Viața Nouă, aprilie-iunie 1969 (Anul 25, nr. 7558-7634)

1969-05-04 / nr. 7586

Pagr a 2-a Rezultate remarcabile dar si rezerve încă nefolosite . Urmare din pagilor de programare a producției, de asigurare a ritmicității sale și a decalajului dintre secții li s-a acordat , cu mici excepții, prea putina atenție. In această direcție se înregistrează aspecte negative la unități mari ca C.S.G. și S.N.t. în ceea ce privește asigurarea și instruirea specialiștilor necesari. Considerăm necesar ca în activitatea compartimentelor de organizare științifică și comitetelor de direcție din întreprinderi să se facă simțită o orientare hotărîtă spre studierea problemelor moderne de organizare a producției și a muncii ; să se folosească în acest scop literatura de specialitate pusă la dispoziție de Institutul de documentare tehnică și cabinetul pentru probleme de organizare științifică de pe lângă Comitetul județean de partid, precum și aportul cadrelor de cercetători din învățămîntul superior și institutele de cercetări. Trebuie combătută optica acelora care resping nejustificat informațiile referitoare la experiența mondială și la experiența întreprinderilor similare din țara noastră cu privire la diversele soluții, susțînînd că „nu se potrivesc la specificul nostru" sau că „nu sînt condiții” de aplicare a lor, fără să studieze îndeajuns aspectele teoretice și practice ale problemei. Personalul tehnico-economic cu studii medii și superioare destul de numeros la o serie de unități mari, în special C.S.G., S.N.G., Uzina mecano-navală și altele ar putea să-și aducă o contribuție competentă și eficientă la rezolvarea problemelor de organizare a locurilor de muncă, a sistemului informațional, programarea și dispecerizarea producției, probleme de psihologie și igienă a muncii, ergonomie etc care influențează pozitiv realizarea eficientă a indicatorilor economici. Datorită nivelului scăzut de pregătire teoretică a unor specialiști aceste aspecte nu au fost tratate la nivel corespunzător, așteptindu-și în continuare rezolvarea. Toate acestea sunt urmare a faptului că nu se studiază suficient, nu se face informarea cu tot ceea ce este nou, iar în rare cazuri unde se efectuează aceasta, are un aspect formal, așa cum se petrec lucrurile in unități ca C.S.G., Uzina mecano-navală, D.I.F.O.T., S.N.G., I.R.E.G., etc. Comparativ cu nivelul la care trebuie rezolvate sarcinile actuale pentru a deveni competitivi pe plan impune respectarea mondială se prevederilor documentelor de partid și de stat privind funcționarea ireproșabilă a sistemului iiformațiomial tehnico-științific în fiecare întreprindere, informarea la zi a specialistului cu tot ceea ce este nou, atît în domeniul său de activitate cit și în domenii conexe pentru a preveni astfel pericolul de „devalorizare" a cunoștințelor acumulate la un moment dat. A rezultat necesitatea, în special la Combinatul siderurgic ca specialiștii să afecteze mai mult timp pentru studiu, ca informarea lor să fie eficace și făcută în termen util pentru a-și aduce astfel o contribuție mai mare la rezolvarea competentă a problemelor pe care le ridică producția. De altfel, avînd în vedere ponderea mare a personalului tehnico-ingineresc din această unitate se impune crearea unei opinii favorabile acțiuni de îmbunătățire a organizării producției, în sensul angrenării într-o activitate continuă a tuturor specialiștilor, respectiv în elaborarea studiilor, cunoscînd gama inepuizabilă a problemelor care își așteaptă rezolvarea. Acest deziderat este valabil și pentru celelalte unități. Pentru îmbunătățirea activității de organizare științifică comitetele de direcție trebuie să-și revizuiască punctul