Universul - Capitala, octombrie 1945 (Anul 62, nr. 224-249)

1945-10-01 / nr. 224

EXPOZIŢIILE Di Luna Septembrie este începutul la noi al anului artistic. Tradiţia era însă ca în această lună să nu se încerce nimic de prea importante proporţii, de vreme ce „amatorii nu s’au întors încă în Bucureşti”. Dar ceea ce era exact altă dată, nu poate fi exact acum, cum, de altminteri, nu a fost exact nici anul trecut. Rari , sunt cei care şi-au putut permite luxul unei velegiaturi ceva mai prelungite. Totuşi, ca şi în anii trecuţi, expoziţiile din Septembrie sunt mai degrabă manifestări de tineri, care acum vin pentru prima dată în contact cu publicul. Este totuşi o excepţie: expoziţia de la Cărmanul Artei, cu tema ceva cam prea vastă şi prea ambiţioasă, despre om şi natură. Aici, alături de câteva opere este celor care se găsesc la începutul carierii lor, ni se oferă unele admirabile lucrări, din colecţii particulare, pe care nu prea avem ocazia să le cunoaştem altfel Aşa este un splendid cap de evreu, de Grigorescu, tot aşa de frumos şi de solid pictat ca un Leibl, şi un peisaj cu un cer minunat, de Andreescu, cum şi două mari tablouri de Petrescu, din cea mai bună manieră a sa. Nu lipsesc nici câţiva foarte frumoşi Pallady, din ultima perioadă a artistului şi unnobil Togo Catarg. La Ateneu expoziţia lui Vlaicu Ionescu este cu mult cea mai interesantă. Nu vreau să spun prin aceasta că ea este foarte reuşită, şi nici că artistul a ajuns să se exprime sincer şi netulburat. De altminteri, el este aşa de tânăr, încât va mai avea mulţi, foarte mulţi ani de învăţătură şi de experienţă înaintea sa. Este un an- LUNA SEPTEMBRIE de prof. G. OPRESCU rodidact, cum sunt câţiva alţii din generaţia sa, şi n’a văzut decât expoziţiile de la noi — deci cu un orizont restrâns al artei —, dar a răsfoit revistele. A început printr-o pictură de gen mai clasic, cum se vede din două portrete, expuse acum Şi-a dat poate seama că, fără şcoală, în direcţia aceasta drumul e mai greu. A adoptat atunci un gen, în care deformarea este de rigoare, cu exagerări vroite, pentru expresivităţi. Nici acest procedeu nu e prea nou, nici prea original. Deşi sentimentul cu care sunt imaginate scenele are în el ceva frenetic, el nu ne mai sperie. Şi nu aceasta este calitatea artistului care merită să ne reţie atenţia. Ce ne interesează este mai ales nevoia reală de a recurge la o compoziţie închegată şi la un colorit riguros, în care notele dominante sunt verdele şi un brun cald, roşiatic. In tabloul în care a introdus mai multe nuduri de bărbaţi şi de femei, amintind de unele opere din tinereţe ale lui Cézanne, şi de Jupiter şi Antiopa lui C°regio, şi-a dat osteneala să imagineze ceva de mari dimensiuni, în care este avânt şi mişcare, dacă forma lasă de dorit. In direcţia aceasta, atunci când cunoştinţele sale se vor fortifica, ni se pare că-şi va găsi drumul. In orice caz, d-sa merită să fie urmărit Dar, dacă ne crede pe cuvânt, ar fi bine să renunţe la subiecte ca: De unde venite, unde mergem?, Posedatul, Angoisse, etc Cine le tratează cu succes, nu o poate face înainte de a stăpâni temeinic meşteşugul ceea ce nu este deocamdată cazul lui Vlaicu lett eseu. NOUI NORME IN COLECTAREA VITELOR PENTRU ARMISTIŢIU Comisariatul General al Executării Armistiţiului comunică: Pentru executarea obligaţiunilor care rezultă din Convenţia de armistiţiu, se va proceda după cum urmează: 1. Colectările de cai pentru art. 11 și 12, se vor face conform dispoziţiunilor, din decretul lege de vânzare cumpărare nr. 269 din 1945. 