Universul, noiembrie 1906 (Anul 24, nr. 300-329)

1906-11-25 / nr. 324

v Sawina la 25 noembrie 1909 TAFFETA? FOURVIÉRES Acest minunat Taffetas, garantat că nu se rupe, alb, negru și culori cu prețul de Lei...........................„‘Ș metrul, se găsește numai la MARILE MAGAZINE ^ AUTOfiTi 8, Strada Lipscani, București lOîilia Pllilî mmmma nova va avea loc — I REVOCA iill----If* S © .Woenzforget&Op — î LEU im.KT.UL — De fftzare în foaia țara cura si depozitarii generali ai loteriei Gifu Moroeanu și’ Finkels, bancher! din București, str. Lipscani. 1177 Glycerofosfații de Calcia și Sodiu granulat Slenicescu Este medicațiunea fosfatată organică. CEA MAI IDEALA. Reconstituantul cel mai puternic, suveran contra Neurasteniei, depresiunei nervoase,surmenagiului fizic și intelectual, fosfaturic,diabetului, etc. Suveran în scrofulosă, înlocuind cu succes „Untura de pește“ mai cu seamă la copii. Isvor de forță și sănătate! De tînzara preluitindeniFlaconul Icî 2,30 1448 PUBLICAȚIE Be arendat cu începere de la 1 Ianuarie 2007, «Farmacia» la «Salvator» din Itralia, strada Ilegala Mo. 50. Pentru ori ce informațiuni a se adresa doamnei Ecaterina TitVegrescu, Sî din Cuza 107. 1684 £ 32=2^ 2STZO Halea Victoriei 65, Telefon 30/24 (vis-a-vis de Palatul Atheneului) Cea mai frumoasă pozițiune a Capitalei, alături de Palatul Plugal 80 camere toate la față, mobilier absolut nou, comfort complect, lumină electrică, băi calde și reci. — Prețuri reduse — Pentru d-nii Senatori și Deputați aranjamente speciale. 1*651 FIȚI ala TOST si Cele mai bune Pepiniere de vițe altoite, sunt anul acesta ale d-lui I. G. Șerbănescu, in comuna Boldești, jud. Prahova, o oră din Ploești, pe șoseaua Vălenii-de- Munte. Comandați acolo sau sub Hotel Regal, la Depozitul de Vinuri. 1691 Șampenie Lei 2.90 Butelia pentru Sărbători, logodne, Nunți, Baluri, etc. Șampanie, bună cu 2.90 Butelia, Tisane cu 2.60 și Vin spumos cu 2.50 Butelia, la Depozitul Șerbănescu, sub Hotel Ilegal. —10.000 Butelii in Depozit— 1692 JST&SLA' Furnisorul Curtei Regale Recomandă tot felul de : iipssin foss as toaletă mifi DSEHS ' Minieiari pentru obraz precum și 1701 frumursări ele Stearâă de calitatea cea mai superioară de vânzare la principalele droguerii, magazine de manufariură și coloniale din țară. DENTIFRICE (Bissir, Pudră și Pastă) A NOULAG A. SEGUIN, Bordeaux mmuna «ioriulus FAȘĂ COM SURS muQsiția Univ. Parts 1300 noutățile POMI ROBITORI Sosiți din străinatate oricare SPECIE 2 LEI BUCATA Stabiliment de Horticultură T. S. 2 STem.et h. Strana Clemenței 14 (Cartea bisericei Telefon 1960 1674 București. — Telefon I st 0 Hotel de primul rang in censtrul Capitalei. 80 camere toate la față, bine aranjate. Trecândule o nouă administrație se j recomandă d-lor pasageri, Ca I mere de la 2 lei in sus. Pentru l domnii deputați și senatori se r Ifar aranjamente speciale. ^apasammam-MO A *=*, A Reconstruindu-se moara se vind total sau parțial următoarele mașini : O mașină abur compound-condensație de 180 cai indicați fabricație Lang & Comp., Budapesta. Două cazane de abur combinate, fiecare de câte 120 metri pătrați suprafață de încălzit. Șoapte mașini curățat grișuri Hagenmacher. Două mașini da periat grâul Wörner. âO cilindre de făină, burate, complecte* lungime 5 metri. informațim I moara Andreiu Popovici A, Co., București, Câmpul »oștrop' _ 1659 G rai K pocehba &ost intern al Spitalelor civile După o îndelungată și foarte întinsă practică medicală în Macedonia, s’a stabilit !n Capitală. Tratează după metoadele cele mai noul Boale interne, de femei, de copil și sifilitice !Sísma. CaxMincls M ®. 12 — Consultațiunl de la 4—6 p. m. — «644 S-na Gr. fissá Lip - la! Scînda femei și copii Sf. Strada Academiei 37 (Intrarea și prin calea Victoriei No. 74) Semuli. 10—! 2 a. m. si i—6 d. a. tMi „Narodnego-Iljasnika“ Ambra Pietra, din Turajansko-Martine (Ungaria), în vârstă de 61 ani. Ziarele engleze anunță că cunoscutul profet american Elijah (dr. Donjo) din Chicago a miețiunit. El este fondatorul sec. Zion City. ,*. In primăvara anului viitor, se va inaugura in parcul orașului Budapesta o statue a principelui de coroană Rudolf. Statuia va fi făcută de sculptorul Ligethy. La Roma se anunță apropiata sosire în Italia a regelui Siamului, cu nevestele și numeroasa lui suită. Regele ar fi închiriat două vile la San Remo. Luni s’a început în șantierul naval de la Portsmouth (Anglia), construirea unui al douilea cuirasat uriaș de felul lui „Dreadnought. .*» S’a hotărît a se organiza la Bolonia mari serbări în onoarea lui Carducci, laureat al premiului Nobel pentru poezie, și aceste serbări vor avea un caracter politic, din cauza furiei clericalilor italieni pentru distincțiunea al cărei obiect a fost marele poet italian. „Diminol în ppovîncie“ (De la corespondenții noștri part.) Jouî, 23 Noembrie, CALARAȘI.— Poliția noastră e pe urma unor indrăsneți hoți de rufe, care de câteva nopți continuă a exercita această meserie, fără a putea fi prinși. Victimele acestor hoți sunt d-ni: Șeicărescu, tipograf, Bruchner farmacist și Rădulescu institutor, cari au depus plângeri la poliție. Transferat. — D. sub-comisar N. Teodorescu, din poliția de aici, a fost transferat pe ziua de 1 Decembrie a c. ca polițai, în locul d-lui Andrian Fotescu din orașul Urziceni care este detașat în poliția Călărași. Diverse.—Expulzatul P.Perovici, căruia i s-a acordat de ministerul de interne o ședere de 3 zile în țară, a plecat azi la Silistra (Bulgaria) cu vaporul „Cerna-Voda“. Casier osmdit. Fostul casier al stației locale, C. Mavrachi, care după cum se știe, a delapidat suma de 22600 lei, făcându-se apoi nevăzut, a fost condamnat în lipsă, de tribunalul local, la 0 ani închisoare corecțională și 7 ani pierderea drepturilor civile și politice. GIURGIU.