Universul - Provincie, decembrie 1944 (Anul 61, nr. 323-346)

1944-12-01 / nr. 323

mm 31»UNIVERSAE Maestrul Efixeseu conduce Filarmonica în beneficiul Crăciunului Armatei Joi 38 Noembrie a. c. ,ora 11 dim., maestrul George Enescu va dirija în Sala ,,Aro“ concertul pe care Filarmonica îl dă, în beneficiul CRĂCIUNULUI ARMATEI In program figurează: Simfonia a IlI-a Eroica de Beethoven, ‘‘v Seherezada de Rimski Korssakov şi Poema Română I de George Enescu. Bilete s’au pus în vânzare la ORFEU. 207 CASA OS» primeşte oferte pentru darea în exploatare prin asociaţie a sălilordisponibile de la Cercul‘Militar Bucureşti. Informaţiuni se pot lua de la administraţia Cercului, Strada Sărindar No. 1. 206 T + * A *' • ♦ -+■ «* -- '• TRIBUNALUL ARGEŞ Secţia II-a Pubicaţiip.ne J Nr. 13514 — 1944 Martie 11 In urma cererii făcută de Safta M. Iliescu şi I. Coman din Curtea de Argeş înreg. la No. 6936/944 şi în conformitate cu dispoz. art. 14 din Decret-Lege No. 534/941 se invită orice persoană să comunice acestui Tribunal, Secţia Il-a, ştiinţă ce va fi având despre dispariţia femeii Maria Popa din Curtea de Argeş care a fost pusă sub interdicţie din anul 1920. Preşedinte. Indescifrabil !. . , Grefier, Indescifrabil 27 ROCHII, MANTOURI are deschis o secţie specială pentru mici transformări. Telefon 2.63.01. Rog din suflet toate spitalele şi sanatoriile sau persoanele care ştiu ceva despre doamna din prezenta fotografie Claudia Plămădeală, născută Cozinţev, să anunţe pe adresa mult îndureratei mamei sale Tamara Cozinţev, şoseaua Bucureşti nr. 75 Găeşti-Dâmboviţa. 28 PUBLICAŢIE de licitaţie Străin caut urgent de închiriat apartament halt, cu 2 sau 3 camere, dependințe, calorifer, central, mobilat sau gol. Adresaţii urgent la ziar 20 X. Doctor SILVIA N. SIMION Inginer PETRE SOVIANI Căsătoriţi Bucureşti Timişoara 4 TRIBUNALUL BRAŞOV SI. EXTRAS Nr. 21146/1944 37 JUD. IN MIXTA BUCUREŞTI Publicaţiuite 1944 August 2.1 D-l Seidner Leopold Petru din Iaşi Str. Anastase Panu No. 39 cu petiţiunea înreg. la No. 9774/1944 a făcut cerere de constatarea morţii prezumate a soţiei sale Bera Seidner fostă cu ultimul domiciliu in Bucureşti Calea Şerban Vodă No. 4, dispărută cu ocaziunea bombardamentului dela 4 Aprilie 1944. Se publică prezenta conform legii. Dos. 3628/944. Judecător. I Florescu, Grefier, M. Angelescu. , * VT *• ro Publications Se aduce la cunoştinţa publică, că Direcţia Superioară a Motomecanizării are nevoie de 10 tone vaselină consistentă pentru unsul autovehiculelor. Fabricile de specialitate din ţară , an, sunt rugate a înainta oferte in-chise şi sigilate la Ministerul de Război, Direcţia Superioară a Motomecanizării până la data de 2 Dec. a. c. Ofertele vor avea menţionat pe plic numărul acestei publicaţiuni. Cadtul de sarcini poate fi văzut zilnic la localul Direcţiei Motomecanizării __ Secţia Comenzi dintre orele 11,30 şi 13,30. Nr. 252.812 din XI 1944. 9177 TRIBUNALUL ILFOV Corpul Portăreilor PUBLICAŢIUNE No. 14133 din 1944 Noembrie 27 In baza adresei cu No. 33174 1944 a Trib. Ilfov, secţia 3-a c. c., se publică spre cunoştinţa generală că în ziua de 12 (douăsprezece) Decembrie 1944, orele 16, se va vinde prin licitaţie publică, la loc. Bucureşti, str. Inginer Zablovschi No. 43 averea mobilă urmărită a debit. Olga Vasilescu, compusă din un bufet de bucătărie vechi cu 2 uşi şi 6 geamuri şi altele anume specificate în procesul verbal de sechestru definitiv, spre despăgubirea credit. Ştefania Trifulescu. Portărel principal, Indescifrabil Secretar, D. Carabei® ' 42 Camioane, turisme mergem în toată ţara. Telefon 3.82.80. Pesagiul Blanduzio, uşa 32, etj. I. TRIBUNALUL BRAŞOV, S. I No. C I, 1661/944 ca. 20.900. CITAŢIE D-l Ralf Morscher, dom. în loc necunoscut, a se prezenta in ziua de 16 Dec 1944, ora 8.30 a. m., în faţa Trib. Braşov, S. I. în sala de şedinţă No. 1.09, etaj ÎI, in calitate de pârât. în procesul Intentat de Gizela Morscher în contra d-lui Ralf Morscher, pentru conciliere In caz de neprezentare, se va proceda conform legii Braşov. 