Viața Nouă, aprilie-iunie 1972 (Anul 28, nr. 8489-8565)

1972-06-24 / nr. 8560

f Pag. a 2-a VIAȚA NOUA YY -A... A: AYj/v4 'vV. VN% ' . ■ ■ [UNK] ■ , In cinstea CONFERINȚEI NAȚIONALE p. c. r. ȘI A CELEI DE-A 25-A ANIVERSĂRI A REPUBLICII CINCINALUL ÎNAINTE DE TERMEN! Imagini din cronica zilei de ieri, pe șantierele combinatului La fiecare punct de de la turnal, aglomerare, lucru, de la instalațiile din depozite — noi obiective ce vor fi puse în curînd în funcțiune pe platforma Smîrdanului — vii în contact cu oamenii ce fac în aceste zile dovada unui efort deosebit, al înaltei lor priceperi profesionale, în scopul urgentării lucrărilor. Imaginile de față fac parte din cronica acestei activități entuziaste pe care constructorii, montorii și electricienii de la I.C.M.S.G. au desfășurat-o în cursul zilei de ieri. Pentru a scurta montajul corpurilor de iluminat în galeriile de benzi transportoare, șeful de echipă Daniel Ivancea a apelat la o soluție eficientă : preasamblarea acestora în atelier. Așa a reușit, împreună cu membrii echipei, să instaleze, intr-un timp scurt, peste 600 de corpuri de iluminat. " ... .”" Maistrul Leon Biller, de la S.U.C.T., și-a dovedit din nou măiestria, priceperea profesională. Venind in ajutorul montorilor lui Traian Voicu, a executat o reducție specială, elastică, la un minuscul electromotor necesar instalațiilor din hala troliilor, de la furnal. Cu o zi în urmă, in această zonă se afla un teren gol. Ieri, muncitorii echipei lui Gheorghe Bîzgan, sub supravegherea maistrului Petre Tabarcea, de la Șantierul 51, au și pozat peste 20 m de cale ferată la linia de evacuare a zgurei. Fotografiile: PAUL POPA Constructorii, montorii și electricienii .Urmare din pag. Inea se află în cirligul macaralei pină sudorii își fac datoria. Celelalte tronsoane se pregătesc pentru ridicare. Montorii și sudorii acționau intr-adevăr cu toată hotărîrea. In interiorul canalului, pe schele, pe platformele înguste ale electrofiltrului i-am găsit pe Aurel Neguț, Ștefan Purcică, Petre Tănase, Gheorghe Chitoi, montori, pe sudorii Costache Carp și Sava Onofrei. La prima gară a electrofiltrului se monta șubărul, piesa de legătură între electrofiltru și canalul de gaz brut, lucrarea demarase bine, semn că echipa de montori condusă de Vasile Șerban și montorii Ștefan Mihai și Vasile Găină își cunoșteau precis îndatoririle. în acest punct asistăm la o discuție care confirmă priceperea oamenilor. — Tovarășe maistru, e bine ? întrebarea o pusese montorul Vasile Goga, care, de pe sol, dirija mecanismele de împingere, de apropiere, de central ale șubărului. Montorul cerea confirmarea dacă toleranțele atinse sunt corespunzătoare. Și erau. Maistrul Teodor Cazan, a răspuns afirmativ: Mai tîrziu am aflat că montorii realizaseră toleranțe de 1,5 milimetri, adică foarte bune, dacă ținem seama că cele acceptate de proiect sunt de 8 milimetri. In raidul întreprins pe șantierul de la aglomerare 2, printre bărbați puternici, printre mastodonții de metal de toate formele și de mărimi apreciabile, o găsim muncind intens pe sudorița Elena Tudose. O femeie cam firavă, dar activă, pricepută în meșteșugul focului care lipește metal de metal. Și acolo, în mediul de șantier, în carcasa metalică unui tronson, discutăm cu femeia a sudor și aflăm fapte semnificative. Nu e timp, firește, de reflecții dar notăm, că în urmă cu zece ani, cînd s-a prezentat în Combinat, avea meseria de contabilă la bază. Și s-a calificat ca sudor. — Acum, ne spune Elena Tudose, nu-mi mai aduc aminte de calculele contabile. De zece ani fac alte calcule, cele cu privire la electrozi, la oțelurile pe care le sudez. Așadar, o contabilă a părăsit un birou, o masă curată, o mașină de calcul pe care degetele fine băteau claviatura, pentru apuca