Universul, septembrie 1940 (Anul 57, nr. 240-269)

1940-09-18 / nr. 257

Anul al 57-lea Nr. 257 Miercuri 18 Septembrie 1940 Ziarele aimericane vorbesc despre un grup de 42 persoane care au hotărât să se refugieze întruna din insulele Bahama spre a duce acolo o viaţă idilică, departe de neajunsurile civilizaţiei Optimiştii vor primi desigur această ştire cu satisfacţie, zicându-şi „ce oameni fericiţi!“ Scepticii insă îşi vor aminti că asemenea experienţe s’au mai făcut şi altă dată, dar că rezultatul lor a fost departe de a fi satisfăcător. In orice caz, aceste persoane par deocamdată foarte hotărâte să se izoleze de restul lumii şi trebuie să le credem pe cuvânt. Cum însă cea mai mare parte din ele sunt din San Francisco, fără voie ne amintim că acum câţiva ani au pornit tot de acolo mai mulţi tineri, cari îşi propuseseră să creeze pe mica insulă Santa Maria un adevărat rai pământesc, din care să lipsească însă elementul primejdios securităţii lui şi anume, femeea. El plecară pe bordul unului prea frumos yacht, fără femei, fără bani şi fără nici un obiect care să amintească măcar „viaţa mecanizată“ din lumea civilizaţiei. Timp de un an lucrurile merseră de minune, dar, într-o zi, unul din tineri fu cuprins de o puternică nostalgie şi, fără să vestească pe camarazii săi, fugi într’o insulă vecină, unde întâlni o fată de care se îndrăgosti. Bineînţeles, el nu se mai iritoarse şi, — după cum vă închipuiţi, — exemplul său fu repede urmat şi de ceilalţi, aşa încât peste câteva săptămâni Insula rămase cu adevărat pustie. Sunt însă şi excepţii. In marea Mediterană, de pildă, se cunosc câteva insule, în care trăiesc de 15—20 de ani oameni, cari nu mai aiun .nici o legătură directă cu civilizaţia. In general însă, oamenii nu se pot izola singuri de bună voie decât pentru un scurt timp. Căci, după câteva luni numai, cei mai mulţi se îmbolnăvesc de nervi şi, dacă nu se întorc ,curând printre semenii lor, sfârşesc prin a se sinucide. In căutarea fericiţii SOLIDARITATE FEMININĂ Cum însă, munca nu e incom- j patibiilă cu cochetăria, ele s’au grăbit să adopteza costumul I practic şi, în acelaş timp destul de feminin, pe care o mare casă de confecţiuni berlineză l’a creeat anume pentru ele. Studentele germane, în dorinţa lor de a-şi servi patria, contri- buind la buna stare a naţiunii, s’au oferit să înlocuiască, în fabrici, pe lucrătoarele care au nevoie de concediu ca să’şi refacă sănătatea. I Maxime și cugetări Fariseii n’ar fi pus pe cruce pe lisus, dacă ar fi putut să-l facă fariseu. N. Iorga Ofiţerii şi subofiţerii de rezervă din Arad au depus jurământul Arad, 13 Sept. Ofiţerii şi subofiţerii din oraşul şi judeţul Arad, au depus jurământul de credinţă faţă de M. S. Regele Mihai I, pe platoul din Cetate. Juramâniteul a fost leat de preotul C. Turian, din partea bisericei ortodoxe şi de preoţii celorlalte confesiuni. Despre importanţa şi semnificaţia actului a vorbit d. It. colonel Niculae Popovici —-—-®4©—-----LA NUMEROASE MALADII ALE FEMEILOR un pahar cu apă naturală purgativă „FRANCISC IOSIF“, luat dimineaţa pe stomacul gol, procură cea mai perfectă uşurare. Consultați medicul Dvs.! 5015 -------®G®---------- Ziua Căpitanului la Suceava 13 Septembrie. În oraşul ctitoriilor voevodale, cu glorios trecut, ziua Căpitanului şi a biruinţei legionare a fost cinstită de toată suflarea românească cu adâncă smerenie. La biserica Sf. Dumitru, tixită de legionari în cămăşi verzi şi pitoreşti costume naţionale, precum şi de un numeros public, s’a