de vedere, să urmărească stabilirea unor sarcini concrete de studii menite ca, prin conținut, să depășească stadiul actual, să stimuleze și să încurajeze inițiativele bune ale unor specialiști pe care să-i elibereze de probleme operative mărunte. In acest fel comiettele de direcție se vor putea considera mobilizate la o acțiune susținută pentru promovarea în practică a noului cu repercusiuni deosebit de însemnate pentru creșterea eficientei economice a activității în toate sectoarele. înotătorii gălățeni pot obține rezultate mai bune Recentele campionate republicane de primăvară ale înotătorilor de toate categoriile au constituit un prilej de verificare a potențialului existent la această ramură de sport, cât și a posibilităților de afirmare pe o treaptă superioară în următorii ani și în mod special pentru Olimpiada de la München, din 1972. Privită din acest unghi, evoluția înotătorilor gălățeni nu a satisfăcut. La Reșița, au concurat cei mai mici înotători - copii de categoriile B, C, și D. Rezultatele cele mai bune le-au obținut înotătorii din Reșița, București, Ploiești și Cluj. Dintre sportivii noștri, evoluții merituoase au avut înotătorii Clubului Dunărea (antrenor Rodica Hoștiuc) prin Georgeta Stanciu (locul II, 200 m spate, locul III la 100 m spate și 100 m liber) , Costinel Poiană (locul II la 50 m spate, locul III la 100 m spate) , Ștefan Mitu (locull I la 100 m mixt și locul IV la 50 m liber) și Daniela Sima (locul V, 100 m mixt). Se cuvin mențiuni pentru micuțele Daniela Miatacă și Cornelia Dobrișan (8 ani). Elevii Școlii sportive din Galați (antrenor D. Mititelu) s-au prezentat la Reșița la un nivel situat departe de valoarea republicană. Bazinul Floreasca din București a găzduit întrecerile înotătorilor de la categoria A (14 ani) și pînă la seniori. Plutonul înotătorilor noștri, de la Clubul Dunărea ( antrenor I. Ouatu) și Școala sportivă (antrenor D. Mititelu), s-a comportat la acest concurs la un nivel mediu. Dacă locul I ocupat de ștafeta Clubului Dunărea (4 x 100 m mixt - copii A) și oarecum locul IV obținut de Păunel Dancău (100 m delfin) ne dă o modestă consolare în schimb timpii obținuți de ceilalți sportivi sunt sub valorile republicane. Făcând un bilanț pe marginea celor două concursuri republicane, constatăm că din punct de vedere valoric doar Georgeta Stanciu de la Clubul Dunărea, a realizat timpi mai buni. Valoarea în perspectivă, dar condiționată de o muncă deosebită au sportivii : C. Poiană, S. Mitu, D. Sima, A. Șeicaru, D. Matacă, P. Dancău, A. Zanfir — toți de la Clubul Dunărea și M. Bîrsan, D. Ungureanu, R. Sterin, I. Nedelcu și G. Dumitrescu (Școala sportivă). Dacă avem în vedere posibilitățile pe care le oferă Galațiul în domeniul notației, rezultatele pe care le înregistrăm la ora actuală în această ramură de sport, trebuie să recunoaștem că sînt departe de a mulțumi. Cauzele care generează o atare situație le aflăm în insuficientul efort depus de către cei trei antrenori de notație (salarizați cu cîte o normă întreagă), ci mai cu seamă, slabului ajutor pe care-l acordă părinții și cadrele didactice care, (de ce să n-o spunem) manifestă o atitudine de subapreciere față de acest sport complet, finanțat în totalitate de statul nostru. Inadvertențele ce există în popularizarea în rîndurile copiilor și ale părinților a calităților pe care le cultivă această ramură de sport, la care se adaugă și alte organizatori că carențe de natură au determinat ca notația în orașul Galați să cuprindă un număr destul de mic de tineri. Deși în fiecare an sunt selecționați sute de copii, pe parcurs foarte mulți abandonează antrenamentele, astfel că se ajunge la situația ca cei consecvenți