—Efectele alcoolismului.—Gh. T. Dimitriu, B-dul Exterior 12, a reclamat poliției că aseară fiind în cârciuma d-lui Ilie Știrbu, din calea Zimnicei, și fiind beat, a fost dat afară de mai mulți inși, cu care ocazie a pierdut o pungă cu 58 lei. Dale meseriașilor.— întrunirea meseriașilor din grupul I și al II-lea ce urma să se ție azi în sala Töpper, la orele 3, s’a amânat pentru Duminică 26 Noembrie, când se va precede la alegerea noului comitet. De la Ateneu.—Conferința d-lui George Panu, intitulată „Egoism și altruism“, a fost amânată pentru Duminică 26 cor., orele 2 d. a. Dr la spitalul județian. — Direcțiunea serviciului sanitar din București a aprobat ca d. dr. Wiegenfeld să dea consultațiuni gratuite la spitalul județian local pentru boale de gură și extrageri de dinți. Furt.—Femeea Ana Volicu, chelnăriță la hotel Dacia, a reclamat poliției că ăstă-noapte i s’a furat dintr’un ciorap 80 lei. Bănuind pe personalul hotelului, s’a deschis o anchetă. Presupunere de asasinare.D. Solomon Schwartz, comerciant din strada Radu-Vodă, a făcut o curioasă reclamație la poliție. D-sa arată că prin faptul că cei douî cățeluși ce li avea în casă au fost omorîțî, și că fereastra prăvăliei a fost deschisă pe dinăuntru, și închisă numai aparent, și că de asemeni a fost deschisă și fereastra sufrageriei și închisă ușor cu un cuțit pe dinafară, crede că urma să fie asasinat de servitorul săi Chiril Constantinescu, care l-a văzut venind peste zi cu un săculeț de bani de nichel de la administrație. Chemat fiind Chirilă, a mărturisit că el este autorul acestor fapte și că le-a făcut din spirit de răzbunare. Cazul se anchetează. Vizitii.—Cu trenul de dimineață a sosit azi aci d. C. Stoicescu, fost ministru. După ce a terminat procesul ce avea la tribunal, d-sa a vizitat clubul liberal. Teatrale. — Sâmbătă 25 cor. se va reprezintă, în sala Ateneului local, piesele : „Nebuniile amoroase“ și „La Călimănești“ de către trupa d-lui V. Toneanu de la Teatrul Național din București. PLOEȘTI. - inaugurarea cantinei școlare cu internat. —Prima cantină școlară cu internat, din corn. Mâneci-Ungureni, s’a inaugurat în ziua de 21 Noembrie c., în prezența d-lor G. Disescu, ministrul instrucțiunei ; Luca Bleitoresteu, prefectul județului; D. Duțescu, inspectorul cercurilor culturale; G. C. Dobrescu, primarul orașului Ploești ; G. Nicolau, revizor școlar; Ionescu-Lungu, sub-revizor, etc. Cu această ocazie satul Mâneci- Ungureni se afla in deplină sărbătoare. Sătenii, de la mic până la mare, au asistat la inaugurare. După oficiarea serviciului religios, s-au rostit discursuri de către d-niî învățător al comunei, revizorul Nicolau, prefectul Elefterescu și ministrul Disescu arătând fiecare foloasele ce vor aduce pe viitor cantinele școlare cu internat. După solemnitate, cercul cultural din plaiul Teleajen a ținut ședință sub-președinția d-lui sub-revizor Ionescu Lungu, la care a asistat și oaspeții de mai sus. Seara, d. G. Disescu s’a înapoiat cu automobilul la Ploești Inspecție.. — D. ministru Disescu, trecând spre com. Măneci-Ungureni, a inspectat in drumul său școalele din Vălenii-de-Munte și Hormoriciu. înființarea unei academii populare.— In sala teatrului „Cooperativa“ se va înființa, din inițiativa d-nelor și d-relor ploeștene, o academie populară. Inaugurarea se va face în ziua de 1 Decembrie c., în prezența d-ln- ministru Dissescu. Conferințele, ce se vor ține vor fi însoțite de experiențe fizico-chimice, audițiuni muzicale, proecțiuni electrice etc. Până acum s’au înscris pentru ținerea conferințelor d-niî A. C. Cuza și d-rul Zosîn, profesori universitari din Iași ; d-rul Ludvig, profesor de științele fisico-chimice la liceul local; G. C. Dobrescu, primarul orașului ; Ionescu-Quintus, advocat și publicist; G. Becescu-Silvan; Romulis Bolintineanu, avocat; Hugo Friedman, avocat, etc. Accidentul de pe calea ferala .—Săteanul omorât de tren ori noapte, la cantonul No. 5, d ® la bariera Tfrgovișteî,și despre care am comunicat în numărul precedent, este in etate ca de 35 ani. El este din Bucșani (Dâmbovița). Numele nu s’a aflat până acum. Nenorocit A, ,norcându-se de la ora? spre casă, s’a culcat in căruță. Bariera, fiind deschisă, ci și-au continuat drumul, trenul a sosit în acel moment. Căruța a fost sfărâmată in mii de bucăți iar omul și cu un bou omorîțî pe loc. Celalt bou s’a ales cu cornul stâng rupt. Victima are piciorul și mâna dreaptă zdrobite, intestinele ieșite afară și o rană adâncă la cap. Cadavrul a fost ridicat aseară din ordinul procurorului și transportat la spitalul Bordescu. Responsabilitățile cad asupra cantonierului Barbu Stan, care dormind in timpul sosirea trenului, bariera a rămas deschisă. Arestare. — A fost arestat N. Slăniceanu, din Râncezi, acuzat pentru batjocorirea propriei sale fiice Ilinca, în etate de 22 aniți surdo-mută. Confiscare.—Poliția a confiscat cri 100 pâini de la brutarul C. Dimitriu, din calea Oilor, găsită lipsă la cântar cu 250 gr., la bucată. SLOBOZIA.— Alegerile comunale din Slobozia, unde lista N. Diaconescu, a obținut 436 voturi contra listei Ghiță Vlesea, care a avut numai 69 voturi, au fost contestate. Contestația a fost tardiv primită la prefectură și a fost respinsă. TIRGOVIȘTE împușcare din imprudență. — Am comunicat în corespondența de eli, că un băiat din Moțăeni a fost împușcat de un locuitor, din imprudență și că victima a murit. Iată cum s’a întâmplat nenorocirea : Nicolae N. Enache, umblând cu o pușcă încărcată, din nebăgare de seamă i-a căzut jos, luând foc. Băiatul Niculae Toma Simion, de 17 ani, care din nenorocire se afla în fața lui Nicolae Enache, a fost lovit în torace, în partea stângă. Victima, după o jumătate de oră, a murit. Imprudentul criminal a fost arestat. Soție necredincioasă.