Universul, iulie 1900 (Anul 18, nr. 178-208)

1900-07-01 / nr. 178

ordonă transportarea cartului la morgă. Sergentul major Nicol Marin a fost arestat. Groaznica nenorocit din bulevardul Palari, la orele 4 dupămiază, jonul No. 10 de la lovalul electric, trecând pe bivardul iPake-Protopopescu, a cat pe o fetiță Ecaterina, fii d-lui Ghiță Constantinescu, e strada Fluerului No. 17, rupând piciorul stâng. La țipetele desperatele sărmanei fetițe, s’a prodii numaidecât o panică mare. toțî cei din vagon începură săipe, iar câteva doamne ieșiră de groază. Se înștiință numai dcât secția respectivă și comicul venind la fața locului, insportă de urgență pe mica stimă la spitalul de copii. Starea fetiței Ecatera e disperată și când părințiii aflară despre această nenorire, puțin a lipsit să nu înebpască de durere. Manipulatorul nulții, un anume Gheord a fost arestat. Ura între este titlul romanului atre mâine, Sâmbătă1 , în Biblioteca Economica «L.versului». Acest roman, dat rit penei clebrului scriitor fancez, Pat Feval, e plin de seßele cele mai sensaționale și dubcise. Autorul a știut, e o pană măeastră, să descrie ura o ură seculară între două priile familii se sfărîmă prin pustnicul amor a douî tineri. «Biblioteca Econmică» se vinde cu 35 bani. Lucruri din totă lumea Comunicații intre Pămînt Marte.Unul din veîtii matematici francezi, Mercier, a întrepus o cruciadă sp.abili comunicații între »un planeu Marte, din oservațiile fănuluii în șir, s’a con Mar fi. e locuit de ființar> așa de steligente ca și noî. Canalele, ce n văd pe planvă,ar fi—dupî dînsul—manifestarea acestei steligențe. Atunci, de cej să nu intrăm în relațiune, cân fisica ne pune la dispoziție mijlocie necesare ? S’a vorbit cu întinse triunghiuri luminoas pe cari locuitorii din Marte ar vedea și cari ar răspund prin acele semne. Dar Mercier pune că a mijloc și mai apl>"*n" o priveliște ciudată: casele particulare, claniile publice, reședința guverntorului, cazarmele, magazinle, depourile de mărfuri, hotelrile, chioșcurile de musică, tote în sfîrsit e construit în zinc prț acel ciudat oraș. Faptul provip, pare-se, de la repeziciunea c. care a trebuit să se măreasca orașul de câtva timp, în urm unor imigrări numeroase, spiritul lil Liszt. Se știe că celebru compositor Liszt de spirtualizi, în cursul unuia din ile sale artistice în Germania, primarii unui orășel se duse la el acasă spre a-i oferi un banchet de onoare. Liszt primi / dar, când admiratorii săi se așezară la banchet, primarul văzu, nu fără oarecare încurcătură, ca la masă se aflau 13 persoane. — Ei și zise Liszt, nu face nimic ; eu mănânc pentru două ! Pe bulevard . — Mă recunoști, d-le? — Nu. — Me așteptam la răspunsul ăsta. Sunt nenorocitul acela care, acum cinci ani, am fugit cu fala d-tale. Ia-o înapoi, d-le, și totul va fi ertat. —INFORMAȚIUNI VINERI. ♦ In salonul marelui hotel de la băile Călimănești, se va da la 2 iulie o mare serbare literară, organizată de d. Florian I. Becescu, în scopul ajutorărei copiilor săraci. Program bogat și variat. ^ D. Constantin Georgescu, e confirmat în funcțiunea de ajustor de primar la comuna urbană Babadag, din județul Tulcea, în locul vacant. ♦ Consiliul județului Vlașca este autorizat ca, in sesiunea extraordinară în care se află convocat, să se ocupe și cu schimbarea denumirei comunei rurale Uzunu, din acel județ. ♦ Consiliul județului Vaslui este autorizat ca, în sesiunea extraordinară în care se află convocat, să se ocupe și cu Gestiunea contractare de la Casa creditului județean și comunal a unui împrumut de 30.000 lei, pentru plata pe cumpului cumpărat și distribuit locuitorilor în lipsă de hrană. ♦ S’a autorizat consiliul județului Brăila de a contracta un împrumut de 100.000 lei. ♦ S’a încuviințat instituirea unei comisiuni interimare la comuuna urbană Neamțu.