Universul - Provincie, februarie 1942 (Anul 59, nr. 30-57)

1942-02-01 / nr. 30

Preşidenţia Consiliului de Miniştri Secretariatul de Stat al Românizării, Colonizării şi Inventarului Publicaţiune de Licitaţie CENTRUL NAŢIONAL DE ROMANIZARE (C. N. R.) va aduce la cunoştinţa publică,, ,* In ziua de 12 Februarie 1942, oara 9, va avea loc în localul Centrului Naţional de Românizare din str. Mântuleasa Nr. 42, licitaţie cu oferte închise şi sigilate, pentru arendarea unui număr de 4 mori Comerciale, 26 mori sistematice ţărăneşti, 3 teascuri de ulei şi 2 fabrici de postav, prevăzute mai jos, provenite de la germani şi bulgari precum şi din acelea trecute in patrimoniul Statului prin D. L. Nr. 3810/1940 licitaţia începând de la suma prevăzuă în dreptul fiecăreia, ca arendă anuală. 1. Mori comerciale: 1. Moara „Z Saraga” din oraşul Bârlad, judeţul Tutova, lei 800.000. 2. Fosta moară „S. Fruchtman" din oraşul Iaşi, lei 1.500.000, cu obligaţiunea din partea arendaşului de a respecta în totul contractul de maciniş intervenit intre C. N. R. şi d-l I Fotea şi bineînţeles la preţul din localitate. 3. Fosta moară „Filderman” din oraşul Bacău, lei 1.500.000, In preţul de arendă al morei nu este cuprinsă şi Uzina hidroelectrică, care deşi proprietatea C N. R.ului, se va administra separat. Obligaţiunea C. N. R.-ului în privinţa forţei motrice necesară morii, se limitează numai la acea dată de cele 2 turbine instalate pe primul canal de derivaţie , şi disponibilul de la noua uzină hidroelectrică, după satisfacerea nevoilor întreprinderilor industriale Filderman. 4. Moara „Zaharia” — Z. Iţiteescu — din comuna Hârlău, jud. Botoşani lei 340.000. H. — Mori sistematice ţărăraeşti, teascuri de ulei şi fabrici de postav. 1. Fosta moară „Halasz Ştefan”din comuna Târnova jud Arad, lei 150.000. 2. Fosta moară „Pollacsek Enric Şi Hönig Wilhelm” din comuna Cosaş jud. Arad, lei 51.000. 3. Fosta moară „Tarter Iosef” din orașul Câmpulung, jud. Câmpulung, lei 120.000. 4. Fosta moară „N. Caciuc şi Menahim” din comuna Negru-Vodă jud. Constanţa, lei 400.000. 5. Fosta moară „’Silvia Botoşenco şi Heinrich I” din com. Leoanna-Oreţeşti, jud Dolj lei JOO.OOO. 6. Fosta moară „Herşcu Cohn” din comuna Bădeni, satul Zagavia Jud. Iaşi, lei 100.000. 7. Fosta moară „Fraţii Kümelman” din com. Muşeniţa, jud. Rădăuţi, lei 2Q0JKX). 8. Fosta moară „Beer Mendel” din corn Tibeni, jud. Rădăuţi, lei 250.000. 9. Fosta moară „Surches Max” din corn. Straja, jud. Rădăuţi lei 120.000. 10. Fosta moară „Uşer şi Maica” din corn. Marginea jud Rădăuţi lei 80.000. 11. Fost moară „Rosenfeld Rozalia” din com. Burchiş, jud. Severin, lei 400.000. 12. Fosta moară „Spitzer Alexandru” din com. Leucuşești, jud. Severin, lei 300 000. 13. Fosta moară „Leizer Rahmuth” din comuna Pravaia, jud. Suceava, lei 60.000. 14. Fosta moară „N. Rabet” din com. Ghimpaţi, jud. Vlaşca lei 750 000. 15. Fosta moară Alexandru Mandula” din com. Praia, jud. Turda lei 300.000. 16. Fosta moară „ Marcu Lelbovici“ din orașul Galaţi, jud. Covurlui, lei 80.000. 17. Fosta moară „Soc. Agrara” din com. Dorobanţu jud. Teleorman, lei 100.000. 18. Fosta moară „P Unterschutz” din comuna Cogealac, satul Tari-Verde jud Constanţa, lei 150.000. 19. Fosta moară „Oswald Klucas” din com. Cotul-Văii, jud. Constanţa, lei 80.000. 20. Fosta moară ,,Filip Horst” din com. Techirghiol, jud. Constanţa, lei 120.000. 21. Fosta moară ,,Adolf Goldstein” din com. Stăvăreşti, jud. Râmnicu-Sărat, lei 120.000 . 22. Fosta moară „Gospodinov” din com. Mihail Cogâlniceanu, jud. Tulcea, lei 100 000. 23. Fosta moară „Marcu Gherman” din com. Iveşti, jud. Tecuci, tei 60.000. 24. Fosta moară „Fani Beliş. S. Herman şi alţii” din com. Dracşani, jud. Botoşani, tei 75.000. 25. Fosta moară „Iancu Bolduri" din com. Suliţa, jud Botoşani, lei 250.000. 26. Fosta moară „Avram Cojocaru” din com. Hăneşti, jud. Dorohoi, lei 120 000. 27. Teascul de ulei fost proprietatea „Aladar Rosner" din com. Luduș jud. Turda, lei 300.000. 28. Teascul de ulei fost proprietatea „Haas Arthur” din com. Sarma®, jud. Turda, tei 200.000. 29. Teascul de ulei fost proprietatea „Calian Regina” com. Câm♦ ♦♦♦♦♦♦ »♦ »♦"»♦♦♦♦♦♦ ♦♦♦♦♦♦ pia Turzii, jud. Turda, lei 80.000. 