să rămînă de ordinul zecilor. Este cunoscut faptul că marii campioni — sportivii cu reale calități fizice și psihice - marile performanțe sportive sunt rezultatul unei atente și perseverente munci de selecție din rindul maselor, însoțită de îndrumarea permanentă a celor selecționați să efectueze pentru ca înotătorii săptămînal 9-12 antrenamente. Dacă avem în vedere că sportivul (dat fiind limitele de vîrstă între care se pot realiza marile performanțe la notație) se află pe băncile școlii, cadrele didactice, părinții și antrenorii trebuie să-l ajute în alcătuirea unui judicios program de lucru pentru a nu-i stînjeni dezvoltarea sa multilaterală. De aici și necesitatea ca elevii care practică notația să fie scutiți de alte sarcini extrașcolare. Revenind la cele două secții de performanță (Clubul Dunărea și Școala sportivă) se adresăm invitația de a respecta mai mult ca pînă acum efectuarea tuturor concursurilor prevăzute în calendarul sportiv, o mai bună organizare și popularizare a acestora, o stimulare corespunzătoare a cîștigătorilor. Folosind mai judicios baza materială existentă, care se va întregi substanțial pînă în anul 1970, primind în continuare un mai mare sprijin din partea școlii și părinților, avem certitudinea că notația în Galați va deveni un sport îndrăgit de un număr mai mare de tineri din rîndul cărora se vor detașa valori ce vor face cinste bătrînului port dunărean. T. OPRICĂ, președintele C.J.E.F.S. Galați. Program competițional In municipiul și județul Galați se desfășoară astăzi numeroase și variate întreceri sportive. FOTBAL. O partidă foarte importantă pentru gazde se desfășoară pe stadionul „Portul roșu" (orele 11) în cadrul campionatului diviziei B. Politehnica Galați primește replica formației Portul Constanța. In divizia C, au loc următoarele jocuri: Ancora Galați - Metalul Buzău (terenul ra", orele 11,00), iar la „GloTecuci —■ Gloria Tecuci întâlnește Petrolul Berea (stadionul „Tineretului", orele 11,00). Campionatul județean programează partidele: Victoria I.G.L. — Tractorul Galați, Constructorul — Mecanizatorul Bujor, Metalosport — Avîntul Matca, Unirea Galați — Siderurgistul, D.V.A. Galați — Trefilerul, Viitorul Berești — Muncitorul Ghidigeni, Foresta Cosmești — Recolta T. Vladimirescu. HANDBAL. In campionatul masculin divizia A, Politehnica Galați joacă cu Rafinăria Teleajen (orele 11,30), iar în campionatul republican masculin Școala sportivă școlar Galați — Școala sportivă Constanța (orele 10,00) — ambele pe terenul „Politehnica". RUGBI. Pe terenul „Metalosport", are loc jocul dintre Ancora Galați — Ideal Cernavoda, orele 11:00, în cadrul campionatului diviziei B. TENIS. La Complexul de la Grădina publică din Galați se desfășoară ultimele jocuri din cadrul competiției dotată cu „Cupa Dunării" la tenis de cimp, competiție rezervată echipelor de copii. LUPTE. La Galați sunt programate jocurile etapei a IlI-a a campionatului de greco-romane. Participă echipele : Steagul roșu Brașov, C.F.R. Timișoara, Progresul București și Dunărea Galați. VOLEI Politehnica Galați-Petrolul Ploiești 3-1 Cu jocurile etapei desfășurate vineri, a luat sfîrșit ediția 1968—1969 a campionatului național masculin rezervat echipelor din divizia A. Au rămas de disputat doar cele douăturnee finale la care urmează să participe primele patru echipe clasate (Dinamo, Steaua, Politehnica Galați și Rapid) programate în această lună la București și Cluj. In jocul de la Galați, desfășurat în cadrul ultimei etape, formația locală Politehnica a jucat cu Petrolul Ploiești. La capătul unei partide de slabă factură tehnică, în care oaspeții au avut o comportare modestă (cu toate că au reușit să cîștige