♦ Comună rurală Băneasa, din județul Covurlui, este autorizată să primească, donațiunea făcută de d-na Elena Fulger, consistând ■ din usufructul moșie sale Boereasca, spre a servi la întreținerea școaleî și bisericii din zisa .4 ȘTIHI ȘCOLARE ♦ S’aU distins în anul I de la Litere, următoarele studente : Olga Dumitriu, Schahman, Luiza Serien și Eliza Surgi. — ... ♦ Ministerul instrucției publice a dăruit gimnaziului din T.-Jiu laboratorul de fizică, chimie, colecțiile de științe naturale și cele de desemn de la desființată școală de institutori. ♦ D. Gh. Gheorghiu a fost numit profesor de matematică la seminarul din Iași. ^tirl reuilitare ♦ D. locotenent Slăvescu din reg. Cantemir No. 12 din Beriad va fi mutat la Constanța în compania de jandarmi din acel județ . . ♦ Brigada de roșiori din Beriad, comandată de d. general Beller, va pleca la 1 August viitor la Furceni, lângă apa Siret, pentru a face exerciții de înotare, atât pentru oameni cât și pentru cai, pe timp de 15 zile. ♦ D. Nedelcu a fost numit ajutor de sub-prefect la plasa Stavnic. ♦ «Tuberculina în diagnosticul tuberculosei bovine» este titlul tezei tratată cu multă competință de d. Vasile Dinulescu, absolvent al școalei superioare de medicină veterinară. ♦ La 8 iulie va lua vacanță consiliul permanent de instrucție publică. ♦ Mâine, Sâmbătă se va întruni consiliul de administrație al Regiei Monopolurilor Statului. ♦ Marți, s’a deschis expoziția școlară aranjată cu prilejul jubileului de 50 ani al gimnaziului român gr.-or. din Brașov. In vre-o patru săli ale gimnaziului sunt expuse o mulțime de obiecte din diferitele ramuri de știință. Ornitologia e reprezintată prin sute de paseri, mineralogia prin o frumoasă colecțiune, în care locul de frunte îl au frumoasele stofe donate de răposații Ioan și Ioana Bădilă ; botanica e reprezintată prin o colecție de florării și un ierbar cu peste 1000 de specii.Asemenea frumoasă și interesantă e grupa din biologia insectelor cu arborii, florile și fructele în cari trăesc și din cari se nutresc , apoi interesantele antichități din domeniul areheologiei, geografiei, numismaticei, colecție de reptile din Guinea, f.c. Frumoase sunt și desenul elevilor. ♦ Băiatul Froim Merlaub, în ■ de 14 ani, a dispărut de la locuința fratelui său B. Mer- Calea Griviței No. 22 a Capitals. a unei adrese a unudin Capitală, minister ■ _loduiel a răspuns reinstrucțiunea, co- * a d-luî Haret, ia aplicare la 1 September nitor. • §t £ ♦ sps.tan G Miclescu, ar a României la Pan. Vineri la postul séu. star în Capitală 2 luni j sc ’ ăla! în virtutea unui con-06(ni). . . . j ♦ .poetul de Ilfov a făcut puțin sem: archetelor din țară c| individ’.• ih. Preda, unul din 1 ■, autorii crimei de la Jilava, , și se cere urmărirea și prindere«*; uî; ♦ ! vm s’a format grefa tr bunaiuv secția l a din Iași p timpii acanței. De 1ulie până la 12 Iulie d. Romanescu, de la 13 d. N. Olănescu, de la 1 12 August d. I. Lis la 13—31 August d. Or.- ideală. ♦ ’ alcătuit două noui grrvanți, unul comun, familii și altul dilit. »uri au destinația ■inwl .,ai drumul nu’l vor în vagoane de , închiriate de la direcția P.. De a Galați vor face 1 marele austriace. ♦ Vineri, consiliul pe lângă minister publice se va adeca două procese. Deși consiliul se va întruni și mân.. spre a judeca două procese Toți sculpații sunt acuzați de neregulat , ale școalei. ♦ Ieri s’a inaugurat magazinul pentru desfacerea produselor pepinierelor statului, aflat pe calea Victoriei și pus sub conducerea d-lui Iulian Oprescu. Prețurile de vînzare sunt fixate de ministerul domeniilor. ♦ Seri s’a întrunit la ministerul cultelor și instrucțiunei publice consiliul general al inspectorilor. ♦ Contrario știrilor date de unele ziare, d. Nicolae Fieranu primește postul de ministru plenipotențiar al României la Roma. D-sa va pleca în străinătate imediat după constituirea noului cabinet. ♦ D. Jean Lahovary, ministru de externe, va pleca pe la începutul săptămânei viitoare în străinătate. ♦ Era dimineață a plecat din Capitală spre Canada grupul «Avoidas Adunati», compus din 100 familii. Zilele acestea va