cleștele cu foc al aparatului de sudură. Cînd ne-am despărțit de comunista Elena Tudose, ea ne-a destăinuit o dorință : „Liviu, copilul meu, este acum la liceu, a trecut în clasa a 12-a, învață bine, îndrăgește sportul și este voinic. Deseori mă gîndesc însă cit de bine i-ar sta în salopetă, colo sus, luptîndu-se cu uriașii aceștia de metal". * CHEMAREA siderurgiștilor din Hunedoara către colectivele de muncă din întreprinderile siderurgice și întreprinderile consumatoare de metal Conștienți că înfăptuirea înainte de termen a prevederilor planului cincinal este în strînsă legătură cu asigurarea condițiilor materiale, iar obținerea unei eficiente sporite în industria prelucrătoare, în construcții, transporturi și alte ramuri este condiționată de nivelul calitativ al metalului, siderurgiștii hunedoreni sunt angajați plenar în îmbunătățirea performanțelor funcționale ale metalului calitativlivrat economiei naționale, a creșterii ritmicității cu care acesta ajunge la utilizatori. Actualele cerințe ale economiei naționale în plin avînt au impus ca o necesitate luarea unor noi măsuri menite să conducă la valorificare mai înaltă a metalului, la asigurarea construcțiilor de mașini și utilaje cu noi sortimente de oțeluri, cu proprietăți superioare, care să asigure în același timp un consum scăzut, fiabilitate ridicată, un grad spoorit de securitate în funcționarea mașinilor și utilajelor. Pornind de la aprecierea capacității tehnice a industriei noastre siderurgice, in general, a posibilităților colectivului Combinatului siderurgic Hunedoara, ne cresăm tuturor unităților din inndustria siderurgică, din proiectarea uzinelor constructoare de mașini, unităților de construcțiimontaj, cu chemarea de a neunifica eforturile și preocupările, în vederea realizării unor ample măsuri menite să conducă la reducerea consumului de metal, prin promovarea rapidă a progresului tehnic în proiectare, în tehnologia de elaborare și laminare, în asimilarea de noi sortimente de oțeluri și laminate. In acest scop, la Combinatul siderurgic Hunedoara se vor aplica, începînd din acest an, următoarele măsuri : a) In domeniul îmbunătățirii structurii sortimentale și promovării oțelurilor cu caracteristici fizico-mecanice superioare 1. Extinderea producției de oțeluri înalt aliate, refractare inoxidabile pentru fabricația utililajului chimic, energetic, mașini, utilaje, autocamioane, autoturisme etc . ponderea oțelurilor cu proprietăți superioare (oțel carbon de calitate, oțel carbon superior, oțel slab aliat și oțel aliat), din totalul producției de oțel să atingă în 1973 un nivel de 50 la sută, iar producția de laminate de calitate superioară să crească cu minimum 15 la sută comparativ cu anul 1971, ca urmare a utilizării de procedee tehnologice moderne de finisare, prin frezare, flamare, polizare și cojire. 2. Stimularea proiectanților în valorificarea superioară a metalului în construcții prin livrarea profilelor laminate cu limita minimă de rezistență la curgere garantată, asigurînd în acest fel reducerea consumurilor cu circa 10 la sută. 3. Crearea condițiilor tehnicomateriale pentru reducerea greutății construcțiilor metalice, utilizării mai economice a spațiilor, prin restrîngerea treptată a fabricării profilelor din oțel de rezistență tip 37 și extinderea laminării și livrării profilelor din oțel slab aliat din clasa de rerzistență 52 kgf/mmn pătrat la care valorile caracteristicilor cresc cu peste 40 la sută. 4. Diminuarea pierderilor irecuperabile de metal ca urmare a acțiunii corozive a atmosferei și reducerea cheltuielilor de protejare a suprafețelor construcțiilor metalice, prin asimilarea și livrarea, începînd cu acest an, a profilelor din oțel cu rezistență sporită la coroziune atmosferică și cu caracteristici mecanice superioare realizate într-o concepție și tehnologie proprie. 