30. Fabrica de postav „Pleinhold Göres” din com. Cogeaiac, jud. Constanta, lei 800.000. 31. Fabrica de postav „Paid Stenke” din corn. Murfatlar jud. Constanţa, lei 300.000. Pentru executarea contractului de arendă, toţi licitatorii fără excepţie sunt obligaţi să depună o garanţie de 10%, conform L.C.P. din care 5% odată cu oferta, la suma fixată ca arendă şi 5% după adjudecare, socotită la preţul de adjudecare. Adjudecatarii definitivi vor mai depune în numerar sau rentă la cursul zilei, sau rentă pentru reîntregire la valoarea nominală, o garanţie de 20% din valoarea preţului de adjudecare definitivă la arenda anuală şi care se va plăti la semnarea contractului. Se vor primi şi chitanţele de subscriere la împrumutul reîntregirii. Garanţia se va depune în prealabil la Casa de Depuneri sau Acţia Financiară, cunoscând că în şedinţa de licitaţie se primesc numai recpise. Termenul de arendare este de 2 ani. Toate întreprinderile se arendează în starea în care se găsesc conform inventarului dresat la faţa locului de delegaţii CN R.ului, arendaşul fiind obligat să asigure întreprinderea contra incendiului să facă reparaţiile pentru punerea ei în funcţiune, şi a se conformă condiţiunilor prevăzute în cadtul de sarcini, care va face parte integrantă din contract Ofertanţii vor face dovada de capacitate tehnică, că sunt cetăţeni români, de religie creştină şi de origine etnică română şi că nu sunt căsătoriţi cu evrei sau evreice. Toate taxele şi cheltuelile pentru contract privesc pe arendaş. Toţi amatorii ce doresc a lua în arendă întreprinderile de mai sus, sunt liberi a le vizita la faţa locului, iar cadtul de sarcini al fiecărei întreprinderi se poate vedea la Serviciul Bunurilor Industriale din Centrul Naţional de Românizare, în fiecare zi între orele 12-13, precum și la prefecturile respective (Comisiunea însărcinată cu administrarea bunurilor trecute în patrimoniul Statului). 6278 Nr. 35668 din 29 Ian. 1942 UNIVERSAE SITUAŢIA PE TEATRELE DE RĂZBOI (Urmare din pagina I-a) zeelandeze In Africa Orientală ţi in Egipt, a contingentelor indiene in Africa Orientală şi în Egipt, a trupelor din Anglia la Singapore şi în extremitatea de sud a Asiei, ca şi orice operaţiuni de acest gen, urmate de operaţiuni de debarcare în faţa unui inamic vigilent şi pregătit să opună vigilenţă, nu poate să reuşească decât printr’o zdrobitoare superioritate navală, militară şi aeriană”. Un alt exemplu demonstrativ, în care n’a fost vorba de un corp expediţionar masiv, ci de un corp expediţionar modest ce urma să fie transportat pe o mare interioară şi la o distanţă mică, este planul Rusiei din primăvara anului 1814, în ajunul războiului mondial, în vederea operaţiunilor ocupării Constantinopolului şi a Strâmtorilor. Prevăzând evenimente grave în Turcia, guvernul rus de atunci a voit să trimeată un corp expediţionar din porturile Mării Negre, la Constantinopol. Corpul acela expediţionar urma să cuprindă efectivele a două corpuri de armată, al şaptelea şi al optelea din regiunile Odessa şi Sevastopol, adică 80— 100.000 de oameni. Discutându-se problema transportului acelui corp expediţionar de către o conferinţă la care au luat parte Sasonov, ministrul de externe, Grigorovici, ministrul marinei, generalul Jilinski, şeful marelui stat major şi alţi demnitari ruşi, s-a constatat o dovadă procesele verbale ale şedinţelor secrete publicate de bolşevică — că s’au ivit grave dificultăţi privitoare la mijloacele de transport, căci In Marea Neagră Rusia nu dispunea decât de puţine vase şi ele reclamau timp spre a fi adaptate pentru transporturi regulate militare. Notăm, că pentru transportul pe cale maritimă a unei divizii cu efectiv de război, cu armamentul greu și materialul de care are nevoe, este necesară o mică flotă compusă din câteva zeci de vase. Dacă pe teatrele de război din Extremul Orient şi din Pacific, japonezii transportă trupele lor pe cale maritimă şi la mari distanţe, în Malaezia, în Insulele Filipine, Borneo, Celebes, Noua Guinee şi în alte insule din Pacific, aceasta se explică, atât prin organizarea din timp de pace a unor flote comerciale cu vase special adaptate