Universul, octombrie 1926 (Anul 44, nr. 227-253)

1926-10-01 / nr. 227

Inul Xirc.-nr. 227 Vîneri î Octombrie 1926 Mărite evenimente sportive Mk Omisei Mins de Ghy Tunney Telegrafia fără fir ne-a adus deunăzi ştirea sensaţională că campionul lumei de Box Jack Dempsey a fost învins, la puncte în cursul unui match rămas memorabil, de compatriotul său Gene Tunney după 10 reprize de o luptă dârză în care ambii adversari au dat dovadă de un curaj extraordinar. Această veste sa răspândit ca fulgerul în toate colţurile lumei şi fiecare sportsmen aşteaptă cu înfrigurare detaliile luptei şi ale organizării acestui match sens acţtorial. Suntem astăzi în măsură a da lămuririle aproape complecte ce urmează. JACK DEMPSEY Jack Dempsey (alias William Harrison Dempsey), atletul formidabil in fata căruia nici un adversar nu a rămas în picioare de 7 ani, s'a născut la Saltlake City în 1895, înalt de 1 m. 85 şi cântăreşte 80 kgr. El a susţinut 63 de matchuri din cari a câştigat 43 prin knrock.out. El a bătut pe Jess Willard în 1919 câştigând titlul de campion al lumei toate categoriile şi de atunci a învins pe toţi marii boxcuri ai ultimelor vremuri ca: Moran, Fulton, Gunboat Smith, Brennan, Moriss, Battling, Levinsky, Miske, George Carpentier, Darcy, Schelby, Toniy Gibbons, Louis Trrpo şi în sfârşit pe Dutch Siefert în 1924. De atunci nu a mai boxat în public, ci a început a umple lumea cu excentricităţile sal©, făcând cinematograf, reconstituiţi, du-şi un nas mai elegant şi în cele din urmă luând de soţie pe actriţa de cinema Estelle Taylor. Totuş, a continuat a boxat şi s-a antrenat regulat expediânilii şi toţi „sparring partners“-ii cu „punch“-ul lui puternic în lumea visurilor într'un timp mai mult sau mai puţin scurt. El era indicat de absolut toţi cunoscătorii de box ca învingătorul cert al matchului și era cotat la 5 contra 1. Făcuse o mare avere de pe urma boxului și acest ultim match i-a raportat o bursă de 450.000 de dolari plus 50 la sută din intrările peste 1 milion de dolari adică aproape un milion de dolari, ceea ce face astăzi a-proape 200 milioane lei. Fotografia de mai sus arata I extraordinara lungime a braţe- I lor sale vânjoase ceea ce-i dedex , 0 envergură şi o alonjă formi-idabilă. G. Tunney (alias Eugeniu Tunney) s’a născut la New-York, în 1898 (este deci cu 3 ani mai tânăr ca Dempsey), e înalt de 1 m. 81 şi cântăreţ de 88 kgr. El a susţinut 56 lupte importante şi a învins de 26 ori prin knock-out. Printre victimele sale de seamă numărăm pe Sullivan, Saldier Jones, Jack Burke, Levinsky, Clifford, Ch. Weinert, Harry Gleb (in 1923 când a câştigat campionatul Americii de categorie semi-grea), Deleney, Erminio Spalla, G. Carpentier şi Tommy Gibbons. Ci prilejul acestui ultim match a încasat 200.000 de do- teri şi.... perspectiva de a câştiga şi el milioane. URBANIZAREA MATCHULUI Matchul a fost organizat de marele „promoter“ de box Tex Richard într-un imens stad în care au încăput 150.000 persoane. Reţeta a fost de peste 2 mii. dolari şi unele locuri au fost speculate, până intr’atât încât au fost plătite cu 1000 sau 1500 dolari. Guvernul din Washington a fost oficial reprezentat prin vice-preşedintele St._Unite general Dawes, d. A. Mellon, ministrul de finanţe şi N. Langworth, preşedintele Camerei. 