oficiat un serviciu divin de către diaconia Mihriţă şi Paşcanu, după care a urmat un parastas pentru Căpitan şi legionarii căzuţi la datorie. In timp ce corul legionarilor intona „Imnul legionarilor căzuţi’’, ochii înecaţi in lacrimi ai celor de faţă jeleau copiii, fraţii şi dragii camarazi dispăruţi atât de vremelnic. Soborul şi asistenţa a trecut în curtea bisericii cu praporile, unde, comandantul legionar Mihai Popovici a dat cetire unor pasagii frumoase din „Cartea Căpitanului“, apoi comandantul Sucevii d. prof. Ionescu, a cetit din cărticica şefului de cuib. După ce s’a primit onorul de către legionarii de faţă, d. Ionescu, comandantul Sucevii, a citit ultimele două circulare ale comandantului legionar de centru, Vasile Jasinschi. Au urmat imnurile legionare: „Ştefan Vodă al Moldovei“ şi „Imnul tineretului legionar“, cântat de întreaga asistenţă. Regia Loteriei de Stat Rezultatul Tragerii No. 20 din 14.IX.1940 al Tranşei Populare Seriale S 'au atribuit prin sorţi câştigurile: De 2 ori costul lozului tuturor numerelor care se termină in : ■ 8 4 9|6| 15WI De 10 ori costul lozului tuturor numerelor care se termină în : 5| | 2 9142 De 300 ori costul lozului tuturor numerelor care se termină în : 7131013 De 400 ori costul lozului tuturor numerelor care se termină în: 0~[919|4|5| Premiul în vibtoație de 2.000 ori costul loziului rămas în urnă Încetează valabilitatea permiselor de călătorie ale membrilor de familie ai foştilor parlamentari Direcţia generală c. f. r. face I cere pe c. f. r. eliberate memcunoscut că pe această dată debrilor lor de familie (soţie şi cor9 Sept. a. c., când încetează valabilitatea permiselor de circulaţie pe c. f. r. ale foştilor parlamentari, încetează şi valabilitatea carnetelor cu 50% redupii minori). Fac excepţie d-nii senatori de drept şi membrii lor de familie, cari se vor bucura şi mai departe de avantajele ce le au azi. Teatrul Alhambra şi Era nouă Ce va face Teatru! din dosul Poştei în stagiunea actuali Semnul înnoirii sub care subiect şi valoarea interpretării lor desfăşoară acum întreaga viaţă lirice şi teatrale de marcă, românească, nu trebue să lase afară din rânduri nici o breaslă şi nici o instituţie. Teatrului, mai ales, pentru marea lui însemnătate propagandistică şi culturală, îi incumbă sarcinii grele. Unii dintre directorii noştri de teatre au înţeles din prr Pentru realizarea noului program de activitate a Teatrului din dosul Poştei, d. N. Vlădoiianu şi-a asigurat colaborarea preţioasă a d-lui N. Kiriţescu, autorul atât de aplaudat al pieselor „Un erou“, „Ion al Vădanei“ şi al atâtor reviste de mai clipă datoria pe care o au succes. Colaborarea N. Vlădoiia faţă de momentul actual şi-şi îndreaptă toată strădania in făgaşul ţelurilor naţiunii şi ţării. Iată,’ ca pildă, tansformarea genului practicat până acum de teatrul Alhambra. D. N. Vlădoianu, directorul Teatrului din dosul Poştei, s’a hotărit să rupă cu tradiţia plină de succese totuşi a gemului revuistic, — gen pe care, nu trebue iarăşi uitat, l’a curăţat de trivialinităţile obişnuite şi l’a rafinat până la adevărată operă de artă — şi să abordeze un alt gen de spectacol, în care accentul să fie pus nu atât pe critică şi ironie, ci pe optimism sănătos, pe lirism şi humor autohton. Păstrând din vechiul gen revuistic numai fastul montărilor mari în tablouri nu, N. Kiriţescu va înfăptui stagiunea de operetă atât de dorită de toţi iubitorii de teatru amuzant şi de calitate. Spectacolul de deschidere a teatrului „Alhambra“ va dovedi până în ce înaintată măsură a evoluat teatrul nostru atât în ce priveşc ţinuta şi calitatea textului, cât şi în ce priveşte realizarea scenică. Acest spectacol de deschidere va plim- I ha pe spectatori, de pe muntele I Găina din munţii Apuseni până I la Hollywood, prin obiceiurile I pitoreşti ale Moţilor şi prin extravaganţa şi luxul Americei. „Târgul sărutatului“, opereta j care va inaugura stagiunea tea- I teului .Alhambra“, va înfăţişa , prin muzică (e locul aci să a- i ratăm, că întreaga partitură, plină de melodii care vor fi in J curând pe buzele tuturor, e I scrisă de d. Mişu Constantinescu), text şi joc un conflict sentimental, în care dragostea de pământul ţării şi dragostea pur şi simplu se împletesc armonios şi duc la un desnodământ românesc bine armonizat cu actualitatea năzuinţelor noastre, înţelegând astfel să îmbine frumosul şi distractivul cu ţeţurile mai înalte ale vremurilor pe care le trăim, d-nii Vlădoianu şi Kiriţescu împreună cu toţi colaboratorii teatrului .Alhambra“, pregătesc repertoriul şi spectacolele cele mai potrivite zilelor de azi. Cu gluma, cu cântecul cu dansul, cu decorul, Teatrul „Alhambra“ va fi şi un mulifce şi cu mare desfăşurare anul acesta oaza de bună disde balet, cor şi costume, noul poziţie a spectatorilor, dar şi gen, abordat anul acesta de tea- crainic de lume nouă, teul Alhambra, va adăuga spec- A. tacolului şi disciplina unui su- I 11 N. KIRIŢESCU Un brici de 163 de ani In oraşul Sacramento din Statele Unite există o familie cu numele Cooper, al cărei membri masculini, trebue să stea în fiecare dimineaţă la rând ca să se poată rade, înainte de a eşi diin casă. Căci, în aceaistă familie toţi sunt ţinut să se radă numai cu briciul ce le-a fost transmis din moşistrămoşi. Briciul e foarte vechi, căci a fost fabricat acum 163 de ani şi totuşi nu se poate spune că e cel mai vechi din lume. In adevăr, în Olanda trăeşte un arheolog, care posedă un astfel de instrument din epoca de piatră şi care pretinde că se rade mult mai bine cu el decât cu orice maşină de ras modernă. In China de asemenea se găsesc astfel de antichităţi, care, pe deasupra, mai au particularitatea de a fi fost fabricate din potcoave de cai. După cât se pare, ele provin de la caii agricultorilor belgieni, care le dau o formă cu totul specială. Aceste potcoave fiind din oțel și de formă foarte turtită sunt ușor transformate de chinezi uniforim soi de brici, foarte comod de mânuit. DE LA C. F. R. Prelungirea valabilităţii permiselor ziariştilor profesionişti şi ale administraţiilor de ziare Direcţia generală c. f. r. a decis ca permisele de liberă circulaţie pe calea ferată a ziariştilor profesionişti, eliberate pentru anul 1940, să rămână valabile până la noi dispoziţiuni, când vor f ministraţiilor de ziare, fi preschimbate, pe baza revizuirii care este In curs. Deasemenea rămân valabile mai departe, până la noui dispoziţiuni şi permisele acordate ad- Călătoria pe c. f. r. a văduvelor de pensionari c. f. r. • In instrucţia I-a pentru transportul călătorilor s’a introdus următoarea decizie a direcţiei generale c. f. r. De avantajele de călătorie acord fate pensionarilor c. f. r. nu beneficiază văduvele funcţionarilor şi pensionarilor c. f. r. decedaţi, dacă acestea au optat pentru salariul sau pensia cuvenită după funcţia lor şi au renunţat la pensia la care ar fi avut dreptul prin transmisiune de la defunctul lor soţ. Jocurile noastre Tragerea premiilor oferite deslegătorilor jocurilor seriei 42-a Duminică 