Universul, iulie 1937 (Anul 54, nr. 193-208)

1937-07-16 / nr. 193

3 Congresele de la Paris in cadrul expoziţiei internaţionale In cadrul expoziţiei internaţionale, se vor ţine la Paris, între 15 Iulie şi 30 Septembrie, următoarele congrese : Congresul intelectual şi al Învăţământului, dela 15—31 Iulie ; Congresul internaţional de ştiinţe economice, dela 15— 17 Iulie ; Congresul internaţional pentru protecţia copilului intre 19—21 Iulie ; Congresele de filozofie, de drept şi sociologie, între 1— 14 August; Congresul internaţional de apicultură, între 3—5 August ; Congresele ştiinţifice şi sociale s’au anunţat între 15-31 August. Sunt anunţate, de asemenea, între 1-30 Septembrie, congresele industriale, comerciale, maritime şi coloniale ; Al XIII-lea congres internaţional de sociologie, de la 2—4 Septembrie ; Congresul strugurelui şi mustului, între 10—12 Septembrie; Al X-lea congres internaţional de contabilitate, dela 16—19 Septembrie ; Congresul internaţional de horticultura, dela 23—25 Septembrie ; Intre 29—30 Septembrie se va ţine congresul ştiinţific internaţional de alimentaţie. Două cadavre de copii, mâncate de câini Constanţa, 13 iulie O patrulă de jandarmi de la postul din comuna Peştera a găsit, ieri, la marginea şoselii care leagă acea comună cu oraşul Medgidia, cadavrul unei fete, de curând născută. Cadavrul este oribil mutilat, lipsindu-i piciorul drept, braţele şi bucăţi din diferite părţi ale corpului. Deasemenea capul şi-a fost aproape complet mâncat de câini rămânând din el numai câteva oicioare. Se pare că acest copil ar fi fost al unor ţigani nomazi, trecuţi prin acel loc acum câteva zile. Deasemenea în comuna Carol I, a fost găsit un copil, care pare a fi de curând născut şi care a fost desgropat de câini, pe un maidan. Jandarmii, făcând cercetări, au arestat pe fata Ileana N Costoi, din acea comună, care a declarat că fiind învăţată de femeia Adriana Borcioaga, ar fi luat fătul şi l-ar fi îngropat în locul de unde a fost desgropat de câini. A fost dusă la postul femeia Adriana Borcioaga, spre a fi cercetată. «sabaa-aii ii Pii'fii—»— Citiţi U RADIO UNIVERSUL“ Un grup de studenţi slovaci in vizită la ziarul nostru Un grup de studenţi slovaci din Praga a vizitat Marţi atelierele tipografice ale ziarului nostru. Scopul venirii lor in România este de a intra in contact cu minorităţile slovace din jud. Bihor (Bicaciu, Luplac, Sinteu Vărzari) şi oraşul Madlac şi de a se informa asupra vieții culturale economice a acestora. __a.. Din Capitală, grupul studenților slovaci va merge să viziteze litoralul mării Negre, în regiunea Constanța-Carmen- Sylva. UNIVERSUM Act de mulţumire Multă recunoştinţă şi mulţumiri, D-LUI DR. DEM. O. VASILIU MEDIC PRIMAR “NEUROCHIRURG DIN STR. POPA TATU 14, care m’a examinat, operat pe cap şi vindecat de turburările nervoase pe cari le aveam şi pentru cari m’am tratat cu mulţi medici, fără nici un rezul- I tat. După operaţie mi-au dispărut I tulburările şi mi-am recăpătat I la normal vederea pe care o pierdusem complect acasă la domiciliu VICTORIA CATOI Str. Alex. Marghiloman 181 Buzău 1 DURERILE de cap, nevralgii, gripă, rheumatism se vindecă numai prin ANTINEVRALGIC Dr. NANU MUSCEL în cutii originale, conţinând abuline şi numai cu semnătura doctorului Depozit Farmacia N. Popovici, Bucureşti, calea Rahovei 2651603 Piaţa peştelui la Galaţi Galaţi, 13 Iulie La balele pescăriilor statului au sosit 37.000 kg. peşte proaspăt. S’a vândut: cegă mare lei 94 kg.; cegă mică lei 36 kg.; şalău dela 45-54 lei kg.; pană de somn lei 58 kg.; iarma lei 35 kg.; iaprac lei 22 kg.; somotei lei 11 kg.; crap mare lei 68 kg.; ciortocrap lei 55 kg.; ciortănel