2. Colectările de bovine, ovine, porcine pentru art. 10, 11 și 12, se vor face prin cumpărări, direct din oboare.3. Cotele de cai, bovine, ovine, porcine, repartizate pe judeţe, rămân cele stabilite anterior. 4. In cazul când organele mandatare, Centrele de Exploatare, nu vor putea asigura cotele pe această cale, colectările se vor face prin repartizări de sarcini pe comune, de către Prefecturile de judeţ. 5. Cumpărările se vor face la preţurile fixate de guvern, prin dispoziţiile în vigoare. Acest comunicat va fi afișat de către organele administrative, în toate comunele. Un ultim avertisment dat comercianţilor din pieţe Primăria municipiului Bucureşti , un ultim avertisment comercanţilor cari nu înţeleg să aducă iartă la magazinele din pieţe şi s o vândă la preţul din Mercural, că vor fi aspru sancţionaţi prin anularea contractelor şi trimiterea lor în faţa instanţelor respective de judecată. D. primar general a dat dispoziţii d-lui Emil Mitulescu, directorul poliţiei comunale, să continue raziile şi să supravegheze îndeaproape modul de distribuire în pieţe a articolelor alimentare. ■PWBWW» COMERCIANŢII ŞI PROBLEMELE ECONOMICE ACTUALE Audienţa Sfatului negustoresc la ministerul industriei şi comerţului După numeroase şedinţe ţinute la sediull Uniunii Sfaturilor Negustoreşti din România, comercianţii din Capitală au ţinut ca printr-o delegaţie a lor să se înfăţişeze forurilor economice problemele şi dezideratele pe care le au. O numeroasă delegaţie sub conducerea d-lui D. P. Niculescu Ritz, preşedintele Uniunii Sfaturilor Negustoreşti din România a fost primită de d-nii Petre Bejan, ministrul industriei şi comerţului, Biucur Schiopu, comisar general al preţurilor şiVictor Nicolau secretar general ,la industrie şicomerţ. Expunerea d-lui preşedinte D. P. Kisulesei»-Ritz D. Niculescu Ritz a arătat că problema cea mai îngrijorătoare pentru viitorul comerţului îl reprezintă pietona de procese verbale de sabotaj economic şi mai ales permanenta ameninţare ce apasă asupra negoţului. Dorinţa comerciaţilor cinstiţi este ca la întocmirea proceselor verbale de sabotaj să se ţină seama dacă negustorul este de bună credinţă, dacă greşala este mai mult de formă decât de fond, dacă făptaşul este la prima greşală, etc. Se impune de asemenea o severă triere a proceselor de sabotaj în curs de judecată la prima instanţă, şi amnestierea tuturor proceselor verbale din trecut. In ce priveşte problema libertăţii comerţului, d. D. P. Niculescu Ritz a arătat că în mod normal numai libertatea comerţului este singurul regim care poate ajuta la reglementarea preţurilor, aprovizionarea magazinelor şi satisfacerea intereselor consumatorilor, întrucât prin jocul liber al cererei şi ofertei şi, sub influienţa concurenţei s’ar scoborî preţurile. Totuşi, în momentul de faţă s’ar putea acorda o libertate relativă, făcându-se distincţiune între articolele de primă necesitate care ar urma să aibă un regim restrictiv şi alte articole care ar urma să fie redate comerţului liber. Organizaţiunea Sfatului Negustoresc a primit numeroase memorii din partea întreprinderilor comerciale de a putea lichida