20 Nov. 1944. Prim Presedinte (ss. N. Popa. Grefier, Indescifrabil » 6 *■ * »♦ ROMANIA GREFA TRIBUNALULUI BRAŞOV SECŢIA l-a EXTRAS Nr. C. I. 2208 /943 D. Ion Predică, funcţionar din Sibiu, a intentat acţiune contra pârâtei Maria Ion Predică născută Stoichiţă din comuna Râşnov, pentru motive determinate de lege, acţiune care formează dosarul Nr. 2208/1943. Din căsătorie a rezultat un copil cu numele Ștefan, în etate de 9 ani. Pârâta n’are nici un fel de avere personală. Termen de judecată este fixat pe ziua de 12 Decembrie 1944. Pentru care s’a emis prezentul extras conform art. 285 c. c. Grefier, Nic. M. Topală 9174 Publicatiune Nr. 4291/5 din 26 Noemvrie 1944 Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi că în ziua de 4 Decembrie 1944 ora 12 se ţine a treia licitaţie in localul S. S. Marini pentru a da în arendă bufetul din localul S. S. Marină. Termen de închiriere un an. Licitaţia începe de la suma de lei 60.000 (şase zecimii). Plata se face trimestrial. Licitaţia se va ţine in conformitate cu dispoziţiunile art. 79—10' (oferte închise sigilate) din legei asupra contabilităţii publice a statului şi condiţiunile generale speciale de ordine şi administraţie Garanţia provizorie este de 10% din valoarea chinei ce oferă, garantia se va depune în recipisa Casei de Depuneri şi Consemnaţiuni. Ofertele însoţite de garanţie ii numerar sau efecte in natură, nu vor fi primite. Dosarul compus din eactul d sarcini se poate vedea în orice z la Bir. Informaţii din localul S. E Marină intre orele 12—13,30. Şeful Serv. de Geniu şi Domenii 4 roNniîEsrT Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi că în ziua de 8 Decembrie 1944, orele 1014 a. m., se va ţine în localul Direcţiunii Generale a Monitorului Oficial şi Imprimeriilor Statului, Bucureşti, Bd. Elisabeta No. 29, licitaţie publică pentru procurarea a 5.000 kgr. clei de răzătură fin măcinat. , Licitaţia se va ţine în conformitate cu art. 88—110 incl. din L. C. P., Regulamentul O. C. L. şi normele publicate în Monitorul Oficial No. 127 din 4 Iunie 1931. Ofertele se vor face în conformitate cu cadtul de sarcini, care se poate consulta în fiecare zi de lucru, între orele 10—12 a. m. la adresa indicată. Toate persoanele care vor lua parte la licitaţie vor depune odată cu oferta şi garanţia legală de 5% din valoarea furniturii oferite. Garanţia va fi consemnată la Casa de Depuneri şi Consem-Dosar Nr. 61661/44. Reclamanta, Gizela Morscher di Braşov, domiciliată în Braşov str. Lungă nr. 108 a pornit proces de divorţ contra soţului său Ralf Morscher cu domiciliul necunoscut, pentru injurii grave, înregistrată la acest Tribunal sub Nr. Dvs. C. I 1661/944 din 15 Nov 1944. Din căsătoria lor au rezulat 2 copii cu numele 1. Dagmar Liselotte născută la naţiuni, la ordinul Direcţiunii 36 Deem. 1936 şi Generale M. O., iar recipisa se va depune odată cu oferta în plic închis seperat. 39 Dactilografă Rusă Angajează Direcţiunea Generală C. F. R. Ofertele se primesc la Cabinetul Direcţiunii Generale C. F. R. (Palatul Carpaţi) 55 2. Karin născut la 24 Iulie 1942. Soţul pârât nu are nici un fel de avere mobilă sau imobilă. Grefier, Nic. M. Topală. 9172 . 4 ♦ A. A. A * X XXX X XXXXXXXXX * , 9 Proectilele de pe câmp fac noui victime in jud. R.-Sărat R.-Sărat, 2 Nov. Elevul Vasile Cărămidă, din clasa 2-a a şcoalei de agricultură din localitate, găsind pe terenul de cultură al şcoalei un focos, a început să s® joace cu el. Focosul a făcut explozie, rănind foarte grav pe numitul elev, care, dus la spital, a murit. In corn. Piteşti, Apostol Negoiaş, de 19 ani, a găsit pe câmp nişte mici tuburi, neştiind că ele erau încărcătură de proectil. Ducându-le acasă, de faţă fiind şi părinţii săi, Apostol a dat foc unui beţişor, care a produs o flacără orbitoare. Mama tânărului Apostol, anume Elena Negoiaş, s-a ales cu răni grave şi a murit. Apostol Negoiaş şi tatăl său Dumitru au fost răniţi grav. Trei copii, de câte 13 ani, anume Alexandru M. Ganea şi fraţii Barbu şi Ion N. Tănase, pe când se aflau în marginea unei păduri, de pe teritoriul comunei Pleşeşti (R.Sărat), au dat peste un obuz de mare calibru, pe care iau dus într’o vie, vrând să-l desfacă. Obuzul a făcut o puternică explozie, omorând pe loc pe Alexandru Ganea şi rănind grav pe Barbu şi Ion N. Tănase. Alte victime ale exploziilor grenadelor Târgovişte, 24 Nov. Tinerii Vasile N. Diniş şi Constantin St. Ristea, din comuna Gura Ocniţei, au găsit pe câmp trei grenade. Una din grenade fiind lovită cu piatra, a făcut explozie. Schijele au omorît pe cei trei tineri, întâmplarea a produs mare impresie. S’AU FĂCUT RECOMANDĂRILE PENTRU NUMIREA PREFECTUL JUDEŢULUI ŞI PRIMARULUI ORAŞULUI R.