Universul - Provincie, august 1944 (Anul 61, nr. 210-239)

1944-08-01 / nr. 210

4 IMPOZITUL STATISTIC Ministerul finanţelor aduce la cunoştinţa locuitorilor ţării, de aice sex, în vârstă de la 21—60 ani împliniţi, că trebu’eă plisca impozitul statistic de lei 1.000 până la data de31 iulie inclusiv, sub sancţiunea de a fi urmăriţi după această dată pentru dublul sumai datorate. Se atrage atenţiunea că fără dovada plăţii acestui impozit, autorităţile şi instituţiunile publice de orice nu vor plăti nici o sumă şi nu vor elibera nici un act şi nu vor face nici o înscriere în evidenţele oficiale De acest impozit nu sunt Muţiţi decât personal Invalizi, văduvele de război, părinţii cu copii pierduţi în luptă în actualul război precum şi mobilizaţii în cadrul armatei operative după data de 1 Martie 1944, al căror venit anual total nu depăşeşte lei 200.000. UNIVERSAE ECONOMICE - FINANCIARE Reduceri de impozite directe şi contribuţia minimală pentru sinistraţii de bombardamente Ministerul de finanţe comunică: Sinistraţii din cauza atacurilor aeriene inamice şi a altor acţiuni şi fapte de răsboi pot obţine, în cadrul legislaţiei în vigoare, următoarele scăderi de impozite directe: a) Când sursa de venituri (imobilul clădit, întreprinderea comercială sau industrială, exercitarea profesională) a încetat definitiv scăderea totală a impozitelor directe cuvenită pe timpul posterior încetării, conform legii contribuţiunilor directe. b) Când prin efectul acţiunilor sau faptelor de răsboi, a fost deatrusă mai mult de 60% din recolta, s-a micşorat cu perie 10% bara* locativă a clădirii ori a'a diminuat productivitatea întreprinderii comerciale sau industriale, se poate obţine scăderea proporţională a impozitelor directe, în baza legii No. 203 din 1 Aprilie 1944. c) Când întreprinderea comercială sau industrială a rămas în inactivitate, impozitele directe se reduc la impunerea minimală prevăzută de art. 35 din legea contribuţiunilor directe. d) Sinistraţii prin efectul acţiunilor şi faptelor de răsboi, care au obţinut scăderi de impozit nele directe, pot obţine scăderi corespunzătoare de contribuţia minimală la împrumutul Apărării naţionale pe baza art. 31 al. 2 din legea No. 238 din 25 Aprilie 1944. e) Cei care au rtenua îs totală Incapacitate da plată pot obţine scutirea de contribuţia minimală la împrumutul Apărării naţionale pe baza art 81 al. I din legea No. 236 din 23 Aprilie 1944. Cererile se adresează la administraţiile financiar®. INVENTARIEREA PRODUSELOR AGRICOLE Subsecretariatul de «tatal a- i provizionării armatei şl popuu. ] laţiei civile a dat următoarele i instrucţiuni cu privire la facere* inventariere! recoltei şl centrali- I earea declaraţiunilor de producţiune: ART. 1. — Sunt eupuse inventarierii următoarele produse agricole: a) Grâu, secară, porumb, fasole, mazăre, linte şi răpiţi ; b) Floarea soarelui, sămânţă de in, sămânţă de cânepă şi soia. ART. 2. •— Toţi producătorii de produse prevăzute la art. 1 de mai sus sunt obligaţi să declare în termen de 3 zile libere, de la terminarea treerului sau a recoltării, la primăria comunei de care ţine exploatarea lor agricolă; — suprafaţa cultivată ' ■ — producţiurfea obţinută, ~ cantitatea pe reţine pentru nevoile da sărtrânţă şi consum gospodăresc. — cantitatea disponibilă la vânzare pentru fiecare din aceste • produse. Odată ai aceasta, producătorii vor declara şi cantităţile mai mari de 300 kgr. de asemenea , produse care le-au rămas nevân- . dute din recolta 1943 sau din re- coltele mai vechi. Pentru produsele cari se treeră '■ sau se recoltează în acelaşi timp ' se poate depune o singură declaraţie. " ART. 3. — Producătorii cari au ' mai mult de 20 ha. pământ arabil "vor depune declaraţii scrise şi ' semnate de ei sau de imputerniiciţii lor. Producătorii cari au mai puţin de 20 ha. pământ arabil pot face declaraţiuni verbale cari vor fi înscrise, în prezenţa aceluia care face