Universul - Capitala, iulie 1945 (Anul 62, nr. 146-171)

1945-07-01 / nr. 146

UNIVERSAE COMISIILE DE BACALAUREAT Ministerul educaţiei naţionale a numit următoarele comisii pentru examenul de bacalaureat1 teoretic: Com. Nr. 28 BUCUREŞTI., Localul Coleg. „Sf. Sava”. Dau examen colegiul „Sf. Sava” şi lic. „Sf. Iosif” Bucureşti. Preşed.: Basil Munteanu, prof. univ. Buc. franceza. Membri" Gh. Banea, româna Bucureşti ,St. Gheorghiane, istorie Bucureşti; I. Nestorescu, geografie R. Sărat; Virgil Bogdan, filosofie Bucureşti; Iacob Salzberg, latina Bucureşti; Flrrica Serban, st. naturale Bucureşti;" Gh. Simionescu, matern. Bucureştii ;Tudora Ion, fiz. chimice Brăila. 1 Com. Nr. 29 BUCUREŞTI. Localul Ilie. „Gh. Lazăr”. Dau examen lic. „Gh. Lazăr” şi „Pr. Carol”. Preşed.: V. Papacostea, prof. univ. Buc. istorie. Membri: mr. Popa, româna Bucureşti; Gh. Hilt. franceza Bucureşti; Dobre Cristea, geografie Bucureşti; Stanciu Stoian, filosofie Bucureşti; M. Ştefănescu, latina Bucureşti; Gh. Moldovanu, et. naturale Bucureşti; Emil Stoenescu, matern. Bucureşti; Tacoman Amelia, fiz. chim. Bucureşti. Corn. Nr. 30 BUCUREŞTI. Localul lie. „Matei Basarab”. Dau examen lie. ,,M. Basarab” şi Cultura B. Preşed.: N. Petrescu, prof. univ. Buc. filosofie. Membri: Gh. Ionescu româna Buc.; Berc. Donici, sănceză Buc.; Gh. Cioran, istorie Buc.; Clemenţa Popovici, latină Caracal; Angela Mihail, şt. mat. Buzău; I. Stamatescu, matematică Buc.; M. Negru, fiz. chim. Bucureşti. Com. Nr. 31 BUCUREŞTI. Localul Ilie. Mihai Viteazul. Dau examen lie: M. Viteazul şi Schewitz Thieren. Preşedinte : Th. Nes. insp. g-ral, fiz. chim. Buc. Mdbnbri; Alexandrina Popescu, româna Buc.; Şt. Georgescu, franceza Buc.; Cornelia Teodorescu, istorie Buc.; Şt. Dobrescu, geografie Buc.; Emilia Buiculescu, fizica Galaţi; C. C. Dănciuloiu, latina Buc.; V. Teodorescu, st. mat. Buc.; V. Claudius, matern. Bucureşti. Com. Nr. 32 BUCUREŞTI. Localul lie. „Cantemir”. Dau examen lie. „Cantemir”, „Sp. Haret” şi „Sf. Andrei”. Preşedinte: Tr. Gheorghiu, prof. univ. Buc. fiz. chim. Membri: Pr. V. Ionescu, româna Buc.; Al. Beliş, franceza Buc.; Constanţa Niculiţă, istorie Buc.; Andrei Niţulescu, geografia Buc; Ecat. Ispir, filozofie Buc.; Sofia Simionescu, latina Sighişoara; El. Navasart, şt. naturale Buc.; I. Barbălat, matematică Buc. Corn. Nr. 33 BUCUREŞTI. Localul lic. „Gh. Şincai”, „M. Eminescu” şi „Sf. Gheorghe”. Preşedinte: Petre Mirescu, insp. g-ral, matematici. Membri: Gheorghe Ghiţă, româna Buc.; Ermina Neagu, franceza Buc.; Lucia Georgian, istoria Buc.; Gh. Ghica, geografia Buc.; Ecat. Iepir, filozofie Buc.; Viorica Vlădescu, latina Buc.; Ion C. Ionescu, st. naturale Buc.; Gh. Gheorghiu, fiz. chim. Buc. Corn. Nr. 14 BUCUREŞTI. Localul lie. „M. V. Mihai*’. Dau examen lie. „M. V. Mihai”, „C. Brâncov.” şi „B. Delavrancea”. Preşedinte: N. Condeescu, prof. univ. Brașov. Membri: Ana Geslep, româna Buc.; Cucu Stan, istorie Buc.; I. Angelescu, geografie Brăila; Th. Brebenaru, filosofie Buc.; Gh. Popescu-Zimnicea, latina București; C. Raianu, st. naturale Buc.; Alex. Nicolescu, matematici Buc.; M. Stoenescu, fiz. chim. Bucureşti, Corn. Nr. 35 BUCUREŞTI. Localul lic. „T. Maiorescu”. Dau examen lit. „T. Maiorescu“, „A. Vlaicu“ băeţi şi „Prof. Asociaţi“. Preşedinte : Mircea Florian, prof. univ. Buc. filosof. Membri: M. Pârvulescu,română Tg. Ocna, Ecat. Voiculescu, franceză Buc., Margareta Brânduşan, ist. Adjud, Elena Boerescu, geografie Buc., Tr. Lăzărescu, latină Buc., C. Eufrosin şi. naturale Buc., Kahane, matematică Buc., Groze Patriciu, fiz. chim. Buc. Corn. Nr. 3, BUCUREŞTI. Localul lic. „Sp. Haret“. Dau examen elevii înscrişi prin inspectorat. Preşed.: Al. Clerudian, prof. univ. Buc. filosofie. Membri: N. Vasiliu, română, Bucureşti, D. Rubin, franceză Buc., Jäger, istorie Buc.; Eug. Teofăiescu geografie Buc.; Ion Marşala, latină Buc.; Ionescu Ţiţei Maria, şt. naturale Buc.; M. Negrea, matematică Buc.; Maria Feneşan, fiz. chimice Buc. Com. Nr. 37 BUCUREȘTI. Localul lic. „Sp. Haret". Dau examen elevii înscriși prin Inspectorat. Preşed.: Iuliu Vocu, prof. univ. Buc. fiz. chimice. Membri: Gh. Anghel, română Buc.; Fl. Moldoveanu, franceză Buc.; I. Zaborovschi, istorie Buc.; Petroniu Petrescu, geografie Buc.; Eug. Niţescu, filosofie Buc.; Ileana Pătrăşcoiu latină Buc.; Ana Georghiu şt. naturale Buc.; A. Linker, matematică Buc. Corn. Nr. 38 BUCUREŞTI. Localul lie. „Cultura A”. Dau examen elevii lie. Cuitura A. Preşed.: Alice Beneri. Insp. G-rală, filosofie. Membri: M. Vasilescu, română Buc.; Granicer, franceză Buc.; ,dna V. Georgescu, istorie Buc.; Sălceanu, geografie Braşov.; Jean Teodorescu, latină Buc.; Schapp, st. naturale Ploieşti; Gr. Mihordea, matematică Buc.; Eug. Bocicegă, fiz. chimice Buc. Corn. Nr. 39 BUCUREŞTI. Localul „Şcoala Centrală“. Dau examen elevele Şcoalei Centrale. Preşed.: C. Motaş, prof. univ. buc. şt. naturale. Membri: Vel. Demetrescu, română Buc.; Antonin Pierret, franceză Buc.; Letiţia Lăzarescu, istorie Slatina; Cecilie Halunga, geografie Buc.; A. Cruceanu, filosofie Buc.; M. Gabrea, latină Buc.; El. Polihron, matematică Buc.; M. Simionescu, fiz. chimice Buc. Corn. Nr. 40 BUCUREŞTI. Localul lie. „Regina Maria“. Dau examen lie: Reg. Maria şi Moteanu. Preşed.: Eug. Angelescu, prof. univ. Buc. fiz. chim. Membri: Eug. Zaharescu, română Buc.; Anast. Rădulescu, franceză Buc.; Haralamb Năstase, istorie Târgovişte; Atena Rădoi, geografie Buc.; M. Săndulescu, filosofie Buc.; Maria Ionescu, latină Buc.; Al. Dabija, şt. naturale Constanţa; dna Petrescu, matematică Buc. Corn. Nr. 41 BUCUREŞTI. Localul lie. „C. Sylva“. Dau examen lie. „C. Sylva“, lie. evreesc Nr. 6, „Zoe Romniceanu“ şi Negoescu. Preşed.: Iorgu Stoian, Insp. General, latină. Membri: El. Stoenescu, română Buc.; Sofia Floru, franceză Buc.; Polixenia Popescu, istorie Buc.; Olimpia Săndulescu, geografie Buc.; Jeana Călinescu, filosofie Buc.; Corelia Vernescu, şt. naturale Buc.; Elena Matei, matematică Buc.; Olga Ionescu, fiz. chimice Buc. Corn. Nr. 42 BUCUREŞTI. Localul lic. ,Iulia Haşdeu”. Dau examen liceal .,1. Haşdeu“ şi „Focşeneanu". Preşed.: Andrei Oţetea, prof. univ. Iaşi, ist. Mabri: Sofia Gregorian, română Buc.; Vict. Theod. Florian, franceză Buc.; Viorica Pintilescu, filosof. Buc.; Gh. Suţu, latină Buc.; Aglaia Hagiescu, şt. naturale Buc.; El. T. Ionescu, matematică Buc.; Pamfil Simion, fiz. chimice Buc. Corn. Nr. 43 BUCUREŞTI. Localul lie. „D-ţa Ileana“. Dau examen lie. „D-ţa Ileana“, Ort. Cantacuzino şi Notre Dame de Sion. Preşed.: H. H. Sthal, prof. univ. Buc. filosofie. Membri: d-na Golopenţia St., română Buc.; Smaranda Cheheta, franceză Câmpina; Gh. Lazăr, istorie Buc.; Maria Mihaicea, geografie Buc.; M. Duţulescu Ţintea, latină Buc.; Camelia Nădejde, şt. naturale Buc.; Calipso Georgescu, matematică Buc.; Maria Codreanu, fiz. chimice Buc. Corn. Nr. 44 BUCUREŞTI. Localul lie. „A. Vlaicu“ fete (Şcoala primară Ciovică). Dau examen lie. I. A. Vlaicu, evreesc Kreindler şi Sf. Mana. Preşed.: Gh. Oprescu, prof. univ. Buc., franceză. Membri: Eug. Dumitra?, română Buc.; Eug. Ionescu, istorie Buc.; Marg. Dumitrescu, geografic ;Orgovişte; Frocopiescu, filosofie Buc.; Marg. Porcaru, latină Buc.; Ana Kroindler, şt. naturale Buc.; Buf. Balanţei, matematică Buc., Val. Teodorescu, fiz. calm. Lutc. Corn. Nr. 45, BUCUREŞTI. Localul lie fete „Heliade Rădulescu“. Dau examen lie. f. I. H. Răd. ,„Choissy Mangâru“ şi lie. b. Bufetea. Preşed.: N. Gavrilescu, prof. univ. Iaşi, şt. nat. Membri: Valeria Oprescu, română Buc., Virg. Sîreteanu, franceză Buc.; El. Preuţescu, istorie Buc.; Kandel, geograie Buc.; Fl. Ciocanu, la osolie Buc.; Irina Botezatu, latină Buc.; El. Angelescu, matematică Giurgiu. Virginia Grebnic, fiz. chimice Buc. Corn. Nr. 46 BUZĂU. Localul lic. „B. P. Haşdeu“. Dau examen fie băieţi şi fete Buzău. Preşed. : V. Maciu, Insp. G-ral, istorie. Membri: FI. Martinaş, română Buzău; El. Becheanu, franceză Buzău; N. Lipcan, Geografie Buc.; V. Diaconescu, filosofie Buzău; Mih. Popa, latină Buzău; C-ţa Constantinescu, şt. nat. Buc.; Mih. Ionescu, matematică Slatina; S. Stanicov, fiz. chimice, Buzău, Corn. Nr. 47 CONSTANŢA. Localul lie. „Mircea cel Bătrân“. Dau examen lie, băeţi şi fete Constanţa. Preşed.: Tiberiu Ionescu, Insp. Ciral, matern. Membri: FI. Ilicean, română Buc.; Icuţa Mătăsaru, franceză Buc.; E. Ştefănescu, istorie, Constanţa; Jeana Duşa, geografie Constanţa; Dorina Teodoroiu, filosofie Buc.; C. Blum, latina, Constanţa; E. Sanielevici, şt. naturale Buc.J Demetru Tofan, fiz. chimice Buc. Com, nr. 48 CALARAŞI. Localul lie. ,,Ştirbey Vodă”. Dau examen lie, băieţi şi fete Călăraşi. Fneşed.: Al. Elian, prof. univ. Buc. istorie; Membrii: Al. Verdeş, română Buc.; Ion Itonescu, franceză Giurgiu; Gh. Vasilescu, geografie Călăraşi; Gh. Stănescu, filosofie Buc.; David Heyer, latină Buc.; Ana Ghica Pretorian, şt. nat. Călăraşi; Lucreţia Carp. matematică Câmpina. D-na Bârlan, fia. chimice Călăraşi. Corn. nr. 49 C. LUNG-MUSCEL Locului nc. „C. Gogesch‘ Dau examen mnc. băieţi şi iele C. Lung. Fresea.