Universul, octombrie 1898 (Anul 16, nr. 260-290)

1898-10-24 / nr. 283

Boalele secrete __ Neputala Bărbătească — va vindeca repede fără durere și împiedicare, după experiență de 28 ani de specialitate In boli lumești (de la 1870). Tian No. 1, STRADA EMIGRATII, No. 1 "(rarea numai prin str. str. Voevoz -randtații de la 10—1 dimineața și de la 5—1 seara ■ separat de așteptare pentru Hecare Dr. I. FOENARU Cu o practică in spitale n experiență proprie de 9 ani. — Strada Romană No. — Consultațiuni pentru orice boale de la 1—3 p. m. Cei fără mijloace au o reducere de sume,fi e din prețurile obicinuite, adică 21. 50 b. ■ izita la domiciliul bolnavilor și 11. 50 b. condipția ; de asemenea an scăzământ însemnat,i mai multe farmacii din Capitală. Numeroase certificate de mulțumire din partea celor grei bolnavi vindecați. — Tratament al bocitelor •te stomac după metodele cele mai noi. D-r. I. Ktriac Chirurg primar al spitalelor, șeful serviciului de ginecologie din spitalul Filantropia, í’cintorcându-se din străinătate, dă consultații de boalele chirurgicale și sifilitice, de la 5—7 p. m., în toate zilele. ’Martin și •foia consultațiuni speciale pentru femei. Cu această ocaziune se anunță onor. public că, avend la dispoziția sa o casă de sănătate și o sală specială,’ d. dr. Kiriac face ori-ce operațiuni de resortul chirurgiei, îi condițiunile cele mai avantagioase. S’a făcut cu deplin succes în această casă operațiuni de stricturi, emoroida, hernii, raclogiuri, sparotomi, extirpări de tumori,etc. etc., prin metoada sa proprie. — Str. Sf. Ionică, S — Vindecare sigură a boațelor secrete și sifilitice Str. Draci Steri au Fost intern cu concurs al Eforiei Spit. Civile și la Spit. Brâncovenesc, elev al d-lor dr. Kainderu, Stoicescu și Buicliu, tratează cu succes boale interne (piept, stomac, rinichi) de copii și MAMOS, de la 8—10 a. m. și 4—T p. m. Calea Rahovei 82. 1107—10 boalele de piele, boalele lumești (sipicilis), neputința bărbăteasca, sunt cu siguranță vindecate la Doctor PETELENE — 2X-X jSl. 3XÍE O Ș — Special la boale de femei, copii și ochi — CALEA RAHOVEI No 80 — Consultația de la 8—10 a. m. și de la 4—6 p. m.—Bolnavii din provincie găsesc gazdă (pension) și tratament conștiincios. 1038 10 Doctor Kugel Specialist pentru boalele de ochi și de urechi. Consultațiuni de la 2—5 p. mn. CALEA BAHOVEI No. 3 (etagiul 1) 1082—30. Dr. i. BCIILLIE — L’a 3s^EXT TT — in str. Berzei Io. 22 Consuliațiuni de la 8—9 a. m. și de la 3—4 p. m . 1137 (12) Doctor MAUIUCI II LEVY tip la facultatea din Paris Special . Bole interne femei și faceri Consultiițiuii de la 1—3 și de la ti—8 95, strada Carol. 95 De asemenea face cunoscut că tratează cu succes boalele secrete fie cât de vechi de pe metodele cele mai noi. 090 30 Doctor Veîescu — IDE^arxsi’ — Fost șef de clinică la Facultatea dentistică din Filadelphia București, Strada Regală No. 10 SCOATEREA MMINȚILOR printr-o metodă speială fără durere — PUNEREA DINȚILOR — printr'o metodă proprie fără placă și cârlige Consultații de la 9—12 a. m. și 2—5 p.m. Pentru seracî gratis Marțea și Sâmbăta de la 8—9 a. m. 984—36 w Ma scoate rădăcinele și fără durere, se efectuează și se Sa repară dinți artificiali în aur și cauciuc. Asemenea curățitul, plumbuitul și scosul. Doctor TH. F. iJAILOVICI, dentist român, medaliat cu medalia de aur de la expoziția din Bordeaux, elev al d-rului Rosenthal Senior, strada Ștîrfoe V-Vodii iVo. 30. Cu jumătate preț și garantat 980 20 PAUL MMCOVIOL interul DOCTOR in medicină — D ENTSSTI.stracțiunea nedureroasă a dinților prin anestesie generală sau locală Obturațiea dinților și punerea de dinți artificiali după sistemele cele mai moderne Calea Victoriei 43, intrare bul. Acad 953.30 Casa de Sănătate bl. Strada Teilenul — Consultațiuni speciale pentru — Boaîs Interne, Nervoase și Sifilitice Boarele secreta la bărbați și femei in toate zilele de la 10—12 dimineața Vindecarea sigură. Tratament special Consultația numai 1 leu N.B. Se primesc bolnavi interni în tratamentul Casei de Sănătate cu prețuri moderate. Prospectul Se trimete gratuit. 