pentru asemenea curente de transporturi militare, cât şi prin faptul că ea domină cu flota sa de război şi cu aviaţia sa, spaţiul imens al acelui teatru de război. Pentru Marea Britanie şi Statele Unite problema transporturilor de trupe în Extremul Orient şi în Pacific, este mult mai greu de rezolvat, fie din cauza marilor distanţe şi a lipsei bazelor, fie din cauza lipsei de siguranţă a căilor de comunicaţii maritime şi aeriene. D. Churchill, primul ministru al Marii Britanii, a declarat joi în Camera Comunelor, că a trimis materiale de război Sovietetelor şi de aceea a suferit şi suferă lipsuri trupele britanice din Birmania şi din Malaezia, cu toate că generalul Brooke Popham, din acele părţi, i-a cerut necontenit materiale de tot felul. Totuşi, a spus d. Churchill, s-a trimis în ultimul timp întăriri şi pe acele teatre de război, fără însă să mai profetizeze, care va fi rezultatul luptelor din regiunea Johore (sudul Malaeziei) şi din Singapore. Cerându-i-se explicaţii cu privire la scufundarea vaselor de linie „Prince of Wales” şi „Repulse” în apele mării Chinei de sud, primul ministru britanic a declarat că ele nu au avut la dispoziţie un vas purtător de avioane, aşa că au fost fără protecţie „Nu prezint nicio scuză şi nu fac nicio promisiune”, a încheiat d. Churchill, în ce priveşte mersul operaţiunilor de pe diferite fronturi In regiunea Johore din Malaezia de sud, trupele japoneze s’au apropiat de strâmtoarea Johore ce desparte Malaezia de insula Singapore, Joi ele au atins localitatea Layang, situată la 50 km. de strâmtoarea Johore Trupele britanice din regiunea Jemalung, de Pe coasta orientală a Malaeziei, sunt amenințate să fie încercuite. Până acum forțele japoneze au înaintat 1000 km. în Malaezia; — câte 50 km. zilnic de la începutul campaniei. Joi au debarcat trupe japoneze şi în regiunea de vest a insulei Borneo, care este în posesiunea Olandei. Operaţiile continuă în Filipine (insula Luzon). Japonezii au cerut capitularea garnizoanei americane din insula Corregidor, din golful Manilla, R. S. Gripa-Reumatismul-Răcelile tratate cu IOD şi CAMFOR In urma unor minuţioase şi îndelungate cercetări, s’au pus bazele unui nou produs care, fiind compus dintr’un complex organic de Iod şi Gamphor, esenţe volatile de menthă gauteria şi rosmarin, combinate cu alcool amoniacal, are proprietatea de a dizolva grăsimea de pe piele înlesnind pătrunderea în organism a componenților activi, atacând direct cauza care produce durerea. Acest produs denumit „DOLORGEN“ nefiind o simplă fricțiune banală, dă rezultate extraordinare in Gripă - Reumatism - Gută - Sciatică - Junghiuri, cura şi ia orice alte dureri provenite din răceală. DOLORGEN — la Farmacii şi Drogueriî. Depozit General • Laborator ASFAI — Bucureşti, str.Olari Nr. 11. Telefon : 2.15.90 — 1.05.77. 1119 R. A. C. F. R. PUBLICAŢIE Se aduce la cunoştinţă că licitaţiile publicate pentru zilele de 16, 17, 24 şi 25 Februarie a. c. la Direcţiunea Lucrărilor Noui, str. Belvedere nr. 6, etajul IV, pentru var, pietriş ciuruit şi neciuruit, piatră brută şi sobe de teracotă se vor ţine în aceleaşi zile la ora 9, în sala de licitaţii a Direcţiunei Generale C. F. R., str Edgar Quinet nr. 8, etajul XV, camera nr. 43 5 R. A. C. F. R. PUBLICAŢIE Miercuri 4 Martie 1942, ora 9, se va ţine la Direcţiunea Generală C. F. R. Bucureşti, str. Edgar Quinet nr. 8, etajul IV, licitaţie publică pentru aprovizionarea a 1 100.000 buc. ţigle Marsilia 3.000 „ coame Marsilia 2.000.000 „ ţigle solzi 43.000 „ coame solzi 200.000 „ ţigle olane (turceşti). Ofertele se vor depune în plic închis împreună cu garanţia provizorie 5%. Relaţii suplimentare se găsesc în Foaia Licitaţiilor C. F. R. sau se pot lua de la Serviciul Materialelor din Direcţiunea Lucrărilor Noui (Ls) str. Belvedere nr. 6, etajul V (telefon 424 45).3 Publicaţiune Se aduce la cunoştinţa generală că în ziua de 12 Februarie 1942, orele 15 se vinde la licitaţie cantitatea de 42 145 metri eteri de lemne de foc, esenţă fag de foarte bună calitate situaţi în punctul Valea Călugăriţii, comuna Aref, Jud. Argeş, proprietatea Societăţii Cooperative „Munţii Argeşului” din Curtea de Argeş. Licitaţia se va ţine la sediul cooperativei din Curtea de Argeş Str. Negru Vodă No. 19 şi începe de la suma de lei 195 per m. ster. Concurenţii vor depune în numerar garanţie de 10% care în caz de adjudecare se complectează cu încă 25% la facerea contractului ce se consideră drept acont din preţul vânzării. Celelalte condiţiuni se pot vedea la sediul cooperativei în fiecare zi de la orele 7,30—13 p. m. Cooperativa „Munţii Argeşului“ din Curtea de Argeș No. 102. 