declaraţia, în tablourile de producţiune ale comunei. Aceia cari au lucrat pământ în dijmă sunt obligaţi a face declaraţie de producţie. Aceia cari au dat pământ în ■ dijmă vor depune, odată cu declaraţia lor de producţie, un tablou de dijma şi cu arătarea domiciliului acestora, suprafaţa cultivată de fiecare şi condiţiile de împărţire a recoltei ART. 4. — Cantităţile de produse cari urmează a fi reţinute ,pentru însămânţare şi consum ■gospodăresc se calculează: I — pentru produsele prevăzute ■la art. 1 al. a, din aceste instrucţiuni, în conformitate cu nevoile ■reale ale producătorului conform ■declaraţiei acestuia; [/ ] pentru produsele prevăzutela art 1 alin. b, din aceste Ins- Itrucţiuni, în conformitate cu ra■ţule ce se vor stabili pe cale de ■decizie ministerială de subsecretariatul de stat al aprovizionării Populaţiei civile. ART. 5. — Proprietarii sau arendaşii de maşini de treerat sunt obligaţi, ca în fiecare zi de lucru să depună la primăria peritoriul căreia au lucrat, un tablou cu numele şi domiciliul producătorilor pentru care au treerat şi cu arătarea pentru fiecare a felului şi cantităţii de produse obţinute la treerat. Daă lucrul la maşina de treer se termină după orele 16, tablourile de treer vor putea fi depuse la primărie în ziua următoare. Tablourile de treeriş vor fi datate şi vor purta un numărde ordine cronologice. ART. 6. — Notarul comunei este obligat să formeze dosarul de producţiune al comunei în care se vor păstra declaraţiile de producţie ale producătorilor din comună şi tablourile de treer ale maşinilor de treer care au lucrat în comună. Se vor face dosare separate pentru fiecare produs, Se pot forma dosare comune pentru produse cari se treeră sau se recoltează în acelaş timp, de exemplu, grâu, secară, orz, ovăz. Pentru fiecare dosar, notarul I va întocmi deîndată, la primi- I rea acestor instrucţiuni, cu concursul administratorului a- Igricol din comună, un tablou de ■ recoltă în care se trec toţi producătorii din comună. Acest tablou se va completa pe măsura primirii declaraţiilor de producţie cu: 1 — suprafaţa cultivată, — producţiunea obţinută; — cantităţile reţinute pentru nevoile de sămânţă şi consum gospodăresc; — cantitatea disponibilă la vânzare din recolta 1944; — cantitatea rămasă nevândută dlft recolta 1943 şi recolte mal vechi. In tablourile de recoltă se vor trece şi dijmaşii. Dosarele de producţiune se păstrează la primării în bune condiţiuni, sub grija şi răspunderea notarului comunei respective. ART. 7. — Notarul comunei este obligat să aducă la cunoştinţa producătorilor obligaţia-fyieaycheiâ* mMmmz nea da a depune declaraţiile de producţie prevăzute la art. X de mai sus, prin — afişare la uşa primăriei şi a postului de jandarmi; — prin batere de toba cu alte mijloace; — prin somaţîuni verbale şi scrise. Pentru aceia cari mi vor depune în termen declaraţiile de producţie se vor încheia procese verbale de contravenţie în conformitate cu prevederile art. 28 şi 31 din legea Nr. 397/1944. ART.18. — Notarul comunei este obligat să îngrijească ca proprietarii sau arendaşii cari lucrează pe teritoriul comunei lor să depună în fiecare zi la primărie tabloul de treeriş prevăzut la art. 5 de mai sus. In acest scop: — va afişa la uşa primăriei şi a postului de jandarmi această obligaţiune; — va pune în vedere în scris proprietarului şi arendaşului maşinei de treer-această obligaţiune. Pentru nedepunerea in termen a tablourilor de treeriş se vor încheia procese verbale de contravenţie în conformitate cu prevederile art. 28 şi 81 din legea Nr. 397/1944. ART. 9. — Declaraţiile de producţie vor fi verificate de către notarul comunei cu concursul administratorului agricol din comună în ce priveşte:— suprafaţa cultivată, — producţia la hectar în raport cu producţia medie a comunei şi a regiunei, — cantitatea produsă ţinânduse seama de tablourile de treeriş. — necesarul de sămânţă şi consum gospodăresc, calculat