î Dan Simionescu, pro., univ. lasi’ româna. Membri: Lucia Msirinescu, franceza c. Lung. joc. venescu, istorie buc. Ed. păun, geografie buc. Anna Năsturei, liiusone buc. El. Caicescu, latină C. Lungi Alex. Bara, şi. naturale C. Dung.; cezar ivanescu, matemat, Tg.-vişle; coleta Tuşescu, liz. civimice buc. Com. ,nr. Hrtii.iic.AL. Localul lie. ivnnuar. Dau examen Coleg, mnitar „N. napeacu, iic. miut, c. Lung şi Uc. mun. Piteşti. Preşed.: Deon Dicuiescu, prof. univ. Braşov, romana; Membri: I. Shnonica, franceză C. Lung.; V. Lungu, istorie, predeal; 1. conea, geografie buc.; Ernest Stere, illusonie Piteşti; I. Dascalescu, latina C. Lung A. Cernescu, şt. mat. Frodeai; Gn. petrescu, matematică puc.; V. Dumitru, fiz. chimice CLung. corn. nr. 51 PITEŞTI. Localul nic. ,,I. C. Bratianu". Dau examen elevii fie. băieţi Piteşti. Preşed. Ştefanescu Goanga, prof. univ. univ. buc. fii. Membri: Aug. Popescu, romană predeal, al. Nanu, franceza Piteşti, Iulian Matei, istorie Piteşti; P. Gngorcea, geografie buc.; X. L. Giunganu, latina, Piteşti; Gn. Creţu, şt. naturale it. Valcea, E., Mcaţun, matematica piteşti; Ilona Ciocan, Uz, com. Piteşti. Com. nr. 52, PITEŞTI. Localul nc. tear. fete. Dau examen lic. fetii Piteşti şi particulare. Preşed. Gabriel Luaan, prof. univ. buc. matern. Memon: Teod. Stănescu, romana piteşti; X. D. Constantinescu, mine. Tg.-Jiu; D. Băvote, istorie Piteşti; i. D. Crristentinescu, nane. Tg.-Jiu; D. Savoiu, laone Piteşti; I. Vintonic, geografie Piteşti; Piorea Ţuţugan, mosofie buc. V. D.Igneru, rutină Buc.; Arheftoacu C-ţa, şt. nat. buc. Ana dujjşd, tiz. chimice Buc. Corn. nr. 53 UAt jll. Localul lie. „O. Goga''. Dau examen lie. băieţi Gâeşu şi elevi pârtie. Preşep.: V. Iancovici, pion univ. laşi, fiz. chim. Membri! Gn. Aman, romana Piteşti; Matei Costescu, ranceza buc. Stamboliu Ionescu, istorie Tgvişte; Gh. Bălea, geoguane C. Lung; Aurelia Dumitrescu, filoaolie Buc.; Leon Grama, tatană Gaeşin;ţintea, şt. naturale Slatina; Maria boca, matematica Ploeşti. , Cont. nr. 54 PLOEŞTI. Localul lic. „Sf. Petru şi Pavel“. Dau examen elevii lie. băieţi Pioeşti. preşed.: Den Hulubei prof. univ. Buc. matern. Membri: Ana Timotin rom. Buc. FI. Ionescu Vereşti franceza Buc.; Al. Oprescu, istorie Ploeşti; C. Tema, geografie Piteşti; N. Andreescu în iusolie Ploeşti, l. Popescu latia C. Lung; Al. Mănciulescu in. chim. Ploeşti. , Corn. nr. 55 PLOEŞTI. Localul lie. „Despuia Doamna“. Dau examen elevele lie. fete: Ploeşti. Preşed.: Gh. Călinescu, prof. univ. Iaşi rom. Membri: N. Pretorian, franceza Ploeşti; Raul Borbescu, istoria Craiova; Ec. Popa Neacşa, geografie Ploeşti; V. Şerbănescu filozofie Ploeşti; Pr. Stelien Ionescu, latină Buc.; Florica Berbu, Art. nat. Ploeşti. Elisabeta Dociu, matern. Buc. 1, Tomescu fiz. chim. Ploeşti. Com. nr. 56. TÂRGOVIŞTE: Localul lie. „Carabella". Dau examen lie. Pucioasa. Preşed.: Eug. Bădărău, prof. univ. Rec. fiz. chim. Membri: Em. Constantinescu, româna Giurgiu; Al. Marinescu, franceza Buc.; Irina Ştefănescu istorie Buc.; Georgeta Mitru geografie Câmpina; Gh. Popescu, Gâsteşti filosof. Buc.; I. Branduş, latina Târgovişte; Virgil Atanasm, şt. nat. Târgovişte; Constanţa Popescu matern. C. Lung. Corn. nr. 57 CAMPINA. Localul Uc. I. băieţi. Dau examen fie, băieţi şi fete Câmpina. Preşed.: Aurel Nicolau, prof. univ. Buc. f. chim.. Membri: Anichidim Sioilea rom. Câmpina; Fl. Cotea franceza Buc.; Tr. Ciufu istorie, R. Sărat; Stoica Teodorescu, geogr. Ploeşti; El. Iordache filosof. Buc.; Marcela Tomescu, latina Câmpina; const. Săvulescu şt. nat. Câmpina; Marcu Copcescu matern. Focşani. Com. nr. 58 BRAŞOV. Localul lic. „A. Şaguna“. Dau examen lic. de băeţi şi fete. Preşed.: Teodosia Graur insp. gn. franc.; Natalia Popescu, istorie Braşov; C. Zamfiraşcu filosof. Buc.; FI. Ghiţescu, Ilatina Braşov; loan Stoia, şt. nat. I Braşov; Raichmeru, Ciurcu Emilia, mat. Braşov; V. Parpala, fiz. E chim. Braşov, Corn. nr. 59 GIURGIU. Localul nc. „I. Meiorescu“. Dau examen lie.b. şi fete Giurgiu. Preşed.: Aurelia Ştefănescu, rom. Giurgiu Membri: M. Bantaş, franc. Bucureşti. Polixenia Segeanu,geogr. C. Lung; N. Mihail, filosof. Giurgiu; Vichentie Jeane, latina Pucioasa; Udrescu Pretor, şt. nat. Călăraşi; Hollingher mat. Buc., Gulian Hortansa fiz. chim. Buc., Petra Popescu, istorie Buc. INSPECTORATUL ŞCOLAR REGIONAL GALAŢI