Viața Nouă, iulie-septembrie 1967 (Anul 23, nr. 7015-7091)

1967-07-22 / nr. 7033

s Pag. a 2-a Acțiunea de organizare științifică a producției și a muncii mai necesită eforturi susținute .Urmare din pag.iză problemele, prezintă generalități sau simple indicații care sunt cuprinse în instrucțiunile și dispozițiile în vigoare. Multe din neajunsuri au apărut din cauză că grupele de organizare științifică a producției și a muncii C.S.G. și I.C.M.S.G. atît de la nu au coordonat și nu au condus suficient activitatea colectivelor și subcolectivelor de lucru. Aceasta a făcut ca o serie de probleme majore privind organizarea conducerii întreprinderilor, sistemul informațional, organizarea și normarea muncii să nu fie aprofundate, să aibă mai mult un caracter formal de prezentare a situației existente, fără a analiza posibilitatea de evitare a paralelismului, de îmbunătățire a cooperării între secții și sectoare, de rezolvare operativă a problemelor ridicate de organizarea producției. Se știe că un domeniu în care avem încă mari deficiențe este acela al ținerii evidenței și informării operative privind producția. Surprinzător însă, în această direcție nu a existat și nu există încă suficientă preocupare din partea conducerilor administrative pentru organizarea unei evidențe simple care să permită o cunoaștere rapidă și reală a situației privind realizarea planului de producție, modul de funcționare al unor utilaje, folosirea forței de muncă etc. Una din rezervele principale de creștere a productivității muncii o constituie folosirea rațională a forței de muncă, reducerea numărului de oameni care execută lucrări auxiliare și cuprinderea lor în munca direct productivă. Este drept că în urma studiilor de pînă acum s-au obținut unele rezultate. La I.C.M.S.G., de la începutul anului personalul tehnico-administrativ a fost redus cu 101 salariați, iar la C.S.G., I.P.L. I.C.C.F. s-au adus îmbunătățiri schemei de personal. Recenta hotărîre a partidului și guvernului cu privire la utilizarea timpului de lucru stabilește totodată măsuri precise ca în toate unitățile să se introducă o disciplină fermă, fiecare salariat să-și îndeplinească în mod exemplar obligațiile de serviciu, să fie luate măsuri politice și tehnico-organizatorice pentru reducerea întreruperilor în producție, a absențelor și învoirilor. Din păcate, numărul de întreruperi înregistrate în prima parte a anului, indicii de utilizare a fondului de timp arată că pînă acum conducerile administrative, colectivele de organizare științifică a producției și a muncii nu au luat măsuri ca studiile privind utilizarea timpului de muncă să fie terminate în timp ci mai scurt, iar concluziile să fie aplicate în mod operativ. Ținînd cont că una din laturile principale ale organizării producției este folosirea întregii capacități de producție, stabilirea cu exactitate a tuturor factorilor care permit obținerea unor indici ridicați de folosire a mașinilor și utilajelor, este necesar ca la I.C.M.S.G. și C.S.G. să se ia măsuri de înlăturare a cauzelor care duc la nefolosirea rațională a acestora. Așa de exemplu, la I.C.M.S.G. trebuie acordată atenție exploatării intensive a excavatoarelor, macaralelor, compactoarelor și mijloacelor de transport. La C.S.G. trebuie analizată problema reducerii staționării vagoanelor la descărcare — încărcare și îmbunătățirea activității sectorului de livrare a producției unde, cu toate că planul este realizat pe semestrul I, avem încă 138 contracte