— Leanca Ion M. Drăghici, din Lungulețu, pândind când soțul săQ era dus de acasă, acum vre-o 10 zile, a luat mai multe lucruri și suma de 57 lei, părăsindu-și bărbatul și două copii. El a făcut plângere autorităților. Teatru. — Trupa Al. B. Leonescu, va reprezintă Sâmbătă seara, 25 Noembrie, în sala Vulturul, cmedia „Mița Tirbișon“. L’estru săraci. — Primăria va da în seara de 8 Decembrie, in saloanele sale, un bal, în folosul săracilor din oraș. 1/IV Sorîm7~~ Pentru ghete.— Nu dați vax pe ghetele noui, căci unsoarea atacă pielea. înainte de a întrebuința ghetele, e bine să le ungem mai multe zile de-a rundul cu «olemn lini», care se găsește la orice farmacie. «Oleum lini» face pielea impermeabilă. vilim mmmm (TRIBUNALELE MILITARE) Procesul adm. d. Ilia Popescu Petre din regim. 9 H.-Sărat Administratorul cl. IlI-a Popescu Petre, din reg. 9 R.-Sărat, a fost condamnat de consiliul de război și al corp. III de armată la o lună închisoare pentru furt de alimente aparținând statului. Acestui ofițer i se impută că fiind însărcinat cu aprovizionarea a sustras carne și pâine destinată pentru hrana soldaților. Gorită decisiunei condamnatoare, el a făcut recurs care s’a judecat ora de consiliul de revizie al armatei, presidat de d. general-adjutant Goandă. D. socot.-avocat Teodorescu, în susținerea recursului,a invocat mai multe motive de casare pe cari consiliul le-a găsit intemeiate și în consecință a casat decizia condamnatoare dispunând ca procesul să se judece din nou de consiliul de războiu al corp. II de armată. Afacerea furturilor de coloniale de la Sulina Se știe că consiliul de războiu. al corp. II de armată a condamnat, pentru furt, la câte un an închisoare pe sergentul major Rusu Gheorghe și pe soldații Spiridon Ion, Nicu Filip, Constantin Dumitru și Popescu Dumitru toți din marina militară. Cei patru soldați numiți mai sus, după îndemnul sergentului lor major s-au introdus noaptea, și în mai multe rânduri, in magazinul de coloniale al d-lui Gamberis din Sulina și au furat marfă pe care au dus-o acasă la sergentul-major. Afară de aceasta ei au mai comis și alte furturi, și tot după îndemnul sergentului-major Rusu Gheorghe. Contra decisiunei consiliului de război , condamnații au făcut recurs care le-a fost respins ori de consiliul de revizie al armatei. Condamnat pentru lovirea interiorului Consiliul de revizie al armatei a respins ori recursul sergentului-major Munteanu Dumitru, din reg. 11 Siret, condamnat pentru lovirea interiorului, la trei luni închisoare. Acest sergent-major a bătut grav pe un soldat, căruia nu-i plăcea să se curâțească. Recursul a fost respins ca neîntemeiat. un mirfonul IMBA Lombroso și spiritismul. — Lombroso, renumitul criminalist,este și el spiritist, dar iată cum își exprimă părerea sa : „Toate fenomenele, spiritismului, spune profesorul Lombroso, se pot înțelege fără a recurge la supranaturalul. Toate, sau cel puțin aproape toate, pot fi socotite între fenomenele, pe cari știința le poate explica. Pe când spiritiștii consideră „sufletul” ca o emanațiune a divinității, eu o consider ca o emanațiune a creerilor. Și vedeți bine, că sub acest raport, cu greu m’așî putea numi spiritist, cel puțin după sensul ce de ordinar se dă acestui cuvânt. „Cât despre „medium”, eu cred că nu-e altceva decât un individ anormal, a cărui alcătuire cerebrală prezintă anomalii fisice, pe care le-am și explicat deja in lucrarea mea întitulată : „Studii asupra hipnotismului”. Un medium are centruri cerebrale extrem de simțitoare, mulțumită cărora produce fenomene cari par profanului a fi minuni sau fapte supranaturale. Dar fiindcă aceste fenomene nu se pot explica prin această sensibilitate excesivă, sunt obligat, ca și în articolul meu Lettura, a presupune o a patra putere, un fel de „inconșeient” care ar subsista și după moarte". In fine profesorul Lombroso, își rezumă toată profesiunea în cuvintele următoare : „Sunt spiritist, aprinä el, intru cât admit existența unei puteri misterioase, supusă unor legi științifice, încă necunoscute până acum, și cărora se îndatorește aceste fenomene, en d. e. de a citi cu ochii în^âi,— și de a fravismite gândii cuiva. „Ceea ce nu pot admite e teoria spiritistă care vede în orî ce fenomen amestecul puterei divine”. misiuni" VINERI. ♦ M. S. Regele a primit din partea împăratului Austro-Ungariei o scrisoare prin care-1 notifică încetarea din viață a arhiducelui Othon. D In urma încetărea din viațai a marelui duce Carol de Baden, Curtea MM. II. Regelui și Reginei a luat doliu pe timp de 14 zile, cu începere de la 20 Noembrie. • S’a conferit Coroana României, în gradul de cavaler, d-lui Garacaș Gh. director și patron al școalei speciale de cismărie, comisar al guvernului pe lângă corporația meseriașilor de Încălțăminte din Iași. ♦ Cursele vapoarelor de poștă ale primei societăți austriace de navigațiune pe Dunăre se vor închide anul acesta, astfel că ultimul vapor poștal va porni de la T.Severin în jos Sâmbătă 25 Noembrie (8 Dec.) iar în ziua de Marți 28 Noembrie (11 Dec.) a. c. va pleca ultimul vapor poștal din Galați în sus. ♦ Falsul căpitan din Köpenik a declarat judecătorului că între anii 1875 și 89 a lucrat la Erfurt, Eisenach, Budapesta, Praga, Iași