-SĂRAT La prefectura locală, s'a ţinut la 23 Noembrie ch., o consfătuire a împuterniciţilor organizaţii-, lor partidelor politice democratice din localitate, in vederea desemnării viitorilor conducători ai administraţiilor judeţului şi oraşului nostru Consfătuirea a fost convocată şi prezidată de d. general Craiu, inspector general în ministerul afacerilor interne. Au participat d-nii ev. Iacob Coşereanu, vice-preşedinte al organizaţiei naţional-liberale, av. I. Măgărdiceanu secretar general al organizaţiei naţ.-ţărăniste; Marin Gheorghiu - Călugaru, delegatul sindicatelor muncitoreşti locale; Petrescu, de la Uniunea Patrioţilor, şi N. Vâlcu, delegatul Frontului plugarilor. Reprezentanţii partidelor istorice, şi cei ai Frontului naţionaldemocratic au căzut de acord şi au recomandat în funcţiunea de prefect al jud. R.Sărat, pe d. av. Ioan Măgărdiceanu, iar în aceea de primar al oraşului nostru pe d. av. Victor Dimitriu. Ca ajutor de primar al oraşului a fost desemnat d. Apostol Fotache, de la „Uniunea Patrota II» ’. Rezultatul alegerilor la primărie rurale şi urbane din jud. Teleorman Turnu-Măgurele Potrivit dispoziţiunilor Ministerului afacerilor interne, au avut loc pe tot cuprinsul judeţului alegeri de primari, prin consultarea obştiilor săteşti. Dăm mai jos rezultatul cu primarii aleşi : La Alexandria: Aurel Ştefănescu primar şi Ion Zalata, ajutor de primar. La Roşiori: G. Cristescu primar, N. Stânescu Udrea, ajutor de primar. La Zimnicea : Kom Melas primar şi Crt. Teodorescu ajutor de primar. Plasa Alexandria : Ion R. Mocanu corn. Adămeşti, Gh. Ştefănescu, Beiu, Mitică St. Ilie, Atârnaţi, Constantin Stăncescu, Brânceni, Ilie Albulescu, Buzescu, Lazăr T. Niţu, Calomfireşti, Marin Georgescu, I. T. Ghika, Marin S. Liţu, Mavrodim, Marin Tomina, Mărzăneşti, Ion Bârleanu, Măgura, Andrei Stoican, Nanov, Tudorache Mirea, Nenciuleşti, Marin Manea, Pielea, Costea Neagu, Poroschia, Stan St. Badea, Purani, Pândele Mile, Poenari Plosca, Grosu Ştefan Ştefan Putineiu, Tudor Panaş, D. Bădici, Storobăneasa, Gh. M. Geamănă, Ţigăneşti, Marin P. Voivozeanu, Vităneşti Plasa Vârtoapele de sus : Marin Călugărul, Antoneşti, Ion C. Marinescu, Bivoliţa, Ion Barbu, Cetatea, Constantin Bunea, Gărăgău, Ion F. Vasilescu, Licuriciu, Constantin I. Radu, Olteni, Mihail P. Tănase, Orbească de sus, Nicolae Popescu, Perii Broşteni, Gh. Bibe, Rădoeşti, Marin R. Albu, Vârtoapele de jos, Nicolae Vârtopeanu, Vârtoapele de sus. Plasa Zimnicea , Florea Rădulescu, Cervenia, Dumitru St. Bălănică, Bragadiru, Petre R. Modoran, Voivoda, Petre C. Pârvu, Zimnicele, Pândele Lăzărescu, Str.ârdioasa, Gheorghe Marimaș, Păuleasa, Anghel Streche, Suhaia, Stelian Savu, Lissa, Dumitru N. Gamtur, Năsturelu, Dumitru St. Bădica, Frumoasa, Alexandru Gh. Barbu, Fântânele, Pancu N. Pancu, Găuriciu, Oprea M. Văietuş, Conteşti, Anton N. Nan, Viişoara, Pîasa Turnu-Măgurele , Petre Borborea, Plopii Slăviteşti, Floria Mihăilă, Râioasa, Constantin Matreşu, Liţa, Dumitru C. Trifu, Seaca, Marin Petrescu, Elisabeta, Fiorea Preda, Uda Paciurea, Oprea Suhăianu, Cioara. Plasa Salcia : Marin V. Biolan, Balta Sărată, Ilie N. Anca, Bogdana, Radu Jilavu, Băcăleşti, Radu V. Cârjan, Băneasa, Marin N. Pasla, Caravaneţi, Dumitru A. Jugănit, Crângeni, Badea, Petrică, Cârligaţi, Anton Rădulescu, Dorobanţu, Aristide Culcea, Dracea, Miihăilă M. Liţeanu, Furculeşti, Vasile Nica, Ologi, Stan St. Tancu, Pr.Ferdinand, Ion Dincă, Salcia, Voicu Oroviceanu, Secara, Stan Ruşcan, Spătărei, Neagu Nicolae, Vodă Carol, Anghel Roată, Răduleasa, Andrei Oreţică, Băseşti Radu Raica, Floriica, Radu Scriosteanu, Putineiu, Marin Şchiopu, Ulmeni. Plasa Roşiori de Vede : Florea Drăgăneşti, Tlie Bolovan, Cucueţi, Anghel Călinescu, Burcuieşti, Gh. I. R. Pietraru, Belitori, Iancu Constantinescu, Bălţaţi, Florea Opincaru, Odobeasca, Anghel Ornea, Merii Goala, Tudor Dincă, Mălăcul, Nicolae Bara, Răteasca, Marin Petcanu, Persiu, Sten M. Ilie, Pârlita, Ion R. Vişinoiu Săceni, Zamfir Manolache, Scrioaştea,, Ion Udrea, Sfinţeşti, Ilie Sârbu, Socetu, Plasa Bălăci, Florea Marinescu, Cloceşti, Ilie Nebunescu, Mozăceni, Badea Costache, Bârla, Tudor Barbu, Ivaşcu, Stoborăşti, Dumitru H. Ştefan, Malu, Alexandru Drinea, Dobroteşti, Ilie Duca, Voevodul Mihai, Gh. Sima, Dideşti Petre I. Popa, Siliştea Gumeşti, Ilie T. Popescu, Tecuci, Kalinderu, Vasile Ivan, Tufeni, Marin F. Stâncu, Strâmbeni, Mitroi Cârciumaru, Căldăraru, Nicolae Stăniculescu, Miroşi, Marin State, Surduleşti, Ghinea Andrei, Burdea, Plasa. Slăveşti: Dragomir