpânire Manila. Streinii părăsesc orașul pe corăbii neutre. Incrucișător englez plecate la Manila Londra, 8 Iunie. Se anunță din Hong-Kong lui «Daily Telegraph» că încrucișătorul englez «Bonaventura» a plecat la Manila. O a doua corabie de resbel englezească îl urmează. Insurgenții doresc ca FIN— plnele să devie colonie americană Londra, 8 Iunie. Se anunță din Hong-Kong «Agenției Reuter» că Aguinaldo a informat pe consulul american că insurgenții își propun să stabilească un guvern provizoriu, dacă ei doresc ca Filipinele să devie colonie americană. Cuimnii au ocupat Cuero de lângă Santiago New York, 8 Iunie. «Herald» anunță că cubanii au ocupat Cuero lângă Santiago. Cuero va servi de basă de comunicațiuni între amiralul Sampson și cubanî. Americanii nu pot să debarce la Santiago de Cuba Washinton, 8 Iunie. Tentativele făcute lângă Santiago de Cuba pentru a găsi un loc bun de debarcare au dovedit că coastele sunt păzite de spanioli până la o distanță de 15 mile. Situația la Manila Londra, 8 Iunie. Se anunță din Manila «Agenției Reuter» cu data de 17 Iunie, că situația este tot aceeași: întărirea trupelor generalului Schaffer Londra, 8 Iunie. Se anunță din Washington lui «Daily Mail» că în consiliul de resbel ce s’a ținut Sâmbătă, s’a decis de a întări cu 10.000 de oameni trupele generalului Schaffer.Se crede că corpul expediționar al acestui general va debarca la Dargueri lângă Santiago de Cuba, cu concursul insurgenților, sub comanda șefului Garcia. După atacul punctelor celor mai însemnate ale părții orientale a Cubei, va începe debarcarea la Porto Ricco. Întoarcerea escadrei amiralului Camara intr’un port spaniol Washington, 8 iunie. Guvernul a primit o depeșă zicând că escadra amiralului Camara s’a întors într’un port spaniol, frate al lui care a fost împușcat. — Lângă Manila a avut loc o luptă între insurgenți și trupele spaniole. Intre morți se află generalul spaniol Monet și alți ofițeri. Insurgenții lui făcut mulți prizonieri. — Escadra de rezervă spaniolă sub comanda amiralului Camara ar fi întârziat plecarea spre a înarma toate năvile cu noua mașină infernală. G.RANDI. (N.R.—A se vedea amănunte asupra acestei mașini infernale la articolul «Resboiul pentru Cuba», din ziarul de azi.) Atentatul asupra mareșalului Blanco.Zvonuri despre abdicarea reginei Spaniei Viena, 9 iunie. Sosită ora Î11, noaptea. O depeșă din Washington anunță că la Havana un tânăr voluntar Marian Salva, a tras un foc de pușcă asupra mareșalului Blanco pe când acesta eșua din palatul său. Mareșalul a fost rănit la piciorul stâng. Salva a fost arestat. O depeșă din Berna spune că pe acolo circulă svonul că regina regentă a Spaniei a abdicat de la ion. Frank. Originalele acestor depeși se află expuse la magazinul G. Becker, calea Victoriei No. 08 (Piața Teatrului Național). Telegrame particulare ale ziarului «Universul» Guvernul provizoriu din Filipine.— Poziția Insugenților.—30 de dezertori spanioli împușcați.—Generalul Schaffer debarcat la Santiago.Cardenas înconjurat de insurgenți Paris, 9 iunie. Sosită ora 7 seara. O telegramă din Chicago spune că șeful insurgenților din Filipine, Aguinaldo, a constituit un guvern provizoriu, numindu-se președintele lui. Guvernatorul Manilei se află închis înuntrul liniei de centură a fortăreței. Insurgenții au ocupat Calanga, de lângă Manila, dar americanii îi vor împedica de a ocupa orașul Manila. — Spaniolii au împușcat treizeci ofițeri vamali, cari s-au încercat să dezerteze. — O depeșă din Washington spune că generalul Schaffer a debarcat