nerealizate. Așa cum a rezultat și din analiza biroului comitetului nostru de partid, este neapărat necesar ca toate studiile să fie cît mai urgent terminate și să se grăbească finalizarea lor practică. Vor trebui stabilite pentru aceasta grafice și responsabilități de aplicare pentru concluziile fiecărui studiu. De asemenea, s-a accentuat asupra necesității de a imprima un caracter permanent actualei acțiuni de perfecționare a organizării producției și a muncii și mai ales ca ea să fie orientată spre toate compartimentele de activitate tehnico-economică. In rîndul problemelor care vor trebui aprofundate în continuare se află îmbunătățirea organizării întreținerii și reparațiilor la utilaje și instalații, pentru prevenirea și înlăturarea operativă a întreruperilor accidentale , tehnologice, mecanice și electrice, stabilirea măsurilor ce se vor lua pentru fiecare obiectiv în scopul atingerii în cel mai scurt timp a parametrilor proiectați, la C.S.G. și intensificarea acțiunilor de îmbunătățire a planificării operative, organizare și aprovizionare a loturilor șantierelor, coordonarea lucrăririlor între unitățile de diverse specialități, la I.C.M.S.G. Cu prilejul analizei făcute au fost stabilite și alte măsuri. Rămîne ca o datorie a comitetelor de partid C.S.G. (beneficiar) și I.C.M.S.G., a organizațiilor de partid din cele două unități să controleze permanent modul lor de aplicare, astfel ca acțiunea de organizare științifică a producției și a muncii să se soldeze încă din acest an cu o eficiență cît mai ridicată. FABRICĂ DE PLASE ȘI UNELTE PESCĂREȘTI GALAȚI str. Brîncoveanu nr. 23 produce și livrează*ațe și plase pescărești din bumbac și reten - sfori și frînghii din reten - diverse plase de protecție, precum și unelte de pescuit ooper.privo fitilTI a dat în folosință una din cele mai moderne stații din țară pentru reparat, întreținut, spălat și grefat autoturisme și motociclete, dotată cu utilaje și aparatură de control de înaltă tehnicitate. Unitatea, avînd cameră de odihnă cu duș și bar, este amplasată pe șoseaua Brăila-Galați, la intrarea în orașul Galați lingă stația PECO. Nu încredințați oricui lucrările de reparații la autovehiculul dv. Tehnicienii acestei moderne unități vă stau la dispoziție garantîndu-vă oficial calitatea lucrărilor. COOPERATIVA „ÎNAINTE" BRĂILA, str. Tăbăcari " anunță pierderea autorizației de transport eliberată de D.R.T.A. Galați cu nr. 301138 pe care o declară nulă. UZINA DE REPARAȚII GALAȚI, anunță pierderea autorizației de transport eliberată de D.R.T.A. Galați cu nr. 628507 pe care o declară nulă. VIAȚA NOUA Aspect de pe șantierul de defrișări din Insula Mare a Brăilei. Tractoare grele lucrează la finisarea unor noi suprafețe ce urmează a fi redate agriculturii. Cabinet de protecție a muncii înzestrat cu tot necesarul, cabinetul de protecție a muncii de la Șantierul naval din Galați sprijină în mod eficient aplicarea măsurilor de securitate profesională, popularizează noutățile apărute în acest domeniu, instalațiile și dispozitivele de protecție realizate și folosite atît în unitatea respectivă cît și în celelalte întreprinderi din țară. Pe linie de propagandă tehnică, între altele, cabinetul a organizat un concurs cu premii „Cine știe protecția muncii, cîștigă" între colectivele atelierelor confecționat și asamblat. GH. CHELBAN, tehnician Bani aruncați „pe apa sîmbetei“ Potrivit graficului, cooperativa agricolă Gologanu, raionul Focșani, avea de livrat Fabricii de conserve