5. Pentru reducerea consumului de metal in construcții, ne angajăm să satisfacem în întregime cererile beneficiarilor cu oțel beton clasele a Il-a și a IlI-a de rezistență, la care se obțin economii, de metal de pină la 30 la sută. 6. Vom acționa pentru promovarea și stimularea creșterii cererilor beneficiarilor de metal pentru mărci de oțeluri slab aliate cu rezistențe sporite, în scopul reducerii greutăților mașinilor și instalațiilor, asigurînd o economie de metal de pină la 25 la sută. Aplicarea largă a măsurilor enunțate mai sus numai prin livrările Hunedoarei creează condiții pentru obținerea unor economii suplimentare de metal la consumatori cu aproximativ 100 000—150 000 tone anual. b) In domeniul creșterii ritmicității, întăririi disciplinei contractuale și perfecționării condițiilor de livrare 1. Se va îmbunătăți activitatea de prospectare a cererilor curente și de perspectivă, de urmărire Președintele Comitetului oamenilor muncii, ing. COSTACHE TROTUȘ Președintele Comitetului sindicatului, GHEORGHE DÎRLEA a comportării metalului la beneficiari, în vederea satisfacerii complete a necesităților calitative și sortimentale, precum și a asigurării livrării de laminare la lungimi fixe și multiple. 2. Prin îmbunătățirea activității de programare, producție și desfacere, se va asigura realizarea contractelor economice cu o zi mai devreme la trimestru și cu 2 zile mai devreme pină la sfîrșitul acestui an, se va accelera circulația metalelor prin scurtarea cu minimum 2 zile a termenelor intermediare de livrare. 3. Sprijinirea efectivă a consumatorilor de metal prin acțiuni comune de redistribuire a stocurilor fără mișcare cu prilejul contractărilor trimestriale și înnoirea acestora cu sortimente necesare din aceleași grupe de producție sortimentală. 4. Realizarea unui climat de reciprocitate între toate unitățile cu care avem relații contractuale, atît în calitate de furnizori cit și în calitate de beneficiari prin respectarea integrală a capacităților sortimentale și termenelor asumate. Ne exprimăm convingerea că toate colectivele din siderurgie, toți cei care concură la utilizarea rațională și superioară a metalului, vor înțelege sensul profund al inițiativei noastre care constituie răspunsul siderurgiștilor hunedoreni la sarcinile trasate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, de a realiza în cele mai bune condiții Directivele a Congresului al X-lea al P.C.R., de înfăptui înainte de termen actualul cincinal, spre accelerarea mersului rapid al dezvoltării României socialiste, prin atingerea celor mai înalte cote ale progresului și civilizației umane. Secretarul Comitetului de partid, PETRE LUNGU Secretarul Comitetului U.T.C., CONSTANTIN BOBESCU ti REGISTRUL ECONOMIEI (Urmare din pag. 1). Kilitățile noastre de economisire sînt însă mult mai mari. De aceea am prevăzut să înscriem în „Registrul economiei", în afara celor 300 tone, încă 1 000 tone metal pînă la sfîrșitul anului. —■" Tineretul de pe șantierele noastre — afirma cu același prilej tov. Gheorghe Nicoliță, secretarul organizației U T.C. I.C.M.S.G. — își însușește de la cu deplină responsabilitate această valoroasă inițiativă. De aceea „Registrul economiei" va evidenția cu mai concret reducerile de fier-beton, electrozi, diferite alte materiale pe care sînt hotărîți să le obțină tinerii constructori. „Registrul economiei" se anunță" deci ca o inițiativă valoroasă care va pune și mai mult în evidentă puterea de muncă și capacitatea creatoare a tineretului, va fi o oglindă fidelă a activității desfășurate de organizația U.T.C. de pe platforma combinatului siderurgic, în scopul reducerii consumurilor specifice. it Nr. 8560 La