Viața Nouă, iulie-septembrie 1958 (Anul 15, nr. 4227-4304)

1958-07-22 / nr. 4245

Sr. 4341 Să folosim experiența unor comitete de partid comunale în munca de agitație vizuală Era o perioadă de timp cînd unele orgnizații de bază și comitete de partid comunale socoteau agitația vizuală doar un mijloc de înfrumusețare sau o obligație ce trebuia ■ îndeplinită. In acest sens se făceau lozinci, panouri, cu caracter general, rupte de sarcinile concrete ale muncii din unitatea de muncă respectivă. Nu rare erau cazurile cînd, unii activiști ai comitetelor raionale de partid „ocupîndu-se“ de agitația vizuală tndeau să se facă lozinci cu texte din materiale ideologice, din Constituția R. P. R., din unele hotărîri, ceea ce făcea să nu fie legate direct de viața satului, să nu arate oamenilor ce au de făcut. In ultimul timp, însă, organizațiile de partid au făcut o cotitură însemnată în această direcție deoarece ele au înțeles că agitația vizuală este un puternic mijloc la îndemîna organelor de partid, pentru mobilizarea maselor la realizarea sarcinilor economice, politice, etc. Așa, de exemplu, în comunele Cioara-Doicești, din raionul Călmățui, Tudor Vladimirescu și Liești, din raionul Liești, Măstăcani, Băieni, din raionul Bujor și altele, agitația vizuală a devenit un factor important în antrenarea oamenilor muncii la acțiuni concrete. In lumina documentelor Consfătuirii de la Constanța a țăranilor și iu-----Í,— . r1 pr m Oi 1 î cf clu,a minuui ouuiui ui uv/wwixww min.agriculturii, organizațiilor de partid sătești le revin sarcini importante, printre care: consolidarea economico-organizatorică a gospodăriilor colective, dezvoltarea ramurilor de producție și în special dezvoltarea creșterii vitelor etc. Pentru aceasta, organele de partid raionale au stabilit o serie de măsuri printre care: cooperarea mai multor gospodării colective în creșterea porcilor la pășune, construirea adăposturilor pentru animale cu materiale locale ieftine, îngrășarea de vite și atingerea cifrei stabilite ca încărcătură pentru suta de ha. In comunele Vlădești, Măstăcani, din raionul Bujor, de exemplu, folosinduse condițiile naturale existente s-au luat măsuri pentru organizarea unor crescătorii de porci. In această direcție trebuia asigurată în prealabil pregătirea oamenilor ce se vor ocupa de creșterea porcilor, deoarece cea mai mare parte a crescătorilor nu aveau experiență și nici deprinderea creșterii unui număr așa mare de porci. Totodată, trebuia organizată o largă popularizare a avantajelor ce le au gospodăriile colective prin cooperarea în creșterea porcilor la pășune. Pentru rezolvarea acestor cerințe, organizațiile de bază din gospodăriile colective arătate mai sus, au organizat confecționarea unor panouri, expuse în apropierea adăposturilor care arată conform indicațiilor medicului veterinar, care sunt normele de hrănire cu concentrate, orele de pășune, de adăpare, și odihnă etc. In felul acesta se vine în sprijinul crescătorilor pentru a cunoaște ce rație de concentrate trebuie dată și totodată sporul zilnic ce trebuie obținut de la fiecare animal. Reiese deci că aceste materiale avînd un caracter concret și fiind așezate pe locuri potrivite, constituie un îndrumar prețios permanent în activitatea celor care muncesc la crescătoriile de porci. Incrășătoriile din comunele Vlădești și Măstăcani, au fost vizitate de mulți colectiviști din diferite gospodării colective pentru a vedea cum sînt organizate și a se convinge practic de avantajele ce se obțin. Pentru cei ce vin să viziteze crescu''lt'113„ organizația de bază din G.A.G. Vlădești a expus în afara altor materiale de agitație vizuală, două panouri