Universul, aprilie 1902 (Anul 20, nr. 89-115)

1902-04-01 / nr. 89

* Azi, Duminecă 31 Martie a. c. la orele 2 p. m., va avea loc în sala scoalei naționale de architectură, conferințele d-lor Th. Socolescu și Th. Luca, studenți și membrii ai cercului artistic studențesc «Garmen-Sylva». Intrarea liberă. —O • «»-«araBMA—•——» ȘTIRI ARTISTICE * Jour, 4 Aprilie, se va juca In beneficiul talentatei artiste, d-na Adelina Mărculescu, frumoasa comedie In 3 acte «Cinematograful». « Representația d-lui N. llagiescu, care trebuia să aibă loc în seara da d Aprilie la Teatrul Național, nu va mai avea loc. Toate persoanele cari au cumpărat bilete pentru acea representațiune, vor fi inștințate printr’un afiș special, și locul unde se va juca representația. Deci biletele trebuesc păstrate. ----* ECOÎJB. Nimic nu poate înlocui, pentru îngrijirea gurei, inimitabilele produse den li fricii ale ÍIR.PP. liénédictiiis de l’Abbnyc de Soulne al căror strălucit succes justifică in destul meritul lor recunoscut. întrunirea liberala de aseară Membrii partidului liberal din culorile de verde și roșu au ținut aseară o întrunire publică în localul circului Sidoli, în vederea alegerei de la 4 Aprilie. Au luat parte la această întrunire un mare numen de cetățeni. D. Niță Sicrie e proclamat președinte. D sa prezintă întrunire pe d. Gr. Alexandrescu, candidatul partidului liberal, ca pe omul mancei și solicită pentru dânsul voturile alegătorilor. D. Gr. Alexandrescu mulțumește partidului liberal pentru manifestațiunile de simpatie ce i se fac și spune că nu poate să explice aceasta, decât prin faptul că e un fiu al poporului. D. Dan spune că partidul liberal, susținând candidatura «i-lui Gr. Alexandrescu, și-a arătat dragostea ce poartă pentru meseriași și cauza lor. D. Ioanin spune că alegerea de la 4 Aprilie nu e o luptă între două candidați, ci între două partide. Nu se îndoiește că cetățenii vor vota pe candidatul partidului liberal, care a salvat țara. D. Ciononeli spune că cetățenii au acum două datorii: a nu merge la întrunirea conservatoare de azi de la sala Dacia și a vota în ziua de 4 Aprilie pe candidatul liberal. D. Petrovici face catagrafia politică a d-lui I. Brătescu, candidatul partidului conservator și găsește că actele sale politice nu î dau dreptul de a ajunge în parlament. D. Vlădescu-Olt face elogiul dlui Dim. Sturdza, și adaogă că cine va vota pentru candidatul liberal, va vota pentru șeful partidului, al cărui ales e d. Gr. Alexandrescu. întrunirea s’a terminat la orele 10 jum. Rep. USFAT PR ZI In contra guturaiului de primăvară.—Prisează praf de: metal 0.25 centigrame, cocaină, 0.15 centigr., praf de cafea 0,50 centigrame, borat, de sodă <S> «54P gr. INTAMPI.AȘ1 ■ Mn <apilala Bălaia din strada 43 Septembrie In strada 13 Septembrie No. 207, locuesc soții Iancu și Gherghina Pogonaru. Ieri Pogonaru veni acasă puțin cam dispus. Soția sa văzuindu-l astfel a început ea să-i facă observații. Pogonaru fără nici o vorbă puse mâna pe o sticlă, cu care lovi pe solia sa în cap, spărgându-i-l. Gherghina se duse atunci și reclamă cazul comisarului secției, care a deschis o anchetă. Arestarea unor pungași Comisarul secției 6 a arestat ieri pe un anume Radu Stan, din str Bia Inzact No. 38 și pe Const. Anghelescu, din strada Cuza Vodă No. 19, cari au fost găsiți noaptea In curtea d-ui Debits din strada Academiei No. 45. Dezertor arestat Poliția Capitalei a arestat ieri pe un dezertor din reg. 4 Ilfov, anume Ionesco. Astăzi va a înaintat comenduirea Pieței. Copil găsit Erî pe seară, s’a găsit prin raionul secției 17, un copil de 4 ani. Adus la secție și Întrebat care se chiamă, a declarat că se numește Marin, dar nu știe unde stau părinții sei, și Vasile Lascâr au luat parte la ultimul consiliu de miniștri, care s’a ținut la ministerul de interne, chemați fiind de d. D. Sturdza, pentru a discuta în privința remanierei ministeriale. Acest fapt este inexact. D-nii Emil Costinescu și Vasile Lascăr au fost într’adevăr la ministerul de interne și au vorbit cu d. D. Sturdza, dar au discutat în privința unei afaceri particulare. Se știe că d. Emil Costinescu are în exploatare niște păduri de la Tarcău. In ultimul timp un conflict s’a ivit între stat și exploatator D. Costinescu, profitând de ocazia că este consiliu de miniștri și în speranță