Tecuci, în prima săptâmînă a lunii iulie, 4 tone de fasole-păstăi. A livrat 10 tone. Iată insă că în ziua de 6 iulie, la grădina cooperativei s-a oprit un autocamion. Oamenii au crezut că a venit să mai încarce fasole pentru fabrică. Dar autocamionul era încărcat „ochi". Cu lăzi cu fasole era încărcat. Și venea de la fabrica din Tecuci. Grădinarii din preajmă nici n-au avut timp să se dumirească despre ce-i vorba că autocamionul a și lepădat încărcătura și... pe-aici ți-e drumul. Ce se întîmplă ? Păstăile recoltate cu o zi înainte (2 640 kg) au fost refuzate de fabrică pe motiv că parte din ele aveau deja bobul format și deci nu mai erau bune de conserve. Dar fasolea fusese recepționată la fața locului de către reprezentantul fabricii, Constanța Ionescu, fără să fi făcut vreo obiecție, vreun reproș. Cum era și normal, pe baza actului de recepție, cooperativa a introdus factură la bancă și a intrat în posesia banilor. Cele două mii și ceva de kilograme NOTA de păstăi stau însă și acum sub cerul liber, la marginea grădinii cooperativei agricole Gologanu. Cine va plăti oare paguba produsă ? Cu banii statului nu pot fi aruncați... pe apa sîmbetei. Un alt aspect care arată că această fabrică este galantoană l-am întîlnit la centrele prin care se achiziționează caise. Pentru aceste fructe s-au fixat două categorii de prețuri : 2,50 per kg calitatea I și 1,55 lei per kg calitatea a II-a. Achizitorii fabricii însă, nu țin seama de calitate. Cumpără caisele de-a valma, cu 2,50 lei kilogramul. Achizitorul Ion Strigă din comuna Popești ne spunea că chiar inginerul șef al fabricii de conserve, deplasindu-se pe teren a dat încuviințarea să se facă rabat calității. Și se face! In ziua de 17 iulie, pe la orele 12, din cele aproape 3 000 kg caise încărcate intr-un autocamion la acest centru, nici 20 la sută nu erau de calitatea I. Toate au fost plătite însă cu 2,50 lei kg, la fel cum s-a procedat și cu alte vagoane de caise achiziționate anterior de acest centru, ca să nu mai vorbim și de celelalte centre și puncte de achiziții ale fabricii de conserve, răspîndite în numeroase comune ale raioanelor Tecuci, Focșani etc. De ce nu se respectă normele stabilite ? De ce nu se achiziționează fructele și celelalte produse sortate pe calități ? Nu-i mai cinstit așa ? C ZARZALIN Cooperativa „IGIENA" Galați angajeaza Str. Troian nr. 75 inginer principal cu norma întreagă pentru secția proiectări în construcții. Informații la sediul cooperativei. Cu studenții, în practica de producție .Urmare din pag. I) doua săptămînă de practică, se pare că aceste „obișnuite plimbări" de cunoaștere a șantierului se prelungesc neîngăduit de mult. intr-adevăr, am întîlnit prin șantier grupuri de studenți, sau perechi, care făceau pur și simplu promenadă. Se pare că aici o intervenție promptă a conducătorului de practică pentru efectuarea concretă a programei este necesară. Am mers și la atelierele de confecționat, montaj și casă unde studenții anului IV al Facultății de mecanică, secția nave și instalații de bord își desfășoară practica de producție. Aici, sub ochii lor, viitoarele nave încep să-și compună fizionomia. Studenții, ne spune maisstrul Aurel Spanache, iau parte efectiv la confecționarea șabloanelor, la trasarea tablelor, debitarea, îndreptarea și asamblările de noduri. De multe ori se întîmplă ca programul de practică să nu cuprindă unele operații intermediare. De aceea, el a fost îmbogățit și adaptat la condițiile de lucru din șantier. In