un set speculînd cîteva greșeli ale studenții gălățeni au gazdelor) cîștigat clar cu scorul de 3—1 (15—4, 12—15, 15—3, 15—4). Cei mai buni: Popa, Păduraru, Szöcs, de la Politehnica, Tudore și Zamola de la Petrolul. A condus bine V. Arhire (Brașov) un joc desfășurat într-o notă de perfectă sportivitate. S. DUMITRU VIATA NOUA Studentul-un activ cercetător (Urmare din pag. 1) ani, studentului i se permite să desfășoare efortul de cercetare mai degajat, punîndu-se astfel bază pe inițiative. îndrumătorul — cadrul didactic, în speță — verifică etapele documentării sau ale experimentului, joacă rolul de consultant, studentul făcînd apel la experiența sa numai atunci cînd apar confuziile. Inițiativele care pornesc direct din rîndul cercurilor științifice, încurajate, au desigur rol educativ. S-au născut astfel lucrări interesante, cum sunt cele semnate fie Radu Pandelea („Mihai Viteazu— in diferitele cronici", de Aurel Doroșenco, „Obținerea trandafirilor cultivați“) etc, ele avînd desigur semnificații mai bogate ce nu se răsfrîng numai asupra depășirii planului de cercetare. Ramificarea preocupărilor studențești duce la amplificarea capacității de recepționare, la lărgirea considerabilă a orizontului. Nu este un secret faptul că mulți absolvenți ai facultăților de filologie ,fizicăchimie, științele naturii și matematică, o dată ajunși la locul de muncă pot să-și continue studiile în cadrul învățământului fără frecvență. Această atitudine face parte din „programul“ de perfecționare a omului nou, care nu consideră niciodată că a ajuns la limita de sus a cunoașterii și dorește, in consecință să prospere din punct de vedere profesional. Invățămîntul obligatoriu de 10 ani preconizat de politica partidului și statului nostru are nevoie — se înțelege foarte bine acest lucru — de cadre didactice perfecționate, posesoare a unui sistem de predare avansat, corespunzător epocii dinamice pe care le trăim. A ocupa catedra în clasele a IX-a și a X-a impune sporirea gradului de cultură al cadrului didactic, creșterea direct proporțională a orizontului său științific. Iată de ce stimularea prin toate mijloacele a cercetării științifice studențești se sincronizează cu pulsul accelerat al perfecționării procesului instructiv, devine — în ultimă instanță — o necesitate. La Institutul pedagogic s-a înțeles acest lucru, unele teme (ca aceea dezvoltată de studenta Gherghină Picoș, sub îndrumarea asistentei Teodora Simionescu : „Preocupări cercetări docimologice preșidente") au deja o ținută științifică avansată, iar altele, pun în lumină pasiunea și perseverența celor care se gîndesc matur la viitorul lor, la profesia căreia i s-au dedicat. Cîteva caracteristici, ciștigate datotită colaborării organelor Asociației studențești catedrele, cu decanatele și sunt demne de subliniat, în sprijinul unei judecăți exacte asupra cercetării științifice de la acest institut. Este vorba despre ritmicitatea susținerii lucrărilor, despre frecvența bună la cercuri, despre extinderea temelor cu caracter aplicativ pe linia legării științei de producție. In luna octombrie a acestui an se va desfășura sesiunea jubiliară a cercurilor de inițiere științifică. Nu ne îndoim că, printr-o selecție judicioasă ca și prin îmbunătățirea în esență a celor mai valoroase contribuții ,vom avea prilejul să salutăm evenimentul în termeni elogioși la adresa unei activități prestigioase, încununată de succes. Ce premiere cinematografice vom viziona in luna mai? tău Răspunzind unei curiozia cinefililor prezentăm, cîteva dintre premierele cinematografice ale lunii mai, anunțate la Galați. Iată care sunt actione VIRSTELE OMULUI — realizare a Casei de filme „București": Filmul