foarte edificatoare. Astfel, în primul panou, sînt expuse avantajele creșterii porcilor la pășune. Panoul este împărțit în două rubrici: îngrășatul la pășune și îngrășatul cu concentrate. Din cuprinsul panoului reiese că prin îngrășarea porcilor la pășune, prețul de cost al unui porc se reduce cu 87 la sută. Al doilea panou, arată ce economii se fac prin construirea adăposturi llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllilllllIliliHlllllllllllilliiiiiiiiiiiiiiiiiiinHiiii Pe teme ale agitației politice de masă lor din materiale locale, cîte zi demuncă se economisesc de fiecare gospodărie prin cooperare în creșterea porcilor, cantitatea de concentrare economisită etc. Acest exemplu, arată că organizația de bază făcînd o agitație vizuală concretă, ușurează munca agitatorilor și posibilitatea de popularizare a sarcinilor ce și le-a propus. Agitație vizuală concretă folosește și comitetul de partid comunal din Tudor Vladimirescu, raionul Liești. Se știe că din această comună, a plecat chemarea comitetului de femei către toate femeile din regiune pentru creșterea unui număr cît mai mare de păsări și valorificarea lor prin cooperație. Pentru a putea realiza angajamentele luate din chemarea lansată de femeile din comună, comitetul de partid comunal a luat măsuri pentru organizarea unei susținute munci de agitație vizuală. Și în comuna Cioara-Doicești, în cadrul muncii politice de masă, agitația vizuală a avut un efect deosebit. Aici s-au confecționat o seamă de lozinci și panouri prin care se arată concret angajamentele unor femei ca: Stanca I. Crijan, Marița Mădularu, și Stanca Stanca de a crește cîte 150 păsări și a valorifica prin cooperativă împreună cu alte femei din comună, 5.000 păsări și 15.000 ouă. De asemenea, agitația vizuală se referă la avantajele creșterii animalelor și mobilizează pe colectiviști de a crește cît mai multe bovine, porcini și ovine. Un pas serios în îmbunătățirea agitației vizuale s-a făcut și în raioanele Brăila, Focșani, Tecuci, Galați. In multe comune din aceste raioane sînt expuse numeroase panouri ce oglindesc pe de o parte viața grea din trecut a satelor năpădite de moșieri și exploatatori, în contrast cu viața luminoasă a satelor noastre de azi. Aceste panouri cuprind cifre comparative în legătură cu numărul de cadre didactice, unități socialiste, cămine culturale și altele. Fiind foarte educative panourile sînt mult citite de țăranii muncitori. De asemenea se folosesc planigloburile pentru a se explica raportul de forța pe arena internațională, tăria lagărului socialist și destrămarea sistemului colonial al imperialismului. Panourile care compară, rezultatele obținute de colectiviștii și țăranii întovărășiți sau cu gospodărie individuală, sînt foarte folositoare în munca de lămurire a celor ce nu s-au convins încă pe deplin de avantajele gospodăriei colective și sînt mult întrebuințate în majoritatea raioanelor. De asemenea se folosesc unele panouri în care sînt popularizate rezultatele celor mai harnici colectiviști. Ceea ce trebuie reținut este faptul că organizațiile de bază după ce expun aceste forme concrete ale agitației vizuale, instruiesc agitatorii cu conținutul lor și apoi se organizează discuții cu țăranii muncitori. Așa, de exemplu, procedează organizațiile de bază din G. A. C. Romanu, Cioara, Tudor Vladimirescu și altele. Dacă în majoritatea raioanelor agitația vizuală s-a îmbunătățit contribuie la mobilizarea țăranilor și muncitori pentru îndeplinirea sarcinilor concrete, mai sînt însă organe și organizații de partid care nu folosesc în suficientă măsură agitația vizuală. Printre acestea sînt comitetele raionale de partid