Universul - Capitala, iunie 1942 (Anul 59, nr. 146-174)

1942-06-27 / nr. 172

Anul al 59-leaje Nr.172 Sâmbăta 27 Iunie 1942 OPERAŢIILE MILITARE DE PE FRONTURILE DE LUPTA Comunicatul german Berlin, 25 (Rador)’. — De la cartierul general al Fihrerului, înaltul comandament al forţelor armate germane comunică: In regiunea fortificată Sevastopol, atacul trupelor germano-române a câştigat mai departe teren prin lupte înverşunate, date prin păduri şi din casă în casă. Atacuri grele şi pline de efect date de formaţiuni ale aviaţiei germane au fost îndreptate în primul rând asupra poziţiilor de la Inkermann, de pe golful de sud, şi asupra zonei defensive de la Nikolaevca. Spre sud-est de Harcov, un atac de nimicire a grupurilor de forţe inamice se desfăşoară de la 22 iunie. In restul frontului de răsărit, afară de dârzele lupte încununate de succes, date cu inamicul încercuit la Volhov, nicio activitate de luptă mai importantă. Avioane germane de recunoaştere au distrus în Golful Finic un vas sovietic curăţitor de mine. Pe frontul Oceanului îngheţat, aviaţia a scufundat în Golful Kola două vase de comerţ, cu o deplasare totală de 11.000 de tone şi au avariat un cargobot mare prin lovituri de bombe în plin. Sovietele au pierdut în cursul zilei de ieri 71 de avioane. Şapte avioane germane sunt date lipsă. In Africa de Nord, trupele germano-italiene au frânt rezistenţa inamicului la graniţa dintre Libia şi Egipt şi au cucerit fortăreţele Capuzzo, Solium şi Halfaya. Printr-o urmărire înverşunată de aproape a britanicilor învinşi, Sidi-Barrani şi regiunea de la sud-est de această localitate, au fost atinse. In lupta împotriva Marei Britanii, aviaţia germană a bombardat noaptea trecută regiunea industrială de la Birmingham, precum şi obiective importante din punct de vedere al războului din sud-estul Angliei, atacând cu bombe explosive și incendiare. Plutonierul major Steinbatz, posesor al Frunzelor de stejar la Crucea de cavaler al Crucii de Fier, pilot într’o escadră de vânătoare, nu s’a mai întors dintr’un raid făcut la inamic, după ce avusese 99 de victorii aeriene personale. Prin el, aviaţia germană pierde unul dintre cei mai buni piloţi de vânătoare. Führerul a recunoscut eroica vitejie a prutonierului major Steinbatz, acordându-i post mortem Frunzele de stejar cu spade, la Crucea de cavaler al Crucii de Fier. Cu prilejul succeselor semnalate în comunicatul militar de ieri, care au fost înregistrate în Atlantic, submarinul comandat de căpitanul Rostin s-a distins în mod deosebit. COMPLETĂRI LA COMUNICATUL MILITAR GERMAN Berum, 25 fRador). — Din izvor militar, agenţia „D. N. B.” dă următoarele precizări la comunicatul militar de astăzi: Ocuparea fortăreţelor inamice Capuzzo, Solium şi Halfaya din Egipt, ca şi ocuparea localităţii Sidi Barani, este semnificativă pentru urmărirea energică pe care o fac trupele germano-italiene, folosind fără cea mai mică întârziere victoria lor de la Tobruk. Distanta de la Tobruk la Sidi Barani este de aproximativ 200 km. In 72 de ceasuri, inamicul a fost asvârlit din fortăreţele sale de la frontieră, graniţa a fost trecută şi urmărirea a fost continuată foarte adânc pe teritoriul egiptean. Cadenţa acestei urmăriri dovedeşte nu numai forţa trupelor germano-italiene, ci şi întinderea dezastrului trupelor britanice după înfrângerea lor. In ce priveşte formaţiunile care vor avea acum sarcina de a apăra Egiptul, ele se compun exclusiv din indieni, conform cunoscutei metode britanice, de a arunca totdeauna popoarele auxiliare acolo unde situaţia este critică şi de a se încredinţa posturi despre care se ştie că sunt pierdute. Acest fapt caracteristic mai dovedeşte totodată şi lipsa de rezerve de care suferă armata britanică în Africa de Nord după victoria de la Tobruk. Pentru fixarea valorii militare a adversarului, merită să fie luată în seamă observaţia că poziţia de la trecătoarea Halfaya, luată acum cu asalt, a fost ocupată şi ţinută de o formaţiune