15 Septembrie la oranament pe un an la „Ziarul Ştiinţelor“ , d. Nicolae M. Ispas, Str. Carol Nr. 109, Mizil. Premiul VII. — Un abonament pe un an la „Veselia“ , d. I. D. Balssan, Tg.Frumos (Iaşi). Premiul VIII. — Un abonament pe un an la „Universul Copiilor“ , d-ra Maria I. Fundescu, Str. 11 jumătate dimineaţa, s-a făcut în sala de festivităţi a ziarului „Universul“, în faţa publicului, tragerea premiilor oferite deslegătorilor jocurilor seriei 42-a. Au câştigat: Premiul I. — 3000 Iei numerar s d. Ionel Vizante, Str. Th. Aman Nr. 3, Câmpulung (Muscel). Premiul II. — 2000 Iei numerar : d-ra Cecilia M. Dimitriadi, Str. Despina Paleologu Nr. 117, Loco. Doamna Nr. 8, Loco. Premiul III. — 1.000 lei numerar s d. I. M. Checîu, B-dul Ferdinand Nr. 133, Loco. Premiul IV. — Un abonament pe 6 luni la „Universul“ , d. Eug. V. Sarcinschi, corn. Cerpcăuţi (Rădăuţi). Premiul V. — Un abonament pe un an la „Universul Literar“ , d. Vasile N. Omăt, Str. Griviţei Nr. 12, Tg. Mureş. Premiul VI. — Un abo-—x#x- I UNIVERSUL O LOCOMOTIVĂ FACE EXPLOZIE Buzău, 14 Septembrie O mare nenorocire s’a înre gistrat azi d. a., in corn. Voevo dul Mihai, în următoarele împrejurări : Pe terenul corn. Voevodul Mihai funcţiona maşina de treer, proprietatea d-nei Sevasti Morentz, din Corn. Costeşti. In timpul zilei maşina a mers incontinu, trecrând grâul mai multor săteni din comună și din împrejurimi. Mecanicul locomotivei plecând, a lăsat în locul său pe focarul C. Nicolae Mihalcea. Acesta neștiind să controleze mamometrul, cazanul locomobilei a făcut la un moment dat explozie, din cauza prea marei presiuni, omorând pe focar, care este din corn. Voevodul Mihai, de 57 ani şi a rănit grav pe Ion Riciu, din corn. Costeşti, ungătorul maşinilor. In acelaş timp au mai fost răniţi uşor Nicolae Gh. Anghel, Ştefan Gh. Anghel şi Ion Nicolae Ghiţă, toţi din corn. Voevodul Mihai. Cei răniţi au fost transportaţi în spitalul „Brătianu", din localitate, unde li s-au dat îngrijirile necesare. INCENDIU LA UN HOTEL DIN GALAŢI Galaţi, 12 Sept. Un incendiu s-a declarat eră d. a. la hotelul „Luvru“ din str. Domnească. Focul a luat naştere din neglijenţa oamenilor de serviciu. A fost distrus mobilierul a două camere. Pompierii fiind anunţaţi au sosit la faţa locului, reuşind să stingă focul. Pagubele cauzate se cifrează la 20.000 lei. Cercetările se fac la circa 8 de zeci de milioane de lei. Timbrul pentru asistenţa judiciară Acum câţiva ani s’a încercat 1 Dar dacă născocirea __ acestei aplicarea unui bir nou pe justi- I gloabe noi constituie încă unul ţie, sub numele şi pretextul din aspectele vremilor de abuz „timbrului benevol". J din care am fost în o măsură N’a prins însă , salvaţi în urma prăbuşirii regi-ori cât de „benevol“, — prin omului de atunci, chipul cum organizarea silnică a perceperii s’au mânuit fondurile „timbrului lui — s’a fcraartaraif: mrart/T na iiirTiniair“ a nur si sîimirihl scanului —, s’a învederat curând că reprezintă o deghizată povară nouă pe umerii justiţiabililor; şi baroul s’a ridicat vehement zădărnicind tentativa. Bucuria iubitorilor de dreptate a celor cari cinstesc biruinţele ori cărei reacţiuni a conştiinţei civice, a fost însă de scurtă durată, fiindcă „ideea" a prins, totuşi. Ministrul următor, d. Victor Iamandy, a adoptat-o. Timbrul benevol — devenit „timbrul judiciar" — a fost legiferat (prin decret, bineînţeles), ba chiar sporit şi generalijudiciar“ e pur şi simplu scandalos. Avutul statului, realizat din aceste contribuţii, stoarse ilegal şi