și în Rusia. • Doritorii de lectură cu peripeții ne urai auzite, prin țâri necunoscute, să cumpere numărul din „Ziarul Gâlătoriilor“ de Morți, 28 Noembrie, cu începutul noului roman MĂȘTILE GALBENE. • In Bertea (Prahova), in seara, zilei 26 curent, se va da o frumoasă serbare școlară, urmată de bal cu tombolă, în beneficiul școalei. • Absolvenții școalelor elementare, precum și absolvenții gimnaziilor, cari doresc a urma cursurile școalei serale și duminicale din Craiova se vor înscrie la secretariatul Camerei de comerț, calea Unirii 131, sau la d. profesor Aurel Mircea, str. Dorobanților 9. Absolvenții anului I-iü, promoțiunea 1904-1905, se vor înscrie in anul al 11-lea. Societatea pentru protecțiunea animalelor a intervenit pe lângă toți poliții din țară, rugându-î a da concurs membrilor săi, conform ordinului ministerului, de interne. * Se numește impiegat auxiliar cl. III în serviciul exterior general al finanțelor, in locul d-lui I. E. Lăzărescu, înaintat. ❖ D-niî Dragan Ion, Pețescu G., Vasilescu C. și Borcea I. au fost recunoscuți ca având dreptul de a fi numiți în ordinea clasificațiunei, în funcțiunile de verificatori-ajutori de măsuri și greutății ce vor deveni vacante. ♦ D. P. S Trăistaru, mare proprietar in Poiana-Mare (Dolj) a luat decisiunea de a clădi în menționata comună un spital cu 24 paturi, înzestrat cu tot mobilierul necesar, și pentru întreținerea căruia asigură o rentă anuală de 10.000 lei. Măștile galbene acesta este titlul noului roman de aventuri pe care o va publica Ziarul Călătoriilor, in numărul de Martia viitoare, 28 Noembrie. Romanul Măștile galbene, datorit penei unuia dintre cei mai alesi scriitori in acest gen și in care sunt descrise scenele cele mai neașteptate, mai surprinzătoare și mai emoționante, va atrage, suntem siguri, in mod deosebit atenția cititoii nr._____________ _ înscrierile candidaților la recompensele anuale ce le oferă „Societatea pentru protecțiunea animalelor“ din București, se închid pentru exercițiul 1906—1907 la 26 Decembrie a. e. Atât candidații la recompense, cât și persoanele cari au cunoștință de acte demne de a fi recompensate, sunt rugați a se adresa la cancelaria S. P. A., str. Manea Brutaru 16, in orice zi de lucru, de la 3—6 d. a. D. C. T. Haris a fost numit impiegat auxiliar cl. III, în serviciul exterior general al finanțelor, in locul d-lui Am. Constantinescu, demisionat. * Loja „B’neî Brith Fraternitatea“ din București, a decis să subvenționeze cu 200 lei anual așezămîntul pentru orbi „Vatra luminoasă“. Comitetul Ateneului Român din București, pe noul period de 5 ani, s’a constituit după cum urmează: d-ni: P. S. Aurelian, președinte, C. Stăncescu și Gr. Tocilescu, vice-președințe, secretar Tr. Djuvara, I. Th. Fiorescu, G. Maniu și M. G. Huiban, membri. Zilele acestea comitetul se va întruni, spre a întocmi programul conferințelor pe anul curent. Din personalul polițiilor s’au mai făcut următoarele numiri și mutări : La Galați, D. L. Enacovici sub comisar cl. I, comisar cl. IlI în locul d-lui P. Boncea, demisionar. D. G. Condrache, sub comisar cl. II, sub comisar cl. I. D. N. Dumitrescu, sub-comisar cl. III, sub-comisar cl. Ii. D. Bp. Alexandrescu, sub-comisar clasa III. La Focșani, D. I. Davidescu, comisar cl. III, in loc vacant. * Intre telegrafiștii reușiți la examenul de mișcare C. F. R. sunt și următorii: Râdulescu Vasile, Ștefănescu Doru, Franchia Periele, Iliescu Alex., Diaconescu Micolae, Niculescu Pompiliu, Marinescu Ilie, Vasiliu Simion și Domșa Vasile, toți din gara de Nord. Din zilele de 11, 15 și 16 corent, d. loan Kalinderu, administratorul Domeniului Coroanei, inspectând domeniul Sadova, din jud. Dolj, a vizitat și primăriile, bisericile și școalele de pe acel domenii. Pe lângă școala din Sadova, a făgăduit că se va face un atelier, în care fetele din sat să învețe țesutul cu réscoaele perfecționate, sub conducerea unei maestre speciale. • Em l’a orele 1 jum dim. delegații Italiei pentru încheerea convenției comerciale cu România, d-nii comandor Lucioli și cavalerul Koch, au vizitat cu deamănuntul palatul poștelor. 0 M. S. Regele a semnat decretul prin care d. Ion Bănescu a fost numit primar al orașului Constanța. ♦ Pe ziua de 1 Decembrie se va pune în aplicare legea pentru protecția muncei copiilor și ameilor cari lucrează în făbrici și ateliere. Prin această lige se prevede între altele că copii mai mici de 12 ani nu pot fi întrebuințați in industrii, pot fi întrebuințați in industriile insalubre și că nu pot fi obligați la o muncă zilnică de opt ore. ♦ Eri de dimineață s’a ținut la d. G. Gr. Cantacuzino acasă un consiliu de miniștri. ❖ O delegație de mari proprietari »•orab. din județul îalnrmin. *n frunte cu d. prefect al județului, d. L. Gussy și reprezentanții aceluiași județ în Parlament, au sosit ori dimineață în Capitală, spre a solicita o audiență de la d. prim-ministru Gh. Gr. Cantacuzino. Această audiență e în raport cu linia ferată ce are a se construi in județul Ialomița. Delegația dorește ca acea linie să treacă pe la Urziceni, căci prin aceasta s’ar evita o curbă nefolositoare și s’ar crea,—dacă propunerea ar fi primită,—un dig de apărare în jurul orășelului Urziceni, care ar fi apărat de inundații. ♦ Pe când se afla la o vânătoare în jud. Buzea, d. C. Iorgulescu, deputat de R.Sărat, a fost victima unui accident. Urmărind un iepure, unul dintre vânători a tras cu pușca încărcată de alice în direcția în care se afla d. Iorgulescu, lovindu-l la ambele picioare, de-asupra rotului. Transportat la Buzău, d-sa a fost operat de d. dr. Șapcaliu, care