cu siguranță lângă Santiago de Cuba, dar întârziată de a ataca orașul, așteptând întăriri. — Aceeași depeșe zice că orașul Cardenas este înconjurat de insurgenți și va fi silit să capituleze în curând. G. Randi. Atentatul Ia contra mareșalului Blanco.Lupta de la Manila.Un general spaniol omorît Paris, 9 Iunie. Sosită 11 ore noaptea. Telegramele sosite din New York spun că un voluntar anume Salva ar fi tras asupra mareșalului Blanco, un glonț de pușcă rănindu-l la picior și aceasta spre a răzbuna pe un fosi minister francez Paris. 9 iunie. Sosită ora 71, seara este iminentă formațiunea noului minister al conciliațiunei republicane, sub președinția d-lui Sarrien. Freycinet ar lua portofoliul afacerilor streine și Cavaignac pe acela al războiului. G. BA A'Bl. Originalul acestei depeși se află espus la magazinul G. Becker, Calea Victoriei No. 68 (Piața Teatrului Național). f1 A 1*15 OVE» B PE l.l O one rîioasă molipsește toată turma. (Românesc) ȘTIRI ȘCOLARE ♦ D. An. Stolojan, ministrul domeniilor, a asistat Luni, la examenele școalei comerciale gradul 1, iar ieri la examenele școaleî comerciale gradul 2 din Capitală. Un apel La caritatea publică Am vorbit acum câteva zile despre o încercare de sinucidere din str. Fundătura Romană No. 110. O femee, Elena Alexandrescu, își scrântise o mână. Ea s’a dus la un spital și acolo, în urma unei operațiuni ce i s’a făcut, a rămas cu mâna paralizată pentru toată viața. Femee bătrână și saracă, fără nici un sprijin, fără nici o speranță de nicăeri, se văzu acum muritoare de foame, căci nu mai putea munci ca să câștige o bucată pe pâine. Și atunci, ne mai putând îndura chinurile acelei negre mizerii, se hotăra să se sinucidă. După cum știm însă ea fu scăpată de la moarte de sergentul de stradă, care sări la timp în ajutor. Elena Alexandrescu, dacă a fost reîntoarsă de pe pragul morții, a rămas însă în aceeași stare nenorocită, pentru a plânge neîncetat și a nu vedea scăparea decât în moarte. Ziarul Universul face un apel călduros la inimile caritabile, ca să ajute o asemenea ființă prigonită de soartă. E o bine facere nemărginită și o satisfacție sufletească să știi că ai contribuit să smulgi din ghiarele morței pe o desnădăjduită, care nu poate să mai îndure torturele acesti vieți. Pe de altă parte instituțiunele noastre de bine-facere, ar face bine să interneze pe această nenorocită în vreun azil, unde să aibă un loc de dormit și o bucată de pâine. O CUGETARE PE 7.1 Foarte schimbătoare este reforma care pleacă din voința mai multora. PRESĂ ROMÂNĂ Adevărul dorește să știe cu ce minciuni se vor prezintă liberalii la viitoarele alegeri comunale, căci toate promisiunile făcute la trecutele alegeri au dat faliment. Cojisliînțonabil compară pe actualul guvern cu un spânzurat, pentru care nu se așteaptă decât să se taie fringhia ca să cază jos. Dreptatea spune că existența celor două tribune la serbarea de 1i Iunie va dovedi lămurit că există  3 clone curente bine deosebite cu privire la aniversarea revoluției de la anul 1848. Drapelul spune că autoritățile comunale ar fi trebuit să ia măsuri în urma celor scrise de d. Cerchez, care a spus că pâinea făcută de brutarii de azi e o adevărată otrava. Epoca continuă a publica seria de articole în care face istoricul revoluției de la 1848. L’Independance Roiaiaine, vorbind despre căderea guvernului italian spune că această criză pune pe regele Umberto în mare încurcătură. Lumea Nouă studiază broșura d-lui Cerchez cu privire la pâinea din capitală și relevează toate constatările