germană cu totul inferioară ca număr, sub comanda maiorului Bach Range, care a luptat aprig împotriva unui adversar cu mult superior ca număr şi material. Frontierea între Egipt şi Libia desparte două ţinuturi pustii; provincia egipteană „Deşertul Răsăritean” şi provincia libiană Derna. Dealungul frontierei se află o serie de puncte de sprijin înşirate de la nord la sud, începând de pe ţărmul mării în apropiere de Sollum şi până la 200 km. spre sud până la oaza Giarabub şi mai departe spre sud. Pe frontul de răsărit, luptele se caracterizează prin măsuri de curăţire şi de scurtare a frontului. După cum lupta de la Sevastopol înseamnă înlăturarea unei poziţii inamice din spatele frontului german, tot aşa în regiunea Volhov grupuri inamice aflate în spatele frontului sunt încercuite şi distruse iar în sectorul Harcov se produce o scurtare a frontului spre est. Neregularităţile provocate în linia frontului de atacuri locale sunt îndreptate spre înaintarea forţelor noastre ceea ce are ca rezultat faptul că oraşul şi sectorul Harcov sunt mai bine ocrotite. Pe frontul african, trupele germano-italiene continuă înaintarea Cucerirea fortăreţelor Capuzzo, Sollum Halfaya şi a localităţii Sidi Barrani Roma, 25 (Rador). — Iată comunicatul 758 al marelui cartier general al forţelor armate italiene: Sdrobind rezistenţa opusă de resturile armatei a 8-a britanice la frontiera dintre Egipt şi Libia şi cucerind fortul Capuzzo, Sollum şi Halfaia, forţele Axei continuă urmărirea inamicului care se retrage spre est. Localitatea Sidi Barrani a fost ocupată, iar zona de la sud de ea a fost depăşită. Escadrilele de bombardament au lovit instalaţiile şi lucrările militare de la Marea Matruk. Trei avioane inamice au fost doborâte de avioane de vânătoare germane. Incursiunea asupra oraşului Benghazi a provocat câteva stricăciuni şi răniţi; un avion englez, lovit de artileria antiaeriană, a fost doborît în flăcări. Pe terenurile de avarie dela Luca şi Micabba au fost repetate bombardamentele cari au provocat incendii vaste. Trei din avioanele noastre nu s’au mai intors la bazele lor. In Mediterana Orientală, avioanele noastre au atacat un convoi, avariind cu bombe un vapor, cu toată via reacţiune a vaselor de escortă. In Atlantic, unul din submarinele noastre, pus sub ordinul locotenentului-comandor Luigi Longanesi Cattani, a scufundat un vapor înarmat de 8.000 tone şi un vas cu motor de 5.500 tone; alt submarin, pus sub ordinele căpitanului Gianfrenco Gazana, a scufundat un vapor de 6.000 tone. CERCURILE MILITARE BERLINEZE DESPRE PĂTRUNDEREA FORȚELOR AXEI IN EGIPT Berlin, 25 (Rador). — Intrarea mareşalului Rommel in Egipt a creiat din toate punctele de vedere o situație complet nouă, — în felul acesta caracterizează joi seara cercurile militare din Berlin apropiata desvoltare a evenimentelor pe teatrul de război nord-african. Se observă din sursă competentă din Berlin că ştirile ce sosesc aci de la mareşalul Rommel nu depăşesc conţinutul comunicatului german. Cercurile militare germane atrag atenţia în special asupra faptului că forţele Axei se află în Africa de Nord în urmărirea inamicului şi ele explică aceasta în deosebi prin constatarea că mareşalul Rommel a reuşit, după luarea cu asalt a Tobrukului, să înainteze cu peste 200 de km. spre răsărit în răstimp de 72 de ore. O asemenea performanţă este socotită în cercurile experţilor militari cu atât mai demnă de admiraţie cu cât trupele Axei execută, după cum se ştie, de 28 de zile o ofensivă în stil mare. J)in sursă militară se mai declara joi seara cu privire la evenimentele din Africa de Nord că, dată fiind desfăşurarea recentă a evenimentelor, nu se mai poate vorbi de un teatru de război „libian“, ci numai de un teatru de război „egiptean“. După părerea cercurilor militare germane se subliniază deasemeni că din marea nervozitate ce domnește la Londra reese că englezii socotesc teatrul de război nord-african ca hotărîtor. Stâlpul egiptean al