că această afacere s’ar putea tranșa, a venit însoțit de avocatul seu d. Vasile Lascar Acesta este adevărul. ♦ Erî s’a făcut recepțiunea definitivă a lucrărilor de alimentare a Capitalei cu apă de la Bragadiru. D-niî Dulour și Simon, antreprenorii acestor lucrări, au făcut cerere la primărie pentru restituirea garanției lor de 100.000 lei. ♦ Comercianții de băuturi spirtoase din Capitală vor ține, în cursul săptămânei viitoare, întruniri pe culori, pentru a fi puși în cunoștința resoluțiunilor congresului din Focșani, și a memoriului aprobat de acel Congres. ♦ D. inginer Ioachimescu, actual subdirector al fabricei de tutun Belvedere, a fost numit, pe ziua de 1 Aprilie, director al acestei fabrici. ♦ La ministerul de interne s'a ținut un concurs pentru ocuparea a două locuri de copist. Au luat parte 10 concurenți. Rezultatul nu se cunoaște încă. ♦ Micii principi au făcut ieri o preumblare la șosea în trăsură închisă. ♦ D. Dem. Tănăsescu a fost numit copist intendent la laboratorul comunei București. ♦ Saptemana viitoare, M. S. Regele și A. S. R. Principele Frederic de Nohenzollern se vor duce la Curtea-de-Argeș, spre a vizita mânăstirea din localitate. ♦ Ministerul de lucrări publice a primit, din partea casei Schneider din Franța, o ofertă pentru furnisări de faruri metalice, focuri și semnale sonore ♦ Ministerul daresboin a trimis o adresă tuturor autorităților, prin care le face cunoscu că pe viitor nu va mai acorda dispense de mobilizare, decât numai pentru .%®ti funcționari pe cari ministerului va arăta ca absolut indispensabili. ♦ Luni, 1 Aprilie, d. P. Gârboviceanu, noul director al Casei Bisericelor, va depune jurămîntul, în prezența d-lui ministru al instrucțiunei. ♦ Academia română a ținut iei’î după amuzi o șediță intimă, ocupându-se cu rezolvarea diferitelor cessiunî cari sunt în atribuțiunile sesiunei acesteia. ♦ Ofițerii de stat-major vor executa imediat după sărbătorile Paștelui mai multe marșuri de recunoaștere în jurul forturilor Focșani-Nămoloasa Galați. ♦ Direcțiunea generală a închisorilor proiectează să înceapă lucrări de reparații și restaurare pe la diferitele penitenciare din țară. ♦ Studenții facultății de științe din București vor face azi, la 8 de dimineață, o escursiune științifică la Comana, sub conducerea d-lor profesoriji Gjx. Munteanu- Murgoci și Zoltilaj de unde se vor întoarce seara. ♦ La 6 Aprilie expiră termenul acordat studenților în litere pentru achitarea ratei a doua a taxei studențești. ♦ D. general Schilgen, care însoțește pe prințul de Hohenzollern în călătoria sa, va vizita zilele acestea terenurile petrolifere din țară. ♦ Comitetul electoral liberal al culorei de negru a fost format de d-nii G. F. Robescu, Pană Buescu și Const. Solacolu. ♦ Aseară, la 9, comitetul electoral conservator s’a întrunit la d. P. Sfetescu. ♦ Marki sau Miercuri, M. S. Regele, însoțit de prințul Nohenzollern va pleca la Sinaia să viziteze Castelul Peleș și localitățile pitorești din împrejurimi. ♦ Un număr de 250 învățători din întreaga țară, cari s’au distins în cursul anului la lucrul manual, vor primi din partea ministerului instrucțiune un spor de 10 la sută, conform legei. D. inspector al învățămîntului primar se ocupă cu întocmirea tablourilor cu numele acestor învățători. ♦ Dintr’o statistică a direcțiunei generale a penitenciarelor se vede că actualmente sunt peste 3000 de deținuți ocupați cu diferite lucrări în penitenciare. Acest număr acum câtva timp nu se urca decât la câteva sute. ♦ Comisiunea pensiilor se va întruni mâine, pentru ultima oară în sesiunea actuală. ♦ D. Petrom, directorul general al regiei Statului, a trimis d-lui Ioachimescu, sub-directorul fabricei de tutun de la Belvedere, o adresă prin care îl arduce mulțumiri din partea M. S. Regelui de modul cum conduce această fabrică. ♦ Iată programa congresului I internațional studențesc, care se va ține la Pesta în luna Septembrie viitor. La 19 Septembrie sosirea și primirea studenților ; 20—21 deschiderea congresului sub președinția d-ui Vlasici, ministrul instrucției ; 22—27 vor urma ședințele congresului; 22 reprezentație de gală la Operă ; 23 reprezentație de gală la teatrul Național ; 24 concert; 25 banchet oferit de municipalitate în onoarea congresiștilor; 20 serată la pare-club; 27 mare serbare venețiană pe insula