făcute de autor cu privire la proasta stare de salubritate în care se află brutăriile. Liberalul spune că d. d. Tache Ionescu și Panu sunt demni unul de altul și amândoi nedemni de a face parte din vreun partid politic. Rezbelul crede că în urma celor scrise în broșura sa de d. Cerchez cei de la primărie se vor gândi ca să îndrepteze starea proastă în care se află brutăriile noastre. Timpul e de părere că din alegerile actuale din Germania reese un învățămînt pentru țara noastră, căci arată rezultatele periculoase aduse de sufragiul universal. Voința Națională spune că acum conservatorii duc o campanie din cele mai cinice, care va cădea ca și celelalte, spre desăvîrșita cufundare a celor cari au pornit-o, căci timpul agitațiilor factice, al legendelor și al campaniilor fără rost a trecut. TITr PI III ■■illlllllll' I HI |||||i||||| ♦ Al doilea transport de arme Manlicher, confecționate la o fabrica din Viena, a sosit alaltăieri în Capitală prin gara de Nord. O îndrăsneță escrocherie D. î. Ch. Daniel, marele bancher din Iași, a fost victima unei escrocherii din partea d-lui Jacobsohn, representantul firmei Polak din localitate. Escrocheria s-a operat în împrejurările următoare . Soția lui Jacobsohn, fiica unui covrigar din Podul Roș, înainte de a se mărita cu dânsul, ar fi avut relațiuni cu bancherul Daniel, care, la mariajul ei, i-ar fi dat 25.000 Iei. Jacobsohn, acum 11 zile se înțelege cu soția sa de a se duce la via bancherului și a se plânge că e nenorocită și câte și mai multe. Faptul premeditat s-a și pus în aplicare. Pe când bancherul ședea la via cu soția lui Jacobsohn, deodată apare și soțul ei cu un revolver, amenințând pe bancher să subscrie o poliță de 50.000 lei,—ceea ce a și făcut. D. Daniel reclamă parchetului, care depuse imediat pe Jacobsohn. Casâtorul — Pe ziua de A Iunie — Kircor Garabedian cu d-ra Altun Șapar, Heinrich Keindl d-ra Baura Izsak, Constantin Vasilescu cu d-ra Maria N. Gheorghe, Iancu Darasch cu d-ra Eli-Rifca Spitzer, Simion Sanielevici cu d-ra Racheta Krainik. Născuți și Morți — Pe ziua de 9 Iunie — Născuți 21. Morți 26 adică : Victor Anica M. Hibu 4 luni, Frusina Nița Vasilescu 3 ani jumi., Marița Nicolaescu 17 ani Elena Iliescu 30 ani, Stan Aristică Constantinescu 2 ani jum., Roza Solomon 3 ani, Dumitru Ștefan Dumitru Ion și 4 luni, Elena Maria E. Brașoveanu 1 an 2 luni, Alexandru D. Turcu 2 ani jum ., Paraschiva Aristița Ion 9 ani, Anghelina Tomescu 56 ani, Niculae Niculae Săvulescu 4 luni, Alexandrina N. Paraschivescu 9 ani jum., Grigore Ecaterina Ștefănescu n. m., Florea Ion 1an și 3 luni, Eleonora Lina Niculae Popescu 4 luni, D-tru Constantin 31 ani, Alexandrin Floarea Tudor de 1 an și jumătate, Toni Adolf de 4‘a luni, Maria Niță Vasilescu de 20 ani, Guida Bercovici de 6 zile, Solomon Sucherde de 63 ani, Florea Ionescu de 4 luni, Ion Enache Papaghenopol de 10 luni, Stan Vasile 37 ani, Alexandru Maria Niculescu de 19 zile. Premiile noastre pentru Iulie După cum am anunțat, la zi’ntâi ale fiecărei luni, acordăm, prin tragere la sorți, trei premii tuturor abonaților ziarului «Universal» politic cotidian, afară de premiile ce se acordă fiecărui abonat în parte. Iată obiectele pe care le dăm ca premiu la tragerea de la 1 iulie anul curent. Premiul I.—Un frumos album pentru fotografii. Premiul II.—Un elegant serviciu pentru cafea pentru 6 persoane. Premiul III.