300 de ziarişti şi corespondenţi speciali ai tuturor ziarelor din lume au luat parte comunicând rezultatele matchului prin 35 aparate de radiofonie in milioane de cuvinte răspândite imediat peste tot globul. REGULAMENTUL LUPTEI Adoptat într-o întrunire preliminară, regulamentul luptei prevedea un arbitru şi doi judecători. Aruncarea buretelui sau şervetelor nu trebuiau luate în seamă de arbitru pentru ca lupta să înceteze. Fiecare adversar avea la dispoziţie un manager şi trei îngrijitori, care nu erau autorizaţi a da sfaturi în timpul reprizelor. Boxeurii au avut bandajele reglementare şi 90 cm. de chartertoni. Loviturile de la rinichi şi pivotand au fost interzise. Lovitura joasa ar fi dat loc la descalificare. CE A FOST MATCHUL Gongul a sunat la 8.30 seara şi ambii campioni s’au prezentat în cea mai bună formă. Lupta a fost dârză din primul moment şi puternicie lovituri s’au schimbat de la început. Către sfârşitul primului round Tunney nimereşte pe „big track“ cu un formidabil uppercut la bărbie şi-l trimite knockdown (jos fără a fi knock-out) pentru câteva secunde. Dempsey se scoală cu greutate și primite apoi o ploaie de lovituri cari iar fi pus, cu siguranță k. o. dacă nu s’ar fi auzit gong-ul „liberator“ care sună sfârșitul primei reprize. În pauză, Dempsey recuperează și încearcă să atace dar Tunney, cu o agilitate nebănuită dansează împrejurul lui, eschivează și îl lasă să se obosească. Apoi atacă cu vehemenţă, iunie! Al 3-lea, al 4-lea şi al 5-lea round vede aceleaş atacuri îndârjite ale lui Tunney care surclasează net pe adversarul său. Dempsey se apără cu mult curaj şi din când în când caută lovitura de k. o. A 6-a, a 7-a şi a 8-a repriză sunt mai calme ambii combatanţi fiind extenuaţi de sforţările făcute. Ultimul round este de o îndârjire feroce. Dempsey luptă cu un curaj disperat şi Tunney voeşt© să doboare şi să scoată din luptă prin k. o. pe adversarul său. Cu o serie de directe precise gene lovește la ochi, la gură, la frumosul nas de parafină al lui Jack, dar acesta însângerat, împleticindu-se rezistă cu o energie admirabilă. In cele din urmă gongul liberator sună pentru ultima oara și... Gene Tunney este campionul lumei de box, toate categoriile. NEABU BOERESCU DIN ACTIVITATEA SALELOR NOASTRE DE ARME Cu venirea sezonului de toamnă cea mai mare parte din sălile noastre de arme, şi-au reînceput activitatea. Una, din cele dintâi cari s'au redeschis amatorilor de scrimă şi de box este sala de arme şi box a cunoscutului profesor Se. Atanasiu, din palatul Camerei de comerț. Săptămâna trecută a avut loc aci, o frumoasă festivitate sportivă, organizată de maestrul Atanasiu pentru a sărbători victoria unui membru al sălei, d. Denys Prager de Dolecski în campionatul de sabie al Federaţiei naţionale de scrimă, cu care prilej a câştigat cupa „Neagu Boerescu" pentru sabie, pe anul 1926. După interesante asalturi de scrima maestrul a reunit pe elevii şi invitaţii sau împrejurul unui copios bufet. Autoastat pentru învingător şi pentru maestrul lui, d. genaral L. Mavrocordat, preşed. F. N. S. R. şi donatorul cupei, d. Neagu Boerescu, membru în comitetul F. N. S. R. S'a relevat cu acest prilej finul din marile merite ale profesorului Atanasiu, acela de a forma tineri escrimeuri, nădejdea zilelor de mâine ale sportului scrimei din România. Astfel învingătorul campionatului naţional de floretă