Își propune să prezinte într-o formă artistică inedită tezaurul cel mai de preț al poporului ilustru, cele mai vechi obiceiuri și tradiții, cîntece și dansuri de pe întinsul țării, filozofia populară ,dorințele și năzuințele, sensibilitatea și puritatea atît de caracteristice neamului nostru. ECLIPSA — producție a studiourilor italiene. Acest film al lui Michelangelo Antonioni a fost distins cu Premiul Special al Juriului la Festivalul de la Cannes 1912. Ca și Aventura sau Noaptea, noua realizare antonioniană continuă investigațiile psihologice, creează din „caz" o problemă, supunând-o dezbaterii. Eclipsa este în fond povestea a doi tineri— ea, la începutul unei alte existențe, el continuând acea viață pe care i-o insufla firea aventuroasă. Chiar dacă între ei se statornicește greu relația intimă, chiar dacă incertitudinile planează asupra viitorului, Vittoria (Monica Vitti) îl preferă pe Piero (Alain Delon). Ce va urma acestui pas e greu de spus, filmul propunindu-și tocmai o asemenea dezbatere. ADIO GRINGO — coproducție italo - franco - spaniolă. Un film western cu Giuliano Gemma (întîlnit în „Un dolar găurit" și „Pentru încă puțini dolari“). Brent Landers și Lucy Tillion — sunt în filme— două victime acest ale nedreptăților vestului. Dar Brent este hotărit facă singur dreptate: să și urmărit de bandiți, suspectat de șerif, amenințat în dragostea lui pentru Lucy (pe care o salvase de moarte sigură) Brent reușușește să aplice dreapta pedeapsă celor care călcau legea după dunul plac. COMEDIANȚII — o producție americană după romanul cu același titlu a lui Graham Greene. Filmul ne aduce în exotica insulă Haiti, aflată sub tiranica dictatură a lui Duvalier, supranumit și „papa Doc“. Cele patru persoane care debarcă pe insulă sunt victime ale propriilor lor slăbiciuni — atunci cînd bineînțeles nu au încăput, pe mîinile singeroșilor polițiști ai lui „papa Doc". Singurul care supraviețuiește este Brown, care va trece în fruntea unui grup de răsculați. Dintre protagoniști distingem pe soții Liz Taylor și Richard Burton. NOAPTEA E FĂCUTĂ PENTRU... A VISA — realizare a studiourilor italiene. O comedie, să-i zicem polițistă. „Noaptea e făcută pentru... a visa", redă panica in care intră societățile de asigurare deoarece clienții lor nu-și mai reînnoiesc polițele de asigurare cînd se anunță fabricarea unui seif care oferă maximum de siguranță. Primul cumpărător al seifului, un bijutier din Monte-Carlo, nici nu bănuie ce i se pregătește de către societățile de asigurare pe de o parte, de către gangsteri pe de alta. Și unii și ceilalți urmăresc același lucru: discreditarea firmei producătoare și însușirea bijuteriilor. Mai sunt doi moștenitori, un inspector de poliție — și aceștia lansați in aceeași cursă. VREMURI MINUNATE LA SPESSART — o producție a studiourilor din R. F. a Germaniei. Filmul este o îmbinare de real și fantastic, o satiră antirăzboinică compusă din cinci episoade reprezentând cinci epoci diferite legate între ele prin... Anneliese, fata căreia i-a fost luat logodnicul chiar în noaptea nunții pentru a îndeplini o misiune militară. Ca argument suprem filmul demonstrează că războiul presară moartea în rîndul tineretului și îi desparte pentru totdeauna pe cei ce se iubesc. OAMENI ÎMPIETRIȚI. o producție a studiourilor „Aleksandr Dovjenko”. Scenariul este bazat pe o nuvelă a scriitorului ucrainan Vasili Stefanik, care descrie viața grea a țăranilor galițieni de la sfîrșitul secolului trecut, mulți nevoiți să emigreze în Canada. G. ALEXANDRU IUEMim teatreH Teatrul de stat — Omul in robă (orele 20,00). Teatrul muzical — Logodnicul din lună (orele 11,00); Singe vienez (orele 19,30). E radio DUMINICĂ 4 MAI 1969 PROGRAMUL I 6,05 Călătorie muzicala : cîntece și jocuri. 