i-a extras cele două alice, cari străbătuseră musculatura ambelor picioare șî se opriseră in partea opusă. Operația, deși dureroasă, a reușit și d. Iorgulescu e in afară de orice pericol. ♦ D. Aehton, fost consul general general al Italiei la Alexandria, a fost numit delegat al acelei țări in comisiunea europeană a Dunărei. ♦ D-niî Ionescu și Corbu din Piatra-Neamț, au trimes d-lui dr. Leonte suma de 1.645 lei strânși prin liste de subscripție pentru victimele române din Macedonia. D. prefect al jud. Olt a trimis de asemenea lei 1.340. D. Crețulescu, revizor școlar din Teleorman, împreună cu d. Sterie Zisu, au trimis 136 lei 55 b. ♦ Iată buletinul atmosferic al Capitalei, pe ziua de eri. Joi, 23 Noembrie . Temperatura în grade centigrade : -1- 2 ° la miezul nonței; -1- 3” la 7 dimineața și 1- 61 la 12 ziua. Barometrul a scăzut la 756; starea cerului noros. 0 D. marchiz de Centurioni, delegat al Italiei in comisiunea europeană a Dunărei, a fost numit consul general al Italiei la Rio de’Janeiro. $ Intr’o convorbire avută cu d. C. Pariano, fost prefect al jud. Constanța, d. prim-ministru Cantacuzino s’a întreținut asupra chestiunei acordarea drepturilor dobrogenilor. D-sa i-a comunicat că consiliul de miniștri a decis instituirea unei comisiuni, care va face recensământul tuturor acelora cari merită să fie puși sub regimul egalităția de drepturi politice. Prin această cercetare a comisiunei se va face deosebirea între acei locuitori băștinași cari s’au aflat în Dobrogea în momentul reanexărea și acei străini cari au venit acolo după reanexare. Străinii din prima categorie precum și toți românii din alte țări, găsiți actualmente in Dobrogea, vor forma lista acelora cari prin proectul de lege vor putea să se bucure de nouile drepturi. Nu va putea să fie trecut in ac astă listă nici unul dintre străinii. Sari s’au stabilit in Dobrogea după reanexare, chiar dacă într’un fel sau într’altul unii dintre ei au izbutit să se înscrie in listele electorale. Pentru aceștia va rămâne, dacă vor voi să obție cetățenia, calea obicinuită a Corpurilor legiuitoare. D. prim-ministru a mai comunicat d-lu Pariano că comisiunea pentru examinarea titlurilor noilor cetățeni dobrogeni va fi compusă din bărbați cu situațiuni superioare, magistrați inamovibili și unii fruntași dobrogeni, cu pozițiuni sociale înalte. Starea sănătăței Suveranului urmează a se îmbunătăți. Alaltă era M. S. Regele a putut părăsi patul. O M. S. Regina expune la expoziția de opere regale, ce s’a deschis zilele acestea la Bruxelles, prea frumoase statuete de fildeș pe care Majestatea Sa le-a sculptat și pentru cari a luat ca modele pe Bourget, Loti, Ibsen și Maeterlinck. Aceste opere obțin un strălucit ciîCCGS. Reproducând zilele trecute la ilustrații o vedere a primăriei din Slatina, s’a zis că arhitecții acelei construcții sunt d-nii Remus Iliescu și Mihăescu. In realitate architect pentru întocmirea planurilor și dirigiarea construcției a fost d. N. C. Mihăescu, iar d. Remus Iliescu, în asociație cu d. architect C. Crețoiu, au fost antreprenorii construcției. Inaugurarea Stațiunei agronomice al cărei local se află peste drum de școala de agricultură de la șosea, va avea loc Sâmbătă 25 Noembrie, ora 10 dim., in presența d-lui ministru al agriculturei. D D. Ion G. Manu, secularul general al ministerului de justiție, a inspectat ori, la ora 1 d. a., judecătoria ocolului 6 din Capitală. D-sa a rămas pe deplin mulțumit de ordinea desăvirșită ce a găsit la grefă și la arhiva judecătoriei. Ziarele liberale anunță că, dată fiind starea sănătăței M. S. Regelui, care nu e încă pe deplin restabilit, deputații și senatorii liberali nu vor lua parte la discuția Adresei de răspuns la Mesagiu. Aceleași ziare spun că partidul liberal a hotărât să țină în București o întrunire la care vor fi invitați pe lângă deputații și senatorii actuali, toți foștii senatori și deputați liberali, foștii primari și perfecți, precum și alte câteva notabilități ale partidului. Întrunirea se va ține Duminecă, 3 Decembrie, în saloanele d-nc. Olga Stolojan, 0 Societatea de gimnastică „Înainte“ va ine Duminică 26 c. orele 9 dim., in localul liceului Lázár, adunarea generală ordinară. Ordinea de zi va fi : a) Darea de seamă anuală pe anul expirat ; b Modificarea statutelor și diverse ; c Aprobarea bilanțului ; d) Alegerea noului comitet. D-niî membrii sunt rugați a lua cunoștință de această înștiințare. ȘTIIU JUDICIARE ♦ înalta Curte de casație și justiție a stabilit următoarele jurisprudențe : 1) Când unul sau mai mulți acuzați sunt trimiși dinaintea Curței cu jurați pentru două fapte deosebite, iar președintele Curții pune o singură cestiune juraților pentru ambele acele fapte la cari jurații dau un singur răspuns, o asemenea cestiune este complexă, deoarece jurații au fost nevoiți să dea un singur răspuns pentru ambele fapte, când poate ar fi răspuns afirmativ pentru una și negativ pentru cealaltă. 2) Asemănat art. 1 din legea imposibilul fondar, proprietățile imobiliare, urbane sau rurale, dă a se impune la fondarul de 13*/6, când proprietarii lor nu au locuința obicinuită în țară. Prin art. 2 din aceiași lege, se exceptează de la această regulă pe acei cari se află în străinătate pentru studii și acei cari sunt funcționarii sau însărcinații guvernului. Aceste cazuri excepționale, fiind de strictă interpretare, nu se pot întinde prin analogie ri la cazurile de boală sau alte împrejurări cari necesitează șederea contribuabilului in străinătate. 