Margareta ; 28 banchet de adio, oferit de comitetul organizator al Congresului; 29 curse atletice. Apoi vor urma excursii la Pressburg, Debrețin, etc. Primăria orașului Pesta a votat un credit de 37000 coroane pentru a contribui la susținerea cheltuelilor acestor serbări. După sărbătorile Paștelui studenții în științe vor face excursii în diferite localități din țară. ♦ D. Stoicescu, ministrul justiției, însoțit de secretarul general d. Tătâranu, a inspectat el palatul de justiție. D-sa a fost primit de d. procuror general Iulian, de d. Oscar Niculescu, prim-președinte al tribunalului Ilfov, și de mai mulți magistrați. D. ministru a rămas pe deplin mulțumit de ordinea și curățenia ce există în palat. ♦ Ministerul de lucrări publice a primit demisiunea d-la inginer stagiar Pasha, din postul de asistent ce ocupa la C. F. R. ♦ D. C. Stoicescu, ministru justițiai, va pleca în străinătate Marți 2 Aprilie. D-sa se va duce la Viena unde va sta câteva zile, iar d’acolo va pleca la Paris. ♦ Ieri după prânz, la orele 4 a avut loc la Băneasa, duelul intre d. conte Onofri și d. Oscar Spirescu. Cronicar muzical Martorii d-luî Onofri au fost d-nii Benedetto de Luca și Porlitz, iar ai d-luî Spirescu d-nii G. Leca și Timoleon Pizani, directorul ziarului «Epoca». Maestru de teren a fost d-un profesor de scrimă G. Nicolau Au fost 4 reprise. La ultima reprisă d. Oscar Spirescu a rănit ușor pe adversarul său, în regiunea anterioară a antebrațului drept.In urmă, adversarii s’au împăcat pe teren. Serviciul telefonic și telegrafic al ziarului „Universul“ Din România — Prin tele- Dm — Biata cerealelor»— Procesul lui Antinescu și fosa«.—Nenorocire.—Apele Dumitrei. — Timpul Brăila. 30. Situația pieței noastre e aceeași ca și zilele trecute. Prețurile articolelor n’au suferit azî nici o schimbare. Fiind sfirșit de săptămână, operațiunile au fost foarte, numeroase. — Astăzi s’a continuat, la secția I a tribunalului, desbaterile procesului abuzurilor descoperite la primăria locală, în care sunt implicați din foști ajutori de primar Antinescu și Cosac, precum și alți trei funcționari de pe atunci. Procurorul a început continuarea rechizitoriului său la ora 11 și l-a terminat la ora 2 jum. p. m., vorbind in total opt ore Pentru fiecare din inculpați a ținut rechizitor separat, insistând mai cu seamă asupra culpabilitatea fraților Ilie și Const. Cosac și Armășescu și Săvulescu. In urmă au început pledoariile apărătorilor, cari au urmat în ordinea următoare : d. avocat G. Foti, pentru Ilie Cosac ; d. Matei Fălcoianu, pentru C. Cosac și Armășescu ; Const. Palade, pentru Antinescu și Săvulescu ; d. Mavrodin pentru Antinescu ; d. Ștefănescu Goangă pentru frații Cosac, iar d. Mavrodin pentru Antinescu. După aceea,procurorul a ținut o lungă replică, la care au răspuns avocații Fălcoianu și Palade. In tot timpul rechizitoriului, a pledoariilor și a replicei s’au născut dese și violente incidente între procuror și apărători, atingându-se cu această ocaziune și chestiuni politice. La orele 6 și jum., desbaterile s’au declarat închise. Tribunalul a amânat pronunțarea sentinței pentru Luni 1 Aprilie. O lume imensă a urmărit și azi desbaterile procesului. — O nenorocire s’a întâmplat aseară în decurî, pe bordul unui vapor englez. Muncitorul Iancu Vasile, de 29 ani, a alunecat de pe bord în hambarul vasului, fracturându-șî ambele picioare cu desăvîrșire. In stare gravă a fost dus la spitalul local. — Apele au crescut și azi cu 2 centimetri. Timpul e onorat: înmormântarea generalului Alaiian Galați, 30. — Azi, la orele 3, a avut loc înmormântarea generalului Maican. Cortegiul a pornit la biserica Catedrală pe str. Mare, urmat de rude și numeroși cunoscuți ai defunctului. A oficiat P. S. Sa episcopul Dunărei de jos și numeroși preoți. Intre multele coroane am observat una din partea ofițerilor de marină. A asistat d. primar Orleanu, d. prefect de poliție Gussi, mai mulți deputați și senatori și întregul corp ofițeresc din flotilă. -anglicele au fost ținute de ofițeri superiori de marină. La catedrală a vorbit medicul Greceanu, arătând meritele defunctului Maican. — O telegramă sosită aici anunță că Nastasie Floarea, din comuna Roșcani, s’a sinucis, strangulându-se de un copac. Cauza este pelagra. — Milioane de insecte negre au atacat lanurile cu rapiță din plasa Stavcic. — Zece indivizi au atacat, pe șoseaua Poena, pe comerciantul Gheorghe Caregiu, maltratându-l îngrozitor și jefuindu-i. — Fabricanții de spirt, întrunindu-se la hotel Traian, au hotărît să facă cartel. Proces.