pentru juniori, d. N. Marinescu, este unul din elevii sârguitorului maestru Atanasiu. Sala de arme a Jockey-Clubului şi-a redeschis deasemeni porţile şi numeroşi amatori de scrimă au început antrenamentul sub conducerea maeştrilor Guyon şi Nicolau. Sala Automobil-Clubul Regal Român îşi va reîncepe activitatea de la 1 Oct., sub direcţiunea d-lui Neagu Boerescu, preşedintele sălei. Profesorul salei va fi harnicul şi valorosul maestru Gh. Nicolau, care a reuşit, spre satisfacţia generală, în greaua sarcină de a succeda neuitatului, profesor Simon Lacheurc. Sala cercului tinerimei, sub conducerea profesorului Guyon, șifala cercului militar, sub conducerea profesorului Pipart, se vor redeschide deasemeni in cursul lunei Octombrie. Datorită muncii sârguitoare a conducătorilor scrimei de la noi şi ajutorului neprecupeţit al maeştrilor şi amatorilor de scrimă români, sportul armelor — cel mai frumos şi elegant din toate, — poate privi cu încredere spre zilele de mâine, cari îi vor reda fastul şi strălucirea sa din vremurile dinainte de război. bene tunney * * Ultima fotografie a lui Dempsey înainte de match Profesorul Sc. Atanasiu, înconjurat de elevii săi, Dolescko și Marinescu Sportul în provincie Arad Sibiu M. T. E. — Gloria C. F. R. 3:0 (1:0) Clubul muncitoresc şi-a adjudecat relativ o uşoara victorie asupra Gloriei G. F. R. care din al 30-lea minut al primei reprize a jucat numai cu 10 oameni şi care a desfăşurat tot timpul un loc extrem de slab, exceptând ambii fundaşi: Magory şi Hustic ce au jucat sub orice critică. Goalurile victorioase au fost marcate prin Blascovici. Arbitru Relev (Timişoara) ireproşabil. Olimpia — A. T. E. 3:0 (1:0) In ciuda tuturor pronosticurilor Olimpia a câştigat uşor, jucând cu un suflu demn de toată lauda. Goalurile au fost marcate prin Barbu I şi Barbu II. Clubul Atletic — Hakoah 3:1 (3:1) Joc lipsit de orice interes .Clubul atletic a fost nevoit a se mulţumi cu un rezultat destul de modest asupra unei echipe clasată ultima în clasamentul regiunii şi pe care in sesiunea de primăvară o învinsese cu sdrobitorul scor de 9:0. Hazena A. M. T. E.—A. T. E. 4:1 (2:1) înaintea matchului A. M. T. E.— Gloria C. F. R. a avut loc un joc de hazenă terminat cu rezultatul de mai sus. Sighișoara Craiova Călărași N. D. Duminică 26 Septembrie s-a disputat pe terenul din localitate un match amical între echipele M. S. E. (Târgul-Mureş) — Vulturul: 2—1 (1—0). îndată după începerea jocului M. S. E. iau conducerea jocului şi înscrie primul punct prin Zsak. Vulturul se reculege şi începe să ameninţe poarta adversarului, însă nu pot obţine nici un rezultat, şi astfel se termină repriza întâi cu rezultatul de mai sus. In repriza doua locul se schimbă Vulturul începe să preseze mereu. Urmează o frumoasă combinaţie între Nicu Ioniţă, şi Filip, care dă ocazie lui Ioniţă să înscrie primul punct pentru Vulturul. La poarta Vulturilor are loc un 11 m., care a fost bine bătut de interul stâng. Astfel se termină jocul cu rezultatul de mai sus. Ambele echipe au jucat frumos, ar fi jucat şi mai bine dacă arbitrul n'ar fi fost într’o stare atât de mizerabilă. M. S. E. nu prea au fost mulţumiţi de acest rezultat, pentru că ei cu formaţia aceasta au făcut match 1—1 cu Universitatea Cluj. Vulturul deşi posedă elemente tinere, promite mult în special portarul