1119 30 NTAIPLAEI IMsi Capitală Accidentul de pe calea Victoriei.—Eri, la orele 4 și jam., un accident nenorocit s’a întâmplat în calea Victoriei, colț cu Bulevardul Elisabeta, lângă hotel de France. Birja cu No. 139, trecând repede, a trântit jos și a rănit la cap pe un bătrân Marcu Grinfeld, în vârstă de 70 de ani, domiciliat la Crucea de Piatră. Sergentul postat acolo și cu un comisionar de stradă intervenind, a spus pe sărmanul bătrân tot în birja care l’a călcat, și Ta a dus la spitalul Colțea. Acolo, după ce a fost bandajat la cap fu pus în libertate, Furtul din calea Rahovei. O. Costică Foți, brutar din calea Rahovei No. 13, a reclamat că un oarecare Dumitru, din comuna Geamăna, județul Argeș, spărgândul tejgheaua, i-a furat suma ele iii Iei și un ceas de argint. Incepându-se cercetările, pungașul a fost prins la gara de Nord tocmai în momentul când se urca în tren, ca să plece la C.Lung ius» r ’«P8 i’enor*ocirea dan comuna Cărpiniștea.—In comuna Cărpiniștea, jud. Buzău, era o frumoasă fată, în vârstă de 20 de ani, anume Anica Sultănoiu. Zilele trecute ea s’a dus să scoată apă de la puț. In momentul acela văzu pe un flăcău cu care se iubea și rămase cu ochii ațîntiți asupra lui. Cu toate acestea ea continuă să scoată apă. Cum însă gândul și ochii ei erau în altă parte, nenorocita căzu un puț și se înecă. Flăcăul pe care-l iubea, precum și mai mulți trecători, săriră în ajutor, dar nu putură face nimic altceva decât să scoată cadavrul nenorocitei fete Ana. Tâlhăria din pădurea Păucești.—Lilo Albert, de fel din Ungaria, și soția sa, cari munciseră la fabrica de zahăr din Sascut, întorcendu-se zilele trecute în țara lor, pe când se aflau în pădurea Păucești, din județul Putna, le-a eșit înainte un individ Ion Cristea și a tăbărît asupra lor spre a-i jefui. Cei două soți opusera rezistență. Tâlharul scoase atunci revolverul și trase asupra lor, rănindu-i pe amândouă. Autoritățile locale, începând imediat urmăririle, au reușit să pue mâna pe tâlhar, care se află acum în arestul de la Focșani. ministrația, de a ști de unde am putut să me informez. Aceste comenzi sunt plătite din fondurile ce i se trimit lui Dreyfus de familia sa și dispuse în biuroul sportul al serviciului penitenciar. Cheltuelile deportatului sunt puțin importante. El are economii în sumă de 7000 de franci. Târguelile sale pe Octombrie El procedează astfel la târguelile lui. înainte de sfârșitul lunei, i face o listă de obiectele și previziunile pe cari le dorește pentru luna viitoare Această listă e remisă de supraveghetorul-șef comandantului penitenciarului, d. Demel, care o vizează, adnotând sale ștergând, apoi o trimite la Cayenne, d-lui Simon, directorul administrației penitenciare, care o dă unui funcționar, a cărui iscălitură, pe care am vezut-o, e foarte puțin esteață. Acest funcționar copiază lista pe hârtie liniară, fără nici un «en tate» tipărit. Ea e intitulată în chipul următor : «Listă de furnituri ce sunt «a se da de eassa Bally în contul administrației penitenciare». Iată aceea pentru Octombrie : 1 litru de spirt; 2 flacoane de apă de floare de portocal ; 3 bucăți de unt conservat ; 1 chilogram de ciocolată ; 2 cutii de brânză Camembert ; 6 sticle de apă gazoasă ; 2 sticle de Hunyadi-János (un fel de apă de Buda); 6 perechi de ciorapi fini colorați (lungimea piciorului: 27 cm.); 1 kgr. și 500 gr. de tutun Sthol; 1 lulea de lemn ; 50 de țigări ; 2 pachete de cutii