alți ani și aici practica se rezuma la o simplă observare. S-a constatat însă că efectuarea unor lucrări de către studenți are o influență mai mare asupra bagajului de cunoștințe pe care-l asimilează. Acest fapt, ne spune tovarășul Ion Bidoaie, se poate urmări mai clar la studenții din anul V. Studenții Ion Godianu și Ion Șerbenco, din anul V al aceleiași facultăți, în cadrul celor 8 săptămîni de practică au și fost încadrați pe posturi de tehnicieni II. In felul acesta apare și cointeresarea materială și o răspundere a lucrului pe care-l execută, li întîlnim la atelierul de proiectări. Inginerul Constantin Bașchîr, sub îndrumarea căruia lucrează acești studenți, este mulțumit de nivelul cunoștințelor și de calitatea lucrărilor pe care le execută proiectanții. In scurtul timp care a trecut de la începutul practicii, acești doi studenți au întocmit calculul de stabilitate al unui ponton, iar acum sunt în curs de execuție a calculului de stabilitate a unui bac de 100 tone. In același timp ei execută calcule de teoria navei și verificarea unor planuri de execuție. La sectorul dispecer II, aplecați asupra unor planuri de montare a mecanismelor, întîlnim pe studenții Valeriu Teodorescu și Vichentie Stancu din anul V. Ei execută aceleași operații pe care le execută un inginer. Deci, lucrează în condițiile pe care le va oferi producția. Existînd o răspundere efectivă, ne spune inginerul Apostolache Jimbu, studenții privesc cu multă seriozitate și simt de răspundere problemele producției. Teoretic, ei sunt bine pregătiți, completează inginerul David Craiu. De aceea ne sunt de un real ajutor în urmărirea amplasării agregatelor din compartimentul de mașini a cargourilor de 4 500 și 10 000 tone. Se pare că noul sistem de desfășurare a practicii este binevenit. Studentul cunoaște și participă efectiv la lucrările de care va răspunde peste un an cînd își va lua în primire postul de inginer. Am întîlnit la studenți, cu excepția celor din anul II, o sete de cunoaștere a problemelor practice, o punere de acord între practica de producție și problemele teoretice învățate la curs. Este o condiție absolut necesară nevoii de creștere a viitorilor specialiști. Numai astfel practica de producție își poate atinge în cel mai înalt grad principala menire de verificare și îmbogățițire a cunoștințelor teoretice acumulate în anii de studiu universitar. Combinatul pentru fibre artificiale BRĂILA 471 Produce și livrează pe bază de repartiție — celofibră tip lină — celofibră tip bumbac — rețele cord de mare rezistență — celofan și confecții din celofan — sulfat de sodiu intr-o gamă variată «le Șl caaloro de întreprinderile textile Galați găsiți la magazinele de specialitate I.S.C.L. GALAȚI ANGAJEAZA DE URGENȚA — FREZORI categoria IV-VII — LĂCĂTUȘI categoria V-VI Doritorii se vor prezenta la serviciul personal. Nr. 7033 GALAȚI : „Central“ — filmul Compartimentul ucigașilor ; „Republica* — fimul Moartea vine pe ploaie; „Țiglina* “ filmul Călătorie în stil italian; „Popa, Iar* filmul Inspectorul de poliție ; „Dunărea" — filmul A dispărut un Fragonard; „Constructorul* — filmul Avânturile lui Werner Hoof ; BRAII.A : „11 Iunie* — filmul Dragostea mea ; „Republica* — filmul Lady Macbeth din Siberia ; „23 August* — filmul A treia repriză ; „Popular* — filmul La moara cu noroc ; FOCȘANI : „Unirea* — filmul Viața la castel ; „Flacăra* — filmul Băieții de la ionomat; TECUCI: „Arta* — filmul Angelica și regele ; „Popular* — filmul Clinele din Baskerville ; MĂRĂȘEȘTI : „Lumina* — Mondo Cane seria !