spoliator, a fost abătut prădalnic de la pretinsa lui destinaţie (construcţia şi înzestrrea localurilor judecătoreşti), transformat în fond de dispoziţie, şi distribuit, pe hatâr şi prin abuz, după bunul plac al ministrului, în cele mai penibile scopuri şi întrebuinţări. Rugăm de aceea pe d. general I. Antonescu, conducătorul Statului, să ordone cercetarea şi acestat, ajungând în curând la cifre l lui capitol — desfruntat iureş în imr/vlm-olM i: î j —4.1.1 . ’ tezaurul public — şi să tragă la intolerabile şi înlesnind astfel — prin estorcarea cetăţenilor aduşi de nevoi în pretoriile justiţiei — formarea unor fonduri, răspundere pe toţi aceia cari au mânuit, aşa cum au mânuit, fondul „imbrului judiciar”. Portretul MAJESTĂŢII SALE REGELUI MIHAI I (în culori) De la editura Căpitan invalid de război Ion Constantinescu Str. Iulia Haşdeu No. 9, se poate procura în ediţie populară cu lei 12 şi în ediţie de lux lei 20 exemplarul, lucrat in condiţiuni technice ireproşabile, fiind distribuite personal de editor . Răspândirea acestui portret în toate straturile sociale este o operă de acţiune Patriotică Dinastică Naţională pe care trebue să o îndeplinească fiecare bun român. 18 . înfiinţarea unui gimnaziu mixt in oraşul Mangalia Mangalia, 14 Sept. Ministerul educaţiei naţionale, cu adresa nr. 3844/1940, a comunicat primăriei Mangalia, că a aprobat ca gimnaziul mixt din oraşul Cavarna evacuat, să funcţioneze în Mangalia. Prin aceasta se realizează un vechi deziderat al populaţiunei din oraşul şi plasa Mangalia, corespunzând unei reale necesităţi de ordin naţional şi cultural, înscrierile elevilor şi elevelor pentru cele 4 clase ale gimnaziului, încep în ziua de 20 Septembrie a. c. Reorganizarea serviciilor publice şi salarizarea funcţionarilor de producţie ale lucrătorilor dela C. A. M., primele personalului de exploatare dela C. F R., precum şi liuorul şi compensaţia în acord dela C. F. R., de asemenea primele lucrătorilor dela Monitorul Oficial şi Monetăria Statului. ART. 5. — Funcţionari administrativi nu pot fi în acelaşi timp şi în serviciul particularilor. ART. 6. — Avocaţii publici nu pot fi angajaţi la întreprinderile I particulare şi nu pot pleda pro-ART. 4. — Funcţionarii publici I cese în contra statului, judeţelor nu pot primi decât un singur sa- t sau comunelor, lariu, inclusiv indemnizaţia de ART. 7. — Inginerii şi arhitec-I'chirie şi alocaţiile pentru copii, tii din serviciile administrative ART. 3. , Funcţionarii cari nu indiferent de funcţiunea, deleraj publice nu mai pot angaja lucrări particulare. ART. 8. — Pensionarii Statului, judeţelor şi comunelor nu mai pot ocupa funcţiuni publice, afară de cele cu caracter politic. ART. 9. — Funcţionarii făcând parte din corpuri de specialitate vor primi salariul funcţiunii administrative pe care o îndeplinesc efectiv. Monitorul Oficial de Sâmbătă publică următorul decret-lege: ART. 1. — Ministerele vor proceda, de acord cu ministerul de finanţe, la reorganizarea lor până la 15 octombrie a. c. ART. 2. — Subdiviziunile administrative sunt următoarele: direcţii, servicii, secţiuni şi birouri, încadrarea funcţionarilor se va face prin decizie ministerială în subdiviziunile administrative prevăzute mai sus, ţinându-se seama de nevoile fiecărui departament. Au fost încadraţi formează cadrul disponibil. Funcţionarii din cadrul disponibil vor primi 80 la sută din salariul bugetar: a) Dacă funcționarul din cadruldisponibil se angajează la particulari, este socotit de drept demisionat, pe