cu chibrituri ; 2 testele de hârtie albă ; 2 pachete de luminări ; 1 flacon de «Kola» granulat sau bastoane de ciocolată cu «Kola» ; 5 chilograme de săpun; 2 perechi de pantaloni de pânză albă (de preferință de dril alb) de câte 10 franci (mare lungime 1 m. 08 ; lărgime la talie 0.80) ; 6 batiste de pânză albă. Vreți vreun detaliu mult mai precis ? (Va urma) denn Hess. Dreyfus la insula Dracului Ancheta făcută de exploratorul Jean Hess din ordinul ziarului «Mălin» din Paris — Urmare — D. Roberdeau a adăogat chiar; «...un psycholog.» Adevărul asupra acestui subiect de cercetări propuse de guvernator, e că, în timpul celor două cintci ani de deportare, Dreyfus a fost păzit de oameni de o experiență încercată, de oameni de o absolută fidelitate, de oameni cari nu erau naivi, și că ’ s’a lăsat cu toate acestea o mare libertate. Exemplu : Intr’o dimineață pe șoseaua de stânci care merge de la insula Dracului la insula Regală, el putu să corespunză cu o persoană din Cayenne, pe care o cunosc și pe care am văzut-o. El a refuzat de a autoriza o tentativă de răpire pe care această persoană i-o propunea. Acum, dacă aceasta poate să ve facă plăcere, urmați sfatul d-lui Roberdeau. Apropiați, discutați și conchideți..., că psihologii cărora evenimentele au arătat până unde merg mijloacele de acțiune ale guvernanților noștri.... Eu nu mă însărcinez deloc. Aci nu am drept misiune decât de a prezintă fapte și documente. Regimul lui Dreyfus. Documente? Ve voiu da unul imediat. Am spus că, cu toate astea, Dreyfus foarte bine știe, azi, mișcarea revizionistă. Acesta e adevărul absolut. Dreyfus știe că se ocupă de el la Paris, în lumea întreagă. Cum știe el ? Puțin importă. El știe. El se simte in luptă, și fiindcă se simte în luptă, vrea să fie și el într’o stare bună de sănătate. Dar dovada acestei afirmări, care contrazice ceea ce s’a publicat până acum ? Această dovadă, tot așa de clară ca și declarația oamenilor cari au văzut pe Dreyfus și pe care-i am văzut, se va găsi mai miei în regimul alimentar al deportatului. Alta dată el își putea lua hrana de la cantina din insula Regală. Acolo trebuia să-și facă singur bucătăria. El îșî face cât poate mai puțin și consumă multe conserve. Administrația penitenciară nu-i furnisează în chip direct decât pâine și lapte de capră. Ea cumpără restul pe cheltuiala lui Dreyfus și după comenzile sale. El spune ceea ce dorește, dar nu cunoaște pe furnisor. Odinioară, comenzile condamnatului erau împărțite între mai mulți negustori din Cayenne și ascunse printre acelea ale administrației; azi ele sunt aproape exclusiv date casei d-lor Bully tatăl și fiul, cari vor fi desigur tot așa de curioși ca și ad Ziiivul umoristic colorat „ Veselia“ care va apare mâine. Sâmbătă, 23 Octombrie curent, pe lângă materia hazlie cea mai variată, va mai conține și un mare și foarte frumos tablou în 6 culori, reprezentând : Plecarea imperatului Wilhelm din Constantinopol și caseta Sultanului goliță. «Veselia se vinde numai 10 bani în toată țara. Marea nenorocire din bulevardul Pache O groaznică nenorocire s’a întâmplat era dimineață, la orele 7, pe bulevardul Pache Protopopescu. Vagonul No. 5 venea de la Cot recent spre Obor. In dreptul stradei Horia, lângă școala Iancului, niște lucrători lucrau la pavugiul care se repară între șinele tramvaiului. * * * Vagonul apropiindu- se de lucrători, începu să sune clopotul. In acelaș timp micșoră și mersul. Lucrătorii se sculară în picioare și se dădură la o parte. Unul singur, anume Petre Curdea, rămase pe loc, ca să ’șî termine lucrul. In vrema asta vagonul ajunse lângă el. •k * * Petre Curdea se sculă în picioare și voi să se depărteze, dar cum era deja prea târziu, căci, deși vagonul mergea foarte încet, totuși îl isbi în spate și-l trânti la pământ. In fața acestei înfiorătoare priveliști, manipulatorul voi să oprească vagonul. Cum însă el era nou pe vagon, în loc să oprească mersul, din greșală îl dete cea mai mare forță. Roatele trecură atunci peste nenorocitul lucrător, scoțându-i intestinele afară. Pus într’o birjă, n’apucă să ajungă la spitalul Colțea și nenorocitul încetă din viață. Manipulatorul Caruba Cosma, precum și conductorul Vintilă Constantin, au fost duși la secția respectiva, unde s’a încheiat procesul verbal. * ♦ ¥ O i 11 <jrmla.