Viaţa Economică, ianuarie-iunie 1973 (Anul 11, nr. 1-26)

1973-01-05 / nr. 1

PROLETARI DIN TOATE TARILE UNITI-VĂ! Viata economica mm ANUL XI nr. 14883 vineri 5 IANUARIE 1973 PAGINI 2LEI IWy &jja$4wi El CINCINALUL, ANUL III Am intrat în noul an, 1973, cu îndreptăţite sentimente de încredere şi optimism, cu hotărîrea de a înălţa la noi cote edificiul căruia îi consacram energiile şi pasiunea noastră. Bilanţul anului pe care l-am încheiat zilele trecute confirmă, încă o dată, pe deplin, capacitatea noastră de a îndeplini, în cele mai bune condiţiuni, toate sarcinile pe careni le propunem. Am parcurs în 1972 o nouă importantă etapă pe calea edificării socetăţii socialiste multilateral dezvoltate, obţinînd succese de seamă în toate domeniile de activitate , în industrie planul producţiei a fost depăşit, iar în agricultură am obţinut cea mai mare producţie din istoria ţării, au continuat să se dezvolte învăţămîntul, ştiinţa şi cultura, s-a îmbunătăţit nivelul de trai, a crescut gradul de civilizaţie al întregii noastre naţiuni ocialiste. A fost anul unor ere. ..... majore, de importanţă istorică în viaţa întregii ţări. A avutoc Conferinţa Naţională a partidului, cum a luat hotârîri de cea mai mare însemnătate pentru accelerarea dezvoltării economico-sociale. Marea Adunare Naţională a adoptat noi legi menite să perfecţioneze în continuare relaţiile de producţie, organizarea soci*tatii in site socialiste, am sărbătorit — n. atmosferă de vibrantă emoţie — împlinirea unui sfert de secol de la proclamarea Republicii, victorie epocală ce a încununat lupta revoluţionară a poporului nostru pentru libertate naţională şi socială, pentru progres şi o viaţă mai bună. Iată-ne, deci, în primele zile ale lui 1973, an hotărîtor pentru atingerea înaltului ţel pe care ni l-am propus — realizarea cincinalului înainte de termen. Colectivele de oameni ai muncii de pe întreg cuprinsul ţării s-au înscris, din primele clipe ale noului an, la cotele maxime ale muncii, raportind deja despre primele lor succese de producţie. Vedem în aceasta o reflectare concludentă a entuziasmului şi hotăririi cu care masele de oameni ai muncii au acţionat şi acţionează pentru înfăptuirea politicii partidului, a elanului şi spiritului de răspundere cu care întregul popor munceşte pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al X-lea şi ale Conferinţei Naţionale. Planul pe anul 1973 prevede un puternic avînt în industrie şi agricultură, ridicarea calităţii şi eficienţei întregii activităţi economice, în vederea sporirii avuţiei naţionale şi creşterea bunăstării întregului popor. Aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în cuvîntarea rostită la şedinţa jubiliară a Marii Adunări Naţionale, „o condiţie de bază pentru realizarea cu succes a importantelor sarcini cantitative şi calitative pe care Ie prevede planul pe anul 1973 este întărirea răspunderii fiecărui om al muncii, indiferent de locul pe care îl ocupă în procesul de producţie, pentru buna gospodărire a întreprinderilor, a tuturor mijloacelor de care dispunem. Realizarea şi depăşirea planului trebuie să fie rezultatul nu al intensificării eforturilor fizice, ci al unei mai raţionale organizări a muncii, al unei mai depline valorificări a gîndirii tehnice, al sporirii preocupării pentru utilizarea rezervelor interne existente in fiecare întreprindere“. „Planul pe anul 1973 prevede un puternic avînt în industrie şi agricultură, ridicarea calităţii şi eficienţei întregii activităţi economice, în vederea sporirii avuţiei naţionale şi creşterii bunăstării întregului popor. Stăm puterea fiecăruia dintre noi de a realiza în cele mai bune condiţii planul pe anul viitor. Convins că fiecare cetăţean la locul său de muncă îşi va face pe deplin datoria, vă doresc din toată inima, dragi compatrioţi, succese cit mai mari în activitatea consacrată prosperităţii patriei, traducerii în viaţă a măreţului program elaborat de Congresul al X-lea al partidului/" Din cuvîntarea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU rostită la posturile de radio şi televiziune cu prilejul Anului Nou.