1603 La Gripa GAZIFICAItiRllL TRANSPORTABIL înlocuește complet lemnele : „Electro-Unic’ Regală 19, „Armun”, Bd. Carol 5; „Carniol”, Str. Carol 14; „Fischmann”, Lipscani 104, En-gros , „Costescu”, Matei Basarab 2. 1602 La Astm, Emfizem, Catar bronchic, Angina de piept,Guturai de fân încercaţi minunatele CACHETS BLEU SEMEN La farmacii şi droguerii ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ ♦ PUBLICAŢIE 18196 RA/94» In ziua de 5 Martie 1942 Se va ţine la Direcţiunea întreţinerii CFR din Bucureşti, Gara de Nord un concurs de admitere pentru complectarea a 25 posturi vacante de ingineri. Condiţiunile se pot vedea în Foaia Oficială de Joi 29.1942. Direcţiunea Intreţinerel C.F.R. 5922 ***ministerul Rafararii NAŢIONALE DIRECŢIUNEA INTENDENŢEI Prafolicaţiuite No. 106805. 28 Ian. 1942. Se aduce la cunoştinţa generală, că Subsecretariatul de Stat al înzestrării Armatei — Direcţiunea Intendenţei — va ţine în ziua de 9 Februarie 1642, orele 9 dimineaţa, tratare prin bună învoială pentru aprovizionare de Tratarea se va ţine în localul S. S. I. A. în camera No. 6 dela parter.Concurenţii vor depune, odată cu ofertele şi garanţia provizorie de 5% din valoarea furniturii oferite, în plic separat sigilat, în recipie a Casei de Depuneri şi Consemnaţiuni. Caietul de sarcini, cu toate concţiuniile de detaliu, se poate consulta în fiecare zi de lucru, la Ministerul Apărării Naţionale S. S. I. A. Biuroud de Informiaţiuni, între orele 12—13,30. 6275 K . HANDLE & Söhne Mühlacker • MAȘINI de FABRICAT ŢIGLE si CĂRĂMIZI Reprezentanţă pentru România IATEC BUCUREŞTI Str. BURSEI 1 Telefon 3.31.OS 2500 PUBLICATIE Nr. 32593 din 27 Ianuarie 1942. In ziua de 10 Februarie 1942 orele lu/s dim. se va ţine la Eforia Spitalelor Civile din Bucureşti, B-dul Elisabeta Nr. 5 licitaţie publică, in conformitate cu Legea Contabilităţii Publice şi Regulamentul O. C. L pentru furnizarea următoarelor articole de cauciuc : 600 per, mănuşi subţiri de cauciuc Nr. 7. 1.250 per, mănuşi subţiri de cauciuc Nr. 7/2. 1.250 per. mănuşi subţiri de cauciuc Nr. 8. 700 per. mănuşi subţiri de cauciuc Nr. 1P/2. 200 per. mănuşi groase de cauciuc Nr. 4, 50 per. mănuşi groase de cauciuc Nr. 3 150 Buc. Pungi de cauciuc pt. ghiaţă diametrul 25 cm. 50 Buc. Termeioare de cauciuc 19/25 cm.1 5 Buc. Baloane de oxigen de 10 litri 10 Buc. Baloane de oxigen de 20 litri. 10 Buc. Baloane de oxigen de 30 litri 10 Buc Baloane de oxigen de 40 litri. 5 Buc. Baloane de oxigen de 50 litri. 1.000 m. Gutapercă. 500 m. Mușama vulcanizata. 50 m. Tub de cauciuc pânzat 10 mm. diametru, necesare Spitalelor în exerciţiul 1942—1943 Cactul de sarcini şi orice inforrmaţiiuni se pot lua la Eforie. Direcţia Spitalelor în zilele şi orele de lucru 6269 „EPIGRAMA“ Cereţi azi Nr. 35 din revista „EPIGRAMA“. Umor sănătos, pagini în culori Dueluri epigrammaitice senzaţionale. Celebra Frusiniisa Brântzei despre filmul americam. 12 pagini 6 lei: „Epigrama“. Familia îndurerată anunţă încetarea din viaţă a iubitului lor Arthur Goldenthal Incinerarea ei a făcut Vineri 30 Ianuarie ora 11 am, la Crematoriul Cenuşa. 39 REPRIMAREA SPECULEI ŞI SABOTAJULUI Jurisdicţia specială de reprimarea speculei şi sabotajului a fost sesizată joi cu judecarea următorilor comercianţi infractori: Vasile Curcă, magazin cu mărunţişuri, din piaţa Ferentari, învinuit că a vândut ciorapi de damă cu 190 lei per, deşi potrivit facturilor nu putea depăşi preţul de lei 100 per. Vasile Polihron, funetărie, din piaţa Obor compart. 