Corn. nr. 60 GALAŢI. Localul 11c. „V. Alecsandri“. Dau examen lie. V. Alecsandri, lie. evreesc băieţi Galaţi şi lie. băieţi Tulcea. Preşed.: Cezar Perfenie, prof. univ. Buc. fiz. chim. Membri: Măndiţa Grigorescu, română Tulcea; D. Herşcovici, franceză Galaţi; Ion Abramiuc, geografie Bacău; Sabina Petrescu, filosofie Brăila; Enrich Toller, latină Bârlal; Păuna Titu, şt. naturale Tulcea; Weiss Leon, matematică Galaţi. , Com. nr. 61 GALAŢI. Localul lie. ,M. Kogălniceanu“. Dau examen fie: N. Kogălnic, ortodox, Notre Dame şi evreesc fete din Galaţi şi fie. fete Tulcea. Preşed.: I. Botez, prof. univ. Iaşi, şt. naturale. Membri: Angela Dumitrescu, română Brăila; Suzana Labia, franceza Tulcea; Gh. Boureanu, istorie Tecuci; N. Canţ, geografie Galaţi; D. Georgescu, filosofie Galaţi; Ec. Faur, latină Tecuci; Grigore Sapura, matematică Galaţi; Isec Mocanu, fiz. chimice Buc. Corn. nr. 62 BRAILA. Localul lie. „N. Bălcescu“. Dă examen lie. N. Bălcescu. Preşed.: D. Panaitescu Perpessicius, insp. g-ral română. Membrii: Malend® Temistocle, franc. Brăila; Stelian Consttantinescu, istorie Brăila; Căpitanu Otilia, geografie Bacău; I. Teodoru, filosofie Focşani; Val. Fetrescu, latină Buc.; Gh. Olaru, şt. naturale Galaţi; Lizeta Petriceanu, matematică Brăila; Eug. Sălceanu, fiz. chimice Brăila. Com. nr. 63 BRAILA. Localul lie. teor. fete. Dau examen lie. teor. şi Sancta Maria Brăila. Preşed.: Al. Pantazi prof. univ. Buc. matematică. Membri: Melanie Filimon, română Brăila! I. Popovici, franceza Focşani; Pozana Ortansa, istorie Brăila; Olga Paxianie, geografie P. Neamţ; M. Radu, filosofie Buc.; Valeria Aldiş, latină Brăila; Sânjoan, şt. naturale Braşov; V. lacomi, fiz. chimice Tecuci. Corn. nr. 64 R. SARAT. Localul Uc. „R. Ferdinand“. Dau examen fie, băieţi şi fete R. Sărat. Preşed.. Gh. Dumitrescu, insp. g-ral, matematică. Membri: I. Memdiuc, română Buc.; T. Lupăşteanu, franceză R. Sărat; Ana Moţoc, istorie Buc.; Tudoran, geografie Iaşi; Fl. Cristea, filoz. R. Sărat; D. Crăciun, latină R. Sărat; Maria Fl. Morţun, şt. naturale Buc. Revent Vict., fizico-chimice Galaţi. Corn. nr. 65 Focşani. Localul fie: ,,Unirea". Dau examen lie: băieţi şi fete Focşani. Preşed.: N. Cosmovici, prof. univ. Buc. şt. naturale. Membri: Apostol, română Focşani; Al. Teodorescu, franceză Roman; Gh. Dobre, istorie Roman; Cartagina Irodeanu, geografie Focşani; Aur. Georgescu, filosofie Focşani; Maria Grigorescu, latină Focşani! Val. Iorganda, fiz. chimice R. Sărat. Com. Nr. 66 BÂRLAD. Localul iic. „Codreanu” dau examen fie: băieţi şi fete Bârlad. Preşed. I Costeanu, prof. univ. fiz. chimice ; Membri: Rahela Michiu, română Constanţa; Liv. Baldovin, franceză Iaşi ; Ana Gheorghiu Pintilie, istorie Adjud ; Chesim Ştefan, geografie Vaslui; Gh. Condurache, filosofie Iaşi ; Pârvu Luciliu, latină Bârlad ; El. Macrineanu, şt. naturalie Brăila ; Gârniţeanu, matematică Huşi. Corn. Nr. 67 TECUCI, Localul lic. „D. A .Sturdza”, dau examen lie: băieţi şi fete Tecuci. Preşed.: Şerban Ţiţeica, prof. univ. Iaşi, fiz. chim.; Membri : G. Solomon, română Tecuci; C. Tancovici, franceză Tecuci; Al. Moţoc, istorie ; Aurora Ionescu, geografie Buzău ; Elena Mărdărescu, filosofie Bucureşti; A. Pârcălăbescu, latină Galaţi ; Al. Alexinschi, şt. naturale Tecuci , Em. Gaiu, matematică Vaslui. INSPECTORATUL ŞCOLAR REGIONAL SUCEAVA Com. Nr. 68 SUCEAVA. Localul lie.teor. băieţi. Dau examen liceele din Suceava, Rădăuţi, Dorohoi, Pomârla şi C. Lung-Mold. Preşed.: Grămadă, prof. univ. istorie Suceava. Membri: E. Scripcaru, română Fălticeni; I. Botezatu, franceză Dorohoi ; Toader Alaci, geografie Suceava ; Georgeta Folescu, filosofie Rădăuţi; Tr. Suhan, latină C. Lung-Mold.; I. Hopmaier, şt. naturale Botoşani ; Em. Entner, matematică Dorohoi ; Olga Scutelnicu, fiz. chim. Suceava. INSPECTORATUL ŞCOLAR REGIONAL IAŞI Corn. Nr. 69 BACAU. Localul fie. „R. Ferdinand”. Dau examen fie, băieţi şi fete Bacău. Preşed.: Al. Triandaf, insp. g-ral matematică . Membri : Gh. Popescu, română Bacău; Sascuteanu H., franceză Bacău. D. Alilimcăi, istorie P. Neamţ M. Motoc, geografie Bacău; Vict. Baraschiv, filosofie Bacău; Gh. Socoliuc, latină Roman; Nina Fântea, şt. naturale Iaşi; C. Ceocârlanu, fiz. chimice Roman. Corn. nr. 70 BOTOŞANI. Localul lie. „Laurian“. Dau examen lie. băieţi şi fete Botoşani şi lie. băieţi Fălticeni. Preşed.: N. Macarievici, prof. univ. Iaşi şt. nat.; Membri: N. Răutu, română Botoşani; Sibi Char., franceză Botoşani; Petre