7,00 Concertul dimineții. 8,15 Ilustrate muzicale. 9,00 Radiomagazinul femeilor. . 9,45 Pagini din opereta „Rose Marie“ de Frim. 10,00 Ora satului. 11,05 Avanpremieră cotidiana. 11,16 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 12,00 De toate pentru toți. 14,00 Radiojurnal. 14,30 Unda veselă. 16,30 Sport și muzică. 19,55 Muzică. 20,00 Radiojurnal. Sport. 20,10 Agenda folclorică. 21,00 Muzica de dans. 21,25 Mîine, în emisiunile muzicale. 21,35 Melodii de Ionel Fernic și Ion Vasilescu. 22,00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22,20 Romanțe. 22,30 Moment poetic. 22,40 Suită de ritmuri. 0,05-5,00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL II 6,00 Melodiile dimineții. 7,00 Tineri interpreți ai folclorului nostru. 7,37 Divertismente pentru fanfară. 8,00 Piese instrumentale de compozitori români. 9,00 Melodii de Radu Șerban și Temistocle Popa. 9,30 Radio publicitate. 9,45 Cîntece și jocuri populare. 10,03 Avanpremieră cotidiană. 10,14 Soliști de muzică ușoară : Elena Neagu, Don Backy și Jean Păunescu. 11,00 Concert George Enescu. 12,30 Nestemate ale folclorului. 13,00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 13,10 Varietăți muzicale. 14,00 Orchestra de muzică populară a Radioteleviziunii. 14,20 De la operetă la operă. 14,55 Suita simfonică „Priveliști moldovenești* de Mihail Jora. 15,25 Cine știe cîștigă. Tema : „Itinerar turistic prin țara noastră*. 16,00 La hora-n sat. 16,15 Album de piese corale. 16,30 Succese ale muzicii ușoare. 17,00 Revista literară radio. 17,30 Caravana fanteziei (emisiune pentru tineret). 18,30 Romanțe. 19,00 Buletin de știri. 19,05 Ginta Dorina Drăghici. 19,20 Fragmente din opera „Paiațe”. 20,00 Melodii magazin. 21,00 Radiojurnal. 21,10 Album folcloric. Vechi melodii cîntate de Ioana Radu, Dan Moisescu și Ion Murgu. 21,50 Canțonete. 22,00 Saptămîna culturii cehoslovace. 22,33 „Siluete” - Jacques Brel. 23,07 O istorie a muzicii în capodopere. 24,00-1,00 Va invităm la dans. Buletine de știri . Programul I . 6,00; 11.00 ; 16,00 ; 18,00 ; 24,00 ; 1,00 ; 2,00 ; 4,00. Programul II . 6,30; 7,30; 10,00 ; 19,00 ; 23,00 ; 0,55. DUMINICA 4 MAI 1969 8.30 Ora exactă. Gimnastica de dimineață. 8,45 Sfatul medicului. Astenia de primăvară. 9,00 Ora satului 10,30 Pentru copii și școlari. La șase pași de o excursie - emisiune concurs. Participă reprezentativele școlilor sectoarelor IV și VIII din București -prezintă Mihai Florea. 11,30 Filmul serial : „Belle și Sébastien” (VI) - Vameșul. 12,00 De strajă patriei. 12,30 Concert simfonic. In program : Romanțele pentru vioară și orchestră opus 40 în sol major și opus 50 în fa major de Beethoven și Concertul în re major pentru două viori și orchestra de Bach. Interpretează : Menuhin Festival Orchestra. _ Dirijor : Yehudi Menuhin. 13,15 Armonii și ritmuri milenare. 13,45 închiderea emisiunii de dimineață. 16,30 Duminică sportivă. Fotbal : Politehnica Iași U.T.A. și Dinamo București - Jiul - transmisiune alternativă de la Iași și București. 19,00 Telejurnalul de seară. 19,15 Hai la horă, hai la joc. Program susținut de Orchestra de muzică populară a Filarmonicii de Stat din Galați. 19,45 Desene animate. 20,00 Film cu trei stele : „Iubește-mă* film muzical cu Elvis Presley. 21,35 Cei cinci Strauss - montaj muzical-coregrafic. 22,15 Telesport. 22,45 Telejurnalul de noapte. 23,00 închiderea emisiunii. LUNI 5 MAI 1969 17,30 Telex TV. 17,35 Lumea copiilor. „Cutia cu surprize“ cu Daniela și Așchiuță. 17,50 Limba franceză secția 57. 18,15 Micii meșteri mari - emisiune pentru pionieri și școlari 18,45 Filmele pentru copii . Două creioane . Pepite. 