38, pentru că a vândut cu 60 lei kilogramul de mere... stricate, şi Anisia Edwass, fructărie tot din piaţa Obor, compart 37, idem. Aceiaş instanţă specială a condus ,materi pe comercianţii: Rusalim Butza, coloniale, din calea Rahovei 415, la o lună de internare în lagăr, pentru speculă ; Dumitru Caratasse, bodegă, din str. Răsboieni 21, — idem; și Const. Gheorghe, fierărie, din calea Dudești 252. — idem. ROMAN GET-BEGET... Parchetul, prin rechizitorul d-lui procuror Gatoschi, a trimis joi în judecaită—cu condliușii de arestare — pe Nuhăru Schwartz zis Nicolae Cerbu zis Nicușor din str. Puișor 154. Inculpatul e autorul unei serii de mistificări pe cât de ingenioase pe atât de cutezătoare. S’a folosit, astfel, de anumite manopere şi documente false, spre a obţine bilet al biroului populaţiei, cu menţiuni de stare civilă neadevărate din cari rezultă că se numeşte Nicolae Cerbu şi că e român get beget. A izbutit în chipul acesta să intre în serviciul întreprinderii : neaoş româneşti cari, întotdeauna au angajat numai români curaţi (ca S. A. Gr. Alexandrescu ş a.). Graţie acestei duble împrejurări a tras diverse foloase şi, pe deasupra, s’a sustras sarcinilor legale impuse in vremea din urmă evreilor. Iar în ultimul timp a început să lucreze pe cont propriu lăţind zvonul că este titularul unei întreprinderi evreieşti... românizate şi că poate furniza şoşoni sgaloşi, „en detail“ şi „en gros“. Amatorii s’au îmbulzit fireşte. Cerbu s’a dovedit atunci că este un perfect Nuhănu, fiindcă după ce a extorcat zeci de mii de lei clienţilor lesne încrezători a dispărut. Prins rapid şi arestat, a înlesnit organelor de cercetări descoperirea şi a celorlale isprăvi, din trecut, sus amintite. Cazul s’a trimis la cale 4 instrucţie. SPARGEREA MAGAZINULUI ARABI Am scris la timp despre îndrăzneaţă sparger€ săvârşită — de necunoscuţi — la magazinul Ludovic Arări, din Calea Bucueştilor 195. Se ştie astfel că hoţii au forţat uşile dosnice ale prăvăliei şi i-au jefuit apoi rafturile, metodic şi total, de întreg inventarul lor, în valoare de aproape un milion lei. Ancheta judiciară, după migăloase investigaţii, a putut identifica pe principala tăinuitoare a pradei: Gherghiţa Wisosky, din şos. Mihai Ercfliţil 422. Misterul stăruia însă fiindcă prevenția mărturisind că lucrurile aflate asupră-i sunt de furat, se încăpăţâna să tacă, dârz, asupra originei lor exacte. De aceea a fost arestată. Şi, ca prin farmec, a început să... vorbească. S-a aflat, în chipul acesta, ca „şeful“ loviturii a fost chiar soţul ei— faimos escroc şi spărgător — Otto Wisosky zis Jean lăzărescu, originar din Cernăuţi. Wisosky pus sub urmărire a sfârşit prin a fi prins şi el, şi încarcerat în Văcărești. Ancheta judiciară a stăruit totuși în cercetări, dibuind ori pe al treilea asociat al bandei, Lica Maslovici. Afacerea s-a repartizat cabinetului o instrucţie AU FOST TRIMISI IN JUDECATA Tot jod, parchetul a trimis în judecata tribunalului corecţional pe următorii infractori : Niculae Lancu, fost detectiv în serviciul Siguranţei generale a Statului, din str. Vodă Caragea 20, pentru delictul de abuz de putere. F. Titus Lazăr, din str. Pia Brătianu 14, pentru violare de domiciliu, săvârşită prin aceea că, supărat pe chiriaşa ei reclamantă Lidia Moşcăuţeanu şi voind să resolve prompt raporturile derivând din contractul de locaţie, i-a forţat uşa apartamentului, i-a mutat toată mobila în... uliţă şi a închiriat apoi încaperile altor chiriaşi. DIVERSE Scriam Joi că parchetul a trimis în judecata tribunalului corecţional pe Mihail V. Diaconescu din str. Mircea Vodă 7, pen CALENDAR SAMBATA. 31 IANUARIE Ortodox : Sf. Dr. țară de arg. Chir şi loan. Catolic : Marcela. Protestant: Edulf, Valerie. * Hăsăritul soarelui 7.18, apusul soarelui 17.22. din prezenţa Regelui Ferdinand I (1930). * Inaugurarea Universităţii din Cluj, RADIO SAMBATA, 31 IANUARIE RADIO ROMANIA 1875 m. 160 kHz. 150 Kw. RADIO BUCUREŞTI 364,5 m. 823 kHz. 12 Kw. RADIO ROMANIA ŞI RADIO BUCUREŞTI 6.55— 8.30. ORA DIMINEŢII: Deschiderea emisiunii; Radio-jurnal (I); Concert de marşuri (discuri); Concert de fanfară româno-german; închiderea emisiunii. 11.55: Deschiderea emisiunii. 12: Orchestra Spirescu-Olteniţa; voce: Ioana Radu. 12.30: Radio-jurnal (II); Jurnal cultural; Poşta sătenilor. 12.50: ORA OSTAŞULUI. 13.50: ştirile serviciului german. 14 : Radio-jurnal (III). 14.20: Muzică variată (discuri). 