Vrancea, Berești și Panciu. De asemenea, comitetele orășenești de partid Galați, și Brăila deși cunosc că zilnic se perindă prin orașele respective mii de țărani muncitori nu au dat atenție expunerii în special la barierele orașelor, în piețe și alte locuri aglomerate a unor lozinci, panouri etc., care să mobilizeze țăranii muncitori la intensificarea schimbului de mărfuri dintre oraș și sat, reducerea prețului de vînzare la produsele agro-alimentare, la combaterea intermediarilor și speculanților etc. Este necesar ca peste tot, organele de partid să generalizeze metodele bune folosite în organizarea unei agitații vizuale concrete, combative, legate de sarcinile construcției socialiste. GH. PERFILOV . In timpul relativ scurt de la înființarea O.N.T. Carpați, activitatea turistică a țării noastre a crescut necontenit. Astfel, numărul turiștilor străini care ne vizitează țara a depășit astăzi cifra de 2.500 și există premizele pentru ca foarte curînd să se ajungă la cifra de 3.000 turiști străini zilnic Avem vizitatori din U.R.S.S., R. Cehoslovacă, R.P.U., R.D.G., S.U.A., Franța și din alte țări. Programul turiștilor este foarte variat, Anii își petrec concediul de odihnă pe litoralul Mării Negre, alții se află în stațiunile de pe Valea Prahovei sau prin capitala țării noastre, unde vizitează diferite obiective turistice. In același timp, peste 300 de turiști romîni, maghiari, polonezi și bulgari, sunt pișcați într-o croazieră efectuată cu Motonava Transilvania și vizitează Grecia, Turcia, Italia și Franța. ■ ’ Participînd la concursul „Cartea cu premii“ organizat de C.L.D.C. Galați puteți cîștiga cu 1 leu o motocicletă, o bicicletă, un ceas de mină, un aragaz, un aparat de radio, o bibliotecă cu cărți în valoare de 700 Lei, 50 premii a este W0 lei, etc. Costul unui tichet de participare este de 5 lei. După tragere participanții primesc pentru fiecare tichet neciștigător cărți in valoare de patru lei. tichetele se găsesc de vinzare la „Librăria noastră". • Un aport deosebit în dezvoltarea sectorului avicol al gospodăriei colective „Partizanul roșu“ din comuna Independența, raionul Galați, îl aduc tinerii organizației de bază U.T.M. din această gospodărie. Pînă în prezent cele două incubatoare au scos peste 14.000 pui de găină și rață. Ambele incubatoare sînt deservite de tineri utemiști, care prin grija și atenția cu care muncesc au reușit ca de la incubator să iasă în medie peste 75 la sută de pui. In această muncă se evidențiază tinerele Maria Dinu și Margareta Costin. (Nicolae Gheorghță — corespondent) ■ Clubul Transporturi și Telecomunicații Galați, organizează în această săptămînă următoarele manifestații cultural-artistice, astăzi 22 iulie a. c. la orele 16, ore de educație profesională cu membrii cercului de radio-telegrafie , miercuri 23 iulie orele 17, analiza problemei culturale din secțiile Depou și Stația Transbordare Brateș, în ziua de 26 iulie a. c. la orele 20 program artstic în cinstea salariaților C. F. R. duminică 27 iulie a. c. la ora 9 concurs de tenis de masă, șah și altele iar la orele 10 excursie cu salariații C. F. R.