Viața Nouă, aprilie-iunie 1971 (Anul 27, nr. 8177-8254)

1971-06-10 / nr. 8237

T V Proletari din toate țările, uniți-vă! Organ al Comitetului județean Galați al P.C.R. și al Consiliului popular județean ANUL XXVII — Nr. 8237 JOI 10 IUNIE 1971 4 PAGINI — 30 BANI viizita delegației de partid și guvernaei cerate române, conduse de tovarășul Nicolae ceausescu, in R.P.D. coreeana SOSIREA LA PHENIAN Capitala Republicii Populare Democrate Coreene a întîmpinat sărbătorește, cu sentimente de caldă prietenie, delegația de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat. Vizita oficială de prietenie delegației țării noastre este apreciată aici, la Phenian, ca un eveniment memorabil în evoluția ascendentă a relațiilor de prietenie și solidaritate militantă dintre cele două partide și state frățești, ca o înaltă expresie a legăturilor profunde care unesc popoarele român și coreean. Ca o reflectare a acestor sentimente, cuvintele „prietenie", „coeziune" sunt înscrise sub imaginea a două mîini strînse viguros pe fondul drapelelor îngemănate coreean și român. Asemenea panouri domină traseul pe care înalții oaspeți urmează să-l parcurgă și de-a lungul căruia s-au înșiruit sute de mii de oameni, încă din primele ore ale dimineții. Aceeași atmosferă festivă domnește la aeroportul Sun An, unde au fost arborate pretutindeni drapelele de stat ale Republicii Socialiste România și Republicii Populare Democrate Coreene. Numeroși oameni ai muncii au venit cu portrete ale tovarășilor Nicolae Ceaușescu și Kim Ir Sen, cu panouri pe care sunt înscrise urări de bun venit, cuvinte de salut închinate prieteniei dintre popoarele român și coreean să Trăiască Partidul Comunist Român", „Bun venit delegației de partid și guvernamentale a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu". Baloane uriașe au ridicat deasupra aeroportului steaguri ale României și Coreei, precum și lungi eșarfe de mătase cu urările : „Intîmpinăm cu căldură solia de prietenie a României", „Trăiască prietenia și coeziunea frățească statornicite între poporul coreean și poporul român". Orele 11.30. Avionul oficial românesc își face apariția pe cerul Phenianului, însoțit de reactoare ale forțelor aeriene militare coreene, care au alcătuit o escortă de onoare de la frontiera țării. Salutați cu puternice aplauze, cu ovații și uralele mulțimii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu soția sa, Elena Ceaușescu, membrii delegației române coboară scara avionului. Ei sînt întîmpinați cordial de secretarul general al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, președintele Cabinetului de Miniștri, tovarășul Kim Ir Sen, împreună cu soția sa, Kim Săng E. Conducătorii de partid și de stat ai celor două țări își string cu căldură mîinile. Tovarășul Kim Ir Sen salută, apoi, pe membrii delegației de (Continuare în pag. a IV-a) CUVÎNTAREA A TOVARĂȘULUI KIMIR SEN Stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, Stimată tovarășă Elena Ceaușescu, Stimate tovarășe Ion Gheorghe Maurer, Stimați și distinși oaspeți români, Dragi tovarăși și prieteni. In numele Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, al guvernului Republicii Democrate Coreene și al întregului popor coreean, salut fierbinte vizita în țara noastră a delegației de partid și guvernamentale a Republicii Socialiste România condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Poporul nostru vă întîmpină astăzi cu nespusă bucurie pe dumneavoastră, solii prieteniei poporului frate român. Actuala vizită în țara noastră a delegației de partid și guvernamentale române este o expresie elocventă a prieteniei și coeziunii dintre popoarele țărilor noastre, care se dezvoltă pe zi ce trece în mod fericit. Poporul coreean, și poporul român sunt unite prin legături puternice, de nezdruncinat, de prietenie încă din trecut. Poporul nostru dă întotdeauna o înaltă prețuire relațiilor de prietenie și colaborare cu poporul român, statornicite