14.30 : ORA RĂNIŢILOR: Orchestra Soc. Rom. de Editură, dirijată de d. Maragamba. Voce : Lya Crăciunescu şi Mielu Constantinescu. 15.30: Reportagii germane de pe front. 15.40: închiderea emisiunii de prânz 17.55: Deschiderea emisiunii. 18: Radio-jurnal (IV). 18.05: Muzică vocală (discuri). 19 : Cronica literară. 19.15: Th. Lupu, violoncel şi Josef Prunner-pian. 19.50: ştirile serviciului german. 20: Radio-jurnal (V). Sport. 20.15 : Corul Soc. „Carmen” cond. de I. Chirescu. 20.40: UNIVERSITATEA RADIO: Ciclul „Confesiuni asupra carierii”: Prof. Dimitrie Pompei: Amintiri. 21: Muzică de dans şi arii uşoare (discuri). 22: Radio-jurnal (VI). 22.20: Transmisiune de la Aro-Palace din Braşov, Orchestra Sibiceanu. RADIO ROMANIA, RADIO BUCUREŞTI ŞI POSTUL PE UNDE SCURTE 23.20: Muzică de dans (discuri). 24: închiderea emisiunii. 21—23 : Emisiune pentru străinătate pe postul de unde scurte. 23 : Continuarea concertului transmis de la Aro-Palace Brașov. DUMINICA 1 FEBRUARIE 1942 RADIO — BUCUREȘTI 1875 m. 160 kHz. 150 Kw. RADIO — ROMANIA 364.5 m. 823 kHz. 12 Kw. RADIO ROMANIA ŞI RADIO BUCUREŞTI 364.5 m. 823 kHz. 12 Kw. RADIO ROMANIA ŞI RADIO BUCUREŞTI 7.55— 9.30: ORA DIMINEŢII. 9.30: ORA RELIGIOASA: I. Transmisia Serviciului religios de la Sfânta Patriarhie. II. Predica Părintelui Protosinghel Vasilache. 11. Concert simfonic al orchestrei Filarmonica dirijat de George Georgescu; solist: Virgil Pop-vioară. I. Prezentarea concertului simfonic de Em. Ciomac. II. Transmisie de la Ateneul Român. In pauză (12,10—12,30): Radio-jurnal II, Jurnal cultural. 12.55: Muzică variată uşoară şi vocală (discuri). 13.50: Știrile serviciului german. 14: Radio-jurnal (III). 14.20: Muzică variată (discuri). 15.30: Reportagii germane de pe front. 11.40: ORA SATULUI. 16.40: MUNCA ŞI LUMINA—Program pentru muncitori. 18: UNIVERSITATEA RADIO-Ciclul „Femei cu suflet bărbătesc în literatura dramatică”; Emilian Constantinescu: Vidra. 18.20: TEATRU: „RAZVAN ŞI VIDRA”, de Bogdan Petriceicu Hasdeu. 19.50: ştirile serviciului german. 20: Radio-jurnal V. Sport. 20.15: Cronica războiului de Romulus Seişanu. 20.30: Concert de masă (discuri). 21: Muzică de operetă — Orchestra Radio, dirijată de Const. Bobescu. 22: Radio-jurnal (VI). 22.20: Cântece şi dansuri de la diferite popoare (discuri). RADIO ROMANIA — RADIO BUCUREŞTI ŞI POSTUL PE UNDE SCURTE 23: Muzică variată uşoară (discuri). RADIO — MOLDOVA 259 metri DUMINICA 9.30 ORA RELIGIOASA. I. Transmisia serviciului religios II. Cronica vieţii religioase. ,12.57 Deschiderea emisiunii. Venera şi Nelu, copil, cu aceiaşi pioasă durere anunţă parastasul de doi ani de la moartea bunelor mame tru bigamie, săvârşită cu complicitatea co-inculpatului Ilie Ionescu, director la Oficiul Stării Civile de resort, care a efectuat a doua căsătorie nelegală a respectivului, deşi ştia că nu lichidase prima căsătorie legitimă. D. Ionescu ne roagă să precizăm că n’a fost prieten cu Diaconescu şi că nici nu-l cunoaşte măcar, deasemenea că n’a procedat „rapid“ la oficierea căsătoriei bigame, aşa cum s’a spus, ci după trei luni (deoarece publicaţia s’a făcut la 7 Noembrie 1940 iar căsătoria s’a celebrat la 5 Februarie 1941). 13: Muzică variată. 13.20: Radio-jurnal (I). 13.30: Muzică populară românească 14: Radio-jurnal (II). 14.20: Muzică uşoară. 15: închiderea emisiunii de prânz. 18.27: Deschiderea emisiunii. 18.30: Muzică eroică. 19: Cronica săptămânei. 19.15: Muzică uşoară. 19.30: Radio-jurnal în limba rusă. 19.40: Muzică simfonică şi de operă. 20.30: Radio-jurnal (III). 20.40: Muzică uşoară. 22: Radio-jurnal (IV). 22.20: Muzică uşoară şi de jazz. 22.30: închiderea emisiunii. POSTUL PE UNDE SCURTE 32,4 m. 9260 kHz. 2 Kw. Semnal. 21: Jurnal în limba ucrainiană. 21.15: Jurnal în limba rusă. 21.25: Jurnal în limba turcă. 21.35: Jurnal în limba italiană. 21.45: Muzică variată (discuri). 22: Emisiune în limba germană. Muzică (discuri). 22.20: Emisiune în limba italiană. Muzică (discuri). 