-iști din Galați la monumentele istorice. Pe partea superioară a muntelui Lapoș situat la sud-vest de comuna Naruja au fost luate măsuri de către organele regionale și cele locale pentru amenajarea unei pășuni naturale în suprafață de peste 350 ha. Aici se va amenaja un canton botanic model pentru experimentarea ierburilor perene, in golurile de munte. De curînd s-a deschis în orașul Tecuci un nou hotel, care cuprinde 21 camere spațioase, luminoase și mobilate cu mult gust. Administrația noului hotel pune la dispoziția călătorilor prin acest oraș tot confortul necesar. • Țăranii muncitori din comuna Spiru Haret, raionul Călmățui, au contractat anul acesta însemnate cantități de struguri din noua recoltă. Printre aceștia se numără și Ilie Gheorghe, care a contractat 1.000 kg., Costică Micu 2.000 kg., Ion Micu 2.000 kg. Pînă acum cîtva timp s-a contractat peste 26.000 kg. struguri. (Ion Paraschiv — corespondent). •w ■e sta esaffitma * Patrie și libertate (Din poezia anilor 1840—1880). Colecția „Biblioteca pentru toți“, vel. I — 340 pag., vol II — 3x6 pag. — 12 lei. E.S.P.L.A. G. CIPRIAN — Măscărici și Mîzgălici — amintim 444 pag. — 10 lei E.S.P.L.A. RADU TUDORAN — Flăcări — roman 530 pag. 9,75 lei. Ed. tineretului. VIAȚA NOUĂ Depășesc angajamentele luate Baza de utilaj transport din cadrul întreprinderii T. R. C. L., Galați este una din unitățile care a luat o mare dezvoltare anul acesta. Pînă nu de mult, la această unitate se făceau numai reparații curente la unele utilaje necesare șantierelor de construcții. Anul acesta, însă, s-a trecut la reparații mai mari, la reparații capitale. Sarcinile de plan mult mai mari trebuiau rezolvate la timpul stabilit. Avînd în frunte pe comuniști, colectivul de muncitori și tehnicieni de la această întreprindere a reușit să-și îndeplinească sarcinile de plan lună de lună. Pe trimestru doi al acestui an, planul valoric a fost depășit în proporție de 16 la sută, de asemenea, și productivitatea muncii a crescut față de cifra planificată. Ca urmare a realizării planului, cîștigul mediu al muncitorilor a crescut cu 7 la sută.. In cursul celor șase luni ale acestui an s-au realizat aici peste 12.000 lei economii numai la carburanți, rulaj cauciucuri, ciclul utilaje și motoare auto. In realizarea acestor economii s-au evidențiat șoferii Luca Bertescu, D. Gheorghiu și alții. Angajamentele luate în cadrul întrecerii socialiste organizate în cinstea zilei de 23 August, datorită măsurilor tehnico-organizatorice luate și a muncii politice desfășurate vor fi cu mult depășite. La realizarea acestor angajamente o contribuție însemnată o aduc propunerile de raționalizare făcute de muncitori și aplicate de conducerea întreprinderii. In vederea ridicării calității reparațiilor efectuate lipsea un banc de rodaj. La inițiativa organizației de bază, muncitorul D. Pară, împreună cu un colectiv de muncitori, prin recuperarea unor materiale, a confecționat bancul de rodaj. Această lucrare au executat-o prin muncă voluntară. La acest banc se poate face rodajul la toate tipurile de motoare. Astfel se aduc însemnate economii întreprinderii, întreprinderea ducea lipsă de anumite piese de schimb. Pentru a nu rămîne în urmă cu planul și a da în funcție în cel mai scurt timp utilajele venite la reparații, la îndemnul organizației de partid s-a organizat munca pentru recondiționarea unor piese. Astfel în ultimul timp au fost recondiționate compresoarele la patru mașini auto, două trompe de diferențiale care aveau o stare de uzură foarte înaintată. De asemenea, din inițiliva muncitorului Constantin Cerna au fost recondiționate două carcase volant-motor. La recondiționarea acestor piese s-au întîmpinat greutăți mari, dar muncitorii animați de dorința realizării sarcinilor au reușit să învingă aceste greutăți, prin darea in exploatare la timp a utilajelor reparate. Gloria C. F. R. — Ancora . Duminică, în ultimul meci al zilei, Gloria C.F.R. și Ancora au practicat un joc frumos care a satisfăcut, mai ales ,în prima repriză, prin jocul spectaculos prestat de cele două formații. Fără miza celor două puncte din campionat, cele două echipe gălățene au jucat deschis, creînd faze clare în limitele celei mai depline