Mantu, Slăveşti, Argiit Moftescu, Tătărăşti de jos, Hiei Brezoianu, Udupu, Oprescu Dumitru, Tătăreşti de sus, Florea Ivan N. Mihai, Slobozia Trăznitu, Gheorghe T. Avram, Popeşti Palanca, Şchiopâ,rlan M. Voicu, Bucov Adunaţi, C. D. I. Toma, Brătăşani, Dumitrucă Marin, Baldovineşti, cpt. rez. Florescu Ioan, Ciolăneşti Deal, Ion D. Gheorghe, Ciolăneşti Vale, Olteanu Florea,, Necşeşti, Şerbănescu Vasile, Gârdeşti. --------pro-------- Alegerea unei noui comisii interimare la baroni Covurlui Galaţi, 20 Noemb. Avocaţii baroului local s-au întrunit în sala secţiei II-a a Curţii de apel, în a doua adunare, sub preşedinţia d-lui avocat C. Ignat, pentru alegerea uinei noui comisii interimare. Au fost aleşi d-niiavocaţi Ioan Calaure, decan: Const. Mihaileianu şi P. Vârtosu, prodecani; Nicu Gamulea, P. Ţitochi, A. Ştefanovici, H. Hanagic, Dumitru Stoenescu, L. Chetreanu, Gheorghe Stoenescu, S. Faibiş şi I. Osfield, membri. Adunarea a ales apoi pe d-nii avocaţi Sică Simionescu şi Victor Iamandi, ca membri în Uniunea barourilor. Actele au fost înaintate ministerului justiţiei, pentru aprobare. --------©♦©-------- Aghiuţă, Albeşti, Marin Baboi, TSIO LI TonoT lei recompensă pentru găsirea Motocicletei marca Zandapp 200 cmc. Nr. 1343 B„ Nr. motor 23.601, dispărută din curtea imobilului din str. Sf. Constantin 14, Loco. Informaţiuni Str. Gh. Lazăr 4, Tel. 5.55.30, Ing. V. Florian, Bucureşti, Botoşani, Dorohoi şi retour cu persoane şi mărfuri pleacă JOI 30.XI.1944 înscrierile la: Avocamionajul Ion Albu Bucureşti, Cal. Victoriei 2 apart. 30 Telefon 5.65.90 D-nul Stark Braşov, Protopop Munteanu Nr. 8 Telefon 1252 Locuinţă şi Depozit: Tel. 2950 Cluj, Str. Regina Maria Nr. 33 Sinuciderea unui avocat din P.-Olt P.-Olt, 20 Nov. Din motive necunoscute, tânărul şi cunoscutul avocat Bebe Păunescu, dela judecătoria Piatra-Olt, s-a sinucis în ziua de 19 Nov., înghiţind 6 pastile de stricnina. Dus la un dispensar medical, a încetat din viaţă, cu toate îngrijirile medicale date. Sinucisul fusese pretor și magistrat și se bucura de multe simpatii. --------©♦©-------- Neraproeiffea din gara Bărboşi Galaţi, 20 Nov. In staţia Bărboşi s’a întâmplat o nenorocire, în urma exploziei produse la o ladă cu fitiluri destinate luminării unui vagon. Unsprezece premilitari cari dormeau în vagonul unde s'a produs explozia, s’au ales cu arsuri grave pe faţă şi mâini, astfel că ei au fost internaţi în spitalul Sft. Spiridon din oraşul nostru. NENOROCIREA DIN CALAFAT Calafat, 27 Nov. Pe când femeia Elena Marin Gherghinoiu, din acest oraş, trecea cu căruţa pe str Cuza-Vodă, caii au dat peste un fir electric al uzinei oraşului, care era suspendat la mică înălţime. Soldatul Uţă Constantin din dorobanţi, voind să vină în ajutor, a pus mâna pe firul electric și atât caii cât și soldatul au fost uciși pe loc. "iwt.siii.:1 1. ■■ ■ — I -------— - ȘTIRI DIM TARA Problema infiinţării unei universităţi la Timişoara Timişoara, 27 Noembrie Din impativa d-dui Sever Bocu, animatorul tuturor marilor idealuri bănăţene, s-a ţinut zilele acestea, în sala festivă a prefecturei, o importantă consfătuire, in vederea găsirii soluţiilor pentru înfiinţarea Universităţii de vest, ideal care-l preocupă pe d. Bocu încă de pe timpul când a fost ministru al Banatului. La chemarea d-sare au răspuns P. S. Episcop Ioan Bălan al Lugojului, P. S. Episcop Vasile al Timişoarei, dr. Iuliciu Ionescu prefectul jud. Timiş, V. Dongoroz prefectul jud. Severin, dr. Liviu Gabor primarul Timişoarei şi reprezentanţii cei mai autorizaţi ai vieţii culturale, industriale şi comerciale din localitate. In cuvântarea program, d. Sever Bocu a lămurit rosturile acestei universităţi de vest, binefacerile ei pentru spiritualitatea provinciei şi a insistat asupra faptului că în America foarte multe universităţi sunt susţinute de iniţiativa privată, subliniind astfel că trebuesc găsite şi mijloacele de înfiinţare, astfel ca să nu se facă apel la bugetul stramtorat al Statului, înfiinţarea universităţii de vest, este posibilă, mai ales că d. ministru al culturii naţionale studiază modalitatea mutării Universităţii dim Cernăuţi, la Timişoara, cu facultăţile de teologie, medicină, litere şi filozofie, ştiinţe şi politechnică. In continuare, d-sa a subliniat nevoia înfiinţării şi a unei facultăţi de drept, mai ales că Banatul a dat ţării atâţia jurişti mari, dintre cari un Damaschia Bojincă, fost profesor al universităţii din