imperiului britanic și, cu el, capaim Suez se află Actualmente în pericol, după cum se constata Joi seara la Wilhelmstrasse. După părerea cercurilor militare germane, nu se poate prezice care sunt obiectivele geografice pe care Ie urmărește mareşalul Rommel în viitoarea campanie egipteană. Se socoteşte în această privinţă că problema importantă — după ce armata a 8-a a generalului Auchinleck a fost complet nimicită de forţele armate ale Axei — este de a se şti cu ce rapiditate englezii vor reuşi să arunce în luptă a 9-a şi a 10-a armată engleză. După cum se spunea aci Joi seara, Intr’un viitor apropiat este de așteptat publicarea cifrelor exacte cu privire la efectivul armatei a 8-a britanice nimicite, care, după cum se subliniază, era cea mai bună armată pe care o aveau englezii. In cercurile politice din capitala Reichului s’a luat notă cu interes în legătură cu evenimentele de pe teatrul de război din Africa de Nord de știrile frecvente care spun că mareșalul Rommel este o personalitate foarte populară în cercurile tineretului egiptean. Aceste cercuri se întreabă dacă egiptenii au de gând să scoată castanele din foc pentru englezi, cu atât mai mult cu cât se pare, după părerea cercurilor competente din Berlin, că mareşalul Rommel şi soldaţii săi sunt socotiţi în Egipt mai puţin invadatori decât englezii care se află în această ţară. Mulţi egipteni se declară în această privință joi seara la Whelmstruse — socotesc pe mareșalul Rommel ca proliberatorul lor. raffi SE Est Stra Cercurile militare engleze recunosc că prin pierderea Tolmik-ului s’a agravat navigaţia flotei britanice in Mediterana Roma, 25 (Rador). — Agenţia oficioasă britanică publică o notă asupra căderii Tobrukului în care se spune că, cercurile militare engleze consideră cu realism consecinţele pierderii acestei cetăţi, pierdere care agravează sarcina flotei britanice din Mediterana. Căile de navigaţie spre Malta, Cipru şi Haiffa sunt ameninţate din cauza aceasta. Situaţia Maltei devine din ce în ce mai grea, dat fiind că Axa, stăpână acum pe numeroase aeroporturi, va limita din ce in ce mai mult posibilităţile engleze de a dispune de un important număr de avioane de vânătoare care ar putea avea baze terestre, pentru exportarea convoaielor însărcinate cu aprovizionarea insulei. De acum înainte convoaiele, care vor părăsi Alexandria îndreptăndu-se spre Malta, vor trebui să treacă între coasta Africei de Nord şi insulele greceşti şi, în consecinţă, ele vor fi expuse atacurilor aviaţiei italogermane care dispune de numeroase baze ,atât pe insula Creta, cât şi pe litoralul african. Cercurile militare din Londra socotesc că navigaţia între Alexandria şi Malta va fi, de acum înainte ,foarte grea. In afară de aceasta căderea Tobrukului scurtează cu aproape 160 km. distanţa care separă câmpurile de aviaţie ale Axei de Alexandria. Singurul avantaj pe care îl are marina britanică din căderea Tobrukului, este că nu va mai fi obligată să aprovizioneze această cetate ,fapt care prezenta un mare risc. In schimb, puterile Axei beneficiază de linia de aprovizionare a Tobrukului. Această zugrăvire a situaţiei de către agenţia oficială britanică, pe cât de trist pe atât de adevărată, scoate în relief importanţa cuceririi Tobrukului dovedind încă şi mai mult, cât de gravă este capitularea lui. Importanţa pe care cercurile militare engleze o dau Tobrukului în"eşichierul mediteranean, explică, mai mult decât orice argumentare, gravitatea înfrângerilor suferite de englezi în deşert şi în apele insulei Pantelemia. Faptul că flota engleza nu a intervenit pentru a apăra Tobrukul şi pentru a susţine moralul garnizoanei ei, scoate la iveală gravitatea pierderilornavale suferite de Anglia în cursul luptelor din Mediterana. Dacă flota engleză ar fi putut sta pe mare, desigur nu ar fi lăsat în voia soartei o bază navală atât de importantă şi a cărei pierdere creiază atât de numeroase şi de grave dificultăţi Amiralităţii britanice. Pe de