ți Mișcare în port Pe ziua de est au poposit în portul Galați următoarele bastimente: Vaporul «Massalia» sub pavilion otoman cu diferite mărfuri din Levant și Constantinopol vapoarele «Ardmelia» și «Corvin Matyas» sub pavilion austro-ungar, sosite deșerte pentru a încărca cereale. Brutul Apele Prutului,, crescând cu un picior, au înlesnit, navigația, astfel că 3 șlepuri încărcate cu orz și secară au putut eși pe Dunăre și sosi la Galați. La Expoziția din Paris GRATIS Cu începere de la 1 secembrie, când se va mări și formatul ziarului nostru, deschidem un abonament cu premii la «Universul» politic cotidian, cu următoarele prețuri: Pentru trei luni . . Lei 7.80 Pentru șase luni . . » 12.90 Pentru un an . . » 25.— ggr PREMII la aloerxații pexitro. 3 Ivx7xx O cutie conținând o furculiță și un cuțit pentru desert, cu mânerul de argint adevărat, garantat. — Calendarele de perete și de buzunar ale «Universului» pe anul 1899, precum și calendarul american cu foi zilnice, sau calendarul de citit—după alegere. — Se va da gratis și «Universul Literar» colorat săptămânal pentru 3 luni. W premii rwtt la a.'tooxiatxx pe intr-u. © Itxrxx 0 furculiță și un cuțit ca cele de mai sus și cele 4 calendare ale «Universului» pe anul 1899, adică : Calendarul de perete, de buzunar, american și de citit. PREMII la abonații pentru urxar. Două cuțite și două furculițe tot cu mânerul de argint adevărat garantat și cele 4 calendare de mai sus. Premii prin tragere la sorți Toți abonații, atât pentru 3 luni, 0 luni cât și pentru un an, vor concura prin tragere la sorți la următoarele premii gratuite : 1 bilet clasa 11, dus și întors, la expoziția din Paris de la 1900; 1 bilet clasa II, dus și întors, la Viena; 1 velociped pentru damă sau pentru bărbat, după alegere ; 1 mașină de cusut; 1 frumoasă oglindă de perete în lemn sculptat în valoare de 200 lei; 1 pușcă de vînat, foc central ; 1 frumoasă etajeră de metal ; 1 frumoasă lampă de masă ; 2 vase japonese ; 20 ceasoarnice deșteptătoare de masă ; 5 ceasoarnice de buzunar, remontoir, de argint și un ceasornic de aur pentru damă sau bărbat, după alegere. Aceste obiecte se pot vedea oriși când la administrația «Universului», Strada Brezoianu No. 11.—In curând vor fi expuse la vitrina noastră. Abonații pentru un an, pentru a concura la tragerea obiectelor de mai sus], vor primi în mod gratuit 4 bonuri; abonații pentru 6 luni vor primi 2 bonuri, și abonații pentru 3 luni 1 bon. Premii inrare Afară de premiile de mai sus, se mai acordă la abonații «Universului», la zi întei a fiecărei luni, prin tragere la sorți, alte premii constând în diferite obiecte. El zice : «Anglia vrea să profite de complicațiile interne prin care trece Franța acum să fie sigură însă, că dacă vom fi atacați, toți fiii Franței vor fi la locul lor». După informațiile mele particulare, ve pot asigura că dacă Anglia face atâtea înarmări nu e spre a sili Franța de a părăsi portul Fasehoda, ci ea urmărește alte scopuri. E vorba, cum v’am depeșat,de a proclama protectoratul ei asupra Egiptului și ea vrea să fie gata, în caz cănd alte Puteri ar interveni spre a impedica aceasta.Mai e și chestiunea din Extremul Orient. Anglia nu e mulțumită de supremația