Viața Nouă, octombrie-decembrie 1971 (Anul 28, nr. 8334-8412)

1971-10-24 / nr. 8354

X A 1 Proletari din toate țările, uniți-vă ! Organ al Comitetului Județean Galați al P. C. R. și al Consiliului popular Județean ANUL XXVIII — Nr. 8354 DUMINICA 24 OCTOMBRIE 1971 6 PAGINI — 30 BANI Campania agricolă de toamnă Ritmul recoltării porumbului trebuie intensificat! Timpul Intirziat impune o serioasă intensificare a recoltării porumbului. De altfel, acolo unde forțele au fost in Întregime mobilizate și munca bine organizată și rezultatele sînt pe măsura așteptărilor. Iată, de altfel, cum se prezenta aseară — 23 octombrie 1971 — situația la culesul porumbului, pe cooperative agricole, potrivit datelor centralizate la Direcția generală județeană a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și apelor . Concomitent cu culesul porumbului și eliberatul terenului mecanizatorii au datoria să execute Din situația de mai sus rezultă că este necesar ca toate cooperativele agricole să urgenteze eliberarea terenului, iar conducerile ogoarele de toamnă. Pînă aseară, situația pe S.M.A.-uri a arăturilor de toamnă se prezenta astfel: S.M.A.-urilor. Îndrumate de organizațiile de partid, să mobilizeze un mai mare număr de mecanizatori la executarea arăturilor. Executarea arăturilor - principala preocupare a mecanizatorilor! Denumirea C.A.P. Numele și prenumele Recoltat președintelui la sută Corod Mihai Basalic 100 Balintești Pascal Pricop 100 Berești Laurențiu Diaconu 100 Vădeni Iacob Zamfirache 100 Matca I Vasile Ababei 100 Matca II Ion Catană 100 Duca Ștefan Gheorghe 100 Cudalbi I Ionică Mihalcea 100 Grivița Radu Ignat 100 Pechea 1 Ion Negoiță 100 Costache Negri Nicolae Scărlătescu 100 Slobozia Conachi Petrache Oprea 100 Schela Petre Botezatu 100 Șendreni Nicolae Dublea 100 Negrilești Gheorghe Mareș 100 Țigănești Lucian Turcu 100 Braniștea Gheorghe Leca 100 Vînători Emil Nereisa 100 Fîntînele Andrei Oancă 09 Adam Nicolae Ignat 98 Tecuci Dumitrache Iorguș 98 Bălăbănești Ștefan Fierbinteanu 97 Drăgănești Victor Hîncu 96 Corni Toader Nistor 96 Nămoloasa Tîrg Alexandru Filip 96 Shvna Ion Dumitriu 95 Scribiești Dumitru Slaiu 95 Cuza Vodă Florin Gheață 9Ș Jorăști Alexandru Țigancov 94 Tudor Vladimiresnu Ștefan Bostan 94 Pechea II Costică Călin 93 Smîrdan Tănăsache Daraban 93 Munteni Ivan Marin 93 Suhurlui Nicolae Lupu 92 Negrea Costică Toderiță 92 Frumușița Vasile Drăgan 92 Rădesli Alexandru !urduc 91 Izvoarele Tudorache Jdău 91 Bujor Vasile Bălan 90 Cudalbi II Gheorghe Anghel 90 Valea Mărului Ion Tomiță 90 Umbrărești Dumitru Pavel 90 Chiraftei Ștefan Teodorașcu 88 Certești Valentin Ghinea 87 Firțănești Vasile Mihăilă 87 Rediu Toader Puțanu 87 „24 Ianuarie" Galați Petre Balcan 87 Tămâcani Ion Ariton 87 Piscu Victor Roibu 87 Suceveni Vasile Staicu 86 Băleni Alecu Crăciun 86 Blînzi Viorel Paiu 85 Moscu Ion Fîntînă 85 Viile Ion Popa 85 Foltești Jan Slabu 81 Ivești Gheorghe Costin 81 Odaia Manolache Constantin Condurat 80 Drăgușeni Miluță Istrate 80 Țepu Costache Țuchel 80 Ro'șrani Ion Gorovei 79 Condrea Gheorghe Bute 78 Aldești Iancu Arsene 78 Rogojeni Mircea David 77 Cavadinești Dumitru Băltărețu 76 Oancea Nicolae Velichi 75 Vlădești Costică Ariton 75 Crăiești Ion Tăcu 73 Bălășești Dumitru Frățilă 73 Poiana Dumitru Chiriac 71 Barcea Marin Burada 71 Nămoloasa Sat Ion Niță 1 Nărtești Costin Dănilă 71 Cosmești Achil Doroș * Ciorăști Eugen Petcu