data angajării; b) Locurile ce vor deveni vacante se vor ocupa exclusiv cu funcționirrue din cadrul disponibil. Se exceptează angajarea pentru funcţiunile de strictă specialitate; c) Funcţionarii din cadrul disponibili, delegaţi de către ministere la diferite întreprinderi, nu vor primi decât retribuţiunea întreprinderii. Medicii din cadrul disponibil vor putea fi repartizaţi şi în comunele rurale. Cei care nu se vor prezenta la posturi se vor considera de drept demisionaţi, punca, orele suplimentare, comisii, etc., din care fac parte. Se exceptează cheltuelile efective de transport şi întreţinere pentru executarea însărcinărilor primite în interesul serviciului şi cele ocazionate de transferări în interes de serviciu. De asemenea nu intră în prevederile acestui articol primele NENOROCIREA DIN STAŢIA PITEŞTI DOUĂ PERSOANE GRAV RĂNITE Piteşti, 15 Sept. In acelaş moment, soldatul de când un tren cu refugiaţii Ion Jianu voind a salva pe vicera în trecere prin gara localătimă, a fost şi el apucat de roţi, alegându-se cu tăierea braţului drept. Soldatul a fost internat în spitalul militar, iar femeia în spi- ______ ,___________ vagon. Trenul punându-se în talul I. C. Brătianu din locali- I — 30 Sept. ora 9. Arsenalul armişcare, roţile i-au tăiat ambele state, starea lor fiind extrem de mater. Buc., aprov. pielărie braţe, gravă, şi staţiona pentru schimbarea maşinei, femeea Ecaterina Gheorghe Dragu din comuna Islaitov (Caliacra) s-a coborât sub 1 I Licitaţii publice — 21 Sept. ora 10, P. T. T. vinde 6 autocamioane Ford 1932. — 25 Sept. ora 9, grupul 3 grăniceri pază: aprov. grăunţe, furaje, legume, zarzavaturi; 1 Oct.: legume, zarzavat, ceapă. — 3 Oct. ora 9, Şc. ofiţeri de adiţie-Cotroceni-Buc.: aprov. oferte de echipament. — 26 Sept. ora 11, Eforia spoit. civ. Buc. vinde material lemnos. 27 Sept. ora 10, C. A. M. serv. cumpărări : aprov. 5 autocamionete. — 21 Sept. ora 11, prin Galați: pavaje 10 mil. lei. — 28 Sept., idem, închiriază bufet, gherete. — 21 Sept. ora 10, lic. militar Craiova : aprov. postav bleumarin. 23 Sept., efecte. — 19 Sept. ora 10, penitenciarul militar Târgşor , aprov. materiale pt. confecţionat perii de haine şi cisme. — 26 Sept. ora 10, minist. aerului dir. constr. navale vinde 2 gtupuri electrogene. — 24 Sept. ora 10, prin Veştem jud. Sibiu: constr. pod lemn 190.000 lei. — 16 Oct. ora 10. Casa centr. asig. soc. Buc. arendează pe 9 ani moşia Buneasca jud. Ialomiţa, 83% ha. — 27 Sept., Colegiul naţional Carol I, aprov. cazan, arzător de păcură şi o staţie de colectarea şi strângerea apei condensate. — 12 Oct. ora 9, et. 4, construcţii, 1% mii. lei, partea mecanică 2.800.000 lei, pt. sporirea alimentării cu apă la Pașcani. — 21 Sept. ora 11. Intrerpr. matic. Ploeşti: aprov. materiale pt. alimentarea cu apă. — 30 Sept. ora 17. Căminul de ucenici Constanţa: aprov. pâine şi carne. —27 Sept. ora 10, lic. militar Craiova: aprov. material pt. confecţ. 330 -dr. ghete box negru. — 24 Sept. ora 12, minist. justiţiei, dir. penitenciare: aprov. 6 — 25 Sept. ora 9, Şc. normală fete Buzău: aprov. combustibil tip. 2, pâine, camne, băcănie. — 18 Oct. ora 11, Manufactura de tutun Iaşi: aprov. pânzeturi. — 27 Sept. ora 11, prim. Constanța c. 3 arendează terenuri, loturi. — 24 Sept. ora 10, prim. Sibiu: furniz. uniforme pt. oamenii de serviciu. 