altă parte, absenţa flotei engleze a avut o mare influenţă asupra operaţiunilor ce s’au desfăşurat la Tobruk, căci ele au agravat zăpăceala in care se aflau generalul Ritchie şi trupele sale. Alte insule ocupate de japonezi in arhipelagul Aleutinelor Tokio, 25 (Rador). Corespondentul agenţiei D. N. R. transmite : Marele cartier general japonez publică joi următorul comunicat: Forţele marinei japoneze operând în regiunea insulelor Aleutine au ocupat la 7 şi la 8 iunie insulele Kiska şi Attu şi continuă curăţirea de resturile inamice în insulele vecine. Insulele Kiska şi Attu se vor chema de acum înainte Narumaki şi Hatsula. ❖ Tokio,, 25 (Rador). — Corespondentul agenţiei Ştefani transmite : Se anunţă că trupele japoneze au trecut fluviul Kwang, în Kiangsi, ocupând localitățile Wufengshan și Wutu. Operațiunile de curățire continuă în această regiune. O nouă zonă de operaţiuni a forţelor armate nord-americane Amsterdam, 25 (Rador). — Corespondentul agenţiei „D. N. B.“ transmite: Serviciul britanic de informaţii anunţa .1 u..|«iruuneiaul nord-american al războiului a adus la cunoştinţă în mod oficial creiarea unei zone de operaţiuni a forţelor armate nordamericane pentru teatrul de propulat!..»! —----- «..Audi drept comandant suprem pe generalul major Dwight Eisenhower. 320 de vapoare scufundate in apele teritoriale americane dela începutul războiului Geneva, 25 (Rador). — Corespondentul agenţiei D. N. R. transmite : După cum anunţă postul de radio Shenectady, ministrul marinei nord-americane a mărturisit că, dela începutul războiului, au fost scufundate în apele teritoriale americane, 320 de vapoare. ❖ Buenos Aires, 25 (Rador) ■— Corespondentul agenţiei Ştefani transmite: Amiralitatea nord - americană anunţă că de la începutul războiului, din flota de comerţ au fost răniţi sau lipsesc un număr de circa 10.000 oameni. ❖ Geneva, 25 (Rador). -- Corespondentul agenției „D. N. R." transmite: Ministerul de război al Statelor Unite a recunoscut scufundarea altor 15 vase comerciale aliate. Ce ţeluri urmăreşte de Roosevelt Madrid, 25 (Rador). — Corespondentul agenţiei C. N. R. transmite: Colaboratorul militar al ziarului Informaciones scrie că este foarte suspect faptul că Statele Unite trimit trupe în Anglia, în Irlanda, în Islanda şi în coloniile britanice din America, şi nu trimit în Africa de Nord, în Birmania sau într’un loc din imperiul britanic, vital pentru Anglia în momentul de faţă. Motivulcălătoriei „voitonului perpetuu”, care este d. Churchill, trebuie căutată la faptul că d. Roosevelt urmăreşte ţeluri egoiste care încep sa devina prea pipăibile. In studiourile italiene a început turnara marelui film de colaborare italo-română „Odest Roma, 25 (Radoc). — Coresmitrescu şi Mircea Axente şi pendentul agenţiei „Ratdor“ fost filmate joi, transmite : La Roma au sosit d-nul Ion In studiourile de la „Cine Cita“ Cantacuzino, directorul gerral a început de câteva zile turnarea ^ oNC-ului, Nicu Kirițescu,inmarelui film de colaborare italo- tQrul scenariului „odesa“ si ion romana „Odesa . _ , __,_ Primele scene in care apar ac- Vasilescu care conduce paeatoriirOTiiâniTwnică^S^waD^muzicaia^^onm^^fdmuh^^ închiderea congresului tineretului european de la Weimar Weimar 25 (Rador). — Şeful educaţiei tineretului partidului naţional-socialist, d. Baldur von Schirach, a adresat mesagii telegrafice şefilor de stat ai naţiunilor reprezentate la Weimar prin delegaţii de tineret. Telegrama către Fuehrer are următorul text: „In numele tineretului european adunat la Weimar, sub semnul Axei şi în numele şefilor tineretului Italiei, României, Bulgariei, Belgiei, (delegaţiunile flamandă şi valonă), Danemarcei, Finlandei, Croaţiei, Olandei, Slovaciei, Spaniei şi Ungariei, am onoarea, Fuehnere, a vă trimite salutările mele respectuoase. Reunirea noastră este însufleţită de spiritul care purcede dela d-voastră şi dela Duce, ca exemplu pentru tineretul Europei, în calea pentru imstaurarea nouei ordine în