conform art. 4 de mai sus. Daca se va stabili că declaraţia este greşit întocmită sau dacă declaraţia este dată cu rea credinţă, se va cere producătorului să o modifice, în caz de refuz se va încheia cuvenitul proces-verbal de sancţionare în conformitate cu art 28 şi 31 din legea 397/1944. ART. 10. — Notarul comunei este obligat ca în termen de cel mult 50 zile dela începerea secerișului sau recoltării fiecărui produs: a) Să închee tablourile de recoltă prin adunarea coloanelor cum se arată la art. 6 de mai sus; b) Să înainteze tablourile de recoltă Prefecturii județului. Pentru producătorii cari nu au terminat treetul sau recoltarea înăuntrul termenului de mai sus se va evalua din oficiu, prin constatări directe și consultarea producătorului respectiv, datele prevăzute la art. 2 de mai sus și se vor înscrie provizoriu în tablourile de recoltă. ART. 11. — In Municipii, comune urbane şi suburbane, atribuţiunile de mai sus pentru notar sunt în sarcina secretarulului primăriei respective, sau unui funcţionar superior delegat pentru aceasta de primar. ART. 12. — Oficiile Economice Judeţene vor verifica şi centraliza cu concursul Camerelor Agricole, tablourile de recoltă ce le-au fost înaintate cum se arată la art. 10 de mai sus. Ele pot cere spre verificare şi dosare de producţiune ale comunelor. După verificare, aceste dosare se înapoiază spre păstrare primăriilor comunelor respective Oficiile Economice judeţene, sunt obligate să înainteze Subsecretariatului de Stat al Aprovizionării Armatei şi Populaţiei Civile cel mai târziu în 60 zile de la începerea secerişului sau recoltării fiecărui produs în judeţul lor; — rezultatul centralizării lucrărilor de inventariere primite dela comune şi — situaţiunea de excedent sau deficit stabilit în baza inventarierii BONURILE VALABILE AZI PAINE: Bonurile Nr. 280 Pâine, pentru 600 grame fiecare bon. ZAHAR: Bonurile nr. 10 şi 12 ZAHAR, pentru 2.400 kg. fiecare bon; Bonurile nr. 11 ZAHAR, pentru 1 kg. zahăr pentru marmeladă. ULEI: Bonurile nr. 276 PAINE, pentru 500 ml de pers. ulei de soia. Bonurile barate nr. 276 PAINE, pentru 250 ml. ulei de soia. SĂPUN: Bonurile nr. 5 SĂPUN, pentru 250 grame de pers. UNTURA : Bonurile nr. 6 UNTURA, pentru 300 grame de persoană CARNE; Bonurile nr. 11 petrol pentru 500 grame care din toate categoriile (porc, vacă, viţel şi miel). MEZELURI: Bonurile nr. 12 petrol, pentru 500 grame de pers. DISTRIBUIREA FĂINEI POPULARE Primăria Municipiului Bucureşti, comunică următoarele: Cu începere de Luni 31 Iulie a. c., pe baza bonului Nr. 324 pâine, se va distribui populaţiunea Capitalei câte 1 kgr. făină populară de persoană, contând pe lunile Iunie şi Iulie 1944 (ş1 kgr. făină pe lună). Preţul fainei populare este de lei 61 kg. Comercianţii de coloniale sunt obligaţi să fie aprovizionaţi cu cantităţi suficiente de făină, pentru a putea satisface cerinţele publicului. Justificarea bonurilor se va face la Oficiul Economic de Aprovizionare al Municipiului Bucureşti, şcoala Primară din Comună Colentina, în fiecare Miercuri, începând de la 16 August a. c. până la 20 Septembrie 1944. Nejustificarea în termenul arătat constitue o infracţiune, care va fi sancţionată REFUGIAŢI CĂUTAU DE-AI LOR — Teodor Ciobotaru, refugiat din Tighina, este căutat de fiica lui Galla Ciobotaru din Bucureşti, calea Victoriei nr. 128 A. — Plot. Baban C-tin, din plotonul de poliţie Z. I Roşiori (Roman), caută pe plot. Baban Mihai, din reg. 8 roşiori, pe picherul Baban Nicolae, refugiat din Berholmrfc (Storojineţ), pe Baban Gh., refugiat din Bucecea (Botoşani), şi pe d-ra Bălăşescu Areşica, refugiată din Vascăuţi (Storojineţ). — înv. Turchină Pavel, refugiat din Micşuneşti, jud. Hotin şi stabilit in com. Cenadul Mare (Timiş-Torontal) caută pe sora sa şi pe preotul Ion Corcodel, refugiaţi din Zgărdeşti-Bălţi . Cine ştie unde se află stabilite d-na Holban Tatiana, fostă directoare la şcoala primară