Iaşi. In privinţa clădirilor, cari urmează să adăpostească Universitatea, s-a arătat că sunt în Timişoara câteva palate disponible, foste ale grupului elene german, între cari Banaţia etc. Cu suflet şi înţelegere, în luna ianuarie, noua, universitate îşi poate deschide porţile. Au mai vorbit în jurul acestei probleme P. S. Episcop Vasile, P. S. Episcop Bălan, d-nii fag. Stan Vidrrghin, dr. Pompiliiu Ciobanu, care în amintirea fiului său căzut pe front a donat Universităţii Palatul Ciobanu din str. Regina Maria, dr. Liviu Gabor, primarul municipiului, prof. Tr. Topliceanu, Petrovici inspector financiar, av. AL Văieanu, dr. Geza Löffler, în numele comunităţii evreieşti, ing. V. Birou, în numele scriitorilor, dr. L. Russu etc. Toţi oratorii au subliniat necesitatea universităţii, promiţând tot concursul pentru ca pe lângă această Alma mater a Banatului sâ se înfiinţeze şi o Asociaţie Amicii universităţii de vest. D. Sever Bocu a plecat la Bucureşti, cu un memoriu, pe care-l va prezenta guvernului în vederea soluţionării acestei probleme. — ©♦©— Canina la m3—Muscel LIPSA SĂRII ŞI PETROLULUI. — S’a semnalat deseori că atât în oraş, cât şi în judeţ lipsa sării şi, petrolului lampant se accentuează Măsura ce s’a luat de autoritate de a se aduce aceste produse cu convoaie de căruţe, direct dela saline şi din regiunea petroliferă nu satisface nevoile consumului mai ales că distanţele sunt foarte mari iar vitele de tracţiune slabe din cauza muncilor agricole şi a lipsei de nutreţ.Populaţia sătească este nemulţumită de aceste convoaie la care este impusă, căci autorităţile ar trebui să oblige pe negustori şi instituţiile respective, care deţin monopolul acestor produse, să facă aprovizionarea normală. JUDICIARE. — Instanţa specială pentru judecarea proceselor de speculă şi sabotaj a pronunţat următoarea condamnare: d. Gh. Băcioiu, comerciant din Stâlpeni a fost condamnat la un an internare în lagăr pentru speculă, fiind recidivist. NENOROCIRE. — Familia învăţătorului I. Andreescu din com. Corbi, satul Poenărei, păstra în casă ca amintire de război, o grenadă. Intr’o zi un membru al familiei, din neatenţie, a lovit grenada, ce era în bibliotecă, care, căzând jos pe duşumea, a făcut explozie, rănind pe toţi membrii familiei. Răniţii au fost pansaţi de medicul circumscripţiei respective. COMANA NOUII PRIMARI DIN PLASA COMANA. — In urma propunerii făcută de locuitori, au fost numiţi următorii primari în plasa Comana : d. Petre Balgiu, în com. Comana ; Ion St. Costache, com. Adunaţi Copăceni; Lixandru Gh. Manea, com. Budeni; Gh. I. Socol, com. Brăniştari ; D-tru Văduva, com. Călugăreni; D-tru M. Popa, com. Crânguri; Nicolae M. Toma, com. Dărăşti ; D-tru Colibăşeanu, com. Fărăstoaca; D-tru Popa, com. Grădiştea ; Marin Mişcodan, com. Mihai-Bravu; Gh. Haritache, com. Pâslari; C-tin S. Iacob, com. Singureni; Ion Mihai, com. Stoeneşti ; Marin C. Manea, com Strâmba; Petre Stoica, corn. Tângaru; Ion D Ştefan, com. Uzunu ; Radu Roman, corn. Vlad Ţepeş. ÎMPUŞCAT DIN GREŞALA. — Subofiţerul Bădălar I. D-tru, din re.g. 40 artilerie, fiind în concediu la părinţii săi din com. Comana, s’a apucat de chef cu mai mulţi prieteni. Jucându-se cu un revolver încărcat, s’a împuşcat în tâmplă din greşală, rămânând mort pe loc. ALTA NENOROCIRE DIN NEGLIJENTA.— Locuitorul Gh. P. Fiuraru, din corn. Tangâru (Vlaşca), găsind un cartuş a voit să-1 desfacă. Acesta explodând, l-a rănit la mâna stângă, rupându-i 3 degete. TIMIŞOARA CE ESTE CU OFICIUL POŞTAL Nr. 9? — Cu prilejul bombardamentului german de la 30 Octombrie, a fost lovit şi palatul Camerei de comerţ în care se adăposteşte oficiul poştal Timişoara 9, cel mai important oficiu, deoarece este situat în plin centru, lângă bănci şi instituţii. Deşi au trecut câteva săptămâni de atunci, nici direcţia P. T. T. si nici Camera de comerţ n'au luat nici o măsură in vederea reparaţiilor necesare refacerii localului. Cum s-au găsit fonduri pentru alte lucruri mai puţin importante, trebuiesc găsite şi mijloacele pentru refacerea acestui Serai, deoarece funcţionarea acestui oficiu este reclamată de marele public, fiind cel mai important oficiu al Timişoarei. MOARTEA UNUI MAGISTRAT. — D. Constantin Porumbescu, magistrat, cu domiciliul în str. Horia 21, pe când s® găsea la şedinţa unei instanţe judiciare, a suferit un atac de cord, încetând subit din viaţă. CRIMA DIN LIPOVA — Nopoţile trecute, necunoscuţi au pătruns în locuinţa Anei Gali din str. Reg. Mhaiu I, din Lipova şi au început să jefuiască casa. Femeia strigând după ajutor, aceştia au împunşcat cu două focuri, din revolver pe Ana Gal şi pa mama acesteia. Poliţia din Lipova face cerce-* tări. , VOLUNTARI BĂNĂŢENI IN DIV. T. VLADIMIRESCU.