O Cănești Costică Roman 70 Stoicani Nicu Dănăilă 9 Brăhășești Ioniță Pohrib 68 Priponești Gheorghe Borșa 7 Smulți Vasile Tofan 67 Vîrlezi Costică Neofit 66 Șivița Nicolae Ocheșelu 65 Măstăcani Aurel Dinu 65 Șerbănești Sandu Bujor 65 Băneasa Traian Vasilescu 64 Movileni Gheorghe Chiriac 64 „Victoria" Nicorești Vasile Bărbuță 60 Buciumeni Sergiu Comisarschi 59 Independența Serghei Melniciuc 58 Fundeni Sandu Alexandru 58 „Unirea" Nicorești Ștefan Vulpe 57 Tulucești Tudor Andrei 5b Gohor Costache Sîrghi 53 „Podgoria" Nicorești Ștefan Balica 50 Tălpigi Ion Bulgaru 50 Bucești Andrei Grigoraș 49 Liești Toader Necula 40 Stațiunea pentru mecanizarea agriculturii Numele și prenumele directorului Executat ogoare la sută Șendreni Alecu Rîpă' 58 Berești Alexandru Simion 49 Duca Dumitru Șolea 39 Bujor Gheorghe Savin 38 Chiraftei Constantin Năstase 38 Bălăbănești Ștefan Darie 37 Nicorești Mircea Racoviță 36 Berheci Gheorghe Cochior 36 Cubalbi Paul Bîrsan 36 Vameș Gheorghe Celaru 35 Certești * Mircea Chițiga 35 Pechea Constantin Purdelea 34 Slobozia Conachi Ion Z. Aurel 34 Ivești Vlah Iuliu 32 Corod Dumitru Dănilă 31 Tulucești Marius Vlăsceanu 30 Hanu Conache Vicol Gheorghiu 30 Cavadinești Manole Ciobanu 29 Movileni Neagu Baltă 28 Băleni Menelau Vintilă 28 Vlădești Anghel Vieru 27 Suceveni Toader Apostol 27 Tecuci Ion Stanciu 25 Drăgușeni Vasile Solomon 24 Dacă un apreciat număr de un partid vor trebui să se situeze uități au realizat cu mult peste în fruntea muncii de mobilizare media pe județ, sunt destul de și organizare a forței de muncă multe cele care au rămas mult în vederea recuperării rămînerilor în urmă și unde comitetele de în urmă. LEGEA cu privire la organizarea și conducerea unităților socialiste de stat (Pag. III, IV, V și VI) LUV TECUCI Alte 90 familii în apartamente noi Zilele acestea alte 90 de familii de muncitori fruntași de la unitățile de construcții și instalații. Uzina de reparații auto, Fabrica de conserve Tecuci s-au mutat în apartamente noi construite de stat în cvartalul „7 Noiembrie". In aceeași parte a orașului urmează ca pînă la sfîrșitul anului să se mai dea în folosință încă 3 blocuri ce însumează 240 apartamente. Pînă la aceeași dată vor fi gata și 100 apartamente din fondul de locuințe proprietate personală, construite cu ajutorul statului, pe strada Dobrogeanu Gherea colț cu Vasile Alecsandri. Intrăm în sălile de specialitate ale unității, ne deplasăm pe terenul de instrucție, un poligon. La instrucție, totul se desfășoară în ritm alert, cu maximum de învățăminte. In însușirea specialității s-au făcut progrese care depășesc obiectivele fixate pentru zilele respective... Un proces viu, de voință, de hotărîre. Fiecare militar năzuiește și își subordonează întreaga capacitate dorinței de a deveni un foarte bun apărător al țării. Dorința aceasta, pe fondul împlinirii datoriei ostășești, a datoriei față de patrie, se traduce, punct cu punct, in realitate. Și prin ascensiunea spre atingerea unor cote cît mai înalte ale pregătirii ostășești se exprimă un grad cald, stăruitor și declanșator de energii — recunoștința față de Partidul Comunist Român, făuritorul și îndrumătorul de fiecare zi al armatei noastre populare. „A fost cam greu la început — a răspuns la una din întrebările noastre soldatul Boboc Viorel, absolvent al unei școli profesionale gălățene. Trebuia să ne încadrăm intr-un program de lucru