Viața Nouă, aprilie-iunie 1971 (Anul 27, nr. 8177-8254)

1971-05-16 / nr. 8216

Proletari din toate țările, uniți-vă! Organ al Comitetului județean Galați al P.C.R. și al Consiliului popular județean I ANUL XXVII — Nr. 8216 DUMINICA 16 MAI 1971 4 PAGINI — 30 BANI | Vizita de lucru a tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU la Complexul avicol din Titu In cursul dimineții de sîmbătă, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat, împreună cu tovarășul Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului Economic, a făcut o vizită de lucru la Complexul avicol Titu din județul Dîmbovița. Secretarul general al partidului este întîmpinat cu deosebită căldură de un mare număr de țărani cooperatori din comunele Lungulețu, Răcari, Poiana, Corbii Mari, Braniștea, Costești-Vale, Potlogi, Odobești, Titu și din alte sate din împrejurimi. Cei prezenți ovaționează îndelung pentru partid, pentru conducătorul partidului și statului. Tovarășul Nicolae Ceaușescu este salutat la sosirea sa la Complexul avicol din Titu de tovarășii Iosif Banc, membru supleant al Comitetului Executiv al CC al PCR, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, ministrul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și apelor. Matei Ghigiu, ministrul construcțiilor industriale, de membri ai conducerii Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor. Sunt de față tovarășul Nicolae Tăbîrcă, prim-secretar al Comitetului județean Dîmbovița al PCR, președintele Consiliului popular județean, și alți reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat. Oaspeții sînt invitați să viziteze mai întîi moderna stație de incubație a complexului, unde se află expoziții de prezentare a celor mai importante realizări din sectorul avicol obținute la nivelul întregii țări. Apoi, directorul general al Complexului avicol Titu, Viorel Chiriță, prezintă tovarășului Nicolae Ceaușescu și celorlalți oaspeți parametrii noii unități dată parțial în folosință, cu un an și jumătate mai devreme, obiectiv de seamă în realizarea sarcinilor ce stau în fața zootehniei, precum și preocupările specialiștilor de aici de a înfăptui în mod exemplar sarcinile trasate de partid și de stat. Organizat pe principiul producției industriale, complexul de la Titu are nouă ferme specializate în producerea de ouă, pentru creșterea păsărilor de producție, incubatoare, fabrică de nutrețuri, combinate și abator propriu. El cuprinde 147 hale spațioase, în care procesele sunt mecanizate și automatizate. Recent au intrat în funcțiune patru ferme de producție și au fost livrate primele tone de carne de pasăre aprovizionarea populației pentru bucureștene. Secretarul general al partidului se interesează îndeaproape de măsurile întreprinse în vederea creșterii eficienței economice a asigurării dezvoltării, concomisitent cu producția de carne, și celei de ouă. Răspunzînd, conducerea ministerului subliniază, totodată, că în faza finală complexul va produce 20 000 tone carne de pasăre — a zecea parte din producția marfă prevăzută la sfîrșitul actualului cincinal. Oaspeților li se prezintă în continuare aproximativ 50 de utilaje, realizate de uzinele mecanice ale agriculturii, care au contribuit la mecanizarea proceselor de producție în toate fermele avicole din țară. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți oaspeți, sunt salutați de președinții mai multor cooperative agricole de producție din apropiere, care, în numele țăranilor cooperatori din comunele lor, exprimă adînca mulțumire de a avea ca oaspete pe secretarul general al partidului. Ei înmînează tovarășului Nicolae Ceaușescu, celorlalți oaspeți, cadouri simbolice, angajîndu-se să-și aducă întreaga contribuție la dezvoltarea cooperativelor lor, la creșterea producției și îmbunătățirea activității economice, ca semn al recunștinței pentru noile măsuri întreprinse de partid și de stat în vederea creșterii bunăstării țărănimii cooperatiste. Adresîndu-se