în lupta pentru realizarea țelurilor și idealurilor comune, se bucură în mod sincer de realizările strălucite dobîndite de harnicul și talentatul popor român în construirea societății noi, sub conducerea justă a Partidului Comunist Român, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu. România, Republică Socialistă suverană, pășește astăzi viguros pe drumul spre noi progrese civilizației, pe drumul luptei împotriva imperialismului, pentru apărarea păcii. Delegația de partid și guvernamentală română a sosit în țara noastră aducînd cu ea simbolul avîntului creator al poporului român și dorința de a întări solidaritatea frățească cu poporul coreean. Aceasta reprezintă un puternic imbold pentru poporul nostru, care, sub conducerea Partidului Muncii din Coreea, luptă pentru consolidarea și dezvoltarea pe mai departe a orânduirii socialiste în țara noastră, pentru izgonirea imperialiștilor americani din Coreea de sud și realizarea unității independente a patriei. Stimați oaspeți. Pretutindeni în țara noastră, dumneavoastră vă veți bucura de o primire ospitalieră, caldă și veți constata în mod nemijlocit sentimentul profund de prietenie nutrit de poporul nostru față de poporul frate român. Noi dorim ca, în timpul șederii în țara noastră, dumneavostră, scumpii noștri oaspeți, să petreceți zile plăcute și utile ca vizita dumneavoastră să pentru fie încununată de rezultate minunate. Trăiască prietenia și coeziunea de luptă nezdruncinată dintre poporul coreean și poporul român ! I CUVÎNTAREA DE RĂSPUNS A TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU Stimate tovarășe Kim Ir Sen, Stimată tovarășă Kim Săng E, Dragi tovarăși și prieteni. Sosit pe pămîntul Republicii Populare Democrate Coreene prietene, doresc să adresez Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, prezidiului Adunării Populare Supreme și guvernului țării dumneavoastră, întregului popor coreean, un călduros salut tovărășesc din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat și a guvernului Republicii Socialiste România, a întregului popor român. Doresc să exprimi vii mulțumiri Comitetului Central al Partidului Muncii și Cabinetului de Miniștri, personal tovarășului Kim Ir Sen, pentru invitația ca o delegație de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România să facă o vizită oficială de prietenie în Coreea frățească. Sîntem bucuroși, dragi tovarăși, că avem astfel posibilitatea de a lua contact nemijlocit cu munca și preocupările entuziastului și dinamicului popor coreean, ale cărui strălucite realizări dobîndite sub conducerea gloriosului său partid, în frunte cu tovarășul Kim Ir Sen, sunt urmărite cu sinceră satisfacție și întrunesc înaltă prețuire din partea întreagului nostru popor. Vizita noastră este urmarea firească a bunelor relații de prietenie ce se dezvoltă între partidele și țările continuu noastre, pe baza principiilor de nezdruncinat ale marxism-leninismului și internaționalismului socialist, pe stimă și încredere reciprocă, constituie o expresie a solidarității poporului român cu lupta poporului coreean pentru realizarea sarcinilor sale legitime de reunificare pașnică a patriei. Exprimăm convingerea, dragi tovarăși, că vizita pe care o începem astăzi, într-o atît de plăcută ambianță tovărășească, convorbirile pe care le vom avea, întâlnirile cu populația vor adiei și mai mult cunoașterea reciprocă, vor contribui la consolidarea și dezvoltarea în continuare a prieteniei și colaborării între Partidul Comunist Român și Partidul Muncii din Coreea, între Republica Socialistă România și Republica Populară Democrată Coreeană, spre binele celor două popoare și în interesul unității țărilor socialiste, a mișcării comuniste și muncitorești internaționale, a tuturor forțelor care luptă împotriva imperialismului, pentru progres social și pace în lume. Vă mulțumesc din inimă, stimați tovarăși, pentru primirea plină de cordialitate ce ne-o