—Un serviciu de sticlă pentru toaletă. La tragerea la sorți pentru aceste premii vor avea drept toate persoanele cari se vor abona la ziarul «Universu» politic cotidian, până în seara de 30 iunie a. c. Aceste obiecte sunt deja expuse la vitrinele palatului «Universul». Miercuri fi © Ssania va apare cu ocazia jubileului revoluției române Broșura leradiniel di la 5848 — Prețul 30 lani. — și tabloul reprezentând Bătăil» Pompierilor cu Turcii din Dealul Spirei la 1848 — Prețul 10 bani — Se află de vînzare la tipografia Gr. Luis, str. Academiei 14, grădina Rașca. Vinzătorilor și chioșcarilor se acordă o mare remisă. ’ Autorul, Lopot. Iliescu. Agenți cari voesc să se ocupe cu vînzarea pe rate lunare, permisă prin lege, de losuri de Stat, austriace și ungare, precum și de alte losuri, care’represint un capital sigur, își pot asigura un venit frumos. Ofertele cu arătarea adresei precise sunt a se trimete la casa de bancă Armin Schön jim Budapest Elisabetring, 48 PAUL 1ÄRC0VIC1 Bodoran Medicinii și Chirurgie DEXTIST Calea Victoriei 42, intrare bul. Acad. Consult. 9—12 și 2—6 631 20 CONSULTAȚIUNI GRATUITE POLICLINICA Specială pentru boalele organelor CAPULUI boalele de GAT boalele de NAS boale de URECHI boale de OCHI boalele de GURĂ.... și de DINȚI scoaterea nedureroasă a DINȚILOR Str. Sfinților și general Florescu (lângă Sf. Gheorghe) 670.—12 Se Vinde o leșie In județul Ilfov, compusă din 650 pogoane arabile, trei ore departe de București și o ora de ’a o gară; pămint de buturugă, adca pi dure sco asă de 1 an. Arendată cu 1« 13.500, având ecarete necesare , li ipotecată la credit lei 64.000 Prelat vînzereî 227.000 lei, înlesnire de plată cu 5 la sută. Se mai pot cumpera alături alte 520 de pogoane și alte 800 de pogoane. A se adreesa numai la vechea Agenție Universală, strada Regală No. 11, București. 802 de vînzare Locuri parcelate De în la 1 leu și 50 hani metrul pătrat până la 50 bani pe Maisai isforel Megre și Laest Techir-Ghiol în condițiuni de pistă foarte avantagioso adică în timp de 4 ani in 86 rate trimestriale întreagă această localitate este foarte mult căutată, din causa că a fost recunoscută de autoritățile sanitare ca cea mai salubră din toată Dobrogea, atât ca clima cât și pentru calitatea apei lacului ce o învecinează. Probă de aceasta este că Eforia Spitalelor din București a construit un spital maritim (Senatorium). Orice informațiuni precum și planul de situațiune al acestei localități, vor fi trimise franco la cerere de către proprietarul D-l I. Movilit, București, strada Doamnei No. 27. 482 DE ARENDAT De la 23 Aprilie 1899 Moșia Potopinu (Falcoiu), județul Romanați, la o jumătate oră de Caracal, având 2 stații de cale ferată: Romula și Vladuleni. Casă nouă de locuit, 2 pătule, magazie de grâu, toate în bună stare. Pogoane arabile circa 1.400. A se adresa la proprietar, d. C. Potrommanu, București, strada Corabia No. 3. 756 100^* Cycle In prato 81 Foubourg St. Denis in Paris Bicycleta garantata cu îngrijire Cycle noutate fără lanț și cu petrol. Cataloage ilustrate gratis. 510 10 Atelierul Militar Central DE CONFECȚIE La 5 Iulie a. e., ora 9 dimineața, se va ține licitație la Atelier, calea Cotroceni, pentru înființarea și închirierea unei Cantine construită din lemn, care să conțte alimentele de hrană necesare lucrătorilor. Condițiunile se pot vedea la Atelier în toate zilele de lucru. Supra-licitație nu se va ține. 800 5 Cel mai mare și vast magazin și singurul care vinde eftin JASARII La toate Sezoanele flucurești, Calea Victoriei No. 27 (Lângă Poliția) Ghete diferite culori pentru bărbați Cu elastic bizeluri, lei 13.95, 12.95 « șireturi, lei 14.93, 13.95, 12.95 a nasturi, leî 15.95, 14.95, 13.95 