pleca un alt grup, tot agricol, compus din 300 meseriași evrei. Ținta lor e tot Canada. ♦ Mâine Sâmbătă va ține ședință consiliul comunal din Iași. ♦ D. Al. Pucher, care și-a propus să facă pe bicicletă distanța București-Paris, ne scrie că a sosit Marți la Turda, și a făcut deci până acum 508 kilom. ♦ D. P. P. Carp va sosi astăzi, Vineri, în Capitală, venind de la Țibănești. D-sa va trece însă mai întei pe la Sinaia. ♦ Contrariu știrilor date, d. Tache Ionescu nu va pleca în străinătate decât Luni dimineața. D-sa se va duce în Suedia și Norvegia. ♦ Astăzi la 11 dimineața va sosi în Capitală d. dr. C. Istrati, ministrul instrucțiunei publice și al cultelor. ♦ Astăzi dimineață va sosi în Capitală d. dr. N. Leon, inspector general al învățămîntului privat venind de la Iași. ♦ Aseară la orele zece au fost aduse in Capitală rămășițele mortuare ale regretatului Nicolae Krețulescu, decedat la moșia sa Leordeni. La gară au fost d-nii Dimitrie Sturdza și Kalinderu, din partea Academiei Române, precum și numeroși prieteni și rude. Corpul a fost depus pe catafalcul din biserica Krețulescu. Inmormintarea va avea loc poimâine Duminecă. ♦ Serbarea câmpenească ce era să se dea era în grădina Bragadiru, de către sncTei«1*.. filantropică «Gloria» a fost an Jnată pentru ziua de 2 Iulie ȘTIRI JUDICIARE ♦ «Monitorul Oficial» de ieri publică Legea pentru organizarea serviciului portăreilor. ♦ D. Disescu, ministru al justiției a adresat ieri următoarea circulară către procurorii generali ai Curților de apel, înaintându-le în același timp proiectul alcătuit de d-sa pentru reforma procedurei penale : Domnule procuror general. In vederea îndreptărilor de adus codului penal și procedurei penale, prin circulara No. 11.953 din anul trecut, v’am rugat să-mi trimiteți observările d-voastre asupra neajunsurilor ce veți fi întâmpinat în aplicarea textelor acestor legiuiri, precum și nouăle observațiuni ce credeți că este bine a se introduce. Referindu-me la această circulară, am onoarea vă înainta proiectul ce am alcătuit asupra modificărilor de adus actualului cod de procedură criminală, și ne rog să bine-voițî a m mî comunica, cât mai neîntârziat, observați unite ce veți avea de făcut asupră î, spre a le putea întrebuința, la rîndul meu, mai înainte de întocmirea definitivă a proiectului de lege. Ministru, C. G. Disescu. ♦ Înalta Curte de Casație, secția 11-a, a stabilit următoarea jurisprudență : In crima de tîlhărie, când președintele curtei cu jurați, după ce a pus juraților o primă chestiune în care se cuprinde elementele tîlhăriei, pune o a doua chestiune prin care se cere juraților să declare dacă acuzatul, la comiterea crimei, a întrebuințat bătăi și cazne din cari s’a cauzat moartea pacientului, acestă a doua chestiune, astfel pusă, prin care jurații sunt întrebați deodată asupra circumstanței agravante de întrebuințarea de bătăi și cazne, cât și asupra aceleia dacă acele bătăi și cazne au pricinuit moartea pacientului, constitue o chestiune complexă, pentru că ridică juraților putința de a delibera și a se pronunța în mod separat pentru f fecare circumstanță ce are un efect deosebit încât privește pedeapsa, și procedând astfel se violează legea, iar verdictul este nul». ȘTIRI FINANCIARE șI ECONOMICE ♦ Consiliul județului Iași este autorizat ca, în sesiunea extraordinară în care este convocat, să se pronunțe asupra cererei d-lui inginer I. D. Cantacuzino de a se construi o cale ferată de la Podul Iloaei, prin Hârlău, la Botoșani. ♦ Comuna rurală Brebu, din județul Prahova, este autorizată de a contracta un împrumut de 16 000 lei, de la Casa școalelor, în condițiunile legei organice a zisei Case, spre a servi la plata construirei localului de școală din acea comună. ♦ Consiliul general al județului Vlașca este autorizat ca, în sesiunea extraordinară în care se află convocat, să se pronunțe și asupra diferitelor cereri făcute pentru construcțiuni și exploatări de căi ferate private. Ciocnirea