faceți, pentru cuvintele calde cu care ne-ați salutat pe pămîntul patriei dumneavoastră. „Să trăiască și să se întărească continuu prietenia și colaborarea dintre Partidul Comunist Român și Partidul Muncii din dintre Republica Socialistă Coreea, România și Republica Populară Democrată Coreeană, dintre popoarele român și coreean" PLECAREA DIN PEKIN A DELEGAȚIEI DE PARTID ȘI GUVERNAMENTALE ROMÂNE CONDUSE DE TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU PERIN 9 — Corespondentul Agerpres, Ion Gălățeanu, transmite : Delegația de partid și guvernamentală română, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, și-a încheiat miercuri vizita oficială de prietenie în Republica Populară Cetă, efectuată la invitația ChiComitetului Central al Partidului Comunist Chinez și a guvernului Republicii Populare Chineze. Delegația a părăsit Pekinul, plecînd spre Phenian. De la reședința oficială, delegația a fost însoțită de premierul Ciu En-lai, Huan Iu-sen și alte persoane oficiale chineze. Aeroportul din Pekin este pavoazat sărbătorește. Sînt arborate drapelele de stat român și chinez. Pe platoul central se află adunată o mulțime de locuitori ai capitalei, veniți să-și ia rămas bun de la înalții oaspeți români. Se află, de asemenea, prezenți șefi ai misiunilor diplomatice acreditați în capitala R.P. Chineze. Se intonează imnurile de stat ale Republicii Socialiste România și Republicii Populare Chineze. Tovarășul Nicolae Ceaușescu împreună cu premierul Ciu En-lai trec în revistă unitățile reprezentative ale trupelor terestre, marinei și aviației, miliției populare și gărzilor roșii aliniate pe aeroport. Miile de locuitori prezenți izbucnesc în urale, scandează pentru prietenia dintre popoarele român și chinez. Pe mari pancarte se află scrise în limbile română și chineză cuvintele " „Călduroase urări de drum bun delegației de partid și guvernamentale române". Grupuri de tineri și tinere îmbrăcați în costume pitorești interpretează dansuri populare chinezești. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și soția sa, Elena Ceaușescu, tovarășul Ion Gheorghe Maurer și ceilalți membri ai delegației române își iau rămas bun cu căldură de la premierul Ciu-En-lai. Tovarășii Nicolae Ceaușescu și Ciu En-lai își string cu căldură mîinile si îmbrățișează. Apoi secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România ceilalți membri ai delegației roșimâne își iau rămas bun de Huan Iu-sen, membru al Biroulului Politic al C.C. al P.C. Chinez, șeful Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Cian Ciun-ciao, membru al Biroului Politic, prim-secretar al Comitetului de partid al ora (Continuare în pag. a IV-a) i Citiți în pag. a IV-a Comunicat comun româno - chinez ȘEDINȚA COMITETULUI EXECUTIV AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Ieri după-amiază a avut loc la Galați, sub conducerea tovarășului Constantin Dăscălescu, membru al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului județean de partid, președintele Consiliului popular județean, ședința Comitetului executiv al Consiliului popular județean. La ședință au participat ca invitați conducători ai direcțiilor de specialitate, directori ai unităților economice subordonate Consiliului popular județean. Cu acest prilej s-au dezbătut unele măsuri privind prevenirea lăsărilor de locuințe în municipiul Galați, au fost prezentați indicatorii planului de stat pe anul 1972, iar la ultimul punct al ordinei de zi a fost analizat stadiul realizării angajamentelor luate de Comitetul executiv al Consiliului popular județean în domeniul economic. Cei care au luat cuvântul au făcut unele propuneri vizînd îmbunătățirea activității în domeniile analizate. In încheiere, a luat cuvîntul tovarășul Constantin Dăscălescu, care a dat unele indicații asupra măsurilor ce se impun a fi luate pentru prevenirea tasărilor în municipiul Galați, a făcut unele recomandări în ce privește corelarea indicatorilor planului de stat local pe anul 1972, insistînd apoi asupra necesității ca toți factorii competenți să-și sporească eforturile pentru îndeplinirea exemplară a angajamentelor asumate în întrecerea pe anul în curs. Este necesar, a spus tovarășul Constantin Dăscălescu, să nu ne mulțumim cu rezultate minime, să luăm de bază angajamentele suplimentare și fiecare în compartimentul său să acționeze cu tot mai multă responsabilitate. Angajamentul ferm al oamenilor muncii din județul nostru „Vom îndeplini în mod exemplar sarcinile actualului cincinal!