intens, deosebit celui de mai înainte... Acum ne-am obișnuit, înțelegem mai bine răspunderile ce ne revin". In ochii acestui soldat deslușesc scînteierea unei statornice, arderi interioare. El, ca și ceilalți tovarăși de subunitate înțeleg perfect că viața ostășească presupune un plus de efort și receptivitate, un spirit de disciplină pornit cu fermitate din inimă. Și comandanții lor îi ajută îndeaproape în înțelegerea acestor imperative ostășești. „Indiferent de timp sau condiții meteorologice, subordonații mei se pregătesc cu toată hotărîrea — ne completează gîndurile comandantul de companie al soldatului Boboc, tînărul căpitan Atanasiu Fodor. E greu să te scoli dimineața la ora cinci, sau uneori mai devreme pentru a urmări „inamicul" cînd îți simți obrajii șfichiuiți de ger, să-l devansezi in ocuparea unei poziții favorabile ciștigării luptei. Dar toate acestea ajută la călirea adevăraților luptători. Majoritatea dintre ei doresc să devină militari de frunte și rostul nostru, al comandanților, al comuniștilor este de a-i ajuta să-și împlinească scopul propus", împreună cu un grup de ostași pătrunderi în camera tradițiilor de luptă a unității. Deși însoțitorii noștri au mai vizitat de atîtea ori acest lăcaș, ochii lor privesc nesățioși. Trăim momente emoționante; într-o singură cameră ni se dezvăluie o întreagă istorie a unei unități militare — înființată in 1874 și participantă la toate încleștările legate de lupta dusă de poporul nostru pentru libertate și independență națională. In zilele fierbinți ale insurecției din august 1944, întregul regiment a răspuns cu însuflețire chemării Partidului Comunist Român luînd parte activă la curățirea Capitalei de hitleriști și, ulterior, la luptele purtate pentru eliberarea completă a patriei, a Ungariei și Cehoslovaciei. Tinerii militari care ne înconjoară rostesc șoptit numele eroilor, scrutează cu nepotolit interes relicvele, documentele care imortalizează un timp eroic, o tradiție demnă de cel mai înalt respect. Și tot aici întilnim mărturii ale istoriei apropiate a unității, confirmînd prin imagini ideea că contingentele care s-au instruit în această unitate, în ultimii douăzeci și șapte de ani, știu să ducă cu cinste mai departe virtuțile și gloria moștenită. La loc de cinste sunt așezate fotografii care au imortalizat participarea regimentului la neînfricata luptă cu apele în timpul inundațiilor, la o serie de aplicații complexe, la zidirea unor edificii de interes republican, la diverse lucrări în agricultură etc. Alături de acestea sunt înșirate ordine de zi ale eșaloanelor superioare care apreciază, în cuvinte sobre, străduințele depuse în pregătirea de luptă și politică de anterioare, contingentele numeroase scrisori de mulțumire adresate unității de organele locale de partid și de stat, de oamenii muncii pentru ajutorul dat de militari în rezolvarea diverselor treburi care solicitau îndrăzneală, cutezanță, bărbăție. Din multitudinea acestora am reținut fragmente din scrisoarea de mulțumire trimisă comandantului unității de secretarul comitetului de partid al Combinatului siderurgic Galați, în care, intre altele, se menționează : „...Ne exprimăm mîndria că fiii poporului nostru îmbrăcați în tunică ostășească sînt aici, pe locul unde se ridică marile obiective ale cetății de metal, afirmîndu-se ca pricepuți constructori, montatori, instalatori, zidari sau șamotori. Soldații