de trenuri de pe linia Fetești Aseară, la orele 5 și jumătate, gara de Nord a fost avizată telegrafic că trenul 140, care trebmea să sosească la București la orele 9 și 40, a deraiat în stația Fetești. Am căutat numaidecât să ne informăm de cele petrecute și iată ce am aflat. Trenul 140 a fost osbis pe linia III, lângă gara Fetești, de o mașină de manevră care venea cu forță mare. Trenul deraia de pe linie, sfărâmându-se cu totul 3 vagoane. Mai multe persoane au fost rănite. CJmî au capetele sparte, alții sunt cu dinții scoși, cu brațele rupte. Panica e foarte mare. Până în momentul când scrim aceste rînduri, nu se cunoaște în mod exact numărul celor răniți și numele lor. Trenul No. 21, a cărui legătură s’a făcut între linia I și II, a plecat cu o întârziere de 20 minute. Circulația între Fetești și București a fost întreruptă. Atât parchetul, cât și direcția căilor ferate, au început ancheta. PRESA ROMANĂ Adevătrul spune că d. Filipescu e un fel de «sfredelul dracului» al partidului conservator, și că de 2 ori s’a amestecat în alcătuirea ministerelor și n’a putut produce decât balamuc și zăpăceală. Epoca zeflemisește reducerile pe cari proectează să se facă liberalii în budget, când vor veni la putere. Patriotul zice că țara întreagă așteaptă venirea la putere a d-lui Presa din prwvncie Evenimentul (Iași) polevnisează au «Patriotul» Liberalul (Iași) se ocupă de situația politică Din cauza sărbatoa ri de ieri, Sf. Petru isi Pavel, celelalte ziare a apărut,to . Din România (Telegramele noastre particulare) Brăila, 29 Iunie. Amănunte asupra Incendiului din strada Ștefancel Mare. — Grindină. — Domnișoare emigrante Relativ la incendiul despre cari v’am telegrafiat aseară, ne comunic următoarele amănunte : Proprietatea incendiată aparține lui Stan Longhin Surdeanu și era închiriată în întregime fraților Văleanu. Focul a isbucnit de la un grajd din fundul curții, în care se aflau trei cai, din cari unul a fost ars. Chiriașului Besnea i s’au cauzat pagube de 5.000 de lei, iar fragilor Văleanu peste 20.000 de lei. Școala No. 3 de băeți care se învecinește cu această proprietate a suferit pagube numai de câte-va sute de lei, căci ’î-a ars puțin acoperișul; întreaga proprietate, având două fațade pe strada Ștefancel Mare și Victoriei, era asigurată la «Generala». Focul a fost stins la 2 ore din noapte. Cauzele incendiului nu se cunosc încă precis, dar comerciantul Văleanu, care e bănuit, e ținut încă la arest. — Vine știrea din județ că, cu ocazia ploilor și furtunilor de alaltă-ieri a căzut grindină în acele părți ale județului și mai ales pe moșiile Urleasca, Făurei și Ianca. O însemnată parte a semănăturilor d-lor Doiciu și Găitan, au fost distruse. — Evreul Ilie Solomon, care a furat mai multe butoaie cu marfă de la comerciantul Boantă, a fost arestat. — Astăzi, la ora 1 după amiază, sosesc cu vaporul din Galați patruzeci de domnișoare evreice, care pleacă la America. Damon. Botoșani, 29 Iunie. Băiat trăznit.Confiscare. Teatru.—Timpul Băiatul Nicu al lui Vasile Giooreanuț în vîrstă de 12 ani, absolvent cu premiu al școalei sătești, din com. Răchița de lângă Botoșanî, a fost trăznit ieri la orele 8 dimineața în vatra satului, pe când ducea o vacă la cireada. Doctorul de plasă și procurorul au constatat acest caz. — Polițaiul orașului a confiscat gazeta «înfrățirea», scoasă în folosul drumeților de aci, găsind-o necuviincioasă. — Trupa craioveană de operete Marinescu și Poenaru va da Sâmbătă pe scena gradinei Vârnav «Mascota». — Azi sunt călduri mari. De la Jijia. Iași, 29 Iunie Denunțare. — Incentiții.— Arestare.—Ajutoare pentru evrei.