3) Refuzul primăriei, de a expropria pe un particular, nu aduce nici o știrbire dreptului patrimonial al acestuia, deoarece utilitatea publică are a fi recunoscută de primărie în interesul comunei, iar nu după cererea și interesul particularilor. ♦ Secția III-a a trib. Ilfov a însărcinat pe d-niî medici legiști M. Minovici și N. Stoenescu, ca să se pronunțe asupra stărei mintale a lui Nae Ionescu, care în seara de 5 Septembrie c. a rănit grav cu un cuțit pe un jandarm pedestrun___________ SURI ECONOMICI ȘI FINANCIARE ♦ Ministerul de finanțe a deschis un nou punct pe valea Lotrului, la Obârșie (Gorj), numai pentru exportul de lemne în Ungaria_______ _ȘTIII școlare ♦ Ministerul instrucțiunei publice a revenit asupra hotărîrei după care elevii pregătiți în familii erau obligați să se înscrie la școalele Statului sau la institutele particulare pentru urmarea secțiunilor de instrucțiune militară. D Alaltăeri, la orele 5 d. a. d. Disescu, ministrul instrucțiunei publice, însoțit de d. profesor universitar Drăghicescu, a vizitat conservatorul de muzică din București. D-sa a asistat la clasa de declamație și a rămas mulțumit de felul cum d-ra Protopopescu a declamat o scenă din Casta üiva de N. Lecca. Asemenea a vizitat clasa de piano a d-nei Saegia, unde d-ra Chiriac a executat bine o bucată din Beethoven. D D. N. Popescu-Gorgola, a fost numit profesor suplinitor de limba latină la cursul superior al liceului din Tulcea. D D. M. Popescu, reușit la examenul de capacitate, a fost numit profesor suplinitor la catedra de științe fizico-chimice de la liceul din Tulcea. ♦ Uniunea absolvenților școalei comerciale va ține ședință extraordinară astă-scară 24 c. orele 9 (cercul profesorilor secundari) în care d. Sp. Iacobescu își va desvolta conferința cu privire la Museul comercial. ȘTIRI MILITARE . S a aprobat admiterea ca elevi în anul I al școalei de marină, sub-mecanicî și sub-maeștri militari, pe ziua de 15 Noembrie 1906, a următorilor 6 tineri ce urmează pe tabloul de clasificare, cari au media de admitere obținută la concursul ținut în ziua de 1„5 Septembrie a. c. : Georgia de Spiridon, Cazanoschi Ion, Sadoveanu Nicolae, Menghiiscu Iacob, Zlătescu P. Ștefan și Ispășescu Nicolae. ȘTIRI ARTISTICE — Societatea „Isvorul“, a maseurilor fiăiași, va da un bal în sala băilor Eforiei, în seara de 3 Decembrie, sub patronagiul d-lui D. P. Moruzzi, prefectul Capitalei._____________ ribliografii Au apărut: „Viața Românească“. No. 9 cu următorul sumar: Sp. Popescu, Crâșma lui Lache ; G. Bogdan-Duică, Costache Gonachi și Tragedia lui Lentor ; G. Ranetti,Copacul și Privighetoarea (versuri) ; George Kernbach, Expoziția jubilară ; Al. N. Gane, Din viața unui voluntar; Dr. Nicolae Lupu, Rolul medicinei față cu boalele care isvorăsc din starea economică a săteanului ; M. Carp, Un poet al clipelor de îndoială (O. Carp) ; George Tofan, Viața Românească în Bucovina—Teatrul M; Podgoreanu, Scrisori din Ardeal; Pr. Onofrei, Din Basarabia—Renașterea Culturală ; P. Nicanor et Co., Miscellanea ; G. L. Cronica literară— Traducerile : P. N. Panaitescu, Cronica economică—Absolvenții școalelor de meserii la țară ; I. G. Duca, Cronica externă—Situația în Anglia. — „Rezolvirea chestiunii țărănești“ de S. Niculescu-Scurtzan.—București, prețul 1 leu. — „Fiți miloși, buni și drepți,, de Elena A. Tănăsescu, ediția II-a.—București. — „Prima sutură a sinusalui longitudinal superior, de dr. L. Skupiewski.—București._____________ E C Call ♦ Cunoscutul dentist. Dr. Theodor Marovici, din piața teatrului, s’a mutat de vale, in strada Câmpineanu, colț cu str. Sf. Ionică. LUPTELE m LA CINSIROLI Aseară ultima zi de luptă la Circ. S’a luptat Omer de Bouillon cu Jankowsky și după frumoasa luptă Jankowsky a fost învins de Omer de Bouillon în 32 minute. La urmă s’a procedat la împărțirea premiilor și au primit : Premiul al II-lea lei 2500, Omer de Bouilon; premiul al llI-lea Jankovsky, lei 1500; premiul al IV-lea Cherniakin, lei 1000; premul V Romano]’, lei 600 ; premiul VI Sturm, lei 400 Direcțiunea circului mulțumește căldurosi-lor cari au alcătuit juriul pentru zelul și munca ce au depus in tot timpul luptelor. — .«B* tt <9> FINANȚE ȘI COMVERGIU București, 23 Noembrie. FXPLANfE Cota valorilor la bursa din București Renta de 1894 5% lei ÎOI-IOU/*; idem de 185 mii 5 °/0 lei 102— 1021 2 ; idem de 32 da milioane 4 °/0 lei 923/4—930*; idem de 50 mii. 4% lei 937s—935/a; idem de 274 mii. 4 °/0 lei 66Vg—958/s ; idem de 45 și 120 milioane 4% lei 931/a—933/4; idem de 90 milioane 4% lei 92—92* 2— ; idem de 180 milioane 4% lei 62— 921/3 ; idem de 100 mii. 4u/n — — lei 921/4—921/s ; idem convertite 49/0 lei 92—921.4.‘ Obligațiuni com. București 1903, i ° l 884—89—; idem de 1906 470 lei 88B/g—887/s. Obligațiuni Credit jud. și com. 5 °/{, lei 103 — 103V*; idem de 11/^ % lei 963/4—97. Func. rurale 5 °/0 lei 102]/2—1023/4; idem de 4% lei 921/a—93— ; urb. București 50 lei 100l/1—100x/2; idem Iași 5"/0 lei 97s/8—977/s. Acțiuni: Banca Națională 3310— 3330. Banca Agricolă lei 613—615. Banca de Scont lei 174—177. Banca Marmorosch, Blank , Go. lei 1045- 1055. Bank of Roumania Lt. lei 242—245 Generala Română lei 1870- 1880. Societăți de asigurare: Dacia- România lei 893—898. Naționala lei 1300—1315. Patria lei 240—245. Devise cek Londra 25.45— ; cek Paris 100.80—; cek Berlin 124.15; cek Viena 105.65: cek Belgia 100.50. ULTIME DEFEȘI (Telegramele noastre particulare) Cota cerealelor in străinătate Budapesta 22 Noembrie. Grâu Apr. coroane 14.90 urc. 2 h. Secară Oct. „ 13.20 scă. 4 h. Ovăz Oct. ., 15.08 urc. 6 h. Porumb „ 10.50 urc. 2 h. Colza „ 26.80 invariabil. Berlin, 22 Noembrie. Grâu de Dec. m. 179.50 urc. 25 c. Secară de Dac. „ 161.75 invariabil IV-tiTih Tv». 