lei 22 kg.; ciortan mare lei 42 kg.; ciortan mic lei 30 kg.; Un lei 16 kg.; avat lei 16 kg.; plătică lei 20 kg.; biban mic lei 9 kg.; caras lei 12 kg.; albitură lei 8 kg.; obleţi lei 12 kg.; babuşcă lei 8 kg.; mreană lei 20 kg. Au lipsit următoarele specii de peşte: păstrugă, morun, nisetru, stavrizi, guvizi. Ducele şi ducesa de Windsor vor vizita Constanţa? Constanţa, 13 Iulie In localitate circulă insistent zvonul, că ducele şi ducesa de Windsor vor sosi in Constanţa pe la jumătatea lunii August, şi vor sta câteva zile in vila familiei Ştirbey dela Mamaia. Acest fapt s’ar produce cu ocazia trecerei fostului rege al Angliei spre Istanbul, de la Oradea, unde, se afirmă că va locui timp de o lună în castelul Ciudeacului, proprietatea miliardarilor Rotschild. De la Constanţa ducesa şi ducele de Windsor vor pleca la Balcic, de unde se vor îmbarca pe un yacht pus la dispoziţie de d. Kemal Atatürk, cu care vor călători până la Istanbul. Interesându-ne la consulatul englez din localitate despre această vizită a fostului Rege al Angliei faptul nu ne-a fost confirmat, astfel că dăm, ştirea sub toată rezerva. (Foto Grigorescu) Vila Ştirbey de la Mamaia unde vor fi găzduiţi ducesa şi ducele de Windsor în eventuala lor călătorie prin Constanţa spre Istanbul Echipele regale studenţeşti in Prahova Ploeşti, 13 Iulie In judeţul nostru Fundaţiile regale şi culturale „Principele Carol“ au organizat trei echipe regale studenţeşti. Intre acestea una s-a stabilit în corn. Poseşti, inspector al echipei fiind d-nii prof. Valeriu Măgureanu şi avocat Jean Chiţu, consilieri comunali din Ploeşti. Echipierii au fost selecţionaţi cu cea mai mare grije, alcătuindu-se formaţia următoare: şef de echipă Spirescu Romulus student la drept, absolvent al şcoalei de echipieri regali studenţeşti din Stăneşti-Muscel; Neaghea Gheorghe student în medicină, având drept colaborator în luna August pe studentul Beno Dliscek; locot. Rusu Dumitru doctor veterinar, Brighidan Petre, student teologie; Horhoianu Anghel student litere și filosofie; Marcia Gheorghe studentă la drept, Reinhard Gunther, absolvent al unui curs special de instrucţie şi de educaţie fizică, d-ra Nănescu Teodora maestră de gospodărie şi Udescu Vasile student în agronomie. In cadrul echipei mai activează şi trei tehnicieni, un doctor uman, un doctor veterinar şi un inginer agronom. Ataşaţi echipei se găsesc 6 străjeri, sub comanda seniorului Nestor Demetrescu. Din partea stolului I de străjeri cercetaşi seniori, cercetaşul Şerban Popescu, afiliaţi stadionul I Regele Carol II-lea, au fost detaşaţi echipei următorii: Ionescu V. Ion, Opriş V Mihail, Crivăţ Ioan, Istrate Aristide, Nicolau P. Anton, Crivăț Constantin, Oprescu Nicolae și Vlacculescu Pretorian. Echipa regală va sta în comună până la data de 1 octombrie, depunând o activitate neîntreruptă.  —-----xoxOxox----— CURIER JUDICIAR ----------------------------m—■—-------------- Fraudele de la Inspectoratul școlar, al Capitalei sunt de 10 milioane 480 mii lei D. jude in str. Stănescu, al cap. 7 a dat Marţi ordonanţă definitivă de trimitere în judecata tribunalului corecţional contra inculpaţilor I. Mititică şi C. Scărlătescu, foşti funcţionari ai inspectoratului şcolar al Capitalei, autorii fraudei de milioane săvârşită, pe tăcute şi pe neobservate, ani dea răndul, în fondul şcolar al ministerului educaţiei naţionale. Actul ultim de instrucţie stabileşte quantumul sumei prădate la lei zece milioane 480 mii. Culpabilii au fost trimiși în judecată în stare de arest. Procesul fraudelor de la ministerul industriei Am scris la timp că organele de inspecţiune ale ministerului industriei, verificând gestiunea