cooperatorilor de față, tovarășul Nicolae Ceaușescu le mulțumește pentru primirea călduroasă făcută, le urează sănătate și fericire, noi succese în munca pentru obținerea unor recolte bogate. Oaspeții vizitează apoi halele de creșterea puilor pentru carne. Discuțiile ample purtate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți conducători de partid de și de stat cu specialiști,cu cadre de răspundere din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor, indicațiile secretarului general al partidului date și cu acest prilej pentru dezvoltarea mai rapidă a sectorului avicol, au constituit un nou imbold în activitatea oamenilor muncii de pe ogoare în înfăptuirea mărețelor sarcini trasate de Congresul al X-lea al partidului pentru dezvoltarea creșterii păsărilor în țara noastră. (Agerpres) IN PAGINA A lll-a Din experiența cooperativei agricole de producție Corod 31 la sută din veniturile C.A.P. — din creșterea animalelor Sublinieri ■ Poșta juridică IN PAGINA A IV-a Comitetul pentru dezarmare a încheiat o nouă rundă de negocieri - Reuniune de urgență a Adunării Naționale a UAU Neliniște în cercurile financiare americane Situație încordată în Venezuela Noua linie de tramvai: Țiglina II — G. S. G., în stadiu avansat de execuție în vederea asigurării transportului rapid al salariaților de pe platforma Combinatului siderurgic, după cum ne informează tov. Costică Constantin, directorul I.T.O., va fi dată în funcțiune la 31 iulie a.c. — după angajamentul Trustului de construcții — față de 30 septembrie, etapa I-a a noii linii de tramvai Țiglina II — C.S.G. In prezent se execută lucrările — în stadiu destul de avansat, la linia specială pe viaductul C.S.G. La termenul promis, vor intra în circulație primele 10 vagoane „Tatra III” sosite deja, spațioase, luminoase, confortabile și silențioase, punînd de o capacitate de Dis- 120 locuri, vagoanele de tramvai sunt prevăzute cu trei uși duble de coborîre și ating o viteză de pînă la 60 km pe oră. Șinele, montate pe traverse izolate cu cauciuc, vor permite o diminuare aproape totală a zgomotelor, iar eficiența economică a investițiilor va fi cu 40 la sută superioară față de folosirea autobuzelor. In etapa II-a — termen semestrul II 1972 a — va mai fi adăugat un nou traseu, pînă la S.N.G., ambele însumînd 50 de tramvaie în funcțiune. Noile tramvaie care vor deservi linia Țiglina II — C.S.G. In fotografie . Clădirea Institutului Județean de proiectări. Foto VIOREL BUCUR Condiție esențială în creșterea producției agricole In fața agriculturii județului stau, în acest prim an al cincinalului, sarcini deosebit de importante. Prin însăși planurile de producție s-au prevăzut producții superioare anilor anteriori, iar la consfătuirea porumbului, apreciindu-se baza materială creată prin sporirea cantităților de îngrășăminte, a numărului de mașini, perfecționarea organizării procesului de producție și conducerii agriculturii, specialiști și cadre din conducerile unităților de stat și cooperatiste au apreciat că sunt create condiții pentru depășirea producțiilor planificate în sectorul vegetal și în consecință și-au luat angajamente să acționeze cu toate forțele în acest scop. După cum am putut constata cu ocazia raidului întreprins, pînă acum, rezultatele sunt bune. Culturile de floarea-soarelui și porumb au răsărit bine, au fost evitate atacurile dăunătorilor, iar în urma ploilor și căldurilor din prima jumătate a lunii mai se dezvoltă mai mult decît bine ; lucrările în vii și grădini de legume, specifice perioadei parcurse pînă acum — tăieri, cercuiri, instalarea sistemelor de susținere, plantarea legumelor etc — s-au executat la timp și de calitate. Putem aprecia deci că prima condiție pentru obținerea unor rezultate pe măsura așteptărilor a fost realizată. In noua etapă în care am intrat din plin — întreținerea culturilor — se cere, ca și pînă acum, mobilizarea tuturor forțelor pentru executarea lucrărilor specifice