19,00 Telejurnalul de seară. 19,30 Ateneul tineretului. „Navetiștii“. 20,00 Roman-foileton „Lunga vară fierbinte“ (I), după William Faulkner. 21,00 Interpreți îndrăgiți ai cîntecului transilvănean : Elisabeta Tóth și Petre Sabădeanu. 21,20 Filmul - documentar : „Buchiniștii* - producție a studiourilor poloneze. 21,35 Muzică ușoară. 22,00 Prim plan - acad. Ștefan Milcu. 22,30 Gong - emisiune de actualitate teatrală. 23.00 Telejurnalul de noapte. 23.10 Închiderea emisiunii. Filme pentru copii și tineret Astăzi sunt programate în Galați și Tecuci multe filme care se mai adresează în special copiilor și tinerilor. La cinematograful „Țiglina", la orele 12,00, vor rula scurtmetrajele : „Arhitecți, constructori, țesători", „Arme ale cunoașterii", „Animale marine sedentare", „Culori în pictură" etc. La cinematograful este programat „Popular", un film artistic — „Intoarce-te" o producție a studiourilor sovietice (orele 10). Cinematograful „Arta" din Tecuci prezintă un ciclu de filme de scurt metraj (astăzi la 10). Dintre acestea orele amintim „Diamantul", „Moda", „Nocturnă", „O întîmplare rară". Mica publicitate VÎNZARI - CUMPĂRĂRI VIND „Wartburg-Standard" stare excepțională. Țiglina II, H 2, apartamentul 8. „Wartburg-311", stare excepțională, vind. Telefon 15566, după orele 16. CUMPAR butelie aragaz. Adresați telefon 72465. SCHIMB DE LOCUINȚĂ Cedez apartament 4 camere Mazepa, pentru apartament 3 camere centru și garsonieră. Telefon 73449. HRDERI Pierdut certificat naștere N.F. 321098 eliberat de Sfatul popular Lascăr Catargiu — județul Galați, pe numele Moscu Ion. N declaraul. Cooperativa agricolă de producție „Grivița roșie" din comuna Grivița, județul Galați, anunță pierderea rației de transport autorieliberată de D.R.T.A. Galați cu nr. 322380 pe care o declară nulă. Nr. 7586 ȘANTIERUL NAVAL GALAȚI ANGAJEAZĂ DE URGENȚĂ : — traducător limba rusă — doi traducători limba engleză Solicitanții se vor adresa la sediul Șantierului naval din Galați, strada Păcii nr. 129, serviciul personal — telefon 14530, 14531. Combinatul siderurgic Galați Recrutează muncitori necalificați pentru a fi pregătiți în meseriile : — aglomeratoriști — manevranți vagoane — cantaragii C.F.U. — operatori produse refractare Informații cu privire la condițiile de admitere și examinare se dau la serviciul invățămint al Combinatului siderurgic Galați, telefon 18300 interior 23L D. R. T. A. AUTOBAZA Nr. 6 Galați ANGAJEAZĂ DE URGENȚA. — contabil principal — mecanici de întreținere —• categoria IV-VIII Informații suplimentare se pot obține la sediul autobazei din cartierul Filești. întreprinderea de Industrie Locală nr. 1 Galați Execută și livrează : — fișete metalice pentru acte — vestiare metalice pentru haine. Comenzile se vor înainta la sediul întreprinderii din Galați str. I.L. Caragiale nr. 19. Trustul de construcții Galați Șantierul 2 construcții locuințe Str. Bărboși nr. 29 A Țiglina III ANGAJEAZĂ IMEDIAT in condițiile H.C.M. nr 1053/1959 INGINERI CONSTRUCTORI MAIȘTRI PRINCIPALI CONSTRUCTORI MAIȘTRI CONSTRUCTORI pentru construcții de locuințe în municipiul Galați. Se asigură cazare în apartamente finisate. DE ASEMENEA ANGAJEAZĂ : MUNCITORI - DULGHERI MUNCITORI - ZIDARI Relații suplimentare se pot obține la sediul întreprinderii sau la telefon 14151, 15385, 14644. DIRECȚIA REGIONALĂ AUTO GALAȚI angajează — șef serviciu transport marfă — doi contabili revizori — doi revizori gestiune — contabil șef pentru școala de șoferi profesioniști din Tg. Bujor — contabil executor Relații suplimentare se pot obține la sediul Direcției regionale auto Galați din strada 13 Iunie nr.4 — serviciul personal — telefon 14859 — 14851. > i A K v r