direcţiei cadastrului minier, au constatat lipsa sumei de lei 347 mii. Cercetările urmate au dovedit că această lipsă este imputabilă directorului contabilităţii, care mânută fondul respectiv, Ştefan Diaconescu. Birocraţia ministerului, anumite elemente de recentă provenienţă dintransa, a raportat însă capului departamentului— acest caz — atât de deformat şi de tendenţios, încât dintr’o neregulă gestionară ce privea un singur slujbaş incorect, a ieşit zvonul unei formidabile panamale ce a pus în umbră Întreg ministerul, a proiectat bănuieli penibile asupra uneia dintre cele mai importante direcţiuni (cadastrul minier) şi a târît sub oprobiu pe însuşi căpetenia acestui resort, d. Inginer inspector generel Alexandru Ivăncianu (acela care a desvăluit faimoasa afacere a traficului cu consolidările petrolifere fictive rupte din patrimoniul statului). Iată de ce reclamaţia adresată imediat parchetului a purtat stigmatul acestui păcat original. Magistraţii instructori — cari au Instrumentat afacerea — au primit vreo cinci reclamaţiuni din partea ministerului; fiecare majora cifra pretinselor fraude atestate de precedenta; s’a ajuns, în cele din urmă, la afirmarea unei delapidări de câteva... zeci de milioane. Instrucţia judiciară a rezistat însă injoncţiunilor. Aşa că, în cele din urmă, după nesfârşite cercetări şi expertize s’a putut fixa definitiv quantumul prevaricaţiunilor. Era exact cel ştiut în primul ceas al anchetei: 347 mii. Au fost trimişi, totuşi, in judecată atât gestionarul devenit vinovat cât şi... directorul lui general, d. Ivăncianu. Procesul s’a judecat, îndelung, la trib. Ilfov s. I, format cu d-nii preşedinte Sâlcianu, judecător Aievea şi procuror Aristide. Din partea ministerului a pus concluziuni d. av. Scurtu, care a făcut şi investigaţiile de la minister, iar din partea d-lui Ivăncianu au pus concluzii d-nii av. D. D. Gerota, Vasiliu Gluj ş. a. Tribunalul, după deliberare, a pronunţat Marţi sentinţa prin care o achită de orice penalitate pe d. ing. Ivăncianu, şi-l condamna la un an Închisoare şi la 347 mii lei daune pe fostul director in contabilitatea ministerului, St. Diaconescu. Procesul contravenţiei soc. „Astra Română“ Curtea de apel din Bucureşti s. a., in completul d-lor preşedinte Trandafirescu şi consideri Gică Ionescu şi Apostolide, urma să se pronunţe Marţi asupra recursului declarat de ministerul de finanţe împotriva sentinţei trib. Ilfov, prin care s’a anulat procesul verbal de contravenţie dresat de minister societăţei „Astra Română”. Procesul verbal în chestiune arată că în baza unor chitanţe în cari se vorbeşte de „remuneraţie” şi în baza unei convenţiuni, sub semnătură privată, ,Astra Română” varsă anual centralei sale de la Haga (soc. Battaische Petroleum) onorarii fixe de 250.000 fl. olandezi (circa 23.000.000 lei). Or, întrucât la plata taxei de timbru, convenţiunea a fost calificată drept locaţiune de servicii, procesul verbal conchide că la aceste onorarii fixe anuale, cam în decursul anilor au trecut de 150.000.000 lei, urmează a se reţine impozitul şi vărsa la Stat, in conformitate cu art. 52 şi 47 C. C. D. După audienţa, de la 26 Iunie, în care au pledat din partea ministerului de finanţe d-nii avocaţi prof. Constărn Georgescu şi Bayer, iar din partea societăţii d. Emil Ottulescu, Curtea amânând pentru Marţi pronunţarea, a făcut divergenţă fixând termen nou de judecată la 8 octombrie. Nume noui, nume româneşti Ministerul justiţiei (direcţiunea afacerilor judiciare) a dispus îndeplinirea formalităţilor legale, preliminare, în vederea schimbării numelor lor patronimice, cerută de următorii cari vor să se numească pe viitor... din dr. Friederich