atunci când din lipsă de aprovizionare, sau pentru motive de boală, de bătrâneţe, etc., nu-şi mai pot continua activitatea comercială. Aceste cereri trebue să fie soluţionate fără dificultate şi urmează a fi date în competenţa Camerelor de Comerţ. . O problemă care trebuie să-şi afle cu rapiditate rezolvarea, este problema blocării mărfurilor de către subsecretariatul aprovizionării. Ceea ce se impune este desfiinţarea acestor blocări cari stingheresc foarte mult activitatea comercială şi paralizează în mod vădit circulaţia mărfurilor, sau restrângerea lor numai la articolele alimentare ■ de strictă necesitate. O altă chestiune foarte mult desbătută de organizaţia sfaturilor şi care este de eminent interes pentru lumea comercială este marea diversitate a preţurilor pe piaţă la diverse articole. Se impune o unificare şi uniformizare a acestor preţuri, având drept scop menţinerea preţului cel mai scăzut şi deci cel mai avantajos. Ceea ce ar uşura,foarte mult normalizarea raporturilor comerciale ar fi o aprovizionare sigură şi cu preţuri legale. Sfatul Negustoresc propune ca din disponibilul de mărfuri să serepartizeze cote de mărfuri firmelor serioase prin intermediulministerului industriei şi comerţului. Un impediment necontestat care stă în calea normalizării preţurilor este diferenţa de preţ ce se pretinde la industrii, comercianţilor. Ceea ce se recomandă este fixarea de preţuri juste la industrii precum şi respectarea acestor preţuri legal şi judicios fixate. Referindu-se la chestiunea controalelor şi a numerelor de ordiie la producători care a format în timpul din urmă obiectul multor procese de sabotaj, d. D. P Niculescu [Ritz, a propus şi " Bucur Schiopu a consimţit, ca toate aceste chestiuni să fie discutate şi soluţionate de delegaţiile Sfatului Negustoresc ,în acord cu organele ministerului.", Au făcut diferite propuneri d-nii: Vasila Dumitrescu Militari: aprovizionarea cu produse a magazinelor de coloniale; N. Crăciunescu: un regim de libertate şi siguranţă pentru comerţ, pentru a împiedica evaziunea capitalului spre burda neagră; Adolf Şaraga: problema articolelor de lux ; Av. G. Mihail: libertatea comerţului; Stelian Petrescu: Dificultăţile comerciaților restauratori. TMBRE FALSE PENTRU IMPOZITUL EXCEPTIONAL Descoperirea falsificatorilor. — Valoarea timbrelor falsificate In cursul lunei Iunie, ministerul de finanțe a sesizat ministerul afacerilor interne, că, cu ocazia verificărilor făcute de către organele sale, s’au descoperit timbre false pentru impozitul excepţional. D. ministru Teohari Georgescu, în dorinţa de a lua urgente măsuri de reprimare a unor asemenea infracţiuni, a însărcinat pe d. general C. Popescu, directorul general al poliţiei cu cercetările. D. Costel Dianu, directorul Poliţiei judiciare, luând înţelegere cu director I. Constantinescu, din ministerul de finanţe, a dispus ca imediat una in echipele sale de cercetări şi anume aceea condusă de d. comisar Firea Vasile, să pornească imediat la acţiune pe teren, pentru identificarea infractorilor şi prinderea lor. CUM AU FOST DESCOPERIŢI Comisarul Firea Vasile ajutat de comisarul Drondu Vasile şi detectivii: Gaza Ilie, Teodorescu Mihail, Butnaru Virgil, Nica Constantin şi Ciurea Gn., pe de o parte şi pe de altă parte de d. Fekete Radu, şeful serviciului poliţiei technice din