continentul nostru”. La solemnitatea de închidere a reunirii tineretului european, Reichsleiterul Baldur von Schirach a adus la cunoştinţă răspunsul Fuehrerului: „Vă mulţumesc şi în acelaşi timp mulţumesc şi şefilor, băieţi şi fete, din Germania şi din străinătate, pentru salutările trimise telegrafic din partea manifestării culturale a tineretului european. Retransmit în mod cordial aceste salutări, împreună cu sincerele mele dorinţe pentru colaborarea acestui tineret în sensul nouei ordine europene”. Şefii de stat ai naţiunilor reprezentate la Weimar, au trimis de asemeni telegrame cordiale tineretului european adunat în acel oraș. La Berlin a fost prezentat un film documentar asupra ultimelor evenimente militare Berlin, 25 (Rador). Corespondentul agenţiei „Ştefani“ comunică: Un interesant film documentar asupra ultimelor evenimente militare a fost prezentat, Miercuri după amiază, în faţa gazetarilor străini. Au rulat fazele importante ale bătăliei de la Harkov, ofensiva de la Sevastopol, atacurile împotriva convoaielor britanice din Mediterana şi bătălia de la Tobruk. Scenele filmate pe frontul oriental, scot în mod deosebit în relief puterea artileriei germane și mai ales a noului tun „Grosse Gustav“ care trage un obuz de cel mai mare calibru având o forţă explozibilă excepţională. Tactica asalturilor date asupra cazematelor, întrebuinţarea nouilor aruncătoare de grenate şi alte arme perfecţionate, sunt şi ele, în mod eficace, ilustrate. Cât despre operaţiunile aeronavale din Mediterana, merită a se sublinia faptul că operatorii englezi, au colaborat fără voia lor la realizarea acestui film, deoarece rulourile conţinând filmele abia luate de către ei, au căzut în urma acţiunii, în mâinile italienilor şi germanilor. Printre scenele cele mai impresionante se poate cita atacul unui avion-torpilor italian care scufundă un mare vas de transport şi al unei vedete rapide italiene care, aruncând o torpilă de la o distanţă mică, despică în două un mare cargobot. Ultima parte a filmului este consacrată bătăliei de la Tobruk. Se văd formaţiunile de bersagieri în automobile intrând în oraş şi un lung şir de prizonieri britanici care defilează abătuţi şi resemnaţi. Ultima scenă arată formaţiuni rapide ale Axei pornite în viteză la urmărirea inamicului pe froniera din Libia și Egipt. t ATENTAT ÎMPOTRIVA BIROURILOR PARTIDULUI POPULAR FRANCEZ DIN NANTES Paris 25 (Rador). — Coresponspargerea tuturor geamurilor ! dentul agenţiei D. N. R. trans selor din vecinătate. Din fericirile , nu au fost victime. Un atentat a fost comis Miercuri Acesta este al treilea atent împotriva birourilor partidului săvârşit împotriva birourilor pe popular francez din Nantes. Clătitului popular francez, ce se editea a fost complet dărâmată în mite într'o săptămâna, celela urma exploziei unei bombe cu două atentate având loc la Ca efect întârziat, care a produs sines şi ŞTIRI DIN STRĂINĂTĂŢI AMSTERDAM, 25 (Rador). — Postul de radio Londra află din Washington că preşedintele Roosevelt a convocat o reuniune extraordinară a cabinetului de război, — anunţă corespondentul agenţiei „D. N. B.“. • Paris, 25 (Rador). — Corespondentul agenţiei C. N. R. tranmite: D. Pierre Laval, preşedintele consiliului de miniştri, a plecat din nou la Vichy. La Paris, d. Laval a avut multe întrevederi, referitoare la muncitorii francezi din Germania. • Roma, 25 (Rador). — D. Serrano Suner, ministrul de externe al Spaniei, a părăsit joi seară Roma, înapoindu-se în Spania. Elena Col. Alesandrescu cu fiii, anunţă cu mare durere parastasul de 4 ani al dragului lor COLONEL Ştefan Alesandrescu Din Artilerie Serviciul religios se va oficia Sâmbătă 27 Iunie, ora 9% Biserica Sf. Vineri, Carlea Griviţei. 5 Cu aceeaş mare durere D-na Eliza V. Kogălinceaimi anunţă rudele, prietenii şi cunoştinţele, parastasul de 40 de zile al iubitului ei soţ VASILE M. KOGĂLNICEANU ce se va oficia Sâmbătă 27 Iunie ora 10 dimineaţa în Sfânta biserică Dulgheri din Buzeşti şi de acolo la Cimitirul Belu (parcela valea plângerii 107). 