recoltarea griului s-a luat un start bun (Urmare din pag. 1) dusă de inginerul Aurel Hîncu, care are ocupate cu această cultură 430 hectare. Primele sole pe care grîul a ajuns la faza de seceriș sînt cele ce poartă numerele 30 și 32 — sole pe care au intrat la strînsă recolta 13 combine „C-3" și două „C-12“. Fără a mai insista asupra faptului că toate combinele lucrau din plin, că griul se transportă cu remorci basculante bine etanșeizate, vom consemna că pentru a se economisi însemnate sume, toate combinele „C-3“ au fost dotate cu buncăre de colectare a griului, înlocuindu-se sacii și manipulanții de pe aceste mașini. De asemenea, am reținut că tractoriștii combined Constantin Bujor, Iordache Nistor și Gheorghe Tutunaru au lucrat bine chiar din prima zi. In aceste zile de vară specialiștii din unitățile agricole trebuie să controleze zilnic fiecare solă cultivată cu cereale păioase și mazăre și să dirijeze combinele cu maximă operativitate pe acele tarlale pe care culturile au ajuns la faza de recoltare. In felul acesta timpul de lucru se va folosi din plin și, totodată se vor evita pierderile de recoltă. PROGRAM COMPETIȚIONAL FOTBAL — Campionatul diviziei B se apropie de sfîrșit.^ Mîine se dispută jocurile Ultimei etape. La Galați, Politehnica, a cărei comportare în retur nu s-a situat la nivelul așteptărilor, va juca în compania formației Metalul Tîrgoviște. ^ Să sperăm că în această ultimă etapă, studenții gălățeni vor face totul pentru a se reabilita, într-o oarecare măsură, în fața propriilor susținători. Jocul se dispută pe stadionul Portul roșu și va începe la ora 10. Mîine se dispută o nouă etapă în cadrul „Cupei României". Programul jocurilor este următorul : Șiretul Piscu — Victoria T. C. Galați (ora 10), Avîntul Liești — Tehnometal Galați 11), Viitorul Umbrarești —ora Foresta Serdaru (ora 11) și Prutul Vlădești — Zorile Grivița. POPICE — Astăzi de la ora 16 și mîine de la ora 8, popicăria din complexul sportiv Dunărea găzduiește întîlnirea formațiilor masculine Laromet București și C.F.R. Constanța, contînd pentru campionatul de calificare în divizia A. VOLEI . Astăzi de la ora 8 și 17, și mîine de la ora 8, se dispută la Tecuci întrecerile etapei județene a campionatului republican masculin de calificare a seniorilor. Participă echipele campioane ale municipiilor Galați și Tecuci și cele din orașele Tg. Bujor și Berești. PROGRAMUL TELEVIZIUNII în perioada 25 iunie — 1 iulie 1972 DUMINICĂ 25 IUNIE 8,15 Gimnastica pentru toți. 8,30 Cravatele roșii. 10,00 Viața satului. 11,10 Să înțelegem muzica. 12,00 De strajă patriei. 12,30 Emisiune în limba maghiară. 14,00 Telesport. 15,25 Postmeridian. 16,55 Potcoava de piatră (). 17,25 Vetre folclorice : Țara Chioarului. 17,50 Publicitate. 17,55 Fotbal. 19,50 1001 de seri. 20,00 Telejurnal. 20,30 Reportajul săptămânii. 20,55 Film artistic: „Jandarmul se însoară“. 22,30 Telejurnal. 22,40 Duminica sportivă. LUNI 26 IUNIE 17,30 Curs de limba rusă. 18,00 Căminul. 18,40 Scena. Emisiune de actualitate și critică teatrală. 19,00 Săptămîna în imagini. 19,20 1 001 de seri. 19,30 Telejurnal. 20,00 In întîmpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român și a celei de a 25-a aniversări a Republicii. 20,20 Film serial : Salut Germain. 20,55 Avanpremieră. Prim plan : George Macovescu 21,00 — emisiune de Alex. Starck. 21,30 Steaua fără nume — emisiune pentru tineri interpreți de muzică ușoară. 22,30 24 de ore, 22,45 Contraste în lumea capitalului. MARȚI 27 IUNIE 9,00mineață. Deschiderea emisiunii de dielex. 9,05 Teleșcoala. 10,00 Curs de limba rusă. Secția a 21-a. 10,30 Muzică populară. 10,50 Prim plan : George Macovescu (reluare). 11,20 Vedete ale muzicii ușoare. 11,40 Film serial : Patru tanchiști și un cîine — XIX (reluare). 12,35 Telejurnal. 