nr. 2 fete, Chişinău, este rugat să anunţe pe d-na Crihan Zinaida, refugiată din Chişinău şi stabilită în corn. Obad, jud. Timiş-Torontal — Frt. Guţu Pavel, aflat rănit In spitalul militar 214 Târgovişte, îşi caută familia. — Safta Balaban, funcţionară la adiţia financiară Iaşi, evacuată in corn. Mănăştur, jud. Timiş- Torontal, aşteaptă veste de la familie şi colege — Cine ştie unde se află refugiată Ana Veliciu cu două fetiţe, Florica şi Aurora. Bârsan Leon cu soţia şi fetiţele, e rugat să anunţe pe adresa jand. serg. Veliciu Ioan, batal.n operativ, comp II-a . Studenta Manoil Elena înştiinţează pe mama sa Virginia Mânerii că se găseşte refugiată la Alba-Iulia, căminul studenţilor seminarul teologic romano-catolic Mailath. — Serg Casladi Constantin, rănit In spitalul Z I. 285 Alba-Iulia, roagă pe mama sa şi familia Clement Grigoriu Suşinschi să-i scrie. — Frosia Perju din personalul Camerei comerţ Bălţi, evacuată la Tg.-Jiu e rugată să scrie cap. Ciup Petre bat. 113 V. munte, bateria 75 A C. _ Sere. Buşilă Enae, din regi. 35 inf. P. S biroul mobilizării, roagă pe d-na Ecaterina Ioniţă, refugiată din Iaşi, să-i comunice adresa actuală. — Sold. Chiriesc cu Mihai, caută pe soţia sa Anesia cu cei patru copii, şi o roagă să scrie pe adresa I. I. Stoenescu depozit ziare., Drăgăşani. — Husaru Victor, sold. t. r. din reg. 4 A. A. Bat. 125 Diviz 11, caută fam. Pr. Grâu Niculai refugiată din Basarabia. — Soldaţii Roibu Dumitru şi Conte Nicolai din paza C. 4 A. com. Păuşeşti-Măglaşi, jud. Vâlcea caută pe premilitarul Roibu Ion, Roibu Vasile şi Cânte N. Dumitru, evacuaţi din com. Gropniţa Iaşi.— Ilie Tângureanu refugiat din Herţa (Dorohoi), în com. Ighiu, jud. Alba, caută pe preotul Gh. Bânzar cu familia refugiaţi din Tâmonca (Dorohoi). — Adm. Slt. Prigorescu Viorel, din reg. 7 roşiori blindat caută pe d-ra Florica Popa refugiată din Iaşi. — Doamna Elena M. Litmătic înv. este căutată de soţul său lt. r. Lămătic Mihai, Aiud, etr. V. Alecsandri nr 3. — Serg. t. r. Scânteie Arcadie, dela Filiaşi-Dolj, caută unda s’a refugiat gimnaziul comercial din Suliţa-Hotin. — Soldatul Buliga Dumitru reg. 15 Dorobanți comp. I, caută pe părinții săi Buliga Atanasă și pe Buliga Gheorghe din Bobosei jud. Liipușna. — Serg. T. R. Țopa Alexandru, reg. 37 inf., comp. 8 mitr. of. post. militar nr. 4418, caută familia sa refugiată din com. Cuciubul-Mic jud. Cernăuţi. — Familiile Constantin Boldescu pensionar din Botoşani, Gheorghe Vieru, of. poştal central Bucureşti sunt căutate de sergentul T. R. Victor Boldescu brigada 7 inf. of. poştal militar nr. 4418. — Funcţionarul C. F. R. Hulboacă Gh. din Cernăuţi este căutat de soldatul Hulboacă Vasile, regi. 37 inf comp. 8-a, of. p. militar nr. 4418 — Sold. Vacariu Vladimir din corn. Criva (Hotin), din corn. Cocorăști Misiei (Prahova), caută pe verișorul său serg. major jand Grosu Serghei evacuat din Balta- Transnistria. CRONICA SPORTURILOR TELEGRAME DIN STRĂINĂTATE PROGRAMUL NOULUI CABINET JAPONEZ Tokio, 29 (Rador). — Corespondentul agenţiei DNR transmite: In cursul unei reuniuni a cabinetului japonez, care a avut loc joi, la locuinţa primului ministru toi prezenţa tuturor membrilor, miezul ordinei de zi a fost constituit de programul compus din patru puncte şi alcătuit de mareşalul Sugiyama şi de amiralul Mitsumasa Yonai. In cursul reuniunii, mareşalul Sugiyama şi amiralul Yonai au declarat că armata şi marina doresc o grabnică realizare a programului, pe baza căruia toate energiile, pentru o purtare energică a războiului, pot fi concentrate cu eficacitate până la privire incontestabilă. Ei au adăugat că armata și marina sunt complet de acord in sprijinirea acestor măsuri. Planul cuprinde următoarele puncte: 1) Continuarea in mod energic a războiului de către guvern până la victoria neîndoelnică, cu o încredere fermă in succesul final. 2) O grije mai mare a guvernului pentru exprimarea in mod liber a părerilor în opinia publică cu scopul de a stimula moralul şi spiritul de luptă al populaţiei. 