30 Cu nemărginită durere Familia Moscu anunţă că Sâmbătă, 27 Iunie ora 10 dimineaţa la Schitul Darvari se va oficia parastasul de 40 zile de la moartea scumpului nostru soţ, fiu şi frate DOCTOR Constantin Moscu ___________ 29 D-nele: Ecatarina Cupfer, Voichiţa Antonescu şi Alexandrina Ing. Ionescu, fac cunoscut parastasul de 7 ani al devotatei şi regretatei mame Ecaterina Barbu Slujba se va oficia Sâmbătă 27 Iunie ora 10 a. m în Biserica Schitul Darvari str. Darvari şi la Cimitirul Sf. Vineri. 866 D-na Paulina Pompilian face cunoscut parastasul de 4 ani al scumpului ei soţ Ionel G. Pompilian Arhitect Profesor Universitar Slujba se va oficia Sâmbătă la Biserica Sfinţii Apostoli la ora 10 apoi la Belu şi Pâinea Zilnică 23 D-na Jeana Chestor Georgescu anunţă rudele, foştii colegi şi cunoştinţele că se Împlinesc 4 ani de lacrimi şi durere de când a părăsit-o pentru totdeauna scumpul şi veşnic regretatul ei soţ Constantin Georgescu a fost Chestor de Poliţie în Prefectura Capitalei Parastasul pentru sufletul lui bun şi drept se va oficia Sâmbătă 27 Iunie ora 10 dimineaţa în Biserica Bradului Staicu din Str. Bradului şi apoi la căsuţa lui de veci din cimitirul Isvorul Nou Dudeşibi. 21 Cu mult regret, Căpitan Albulescu Grigore, anunţă Împlinirea a un an de la pierderea mult iubitei soţii Maria Gr. Albulescu pentru, pomenirea sufletului ei dun şi frumos se va oficia un Requem la cimitirul catolic din Ploieşti in ziua de 27 iunie art. 4 Familia Colonel Lambru, cu acaeaş adâncă durere, anunţă parastasul de 7 ani, al scumpei şi neuitatei lor fetiţe Mimi Lambru care va avea loc Sâmbătă, ora 15, la Biserica Mavrogheni (Şoseaua Kiseleff). 20 Cu aceeaş nesfârşită durere arhitectul Marin Rădulescu cu soţia, anunţă rudele, prietenii şi cunoscuţii că Luni! 29 Iunie a. c. se împlineşte un an de la demersul iubitei lor mamă şi soacră Anica Rădulescu şi pentru odihna sufletului Şi bun se va oficia un parastas Sâmbătă 27 Iunie a. c. ora 11,30 la Biserica Precupeţii Vechi şi la Cimitirul Reînvierea. 17 Valerie Mircea şi Roland deassy copii, cu aceeaş mare durere anunţă parastasul de un an al celei mai buna mame Ecaterina Mircea Ce se va oficia Sâmbătă 27 Iunie ora 11 în Biserica Boteanu, la Cimitirul Reînvierea şi la Pâinea Zilnică. 41 Cu aceeaş adâncă durere Eufrosina Dir. Ziscu mamă, împreună cu copoii, anunţă rudele şi prietenii, că au trecut 6 săptămâni de la pierderea scumpei lor Marioara Zissu Parastasul pentru odihna sufletului ei curat, se va oficia Sâmbătă 27 Iunie, ora 10% dimineaţa în Biserica Sf. Maria din Str. Vasile Gherghel, apoi la Cimitirul Sft. Vineri şi la Pâinea Zilnică din Calea Griviţei. 1603 Familia Taşula cu aceeaş nemărginită durere anunţă rudele, prietenii şi cunoscuţii parastasul de un an al mult regretatului lor fiu, frate, cumnat, unchiu Dumitru A. Taşula TACHE Serviciul religios se va ofilcia Sâmbătă 27.VI.1942 la Biserica Sf. Gheorghe Malmezon ora 10%, la cimitirul Reînvierea şi la Pâinea Zilnică. 49 Ecaterina I. Jiianu soţie, face cunoscut rudelor şi prietenilor, parastasul de 9 ani al neuitatului său soţ Ion I. Alistens magistrat care va avea loc Sâmbătă 27 Iunie la ora ll a. m., la cimitiruil No. 1 Caracal. 8000 Generalul D. N. Dobrescu, cu aceiaşi nemărginită durere anunţă rudele, prietenii şi cunoscuţii că parastasul de un an pentru odihna sfletului bunei şi scumpei sale mame Elise Genuneanu se va oficia Sâmbătă 27 Iunie ort, ora 10 în biserica „Toţi Sfinţii” iar apoi la Cimitirul Sf loan Botezătorul din oraşul Râmnicul- Vâlcea. 3 Lt. Colonel Cristache Popovici cu D-na şi Nicu Popovicii cu D-na cu adâncă durere anunţă rudele, prietenii şi cunoscuţii încetarea din viaţă a iubitului lor tată Marin S. Popovici decedat în ziua de 24 Iunie 1942. Ceremonia religioasă va avea loc la Biserica Sf. Ştefan (Cuiba cu Barză) Str. Ştirrbey Vodă în ziua de Vineri 26 Iunie 1942, la orele 16 (4), după care va fi înmormântat în cavoul familiei la Cimitirul Sf Vineri. 