—Parastas pentru L. Catargiu.—Furt.— Escrocherie. — Director prins. — Alt proces.—Incendiu.—Tren întârziat.—Inspecție. — Moarte subiții Galați. 30.—Procesul moșteniri între Maria Matase și soții Soroiani, s'a prezentat azi la Curte. S’au ascutat martorii din partea soților, cari au dovedit captația d-nei Marase lângă defunctul Marcopulos. Martorii din partea d-nei Marase dovedesc contrariul. Procesul s’a amânat pe ziua de 4 Main când martorii absenți vor fi aduși prin mandat. Azi dimineață s’au oficiat în biserică un parastas în memoria lui Lascar Catargiu, în prezența a numeroși conservatori. — Fata Tudorița Franga a furat bani și giuvaericale de la stăpânul ei Andrei Marcopulos. — Ștefan Michail a reclamat că a fost escrocat de Carpopol cu 40 lei. — Desertorul Gheorghe Abrașu a fost prins de poliție și înaintat comenduirea. — Camera de punere sub acuzare a trimis la Curtea cu jurați pe femeia Ioana Trandafir din comuna Copăcești, care a ucis cu voință un copil al ei nelegitim. — Prefectura din Roman comunică că în acel județ a încetat febra aftoasă. — In comuna Foltești a ars casa locuitorului Nicolae Cosma. Focul a fost pus de niște copii. — S’a permis intrarea a 50 muncitori aduși de frații Costandache. — Trenul București a sosit azi dimineața cu o întârziere de o oră din cauza stricării mașinei. — Azi a sosit Coandă, directorul navigației, ca să face o inspecție. — Transportat la Brăila caporalul bacalaureat Gheorghe Beloiu a murit după o scurtă suferință. Cortegiul a fost condus de compania bacalaureaților regimentul Siret.  Fruntelegru f — Sinucidere.—Cadavru găsit.Altii sinucidere.—Tâlhărie.— Cartelul fabricanților de spirt Iași. 30. — Francisca Zimet, servitoare la profesorul Ghibănescu, a încercat să se sinucidă, injunghiindu-se cu un cuțit de bucătărie. Intr’o stare disperată, ea a fost dusă la spitalul Sf. Spiridon. Cauza este necunoscută. Un soldat român, încercând să deserteze trecând Prutul, a descoperit lângă mal, în apropierea comunei Stanca, cadavrul în putrefacție al unui tînăr de 15 ani. Autoritățile făcând perchiziție, au găsit în hainele mortului o mulțime de ruble. S’au început cercetări pentru a se stabili identitatea. 3 na Telegramele Agenției Româna Din Streinatate Protestarea Bulgariei contra lui mirelui Firmilian Sofia, 30.— Circulă sgomotul că guvernul bulgar a adresat marilor Puteri o notă, prin care protestează în contra confirmarea lui Firmilian ca episcop la Uueskueb, relevând tot deodată că această numire a produs o exeitațiune în populațiunea bulgară din Macedonia. Noul tmburări in Belgia Lalouvière (Belgia), 30.—Azi după amiazî, o cîocuire sângeroasă s’a produs lângă gara de lîîoudeug gregnies între o grupă de 4000 greviști, geandarmerie și trupe. Sunt numsteroși răniți ; o copilă a fost ucisă-PSeenro Tanger, 30. — Vasele de războiu ruse și franceze au plecat azi dimineață. Vasele ruse se duc la Gadix, iar cele franceze la Toulon. Incsuna Sirî Petersburg, 30. — Oficial. — Știrea după care colonelul Grimm, condamnat la moarte pentru crima de înaltă trădare, ar fi fost grațiat de împărat,comutându-i-se pedeapsa în închisoare pe viață, nu este adevărată. De asemenea, știrile răspândite de presa străină despre niște pretinse atentate contra directorului poliției din Moscova, Trepoff, și contra generalului Bobrikoff, guvernator general al Finlandei, sunt curate născociri. Manifestațiile din Belgia Bruxelles, 30.—Demonstrațiunile in favoarea sufragiului universal sau reinoustieri la Bruxelles și in provincie. Mulțimea a străbătut stradele, huiduind pe deputații clericali. Poziția a trebuit să intervină de mai multe ori și să respingă mulțimea cu săbiile. Sunt numeroși răniți. Bruxelles, 30.—Mulțimea a încercat să construiască baricade pe unele strade ; geandarmeria însă s’a opus. Din ambele părți s'au tras focuri de arme. Cu mare greutate, mulțimea a putut să fie împrăștiată. Asupra tratativelor de pace. 21 mii de soldați in Africa Londra, 30.— Camera Comunelor.