22.40: Emisiune în limba franceză. --------------0*0-------------- SPARGERE ÎNDRĂZNEAȚĂ Iași, 29 Ianuarie O spargere de o rară îndrăsneală s’a înregistrat în oraşul nostru. Necunoscuţi au intrat în locuinţa d-lui Igidise Herşcovici, din str. Armeană 20, de unde au furat bijuterii şi lucruri în valoare de peste 500.000 lei. D. comisar Ignătescu face cercetări Jean Naum cu Greii, col. Veirdeş şi fiul lor Dacii au aceeaşi vie şi nemărginită durere de a vesti parastasul de un an de la moartea prea iubitei lor Florica Jean Naum parastas, care se va sluji la R. Vâlcea, iar în Bucureşti în ziua de Sâmbătă 31 Ianuarie ora 11 dimineaţa în Biserica Sf. Vasile din Calea Victoriei 17 Doamna Coralia Stroescu, mamă, domnul Lazăr Mihăilescu tată, Dinu şi Marioara frate şi soră, cu aceeaş adâncă durere, fac cunoscut că Sâmbătă 31 Ianuarie cuiele 10 dim., va avea Ioc parastasul de 2 ani al dragului lor Vasile L. Mihăilescu PUIU la Sf. Biserică Popa Chiţu. 28 Familia Ion P. Manole anunţă rudelor şi prietenilor parastasul de 4 ani al scumpului lor Octavian Manole student anul IV la Academia de înalte Studii Agronomice ce se va oficia Sâmbătă 31 Ianuarie la biserica din Cernavoda. 15 In veci nemângâiata Maria Mircea Placov, Nelica Inspector Naidinescu, anunţă cu durere parastasul de 40 zile, al iubitei şi in veci neuitatei lor surori Ecaterina Stoian Profesoară Slujba religioasă are loc Sâmbătă 34 Ianuarie orele 11% la Biserica Iancu Nou Bălăneanu. 31 mu Doamna Elena Şt. Comănescu anunţă cu aceeaş durere parastasul de 7 ani al bunului ei unehiu PREOTUL Radu M. Marinescu ce se va oficia Sâmbătă 31 Ianuarie 1942 ora 10 la Biserica Pelea- Veche. 23 ELENA şi parastasul de şase ani de la moartea dreptului lor tată GENERAL Alexandru Stoenescu care va avea loc Sâmbătă 31 Ianuarie 1942 orele 11 a. m. la biserica Precupeţii Noi (prin strada Dorobanţi). 16 Doctor G. Tănăseanu şi copiii mulţumesc tuturor rudelor, prietenilor şi cunoscuţilor care, prin prezenţa lor, prin telegrame şi scrisori, prin flori şi lacrimi din belşug vărsate pentru un veci neuitata lor Eliza Doctor Tănăseanu au binevoit să le aducă o mângâiere în cumplita lor durere şi-i anunţă că Sâmbătă 31 Ianuarie, în biserica Sf. Nicolae din Câmpulung, se va oficia pomenirea de 40 zile de la plecarea fulgerătoare dintre ei, cu rugămintea de a fi întovărăşiţi cu aceeaş dragoste ca şi în ceasul groaznicei despărţiri. 27 Cu aceeaş nemărginită durere d-na Zamfira P. Şerpescu, anunţă rudele, prietenii şi cunoscuţii, rugându-i să ia parte, la parastasul de 40 zile, pentru scumpul şi prea iubitului ei soţ Petre Şerpescu Comerciant Slujba religioasă pentru sufletul lui bun şi nobil se va oficia In ziua de 31 Ianuarie în Biserica Sf. Die, str. Rahovei 20. 21 Athena şi Lt. Col. Nicolae Cristea cu Melly au durerea să anunţe că s’a scurs un an de când moartea fulgerătoare le-a răpit pe dragul şi neuitatul lor MIRCEA Parastasul se va oficia Sâmbăta 31 Ianuarie la orele 11 a. m. in Biserica Visarion 25 Doamna Florica Popescu împreună cu copiii aduce mulţumiri pe această cale S. A. R. de Telefoane şi funcţionarilor săi, Asociaţiei Veteranilor din 1913, A.A.R.V.S. precum şi tuturor acelor cari au luat parte la marea noastră durere. Încercată prin pierderea iubitului meu soţ şi părinte Ioan A. Popescu fost Inspector P. T. T. Gheorghe Traian Dumitrescu cu familia şi Maria Aurelia Dumitrescu aduc pe această cale la cunoştinţa rudelor şi prietenilor că parastasul de şase ani al mult regretatului lor bunic Constantin Săvulescu se va oficia Sâmbătă 31 Ianuarie in Sfânta Biserică Ceauş-Radu, orele 10 dimineaţa. După slujbă se va da masă la 40 săraci, la cantina Asociaţiei „Patriarhul Miron”, strada Sfinţii Apostoli Nr. 40, unde a fost membru de onoare şi donator, D-na Aneta Dr. Deculescu cu familia adânc mişcaţi, mulţumesc călduros tuturor persoanelor, care au luat parte la marea lor durere pentru pierderea iubitului lor Dr. CHRISTICĂ DECULESCU prin presenţă, flori, telegrame etc. Deasemenea mulţumesc d-lui General Medic Victor Anastasiu şi d-lui Dr. Krämer pentru devotamentul depus în tot timpul boalei. 14 Cu aceeaşi profundă durere Prof. Dr. Dumitrescu Mante Georges Coanda şi Sabina Guranda, anunţă familiei şi prietenilor parastasul de 40 zile al scumpei şi nepreţuitei lor SOFIA Prof. Dr. Dumitrescu Mante ce se va oficia Sâmbătă 31 Ianuarie la ora 1114 (unsprezece şi un sfert) în Biserica Brezoianu. 