sportivități. A fost un joc amical prin excelență care și-a îndeplinit misiunea de verificare a unor noi jucători și diverselor formule. Meciul începe în nota de dominare a Gloriei care în minutul 2 beneficiază de primul corner, rămas însă fără rezultat. Jocul se schimbă destul de repede de la o poartă la alta, dar atacurile Gloriei sînt mai periculoase terminîndu-se toate cu șuturi la poartă. In min. 7 după o acțiune la care ia parte întreaga înaintare a Gloriei, Comșa ratează o mare ocazie din imediata apropiere a porții. Gloria domină autoritar, dar nu reușește să deschidă scorul, deoarece șutul lui Potolea zdruncină bara, iar Ristici ratează o mare ocazie la o lovitură cu capul ce trece puțin pe lingă poarta apărată de Ghețău. Ancora începe să inițieze cîteva atacuri care se termină prin cîteva șuturi puternice trase de Maroia, Poșa și Păun. Spre sfârșitul reprizei Gloria acționează mai periculos și în minutul 44 Leca il deschide pe Petrescu care înscrie nesenat. După pauză jocul se desfășoară mai mult la centru datorită atacanților care pierd balonul imediat ce ajung în apropierea careului de 16 m. In minutul 59 Iacob primește mingea de la Comșa, fentează scurt și reușește să înscrie majorînd scorul. In plină dominare a Gloriei, în min. 74 Marcia pătrunde în careu și trage sec pe sub State care a plonjat tardiv. Din acest moment Gloria pune stăpînire pe joc și reușește să stabilească scorul final prin Potolep care a înscris cel de al treilea gol dintr-o pasă primită în poziție clară de ofsaid, nesezisată de arbitru. Gloria a cîștigat pe merit acest meci în care a prezentat o formație mai închegată din rîndul cărora s-au remarcat în mod deosebit: Comșa, Potolea, și linia de mijlocași. ★ In deschidere s-au disputat două meciuri în cadrul Cupei R.P.R. In primul joc Constructorul D.G.S.M. Galați -1 (1-0) a cîștigat cu 3—2 (2—1) in dauna Dunării D.R.N.F. Galați. Rejucarea meciului dintre Dinamo Galați și Ancora II a dat cîștig de cauză primei echipe. Scor: 2—0 (0—0). Tinerii jucători de la Ancora s-au comportat sub orice critică avînd atitudini vedetiste și protestînd la deciziile arbitrului Ionescu Gheorghe. Antrenorul Gh. Ivanov a fost nevoit să intervină și în minutul 59i să-l dea afară din joc pe jucătorul Botezatu Gheorghe. In urma comportării echipei conducerea colectivului Ancora trebuie să ia măsuri corespunzătoare. CE AR FII PACA... ...tutungeriile din cartierul Brăilei, din orașul Galați, ar fi aprovizionate cu publicațiile necesare cititorilor? Sau probabil tovarășii de la secția de difuzare a presei Galați consideră că... merge și așa. ...conducerea administrativă a uzinei „Cristea Nicolae“ din Galați ar acorda mai multă atenție amenajării băii din cadrul întreprinderii care nu funcționează cum trebuie? ...colectivul de conducere al gospodăriei agricole de stat „30 Decembrie" din raionul Bujor, ar lua măsuri să se transporte mașina agricolă nr. 0876, în cadrul gospodăriei, ce se deteriorează în prezent pe rampa stației C.F.R. Băieni? ...vînzătorul Gheorghe Tofan de la centrul nr. 24 al O.C.L. „Aprozar" Galați ar vinde mărfuri corespunzătoare cerințelor consumatorilor și s-ar purta mai cuviincios cu cei pe care-i deservește? ...Sfatul popular al orașului Galați ar lua măsuri să amenajeze parcul de lîngă clubul sindicatului lucrătorilor din învățămînt și cultură Galați care e într-o stare de paragină? ...I.A.T.S Galați s-ar preocupa mai mult de terminarea asfaltării trotuarului de pe strada Pavel Tcacenco, lucrare începută acum cîteva luni în urmă? ...