—1>. Balfour declară ca nefundate sionuaSe în privința unor pretinse progrese a negocierilor de pace,din Africa de sud. War Office anunță trimiterea pe câmpul de luptă a 21.000 oameni. In orașele Gand, Liège și Anvers, manifestațiunile au fost mai puțin grave. Sprânțeiitiî paca religilr.1 Londra. 30. —Speranțele de pace cu boemii, dispărute un moment, reînvie. Azi, s'au reunit miniștrii în consiluil sub președinția regelui Eduard. O notărîre extremă a gsivanului belgian Viena. 30.Ziarul «Wiener Tagblatt» află din Bruxelles că consiliul de miniștri al Belgiei a hotărît că,dacă până Luni liniștea nu se va restabili, trupele vor trebui să reprime mișcarea tragend asupra mulțimea. Agitațiunea se întinde, cu toate că șefii socialiști au fost informați despre hotărârea consiliului de miniștri. Intre răniții de astă noapte se află și deputatul Delbastee, socialist, care a fost rănit cu sabia la braț. Din toate centrele industriale sosesc vești despre conflicte sângeroase. La Houdeng câțiva inși au fost omorîți. Războiul anglo-boșs va continua Londra. 30. — Un comunicat oficial anunță că războiul anglo bber continuă și că se trimit în Africa nouă trupe. Desamngirea este generală. Incidentul Etaic elvețian la tribunalul arbitrar Paris. 30.—Se telegrafiază din Berna că Elveția va supune chestiunea sa cu Italia tribunalului arbitral din Haga. Despre Sarafoff și Macedonia Viena, 30,—«Politische Correspondenz» publică o notă oficioasă bulgară în care se spune că grupul lui Boris Sarafoff știe foarte bine că îi este cu neputință să aibă un succes în Macedonia, deoarece populația bulgară din Macedonia nu mai e acum de partea sa. Deosebit de asta, aspirațiunile lui Sarafoli nu pot să facă fericirea Macedoniei. Reformele prin care s-ar da supremația creștinilor, în Macedonia, ar provoca teribile lupte religioase și fanatice. Desfășurarea steagului sarafowist e prin urmare contrară păcei. Ziarele engleze și încheerea păcei Londra. 30. — Ziarele de seară încep a fi din nou optimiste în privința încheerei păcei anglo bzeze. Ziarul «Financier» asigură că Duminecă se va proclama armistițiul. «Daily Mail» spune că tratativele de pace vor dura câteva săptămâni. «Times» scrie: «Să sperăm că pacea se va încheia însă în vremea asta să continuăm răsboiul cu efrgie». Laudă hotărîrea guvernului de a trimite săptămâna viitoare 21 de mii de oameni în Africa de sud. Misiuni energice ale guvernului bulgar contra macedonenilor Berlin. 30. — Ziarul «Vossische Zeitung» află din Sofia că guvernul bulgar lucrează cu energie contra macedonenilor. S'a oprit comercial și importul de arme în circumscripțiile Sofia, Kuestendil și Filipopol. S’au trimis întăriri de trupe ca să supravegheze hotarele. Sunt iminente multe arestări de agitatori macedoneni, apoi la Paris pentru ca să fondeze un ziar macedonofil. Despre Incidentul itala o itațian Roma, 30.— Nu mai e nici o știre nouă în privința incidentului dintre Italia și Elveția. Cele mai mari ziare italo elvia^ano caută să potolească spiritele, însă ministrul elvețian din Roma, Carlin, într’un interviev pe care i l’a solicitat un gazetar, s’a arătat neîmpăcat. Aci, în general, nu se dă mare importanță ruperea relațiilor diplomatice cu Elveția. Pretendictii! la tronul Albaniei Borna, 30. — Prințul albanez Alodro Kastriota, căinduse de declarațiile ce a fasut, cum că recunoaște ca îndrituit la tronul Albaniei pe Kastriota din Neapole, repetă din nou că el singur are drepturi la tronul Albaniei. Dînsul a plecat în insula Corfu pentru a se pune în capul mișcărei albanezilor. Relațiile sârbo-bulgare stricata Sofia. 30. — Agentul diplomatic rus Bachmetieff s’a reîntors aici. In cercurile oficiale bulgărești se afirmă că relațiunile Bulgariei cu Serbia trebue să fie considerate ca stricate. Un guard orășenesc refuzând cartușele Paris. 30. — Intr’o depeșă din Bruxelles se spune că consilierul comunal socialist, Max Haller, fiind chemat sub arme ca unul ce face parte din garda orășenească, a refuzat de a lua cartușele în primire. El a fost condamnat la 15 zile închisoare și 150 franci amendă. Arestarea a doui ofițeri bulgari cari voiau să formeze bande Viena, 30.—Au fost arestați erî la frontaria bulgaro macedoneană ofițerii în rezervă Laev și Sofronie Stoianoff, bănuiți că voiau să formeze bande. Arestații au fost trimeși în interiorul Bulgariei. Traprea loteriei ungare La tragerea de ron a Loteriei Ungare pe clase au câștigat următoarele numere: 10.000 cor. No. 30.711, 34 570. 