3) Aducerea la îndeplinire a tuturor măsurilor posibile pentru sporirea rapidă a puterii de luptă şi aceasta în ce prveşte, în deosebi, flota aeriană şi 4) Grija guvernului pentru o soluţionare energică şi simplă a chestiunilor publice, în scopul de a lăsa să pătrundă puterea politică a guvernului în toate păturile populației. AM*»* *****—**» wăarWw***»********^******* FOOTBALL In Campionatul Capitalei Juventus-Lares 4-2 (1-1) iar U.Tricolor- Carmen 2-2 (1-1) Inaugurarea campionatului Capitalei s-a făcut Sâmbătă după amiază pe arena Venus, prin disputarea primelor două jocuri ale etapei. Juventus a întâlnit cu acest prilej Lares, iar Mica Tricolor a luptat cu formaţiunea Carmenului. Jocurile au reuşit să adune în tribune un publo destul de numeros pentru o zi de lucru, şi au corespuns in general aşteptărilor. După cum era şi normal, Juventus a dispus de Lares pe care l-a învins cu 4—2, iar Unirea Tricolor şi Carmen au sfârşit la egalitate, scorul final fiind de 2—2. Cele patru echipe şi-au disputat cu ardoare şansele şi rezultatele cu care s’au terminat jocurile oglindesc fidel desfăşurarea lor. Prima Întâlnire * programului * pus faţă In faţă pe Juventus şi Lares. Divizionarii deşi n’au aliniat formaţia completă, au terminat Învingători cu 4—2 după ce, la sfârşitul primei reprize scorul era 1-1. In prima parte a jocului, ambele echipe s’au dovedit egale, Lares compensând prin elan lipsa de rutină. După pauză Insă, Juventus a fost superior şi a înscris încă trei puncte, în timp ce districtualii nu au putut marca decât unul. PUNCTELE Scorul a fost deschis de Naciu, pentru ca mai târziu Popescu să aducă egalarea. In repriza secundă Juventus îşi măreşte avantagiul prin punctele înscrise de Naciu (2) şi Flamaropol. Cel de-al doilea punct al Laresului este obţinut de Mărdărescu, dintr’o lovitură dela 11 m. S’au evidenţiat în decursul jocului Gorgoriu, Flamaropol, Negrescu şi Naciu dela Juventus, iar de la Lares, Simionescu, Beldiman şi Mărdărescu. ECHIPELE D. M. Petrescu a condus corect următoarele formaţii su ventus: Atanasiu, Negrescu, Păun, Dazteonis, Bărbulescu, Görghenu, Cornea, Fătu, Flamaropol, Iordache, NaciU. Lares, Gavrilescu, Sarvas, Simionescu, Reger, Filipescu, O. Vasile, Davil, Blăjan, Popescu, Mărdărăscu, Beldiman. .Cel de-al doilea joc al programului a pus faţă în faţă echipei» rutinata ala Unirii Tricolor şi Carmenului. Partida a prilejuit o luptă frumoasă dealungul celor nouăzeci de minuute de joc şi s’a terminat la egalitate 2—2. Scorul este perfect real, întrucât cele două echipe s’au dovedit perfect egaile. Unirea Tricolor a jucat mai legat, dar Carmen a luptat cu mai multă însufleţire pentru rezultat JUNCTRUB PrimUl punct a fost obţinut de Carmen, prin Cireş. Egalarea a adus-o Criciotoiu printr’o lovitură dela 11 m. In repriza doua din nou Înscrie Criciotoiu, de data aceasta Carmen egalând prin Marian la o lovitură bine executată de la 16 m. Cei mai buni jucători au fost Petrescu, Boteanu, Criciotoiu şi Iliescu de la Unirea Tricolor, iar de la Carmen, Stodian, Mincea, Posmer şi Marian. ECHIPELE D. St. Alexandrin a arbitrat atent şi corect următoarele echipe: Unirea Tricolor- Ionescu, Petrescu, Iliescu, Florea, Paraschiva, Boteanu, Mihăilescu, Dumitrescu, Criciotoiu, Ruginbei, Marinescu, Carmen, Niculae, Panait, Stoian, Siclovan, M'Şicea, Popescu, Bonaţiu, Marian, Cireş, Posmer, Chivu. N. M. Astăzi pe arena Venus Sportul Studenţesc-Venus şi Rapid-Gloria C. F. R. Campionatul de football al Capitalei inaugurat Sâmbătă va continua astăzi după amiază, prin disputarea a două jocuri de real interes. Sportul Studenţesc se va întâlni cu Venus, iar Rapid va lupta cu Gloria C. F. R. Jocurile se anunţă extrem de disputate, întrucât echipele se vor prezenta în formaţiuni complete PRIMUL JOC Prima întâlnire va pune faţă în faţă pe universitari şi