-Producția scoalei militare. — împăcarea liberalilor.Pagubele ploilor Denunțându-se că Buriachi casierul care a delapidat de la o bancă din Odessa 300 mii lei, se află ascuns aci, șeful siguranței a reînceput cercetările pentru prinderea lui. — Un incendiu a distrus o mulțime de mobile în casele d-lui avocat Alecu Brăescu, din str. Sf. Niculae. — Copilul lui Caiman, de 8 ani, furând o mare sumă de bani de la un comerciant localnic, a fost arestat. — Comunitatea israelită din Praga a trimis mai multe mii de lei pentru ajutorarea evreilor săraci de aci. — Azi a fost producția școalei militare, în prezența unui public numeros. Reușita a fost splendidă. — O depeșă anunță că, în urma intervenției d-lui Sturdza, s’a făcut împăcarea liberalilor din Fălticeni. — Ploaia torențială de ieri a cauzat enorme pagube în județ. Cantități mari de orz secerat au fost luate de apă. ülieieanu. Iași, 29 Iunie. Sinucidere Astă seara, la orele 7 și jumelate, elevul școalei militare locale, anume Surigianu, s’a sinucis împușcându-se în localul școalei. Cauza acestei sinucideri e căderea la examen. Nefericitul era originar din orașul Piatra. Această sinucidere a produs o adnică impresie în oraș. âlercani. Din Streinătate — 28 iunie 1900 — Celinge. — Tariful vamal Tariful diferențial turcesc a fost desființat pentru produsele muntenegrene. Bruxelles. — Arestarea lui Lipido După «La Gazette,» un mandat de arestare a fost dat în contra lui Lipido. Bremerhaven.— Carantină contra ciumei Portul Smyrna fiind infectat de ciumă, vasele care vin de acolo vor fi supuse unui control sanitar. Washington. — Tratatul comercial ca Germania D. Hay și ambasadorul Germaniei au semnat era un aranjament după care Germania se va bucura, in materie vamală, de tratamentul națiune! cele mai favorizate ; un decret al președintelui va fi publicat în curând, ridicând taxele vamale. ( Agenția Română) Telegramele noastre partlicuare Paris, 29 iunie. Duel Din cauza unui articol apărut într’un ziar de aci, a avut loc un schimb de martori între Gerault-Richard și deputatul antisemit Lazies. Cei două adversari se bat ază de dimineață. Arma aleasă e spada. G. Bandi. EVENIMENTELE din CHINA Londra, 28 iunie. Se comunică din Gi-Fu ziarului «Daily Express», că 75.000 de chinezi cu 100 de tunuri au atacat, la 21 iunie, Tien-Tsinul care era apărat de 14.000 de oameni ai trupelor internaționale. Trupele străine au suferit mari pierderi. Cei cari au avut pierderi mai mari sunt japonezii și rușii. O companie rusească a avut 115 uciși dintr-un efectiv de 120 de oameni. Detașamentul german a suferit de asemenea mari pierderi. Englezii au pierdut 30 de oameni. Chinezii au reînceput atacul la 23 iunie, dar tunurile lor au fost reduse la tăcere. Paris, 28 iunie. Numirea generalului Voyron ca comandant șef al trupelor franceze în China se confirmă. El va avea sub ordinele sale ca comandanți de brigadă pe generalii Baillaud și Frey. Vice-amiralul Pottier va comanda forțele navale. Washington, 28 iunie. 6000 de oameni de întărire provizorie se duc din Filipine în China. Berlin, 28 iunie. D. Mumm, ministrul Germaniei la Luxemburg, desemnat să reprezinte Germania în China, va pleca zilele acestea, însoțit de d. Goltz, interpret. Comisiunea consiliului federal pentru afacerile străine a aprobat, cu unanimitate, explicațiile amănunțite ale d-lui Buelow, asupra situației din China. Roma, 28 iunie. «Politische Corresponded».— Două batalioane vor pleca în China pe la mijlocul septămânei viitoare. Regele va asista, probabil, la plecare. Afară de aceasta, pregătirile necesare se fac la ministerele de marină și de războia pentru trimiterea a 3 sau 4 alte batalioane. Londra, 28 Iunie. Jurnalele de ero, din Shanghai, anunță că din toate luptele de la Tien-Tsin, cea mai violentă a fost cea de la 6. Rușii singuri au avut 200 de oameni uciși. Numai mulțumită minunatului servicii de iscoade al rușilor s’a putut ca pozițiunile europenilor să nu fie încă luate. Washington, 28 iunie. Amiralul Remey telegrafiază că a sosit la 9 iulie, la Ci Fy. Două batalioane de infanterie și un batalion de marinari au fost debarcate la 10 iulie, pentru a fi pornite spre Tien-Tsin, unde situațiunea streinilor este foarte grea. Wilhelmshaven, 28 Iunie. Escadra pentru China, sub comanda amiralului Geis«ler, a