întreprinderea „Vasile Roaită” Galați ar termina amenajarea parcului de pe strada 1 Mai colț cu Cristea Nicolae, începută în primăvara acestui an? ...P.T.T.R. Galați ar controla cu mai mult simț de răspundere buna funcționare a unor telefoane publice și ar înțelege necesitatea instalării unor telefoane publice în cartierele de la marginea orașului (ex. cartierul Vadul Ungurului)? AȚI AUZIT ? la tragerea specială LOTO CENTRAL de Tineri 25 iulie Se extrag: 9 numere pentru premiile de categoriile I-a — VII-a și speciale A, B, C, 13 numere pentru premiile suplimentare Z și X, 5 numere pentru premiile suplimentare în obiecte. PREDIND FIERUL VECHI LA LC.M. GALAȚI STR. FILAMON SIRBU NR. 20 ȘI LA LC.M BRAILA STR. ÎMPĂRATUL TRAIAN NR. 2 -GHERCI, CONTRIBUIȚI ȘI DV. LA INDUSTRIALIZAREA PATRIEI. v* * *iM Marea sărbătoare a poporului polonez La 22 iulie, poporul-frate polonez sărbătorește cu bucurie cea de a 14-a aniversare de la instaurarea puterii populare în Polonia. Această zi a intrat în istoria poporului polonez ca o dată memorabilă și a devenit o mare sărbătoare. In vara anului 1944 eroicele oști sovietice, dînd lovituri zdrobitoare hoardelor hitleriste au început eliberarea Poloniei de sub jugul fascist. Umăr la umăr cu ostașii sovietici, unitățile armatei populare poloneze au luptat cu eroism pentru eliberarea patriei. La 22 iulie 1944, în primele teritorii eliberate de sub jugul hitlerist. Comitetul polonez de eliberare națională, creat de forțele revoluționare democratice din țară, a lansat istoricul manifest prin care se proclama instaurarea puterii populare. Acest act marcat începutul drumului pe care poporul polonez pășește pentru construirea unei vieți noi, fericite. Astăzi, după 14 ani de la această dată, poporul polonez este îndreptățit să privească cu mîndrie la mărețele realizări obținute în anii puterii populare. Republica Populară Polonă este acum mai puternică decit oricind. intr-un scurt timp a depășit perioada reconstrucției postbelice a economiei naționale distrusă de război. Bucurînduse de ajutorul frățesc, multilateral al Uniunii Sovietice și colaborînd strîns cu țările de democrație populară, R. P. Polonă a obținut mari realizări pe calea dezvoltării economiei naționale, a înfloririi științei, tehnicii și culturii. In anii puterii populare s-a schimbat profund înfățișarea țării. Au apărut noi și mari orașe industriale cum ar fi: Nowa Hutta, și Nowa Tychy. Din ce privește ritmul de dezvoltare a economiei naționale, R. P. Polonă a obținut realizări deosebit de importante. Astfel, numai în prima jumătate a anului în curs volumul producției indusriale a sporit cu 9,5 la sută, față de aceeași perioadă a anului trecut. Au fost obținute importante realizări în industria electrotehnică, chimică, a metarialelor de construcție ca și industria ușoară, realizîndu-se depășiri între 15 și 45 la sută. In această perioadă, industria poloneză a produs 5.500 automobile, 38.000 motociclete și motorete, 122.000 biciclete etc. A fost începută producția multor substanțe chimice importante, printre care se numără etilenul, necesar în sinteza chimică a peste 40 noi produse din mase plastice. Ca urmare a acestor realizări, R. P. Polonă a reușit să depășească o serie de țări capitaliste dezvoltate, cum ar fi de pildă Franța,, în ce privește producția pe cap de locuitor la unele articole. In anii puterii populare și agricultura poloneză a înregistrat o serie de realizări. In comparație cu anul 1949 producția globală a agriculturii poloneze a crescut cu 26,3 la sută. In anii următori agricultura va cunoaște o dezvoltare și mai intensă. Astfel, pînă în anul 1960 producția agricolă va crește cu aproximativ 25 la sută, iar produsele animale — cu 27 la sută.. Pe baza industralizării socialiste a țării crește an