Fulop, care a fost într'o formă admirabilă. Biribaş A. Ivan RĂSĂRITUL, Caracăl—GENERALA, Craiova 5:2 (5:0) Răsăritul şi-a făcut intrarea în campionat, printr'o victorie bine meritată. Scorul stabilit putea fi scăzut mult dacă în repriza doua Generala nu ar fi jucat cu 9 jucători. ROVINE-GRIVITA, Craiova—OLTUL Slatina 5:2 (2:1) Cel mai interesant match al regiunei, s-a disputat în faţa unui public numeros şi subarbitrajul d-lui locot. Şerbănescu. Oltul, care în primăvară fusese învins de Rovine-Griviţa in 2 matchuri consecutive cu scorul de 4—3 şi în urma contestaţiei făcută centrului cu 3—0, voia neapărat să-şi ia revanşa asupra acelora care ii eliminase din locul I, acest joc luându-l Craiu lovan. Şi de data aceasta a trebuit să se plece in faţa frumosului team al lui Rovine-Griviţa, care pe zi ce trece se afirmă ca un serios concurent pentru locul întâi. Rovine atacă de la început cu mult suflet. Două ocazii sigure sunt scăpate din primele minute. Atacurile se succed până ce Costy marchează primul punct. O greşală a portarului dela Romive este speculată de Oltul care egalează. Un faul al brutalului fundaş de la Oltul C. Cosma, e pedepsit de arbitru. Anghel bate și mar citează golul ce fusese oprit de Cosma de a nu-l marca. In repriza doua Rovine atacă tot ■ timpul poarta Oltului. O scăpare a Oltului îi dă golul egalizator. Rovine- Griviţa îşi ridică însă scorul la 5:2 care rămâne definitiv. întreaga echipă a lui Rovine-Griviţa I ne-a dat un joc frumos. Oltul graţie portarului a scăpat de rai scor mai I ridicat. „Craiu-Iovan“—„Răsăritul“ (Caracal) 5—2 (2—1) Jocul este început de „Craiu-iovan“ lipsit de legături din cauza unei nou in formaţii. Se observă superioritatea „Răsăritului“ care are câteva eşiri periculoase dar nesigure. După 30 minute „Craiu-iovan“ marchează primul punct apoi presând incontinu, ridică scorul cu 2—0, Răsăritul printr’o frumoasă eşire marchează primul punct prin Moară. Rep. II. După 10 minute printr’o periculoasă eşire a „Răsăritului“ Moară mai marchează unu şi ultimul punct. Rezultatul se menţine până aproape de sfârşit când craiovenii se refac şi iau conducerea jocului câştigând un 11 m, transformat de Hatzeg. In ultimele 3 minute „Craiu-iovan“ mai marchează două puncte. De la „Craiu-iovan“ au marcat: Botescu, Zanovî, Hatzeg, Segărceanu şi Mitilică câte un goal, iar de la „Răsăritul” Moară 2. D. Mateescu, a arbitrat bine. „Oltul” (Slatina) — „Generala“ 4-1 (2-1) In repriza I, după 15 minute „Oltul” marchează primul punct prin Ionescu. „Generala” are eșiri periculoase dar gratie portarului advers nu reuşeşte decât să egaleze. După 30 minute „Oltul” ridică scorul cu 2—1. In repriza II. „Oltul“ presează incontinu ridicând scorul la 4—1. „Generala" mai are câteva eşiri dar rezultatul se menţine acelaş până la sfârşit. Au marcat de la „Oltul” Ionescu 1 şi Petrescu 3, de la „Generala” Nicolau. Ambele părţi au jucat frumos şi 3.a remarcat că „Oltul” a dat dovadă de o frumoasă tehnică, lipsită de vechiul său obiceiu (brutalitatea). D. lt. Şerbănescu a arbitrat bine. Alte rezultate: Rovine-Griviţa—Oltul 5—2, Răsăritul—Generala 5—2, Juventus —Tricolor 3—2 (1—1) Duminică 26 cor. a avut loc un match de foot-ball ass. pe stadionul reg. 22 inf. Echipele se prezintă astfel formate: Juventus: Ralea, Ionică, Vasilescu, Avramescu, Sălcianu, Tineff, Frigioiu, Trandafir, Tănase, Niculae, şi Zerea. Tricolorul: Fraţila, Bratianu,, Albu, Mărgelatu, Fană, Iorgu, Gheorghiu Tănase, Scărian, Isaia si Paraschiv. Timp de 10 minute mingea este purtată când pe un teren când pe altul fără ca să marcheze vreun goal. In minutul 12 Juventus deschide scorul prin Trandafir. Nu trece mult şi Gheorghiu (Tricolor) egalează, până la sfârşit rezultatul se menţine ace- ’ laş. După pauză, Juventus reacţio- • nează şi marchează al doilea goal. Se marchează al 3-lea goal şi arbitrul { iiu-I ■ acordă. După aceasta o încursi- une a Juventus-ului la poarta Trico-, lor-ului, dă ocazia lui Trandafir să marcheze ultimul goal, pentru echipa sa. Mai sunt cinci minute şi Tricolor-ul reuşeşte să marcheze încă un punct, astfel că partida ia sfârşit cu rezultatul de mai sus. Jocul la început se părea desechilibrat. Dar în repriza dona a avut câteva faze frumoase. Arbitru! Gh. Putnam, mulţumitor. Match-uile de Championat au ajuns intr'o fază interesantă — ca rezultat — Duminică 26 Sept. prin jocul Amateur (Mediaş) — H- T. V. (1:1) 1:1. In urma slabei performante a celor din Mediaş, se aştepta de la foştii campioni ai regiunei, un joc mai frumos şi ceva superioritate. Jocul a fost foarte slab, neprezentând nici factura obicinuită a unui joc amical. Punctele au fost marcate de Horvath (Am.) dintr'un 11 m. și Seifert (H. T. V) printr’un cap din colt. E scandalos de antisportivi purtarea portarului Schuller (H. T. V.). S'a dovedit încă odată, că a fi jucător în H. T. V., înseamnă a fi incondamnabil în purtarea ta, oricare ar fi ea. Se teme oare de cineva d-nul arbitru Poltar ? Câmpulung , Soc. sportivă „Volanta“, intenţionează a face pe la începutul lunei octombrie, o excursiune prin munţii noştri. Cu acest prilej, echipa de foot-ball formată din d-nii: C. Târu, G. Cristea, I. Săndulescu, G. Iaşa, I. Tonghioiu, N. Mihăilă, Pani Treidler, Pastorich, C. Mihai, va disputa, în trecere, în comunele: Dragoslavele, Rucăr şi Bran, câte un match de exhibiţie, cu echipele din acele localităţi. La 1 Oct. va avea loc adunarea , generală anuală a soc. de Ed. Fizică I Gh. Moceanu, când se va alege un nou comitet şi se va vota programul de activitate pe anul în curs.Crin Volanta—Vulturul 2—1 (1—1) Duminică, 26 ort„ a avut loc, pe terenul Grui, un match de foot-ball, între echipele Volanta şi Vulturul, menit, să schimbe toate părerile, asupra supremaţiei echipelor în oraş. Vulturul era cea mai calificată, in conducerea sportului câmpulungean, ca singura echipă, care a avut o activitate mai intensă, în sezonul acesta. Volanta, o echipă tânără, formată din meseriaşi începători, având insă elemente bunicele, în mare parte foşti membri ai C. F .R.-ului, ce s’a desfiinţat, a putut totuş să se măsoare cu Vulturul, iar la urmă l-a învins. Se remarcă dela învingători: fraţii Const. şi Dode Târu, Iugă (căpit.), Ion Sănduilescu, Treidler, Tonghioiu şi Aghiuţă, iar dela învinşi: Copecini, Brânceanu, Sabo, fraţii Georgevici și Dascălu. Arbitru d. Ilie Popescu, a fost foarte corect. Constanta Tricolor—Venus I—1 Duminică, pe terenul din port am putut asista la o frumoasă întâlnire între echipele de mai sus, care s'a terminat cu 1—1. Jocul il încep Tricoloriştii având soarele în faţă. Primul lor atac este respins, apoi mingea se plimbă pe ambele