dir. generală a poliţiei şi Ing. Oprescu, de la fabrica de timbre, au descoperit în cursul lunei iunie, pe falsificatorii de timbre a 900 lei, în persoana lui Hary Weissman şi alţii, întrucât timbrele false au fost şi de alte valori, cercetările au continuat. Acum câteva zile, noi liţiştii, arătaţi mai sus, au reuşit sa pună mâna pe o nouă bandă de falsificatori, la care au găsit o adevărată fabrică de timbre şi cartele, instalată într’un frumos ‘ bloc de pe str. Popa Nan 119. CINE SUNT FALSIFICATORII Autorii principali, care au şi ,fost arestaţi, sunt: Gh. Tabacu, zis Gachi, iniţiatorul, finanţatorul şi conducătorul acestei bande, în locuinţa căruia se şi operau falsificările; Dionisie Tabacu, fratele primului, domiciliat în str. Eftimie Murgu, care pe lângă rolul fratelui său îl avea şi pe acela de plasator; Fulger Gheorghe, domiciliat în str. Maica Domnului 54, zincograf la, fabrica de timbre a mm de finanţe, care a executat toate clişeele; Cioranu Gheorghe, domiciliat în str. Traian 92 şi Matei Marin, din str. Fraţii Făgărăşanu nr. 3, ambii maşinişti la Monitorul Oficial şi care se ocupau cu tipărirea timbrelor. Aceştia operează încă din anul 1943. Până la începutul bombardamentului din anul trecut, au falsificat timbre de 1000 lei, apoi au falsificat intens bonuri de cartelă. După aceasta a început executarea timbrelor de 750 şi 870 lei. Apărând însă timbrele de 6 000 lei, au renunţat de a mai tipări pe cele de 750 şi 870 şi s’au apucat de emisiunea de 6.000 lei. ALŢI ARESTAŢI ! Au mai fost arestaţi: Bereu Alterovici din str. Cuza Vodă 20 şi Constantin Iliescu din Fundătura Dristor 32, plasatorii timbrelor de 1000 lei, Sega David, din str. Precupeţii Vechi nr. 57 şi Goldstein Ştoim din str. Şerban Vodă 71, plasatorii timbrelor de 6000 lei, Diţă Gheorghe din str. Făt Frumos nr. 44, din serviciul Imprimeriilor Naţionale, care prin furt procura hârtie de cartelă Dumitru Stăncioiu, comerciant din calea Moşilor nr. 53 şi Rosner Carol din str. Vultur nr. 73, plasatori de bonuri de cartelă, Ştefănescu Alexandru cu domiciliul în str. General Dragalina nr. 36, litograf la Imprimeriile Naţionale, care a procurat desenul de falsificare a cartelelor, Constantin Dimon, din serviciul fraţilor Tabacu, care a dosit o parte din clişee şi timbre false. Cu ocazia acestor cercetări, au mai fost descoperiţi A. Cazarian, Petera Bercovici şi Abramovici, care se ocupau cu trafic de timbre şterse. Pagubele aduse Statului de cei de mai sus sunt imense. Este suficient să spunem că s-au găsit gata tipărite, perforat* timbre a 6000 lei, în valoare de peste 60.000.000 lei, timbre tipărite și pregătite de perforat în valoare de peste 300 000.000 lei și hârtie tăiată și pregătită de perforat, de circa 400.000.000 lei, în total 800.000.000 lei. Timbre șterse s’au găsit de circa 6.000.000 lei. Aceste timbre urmau să fie reintrebuinţate pe facturi. De la stânga la dreapta: Matei, Macharin, Tabacu Dionisie, Fulger Gh., Gică Cioranu, Tabacu Gh., zis, Goldman Stoim şi Segal David „ - ■b-UNIVERSUL DECLARAŢIE D-LUI MINISTRU PETRE BEJAN ea nu poate fi tradusă în fapt. Ţara noastră, suferind influenţele şi rănile războiului, cu industriile dispersate, evacuate, bombardate, într’o stare de supraproducţie lipsită «se importuri, având a face faţă necesităţilor armatei şi trupelor aliate, precum şi Convenţiei