de an și înzestrarea tehnico-materială a agriculturii. Se prevede ca pînă in anul 1960 agricultura poloneză să fie înzestrată cu 44.000 noi tractoare, 144.000 semănători, 12.000 secerători etc. O permanentă înflorire cunoaște și viața poporului polonez. Nedreptatea și exploatarea au fost lichidate pentru totdeauna, toți oamenii muncii bucurîndu-se de condiții pentru creșterea nivelului material și cultural. Un exemplu elocvent îl constituie construcția de locuințe. Programul pe anii 1958—1960 prevede sa se construiască aproximativ 2.000.000 camere de locuit. In acest scop au fost alocate fonduri în valoare de peste 16.000.000.000 zloți. Poporul polonez, popor harnic, constructor al socialismului, dorește fierbinte pacea și luptă hotărît pentru ea. Politica externă promovată cu fermitate și consecvență de guvernul R P. Polone urmărește asigurarea uunui climat favorabil în relațiile internaționale, climat propice dezvoltării colaborării multilaterale între popoare. R. P. Polonă este inițiatoarea cunoscutului plan Rapacki care prevede crearea unei zone denuclearizate în centrul Europei, zonă menită să contribuie la eliminarea primejdiei unui distrugător război atomic pe teritoriul Europei. Cu ocazia celei de a 14-a aniversări a instaurării puterii populare în Polonia, poporul român trimite poporului-frate polonez un călduros salut și îi urează din adîncul inimii, noi succese în lupta pentru construirea socialismului, pentru apărarea cauzei pă Sala mașinilor a noii centrale electrice din Lodz. ANUNȚURI Comisia regională de îndrumare a creatorilor amatori organizează un concurs pentru stimularea creației artiștilor amatori în următoarele domenii de creație: literatură, artă plastică, artă aplicată și muzică. Lucrările prezentate la concurs vor avea ca teme de inspirație: Viața nouă a regiunii noastrej Oameni și fapte din trecutul regiunii Galații Frumusețea plaiurilor din regiunea noastră. Pentru cele mai bune lucrări se vor acorda următoarele premii: pentru fiecare domeniu de creație: literatură (poezie, proză, dramaturgie), muzică (cîntece de masă, lucrări simfonice muzică ușoară), artă plastică (pictură, sculptură, grafică), artă aplicată (cusături, țesături, ceramică, sculptură decorativă), cîte 3 premii I alei 500 fiecare S premii II alei 300 fiecare 3 premii III alei 200 fiecare 20 mențiuni alei 100 fiecare. Lucrările urmează a fi prezentate pînă la data de 30 iulie a.c. la Casa regională a creației populare, de la Palatul culturii, Galați, str Republicii nr. 45. Data și locul decernării premiilor se vor anunța ulterior. Secția de învățămînt și citură a Sfatului popular orășenesc Brăila, aduce la cunoștința celor interesați că intre 14 iulie — 29 august va funcționa in cadrul școlii medii nr. 2 „N. Bălcescu“ un curs de pregătire pentru tinerii înscriși la examenele de bursă In invățămintul superior la următoarele obiecte: matematici, fizică, chimie și științele naturii. Întreprinderile și instituțiile la care lucrează candidații înscriși la curs au datoria să creeze condiții de studiu celor înscriși la examenele pentru bursă și să țină o strictă evidență a acestora. La aceste cursuri se înscriu candidați din orașul Brăila, raioanele Brăila, Călmățui, Filimon Sîrba, Macin. Informații suplimentare se pot obține la școala medie nr.2 „N. Bălcescu“ sau la Secția învățămînt și cultură de pe lingă Sfatul popular, oraș Brăila, încălțăminte de vară, ușoară la por. tat, elegantă și la prețuri convenabile, pentru bărbați, femei și copii, găsiți la magazinul special amenajat, de pe strada 1 Mai, nr. 17, precum și la toate unitățile de încălțăminte ale O. C. L. Produse Industriale Galați,