1 °7.0 im Paris, 22 Noembrie. Grâu de Ianuar. fr. 23.25 scă. 5 c. Făină de Oct. 30.— scă. 15 c. Ulei de Colza Sept. 88. — scă. 50 b. New-York, 22 Noembrie. Grâu disp. cent. 123/4 urc. 3/s c. Grâu de Dec. Grâu de Maiu Porumb disp. Porumb Dec. Porumb Main 50/2 invariabil 53-50*/* Chicago, 22 Noembrie. Grâu Dec. cent. 74V'surc. 1/8 c. Grâu de Maia ,, 785/surc. 1/8 c. Porumb de Dec. ,, 421/2 sca. x/4 c. Porumb de Maia ,, 435/8 sca. P8 c. H.A.X Nicușor stă pus pe brad și plînge coil poate de tare. De odată se oprește. — Mamă, zice el, de ce pling eu? — Pentru că nu te-am lăsat afară că plouă. — Of, așa c. Și Nicușor începe să plîngă și mai tare. ‘ [linie informata! VINERI • D. Gr. Patriciu, inspector general al învățământului primar și normal, a plecat în inspecția școalelor urbane și rurale din jud. Dâmbovița. 0 In vederea introducerea instrucțiunei militare in școalele primare, șorțul-uniformă al elevilor din aceste școli, a fost modificat. Noul model a fost înaintat tuturor școalelor de către inspectoratul militar. Ministerul de instrucție a prevăzut prin regulamentul introducerea instrucțiunei militare în școli, că patrulele militare și agenții polițienești, pot ridica de prin localurile publice, unde elevii n’au voe să intre, pe toți școlarii cari vor fi găsiți acolo. După ce vor fi scoși afară și după ce li se va lua numerar și școala căreia aparține, li se va da drumul să se ducă acasă. Același lucru se va face și acelora, cari vor fi găsiți noaptea , umblând singuri pe strade fără motiv serios și la ore înaintate. Patrulele și agenții vor comunica a doua zi direcțiunelor școalelor respective numeral elevilor găsiți în condițiunele de mai sus spre a li se da pedeapsa cuvenită. Ministerul de instrucție a hotărît ca la instrucția militară să se pue trei note : una la exercițiile practice, una la cele teoretice și alta la tragerea în țintă. Notele se vor pune trimestriale. La școalele secundare, cele trei note, unite cu acea a examenului, vor forma un grup. Media acestui grup va constitui media de promovare și se va aduna cu celel’alte note intrând astfel in media generală de clasificare. Pentru școalele primare, media acestui grup se va aduna cu media celorl’alte grupe, intrând astfel in media generală ca al șeaselea grup. Elevii cari nu vor obține media cinci, la acest grup, vor rămâne repetenți. Examenele de fine da an se vor depune la sfârșitul lunei Main. Examinarea se va face la catestrele ramurile instrucției militare. Acest examen va fi făcut de instructorii respectivi, putându-se delega și ofițerii din garnizoanele locale. La punerea notelor, instructorii de la școalele primare rurale și urbane, vor fi de acord cu învățătorii sau institutorii claselor respective. La școalele secundare notele se vor pune in de acord cu directorii școalelor. D Aseară, la orele 5, s’au întrunit la ministerul de finanțe d-ni. I. Ionescu, directorul datoriei publice; I. Arion, directorul băniei de credit român ; M. Șeteanu, sub-director al datoriei publice și casei pensiilor; Al. Zănceanu, avocatul casei pensiilor și senator; D. Constantinescu cari au fost numiți membri în comisiunea însărcinată de ministerul de finanțe spre a se ocupa cu studierea unificărei casei pensiunilor județene și comunale cu aceia a Statului și a se aduna anii serviți la județ și comună cu cei de la Stat. Această comisiune va lucra în fiecare zi la ministerul de finanțe. O importantă mișcare s’a făcut la poștă, numărând un oficiant superior gr. II, un controlor și alți oficianți. Directorul general al poștelor, d. Gr. Cerchez va supune aprobarea d-lui ministru de interne numirile făcute. • Candidați la examenul oral de licență care se va ține Luni la facultatea jurdică din Capitală Luni, 27 c. vor fi examinați din materia căsătoriei în dreptul roman și roman și asupra a două chestiuni ce-șî vor alege din materiile învățate. • In calea Plevnei a fost instalată o etuvă fixă in scop de a desinfecta tot felul de obiecte și vestminte. Scrările au costat 100.000 lei. • D. I. Bogdan, profesor la universitatea din Capitală, a fost reales decan al facultatei de litere din București. • Județul Muscel a fost autorizat să contracteze un împrumut de 30.000 lei, spre a servi la construcțiunea tribunalului din Câmpulung. • Consiliul general de Romanațî va fi convocat în sesiune extraordinară, spre a hotărî asupra contractărei unui împrumut de 80.000 lei pentru construcția unui arest preventiv in Caracal. • Ministerul de interne a confirmat alegerile comunale din Bârlad. • D. Țintă, director al poliției din Călărași, fiind judecat ori de comisia disciplinară de pe lângă ministerul de interne 5 pentru judecarea ofițerilor de poliție, a fost retrogradat la gradul de comisar cl. 3-a. 0 Comuna Baia de Aramă a fost autorizată să contracteze unu Împrumut de 3.000 lei, spre a servi la reparațiunea celor două localuri de școală. • Ministerul de instrucție publică a fost autorizat să primească pentru liceul din Galați, legatul lăsat de defunctul dr. Serfiozi, constând din 286 volume. • Brânca infecțioasă, ce se ivise intrer amatorii din Dozești (Vâlcea), a încetat cu desăvîrșire. O comisiune compusă din d-nii dr. Orleanu, medicul-șef al Capitalei , Eremia Popescu, veterinarul-șef al Capitalei și chimistul Poltzer, au inspectat toate fabricile de mezeluri din București. Comisia va înainta un raport d-lut primar asupra celor constatate. 