Pantofi diferite colori pentru bărbați Cu șireturi, leî 10.95, 9.95, 8.95 » clape, piele rusească, 12.95, 11.95 Pentru bicicliști, leî 9.95. Ghete diferite culori pentru dame Cu șireturi, lei 12.95, 11.95, 10.95 » nasturi, lei 13.95, 12.95, 11.95. Pantofi diferite culori pentru dame Cu șireturi, lei 3.93, 7.95, 6.03 « nasturi, lei 9.95, 8.95. decoltați, lei 5.95, 4.95. pirete chevroan 2 pentru dame Lei 15.95786 12 Ocazions de Cumpărat Se vinde o casă In strada Fântânei, având 4 odăi de stăpân și dependințe, cu o grădină de 900 metri pătrați, üipota cută lei 18.000. Se cere peste datorie 11.000 lei, prețul vinzerei. — A se adresa la vechea Agenția Universala, str. Regală No. 11, București. S03 ’ 3 AVIS De vînzare o casă în apropiere de gara de Nord, elegantă și nouă, având 2 apartamente parchetate, tapetate, sob de teracotă, apă, canal, curte, grădină, hipotecate iei 33.000. Se cere lei 8.000 prețul viu zor eî. A se adresa la vechea Agenție Universală, strada Regală No. 11, București. 804 3 JDe închirriat de la Sft. Dumitru 1898, în total sau în parte, prăvăliile din str. Gabroveni No. 14, ocupate actualmente de firma Nae Pancu. A se adresa d-lui E. Cioranu, str. Eroului No. 13. 754 Ori ce Tuse x13 întrebuințând renumitele și premiatele HAPURI de CATII ARHIVA ale doctorului Borteli, aprobate de consiliul sanitar superior al României. — Prețul unei cutii lei 2.50 — — IMPORTANT ! Cutiile cari nu vor avea instrucție în limba românească, precum și pecetia ziarului «Universul», se vor considera ca falsificate. De vînzare la toate farmaciile din țară. Depozitele la drogheria Stoenescu, strada Academiei No. 2; la drogheria Ilie Zamfirescu, strada Academiei No.4; la drogheria Fabini, calea Văcărești; la drogheria Păcățianu (sub hotel de France), precum și la farmacia «Ochiul lui Dumnezeu»,W. Thüringer, calea Victoriei No. 154; cu 190 lei! î! DIN CAUZA DESFACEREI Se vinde la administrația ziarului «Universul» strada Brezoianu No. 11 București, biciclete nou- elegante și solide, din renumitele fabrici Marschützl din Nürnberg, și Prinetti Stuehi din Milan, cu prețuri extraordinar de eftine. Amatorii de biciclete sunt rugați de a vizita depozitul nostru, înainte de a cumpera din altă parte. Vînzarea se face numai pe comptant. Strada Regală No. 11, București IlftaelluaBsiliant se dau cu împrumut pe hipoteci asupra case și moșii, cu dobândă convenabilă orice sumă. Gratis se plasează banii domnilor particulari pe hipoteci garantate. Vechea Agenție Universală 765 * 10 3tlcî militare BT PUBLICAȚIE La 10 Iulie, orele 9 a. m., se va ține licitație publică, atât la comandamentul corpului II de armată, cât și la garnizoanele arătate mai jos, pentru aprovizionarea : Ch. fân Ch. ovez Ch, orz Ch. pae No. rațiilor Garnizona 4.676.000 1.915.000 1.915.000 2.866.000 947.633 București 166.000 66.500 66.500 100.000 33.250 Torgovisle 400.000 195.000 195.500 300.000 98.750 T.-Măgurele 490.000 195.000 195.000 300.000 98.750 Giurgiu 168.000 67.500 67.500 101.000 33.607 Chitila 73.600 45.000 45.000 70.000 18.000 Nucet Concurenții trebue să prezinte oferte închise, însoțite de o garanție de 10%. Condițiunile sunt publicate în «Monitorul Oficial» din Iunie curent, sau se pot vedea la comandament și cancelaria fiecărei garnizoane. 783 Comandantul Corpului II de armată, General Avion. Pentru toți BâiLGR Administrația ziarului Universul primește abonamente cu luna cu următoarele prețuri: Pentru toată țara .. hei 2 pe lună » străinătate . » 3.50 bani Abonamentele se pot începe din orice zi a lunii.