I. Orenstein în Fr. Orăşeanu; din Jean H. Sirfe în Jean Ştefănescu; din Iosub I. Braunstein în I. Bunea; din Aron Brecher în A. Brebeanu-Roman; din C. Ponn în I. P. Miriţeanu; din Moises Braunstein în M. Bunea ; din C. Smilovici în Carol Sirhin... Avocatul Muşi a fost trimis in judecata juraţilor Capitalei Camera de punere sub acuzare a Curţii de apel din Bucureşti a examinat Marţi, dosarul atentatului săvârşit de avocatul Vasile Muşi asupra fostului contabil şef al societăţii Wagons Lits, Jean Liveanu, precum şi ordonanţa definitivă de urmărire pentru crimă şi asasinat, semnată împotrivă-i de d. judecător Mitulescu, titularul cabinetului 4 instrucţie. S-a desfătat, de asemenea, cererea de liberare provizorie, pe cauţiune, făcută de prevenit. Camera, in ce priveşte răspunderea inculpatului, a decis punerea lui sub acuzare pentru fapta arătată, şi calificată conform legii penale, în ordonanţa instrucţiei, şi trimiterea lui în judecata juraţilor Capitalei In ce priveşte cererea de punere în libertate, Curtea a respins-o hotărind judecarea iacuipatului in stare de arest. . S’a prelungit instrucţia fraudelor lui Va D. jude. in str. Lazaroneanu, al cap. 2, urma să facă Marţi procedura finală, contradictorie, în afacerea îndrăzneţei hoţii săvârşită de Menelas Varveris în dauna visteriei publice. D-sa a cerut însă Camerei de acuzare să autorize prelungirea anchetei. E .adevărat, a arătat magistratul anchetator, că potrivit legii pentru apărarea patrimoniului public asemenea isprăvi ce prejudiciază statul se anchetează și se judecă într’un tempo foarte rapid, quantumul daunelor urmând a se fixa de abia In cursul desbaterilor de fond. — nu e mai puţin, exact însă că în cauza de faţă, stabilirea acestui quantum şi identificarea plasării lui sunt menite să desvăluie elementele infracţiunii însăşi şi pe complicii şi tăinuitorii infractorului. In această situaţie, tocmai pentru aflarea totalului pradei, e necesară prelungirea instrucţiei. Camera a admis cererea şi a încuviinţat prelungirea anchetei judiciere cu incă 20 de zile. Dosarul revenind la cabinet, d. jude Lazaroneanu a păşit la audierea martorilor noui în cauză. Au fost ascultaţi, astfel, Sremia R.U&SU, care a recunoscut Iveris că pe numele său şi-a cumpărat Varveris, imobilul din str. Cuza Vodă 64; G. Mateescu, care se pretinde că ar rula pe piaţă o maşină aparţinând deopotrivă prevenitului, şi in fine comerciantul Foltot Cercetările continuă. Cine a patronat pe falsificatorii de monede din Ardeal ... / V ' ' - _ “ ■ . Ancheta judiciară , întreprinsă în afacerea fabricărilor de monede metalice din Ardeal (Borza, Şimleul Silvaniei, Arad, etc.), a izbutit să coroboreze ■ o serie de indicii şi mărturii ce au dus la demascarea celui care a patronat şi dirijat acţiunea fabricilor clandestine de monede false. E vorba, de un Dux' Hie, oarecare. Bănuitul a dispărut din primul ce- . al cercetărilor. Descoperirea a fost comunicată imediat d-lui C. Cernat, directorul general al siguranţei statului, spre a se organiza cât mai temeinică reţea de urmărire și prindere a bănuitului. Anul al 54-lea Nr. 193 Vineri 16 Iulie 1937 In jurul ultimei adunări generale a „Reşiţei“ D. G. Popescu, din Craiova — in citate de acţionar al societăţii „Uzinele de’ Fier şi Domeniile din Reşiţa.” — a cerut Marţi tribunalului local s. rcom, ordonanţă de anulare a deciziei adunării generale a acţionarilor sus numitei întreprinderi ce s’au ţinut la 28 iunie a. c. Reclamantul invoacă in sprijinul cererii sale susţinerea că societatea e în mâinile străinilor (deoarece majoritatea acţiunilor sunt deţinute de neromâni), iar toţi conducătorii ei sunt străini de naţionalitatea