47 Laetiţia Gr. Ociocdocoţie, familiile Qoniocioc şi Dimitrie Th. Pascu mulţumind tuturor celor ca le-au trimis mângâeni, face cunoscut că un serviciu religios se va săvârşi pentru odihna sufletului lui GRIGORE OCIOCIOC Sublocotenent rezervă Avocat în Baroul Ilfov, Doctor in Drept de la Roma mort pentru Patrie în luptele dela Doneţ. Serviciul divin va avea loc Duminică 28 Iunie 1942, orele 11 a. m. în Biserica Sf Nicolae Tabacu din Caisa Victoriei 180. 34 Cu aceeaşi mare şi nespusă durere familia C. T. Nicolescu, anunţă rudele, pristenilii şi cunoscuţii, parastasul de un an pentru dragul şi in veci neuitatul lor fiu Nicolae C. Nicolescu (NICU) SB. Rez. Avocat căzut erotic pentru Ţară şi Cruce în Bucovina. Slujba pentru pomenirea sufletului lui nobil, se va oficia, în Capela Bisericei Sf. Pantelimon din Ploeşti. Duminică 28 Iunie ora 3L Nicule drag copil cuminte, mama ta nu te va edita niciodată. Imaginea ta frumoasă şi înţeleaptă va fi veşnic în faţa ochilor săi. 23 Părinţi prea mult îndureraţi şi pentru care restul voieţei le este un chin ,anunţă pe toţi cei ce l’au iubit, că parastasul de 3 luni, pentru odihna sufletului bun, patriot, iubitor şi neînţeles, al singurului lor fiu Angheluş A. Anghelescu Ing. Agr__Sublocat. Rez. se va oficia mâine Sâmbătă 27 Iunie ora 10 în Sft. Biserică Pantelimon, Cimitirul Reînvierea şi Pâinea Zilniică Str. Romană. 36 Cu nemărginită durere Ion şi Elena scumpii lui părinţi, Titi şi Nina, frate şi verişoară, Miarga visul dragostei lui, anunţă nudele, colegi şi scumpi lui camarazi parastasul de 14 zile la biserica Sf. Naculae ditp Drăgăşani Sâmbătă 27 VI a. c a mult, iubitului lor Nicu Donescu VlVY Medic Slt. Activ mort la datorie decorat post morten cu „Mihai Viteazul” şi Coroana României cu spadă şi panglică 8 Doamna Aneta Stănescu Teodoru împreună 100 (copiii ei, av. Grigore şi Meriania, Dan şi Magdalena fac cunoscut familiei şi prietenilor parastasul de 4 ani al scumpului lor soţ şi tată DUMITRU Stănescu - Teodoru fost agent oficial la Bursa din Bucureşti Parastasul se va oficia Sâmbătă 27 lunile ora 11 dim. la Biserica Batiştei. Cei ce l-au iubit şi nu l-au uitat sunt rugaţi a lua parte. 6 . îndureraţii: Florica, soţie, Alice, fiică, Ştefan’şi Mihai, fraţi cu familiile înrudite, anunţă moartea scumpului lor INGINER Ion Tetoianu în etate de 54 ani survenită în ziua de 24 Iunie 1942 şi roagă rudele şi cunoscuţii, să vină la înmormântarea ce se va face la Calmaturul Bellu, in ziua de Vineri 26 Iunie orele 17 la figura 120. Str. Dr. Tomescu 5. 44 . Zdrobiţi de durere: Victoria şi Ilie Costuri, soră şi culmnat, Lt.-Colonel Zissu Mihail frate, Costea şi Domniţa Mihail unchiu şi mătuşă Menella Zografi, unchi, d-na Maria Anastasiu şi d-na Caliopi dr. Brândză mătuşe, precum şi verii verişoarele, anunţă decesul iubitei lor Sili D. Mihail Înhumarea va avea loc Vineri 26 iunie ora 17 la cimitirul Belu, în a cărui capelă se află depusă. 19 Ştefan Capsa frate, Zefira şi Colonel V. Voiculescu mătuşe şi unchi, precum şi familiile Ana Capsa cu copii, ’Margareta C. H- Tudorache cu copii, Aretila Mişu cu copii, Emilia Zisu, Héloïse Bruni cu copii, Ecaterina şi N. Butculescu cu copii, Maria Panteli cu copii Alex. Panaiot, Vasile şi Aurica Capşa cu fiul, Stanici Bălaşcu cu copii, Egon şi Lisettte Zamfirescu, Constantin şi Matilda Zamfirescu, Sofia şi Mircea Angelescu cu fica, Sisi şi N. Voiculescu cu fiul, anunţă cu durere încetarea din viaţă a iubitului lor Gheorghe Capşa Inginer şi fost profesor la Academia de inalte studii Comerciale şi la Facultatea de Arhitectură Ceremonia religioasă va avea loc Sâmbătă 27 iunie orele 6 p. m. în capela Cimitirului Belu iar înhumarea în cavoul familiei. 