— Zilele acestea a sosit in localitate d. adm. locot. rez. Silviu Petcu, avocat, fost prizonier în Cotul Donului, în prezent şeful serv. financiar al unui regiment de infanterie din divizia Tudor Vladimirescu. D-sa a comunicat că printre ofiţerii acestei divizii se găsesc următori: bănăţeni: maior medic dr. Valeriu Bugariu, medic maior dr. Petru Reinhardt, maior G. Popovici, lt. ret. rez. dr. Slavon Gutu, lt. rez. Mircea Fara, lt. rez. Doruliana lt. rez. Moise Feneșan, It. rez. Gh. David, etc. jefuit şi aruncat intr’o groapă . Galaţi, 20 Noemb. D. Rubin Goldenberg, din Str. Cuza Vodă nr. 8, înnapoindu-se seara spre casă, a fost acostat de trei necunoscuţi, cari, după ce şi-au luat pardesiul, pantofii şi portmoneuii cu 7000 lei, l-au aruncat într'o groapă. La strigătele victimei, au venit mai mulţi trecători şi l-au scos. i ift I fJJ MASURI DE APROVIZIONARE. — Intre articolele care au dispărut se găsesc carnea de porc şi grăsimile. Este adevărat că vitele s’au scumpit şi preţurile sunt ridicate de comercianţii bucureşteni, cari oferă preţuri exorbitante pentru porcul viu, supralicitând pe comercianţii giniurgiiuven. Aceasta a determinat pe mulţi să taie porci în mod clandestin, speculând neomernos carnea şi grăsimile. D. dr. T. Negulescu, medicul veterinar al oraşului, a identificat câţiva măcelari, cărora le-a confiscat porcii, vânzându-i apoi în hală. Deasemeni, brânza şi laptele lipsesc cu desăvârşire. S-a constatat că sunt unii colectori de lapte dulce, cari aţin calea producătorilor la marginea oraşului, cumpărând laptele la preţuri exorbitante, pe care îl transformă în brânză, vânzând-o pe sub mână cu lei 600 kg. Aceşti colectori clandestini au fost identificaţi, pe şos. Bucureşti şi li s’au ridicat laptele, care s’a vândut in hală. Măsurile vor continua atât de organele primăriei, cât şi cele ale Oficiului economic, punându-se capăt speculei ce tinde să ia proporţii. TÂLHĂRIE.—Pe şoseaua Giurgiu—Bucureşti la km. 24, necunoscuţi au jefuit pe călătorii V. Grigoroiu şi Gabriela Soliranu, din comn. Buciumeni (Dâmboviţa), bătându-i grav şi jefuindu-i de suma de lei 21.500. Deasemeni au fost bătuţi şi jefuiţi Florea Jăranu, Ion Badea din com. Onceşti - Vlaşca, cărora li s-au luait 15.000 lei. NICOREŞT TREI COPII RĂNIŢI DE EXPLOZIA UNEI GRENADE. — Copilul Plăcintă N. Tudorache, fiul lui Nicolae Plăcintă din satul Sârbi-Nicoreşti, a găsit pe câmp o grenadă pe care a încercat s’o demonteze. Grenada a explodat rănind grav la ambele mâini pe Vasile Clopotaru şi pe Ralica Gh. N. care erau de faţă. Imprudentul copil Plăcintă Tudorache a fost rănit de asemeni, la picioare. Cu toţii se află în spitalul din Nicoreşti. Postul de jandarmi Nicoreşti anchetează cazul. LIPSA DE ŢIGĂRI, TUTUN, CHIBRITURI SI PETROL—In comuna noastră şi în împrejurimi se simte mare nevoie de ţigări, tutun, chibrituri şi gaz care se vând pe sub ascuns cu preţuri de speculă. Prin îngrijirea d-lui primar al comunei, d. Ion Tâmbescu, lipsa gazului, a fost îndepărtată, căci s’a adus zilele acestea o cantitate de gaz care a fost distribuită populaţiei, cu bonuri. Rugăm să se ia măsuri urgente ca să se poată aduce și celelalte produse ale C. A. M. CERNAVODA INSTALAREA NOULUI PRIMAR. — In locul d-lui A. Vâja a fost confirmat primar al oraşului d. Traian Iosif, iar ca ajutor de primar d. Nicolae Gherlan, aleşi de muncitori. Instalarea noilor edili s’a făcut de d. pretor C. Becu, în asistenţa funcţionarilor primăriei, în frunte cu d. B. Popescu secretar, asistând şefii de autorităţi, delegatul judeţean d. Haţieganu şi delegaţii de muncitori ai diferitelor bresle. LIPSĂ DE DENTIŞTI. — De peste 5 ani acest oraş este lipsit de un medic dentist. Din această cauză populaţia suferă foarte mult, fiind nevoită, a face deplasări cu cheltueli costisitoare la Constanţa, sau Bucureşti, atunci când au nevoie de un atare specialist. Făcându-ne ecoul cetăţenilor acestui oraş, în mod respectuos rugăm ministerul sănătăţii a dispune repartizarea unui medic dentist şi la Cernavoda. INCENDIU. — Din cauza exploziei unei lămpi de benzină, în seara de 16 Noembrie a. c., s-a