Chichifoi, istorie Botoşani; Gh. Alexandrescu, geografie Botoşani; Grig. Ilie, filosofie Fălticeni; Tucaliuc, latină Iaşi;Benone Constantinescu, matern. Iaşi. Virginie Stino, fiz. chimice Făltili. Com. nr. 71 VASLUI. Localul lie. ,,M. Kogălniceanu“. Dau examen lie. băieţi Vaslui şi Huşi. Preşed.: P. Drăgoescu, Insp. g-ral. latină. Al. Dobrescu, română Brăila; D. Răşcanu, franceză Vaslui; lOct. Mărculescu, istorie Vaslui; Cleopatra Dobre, geografie P. Neamţ; D-na Georgescu, filosofie Iaşi; Regina Gh. Florea, şt. nat. Iaşi; Maria Sălceanu Dumitrescu, matern. Buc., C. Ionescu, fiz. chimice Iaşi. Corn. nr. 72 PIATRA NEAMŢ. Localul 11c. „Petru Rareş“. Dau examen fie: băieţi şi fete P. Neamţ. Preşed.: Tr. Gheorghiu, insp. g-ral, filosofie. Membri: Camelia Mihail, română Bacău; Oct. Gheorghiu, franceză Iaşi; Aurel Rotundu, istoria P. Neamţ; Aniţescu Virginia, geografie P. Neamţ Oct. Tesciuc, latină Iaşi; J. Stratilescu, şt. naturale P. Neamţ; M. Pascu, matematică P. Neamţ; Măria Nicu, fiz. chimice Tg. Ocna. Corn. nr. 73 ROMAN. Localul lic. „Roman Vodă“. De examen Iic. băieţi şi fete Roman. Preşed. Paul Nicorescu prof. univ. Iaşi, istorie; Membri: Margareta Serghie, română Iaşi; Alex. Polcovnicii, franceză Iaşi; Ilie Ploşniţă, georgrafie Roman; Gherman Matilda, filosofie Romen! Elena Spătaru, latină Galaţi; Felder Sigman, şt. naturale Roman; Vladimir Suhosechei, metem. Roman; I. Teodorescu, fiz chimice P. Neamţ. Com. nr. 74 IAŞI. Localul lic. „Naţional". Dau examen liceele băieţi şi fete din Iaşi. Preşed.: C. Balamuş, prof. univ. Iaşi, latină; Membri: D. Gafiţeanu, română Iaşi; C-ţa Ionescu, franceză Iaşi; Dan Mircea, istorie P. Neamţ; Zenia Pettrovanu, geografie Iaşi; Vict. Sabin, filosofie P. Neamţ; Matilda Diace, şt. naturale Iaşi; I. Andreescu, matematică Iaşi; El. Parteide, fiz. chimice Iaşi. INSPECTORATUL ŞCOLAR REGIONAL CRAIOVA Com. nr. 18 CRAIOVA. Localul Coleg. „Carol I“. Dă examen colegiul „Carol I“ Craiova. Președ.: Popescu Telega, prof. univ. Buc. franceza; Membri: Toma Măruţă, româna Craiova; Al. Papagheorghe, istorie Craiova; St. Sălceanu, geografie Braşov; O. Scorţeanu, filosofie Bucureşti; El. Ionescu, şt. naturale _ Craiova; Mircea Negru» matematica Bucureşti. I. Teodorescu, fiz., chimice Craiova. Corn. nr. 19 CRAIOVA. Localul lic. „Fr. Buzeşti“. Dau examen Uc. „Fr. Buzeşti“ ».Urziiceanu” şi ortodox fete Craiova. Preşed.: D. Pipile, prof. univ. Bucureşti latina; Membri: Gh. Botez, româna Slatine; D. Tudor, fanceza Craiova; C Costescu, istorie Craiova; M. Constamtinescu, geografie Bucureşti; Eug. Dragomir, filosofie Bucureşti; Ion Runcu, şt. naturale Craiova; Elisabeta Bociu, matematică Bucureşti. Ignat, fizicochimice Bucureşti. Corn. nr. 20 CRAIOVA. Localul lie. „Elena Cuza”. Dau examen lie. „Elena Cuza” şi „Regina Elisabeta” Craiova. Preşed.: N. Teodorescu, prof. univ. Buc. matern. ; Membri : Gh. Tomescu, româna, Craiova; Lucia Mărăscu, franceza, Craiova; S. Teohari, istfifie, Craiova; N. Teodorescu, geografie, T. Severin; T. Bărcănescu, filosofie, Craiova; Angela Teodorescu, latina, Bucureşti; Virg. Andrievici, st. naturale, Craiova; Gr. Drăguţ, fiz. chimice, Craiova. Corn. nr. 21 CRAIOVA. Localul lic. militar „D. A. Sturdza”. Dau examen lic. militar „D. A. Sturdza” şi „Regele Ferdinand” Craiova şi luc. militar „M. Viteazul” Timişoara. Preşed.: Ion Zamfirescu, prof. univ. Buc. filosofie; Membri: C. Ionescu, româna, T.Severin; D. M. Ioanid, franceza, Craiova ; Gh. Petrovici, istorie, Pitești; Gh. Alexiu, geografie, Craiova; Gh. Dogaru, latina, Craiova; Aug. Balint, st. naturale, Craiova; Aurel Viciu, matern, Timișoara; Const. Iliescu, fiz chimice, Craiova. Com. nr. 22 TG. JIU. Localul lip. „T. Vladimirescu”. Dau examenucu băieţi şi fete Tg. Jiu. Preşed.: C. Marinescu, prof. univ. Buc., istorie ; Membri : Olga Pârvulescu, româna, Tg. Jiu; V. Glonţ, franceza, Bucureşti; Angela Roşea, geografie, Tg. Jiu; C. Fortunescu, filosofie, Tg. Jiu; Florica Popescu, latina, Tg. Jiu; V. Arjoca, şt. naturale, Tg. Jiu; Maria Turcea, matern. Tg. Jiu; Vasile Vasiliu, fiz. chimice, Tg. Jiu. Com. nr. 23 R. VÂLCEA. Localul „Al. Lahovari”. Dau examen lie. băeţi şi fete R. Vâlcii şi lie. monahal Bistriţa. Preşed.: Eug. Stihi, prof. univ. Iaşi, matern.; Membri: B. Marinovici, româna, R. Vâlcii; Ju. Şeicu, franc. Piteşti; Miron Mirodot, istoria, Slatina; C. Braga, geograf., R. Vâlcii; I. Schileru, filosofie, R. Vâlcii; G. Bălan, latina, Ploeşti; Gh. Vasiliu, şt. naturale, Sibiu; Jitaru, fizico-chimice, R. Vâlcii. Corn. nr. 