la un înalt nivel calitativ. Din cele constatate rezultă că consiliile de conducere ale cooperativelor agricole de producție, specialiștii și mecanizatorii, în majoritatea lor, sînt la posturi. De exemplu, la C.A.P. Frumușița în ziua de 14 și 15 mai au lucrat la întreținerea culturilor toate cultivatoarele secției de mecanizare și cîte 400—500 de cooperatori. La punctul „Toloacă", bunăoară, pe o suprafață de 84 de hectare, lucrau cooperatorii din brigăzile conduse de Nicu Dogaru și Ghiță Codreanu, în total aproape 150 de oameni și șapte cultivatoare, la efectuarea primei prașile mecanice și manuale la floarea-soarelui. La punctul „Fălcii", pe o altă sală de 63 ha, executau prima prașilă manuală la floarea-soarelui aproape 120 de cooperatori, iar la ferma de vie și legume, tot la primul prășit lucrau alte sute de oameni. Discuția purtată cu brigadierul de cîmp Nicu Dogaru ne-a dat posibilitatea să ne convingem că, înaintea începerii lucrului, în cîmp, cei ce conduc procesul de producție au fost temeinic pregătiți. De exemplu, la întrebarea noastră, la ce distanță răresc floarea-soarelui ?, brigadierul ne răspunde — încă de la semănat, s-a asigurat densitatea normală de boabe la hectar, așa că acum nimeni — și cooperatorii au fost instruiți în acest scop, iar noi C. MANOLE (Continuare in pag. a ll-a) PE ȘANTIERUL MICRO 19 Ritm intens de La recenta festivitate, prilejuită de decernarea unor înalte distincții — a Steagului roșu și a Diplomei de unitate fruntașă în ramura construcțiilor social-culturale Trustului județean de construcții Galați, s-a apreciat în mod deosebit, printre altele contribuția de seamă a colectivului de constructori de pe Șantierul nr. 2 locuințe, care în anul 1970, a ocupat primul loc în întrecerea socialistă desfășurată între șantierele acestei unități. Avînd deja o experiență acumulată în domeniul construcției de locuințe, beneficiind de timpul deosebit de favorabil din această perioadă, constructorii șantierului au atacat cu forțe sporite obiectivele cuprinse în planul anului curent, fapt care le-a permis îndeplinirea în bune condițiuni a sarcinilor aferente primelor patru luni. In această privință, bilanțul încheiat la 30 aprilie a.c. relevă că s-a realizat suplimentar planului o producție de construcții montaj în valoare de circa 600 000 lei, a fost depășită productivitatea muncii și s-au redus, de asemenea, planificate la 1 000 lei cheltuielile producție. Așadar, din punct de vedere valoric sarcinile acestei perioade au fost îndeplinite cu succes. Care este însă stadiul fizic al obiectivelor planificate pentru acest an și îndeosebi al celor cu termen de predare la sfîrșitul semestrului I a.c. ? — Paralel cu realizarea valorică a sarcinilor de plan, ne declara inginerul Emilian Santa, șeful șantierului, am urmărit în permanență o bună corelare a acestora cu stadiile fizice ale fiecărui bloc. Drept urmare, la cele patru blocuri, însumînd 370 apartamente, cu termen de dare în folosință la sfîrșitul lunii iunie a.c. în momentul de față am atins cotele stabilite în graficele de execuție, ceea ce va conduce nu numai la respectarea termenului de predare dar, conform angajamentelor asumate de colectivul șantierului, le vom preda beneficiarilor înainte de datele planificate. Afirmațiile tovarășului Emilian Șanta corespund întru totul situației existente pe teren, graficelor de urmărire a lucrărilor ce se desfășoară la toate obiectivele aflate în construcție. Astfel, la blocul V 1 cuprinzînd 160 de apartamente, terminîndu-se structura de rezistență, zugrăvelile interioare și exterioare, parchetul și instalațiile de încălzire, în momentul de față se execută operațiunile de vopsire, de rașchetare a parchetului, montare a instalațiilor sanitare și a altor lucrări de finisare, ceea ce va asigura o devansare de 15 zile a termenului planificat. Aceleași considerații, pot fi făcute, de altfel și pentru blocurile R1 și R2 cuprinzînd 140 apartamente ,unde, de asemenea, stadiile fizice actuale permit desfășurarea în ritm intens a tuturor a lucra perațiunilor în vederea predării înainte de termen a acestora. Din cele patru blocuri pe care va trebui să le predăm la sfîrșitul acestui semestru, a ținut să ne precizeze tovarășul E. Șanta, trei vor fi date în folosință înainte de termen, din care blocul R2 cu o lună. Dispunem în această privință de toate condițiile : avem forța de muncă asigurată pe fiecare meserie, o bună aprovizionare cu materiale, îndeosebi, agregate și ciment, mijloace de transport și utilaje suficiente, care, fără îndoială, în condițiile unei bune organizări a activității, la fiecare loc de muncă și în cadrul fiecărui schimb, ne vor permite să ne îndeplinim în bune condițiuni sarcinile care ne stau în față pe anul în curs. Intr-adevăr se poate spune că, preocupările existente pentru asigurarea condițiilor de predare a apartamentelor din prima jumătate a anului, au fost extinse și în ceea ce privește demararea lucrărilor la celelalte blocuri existînd și aici un ritm intens de lucru, stadii fizice corespunzătoare perioadei actuale. Aceste bune rezultate obținute pînă în prezent își găsesc corespondentul în măsurile luate de conducerile șantierului și a Trustului de construcții, cu privire la desfășurarea: GH. LUFORE (Continuare în pag. a II-a) EXPRO 71 CUMSUM CALMI Astă seară, după ce ultimii vizitatori vor trece prin raioanele expoziției, se va încheia ampla manifestare inițiată și organizată de Consiliul popular județean la care și-au dat concursul cu un sortiment variat de bunuri de larg consum, întreprinderi producătoare republicane, ale industriei locale, ale cooperației meșteșugărești și ale industriei alimentare. Dincolo de confruntarea cu După trei săptămâni de confruntare cu exigențele și preferințele cumpărătorilor exigențele vizitatorilor, singuri în măsură să confirme căutările pentru îmbunătățirea calitativă și sortimentală a producției de bunuri de larg consum, prin Expo '71 Consiliul popular județean a întreprins un studiu practic, cu urmări imediate, de consistență pentru comerț. In această idee s-a organizat un concurs pentru produsele și grupele de produse prezentate de întreprinderile participante. Juriul a acordat 14 premii I, 18 premii II, 14 premii III, 11 mențiuni speciale pentru calitate și popularitate, precum și alte 44 de mențiuni. Intre produsele premiate se numără bucătăria „Silvia" a Fabricii gălățene, noile sortimente de detergenți ale Fabricii Apollo din Galați. Aceeași fabrică a mai primit un premiu I pentru săpunul „Flotant", produs nou în țară, cu proprietăți deosebite și cu parfumuri superioare. Un premiu II a fost atribuit Combinatului textil Galați pentru țesăturile „Zina" și „Sorina" apreciate pentru desenul, coloritul și caracterul lor utilitar. Numeroase premii și mențiuni au fost conferite și Fabricii de produse lactate, Industriei cărnii și întreprinderii Vinalcool din Galați. Preparatul de carne cu adaos din proteine vegetale realizat de Institutul politehnic din Galați în colaborare cu Fabrica de mezeluri primit, spre pildă, premiul II a avîndu-se în vedere caracterul de noutate și valoarea alimentară ridicată. In șirul de produse premiate s-au înscris compleul supraelastic al Cooperativei „Progresul" Galați, pantofi pentru femei prezentați în expoziție de Cooperativa „Unirea" Galați, aragazul turist realizat de ■Întreprinderea județeană de industrie locală metal-chimie Galați. Am consemnat doar o mică parte din produsele premiate. Pe lîngă acestea au mai fost conferite premii multor altor întreprinderi din țară. După cum s-au acordat pe grupe de produse mențiuni unor întreprinderi de industrie alimentară, De mîine vom vorbi despre expoziția bunurilor de larg consum deschisă la Galați la timpul trecut. Ce atribute îi vom acorda, în ce termeni o vom defini ? Iată, așadar, tema discuției avute cu tovarășul Bucur Bleanca, V. IONESCU (Continuare în pag. a Il-a)