rarmă. Escrocherie D. jude. in str. Tretinescu. cab. 5, a lansat Marţi mandat de arestare pentru escrocheri calificată contra inculpaţilor Nicolae Constantin şi I%) Baiculescu, şi a intervenit I brigada reurmăriri a prefecturii poliţiei Capitalei pentru prinderea şi aducerea, conflicilor lor, Tudor Petresc Mihai Vasile şi Eduard Ionescu, toţi cinci lucrători în avamierele Griviţa C. F. R. pe Numiţii sunt învinuiţi că alta reeditat ştiutul gen de escrocherie al creditului fictiv, îrşelând — în acest chip, —i special pe comercianţii de apa’0 rate de radio stă Vizitau, adică, în pâlc, macagazinele şi expoziţiile lor; alegeau cele mai reputate măreţ'e de aparate radiofonice; cumpărau pe datorie girând unul pentru altul şi plătind câte un acont derizoriu; apoi — după ce îşi făceau pofta, proprie __ revindeau aparatul insuşindu-şi preţul realizat. Cumpărătorul comun s’a dovedit a fi, co-inculpatul ultim, Al. Finkelstein, pus de asemenea sub inculpare pentru tăinuire Magistratul instructor a verificat până acum că învinuiţii au negociat în felul arătat mai sus vreo 17 aparate şi că au câştigat exact 100 mii lei Cercetările continuă. Falimentul fraudulos al băncuţei „Dealul Spirei“* Trib. Ilfov s. a. a amânat in toamnă dezbaterea procesului fraudelor uriaşe—de peste 35 milioane lei—comise de patronii şi beneficiară, mai mult sau mai puţin oculţi, ai pirateriei pe acţiuni, băncuţa falită „Dealul Spiral“. Cel din urmă arestat în această afacere, Stelian Bellu, fost director factotum al întreprinderii, a prins prilejul spre a încerca încă o cerere de liberare provizorie. De astă dată s-a prins. Tribunalul l-a liberat pe 10 mii lei cauţiune. Patronii tripoului din str. N. Filipescu Parchetul a trimis Marţi in judecata ocolului urban Bucureşti, dosarul afacerii traficanţilor hazardului, , cuibăriţi în tripoul din str. N. Filipescu. Rodrig Goli eseu, reabilitat Am scris la timp că faimosul „căpitan” Rodrig Goliescu, osândit in 1913 să sufere 20 de ani muncă silnică pentru trădare de ţară, a cerut să fie reabilitat. In sprijinul acestei cereri s’a referit, in drept, la disp. art. 177 şi 180 cod penal Regele Carol II şi art. 612... pr. pen. n., tot în fapt a arătat că e infractor primar ; că pedeapsa a ispăşit-o în parte, de rest fiind graţiat; că are cazierul curat; că este element readaptabil şi readaptat societăţii, etc. Currtea de apel s. III a admis cererea şi a reabilitat pe petiţionar. Calomnie D. procuror Volvoreanu a deschis Marţi acţiune publică pentru calomnie împotriva inspectorului special financiar George C. Badea, din ministerul de finanţe. Dosarul a fost restituit apoi cabinetului , instrucţie pentru desăvârşirea anchetei. Inculpatul este învinuit că, instrumentând în procesul con- travenţiei fiscale dresate contra firmei Halpern din Brăila şi văzând că i se zădărnicesc constatările prin concluziile expertizei judiciare făcută în cauză de d-nii experţi contabili Alexandru Machedon, Romulus Popescu şi Gh. T. Şuşnea, s-a apucat să polemizeze cu aceştia. Iar când a văzut că o nouă expertiză ordonată, deopotrivă, de tribunal, confirmă raportul celor trei experţi şi îi infirmă atestările, a tipărit o broşură ofensatoare şi calomnioasă împotrivă-le. De astă dată, d-nii Machedon, Şuşnea şi Romulus Popescu, au reacţionat contra atacuri colegului d-lor din finanţe — mai ales că acest atac strecurase şi în revista de specialitate „Finanţe şi Industrie” — şi au deferit pe d. Badea parchetului. I Procesul crabului firmei T. Bădărău Trib. Ilfov s. IV urma să judece Marţi procesul fraudei şi falimentului fraudulos săvârşite de fostul agent oficial al bursei de efecte şi acţiuni Theodor