plecat după amiază în mijlocul ovațiunilor unei enorme mulțimi. Londra, 28 Iunie. «Agenția Reuter» a primit de la Yokohama o telegramă cu data de azi chiar, în care i se spune că consiliul de miniștri ține zilnic ședințe și discută despre trimiterea unei alte diviziuni în China. Nu s’a luat încă nici o hotărîre. Berlin, 28 iunie. După jurnale, numărul trupelor germane ce se vor trimite în China trece de 10 000 de oameni. [Agenția Română) (Telegramele noastre particulare) Viena, 29 iunie. Noul ambasador german In China O telegramă sosită din Berlin anunță că, in locul baronului Ketteler, a fost numit ambasador al Germaniei la Peking, Stumm von Schwarzenstein. Acesta și-a început cariera sa diplomatică la București și e amic intim al contelui Buelow, miniștri de externe al Germaniei , Berthold, Paris, 29 Iunie! Ultimul mesagru imperial Ziarul «Daily itiain», apărut azi, are o știre în care pretinde că ultimul mesagru imperial n’a fost dat de împerat, dar de prințul Tuan, uzurpatorul putere J. G. Bandi. Londra, 29 Iunie. Europeni apărați Ultimele telegrame. site din Chipa, aimrțit c& prințul Tsching, " 'î’i' tea trupelor regizi1e S ®*" spre apatră pe europenii din Peking. „Emme. Viena," 29 Iunie. Știri din Peking Compania austro-asiatică a primit ani de dimineață de la agentul ei din Shangai următoarea depeșă : «Știrile sosite din isvor chinez asigură că streini din Peking trăiau incă in ziua de 5 Iulie st.na Berthold. 4L Ultiml» ora) (Telegramele noastre particulare) Galați 29 Iunie. Ciocnire de vase.—Un mort Acum, la ora 10 seara, barca «Marina română» izbindu-se de vasul «Prezuape», s’a răsturnat. Sărindu-se în ajutor, s’a înlăturat o groaznică catastrofă. Un om s’a înecat. Rasta. Londra, 29 Iunie. Complotul contra prințului Twan Li-Hung-Tschang se duce la Peking. Se zvonește că aghiotantul generalului Yung- Eu a încercat din ordinul generalului să asasineze pe prințul Tuan. El in cursul nopței a pătruns în cortul prințului Tuan și fiind descoperit, îndată a fost decapitat. Prințul Tuan a trimes generalului Yung-lu capul însângerat al aghiotantului său. Emme, Londra, 29 iunie. Misiune măcelărită. —Boxeri uciși Episcopul Guillon,mai mulți jefuiți și câteva călugărițe au fost măcelăriți lângă Mukden. Se semnalează că revolta a izbucnit la Kiautschau. Soldații germani au ucis o mulțime de boxeri. Tractatul special între Anglia și Japonia a fost iscălit. Japonia cere restituirea cheltuelilor pentru acțiunea militară și a fost exclusă din tractat ocuparea Coreei. Europenii părăsesc orașul Tientsin. Ministrul de războiu al Rusiei a ordonat la două regimente din garnizoana de la Odessa de a se îmbarca pentru a merge în estul Asiei. Emine, Paris, 29 Iunie. Scrisoarea generalului Jamont Se știe că naționaliștii au adunat prin liste de subscripții bani necesar! spre a afișa in toate comunele Franței, scrisoarea prin care generalul Jamont își dă demisia. Acum generalul André, ministru de războiu, a primit o scrisoare de la generalul .La «noul prin care acesta dezaprobă 5H*vectul de a se afișa scrisoarea lui de demisie. G. Bandi. Paris, 29 iunie. Duel —Boala lui Waldeck Rousseau După cum v’am anunțat în prima mea telegramă, astăzi a avut loc duelul cu spada intre Gerault-Richard și deputatul antisemit Lasses. Acesta din urmă a fost rănit la antebraț. Primul ministru Waldeck Rousseau continuând a fi bolnav, a fost obligat să stea și azi în pat. G. Bandi. ■— Paris. 