24 SLATINA. Localul lic. „R. Greceanu”. Dau examen fie, băieţi şi fete Slatina. Preşed.: Şerban Cioculescu, insp. gen., franceza ; Membri: Maria Desvaldi, româna, Slatina ; Ion Florea, istorie, Slatina ; N. Stoica, geografie, Slatina; E. Ghimpeţeanu, filosofie, Slatina; Marin Predescu, latina, Slatina; Iosif Bătăreanu, şt. naturale, Craiova ; Leonid Trofim, matematici, Calafat; Eug. Melinescu, fizico-chimice, Craiova. Corn. nr. 25 CARACAL. Localul lie. teoretic băieţi. Dau examen lie. băieţi şi fete Caracal şi lie. Corabia. Preşed.: R. Ionescu Gregorian, insp. gen., româna; Membri : D. Voiculescu, franceza, Bucureşti; Eliza Rocoş, istorie, Craiova; Lucreţia Constantinescu, geogr. Corabia; Petre Vlad, filosofia, Caracal; Georgeta Predeţeanu, şt. naturale, Caracal; Maria Paveţ, latina, Craiova; Al. Comănescu, matematica, Craiova; El. Gârleanu, fizico-chimice, Bucureşti. Corn. nr. 26 T. MĂGURELE. Localul lie. teoretic băieţi. Dau examen lie. băieţi şi fete T. Măgurele. Preşed.: Marin Lişcu, prof. univ., Bucureşti, latina; Membrii: N. Bărbătescu, româna, Bucureşti; Gh. Ionescu, franceza, Bucureşti; Valeria Dincă, istorie, T. Măgurele; Gh. Tănăsescu, geografie, T. Măgurele ; Eug. Demetrescu, filosofie, T. Măgurele; Maria Săndulescu, şt. naturale, T. Măgurele; Clara Cernăianu, matern., Bucureşti; Marg. Petrovici, fiz. chimice, Bucureşti. Această publicaţie ţine loc de ordin. Examenul începe la 6 Iulie, ora 8 a. m. In regiunea inspectoratelor Suceava şi Iaşi (Bacău, Botoşani, Vaslui, Piatra Neamţ, Roman şi Iaşi), examenul începe la 10 Iulie a. c. Preşedinţii vor înlocui pe membrii care nu se vor prezenta până în ziua de 7 Iulie, prin profesori din localitate sau împrejurimi, anunţând ulterior ministerul. Pentru Bucureşti se cere înlocuirea prin direcţia învăţământului secundar din minister. Directorii de şcoli vor îngriji de a înlesnii posibilităţile de găzduire şi masă, fireşte contra plată. Profesorii definitivi, care nu au fost niciodată in comisii de bacalaureat, sau au fost de puţine ori, să anunţe ministerul — direcţia învăţământului secundar, — spre a fi avuţi în vedere la o viitoare sesiune. După publicarea comisiilor nu se mai face nicio schimbare în repartizarea candidaţilor. Examenul scris se dă la română, franceză, matematici sau latină şi ţine 3 (trei) ore. Examenul oral se dă la română, franceză, istorie, geografie, filosofie, matematici sau latină, fizico-chimice sau şi. naturale, după secţia urmată. Taxa de examen este de 10.000 lei cu posibilități de scutire pentru cei realmente săraci. SEZONUL PE VALEA PRAHOVEI Un comunicat al oficiului de turism în Predeal „Oficiul local de turism din Predeal desminte oficial toate zvonurile care circulă prin București, în legătură cu întreaga regiune de pe Valea Prahovei. Sezonul de vară este asigurat din toate punctele de vedere, fiind liberă venirea şi staţionarea vizitatorilor. Aprovizionarea este bună, urmând ca în urma demersurilor făcute prin înmulţirea mijloacelor de transport, să se asigure cantităţile de alimente, pentru populaţia locală şi cea venită pentru odihnă sau sănătate. Nu se fac evacuări, iar rechiziţiile efectuate au fost făcute numai pentru un număr restrâns de vile nelocuite sau neîngrijite. Oficiul local de turism a făcut toate pregătirile pentru a asigura un sezon de vară satisfăcător pentru un număr cât de mare de vizitatori“. Solemnitatea închideri amilit şcolar Cuvântarea d-lui ministru Şt. Voitec, Ziua de 29 iunie este tradiţionala zi a închiderii cursurilor la şcolile secundare. Toate şcolile din ţară au aruncat astăzi o privire retrospectivă asupra realizărilor unui an de muncă. Liceul „Spiru Haret” — unul din cele mai alese licee ale Capitalei — a avut anul acesta privilegiulde a-şi desfăşura serbarea de închidere a anului şcolar în prezenţa d-lui miniştri al educaţiei naţionale Şt. Voitec şi a d-lui secretar general Miron Nicolescu. Au fost deasemenea prezenţi d-nii prof. George Şerban, Insp. J. Biok, V. Haneş, prof Gabriel Ţepelea, prof. Aurel Tita, prof. Ilie Neagoe, prof. David Popescu şi un mare număr de părinţi şi prieteni ai şcolii. La ora 9,30 păr. Tomeanu şi păr. V. Ionescu oficiază un scurt Te-Deum după care corul liceului execută câteva bucăţi clasice şi româneşti iar selecţionaţii pentru gimnastică execută impresionante demonstraţii fizice. Elevul Cunescu Dinu, din cl. ViI-a arată