pe care o esereitează Rusia in China. Telegramele sosite azi din Londra spun că la Weiheiwei se află o escadră engleză gata ca la cel dintein semnal să intre in acțiune, pe cănd la Port-Arthur se află o escadră puternică rusească. După cum vedeți, lucrurile se complică cu totul. G. Emuli Portul premiilor Abonații pe 3 și 6 luni, spre a putea primi premiile franco, vor trimite 60 de bani mai mult, iar abonații pentru un an, vor trimite 1 lea mai mult. Abonaților cari nu vor trimite sumele de mai sus, li se vor expedia premiile nefrancare. SUF Important Persoanele cari ne vor procura 20 abonați pentru 3 luni, sau 10 pentru 6 luni, sau 5 pentru an, vor primi ca premiu o frumoasă cutie cu parfumuri sau un ceasornic deșteptător pentru masă. Gödétől Ânglo-Fraucez (Prin fir telegrafe de la corespondenții noștri particulari) Paris, 22 Octombrie. Sosita la ora 3 p. m. Un mare numer* de ziare de aiel, în frunte cu «Le Temps»,critică în modul cel mai aspru atitudinea Engînerei. Ziarul „Le Temps“, unul dintre cele mai importante și serioase organe de publicitate din Franța, mai ales în chestiile de politică externă, publică un lung articol, în care, intre altele, zice : «Dacă Anglia ar umili Franța, abuzând de avantagiste, pe cari le are actualmente, ea ar putea să plătească foarte scump o astfel de victorie. Anglia va risca să producă o schimbare în concertul internațional, schimbare care ar fi contrară propriilor sale interese. «Journal des Debats» spune aproape același lucru. Viena, 22 Octombrie. Sosita la ora 6 seara. Ziarele engleze nu vor mai publica știri despre înarmare O telegrama sosită din Londra anunță că autoritatea militară a invitat pe ziare să nu mai publice amănuntele cu privire la înarmări, căci Franța ar putea să tragă foloase din aceste știri. Done puternice escadre compuse din cinciprezece cuirasate, optsprezece torpiloare stau gata în Plymouth și Devonport. In toate porturile Angliei lucrările continuă cu multă activitate. Mobilizarea voluntarilor englezi Voluntarii din Londra au fost înștiințați să fie gata spre a fi mobilizați eventual în douăzeci și patru de ore. Pregătiri őe război. Amiralitatea a făcut un contract de 200,00 tone de cei mai buni cărbuni cu proprietarii minelor din Gates. Se confirmă că îndată ce va fi rezolvată chestia Fashodeî, Anglia va proclama protectoratul ei asupra Egiptului. Se notează mari pregătiri în portul Biserta, din Tunis, unde francezii se tem de vreo surprindere din partea Angliei. O telegramă din Paris spune că tot personalul portului a fost pus să jure credință Franței. La Biserta se lucrează ziua și noaptea spre a se înarma forturile. Se pun mine la intrarea portului Necontenit sosesc noul întăriri lîertholil. Bizerta, oraș maritim în Statul Tunis, la golful cu același nume port de mare, loc fortificat împresurat de ziduri și apărat prin mai multe forturi, 10,000 locuitori. Pe timpul Romanilor era un centru important de comerț sub numele de Hippo Zarytos sau Diarrhytus. Tunis se află acum sub protectoratul Franței. (N. R). Originalele acestor depeșe se află expuse la magazinul G. Becker, calea Victoriei No. 68 (Piața Teatrului Național). Ilustrațiile noastre Ceremonia de la Bourget Manifestația anuală în comemorarea glorioaselor zile de 16, 17, 18 Octombrie 1870, atrăsese la Bourget o mulțime considerabilă, în care majoritatea era formată de naționaliști. La 2 și juni. ore după amiaza numeroase delegațiuni ale societăților patriotice, primite la gara de consiliul municipal, se îndreptează spre monument, precedați de un gornist din infanteria de marină care suna șarja. Liga patrioților, având în frunte pe d. Marcel Habert, purta o enormă coroană de imortele galbene, pe ale cărei panglici era scrisă deviza: Chiar