29 Iunie. Știri din China Știrile sosite din China bancherilor de acar confirma măcelărirea europenilor din Peking. G. Bandi, Viena, 29 Iunie. Temeri de complicații internaționale Din Bruxelles se telegrafiază că cu toate că de la Peking sosesc știri mai bune, domnește pesimism, căci se intreve»^ că r›£»>oiul va fi iurt greu și că se vor ivca,V" plication intertiM?,@țin e când se va sfârși Chestiunea chineză*Berthold, Londra, 26 iunie. Mafirile soldaților ruși Soldații ruși pradă casele europenilor din Tientsin. Ofițerii lor î i ucid când î prinde asupra faptului. Emine. Viena, 29 Iunie Scădere. — inundații mari Din Berlin se telegrafiază azi, că înșine Reichsbaujl^acletiin nou scump ; tul Ql Ojilf la sută. '' • — In Galiția occidentală au fost inundațiuni la Srgi și Stanislau. Plouă într’una. Intre populația de acolo domnește o mare panică. Berthold ,Universul literar, care va apare poimâine, Duminecă2 Iulie, va deprinde pe lângă o materie bogată și variată, două frumoase ilustrații colorate și adică: «Maripariî francez! apărând pe strein! contra atacului boxerilor în Peking» și «Satul elvețian de la Expoziția din Paris». «Universul literar» se vinde cu 10 bani în toată țara. ROTATIa încă numai la Vechea Agenție Universală Italiană din București, se plasează gratis orice sume de bani sau efecte pe hipoteci sigure asupra case și moșii cu dobânzi avantagioase.Asemenea se dau banteu împrumut pe hipotecă în condițiuni convenabile. Se fac și împrumuturi hipotecare la Creditele Funciare In scurt timp și avantagios.A se adresa strada Regală No. 11.—Telefon. CASA DE SANITATE CENTRU corn sub direcțiunea d-lui profesor Dr. N. C. THOMESCU București, Calea Moșilor No. 244 Se primesc bolnavi atinși de omși ce maladie, internă sau chirurgicală. Pentru căutarea maladiilor contagioase, ca: Anghina difterică, Scarlatina, Pojar, etc. Cassa posedă pavilioane complect isolate și cu personal aparte. Zilnic consulta bunî . D. dr. N. C.Thomescu, de la orele 11—12 a. m. și 4 și jum. până la 5 și jum. p. m. D. dr. Răutzo, de la 3—4 și jum. p. m. 2617 AÜ PRIX FIXE maison FRAȚII HASAN 661—70, Str. Lipscani, 60—70 — BUCAREST — Din cauza sezonului înaintat, desfacem o mare cantitate de : Foularuri, Toile de sole, Zefirul*, Batiste, LiuouiT, și Pichet albicosul, cu prețuri foarte reduse. Mare ocaziune în crepe de bine de rochii, toate colorile, siare scăzământ de prețuri la costumile fatilaiste. — PREȚURI FIXE — 2612 ’ 15 Boalele secrete Xeput fața Bărbătească Se vindecă repede fără durere și împiedicare, după experiență de 29 ani de specialitate In boli lumești (de la 1870). . . No. 1, STR. EMIGRATU, No. 1 Intrarea numai prin str.str.Voevos Consultații de la 10-1 dimineața și de la 5—8 seara i.ao separat de așteptare p. fiecare “] Br. î. POENARU Cu o practică in spitale și experiență proprie de 10 ani.—Strada Romană No. ee.—Consultațiuni pentru orice boale de la 1-3 p. m. Cei fără mijloace au o reducere de jumătate din prețurile obicinuite, adică 21.50 b. vizita la domiciliul bolnavilor, 11.50b. consultația. Numeroase certificate de mulțumire din partea celor greu bolnavi vindecați. Tratament al bocitelor de stomac după metodele cele mai voi. (Onorariul se achită în parte după fiecare vizită sub consul tație). „Dealul Zorilor“ Salea Victoriei No. 107 S. G. ARDELEANNU Succesorul d-lui G. Cârlova Primul depozit de VINURI — acum — din principalele podgorii ale țărei Pelin de viță americană DIN PEPINIERILE STATULUI - Corn tndele se trimit la domiciliu 2430 Doctorul BAUBERGHER w* S’a, im: TTT T Str. General Florescu Rio. 3 Consultațiuni 2—4 p. m. 2948 DE MZIRE SSAzoianu vinde prin libație publică, la fata locului în ziua de 5 Iulie, orele 10,m- resturi de material vecl d ca : străni, uși, pietre, Lr Pte de stejar pentru scări, p 0i Aceasta spre cunoștintate cântă un tiner, cu bune referințe, cunoscând comerciul de manufactură,comptabilitatea și limba franceză, posedând ca garanție 2000 lei ca să fie gerant. A se adresa în persoană, calea Victoriei 52. 