realizările societăţii de lectură iar elevul Vasiliu din cl. VIII-a aduce mulţumirile tinerilor absolvenţi faţă de aşezământul de cultură care le-a îndrumat paşii. D. director George Şerban, salută prezenţa d-lui ministru Voitec, prezenţă pe care o consideră drept o distincţie pentru opera educativă a şcolii şi prezintă, apoi activitatea şi momentele mai importante ale acestui an şcolar. D-sa arată o instructivă statistică şcolară. Liceul Spiru Haret a avut în acest an 771 elevi, majoritatea proveniţi din pătura intelectuală a Capitalei. Dintre aceştia au fost promovaţi 66%, au fost declaraţi corigenţi 24%, repetenţi 5%, restul fiind transferaţi, amânaţi sau retraşi. In încheiere d. director mulţumeşte corpului profesoral şi al elevilor pentru munca depusă. CUVÂNTUL D-LUI MINISTRU VOITEC In încheiere a luat cuvântul d. ministru Voitec, care după ce a mulţumit corpului profesoral pentru munca depusă, a declarat în esenţă următoarele: Am venit la acest liceu — unul din cele mai renumite din ţară — pentru a face un popas la sfârşitul unui an de muncă. Mulţumită M. S. Regelui, a organizaţiilor politice realmente democratice, mulţumită Armatei Roşii şi armatei noastre, anul acesta şcolar s’a desfăşurat prin actul de la 23 August sub altă zodie, aceea a democraţiei şi a libertăţii. Ideile fasciste şi nesănătoase au fost alungate din tscoli făcându-se loc în loc de aţâţare şi ură, dragostei pentru progres şi cuiturnă. Vom merge înainte pe drumul curăţirii şcolii de tot ce e nesănătos, vom merge înainte pe drumul democratizării şcolii, pentru a se bucura die lumină fiii tutror straturilor sociale, fiii muncitorilor şi ai plugarilor, ai săracilor şi ai nevoiaşilor. Democratizarea şcolii va fi urmată cu hotărâre de la şcoala primară până la Universitate, D-voastrtăi aveţi ca patron aci pe Spiru Haret, marele iubitor de ştiinţă şi de popor. Urmaţi exemplul lui de a îmbrăţişa cu aceeaşi căldură lumina ştiinţei şi pe cei de jos, pe fiii poporului. D-l ministru Voitec a donat apoi 25.000 lei pentru un elev merituos dar sărac. Banii au fost daţi de d. director elevului Petrescu Ştefan, din cl. II-a, fiu de muncitor şi premiant al clasei. Se trece apoi la distribuirea premiilor şi menţiunilor . In mod special a fost remarcat elevul Barcă Frunzache din cl. I-a, care pe lângă notele bune la studii a expus trei naturi moarte şi desene ce trădează un excepţional talent pentru pictură. Serbarea a luat sfârşit la orele 11 a. m. --------©•'-------- De la Societatea ştiinţifică a corpului sanitar iiili Societatea ştiinţifică a corpului sanitar militar din Bucureşti ţine şedinţă ştiinţifică la sediul său de la spitalul militar Regina Elisabeta. Luni 2 iulie orele Hrim, cu următoarea ordine de zi: I. Chestiuni administrative; II. Prezentări de bolnavi: 1. Medic maior dr. Lupulescu I. Ioan, medic sltV rez. Ghieorghiu Matei, medic intern Caracas: Sindrom de lob frontal. III. Comunicări: 1. Medic maior dr. Victor Ionn erou,învaliidlitatea rifaxilo-facială. 2. Medic col. dr. Mircea Constantinescu, medic maior dr. Nicolau, medic cpt. dr. Stoenescu Alexandru: Asupra a două cazuri de cezariană iterativă. 3. Medic lt. col. dr. Costescu Petre: Scofedalul forte ca anestezic general. 4. Medic lt. col. dr. Gherghemescu Ştefan, medic cpt. dr. Tomescu Ioan, medic lt. intern Dumitru Ştefan. Constatări clinicei şi terapeutice asupra a 868 cazuri de tifos exantematic, din epidemia din 1944—45. 5. Medic maior dr. Bucşa Teofil şi medic d cpt. dr. Ivan I.: Consideraţiuni patogenice asupra unui caz de purpură acută hemoragică trombopenică post-neosal varsanică. BUCUREŞTI IMIOM TIMIŞOARA zilnic CURSE DE PASAGERI CU AUTOTURISME Transporturi regulate de mărfuri şi coletărie, cu autocamioane în toată ţara. Preţuri excepţional de reduse. Adresaţi: n UI Transporturi Episcopiei 3 bis, etajul I, Tel. 5.35.11 şi 4.62.71. R. C. 785/945 CAMIONETA 800 Kgr. pleacă în orice direcție, atât local cât și provincie, cu mărfuri sau pasageri Telefon 3.95.60 4006 Imobil sănătos și încăpător, central sau semicentral, cumpăr imediat având 2 apartamente, unul liber imediat și ceva teren. Oferte detailate serioase se vor depune la „Publicom“, Pasagiul Comedia 6, sub „Imobil” 4006 RADIO-BURSA Filitti Nr. 2 (prin Calea Victoriei) Telefon 5.04.42 Aparate noi, amplificatori, reparaţii domiciliu, lămpi DOMNILOR 4012 întrebuinţaţi după bărbierit EAU D’ANGE Catifelează, desinfecteazţt şi înlătură iritaţiile pieței. La droguerii, parfumerii Depozit: „Trizoi“ Bratului, 15 Telefon 2.86.12 WAS/ff 4008 FARMACIST cu capital, caută combinație farmacie sau droguerie. Telefon 3.06.87. 