0 v. 3r. Orleanu, mc*licul-șef al Capitalei, a întocmit un regulament pentru transportarea bolnavilor atinși de boli contagioase de acasă la spital și vice-verse. Regulamentul va fi adus în discuția consiliului de igienă al Capitalei, în ședința care se va ține Marți 28 c. 0 A A. U. RR. Pricipele Carol și Principesa Elisabeta au asistat aseară la concertul dat la Ateneul român. Din curând va fi convocat senatul universitar din Capitală, împreună cu consiliul facultatea de teologie, spre a-și da avizul asupra raportului comisiune însărcinată să examineze titlurile și lucrările celor 4 candidați la catedra de istorie bisericească, vacantă pe lângă facultatea de teologie din București. 0 Consiliul de igienă al Capitalei va ține ședință azi după amiază. ♦ D. I. N. Lahovary, ministru de domenii, va depune în curîre pe biuroul Corpurilor legiuitoare proiectul de lege prin care sa prelungește avantagiile legei industriale care expiră in 1908 pînă la 1907, pentru că nu s’au încheiat convenții comerciale cu toate Statele străine și nu s’a întocmit noul proiect de lege pentru modificarea actualei legi industriale. Mai mulți cetățeni din Capitală au luat inițiativa de a se ține o mare întrunire publică în scop de a protesta în contra scumpire nejustificate și a falsicărei alimentelor de prima necesitate. Se va alege o delegațiune, care să se prezinte d-lui ministru de interne și d-lui primar al Capitatei, spre a-l ruga să ia în consecință cuvenitele măsuri. 0 Toți expozanții au fost încunoștiințați de comisariatul general al exposiție! că trebue să-și ridice lucrurile expuse în interval de 10 zile. 0 Până la 1 Decembrie muzica militară va continua să cânte în incinta expoziției. Waterchustul și Peștera fermecată vor continua să funcționeze până la aceasta dată. Intrarea în expoziție va fi, după cum am anunțat, de 50 bani de persoană. 0 Studentele și studenții basarabeni însoțiți de d-ni. C. Răsvănescu vice-președintele asociației și de d. Miulescu membru, au vizitat fabrica de chibrituri de la Filaret și facultatea de medicină. • Astâzi cu trenul de 7.20 a.ma. studentele și studenții basarabeni însoțiți de colegii lor de la Asociația generală, vor pleca în excursie la Constanța. ISiliiilii mi © APITâM Două încercări de sinucidere încercările de sinucidere și, din nenorocire, chiar sinuciderile au devenit aproape epidemice, de câtăva vreme, în Capitală. Pe ziua de azi avem de înregistrat două mari încercări de sinucidere, din fericire amândouă fără urmări triste. Eri dim., pe la orele 9 lum. un tînăr Cristea Niculae Georgescu, în vîrstă de 21 ani, a încercat să-și pue capăt zilelor dând o oarecare cantitate de spirt denaturat. El locuia la un cumnat al lui, Ghiță Niculescu, din str. Vasile Lupu No. 3, de unde fiind gonit și el fiind infirm, și în neputință de a’șî agonisi existența, a comis disperata fapt. In dureri, nefericitul a fost dus la spitalul Filantropia, unde i s’au dat ajutoare grabnice cari l’au scăpat da la moarte. Tot eri, la amiază, fata Sofia Popescu, în virstă de 47 ani, servitoare la d. Scinder Svitofschi, prim cantor la sinagogă, cu locuința în str. Adricanî 11, a încercat de asemenea să se omoare bând piatră vinătă disolvată în apă. Dusă în grabă la spitalul Colțea, tînăra fată a putut fi scăpată și a declarat că hotărâse să se ucidă deoarece—in poziție interesantă — fusese părăsită de concubinul ei, sergentul de oraș Vlad Adaman. Turculbădăios Turcul Mahomet Șaban, din calea Dudești 123, având ca tot omul nevoe de lemne pentru iarnă, a găsit pe țăranul Stoian Dinu, din comuna Poenarî (Ilfov) care umbla să vîndă o cioadă de lemne. Din vorbă în vorbă, maî lasă creștine, maî dă turcuțe, turcul și țăranul au căzut la învoială și acesta din urmă a și descărcat carul. Cînd a fost însă vorba de plată turcul a vrut să plătească mai puțin de cit se tocmise ; bine înțeles țăranul n’a primit, ceartă, întinsătură, pînă turcul — zi ’î taro și pace — a scos cuțitul din lemn și gata gata să cioplițească pe bietul țăran, de au săreau vecinii și trecătorii. Năbădăiosul turc a fost dus la circumscripția 38 unde a fost ținut arestat pînă s’a mai potolit și a plătit țăranului dreptul lui. Accident de trăsură Obicinuitul accident de trăsură zilnic nu lipsește nici azi. Pe calea Rahovei, în dreptul numeralul 42, birjarul cu No. 320 a dat peste biciclistul Vasile Drăgulescu, din serviciul comisariatului Expoziției, l’a trintit jos, și dacă nefericitul biciclist a scăpat cum a scăpat, bicicleta a fost făcută în bucăți. Birjarul a fost arestat la circ. 29, unde s’a dus și cel trintit pentru facerea cuvenitelor acte. Moarte neașteptata Circumscripția 10 a anunțat iar autoritățile că în calea Moșilor Nr. 390 a încetat din viață pe neașteptate cunoscutul proprietar de birju Barba Ionescu, zis Mălăeru. Nefericitul în virstă de peste 65 de ani, suferea de multă vreme de o boală de inimă și a murit imr’un acces de sufocați». Parchetul a dat cuvenita autorizație de înmormântare, medicul colauan constatând că nu e nici o bănuială asupra cauzelor morței. Om buclucaș Buclucaș creștin trebue să mai fie și Niculae Stamate, din șoseaua Vitanului 90 ! Atît de buclucaș nu eit e gata să facă moarte de om pentru si-te ce nimic. Așa, ce putuse cl să aibă cu vecsnile lui Sofia Gheorghe și Tudor Haralambie ? Se certase desigur pentru cine știe se bârfeală și, când ie-a prins pe amândouă la un loc, nici una nici două, Stamate a pus mâna pe cuțit și a sărit la cele două biete femei, se le tae și mai multe nude înghețaseră suratele de frică. Noroc cu sergentul din post care a intervenit la vreme și a tîrit pe buclucașul Stamate la circ. 25. C“umul a vrut an îs wert*. » somisir. 82— urc. 845/8 urc. 1Isc- 1/sc< A/