—TIPANCIU : „Popular* — filmul Complotul ambasadorilor ; ODOBEȘTI : „Victoria* — filmul Fantoma din Mornsville ; BUJOR : „Doina“ — filmul Week-end ln Zuydcoote ; FAURES — filmul Omul care la ucis pe Liberty Valance ; TUDOR VLADIMIRESCU : „Flacăra" — filmul Falstaff. DUMINICA 23 IULIE 1967 PROGRAMUL I Recomandări din program (6,03). Continuarea concertului de dimineața (7,18). Teatru radiofonic pentru copii. Jurnalul unei prietenii (8,00). Cîntă corul de copii al Radioteleviziunii, dirijat de Elena Vicică (9,00). Transmiteri pentru sate (9,15), Itinerar folcloric (10,30). Ilustrate muzicale Recomandări din program (11,47). (11,03). De toate pentru toți (12,00). Estrada duminicală (13,10). Programul orchestrei de muzică populară a Radioteleviziunii (14,15). După-amiaza cu muzica ușoară (14,40). Selecțiuni din opereta „Joc de artificii” de Paul Burkhard (16,00). Muzică populară poloneză (16,15). In ritm cu voia buna (18,15). Album folcloric (19,00). Cîntă Maria Lătărețu și Emil Gavriș (20,10). Teatru scurt. Premiera. Analfabetul. Comedie de Branislav Nușici (20,30). Vă invităm la dans (20,52). Din repertoriul formației Horia Moculescu (22,20). Moment poetic (22,30). Canțonete de Ernesto De Curtis, Tagliaferri și Luigi Denza (22,40). Ritm și grație — muzică de dans (23,00). Melodiile nopții (0,05). Buletin meteo.rutier (2,55—3,00). PROGRAMUL II I de odihnă cu voie bună (6,00). In sunet de fanfară (6,35). Din folclorul muzical al popoarelor (7,00). Arii și dansuri din operete (7,20). Cu cîntecul și jocul pe meleagurile patriei (7,35). Caruselul melodiilor (9,00). „O zi frumoasă* — muzică ușoară (9,40). Radio atlas (10,03). Jocuri (10,15). Radio-publicitate (10,20). Actualitatea cinematografică (10,45). Orchestra de muzică populară „Doina Banatului” din Caransebeș (11,50). Muzică din opera „Dinorah* de Meyerbeer (12,35). „Frumoși ochi are badea” — emisiune de folclor (12,55). Recomandări din program (13,15). Cîntă pentru dumneavoastră Ilinca Cerbacev și Enrico Macias (14,10). Unda veselă (14,30). Concurs cu public Cîntă Puica Igiroșeanu (15,30). (15,10). Pagini celebre din opere (15,40). Revista șlagărelor — muzică ușoară (16,05). ..La horă-n sat* cîntece și jocuri populare (16,30). Recital de pian — Maria Cardaș (17,15). Melodii populare interpretate de Pușa Poenaru, Dumitru Bălășoiu și Ion Drăgoi (17,30). Muzică ușoară de Noru (19,05). Oameni de seamă. Demetriad Ronsard (1524—1585) (19,20). „Ziibade Cu fluiera* — melodii postulare (19,50). Recital de vioară Lola Bobescu (20,00). Concert de melodii românești (20,30). Program pentru iubitorii de romanțe (21,40). Melodii românești (23,07). Cia clul Simfoniilor de Beethoven : Simfonia V-a în do minor (orchestra filarmonică din Berlin. Dirijor: Herbert von Karajan) (23,20). Dans în miez de noapte (23,53). Buletin de știri. Buletin meteo-rutier (0,55—1,00). DUMINICĂ 23 IULIE 1967 9,00 . Ora exactă. Cum va fi vremea, astăzi ? . 9,02 : Emisiune pentru copii și tineretul școlar : „Trec trubadurii“ — incursiune în legende. Interpretează un colectiv de actori de la Teatrul „Ion Creangă“. 10,05 : Filmul „Povestea unui doctor“. 