Vanng, într’un joc care va însemna cu siguranţă o luptă strânsă. înclinăm să credem că Venus va termina învingător. D. C. Mitran va conduce începând de la ora 16 Următoarele echipe: Venus: Slavei, Crum, Orz* (SISvei), Bandrabur, Chidriceanu, Zană, Enea Mitoc, Hamis, Luca, Iordache. Sp. Studenţesc: Stanescu, Teodorescu, Virgil, Popa, Antonescu, Capet, Moldoveanu, Tălmaciu, Constantinescu, Dumitrescu, Dumitrescu III. RAPID DIN NOU IN ARENA După o ebsenţă îndelungată Rapid reapare într’un joc oficial, înfruntând pe Gloria C. F. R. Interesant este că bucureştenii vor apărea cu echipa completă, ceea ce măreşte interesul jocului. Gălăţeniii sunt hotărîţi să debuteze în acest campionat în cade mai bune condiţiuni, astfel că partida promite un spectacol frumos. Şansele de victorie le au însă bucureşteni, după părerea noastră Jocul va începe la ora 18, şi va fi condus de d. M. Gorcea.Echipele se vor alinia astfel: Rapid: Sadovsky, Ghiuriţan- Moldoveanu, Costea, Urschiatu, Ritter, Lungu, Florian, Baratky (Asbiceanu), Gavritescu, Bogdan. Gloria C. F. R.: Justin (Grecu), Cucula, Jarcă, Warovsky, Ivanov, Popa, Surugiu, Tanase, Găman, Dumitriu, Unguroiu. întâmplări din capitală me - -■ - ACCIDENT DE CIRCULAŢIE Un automobil condus de Vasilescu Roman, în timp ce circula pe calea Victoriei, prin dreptul casei cu No. 208, a lovit autoturismul No. 13.013 B, ce staţiona. Cu această ocazie, d- Teodorina, domiciliat în calea Victoriei, care se afla pe trotuar a fost rănit grav aşa că a trebuit să fie internat la spitalul Filantropia. FURT DE RUFARIE DIN CAUZA UNEI BOMBE NEEXPLODATE D. Rubinstein din str. Ecoului No. 20, a făcut cunoscut circumscripţiei de poliţie respectivă următoarele: Joi noaptea când s’a înapoiat dela adăpost, a găsit în subsolul casei o bombă neexplodată. Datorită acestui fapt s’a dus să doarmă în altă parte însă a doua zi dim. când s’a înapoiat acasă, a constatat că din uscătorie, unde avea rufele, i e’au furat 22 de cearceafuri, 24 feţe de pixină, 33 perechi de chiloţi de damă şi bărbăteşti, II prosoape şi 22 cămăşi. Se fac cercetări. S'A FURAT UN AUTOCAMION ŞI UN AUTOMOBIL D-na Ana Ioţcu, din Şoseaua Bucureşti-Ploeşti, kilometrul 11, a reclamat poliţiei că, Vineri între orele 6-8 seara, i s’a furat din faţa imobilului cu No. 11, de pe bulevardul Lascăr Catargiu, autocamionul de culoare grena cu No. 19-975 B, marca „Oppel-Olimpia”, având seria motorului No. 47.601. De asemeni d. H. Meran, domiciliat în str. Heleşteului No. 19, a adus al cunoştinţa poliţiei că Vineri seară pe la ora 9, ducându-se în str. Roma No. 40, a lăsat maşina în stradă iar când s’a înapoiat, a constatat că între timp îi fusese furată. E vorba de un automobil marca „Oppel-Capităn” cu No. 253/ 1944, limuzină de culoare albastră-închis, având o rezervă de cauciuc iar seria motorului No. 401.847. Poliţia face cercetări. 44♦»♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦ ANUNŢ Considerând calitatea excepţională a filmului TE VOIU IUBI MEREU lu ALIDA VALLI precum şi marele Interesmani, festei de public pentru această premieră excepţională, „Cifieromit“ a hotărât să prezinte filmul, simultan, în două mari cinematografe. TE VOIU IUBI MEREU va rula în curând, în premieră europeană la cinematografele SAVOY și SCALA 7??. .11 IM I» M M* 4 ♦ 4 » ♦ N ................. » ♦ ♦ * 4 ♦ 4 4 4 4 4 ♦ * 4 4» M ♦ ♦ ♦ t ♦ ++++m nsm ■ fraul wSaWBfc oeiciTY-pm SPECTACOLELE ÎNCEP LA ORELE 16, 18, 20 ATITUDINEA TURCIEI Berlini, 29 (Rador). — Purtătorul de cuvânt al ministerului afacerilor străine a fost rugat la conferinţa presei străine de Sâmbătă să facă o declaraţie cu privire la raporturile actuale germano-turce. Purtătorul de cuvânt s’a mărginit la constatarea că, dată fiind situaţia de faţă a desvoltării presiunilor Angliei, Statelor Unite şi Uniunii Sovietelor asupra guvernului turc, din motive bine determinate nu poate lua nici o poziţie oficială. 