27 ■»♦♦♦♦♦♦*♦ ♦♦♦♦.»■»♦»♦♦♦■»♦-având imobil central 1 900 m. p. avariat în parte venit anual 2.500.000, plus 2 apartamente libere, complect refăcute. Tel. 5.96.34—7.18.47 orele 8—10, 18—20. ii Telef. 3.40.72 247 ALLOÜ! Confesionaţi-vă din lâna dumneavoastră — „STOFE FINE" — Din saltele sau plăpuirii uzate executate de: „Maestrul NICU" Str. Şepcari, 10, Et. Bl. CAUT 58 apartament central pentru închiriere, compus din trei sau patru camere cu calorifer. Telefon 2.06.45 între 8—10 dim. şi 3—5 după amiazi. Intermediari excluşi. DEPOZIT DE FABRICĂ vaci vechi, cu pivniţă, pentru depozitat 9X4.50 se predă sau primeşte combinaţii pentru engros textile şi ciorăpărie. Telef. 3.71.24. 8.13. ■ 228 ROESENDORFER Superb instrument necântat 2.500.000. Telefon 7.09.74. 40 dublu de grâu 800X300 nou ,unde Cândea Calea Griviței 107 HALATE și SALOPETE furnizează „CARO Telefon 5*37*61 Reg. Com. 2198/938 20 CEDEZ OLĂNEȘTI HOTELUL BAILOR două camere Iulie. Telef. 3.72.56 Tipografie căutăm spre închiriere telefon 3.80.38 229 COOPERATIVELE şi ECONOMATELE din întreaga ţară se pot aproviziona cu PERII - PENSULE ŞI BIDINELE de la fabrica F . TOPARCEANU Calea Moşilor 51 — Bucureşti — Telet 4.58. 48 295 PARCELAREA breaza JUDEŢUL PRAHOVA km. 103, şos. Bucureşti-Braşov. Proprietatea: C. Basarab Brâncoveanu Vinde parcele de case şi vile Informaţiuni: BUCUREŞTI: Administraţia Centrală, B-dul I. C. Brăvtianu 35 A, Etaj III. Telefon 3.36.44. CAMPINA: Alexandru Obiak, str. Mihai Bravu BREAZA : Administraţia Brâncoveanu, Telefon 10. TECHIRGHIOL Vila MICA BELONA şi BĂILE HAGI PANDELE cu instalaţii ultramoderne, funcţionează dela 1 Iulie—» 1 Octombrie 1945 ! Preţurile mai reduse ca orice staţiune din ţară, reţineţi ca»« mere din timp. Se fac angajamente pentru funcţionarii Instituţiilor publice. Direcţiunea Fati Fiii. 245 Vacanţa la MARE CARMEN - SYLVA Vila „Sabina V* se deschide la 3 iulie a. c. Vila Sylvia » „ „ d „ » TERIRGHIOL - BĂI Hotelul Băilor Simionescu se deschide la 3 iulie a. C- Ultimei* camere să pot reţine la „Loyd, Comp. de voiaj, București, Calea victoriei 33, Telefon 3.56.64. 215 CAUCIOURI CUMPĂR 34x7 sau 32 x 6 t și 32 x 6 noi sau perfectă stare Telefon: 1.11.80 t ♦♦♦♦♦♦ ♦ ♦♦»♦♦♦♦♦♦. Economatul de Aprovizionare No. 2 DIN BUCUREȘTI, STR. DOAMNEI No. 25 cumpără prin bună învoială următoarele mărfuri în cantități mari: LEMNE, ULEI COMESTIBIL, UNTURĂ, BRÂNZĂ TELEMEA, CAŞCAVAL, ARPACAŞ, PASTE FĂINOASE, GRIŞ, FASOLE ALBĂ, SĂPUN DE RUFE şi BAIE. Ofertele cu mostre se depun la adresa de mai sus. ______ 22 LACHE vă invită să vizitaţi magazinul propriu cu articole DE SPORT, VANATOARE - FOTO , RADIO şi Asortiment pentru Pescuit B-DUL ELISABETA No. 2 (Sub Terasa Cercului Militar)._____ 40 ♦ ♦ ♦ t♦ »♦ 11 ♦ »♦»♦♦♦♦♦♦ + ♦♦♦♦♦♦»♦♦+♦♦• TRANSPORTURI „BRATISLAVA" S-a mutat în Str. Mihai Vodă 15 (Vama Poştei) Execută transporturi garantate cu autocamioane şi turisme în toată ţara Curse speciale pentru mărfuri BUDAPESTA Reg. Com. 1380/938 Telefon 4.34.19 ♦ M »♦♦»+ ♦♦♦»»»♦♦♦ »♦.»♦4 ♦♦♦♦♦♦ » »4 CURSE ZILNICE BUCUREŞTI — BUŞTENI ca autocamioane execută 4.98.30 ATENŢIUNE AUTOMOBILIŞTI! Specialişti străini cu practică de 25 ani în branşa automobilistică, execută orice fel de revizii de motoare, în special la maşini tip sport şi întocmesc devize şi expertize. Orice lucnt se execută prompt şi sub depline garanţii. Răspuns ziar sub 52 A. 8 Uleiuri „RENfl“ pentru făcut uşor ApS de Colonia, Laţumi, Tarfumuri, Esenţe pentru făcut rom, ÎnQueruri, vermuti, mastică şi siropuri. Depozit ,,OPAC“, Str. Doamnei (Galeriile Blanduziei, etaj), Bucureşti. R, fi. 1398/33 Constructori. Depozitari se vinde lemnăria, nisipul şi fierăria din apărătoarea faţadei ziarului „Universul". A se adresa la administraţie Angajem: STRUNGARI, MECANICI, Fierari, Tinichigii specialişti Auto, Practicanţi şi Ucenici. Garajul NICOLAU Str. Morilor 18, Lemetm. 57 )♦♦♦♦♦♦♦♦»■»+ Direcţiunea Conductelor C. F. R. STR. SEVASTOPOL Nr. 26 Cumpăra 2-3 pompe de aburi pen* »tru pompare de benzină, preclung 11 atm. aburi, 30 a tm. lichid, debit 100-150 mc/oră și 3-4 cazane aburi Cornwall 12 atm- 80-120 mlp. supr. de încălzit, cu accesoriu, pompe da alimentare, coșuri, atc. uzate însă În perfectă stare. 1211«' + + + 4 + ♦♦♦♦♦- STEJAR lemn de lucru 1000 m. c. VÂND Tel 1.04.569 l