iscat un puternic incendiu la un atelier al cazărmii „Petru Rareş“, care a fost mistuit de flăcări. Pompierii militari au localizat focul, care ameninţa să se întindă şi la alte pavilioane. GALAXI HOT ARESTAT__In urma cercetărilor făcute de poliţia judiciară, autorul spargerii şi furtului da la magazinul „Harnic” din str. Lahovary, a fost arestat. El se numeşte Oprea, Victor. CONDAMNAREA UNEI CRIMINALE. — Curtea criminală Galaţi, judecând procesul de omor, comis de Alexandrina Blănaru din oraşul Tecuci, a condamnat-o la un an închisoare corecţională şi un leu despăgubiri civile. Numita, in urma unei herte avute cu Eleonora Cuţitaru, a tras cu un revolver asupra acesteia omorând-o. ARESTAREA UNUI EVADAT. — Chestura poliţiei, a arestat pe Ion Gherghişan, condamnat la 7 ani închisoare pentru crimă şi care evadase din penitenciarul local in timpul evenimentelor dela 23 August. DRAMA FAMILIARA. — In urma unei certe trecată între tânăril Vladimir Hâncu, din com. Curia Ibl-Covurlui şi soţia sa, aceasta intr’un moment, de surescitare a luat o armă și și-a împușcat soțul. CADAVRU GĂSIT. _ într’o încăpere din dosul imobilului din str. Colonel Boyle 19 a fost găsit, cadavrul unei femei ca de 30—35 ani. Asupra cadavrului nu s’a găsit nici un act. CANTINA PENTRU COPII SĂRĂCI. — Conducătorii Apărătorii Patriotice, au luat iniţiativa de a veni in ajutorul copiilor săraci, prin înfiinţarea unei cantine in cadrul secţiei „Mama şi copilul”, unde se va servi zilnic pâine şi lapte. Cantina va lua fiinţă in cartierul din dealul oraşului. RECONFIRMARE DE MANDATE. — Secţia II a tribunalului a reconfirmat mandatele de arestare emise contra lor Simion Duna şi Dumitru Grosu, din corn. Cuza- Vodă (Covurlui), făptaşii udat crime. FESTIVAL. Copii orfani din Transnistria, aflaţi in oraşul nostru, au dat in sala teatrului „Central” rm festival artistic, la care au asistat, numeroşi cetăţeni ai oraşului. Festivalul a fost onorat cu prezenţa comandamentului sovietic, a ofiţerilor din comisia interaliată şi ofiţerilor români. Toţi copii orfani din Transnistria, cari au susţinut roluri in piesa jucată, au fost viu aplaudaţi de public. CURSURI DE LIMBI STRĂINE. — Uniunea patriotică a organizat de câtva timp cursuri gratuite de limbile engleză, rusă și franceză. MOIMEŞTI CONSTITUIREA SINDICATULUI MUNCITORESC, DIN INDUSTRIA PETROLULUI. — întreaga muncitorime din regiunea petroliferă Moinești (Bacău), s’a întrunit Duminică ,13 Noembrie, în scopul de a se constitui un sindicat. După cuvântările rostite, în care s’a arătat rostul acestei organizări, s’a citit statutul, procedându-se apoi la constituirea comitetului de conducere, care a fost ales prin aclamaţii în persoana d-lor : ing. Ioan Chiţa, de la raf. „Steaua Română“, preşedinte de onoare; Gh. Chircă, distilator „Steaua Română“, preşedinte activ; D-tru Bostan, de la soc. „Moldonaphta“ vice-preşedinte ; Adrian Ciosu, secretar ; Năstase Munteanu, casier; Gh. Stefu, Gh. Motei și Ion Popescu, cenzori ; Matei Codreanu, delegat principal, iar membri, d-nii : Gh. Dumitrescu, Neagu Nicolalie, Const. Pisecaru, Const. Ciosu, V. Spataru, Al. Rotilă, Simion Buruiană, și Zota Ioan. După formarea sindicatului, de sublector, Guţă Necula, din divizia „Tudor Vladimirescu“, intr’o vibrantă și inimoasă cuvântare, a documentat, cu fapte, marele rost ce-l au sindicatele în statul nostru democrat, afirmând că, prin actul istoric din ziua de 23 August, poporul românesc a rupt pentru totdeauna cu trecutul şi de azi înainte, fiind alături de naţiunile unite, pornim la o viaţă nouă. In încheiere, vorbeşte d ing. Ioan Chiţa şi Chircă Gh. întrunirea s’a sfârşit într’o caldă frăţietate. Brăila HOŢI ARESTAŢI. Poliţia a arestat pe tânărul Ivanciu Petrache, din com. suburbană Brăiliţa, str. Plievnei 75, care in complicitate cu ştefan Stoianovici, de 19 ani, originar din Tulcea, str. Costache Negri 38 şi Virgil Gavrilescu, de 17 ani, din str. Dorobanţii Vechi 196, s© specializaseră in furturi de geaman-« tiane. , • NENOROCIRE. — Pe când bătrâna Chita Biserică, din str- Fortunei 13, tvroia să traverseze str. Călărași'*a fost lovită și rănită grav de un autocamion care trecea cu mare viteză. IP IN ATENŢIA ORGANELOR DE RESORT C. F. R. Pentru a evita nenorociri, care se poate întâmpla, călătorilor cari traversează parteld la C. F. R., din dreptul dormitoaror C. F. R. Piatra Olt si cu atât mai mult elevilor scoalelor primare si ai grădinitei de copii, se impune imediat repararea plasei de sârmă, pa ambele laturi ale paralelei, care este deteriorată complet, lipsa ei poate fi fatală, atât ziua cât şinoaptea, cu atât mai mult, cu cât azi camuflajul se menţine. 