0 ordonanţăm privire la utiizarea forţelor de muncă in Germania Berlin, 29 (Rador). — De comun acord cu ministrul Reichului, d. dr. Goebbels, împuternicit să organizeze mobilizarea totală în vederea războiului, Gauleiterul Sauckel, în calitatea sa de împuternicit general pentru folosirea muncii, a dat o ordonanţă cu privire la utilizarea forţelor de muncă aflate într-o activitate aparentă. Ordonanţa se referă la toţi cei obligaţi să presteze muncă, care fac faţă acestei obligaţii numai în aparenţă, adică care şi-au creat, folosind relaţiile lor de rudenie sau de altfel, o activitate care le înlesneşte o viaţă comodă, departe de străduinţele comune de război şi care corespunde numai în aparenţă prevederilor legale. Compatrioţii care se află actualmente într-o asemenea activitate aparentă de luptă sunt chemaţi să intervină cu forţa lor de muncă, fără nici o odihnă, în procesul de producţie şi să seenunţe oficiilor de muncă, ce le mijlocesc o ocupaţie importantă pentru război potrivită cu forţele şi posibilităţile lor. Până la 15 August 1944, toată această activitate aparentă de muncă trebue să înceteze. După această dată, se vor aplica sancțiuni aspre celor care nu vor da urmare acestei ordonanțe. Asociaţia polisportivă a paraşutiştilor, in colaborare cu maestrul Gheoghe Preda organizează astăzi după amiază cu începere de la ora 18, în arena circului „Palladium“, o reuniune mixtă de box care corespunde unei autentice ofensive a tineretului. Câţiva dintre proaspeţii profesionişti vor da asalt câtorva consacraţi, după ce în prealabil şi-au netezit drum făgăduitor prin victorii destul de concludente. Astfel, Florea Stanomir, de mai multe ori învingător prin scoaterea adversarilor din luptă va înfrunta pe internaţionalul Constantin David fost challenger la titlul categoriei uşoară. Deşi nu are şansa primă, Stanomir ar putea face o surpriză. Intr’un alt match Anton Oşca, fost campion al României la categoria cocoş, va primi replica tânărului Dumitru Petrescu al cărui pumn s’a evidenţiat deasemenea. Şi arai vârstnicul are mai multe şansa dar noul venit la profesionism poate răsturna calculele. Ude Fiţu va fi încercat în compania lui Constantin Tudose şti acest match făgăduieşte un spectacol de valoare ridicată, adversarii prezentându-se în luptă cu sorţi egali In fine, cel de al patrulea match pricipal va prilejui debutul lui Iiie Ursu în rândurile profesioniştilor. Şi în acest match partea spectaculoasă este asigurată de cunoştinţele technice şi combativitatea adversarilor. Programul reuniunii va fi completat cu următoarele trei matchuri de amatori : Ncolae Romanco (A.S.P.R.) ■— Valter Ionescu (A.S.P.R.). Florian Chiriachiu (A.S.P.R.)—* Gheorghe Agafita (A.S.P.R.). N Mircea Predescu (A.S.P.R.) *— Andrei Gheorghe (A.S.P.R.). BOX TINERETUL VA ÎNCERCA SA SE AFIME Comparaul nauta de «ntremsimen* desfășurat Sâmbătă, e’a soldat cu lumnătoenete rezultate: 100 m. brasse doamne 1. Verde? Lion« (L.N.R.) L',11'*; 2. Gâdiet Lucia (St. R.) 3. Dumitrescu Olimpia—- 3,7”. 100 m. brasse Juniori 1. Batridhi (C.N.R.) l’,35”8; 2. Străveche (L.N.R.) l\4fl”6; 3. Costescu Jan (V.D.) nr’. 10 m. spate copii 0. Spordalîu (L.N.R.) S4”6; 2. Zafeareanu -------- 1,5”, 10» m. Über Juniori 1. Marinei (L.N.R.) 1\W'J 2. Rteu Tratam (L.N.R.) IMS”. 50 m. brasse eopk 1. Itaresou OomsOsmtto (®t R.) 2. Saondalfai (L.N.R.) «9",îi 3. Parae- ChiV I. (L.N.R.) 80”. 3X100 m. mixt domni Í, V. D. 4\43”1. 2. L.N. R. 6’,4”*. 3. C. N. R. 5\7”3. 