de Armistiţiu, nu poate încă instaura un echilibru intre cerere şi ofertă. Totuşi, asigurându-se anumite cote, strict necesare consumului civil şi obligaţiilor Armistiţiulu, se pot acorda în anumite condiţiuni şi cote comerţului liber. Deasemenea, făcându-se descriminarea între articolele de primă necesitate, care trebuie încadrate în măsuri restrictive, se poate acorda articolelor de lux, un regim de libertate, întrucât folosinţa lor nu afectează nevoile mari ale populaţiei de muncitori şi funcţionari. In privinţa numărului mare de procese verbale de sabotaj, dresate în ultima vreme şi car sunt în curs de judecată, ministerul va căuta să stabilească un acord cu ministerul justiţiei în vederea alcătuirei unei comisiuni compusă din delegaţii organizaţiilor profesionale ai comerţului şi industriei, ai ministerului industriei şi ai ministerului Justiţiei, care va examina şi tria toate procesele verbale. Deasemenea se va avea în vedere chestiunea unei amnistii a proceselor de sabotaj, dresate pentru greşelile de formă (lipsa unei etichete, etc.). Pentru a se asigura comercianţilor mărfurile necesare aprovizionării, ministerul industrei invită organizaţiile profesionale ale comercianţilor să desemneze delegaţi pe bresle care să lucreze în comisiunile de repartiţie a cotelor de produse, ce vor fi înfiinţate în curând. Aceste mărfuri urmează a fi puse în vânzare cu preţuri şi beneficiul legal. Deasemenea se va aviza ca ceea ce rămâne din cotele disponibile, să fie deblocate, şi redate comerţului. Ministerul industriei şi comerţului va examina cu toată atenţiunea nivelul preţurilor la diferitele industrii şi va lua cele mai severe măsuri acolo unde se practică suprapreţull. Pentru aceasta este nevoie şi de concursul comercianţilor pentru a descoperi pe acei cari pretind suprapreţuri. Preocupat de grija de a înviora piaţa internă cu produse, guvernul a încheiat convenţiunea de comerţ cu U. R. S. S. şi duce tratative în vederea încheeri de acorduri comerciale cu următoarele ţări: Cehoslovacia, Polonia, Ungaria, Iugoslavia şi Bulgaria. Este dela sine înţeles că un aflux de mărfuri venite de peste hotare, ar accelera ritmul activităţii comerciale ajutând şi normalizând aprovizionările precum şi stabilizarea preţurilor. --------0®O-------Examinând primul punct din doleanţele comercianţilor — problema libertăţii comerţului — d. ministru Bejan arată că această importantă problemă se află în vederile departamentului industriei și comerțului, însă datorită actualei conjuncturi economice. UN GEST PATRIOTIC Locatarii din blocul „Soutzo‘‘ din Strada G. G. Assan nr. 3 au colectat suma de lei 1.760.000 pentru invalizii și copiii orfani de război în cadrul campaniei Apărării Patriotice „Totul pentru lecuirea rănilor răsboiului. Acum când Apărarea Patriotică deschide o nouă campanie ,,Luna invalizilor, orfanilor, văduvelor şi deportaţilor“ care va ţine întreaga lună octombrie, acest gest patriotic al locatarilor din blocul „Soutzo“, este demn de urmat. Astfel vom grăbi reuşita campaniei Apărării Patriotica de locuire a rănilor de răsboi. MINISTERUL JUSTIŢIEI Direcţiunea Cărţilor Funciare şi a Cadastrului Funciar Deschiderea cursurilor Şcoalei de Conductori Cadastrali La 1 Noembrie a. c. se deschid cursurile Şcoalei de Conductori Cadastrali de pe lângă Direcţiunea Cărţilor Funciare