Bâldărău, în complicitate cu prepuşii săi M. Zalis şi M. Gartenberg. Stabilindu-se că un proces identic, contra aceloraşi culpabili şi, pe aceleaşi temeiuri, este pendinte la trib. Ilfov s. III, tribunalul şi-a declinat competenţa in favoarea instanţei mai întâi sesizate. Cazul experţilor Tomescu & Brânduş D. iude cons. Enescu. al cab. 3 instrucţie, a continuat Marţi cercetările în afacerea atentatului criminal făptuit de expertul contabil Alexandru Tomescu asupra confratelui său Mircea Brânduş. Au fost audiaţi ultimii martori aicauzei: "şoferul Mircea G. Vlădăreanu (care a susţinut că trebuind să repare o roată defectată a automobilului lui Tomescu, a constatat că şi aceasta şi perechea ei aveau şuruburile desfăcute par’că anume să provoace accident), martorul av. I. G. I. Culeglu si martorul av. .Tudor Popescu Udrea. Ancheta s’a terminat. Spirtul negru Trib. Ilfov s. I a reconfirmat Marti, pe încă o lună, mandatele de arestare lansate de d. jude in str. Oprescu al cab. 9 contra primului lot de traficanţi de bilete de circulaţie false pentru spirt negru : Manele Zamfirescu şi C. Constantinescu. Toturi, parchetul — d. procuror ,Prosper Constantimescu—a făcut apel contra jurnalului tribunalului local prin care a infirmat arestarea ultimilor doi arestaţi în această afacere : Ion Spiridon (depozitarul M. A. T.- ului din com. Fotoceni) şi N. Radulescu, (perceptorul comunei Mărăcineni). . Asasinul din str. Gr. Alexandrescu D, jude in str. Tretinescu, al cap. 5, a dat Marţi ordonanţă definitivă de urmărire contra vaietului Frantz Wansider (din. serviciul d-lui dr. Magheru) sub Învinuirea că — în știute împrejurări — a ucis cu o toporişca pe subreta Ecaterina Pincas, din. serviciul aceleiași case, fiindcă refuza să-l ia de bărbat. Dosarul s’a trimis Camerei de punere sub acuzare. Diverse Au fost puşi sub urmărire penală, pentru furt de materiale în valoare de peste 200 mii lei, —comis în dauna întreprinderii de construcţii ing. Bălănescu şi arh. Popescu—lucrătorii: Aurel Tatulescu, din str. Sandu Aldea 40, Marin Laica, Barbu Nicolae şi Petcu Nicolae.& Adolf Gustav Hoesch, funcţionar la „Astra Română“, a fost arestat Marţi şi depus la Văcăreşti fiindcă şi-a însuşit vreo 90 mii lei din incasări spre a-i juca (adică spre a-i pierde) la Sinaia. al D. jude cons. Enescu al cab. 3, a arestat Marţi pe Ilie Marinescu şi Ianc.. Kohn zis Boicu, fiindcă i-au prădat —„de 35 mii lei — pe reclamantul I. Dumitrescu. ---------XCXCXQX------ Un bătrân de 109 ani se știe pe cel mai înalt munte din Japonia Tokio, 13 (Radio-Central). Bătrânul Itob, de 109 ani., a întreprins o ascensiune pe Fujijama, cel mai înalt munte din Japonia (3800 metri) Itob a declarat că se simte fericit că a putut să-și realizeze această dorință, care a fost cea mai fierbinte din viața lui. ' , --------xoxOxoX-------- • ■ jjg > Reforma statutului administrativ al şcoalelor protestante din Austria Viena, 13 (Rador). — Ziarul ,,Mittagausgabe“, comentând procetul de lege privitor la reforma statului administrativ al şcolilor protestante, scrie că statul va înceta să numească pe fruntaşii bisericii protestante ei urmând a fi desmnaţi prin vot Administraţia cultului luteran şi al celui reformat va fi pentru prima dată unificată sub forma unui episcop comun cu sediul la Viena. In vacanţa, TINERETUL TREBUE SA SE DISTREZE INTELIGENT. NICI O DISTRACŢIE NU ESTE MAI PLĂCUTA DECÂT CITITUL SI LUCRUL DE MANA FACEŢI TINERILOR DIN JURUL DVS. PLĂCEREA de a-si CONSTRUI SINGURI O LUNETA, UN CUPTOR ELECTRIC, UN PLANOR ŞI MULTE ALTE LUCRURI INTERESANTE URMÂND ÎNDRUMĂRILE PUBLICATE IN FIECARE SĂPTĂMÂNĂ DE ZIARUL ŞTIINŢELOR " , S SEM PREJUZIXBEM! == SS