40 . Nicolae Jeles ,frate cu soţia şi fiii, precum şi familia Ionescu, au marea durere să anunţe încetarea din viaţă a iubitului lor VASILE JELES Pensionîn vârstă de 79 ani înmormântarea va avea loc Sâmbătă 27 iunie, ora 4 p. m, la cimitirul Frânta Vineri. ' 43 Cu aceeaş nesfârşită durere Elena mamă, Gheorghe, Uie, Gica1 Gica, Mielu, Sandu fraţi şi surori, Angelica şi Gogu veni, Lucica, Ana, Ecaterina, Ana, Gică şi Cornelia cumnate şi nepoţi şi familia Ion. Sarmanioti, fac cunoscut că a trecut un an de la pierderea scum-* pului lor Constantin* Bebe-Cotimani căzut la 29 Iunie 1941 la Isaccei pentru Ţară şi Cruce. Toţi cei ce l-au cunoscut şi iubiţi sunt rugaţi a lua parte la paras-* tasul de un an ce se va oficia I»: Schitul Darvari, din Bucureşti Sâmbătă 27 Iunie 1942 ora 9, 18 Soc. Uzinele Metalurgice Unite „TITAN NADRAG CALAN’’ S. A.DR. Direcţiunea Generală şi Personalul anunţă cu mult regret moartea bunului ei colaborator AUGUSTIN TARTA Avocat in Contencios Căzut la datorie Slujba religioasă va avea loc Duminică 28 Iunie la Biserica Unită din str. Acvila, după liturghie. 13 . Cu nesfârşită durere familia Niculae R. Ciobanu, ţăran agricultor din Mertuii de Jos Vlaşca, aduce la cunoştinţă moartea eroică a fiului nostru SERGENT Ciobanu N. D-tru în luptele de la Doneţ pentru ţară. Rege şi neam. 2. Adânc îndureraţii: Emilia şi Clement Zaharia părinţi, Eugenia-Iosef şi Măgdicuţa Budapesta soră, cumnat şi nepoată, Mina şi Comandor Atanase Georgescu soră şi cumnat, Viorica şi Petre Theodorescu soră şi cumnat, Viorica şî Victor Zaharia cumnată şi frate şi familiile Ionescu, Georgescu, Stănculescu, Langhaus, mătuşi ,unchi, veri şi verişoare, cu sufletele îndurerate vă anunţă pierderea scumpei lor Elisabeta Zaharia BEBE în ziua de 25 iunie 1942. înmormântarea va avea loc Sâmbătă 27 ori, ora 5 la cimitirul Reînvierea ,unde se află depusă. Avocat V. Dincescu-Bontin, Lilica Maior I. Filipescu, Maior I. Filipescu, cu copii Justin şi Nonica, precum şi familiile înrudite, anunţă parastasul de 6 ani al adoratei soţie, mamă, bunică Lavinia V. Dincescu-Bolint în fostă Istitutoare la şcoala de fete „Cuiba cu barză” ce se va oficia Sâmbătă 27 iunie 1942 ora 10% a. m. in biserica Sf. Ştefan „Cuiba cu barză” din str. Ştirbei Vodă Bucureşti, la cimitirul Sf. Vineri şi pâinea zilnică din calea Griviţei. 10 Cu aceiaşi adâncă şi nemărginită durere, Maria Plaacov şi Nelica Insp. Naidinescu anunţă parastasul de 6 luni al scumpei şi duioasei lor surori Ecate M Stoian Jina PROFESOARA Slujba religioasă are loc Sâmbătă 27 Iunie, ora 11% la Biserica Iancu Nou Bălâneanu. 3 Implinindu-se un an de la moartea scumpei noastre Florentina, Părinţii Elena şi Aurel Lăzărescu şi surorile Victoriţa Mioara şi Pompeia aduc pe această cale la cunoştinţa celor ce au cunoscut că Duminică 28 Iunie se va face parastasul de 1 an pentru sufletul ei bun şi curat in Biserica din com. Cuza Vodă Ialomiţa FLORENTINA A. LĂZĂRESCU Clasa V-a Liceul Teoretic, Brăila MANUFACTURA DE TUTUN „BELVEDERE”, anunţ ca cu durere încetarea din viaţă, a valorosului ei funcţionar, PETRE ZISSU răpus în floarea vârstei de o scurtă şi necruţătoare boală. 19 D-na Jeana Prof. Dr. Găleşescu, anunţă cu aceiaşi adâncă durere rudelor, prietenilor şi colegilor, parastasul de şaase luni al bunului şi mult regretatului ei soţ PROFESOR-DOCTOR • Sofia, 25 (Rador). — Corepondentul agenţiei „Ştefan transmite : Ministerul de interne a prezentat Corpurilor Legiuitoare u proect de lege care autorizeaz consiliul de miniştri să ia toat Care va avea loc Sâmbătă, era măsurile necesare pentru, rezoluia biserica Sfântul Vasile, din varea radicală a problemei egale^tfietoriei^^^^^^^^^^^^^2 vreeşti. • Istambul, 25 (Rador). — Co- Doamna Zoe Mircea cu memărrespondentul agenţiei „D. N. ECgindtă durere anunţă că Sâmbătă transmite : 27. Iunie în biserica Sft. Constantin După o știre din Ankara, ne-5‘ Elena ora 14 va avea loc parasconfirmată oficial, amfoasadoruî asult de un an al scumpului său Sovietelor la Ankara, Vinogra-'ot rămâni la Kuybișev. aces.ei săPygCf.01* MiPCea El va rămâne acolo, „în. con- ____________________9 Petru Găleşescu cediul, mai multă vreme, SHMHBBBBHBUBMBHB + + + +