17,30 Deschiderea emisiunii de după-amiază. Curs de limba franceză. 18,00 Slavă patriei și partidului. 18,10 Cum vorbim. 18,30 Intermezzo muzical cu formația „Stereo”. 18,45 Publicitate. 18,50 întrebări și răspunsuri. 19,20 1001 de seri. 19,30 Telejurnal. 20,00 In întimpinarea Conferinței Valionare a Partidului Comunist Roman și a celei de a 25-a aniversări a Republicii. 20.20 Teatru liric TV. 21.55 Teleki ob. Aden. 22.15 Vedete ale muzicii ușoare . Maire Laforet. 22.30 241 de ore MIERCURI 28 IUNIE 9.00 Deschiderea emisiunii de dimineață. Telex. 9,05 Teleglob . Aden (reluare). 9,25 O viață pentru o idee . Paracelsus (ITI — reluare). 10,00 Curs de limba franceză. 10,30 Muzică populară. 10,50 Telecinemateca pentru copii și tineret. 12,20 Telejurnal. 17,30 Deschiderea emisiunii de după-amiază. Curs de limba engleză. 18,00 Ziibade cu fluiera .18,20 Publicitate. 18,30 In întrecere cu timpul. 18,50 Reflector. 19,10 Tragerea Pronoexpres. 19,20 1001 de seri. 19,30 Telejurnal. 20,00 In întîmpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Roman și a celei de a 25-a aniversări a Republicii. 20,20 Telecinemateca . ..în nord prin nord-vest”. 22.30 24 de ore. JOI 29 IUNIE 9,00 Deschiderea emisiunii de dimineață. Telex. 9,05 România în lume (reluare). 9,35 Prietenii lui Așchiuță. 10,00 Curs de limba engleză. 10,30 Ex terra .72. 11,00 Telecinemateca . „La nord prin nordvest” (reluare). 13,10 Telejurnal. 10.00—17,00 Teleșcoala. 17,30 Deschiderea emisiunii de după-amiază. Emisiune în limba maghiară. 18,30 La volan. 18,50 Sensul acțiunii : perfecționarea. 19,20 1001 de seri. 19,30 Telejurnal. 20.00 Ia întîmpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român și a celei de a 25-a aniversări a Republicii. 20.20 Tinerii despre ei înșiși. 21.00 Pagini de umor . Retrospectivă Walt Disney. 21.50 Balet în premieră : .A fs de dragoste“. 22.15 Lumea de mîine : Galaxia Faraday. 22.35 24 de ore. VINERI 30 IUNIE 9.00 Deschiderea emisiunii de dimineață. Telex. 9,05 Lumea de lușine. Galaxia Faraday (reluare). 9,25 Cântece și jocuri bănățene. 9,35 Bucureștiul necunoscut. Statuile orașului (reluare). 9,55 Publicitate. 10,00 Curs de limba germană. 10,30 Desen animat. 10,45 Sensul acțiunii : Perfecționarea (reluare). 11,15 Retrospectivă Walt Disney (reluare). 12,05 Film serial pentru copii : „Ai și cămila“ (reluare). 12,20 Te ITal“1- 16>° 0-17,00 Teleșcoala. 17,00 Deschiderea emisiunii de după-amiază. Curs de limba germana. 18,00 Instrumente și virtuoși. 18,10 Satul contemporan. 18,40 tragerea Loto. 18,50 Revista literară TV. 19,20 1001 de seri. 19,30 Telejurnal. 20,00 In întîmpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român și a celei de a 25-a aniversări a Republicii. 20,20 Ancheta TV. Rentabilitatea gîndirii. 21.00 Film artistic : „îngerii negri”. 22.30 24 de ore. 22,45 Din țările socialiste. SIMBATA I IULIE 9,00 Deschiderea emisiunii de dimineață. Telex. 9,05 Biblioteca pentru toți. Barbu Delavrancea. 9,45 „Vis de dragoste” — balet pe muzică de Franz Liszt (reluare). 10.10 De vorbă cu gospodinele. 10,25 Teleenciclopedia (reluare). 11.10 instrumente și virtuoși (reluare). 11,20 Revista literară TV (reluare). 11,50 Emisiune de divertisment (reluare). 12,30 Telejurnal. 16,30 Deschiderea emisiunii de după-amiază. Emisiune în limba germană. In întîmpinarea Conferinței Naționale a Partidului. 18,15 Ritm, tinerețe, dans. 19,00 Tragerea de amortizare ADAS. 19,10 Arta plastică. Prin expoziții. 19,20 1001 de seri. 19,30 Telejurnal. 20,00 In întîmpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român și a celei de a 25-a aniversări a Republicii. 20.15 Teleenciclopedia. 21.00 Film serial : „Schulmeister”. 21.55 ,.Ur ! Căldurile!“. Teledivertisment 22.50 Telejurnal. Săptămîna sportivă. A Y A