5000 cor. No. 32.921, 48.249, 93.112,98.058. 2000 cor. No. 6629, 10.600, 29.603, 32 453, 33.173, 34.260, 38.056, 41.083, 45.462, 52.148, 57.552, 58.835, 60.381, 74.040, 74.207, 78.022, 79.934, 79.945, 83 055, 88.315, 92.671, 93.050, 99.386, 1000 cor. No.: 1565, 1622, 2200, 2500, 4053, 4527, 6446, 7759,7847,13.890,15.667,16.540, 17.600, 19.030, 21.210, 28.417, 28.814, 30.815, 37.458, 40.400, 41.827, 43.251, 49.843, 51.337, 58.532, 62.143, 63 007, 64.009, 66.577, 67.165, 69.714, 71.484, 75.531, 76.200, 79 535, 81.882, 86.782, 87.101, 87.380, 90.376, 90.576, 92.677, 93.879, 95.439, 96.554, 98.575, 500 cor. No. : 704, 2264, 2502, 7173, 7980, 8574, 9971, 10 560, 11.844, 15.689, 15.695, 15.909, 16.291, 17.291, 17.988, 13.445; 18.859, 20.861, 23.250, 24 057, 25.265, 25.428, 26.198, 27.873, 30.179, 35.068, 35 650, 35.093, 36.335, 40.406, 40.617, 41.827, 42.051, 42.432, 45.407, 48.879, 50.446, 52.645, 52.765, 53.260, 54.702, 56.131, 57.450, 57.969. 58.970, 59.00S, 60.647, 63.124, 65.631, 65.703, 66.318, 66.728, 67.015, 67.642, 67.788, 68.124, 70.700, 72.429, 76.027, 76.760, 78.902, 79.740, 83.857, 86.690, 90.261, 91.836, 91.889, 92.405, 93.000, 94.731, 96.348, 96.776, 97.135, 97.255, 97.683. Alte 1850 de numere au câștigat câte 200 de coroane. SPECTACOLE Teatrul Național.—La 8 seara, după cererea generală «Călătoria Lizetei» pentru închiderea stagiunei. Etablissement Edison. — In fiecare seară reprezintațiuni ale trupei germane de opereta și comedii. Palatul Atheneului. — La 2 d. a., al 3-lea Concert simfonic. ^Familiile Arfăreanu și Iorgovici, au durerea să anunțe încetarea din viață a preaiubitului tor, soț și tată Preot. Theodor R. Arfăreanu Econom stavrofor, fost institutor și director al școalei de bănți «Silvestru», parochial bis. Silvestru, medaliat cu medalia «Răsplata muncei pentru invățâmînt» clasa I-a, etc. Încetat din viață în noaptea de Vineri spre Sâmbătă 30 Martie 1902, în etate de 61 ani. Rudele, prietenii, colegi! și foști! 6uî elev! sunt rugați să ia parte la ceremonia funebră, care va avea top azî. Duminecă 31 Martie 1902, la Sf. biserică Silvestru (prin calea Moșilor), la ora 12 dim., de unde cortegiul va pleca la Sf. Mre Cernica. Nefacendu-se invitații speciale, aceasta servă drept invitațiune. t Neconsolați!: Pancale și Grigore Iagăru, frați: Maria Mihăescu, soră; Elena Iagăru, cumnată ; Constantin P. Iagăru, nepot; Marioara Dobrescu și Didina Mihăescu, nepoate, au durerea de a vă face cunoscut pierderea prea iubitului lor frate, cumnat și unchi; Niculae Iagăra în etate de 34 ani și ve roagă să bine-voiți a asista la ceremonia funebră, care va avea loc astăzi, Duminecă 31 c., ora 3 p. m., la cimitirul din comuna Bulbucata, județul Vlașca. In locul oricărei alte invitații. Bulbucata, 31 Martie 1902. O supă de carne degrisată (Consommé) se obîînc în câteva minute întrebmioțând capsulele de [UNK]nnsomméc O capsulă pentis 2 pertinal . 30 bani 0 cutie ca capsula, 20’porții . 3 Lei * ,dVISIT‘ Se recommxla în clipflfAIĂ special persoanelor ©||sps2 ®,r debile, convalescenți*or- b °luavil ° r| vînătorilor, militarilor și SS&P persoanelor locuind la țară. De vînzare la toate băcăniile. Pentru provincie prima comandă de le 10 se expediază franco. Comenzile primite la biuron. Pasagiul iomân NVo. 1 se execută imediat, neviiv. 4441 sb__________________ «wwm« (lipsa sângelui), clorosa Miivilaiu (paloarea feței). Debilitatea generală, sleirea nervoasă, se vindecă în cel mai scurt timp cu REMOFER STEANIU. Acest preparat e unul dintre cele mai puternice reconstituante ale corpului slăbit, mărește greutatea corpului, redă pofta de mâncare pierdută. Se găsește la farmaciile și drogusirile din țară, sau direct la farmacia Steaua, R.Sărat. Flaconul 4 lei. 450>7 CHILIPIRI DE VÎNZARE ssnnu aproape nouă, cu 2 cai negri, cu hamurile nouî, cu prețul de 1150 lei. Adresa: Administrația «Universului». 