terenuri. Venusul începe să atace și se instalează pe terenul Tricolorului. Un „penalty” în favoarea negrilor este bătut pe easupra barei de către Minu. Scăpând o ocazie sigură de a marca, Venusul atacă cu îndârjire, obligând pe albaştri să stea mai mult în apărare. Către sfârşitul primei reprize, Tricolorul reacţionează şi obţin un 11 metri pe care Gheza nu-l poate transforma. In repriza 11-a jocul îşi schimbă cu totul aspectul, fiind până la sfârşitul ultimei reprize în favoarea Tricolorului, întâia eşire a Venusului aduce deschiderea scorului, Loly marcând pentru Venus 0—1. Mingea readusă la centru este prinsă de Nica care bate puternic în poartă, Ionică respingând cu greu. Trei cornere în favoarea Tricolorului sunt netransformate. Jocul e aproape de sfârșit și Tricolorul nu dă semne de a egala situaţia. O greşeală bătută de Gheza este prinsă de Ghiojdeanu care egalează. S'au remarcat dela Tricolor: Ionuţi, Ştefan şi fraţii Brătilcu dela apărare. La înaintare Dumitrescu şi Gheza. Loly şi Dumitrescu au fost cei mai buni dela Venus.♦ Slavia—Cheazim Abdulachit» 1—1. Galaţi D. V. A. bate Foresta-Româna 6—1 (1—6) La fluerul d-lui arbitru Niester echipeie apar în formaţia următoare: D. V. A. (roş-albastru) Panţa, Neacşu, Dănilă, Slanic. Rustea, Virgil, Postolache, Emilian, Kinică (căp.), Mielu şi Jani. Foretsa, (vedre-alb), Leibu, Klein, Tarascovescu, Supila, Dascăl, Desy, Calia, Strumfeld, Aorbach II. Bartha, şi Aorbach I. Bătaia cade D.V.A.-ului, care porneşte la atac şi se instalează pe terenul alb-verzilor. 2 colţuri sunt bine plasate de Rustea dar rămân netransformate. In minutul 15 un faultn care dă ocazie lui Mielu să măreţie urcă scorul la 2—0 pentru D. V. Arbitrul dă afară de pe teren pe Rustea, Kirică şi pe Dascăl. La început replca se iscă un incident din cauza arbitrului neenergic. Constatindu-se incă odată cu acest prilej lipsa de arbitri energici în oraşul nostru. In fine după 15 minute începe jocul. Forests obţine încă 4 colţuri fără rezultat. In minutul 11 Postolache urcă scorul la 2—0 pentru D. V. A. Verzi-albaştri trec la atac şi in 11 m, este transformat înapărabil de Calla 2—1 pentru D. V. A. Ros-albaştrii presează poarta lui Leibu şi în minutul 20, Rustea urcă scorul 3—1 pentru D. V. A. iar după 2 minute Emilian încă 1 şi în ultimele 3 minute Kirică 2 goaluri. D. V. A. a fost bine ca întotdeauna. De la Foresta Klein, Calla şi Tarascovescu cu mult curaj . Piteşti „Sporting Club“—„Colţea“ T.Măgurele 3:6 (0:8) Duminică 26 ce s'a jucat pe stadionul reg. 4 Arges mult aşteptaţi, match de foot-ball între echipele sus menţionate. In prima repriză „Sporting" presează în continuu poarta adversă, dar nu marchează nimic. Pe la sfârşitul reprizei a doua, Nicht I reuşeşte să marcheze primul goal. Peste 3 minute Nicu marcheaA al doilea punct pentru echipa sa. După alte 5 minute, Tisa ridică scorul la trei. Cinci minute înainte de sfârşitul Jocului „Colţiştii" îşi strâng rândurile şi reuşesc prin câteva pase precise să marcheze punctul de onoare prin V. Popescu. S'au remarcat dela „Sporting" Nichi I. Tisa şi Tută. Dela „Coltea" Grigorian, Ghieze, Odiva şi V. Popescu. D. Gheler a arbitrat corect şi imparţial. Deva Sâmbătă va fi inaugurarea măreţului stadion sportiv al reg. 4 gr. din localitate, prin olimpiadele corpului de grăniceri din întreaga ţară, sub