13 + îndureraţii Dora şi Colonel Nandes Alexandrescu, Eufrosina şi Victor Perieţeanu fiice şi gineri, cu familiile înrudite, anunţă pierderea iubitei lor mame şi rude Maria Constantinescu Decedată în ziua de 28 Ianuarie, înmormântarea va avea loc Sâmbătă 34 Ianuarie, ora 15, la Cimitirul Belu, în a cărui capelă se află depusă. 20 . In veci nemângâiaţi: Niculina-preoteasă, Elena şi George Arghiropol, Polixenia şi Tănase Ionescu, fiice şi gineri precum şi famillile înrudite, anunţă încetarea din viaţă in ziua de 27 Ianuarie a iubitului lor Preot Ion Ciocănişteanu în etate de 76 ani înmormântarea s-a făcut în ziua de Vineri 30 Ianuarie orele 14 Cortegiul a pornit de la Biserica Grângaşi in Capela căruia se afla depus, iar slujba religioasă ce va oficia de şapte preoţi şi roagă prieteni şi cunoştinţe să ia parte. 2 Adânc Îndureraţi, mamă, soţie, copil, surori, fraţi, cumnate, soacră, unchi, mătuşă şi veri anunţă încetarea din viaţă a scumpului lor Ioan Doicescu (JEAN) decedat în ziua de 26 Ianuarie în urma unui tragic accident, înmormântarea s’a făcut Inrteaa de 30 Ianuarie a. c. ora 15 la cimitirul Ghencea, in capela căruia se afla depus. 26 Sdrobiţi de durere şi în veci nemângâiaţi: Jeana soţie, Ecaterina mamă, Paraschiv Patraulea cu soţia şi fiul, Sofia şi Lt. Colonel D. Constantinescu cu fiica, Maiorul Toma Patraulea cu soţia şi fiica, fraţi, soră, cumnate, cumnat şi nepoţi; familia T. Avramescu, cu Căpitanul Alexandru Avramescu, Maria Avramescu Ion Avramescu şi Subit. Gheorrghe Avramescu, precum şi familiile înrudite, anunţă moartea fulgerătoare a dragului lor. »^1. Gheorghe P. Patraulea Pensionar Militar In etate de 57 ani Decedat în ziua de 28 Ianuarie 1942. Corpul neânsufleţit se afla depus în capela Cimitirului Ghencea cârvit; înmormântarea s’a făcut Vineri 30 Ianuarie 1942, ora 15. Dormi în pace bunul nostru. + Doamna Elena St. Cetăţianu profund îndurerată anunţă pe toate rudele, prietenii şi cunoscuţii încetarea din viaţă a scumpului şi in veci neuitatului ei soţ W« INGINER Ştefan G. Cetăţianu » » fost inginer şef al Primăriei Capitalei şi Consilier judeţean de Ilfov Slujba religioasă pentru odihna sufletului său bun se va oficia la domiciliul defunctului — Strada Columb Nr. 1 , în ziua de Sâmbătă 31 Ianuarie orele 14, de unde rămăşiţele pământeşti vor fi transportate şi îngropate la cimitirul civil Bellu. 21 . Cu inima sfâşiată de durere pentru tot resul vieţei, Nicolae adoratul lui tată, Anica iubita lui mamă, Dumitru, Victoria, Ionel şi Elena scumpii, adoratele, nemângâiaţii şi neconsolatele lui surori şi fraţi, Mişica şi Tina iubitele lui cumnate, familiile Bunea Rădulescu, Panica Rădulescu, Victoria Hagi Covăţică, Nică Dumitriu, Costică Romaşcan, Constantin Misailescu, Constantin Brodowski, Dumitru Mirancea, cu copii, Nicolae şi Ion Tudose unchi şi mătuşe, veri şi verişoare, familiile înrudite, prietenii şi toţi cei ce l-au cunoscut şi l-au iubit au nemărginita durere de a anunţa încetarea din viaţă în ziua de 29 ianuarie 1942 ora 9, după o fulgerătoare şi necruţătoare suferinţă a iubitului, scumpului, harnicului şi blândului lor Constantin N. Rădulescu (COSTEL) Comerciant In floarea vârstei de 30 ani Cortegiul funebru va porni de la locuinţa sa în ziua de 31 Ianuarie 1942 ora 14, din Calea Griviţei No. 516 la Cimitirul Sfânta Vineri, in locaşul de veci. Aceasta ţine loc oricărei altei invitaţiuni. 373 . CERCUL PROFESORILOR SECUNDARI din Bucureşti, are durerea de a anunţa încetarea din viaţă a distinsului lor coleg CONSTANTIN DAMIANOVICI Inspector General şef, fost membru în comitetul Cercului înmormântarea s’a făcut Vinari 30 Ianuarie 1942, ora 4 p. m., l« Cimitirul Belu. + Adânc îndureraţi: de Roşescu, preoteasă, Ion Maura, Virginia, Vaier şi Ion Jipa, precum şi dele, anunţă pierderea nepreţului lor soţ, socru şi bunic PREOT Băncică I. Roşesc din Carmen Silva-Constanţa Decedat in vârstă de 71 ani la Ianuarie 1942 Fost preot militar în 1916-18 Decorat cu Coroana României spade şi Virtute Militară prec şi alte ordine civile şi militar Inmormâintarea, va avea loc cavoul familiei la Ocnstasvţa. C URIER JUDICIAR + + » *