2645 - ~s- -NICOLAE MARIESCU - DENTIST — S’a rentors din Paris și s’a mutat în BULEVARDUL CAROL No. 13 -lângă Ministerele de răsboiu și domenii 2644 PNVl? poate depune o cauți IulJiune și are referințe bune, poate găsi la o Societate de asigurare un post de inspector-voiajor în condițiuni foarte avantagioase. Oferte în seris la administrația jurnalului sub «Asigurare». Insomnia este cea mai teribilă, teribilelor și numeroase sunt boalele provenite printr’însa. Deci la această boală este de strictă necesitate un remediu rapid și aceasta se poate căpăta prin întrebuințarea de «Antiinsaminal» un remediu care nu se ia intern, deci nu poate fi vătămător cum sunt multe preparate similare aflate în circulația comercială, ci din contra numai prin fricțiunea exterioară, acest remediu cauzează succese miraculoase de însănătoșire. Acest remediu se poate căpăta numai aducându-se direct de la Institutul chimic-pharmaceutic Silberstein, Viena IX, Rassauerlande 35, contra Lei 4 (și în mărci poștale). 2639 DE ARENDAT" de la 23 Aprilie 1901, Moșia Potopinu (Fălcoiu), districtul Romanațî, la o jumătate de oră de Caracal, având 2 stații de drum de fier: Romula și Văduleni. Casă nouă de locuit, 2 pătule, magazie nouă de zid pentru producte. Pogoane arabile circa 1400. Moșia este arendată azi cu 26.000 lei, deosebit fonciera și 13.000 lei garanție efecte. A se adresa la d. C. Poroineanu, proprietar, București, strada Corabia No. 3, sau la d. Mihai Demetrian, la Caracal. 2622 SEXUAL Pentru 2 lei, se trimite în pite închis și franco, broșură explicativă a tratamentului, cu certificatele experților, sentințele tribunalelor, etc., din care reiese că un consilier imperial și 5 medici, au declarat, sub jurămătul, înaintea tribunalului, că Mectanica Sexuală este actualmente incomparabilă și cea mai bună în contra slăbiciunei bărbătești; se mai înlătură și alte defecte sexuale, ce nu se pot numi aci, la tineri și bătrâni printr’un mijloc extern. Adresați mărci saîi mandat , administrației ziarului «Monitorul General», str. Sf.Arhangheli 3, Brăila. 2633 Teatrul Papadopol - DIN GALAȚI — din nou construit și elegant mobilat, este de închiriat. Pentru orice lămuriri a se adresa în Galați, la proprietară, d-na Sofia A. Pappadopol. 2604 D-lor Constructori de Binale Am redus prețurile la : Scâiuturi și șipc! de 2 c. m., Leî 32 m. c. Scânduri și șipc! de 21,—3 c. m., Leî 34 m. c. Grinzi, Căpriori și Cosacî, Leî 35 m. c-Am și un mare asortiment și depozit de Traverse de fier. Parchete și dușumele uscate. Fabrica CARL COHEN Calea Griviței No. 191, lângă Gara de Nord 2596 PENTRU SANATATE VACCINURI și REVACCINARI — GARANTATE — Cu vaccin animal proaspăt »e fac de singurul specialist directorul Institutului vaccinal al Statului, care are la activul său peste una sută mii vaccinări cu succes. Aplică capsula «Celuloida», care an pâră postula de orice infecțiune. Mii de adrese de mulțumiri. Chemări acasă prin carte poștala. Șoseaua Kiseleff. Se eliberează gratis buletine pentru școală. Telefon. Dr. Nicolae Comșa — MERIC-UCIUAN — FRANZELBAD Königshof» HOTEL UNION — BUCUREȘTI — Oferă d-lor voiagiorî camere conconfortabile mai eftin decât orice alt hotel. Tramvaiul in fața Hotelului. Telefon. _____________________ 2539 BERE 0147DGA Fabrica de bere din Azuga va pune în vînzare, cu începere de la 23 Aprilie a. c., excelenta sa Bere de Azuga. Comenzile rugăm a se adresa direct la fabrică, iar pentru București la Fabricile Unite Române de băuturi gazoase. Cofetăria „Frederic“ Se CAUTA un vinzător în cofetărie, de preferință tînăr de bun» condiție. 2643 ________ Boii, curat și ieftin! In Cișmegiu ia_ buturugă, se poate mânca fleici, mititel și răcit«»*!* Se poate bea un excelent vin cu 50 bani oala (oca), din vastele pivnițe ale depoului de vin ,,Dealul Zorilor“ BERE numai OPPLER adeverată Peleș MUZICA va distra pe vizitatori și în timpul zilei. 2018 POLICLINICA D-rulu IULBERGHER Pentru cei cu mai puține mijloace Consultațiunea 1 franc pentru toate bolile, in special boale de femei, copii și boale lumești STRADA GENERAL FLORESCU No. 3 între Hotel de Londra și grădina Sf. Gheorghe. Consultațiuni la orîce oră a zilei 2646 _____ _____ GRADINA și SALA „Braperiu“ ZILNIC C3NCEPT âu ZÎSAL Militij Bucătărie și diferite fierâifi Berea se servește cu mult si zu grijire N.B. SERB ARPE ce țip ÜrC in această grădină ai instrărea liberă* S’a instalat diferite jocup pentru COPIÚ .. . 1 fam*