3 Editura şi Tipografia Societăţii Anonime „Universul”, Bucureşti, România Mica Publicitate Anunţuri minimum 10 cuvinte (1 dată) Lei 300 Anunţuri dela 11—15 cuvinte (1 dată) Lei 500 Anunţuri dela 16—25 cuvinte (1 dată) Lei 700 Anunţurile ce trec de 25 cuvinte se vor taxa toate cuvintele cu 40 lei cuvântul Duminicile şi sărbătorile legale 50% în plus Anunţurile in chenar sau cu clişeu 15/15 mm taxa dubli Anunţurile se vor publica numai in limita spaţiului disponibil CUMPĂRaut"M~"v,il 2 locuri tip vechiu 1927— 1935 preferabil Ford, in stare de funcţionare. Telefon 3.17.35. 5140 FEEDERI BIROUL populaţiei nr. 78, pe numele Petre Căpăţină, eliberat de primăria" corn. Colentina, il declar nul la oricine se va găsi. CAFITAN Aureliu Buiculescu pierzând diploma licenţă filosofie Bucureşti nr. 31993 o declară nulă. 378 CORNELIA Vrânceanu pierzând diploma bacalaureat nr. 497 o declar nulă. 160 DECLAR nule titlurile Impr. Reîntreg. borderou proprietate, cupon Martie 1544 și urmatoarale, avind numerele: 1.959.229, 1.959.230, 0.729.437 0.729.438, 0.729.439, 0.729.440 a 5.000 lei fiecare. _____________ 447 DOI ostaşi primind în Piatra-Olt lada unui Ofiţer să anunţe : Sava Rahoveanu. Dinicu Golescu 19 bis, București. 437— LIVRET de AR.+40 /Reg. C. R. Jos substrada din buzunar. Str. Doamna Ghica nr. 190. Abrăvălu Iun. 351 PIERDUT~diploma bacalaureat 7.075.8087937^fi diploma licenţă drept 166.659/941 pe numele Costov Vladimir pe care le declar nule in mâinile oricui s’ar găsi 637 PIERDUT un galoş de copil in tramvaiul 17, ora 66 oara, in ziua de 22 Noembrie. Rog telefonaţi la 4.28.53. 450 DISPARITY AZ) haine ocazie, paltoane, costume stofe engleze, găsiţi toate măsurile la Mateescu, Lipscani 92, etaj 2,_Croitorie. 5117 ATENȚIUNE ! Mare asortiment haine de blană": susten dela 50.000, lutru dela 100.000, montondoré dela 120.000, astrahan caracul dela 150.000, picioare dela 120.000, calea Călărașilor 11 1._____________________ 4973 ATENŢIUNE ! Vizitaţi cu încredere Blănăria „Ardeleană" Victoriei 77 (Biserica Albă). ____________________________________ 4963 VÂND Landou camion, construesc după dorinţă. Str. Zaharia 38 (Basarab). 391— iTiurrini mitiniftin» . ! RUGAM din tot sufletul d-nii ofiţeri şi trupa VANZARI, CUMPĂRĂRI AUTO.i&,‘îâ p A- w.f.*?• EVACUAŢI. REFUGIAŢI ROG d-nii ofiţeri, subofiţeri şi trupă dacă ştie ceva de fruntaşul Anghel Grigore, Regimentul 5 Dorobanţi, compania Pioneri Oficiul Poştal Militar 147, să comunice părinţilor în comuna Epureşti jud. Vlaşca._________________409— RUGAM din tot sufletul d-nii ofiţeri şi trup 670 dacă ştiu ceva de "Soldatul Mălăescu 9, D-tru să anunţe familia îndurarată. Ionel Hangureanu, str. Lăzureanu nr. 54 Bucureşti. CERERI SERVICIU ETICATAREASA perfectă merg casă mare. strada Marcel Andreescu 59, Dorobanți. __ _ 104 CAUT serviciu bucătăreasă perfectă, str. Cortului nr. 6, prin Romana _____162 CAUT servici contra cameră încălzită, doi copii Colţei 5________________________________30 OFERTE SERVICIU ANGAJEZ jupâneasă servită singură cu acte, recomandaţii. Dorobanţi 159, farmacie. 105 ANGAJEZ om de serviciu Dorobanţilor 86, etaj 277 ANGAJAM distribuitori de ziare cu leafă mare şi rabat. Sarec. Piaţa Brătianu 2, ANGAJEZ lucrătoare, ajutoare, ucenicerie, Episcopiei 6, apartament 8.______ DULGHERI şi ajutori angajez de tutun Timişioara. _5173 croito-304 lucrări Fabrica 412— LECŢII MEDITAŢII ANDREWS lecţiuni engleze, conversaţiunea gramaticală, corespondenţa B-dul Elisabeta, No. 54, etajul II. 4984— ASIGURATI-VA existenţa învăţând stenodactilografia, cursul Rapid, patru săptămâni. Diploma la terminare, dându-şi viitorul, gardul Brâncoveanu veţi prospectul. Oricine poate învăţa for..Şcoala Centrală", Bulc- 32, înscrierea zilnic. Ce- 5071 VÂNZĂRI HOFMOBIL 1929 perfect 700.000 Victor Emanoel 5 între 1—1 CUMPĂRĂRI IMOBILE CUMPĂR 10—12 hectare, teren agricol situat pină la maximum 50 km. de Bucureşti. Adresaţi ziar sub 78 X._________ 435— CUMPĂR urgent casă şi avariată sau teren prezentabil sectorul Galben sau alt sector. Circa 1.500.000. Telefonați 1.23.80 ________408 GARSONIERA centru compusă, vestiar, 2 camere, 11 iunie 11, etaj II. 451 154 ♦41 . t