înaltul patronaj al d-lui general E. Broşteanu, comand. corpului de grăniceri şi sub conducerea d-lui gen. A. Rădulescu comand, reg. de grăniceri Arad şi col. N. Dimitriu. Stadionul sportiv este aşezat într-o splendidtă poziţie la poalele vechii cetăţi a Devei şi a fost terminat nu mai de curând. Are un frumos teren de fotbal, teren pentru fugă, ştafetă etc., teren pentru sărituri, diferite aparate pentru atletică şi o solidă tribună a publicului privitor. •fr UNIVERSUL 3 Dr. H. Martin I vechiul specialist reîntors In Capitala vindeca i NEUHAST&RIA, HISTERIA,Ti' ariditatea, melancolia, Insomnia, i Somnolenţa, Paralisia, Tremură» turi, Ticuri,Nevralgia, Reumatism* Sughiţul, Vărsături, Impotenta. Incontinenţa de urină după syste- I mul rof. Bernheim Nacy, flum ■ hois (Berne), BeriUon (Paris), HIPICITISXM, reeducaţia voinţei a caracterului. Tratamentul Copiilor întârziaţi, impulsivi, vicioşi, ELECTROTERAPIA. Tratamentul radical modern al STFILISULUI Calea Victoriei 33 (fost 47) Casa Frascaţi Cons. 9—11 $i 2—7. Dr. Blanc Galati MAMOS Specializat la Viena BOALE DE FEMEI FACERI OPERAŢIUNI București str. Seari 13 Consult. 4—8 4824 A. SI LEONIDA & C I B, DNITR &C COREȘTI CALEA VICTORIEI NO. 53 Chrysler Sales Corporation, Detroit, O.Sui. BLĂNĂRII piei de blană toate culorile şi calităţile pentru garnituri şi mantouri cu praţuri nemaiauzit de mici. Piei gris . . Lei 145 „ negre. . „ 145 „ albe . . „ 130 „ C. Lutru. „ 175 „ gris dif. . „ 170 „ marou . „ 165 „ oposum . „ 315 ori ce piei cât de fine limitii Intri Calea Victoriei 45 Nu greşiţi adresa. : PUF şi FULGI HIGIENICI spălaţi sistematic în maşini cu aburi vinde fabrica HIGIENA Str. Dr. Felix 39 (Piaţa Buzeşti) 6355 La Şcoala de industrie casnică specialitatea covoare româneşti a d-nei Dora Slănină din Bucureşti, Calea Griviţei 217, se primesc eleve interne cu 4 clase primare, fără taxe şi fără concurs, de erecerinţă fete de la ţară. 6388 Dr. I.Mitulescu Fost colaborator la institutul celebrului Profesor Koch, din Berlin Specialist în boale de piept de comitaţiuni şi face examinări cu unle aparate de raze Röntgen în or. Oituz (fostă Covaci) No. 19 taj 1, între orale 9 luni.—12 juin. belefon 21125 D-l RAMURIeAHU Bucureşti, Calea Rahovei Sparter vindeca radical, repede, fără durere Impotenţa, Onanism, Elenoragia, Sifilis şi alte boli la bărbaţi şi femei Injecţii intravenoase cu Neosalvarsan Analiza Sângelui „Wassermann“. Consult. 8 — b. i — 8. Telefon 6691 6244 Vizitaji magazinul Fabrice! 6385 Citifi Ziarul Sibiu si Eilitenr Tractoarele International (Mc. Cormick-Deering) se Întrebuințează pretutindeni in agriculturi 10:20 H. P. 15:30 H P. Nu devalorati voi visuvi. Probaţi numai persoanele ce le întrebuinţează »I nimini altul. Neîntrecut în »961 CĂLITATE RENDEMENT ECONOMIE „.._.,**** ,r®' Jnauflrl decid si na pi «tul de cumpârare» Humei un altfel de tractor ette ca adevărat tractorul eWn. I ewcfl uittmeie noasts*e prrliirl. I INTERNATIONAL HARVESTER GORPQRATION Ăi Motoare cu MotorinS Fabricat SCHIFFSWERFT LINZ i. G. en preturi al condîţiunii avantajoase CREDITUL TECHNIC S. A. Bucureşti Str. Marconi No. 3 Prompt livrabile din depozit Bucureşti Motoare de 30, 40, 50, 00, 70 fl 85 cal “Petiii de ferm “Paturi de stranz-Trutan % Taturi de Copii găsiţi la fabrica de mobile G3TMAH MARCUS Sír.SíliApoíteli.7,2