şi a Cadastrului Funciar din Ministerul Justiţiei, conform regulamentului publicat în Monitorul Oficial No. 224 din 22 Septembrie 1941, cu modificările publicate în Monitorul Oficial Nr. 260 din 6 Noembrie 1942. Cursurile durează 3 ani, in care timp se vor face atât cursuri teoretice cât şi aplicaţiuni practice. Absolvenţii şcoalei vor putea fi numiţi în funcţiunea de conductor cadastral la Direcţiunea Cărţilor Funciare şi a Cadastrului Funciar cu drepturile prevăzute de Codul funcţionarilor publici sau vor putea fi angajaţi la executarea lucrărilor cadastrale. Condiţiuni de admitere: De cetăţenie română; Până la vârsta de 25 ani împlinţi; Absolvenţi ai cursului secundar teoretic inferior; Să fie admis la examenul medical; Nu se plăteşte nici o taxă de înscriere sau frecvenţă; întreţinerea priveşte pe elev, şcoala neavând internat; Elevii meritoşi vor primi burse. Cursurile teoretice ale fiecărui an şcolar se închid la 1 Mai şi sunt urmate de examenele de fine de an, după care elevii sunt obligaţi a face pe teren o practică de 2-3 luni, în care timp vor primi o indemnizaţie zilnică. Doritorii a urma această şcoală vor înainte cereri la Direcţiunea Cărţilor Funciare şi a Cadastrului Funciar Str. Gh. Gh. Asan nr. 2, Bucureşti. Cererea va fi timbrată conform legii plus un timbru judiciar de 20 lei şi va fi însoţită de următoarele acte: Extractul de naştere; Certificatul de cetăţenie; Certificatul că nu a suferit vreo penalitate; Certificatul de absolvire a cursului secundar teoretic inferior; Două fotografii; Cererile trebuesc să fie primite la Direcţiune până la 20 Octombrie 1944. Examenele tristante şi acelea de porijenţă pentru elevii anului I şi I se vor ţine Intre 8—20 Octombrie a. c. Examenele de diplomă se vor ține între 20—25 Octombrie. IN CURÂND: Drogheria Medicinală „SAVOY“ FARMACISTA MARIA LASCAR Reg. Cam. Com. Nr. 1413/935 Depozit complect asortat cu: Articole medicinale indigene şi specialităţi străine, chimicale Parfumerie indigenă şi străină Articole de toaletă. Uleiuri, esenţe, Vopsele etc. REPREZENTANŢE Bucureşti, Str. Domniţa Anastasia 8, colţ Brezoianu, Tel. 4.64.18 ___________________ Serviciul la domiciliu TRANSPORTURI „C. I. Z. A.“ STR. ISVOR 2, telefoane; S.65.21—3.42.28 execută transporturi cu autocamioane şi turisme la domiciliu BUCUREŞTI-BRAŞOV-SIBIU-ARAD- TIMIŞOARA BUCUREŞTI —BACAU şi retur ZILNIC AUTOBUZ PULLMAN LUX BUCUREŞTI, BRAŞOV SIBIU Plecări începând de la ora 614 dim. SUCURSALE: BRAŞOV B-dul Regele Carol 49 tel. 32-55; Sibiu; Str. Tribunei 2 tel- 470; Arad; Str. F.caterina Teodoroiu Nr. 4; Bacău; Leon Calmanovici, str. Vasile Alexandri 34. Tel. 74 . 4902 ♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦»♦ ♦ ♦♦»■» + 444444444444444444444 Stimată doamnă ! BLAMARIA GOLOGAN s’a mutat SMARDAN 18 Et. î. pffiei. 5.49.79 »444444444 Ecou©mate, Cooperative, Autorități, Societăți ! Atelierele de Conf acțiuni „I S A RO M“ Confecționează pentru salariații dvs.: Costume de haine, paltoane, lingerie bărbătească, salopete, halate şi încă alte confecţiuni. Preţurile cele mai reduse. Adresaţi comenzile dvs. direct atelierului „ISAROM“ Str. Popa Nan 153—155. Tel. 5.40.44. Doamnelor ! IMBRACATI-VA ELEGANT la CASA FLORICA VASILESCU Strada Caragiale 3, Etaj I TIPOGRAFIE (IN PROVINCIE) DE VÂNZARE 400% în bună stare de funcţionare. Eventual