când: Se sosește la mausoleul ridicat pe piața Primăriei și pe care se aflau gravate aceste cuvinte în jurul unei spade frînte«E: au murit spre a apăra patria,— spada Franței frântă în valoroasa lor mână va fi turnată din nou de descendenții lor». In acest moment d. Beroulede, președintele Ligei patrioților, se coboară din trăsură și se așează în fața blocului de granit. El e aclamat. Atunci a început să se cânte Marsilleza și d. Cotlardeau, consilier general al Sennei, deschide seria discursurilor. D. Deroulede’i urmează. Apoi s’au mai rostit încă câteva discursuri. Entusiasmul a fost la culme în tot timpul acestei serbări. Portul englez Polymouth Lumea politică se ocupă actualmente cu activitatea febrilă ce o desvoltă autoritățile marine engleze au deosebire in porturile Phlymouth și Portsmouth. In arsenalele de aici se lucrează zi și noapte la fabricarea materialului de resboiu. In rada portului se concentrează numeroase vase de resboi ü, pentru a se face o mare demonstrație navală. Portul Phlymouth se află în Devonshire, la Phlymoutsand, o buca canalului Mânecei, in care se varsă rîurile Tamer, Phlym și altele mai mici. Aici se află unite trei orașe: Phlymouth, propriu zis, Devonport și Stonehouse. Aici se află un mare arsenal maritim. Intrarea în port e apărată prin baterii cuirasate, prin puternice citadele din Phlymouth și un fort, in Mount Wise în Devonport. Phlymouth este una dintre cele mai puternice fortărețe ale Angliei. E apărat cu 900 de tunuri cu un echipagiu de 15.000 de soldați. In portul acesta staționează în continuu o parte a flotei engleze, și adică pot ancora 100 de corăbii una lângă alta. Ilustrația noastră de pe pag. 1 reprezintă o vedere a acestui port militar. Telegramă din Brăila file la corespondentul nostru port. Brăila, 22 Octombrie Sosită la ora 4 p. mn. Procesul Lui Cenușă Mâine Vineri 22 Octombrie se va judeca de către tribunalul local procesul tinerului Cenușă, care a ucis cu un foc de revolver pe iubita lui, acum câteva săptamâni. Procesul lui se judecă de tribunal, fiindcă asasinul e minor. Delegații colegiului III Vă trimit lista delegaților colegiului al 3 a comunal, aleși la 18 Octombrie, de colegiul indirect pentru comună. Acești delegați vor vota dimpreună cu alegătorii colegiului al 2-a în ziua de 3 Noembrie, când se vor efectua alegerile pentru comună pentru acest colegiu. Iată numele lor: Alecu Ștefănescu, Alexin, Drăgăn Drăgulescu, Dumitrache Dinu, Gh. Mihalcea, Gheorghe Cavadia, Gherasim Petcu, Nicolae Petrescu, Șerban Ciuscaneanu și Vasile Căpitănescu, Farcaș Originalul acestei depeșe se află expus la magazinul G. Becker, calea Victoriei No. 68 (Piața Teatrului Național). Cereți azi, împreună cu „Universul“ și Suplimentul, care se dă gratis. „Universul“ împreună cu Suplimentul se vinde cu 5 banu. Telegramă din Iași {De la corespond, nostru particular) Iași, 22 Octombrie. Sosita ora 6 seara. Politica Atăt la clubul liberal cât și la cel conservator se țin consfătuiri mai în fiecare seară, în vederea apropiatelor alegeri pentru comună. Deschiderea expoziției Expoziția de aci s’a deschis azi în prezența tuturor autorităților și a unui numeros public, la noul abator. O mulțime de oameni de prin județele vecine au venit în !•■ i pentru această expozițiune. Expoziția e foarte interesantă și acest lucru a adus doctoralul veterinar Jocu,organizatorul eî, laude din partea tuturor vizitatorilor. La orele 2 p. m. a avut loc prima cursă de cai, deja anunțată. Mâine va avea loc a doua cursă. Din București au sosit, între alții, inspectorul veterinar Persu și directorul școalei de medicină veterinară Locusteanu. Miereanu Originalul acestei depeșe se află expus h magazinul G. Becker, calea Victoriei No. 68 (Piața Teatrului Național).