3704 PentstW Agricultor! Un tînîir Spânî, german, de 20 ani in țară, cu experiențe administrative, dispunând de garanții morale și materiale, caută post la o moșie mai mare. Pretenții modeste. A se adresa la «Universul» sub M.B. 4012 Așezăminteie Brâncovenești Se face cunoscut că în ziua de 18 Aprilie 1902, ora 11 dim., se va ține licitație publică cu oferte închise în cancelaria Administrației Așezămintelor Brâncovenești din București, calea Rahovei No. 2 (în curtea bisericei Domnița Bălașa), pentru darea în întreprindere a construcțiunilor pe moșia Necșești, jud. Teleorman, departea/s oră de gara Beuca și 2V, ds Roșiori. Construcțiunile se compun din una casă de locuit cu două etaje și una magazie cu pătule laterale, ambele de o valoare până la 37.500 lei. Taxele și timbrele contractului cad în sarcina antreprenorului. Comecțiunile și orice informații se pot lua de la Cancelarie în toate zilele de lucru, de la ora 9-12 dim. Concurenții pentru a fi admiși la licitație vor dapune o garanție provizorie de le 2000 în efecte publice. Epitropia Așezămintelor Brâncoverești. De Închiriat două corpuri de case câte 7 camere, dependințe și bac str. Polonă 93, alea I. Năstăsescu. Icoaic Siliutlîce vindecă Dr. Eracli Sterian Medic al Eforiei spitalelor civile Steral D-lor D-r. Thoma Thomescu și Buicliu BOAlE INTERIME (de piept stomac, rinichi) fetițel șî cogil — MAMOȘ— Consult, de la 10—12 a. m. și 5—7 p. la 4551 CALEA RAHOVlÎI, 80 DE VINZARE Prin licitația publică, hle VluUo înaintea tribunalului Covurlui, în ziua de 9 Aprilie a. o., imobilul situat ln Galați, strada Egalitățea No. 16, colț cu strada Deceana. Imobilul se compune din 2 clădiri lipite în bună stare. Ambele cu etagiu și prăvălii dedesupt. Chiria anuală 4000 lei. Licitația începe de la 20.000 lei 4619 CONSERVAREA PARULUI! Mătrcațu enpului este principala emisii care provoacă căderea părului. — Pentru a o vindeca definitiv și a ține capul în stare de curățenie perfectă, întrebuințați zilnic Capilarina loțiune compusă de d. dr. Athanasescu, profesor la facultatea de medicină și întrebuințată în toată țara cu foarte mare succes. Se află de vînzare în toate drogueriile. 4000 Via Măgura DEALUL DRAGASARI este de avénd case și cele necesare unei vii. Adresa: d-na Dumba, proprietară, Știrbey-Vodă 22, București, și la Drăgășani la d. loan Petcu, proprietar. 4607 Magazinul Hadi?© Bulevardul Elisabeth», 9 bis Anunță onor. sale Clientele că și-a asortat din nou Magazinul seu pentru sărbători cu tot felul de articole bisericești, precum : Candele, Cădelnițe, Evanghelii îmbrăcate în argint și argint de China, Epitafe, atât zugrăvite cât și brodate cu fir, Chivote, Potire, Iconițe mici, Icoane mari, atât pe lemn cât și pe pînză. Se mai primește orice comandă în această branșă, precum și reparații. Mai amintește onorabilului public că a primit un mare depozit de tacâmuri de masă din fabricele cele mai renumite, ca : Christofir și alții, în casete de câte șase și douăsprezece persoane, Etajere, Fructiere și alte obiecte de masă, asemenea o mare alegere de bijuterii, ca : Inele, Broșii, Cercel, etc. etc. Se mai primește și comande în această branșă. Prețurile fiind foarte moderate, face plecata sa invetațiune. 4575 forții universale sistem Sack No. 6, 7, 8 și 10 ; de oțel bătut peste tot — E. S. B. 3; sistem Eckert — P. G. 3 ; Reform No. 2 și 3 ; cu 2 brăzdare sistem Sack Z. H. 9 — întărite cccccs^scsceecccccccccsix vso mmmm fulfil EFTiNE Fellé? & 0-18 SGSiETAT£ iH CA ORIUNDE, la COMANDITA BUCURESTI, Strada Smârdan, la) Poliția cercetează. ——----------—M-SB-e « s»»---— Ultime informatiani DUMINECĂ * Tragerea la sorti a premiilor pe esirile acordăm abonaților noștri, se va face negreșit la”Si Aprilie. Dupa emise știe, Intre aceste premii se află și o vilă la Sinaia, a cărei ilustrație o vom da In cui vnii In ziarul nostru. * D. Spiru Ilaret, ministrul instrucțiunei publice, va da săptămâna viitoare un ceai, la care va invita pe mai mulți directori ai școalelor primare din Capitală. D. judecător de instrucție St. Popescu a continuat ieri instrucția în afacerea escrocheriilor de pe maidanul Duca. Judecătorul a ascultat pe mai mulți martori, din declarațiunile cărora reese că proprietarii jocurilor la noroc erau înțeleși cu pungașii spre a înșela lumea. Era,d. prim-procuror San-Marin a ordonat comisarului palatului de justiție d. Hales, ca să ridice toate obiectele cari se găsesc pe maidanul Duca și cari serveau la jocurile de noroc. Toate acestea vor fi vîndute în folosul unei soc. de bine-facere. * Unele ziare au publicat era Știrea că d-nii Emil Costinescu , Diszina ora Telegramele Agenției Române — Sosite în timpul nopței — Tractatul ruso-canez despre Manciuria Petersburg, 30. — Monitorul Imperial publică un comunicat al guvernului în privința tratatului relativ la Manciuria, precum și textul acelui tratat. După cuprinsul tratatului, Rusia aderă la restatornicirea autoritate guvernului chinez în Manciuria, obligându-se a-șî retrage trupele în timp de 18 luni, dacă nu se mai produc desordine sau dacă atitudinea celorlalte puteri va constitue o piedică la aceasta. Comunicatul guvernului mai declară că remiterea administrațiunei civile de la Nialschwang, chinezilor, se va face numai după ce trupele streine vor fi părăsit acest port și după ce administrația din Tien-Tsin va fi de asemenea remisă chinezilor. Dacă guvernul chinez violează vreuna din prescripțiunile tratatului relativ la Manciuria, guvernul rusesc nu se va mai considera legat prin tratat și va declina orice răspundere pentru consecințele ce ar urma. Neînțelegerea sârbo-bulgară Belgrad, 30.—Agentul diplomatic al Serbiei la Sofia, 1. Gjaja, a fost rechemat și pus la dispozițiunea guvernului. Telegramele particulars ale ziarului «Universul» — sosite în timpul nopței — Strafofi âisasi a sosita un ziar în Paris Viena. 30. — «Allgemeine Correspondenz» confirmă știrea că" Boris Sarafoff, fostul președinte al comitetului bulgaro macedonean, după ce a strîns bani la Londra, s-a dus la Geneva ca să confereze cu comitetul armenesc de acolo. Cftsătoriri — Pe ziua de 28 Martie — Grigore Ștefanescu cu d-ra Alexandrina Vasile Dinu; Teodor Ștefan Porucik cu d-ra Xenia I. Zaletzki; Vasile N. Dumitrescu cu d-ra Marghioala Duță Petre; Musai; Vasile cu d-na Maria Dobrescu; Marca Calmanovici cu d-ra Mathilda Geron ; Mihail Opra cu d-ra Catarina M. Rab; Manu Mihai Fotache cu d-ra Stanca Ion Munteanu ; Constantin Tănase Minciu cu d-șoara Lucreția Ștef. Zaharia ; Constantin Marin cu d-ra Alexandrina Gh. Alexandrescu. Născuți și Morți — Pe ziua de 29 Martie — Născut! 17. Morți 19 ani, Dr. George Gâlcă 32 ani, Maria Dumitrescu 60 ani, Carol Silaghin 16 ani, Ecaterina Iosef 59 ani, Preotul Teodor R. Arțiorian 61 ani, Niță Preda 69 ani, Ghedale Bernand 11 luni, Tudorache Steria 68 anî, Nicolae Cristescu 43 ani, J Rebeca Berman 1 an 6 luni, Dinu Niculae loan 13 ani, Dumitru Ghiță Călin 1 an 1 lună, Petre Lăzărescu 75 ani, loan Constantinescu 75 anî, Maria George 65 ani, Georgina Tudor Ion 1 lună, Radu N. Voicu 36 anî, Iosefina Aurelia 1 an 6 lunî, Ștefan Ion 62 ani. Ocaziuni ta De vînzare o fabrică de făină, situată in com. Simileasca, lângă orașul Buzeu. Doritorii să se adreseze la d-na Elena Ghilăleanu, str. Transilvaniei, Buzeu. 4623 Nicolai Andrei Popovici Doctor în drept, fost magistrat ] — «^.vocat — Consultațiuni 8—10 și 5—7 Str. Romană: 81 03 uSZÍ *8 Cat nzati» PLUG í J Rl era A S3 UiS fi „F © W Ii JE 11” ai ai lip»! paste 250 la parti iată! ;! GIO PBX, Paris ÎSOO au fost recunoscute, după o lungă experiență, ca singure practice și rentabile, în special pentru România unde funcționează în momentul de față peste 30 de aparate, încălzite cu paie sau orice alt combustibil, și se recomandă marilor proprietari ca singurul mijloc de a-și asigura o recoltă bună și abundentă. Vizitele, inspecțiunile moșiilor, precum și devișurile sunt făcute în mod gratuit de către O. IULIUS SAXOfV, inginsr-dslegat al d-lar JOHN FGWLEH & G-is — București, Armanului 6 — "Critka". ^Franz Josef este unicul remediu natural pentru curățenie care plăcut la beutură 4547 Ijutiiiiiul Fără concurență! ! La Trei STELE ALBASTRE București, Strada Șelari Jifo. 8 — VECHEA CASSA DE ÎNCREDERE — LAMBO ¥!€ In NOU RAYON »E SPECIALITĂȚI : Zefirare, Mătăsuri de bluza și rochii, Linuri do rsoiiii Specialitate ds: Furnituri pentru OfÖltöfli Specialitate de: Furnituri ^ MODE mmm*. MĂNUȘI " Ciorapi Sifoane franceze a 650H320 l Tensare en grossă esti lennil tó6i Fărâ concurență! TeiepMs particulars a le ziarului * Universul* Din Streinătate Nsuile terbaruri din Bsigia.— Mulți finiți și arestați Paris. 30. — Din Bruxelles se telegrafiază că în ciocnirile din noaptea de Jour între trupe și socialiști, au fost răniți patru sute de inși. Din aceștia, două sute se află în spitale. Astă noapte, au fost câteva ciocniri cu schimburi de gloanțe de revolver. Poliția a distrus din nou câteva bani Căci.6» S'au făcut multe arestări. Sunt mulți răniți,