și ofițerii prezenți pe platforma combinatului nostru și-au adus și își aduc o contribuție deosebită la desfășurarea lucrărilor..." E miez de noapte. Se dă alarmă de exercițiu și se intră direct în situația tactică. Misiunea primită prevede apropierea, pe timpul nopții, de limita dinaintea adversarului, atacul poziției acestuia și nimicirea, în cooperare cu vecinul din stingă, punctelor de sprijin are a „inamicului" și pătrun- Locotenent-colonel V. FILIMON (Continuare In pag alia) DE ZIUA ARMATEI La flacăra datoriei ostășești In iazul de la Vlădești a început sezonul de pescuit In primăvară informam cititorii că la Vlădești — comună situată pe malul Prutului — se va amenaja un iaz pentru pește în suprafață de 100 ha. Noul obiectiv economic, capabil să ofere o valorificare mai bună unui teren slab productiv, supus în permanență băltirii, a devenit la momentul de fată realitate. Ieri, în prezența tovarășului Constantin Dăscălescu, membru al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului județean de partid, președintele Consiliului popular județean Galați, a membrilor Biroului Comitetului județean de partid și ai Comitetului executiv al Consiliului popular județean, la iazul de la Vlădești a fost inaugurat sezonul de pescuit. Incheierea cu succes a lucrărilor de amenajare a noului iaz constituie materializarea unei inițiative valoroase a Comitetului executiv al Consiliului popular județean și se înscrie pe linia preocupărilor constante ale organelor locale de partid și de stat pentru asigurarea unor noi surse de (Continuare tn pag. a Il-a) Primul năvod cu pește scos din iazul de la Vlădești. crânii luminoși ai socialismului au înnobilat legiferat tradiția de constructori minunați a oamenilor acestui pămînt românesc. Izvoarele plăpinde ale legendelor au fost revitalizate de marele fluviu uman, plin de tip, tumultuos entuziasm, ce a înălțat schele reconstrucției și construcției, dind chip nou fiecărui colț de țară, fiecărui oraș și sat. Muncind zi de zi pentru ridicarea unor edificii unice in grandoare ori frumusețe arhitectonică, oamenii, prin indemînare, prin aspirații și vise au devenit și ei unici. Fiecare este un martor al timpului său; existența îi este puternic ancorată in realitatea pe care o făurește prin munca lui, iar anotimpurile vieții nu mai sunt acum trecerea anilor ci marcate de de marile obiective economice la înălțarea cărora a lucrat. Ni se întimplă adesea să întilnim oameni ce poposesc in amintiri incepînd astfel: — Era pe vremea Reșiței, ori a Bicazului, ori a Galaților și știm precis că momentul este puternic fixat în conștiința noastră ca începutul unei noi file in marea carte de aur a locului acela. Am cunoscut un astfel de om zilele trecute. L-am întîlnit pe șantierul viitorului Magazin universal, construcție ce se înalță in inima orașului Galați și care va conferi noi valențe modernei sale arhitecturi. Un șantier in inima unui oraș. Iată un lucru cu care ne-am obișnuit, un peisaj specific, a cărui măreție incintă astăzi pe orice gălățean. Aici, pe unul din aceste șantiere răsărite printre blocuri, șantiere ce sunt și vor continua să fie un simbol al zilelor noastre, l-am cunoscut pe comunistul rescu, șeful unei Nicolae Hălăbrigăzi de dulgheri, omul care de douăzeci de ani a lucrat pe mai toate șantierele Trustului de construcții Galați. — Dacă ar fi să trag o linie cu creionul