10,20 : Recreația mare în... vacanță. Emisiune de Tatiana Sireteanu și Corneliu Armașu ; 10,50 : Emisiunea pentru sate ; 12,30 : închiderea emisiunii de dimineață ; 18,30 : Magazin 111 ; 19,30 : Telejurnalul de seară ; 19,50 : Teleglob ; 20,10 : Interpretul preferat. Muzică populară la cererea telespectatorilor. Cîntă : Mariana Bădoiu, Ana Pacatiuș, Vasile Dragomir și o formație instrumentală condusă de Pană ; 20,30 : Să rîdem cu Stan Tudor și Bran ; 21,00 : Ceasul de aur. Scenariu de televiziune de Jean Claude Brisville. Traducere, adaptare și regia artistică : Radu Miron ; 22,07 : Un cîntec vechi, o amintire ; 22,45 : Telejurnalul de noapte ; 23,00 : Telesport ; 23,15 : închiderea emisiunii. METEOROLOGIC Pentru 24 ore : Vreme frumoasă cu cerul variabil mai mult senin noaptea și dimineața. Vînt slab pînă la potrivit. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 14 grade și 16 grade, iar maximele între 29 grade și 31 grade. Pentru următoarele 3 zile Vreme în general frumoasă cu cerul variabil. Vînt slab pînă la potrivit. Temperatura staționară, minimele vor oscila între 14 grade și 16 grade iar maximele între 27 grade și 30 grade. Loto din 21 iulie 1967 numere extrase 53 65 59 3 31 582 t6 24 21 68 23 Fond de premii 983 543 lei Rep. I — 169 086 lei fotbal. Siderurgistul a susținut primul meci de verificare Formația gălățeană de fotbal Siderurgistul, participantă în seria I a campionatului categoriei B, a susținut joi după-amiază, pe stadionul „Portul roșu", primul meci de verificare în vederea noului sezon. In acest joc s-a urmărit adaptarea organismului la efort în condiții asemănătoare cu jocurile de campionat, cît și pregătirea fizică. S-au jucat 3 reprize, a cîte 30 de minute, folosindu-se un număr de 18 jucători. întregul lot s-a prezentat bine, ținînd seama de timpul scurt care a trecut de la reînceperea antrenamentelor, atacanții, în special, dovedind multă poftă de joc și... de goluri. După 90 de minute de joc, scorul a fost favorabil echipei Siderurgistul cu scorul de 8—0. Partenerul de întrecere, formația S.U.T. Galați, care se pregătește pentru meciul retur cu Știința Bacău din cadrul barajului pentru promovarea în categoria C, s-a dovedit un adversar lipsit de rezistență, în special în reprizele a doua și a treia. Scorul a fost deschis în prima repriză de Stătescu, care a transformat impecabil o lovitură liberă de la 20 de metri. In Siderurgistul repriza a doua, mai înscrie 3 goluri, autor Neagu, în urma unor combinații reușite cu Cojocaru. In ultima repriză, deși , atacul Siderurgistului este alcătuit din rezerve, se mai înscriu 4 goluri prin Botescu (3) și Veleanul. Deci, scor final în Siderurgistul — S.U.T. partida 8-0 (1-0, 4-0). Au fost folosite formațiile : SIDERURGISTUL : Iorgulescu (Ionescu) — Pac, Stancu, Dima, Velea — Profir (Lehăduș), Adam (Jacob) — Bretan (Zotincă), Cojocaru (Ghergheață), Neagu (Botescu), Stătescu (Stănculescu) S. U. T. : Albu - Oroș, Toma (Polinabiss), Moțoc (Mioara), Huștiuc — Antonescu Postelnicu — Păun, Ganea, Vasile, Ghiță. GH. ARSENIE întreprinderea de construcții și montaje siderurgice Galați Șoseaua Galați-Smîrdan Angajează de urgență : — tinichigii Se asigură cazare Doritorii se vor adresa la serviciul producție I.C.M.S. Galați — telefon 4645 Uzina de produse petrochimice B-dul Republicii nr. 291 Telefon 13050 produce și I vreau : Detergent „ALBĂ LUX". ..CERO IDEAL", „ALBA LU PER". Detergenți soluție pentru spălări auto și pentru spălări de vagoane. Detergenți concentrați pentru fabricile de săpun și schele petrolifere Ulei horticol pentru distrugerea dăunătorilor. Acizi naftenici distilați, naftenați metalici (sicativi pentru industria de lacuri și cerneluri). Etilmercaptan pentru odorizarea gazului metan, precum și metil —etil — cetonă. 'T 1____