100 m. brasse domni 1. Măhdărescu (V.D.) 1,48 ; 2. Fetrfcu (C.N.R.) 1,50; 3. Iconani (L.N.R.) 1, 58. ---------©♦©--------ATLETISM Concursul de la A. N. E. F. Astăzi după amiază, pe etadionul A. N. E. F., se va disputa un concurs atletic de antrenament între Stadiul Român şi Victoria. Concursul va începe la orele 16, cu următoarele probe: 100 m. plat 400 m. plat, 1500 m. plat, 8000 m. plat, lungime, înălţime, prăjină, offlită, ciocan, ştafetă 8 4 2—100. NAUTICE Reziliatul concursului de antrenament de la Strandul Tineretului PRODUCŢIA DE CĂRBUNI A AUSTRALIEI Declaraţiile primului ministru Amsterdam 29 (RAdor). Corespondentul agenţiei DNR transmite: După cum anunţă don Sidney serviciul britanic de informaţii, d. Curtin, primul ministru al Australiei, a declarat întro conferinţă ţinută în faţa minierilor şi proprietarilor de mine, în cursul zilei de joi, că Australia trebue să producă 7 milioane tone de cărbuni până la sfârşitul acestui an, pentru a aduce la îndeplinire promisiunea, de ajutor, pentru durata războiului, făcută d-lui Churchill Lipsa de disciplină din industria de cărbuni trebue să înceteze imediat, a adăugat d. Curtin. Din cauza multor greve, proviziile de cărbuni au devenit într-o mare măsură mai mici. Referindu-se la recenta declaraţie pe care a făcut-o în Parlament, că importante contingente de trupe britanice vor urma să staţioneze în acest an în Australia primul ministru al Australiei a declarat că fără cărbuni Australia nu va fi în stare să-şi joaca rolul prevăzut în plan. Vineri, adaugă ştirea, se mai aflau 9 mine de cărbuni în grevă. Dela Facultatea de medicină veterinară Decanatul Facultăţii de Medicină Veterinară din Bucureşti, aduce la cunoştinţa celor reuşiţi la examenul de admitere în facultate pentru anul şcolar 1944- 1945, că eamenul medical şi achitarea taxei de lei 6.000 se vor face în intervalul de timp de la 4 4 4 4 »4 4 4444*4 + 4*»44 4**4 AZI PREMIERA LA SAVOY Un film al tinereţii biruitoare CÂND LILIACUL ÎNFLOREŞTE 15 August a. c. Cei ce au se vor preeenta la facultate pentru îndeplinirea acestor formalităţi vor fi consideraţi retraşi şi în consecinţă vor pierde imediat dreptul de încorporare la secţia de pregătire militară a facultăţii.4444444444»* 4 + 44-4-44-4 ■»»» HADCI BAUB mm Spectacolele încep de la ora 3 HANNELORE SCHROTH - HANS HOLT VICTOR I ANSON Regia; ARTHUR RABENALT Spectacolele încep : 3-5-7-S EFECTUL ARMEI GERMANE „V. 1" Stockholm, 29 (Radar) — Corespondentul agenţiei „D. N. B.“ transmite: D-na Ellen Wilkinson, subsecretar de stat la ministerul de interne britanic, descrie in „Daily Mail” impresiile sale asupra activităţii şi eficacităţii armei germane ,,V. 1”. Ea nu voeşte să-şi înspăimânte compatrioţii, scrie d-na Wilkinson dar treime să constate că situaţia Londrei este îngrijorătoare şi grea. Nu există niei un motiv de a se ascunde acest lucru. D-na Wilkinson descrie apoi sborul bombelor şi subliniază, îndeosebi, precizia cu care lovesc obiectivele. Ai impresia, scrie ea nu încheere, că nimic nu ar putea împiedeca bombele sburătoare să răspândească distrugerea și moartea pretutindeni unde explodează. Primul ministru polonez in drum spre Moscova SELECT Minunatul film revistă Nebuniile unei nopţi cu Martha Harre! şi Theo LINGE«? h44'4 444-s 4-4 ♦♦4444444*4444 Cinema ELISEE lângă Banca Națională Dragoste Vinovată Spectacolele tneep del* or* 3. ^11 LUISA FRIDA 44 4 4 *****M********* + »»++**»*M »♦♦4 4 4 4 4 4444 44 44 Sala si Grădina Cinema AMERICAN Ultima zi FEMEI IN LANTURI Mâine Luni ACROBATUL Trupa de reviste TRAIAN FLORESCU Lisabona, 29 (Rador). — După cum anunţă serviciul britanic de informaţii, d. Mikolaiczik, primul ministru polonez, a sosit Vineri la Cairo, în drum spre Moscova. O TELEGRAMA A ASOCIAȚIILOR POLONEZE DIN STATUL NEW-YORK CĂTRE D. HULL Madrid, 29 (Rador). — Corespondentul agenției ,,D. N. B” transmite: Asociaţiile poloneze din statul New York au adresat, după cum anunţă ştiri de presă, o telegra-44444444*44444444444 44-» VIVIGSOI* SANDRO RUFFIN» mu?* -VICTORIA-5! COMP. DO REVISTEIRAREA ALBASTRA" mă d-lui Cordell Hull, secretarul departamentului de stat nordamerican, prin care îl roagă să intervină la Moscova pentru ca Sovietele să nu se amestece „în chestiunile interne poloneze”. 4***4* 444444*4444*4 44*4! ATENTIUNE!... Mâine la FEMINA reluarea marelui succes Charles Boyer Michelle Morgan In VENINUL CALEA MOȘILOR 221