“ Angajați plenar în înfăptuirea amplului program de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate, pe care l-a jalonat cu preciziune și claritate cel de-al X-lea Congres al partidului, oamenii muncii din județul nostru, alături de întregul popor, au găsit în Chemarea Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste un nou prilej de a-și exprima înaltul lor spirit de abnegație, hotărîrea fermă cu care muncesc pentru înflorirea patriei și națiunii noastre socialiste. Expresive sunt în acest sens adunările care au loc în secțiile și sectoarele întreprinderilor și combinatelor, pe șantiere și în cooperativele agricole de producție și în cadrul cărora, pornind de la succesele deja înregistrate, de la condițiile concrete și rezervele fiecărui loc de muncă, muncitorii, inginerii și tehnicienii formulează angajamente suplimentare de depășire a principalilor indicatori de plan, în scopul îndeplinirii sarcinii centrale a actualului cincinal — creșterea eficienței economice a întregii activități. Astfel de adunări au avut loc, de exemplu, în cursul zilei de ieri, la Combinatul textil, întreprinderea de sîrmă, cuie și lanțuri și întreprinderea de prefabricate din beton Galați și de la care prezentăm succint dezbaterile și noile angajamente formulate. LA COMBINATUL TEXTIL GALATI s i 3,5 milioane lei producție globală suplimentară , 118 tone fire bumbac, 360 000 m p țesături crude și 30 000 m p țesături tinute peste angajamentul inițial In cursul zilelor anterioare, în cadrul unităților Combinatului textil din Galați au avut loc dezbateri și analize, inițiate de organizațiile de partid, cu prilejul cărora colectivele de textiliști au formulat noi angajamente ca răspuns la Chemarea Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste. Centralizate, aceste angajamente au fost puse ieri în dezbaterea adunării reprezentanților salariaților. Așa după cum sublinia în cuvîntul său tovarășul ing. Valeriu Stoenescu, directorul Combinatului, textiliștii gălățeni au demarat corespunzător producția primului an al actualului cincinal, inclusiv îndeplinirea angajamentului care prevedea : obținerea unei producții globale suplimentare de 10 milioane lei, 35 de tone de fire bumbac, 60 000 de m p țesături crude și tot pe atîtea țesături finite. — Adresîndu-se muncitorilor, tehnicienilor, inginerilor și economiștilor, spunea tov. Stoenescu: Chemarea ne cere să asigurăm, între altele, o cît mai deplină valorificare a tuturor capacităților de producție și a forței de muncă. Din acest punct de vedere colectivul nostru dispune de simțitoare rezerve și ca atare a hotărît să le exploateze în mod corespunzător. Așa, de exemplu, peste angaja(Continuare în pag. a IlI-a) VREMEA SECERIȘULUI SE APROPIE Pregătirile pentru stringerea recoltei să se termine la timp! Lanurile de orz și-au aplecat spicele sub greutatea rodului, galbenul luînd tot mai mult locul verdelui închis. Griul a început să-și schimbe și el culoarea mai ales pe tarlalele din zona de sud-est a județului. Pe alocuri echipe de cosași și secerători au și început să facă toaleta lanurilor îndepărtînd vegetația crescută pe laturi. Sunt deci semne că în curînd combinele își vor începe colinda, adunînd în buncăre prima recoltă de cereale a noului cincinal. Așadar, vremea recoltării se apropie. Dar pregătirile s-au terminat ? Constatările făcute pe teren, cu prilejul raidului organizat