se închid bază şi localul pentru tipografie şi librărie. Informaţiuni la d. Bojatac Vasile, Bucureşti, str. Chiliei nr. 58, între orele 2 4. p6 INCHIRIEM mare industrie textilă în plină activitate, provincie, 100 km. șoseaua asfalt. Oferte scrise transmite „PUBLICOM" Pasagiul Comedia 6, sub „Industrie Textilă". MARE ÎNTREPRINDERE cumpără urgent Trei camioane noi sau in perfecțive de 3—5 tone. Oferte la ziar sub 116 E. Aparat Ultrascurte Cu el cotor, cumpără Societatea de Gaz şi Electricitate din București. Ofertele se primesc în Bd. Tache Ionescu No. 33, Et. I, camera No. 5. PIROTECHNICA ÎNTREPRINDERI metalurgice Se primesc comenzi pentru : tratamente termice, călătorie, sudură electrică şi autogenă. Construcții metalica şi cazane. Ploeşti, Str. Ștefan Greceanu 7. Telef. 1938. ■+♦-»++»♦♦»»♦♦♦♦ ♦ iuhuimhhihhhh ♦ Câine lup CAMION de 4—5 tone, în bună stare și cu cauciucuri bune, cumpără urgent întreprinderile „KAROM“. Str. Popa Nan 153—155. Tel. 5.40.44. 4010 44444444444 ♦ 4444444444-1-FACLA Singura Boiangerie care CURĂȚĂ, SPALĂ, VOPSEȘTE în orice culoare, în 8 zile, URGENTE 5 ZILE. Primim spre vopsit fire de bumbac, lână de Angora şi Mătase. STR. ELENA PHERIKIDE 11 colţ Aurel Vlaicu (prin Romană) Tramvai 5. 18. 17. 26 ECONOMATELE se pot însene, în vederea aprovizionării cu stofe la telefon 4.78.22. 4013*844444444444444444414144-Aragazuri originale, plachetate, cu focuri reglabile, cu butelie, vinde RADIOLA B-dul Brătianu 22. Telef. 4.50.37.444444444444 ♦♦♦♦♦♦♦ ♦ ♦ ♦ » Turism Jaguar perfectă stare, de vânzare. Bd. Maria 98. Tel. 5.90.04. 40154 4444444444444444444444- Om de serviciu de încredere, familist cu certificate, angajez- Ofer locuință și salar „XENON”, Bibescu Vodă 1. Intre 7 si 13. 4010 de închiriat complet utilat, forță motrice, varz. Plin centru, parter, 4 camere. Oferte transmite „PUBLICOM” s. a. r. Pas. Comedia 6, sub „Cosmetic” Caut boiangiu cu practică îndelungată, spălător sau curățător chimic și focar mecanic. „FACLA”, str. Elena Pherekide 11 (Romană). 44444444444444444444444 goale, pentru 10.000 kgr., caut capitalist pentru murături, etc. Adresaţi Calea Rahovei 183. Tel. 5.41.73. TEREN CENTRAL caută pentru combinaţie bloc mare concern capitalist. Adresaţi B-dul Tache Ionescu 6—8. Tel. 2.57.44, birou 9—2. A A A a J. 703 PRĂVĂLII în construcţie, gata cartier comercial central. Telef. 5.44.40. 4007 Farmacie în Bucureşti, cartier central, caut combinaţie cu coleg dispunând capital. Oferte transmite agenţia Carol Schulder, B-dul Tache Ionescu 6, sub „Farmacie”. APARATE de Cinematograf sonore şi preecţie şi scaune vând. Tel. 4.78.22 şi 3.02.25. VÂND 13 DOUA PAPSER originale Chirheiz, de un metru. Dudeșli 76. 444 4444444444444 4444444-Devanzare din cauza plecării, unice exemplare, două vulpi argintii și patru nurci. Telefonați 3.68.09, dim. 29 de Fabrică de Cherestea specia*’71 în tăere de cherestel* fag se caută de Socîetate forestieră. A se adresa sub : FAG 182 D, pur sânge, tânăr, eventual dresat, cumpăr. Adresa zi ^ ^ telefon 1.29.45. Apartament Vestiar, 2 camere, bucătărie, etc. Parcul Călărași, vând 9.000.000 lei Telefon 4.34.20. Podule 20 ani dau îndată exploatare 32 hectere. Silvestru 6, tel. 2.25 40, orele 13,30—14,30 și 19—22. Pierdut Aducătorului 20.000 lei recompensa. A se adresa în Str. Boteanu 5 B. ap. 29. 5 r-sr-e -f -V -v ♦ ♦ 1 4001 1?