pe harta orașului, urmărind șantierele pe care am lucrat, ar trebui să pornesc de la blocurile studențești. Aici am pășit ca proaspăt absolvent al școlii profesionale și tot aici am învățat adevărata meserie, sub îndrumarea maistrului Dumitru Pascal. Ar urma blocurile din centrul orașului, aș trece apoi prin Mazepa, prin minunatele Țigline, prin port și, acum, din nou aici. Un cerc, mai bine-zis o spirală, fiecare nou șantier însemnînd treaptă urcată pe drumul meseriei. De fapt, lucrarea aceasta, este una din cele mai dificile din cite am executat, este un adevărat examen de măiestrie și maturitate pentru toți oamenii care lucrează la împlinirea ei! Am discutat apoi cu inginerul Costică Marcu, șeful de lot care mi-a vorbit despre strădania colectivului de dulgheri, fierari-betoniști, sudori, betoniști, despre ambiția lor de a ridica acest nou edificiu social. — E o lucrare foarte grea, cu masive de beton, cu multe spații aerate, care ridică probleme complexe de rezistență și armonie arhitectonică dar și deosebit de frumoasă. Din multe puncte de vedere se deosebește de tot ceea ce am lucrat noi pînă acum. Băieții știu asta și se străduiesc să fie permanent la înălțimea încrederii acordate. Cred că e suficient să spun că aici, fierar-betoniștii Aurel Blănaru, Costică Chiru și tovarășii lor au dovedit o măiestrie de a MIRCEA IONESCU (Continuare în pag. a II-a) O chemare ca un vînt de primăvară ÎNSEMNĂRI DE REPORTER f > CU PLANUL PE 10 LUNI ÎNDEPLINIT întreprinderea „11 Iunie“ Galați Preocupările colectivului de muncă al întreprinderii „11 Iunie" Galați, orientate îndeosebi în direcția creșterii capacităților de producție, folosirii raționale a materiilor prime și a materialelor, a fondului de timp și forței de muncă s-au concretizat cu fiecare etapă parcursă din acest an în obținerea unor importante succese. Printre acestea se află și îndeplinirea, la data de 13 octombrie a.c., a planului producției globale și marfă pe zece luni. Aceasta va permite să se realizeze pînă la sfîrșitul lunii octombrie o producție suplimentară în valoare de 4 milioane lei. De remarcat faptul că sporurile de producție sunt o consecință a măsurilor luate pentru creșterea productivității muncii, indicator care la finele lunii septembrie a atins nivelul angajamentelor asumate în întrecerea socialistă. U.F.R.M.A. Galați Eforturile depuse de colectivul de muncitori, ingineri și tehnicieni al Uzinei de fabricație, reparații și montaj pentru agricultură Galați s-au materializat îa obținerea unor importante realizări. La 20 octombrie a.c., datele centralizate la nivelul uzinei consemnau îndeplinirea sarcinilor de plan pe zece luni, în proporție de 107,7 la sută la producția globală și 101,8 la sută la producția marfă. Conform calculelor preliminare, pînă la sfîrșitul acestei luni se vor realiza peste prevederile planului pe zece luni, 3 050 000 lei la producția globală și 2 300 000 lei la producția marfă. Sporurile de producție se vor concretiza în cea mai mare parte în execuția de ridicătoare hidraulice. DE LA UNIVERSITATEA SERALĂ DE MARXISM LENINISM Se aduce la cunoștința studenților Universității serale de marxism-leninism, din toți anii de studii și de la toate secțiile, că deschiderea cursurilor pentru anul universitar 1971/1972 va avea loc MIERCURI 27 OCTOMBRIE a.c., ora 17,30 la CASA DE CULTURĂ A SINDICATELOR din Galați, str. Brăilei, nr. 134. <