de redacția ziarului nostru, conduc către o singură concluzie : lucrările pregătitoare pentru buna desfășurare a apropiatei campanii agricole nu au fost încă efectuate în totalitate. De pildă, la cooperativa agricolă Piscu — unde sunt de recoltat, griul de pe 440 hectare, orzul de pe 8 hectare și secara de Pe 20 hectare — pregătirile sunt în curs , s-au asigurat 2 000 saci noi, iar 1 000 au fost controlați și reparați. Atelierele de fierărie și tîmplărie din cadrul unității confecționează colectoare de pleavă. Zilele trecute precizam că pentru transportarea grabnică a recoltei în hambarele statului și fără pierderi trebuie să se realizeze etanșarea caroseriilor camioanelor și a remorcilor, precum și repararea lor. Insă deocamdată, aici nu s-a întreprins nimic. Și... timpul trece. Și la C.A.P. Tudor Vladimirescu mai sunt unele lucrări restante, deși la prima vedere s-ar părea că pregătirile sînt terminate. Astfel, pentru stringerea recoltei de grîu și secară de pe 610 hectare s-a terminat repararea celor 13 combine dar, deocamdată, nu s-au efectuat probele. Colectoarele de pleavă sunt încă în lucru și mai este de reparat o presă de balotat paie. Se știe că pe parcursul campaniei de recoltare apar unele defecțiuni accidentale la combine și tractoare provocate de uzura unor piese. Pentru ca depanările să se facă cu maximă operativitate s-a stabilit ca la fiecare secție de mecanizare să existe piese de schimb din reperele cu un grad ridicat de uzură. Se pare însă că tovarășul Gheorghiu Vicol, directorul S.M.A. Hanu Co- V. PÂRLOG (Continuare în pag. a IlI-a) Pasiunea Cetate nouă de scaun a oțelului românesc, ctitorită la poarta de aur a Dunării, în locul unde dintotdeauna pămîntul Moldovei și-a resfirat drumurile de legătură cu restul lumii. Combinatul siderurgic de la Galați, chiar dacă nu este legat de tradiție, a atins vîrsta maturității, a înaltei exigențe în care pasiunea construcției este completată de pasiunea oțelului, a desăvârșirii concentrată în gesturi, care deși, nu mai par tot atît de spectaculoase ca în zilele de început, sunt în măsură egală profunde. Impresionat de peisajul noului, al marilor împliniri generatoare de pasiuni, am revenit în centrul activi- INSEMNARI DE REPORTER Tății siderurgiștilor, oamenii care la temperaturi ridicate obțin și modelează oțelul, pîinea industriei constructoare de mașini. Adevărate altare ale focului sacru, cele două furnale de 1 700 mc domină înălțimile. In ele se află încorporată tensiunea activității intelectuale și fizice, nopților de veghe, a de calcul, de muncă continuă. In ele se află plămada incandescentă de minereu și cocs, care, trezit parcă la realitate, după îndelungate vremuri de amorțire, recapătă strălucirea de magmă avută în urmă cu milioane de ani. Un peisaj de mare potențial industrial, furnalele rămîn adevărate coloane de foc și energie. AUREL CAZACU (Continuare în pag. a III a) I.CMS.G.-ul a fost dotat cu prima mașină de calcul electronic Necesitatea cunoașterii cît mai exacte și la orice oră a evoluției proceselor de producție, precum și stabilirea soluțiilor optime a fi introduse în procesele de execuție a diverselor construcții, a determinat colectivul de conducere a I.C.M.S. Galați să achiziționeze o mașină de calcul electronic, acționată pe bază de modele matematice. Este vorba de calculatorul Cellatron C 8205 cu o capacitate de 4096 cuvinte. După explicațiile specialiștilor, calculatorul va avea o productivitate deosebită — fiind ajutat în mare măsură la prelucrarea datelor de aparatura modernă cu care este dotat (tastatură, mecanism de înregistrare, perforator de bandă). Pentru început mașina va fi utilizată la optimizarea aprovizionării cu materiale a șantierelor de construcții, la calcularea și întocmirea centralizată a situațiilor de lucrări, precum și la determinarea exactă și în timp util a situației principalelor stocuri de materiale în vederea evitării imobilizărilor. X