3 |SIRENA Bd. Regele Albert I No. 1—Etaj I—fostă Colţei Piaţa Sft. Gheorghe Renovând depozitul de detail anunţă sosirea noutăţilor în STOFE «ROCHII« MANTOURI MĂTĂSURI*LINGERIE«FANTEZIURI CU PREŢURI MULT REDUSE REDUCERI SPECIALĂ ■Bl La CUPOANE BLOC Dr. NICULESCU Str. BATISTE — colţ cu B-dul Brătianu DE VANZARE APARTAMENTE Garsoniere — Garaje Construcţia aproape terminată Informaţii • Inginer Dan Caprielu Strada Romană 17 — Telefon 2.14.02 întrebuinţaţi cel mai bun purgativ! DE VÂNZARE Ia FARMACII şi DROGUERII I Depozit M E D I G E N s. a. r. BUCUREŞTI, Moşilor. 180 Amini Dr. H. MARTIN BOLI SUFLETEȘTI (PSIHONEVROZE) NEVROZA SEXUALĂ PSICHO-FIZIOTERAPIE Consult. 8-11. 28. Telefon 40539 B-DUL ELISABETA 3 A DOCTOR A. SAVULESCU REUMATISM INIMA-STOMAC-DIABET Str. I. G. Duca (fost Cometa) nr.32 Tel. 2.60.44. Consult. 4—6 BOLI 797 venerice lurinare Tratament de la 9—12 şi 2—7 CONSTANTIN TULIU BLANC BULEVARDUL CAROL No. 58 Dr. Tratează Doctor I. SIMŞA De la Facultatea din Paris Galaţi, 13 Sept. Pomonul pompierilor, ziua de 13 Sept a fost sărbătorită şi acest an cu fastul deosebit După cum se ştie ziua de 13 Septembrie 1848 aminteşte luptele pe care le-au dat pompierii cu năvălitorii turci în Dealul Spireinescu ,căpitan Trifu, locotenent Tomescu, Scarpeţi etc. P. S preotul garnizoanei a oficiat un serviciu religios A luat cuvântul d. căpitan Popescu care a vorbit despre însemnătatea zilei, făcând urări pentru sănătatea M. S Regelui Mihai I şi general Ion Antonescu conducătorul statului 1832 Caut reprezentanţe din ţară şi străinătate Ziar. NU. 74. 3* R E It E A t DE VÂNZARE VILA Mare OCAZIE5 camere axos mobilate dependinţe tot confortul. Telefonaţi 44.851 în FERMA 14 pioane de vânzare: vie, arbori roditori, teren grădinăre, vilă spaţioasă, grădină cu brazi, plantaţiuni. Vizitaţi după amiază Ferma Noii, lângă Bucureştii Noi, 800 metri depărtare de ultima staţie a Taxicoului nr. 36. 2200 AVA MSI Reprezentanţe în Textile, articole tehnice, şi chimicale, caut capitalist pentru extinderea afacerei. Ziar sub Reprezentanţe, 156 . 13 Dr. G. CUCOŞ VARICE-HEMOROIZI RECTOSCOPIE, Cal. Rahovei 36. Telel 5.62.02. Consult. 4—7 URINARE, venerice, sexuale LA BARBAŢI ŞI FEMEI consultă şi tratează 8—12 2—8 Dr. Ramureanu „TAMADUIREA” Bucureşti Calea Rahovei 5 (parter)a 44 *♦♦♦♦♦♦♦»♦»♦♦ »4-:- s-*-*. Dr. GRUBARG VENERICE-URINARE Nevroza sexuală. Cons. 12-2 şi 5-8; 4-5 şi ore reţinute. Tel. 4.61.96 VASILE LASCAR 8 (Piaţa Rosetti) HEMOROIZI Dr. Eraclie Sterian membru coresp. al soc. de urologie din Berlin Specialist în genito-urinare și ginecologie. 24 Str. Bibescu Vodă. Consult, dela 1—3 și 6—8. Duminica dela 8—10 802 Decorator de vitrine, rutinat pentru aranjamente complete, de vitrine, se caută de o cunoscută întreprindere de mate-I riale de scris. El va avea datoria de a aranja din când în când, ca produsele întreprinderii, vitrinele diferitelor magazine de papetărie şi materiale de scris. Oferte, că Strada Buzeşti 48. — Cons. 58 rora se vor anexa fotografii de vitrine deja aranjate — fie şi din alte branşe—cu indicaţia onorariului cerut, vor fi trimise sub 20645 la Gesellschaft für Auslandswerbung m. b. H„ Berlin NW 7. Friedrichstr. 154, 3733 781 d nM/iafie. SRAM JUS ♦-♦-♦ V ♦-Sr-'sr N Sărbătorirea — 27 Sept. ora 11%, minist. Jus- . . . tiţiei, din penitenciare: refacere e- I patronului pompierilor eaj penitenciar Craiova. 1.800.000 lei. la Galați •♦"*+444444444444444444444444♦4» Ia solemnitatea din curtea cazărmei pompierilor se găseau de . , față d-nii: maior Ulea ajutor de 5firrÂÂ!c.ă:i T7» incendiu, complet utilată, 4 vag. ,, °Trescu comandantul pompiencartofi. 2 vag. gri?, 2 vag. arpaeas. ■lor» signier Damian, Jean Căli s