Viața Nouă, iulie-septembrie 1972 (Anul 28, nr. 8567-8644)

1972-07-01 / nr. 8567

Organ al Comitetului Județean Galați al P. C. R. și al Consiliului popular județean ANUL XXVIII — Nr. 8567 SIMBATA 1 IULIE 1972 4 PAGINI — 30 BANI In CINSTEA CONFERINȚEI NATIONALE A P.C.R. $1 A CELEI DE-A 25-A ANIVERSĂRI A REPUBLICII tau tt mi in si juhie i Moment marcant din etapa definitivării unui nou obiectiv siderurgic Ieri, la furnalul 3 de 1700 m , a fost aprins focul pentru uscare VINERI, 30 IUNIE 1972. O nouă dată care va rămîne înscrisă cu litere majuscule în cartea construcției cetății de metal de la Dunăre. Am scris în zilele anterioare de marele efort depus de constructorii, montorii și electricienii, de la ICMLG, cărora li s-au alăturat specialiștii beneficiarului, pentru a grăbi execuția noilor obiective siderurgice, între acestea și a furnalului 3 de 1 700 m. c. Am reliefat concentrarea de forțe care a existat aici. Ieri, după-amiază, platforma de elaborare a fontei de la acest furnal a cunoscut o aglomerare deosebită. Nu a mai fost însă o concentrare de forțe exclusiv în acțiune. Au fost prezenți sute de constructori, de jurnaliști, cadre de conducere de la I.C.M.S.G. și C.S.G. Cu toții au trăit însă clipele emoționante ale unui eveniment deosebit, al unuia din ultimele evenimente care marchează definitivarea noului obiectiv siderurgic gălățean. Ora 14,20. Maistrul Dumitru lăcraru de la Șantierul 31 al I.C.M.S.G. îl întimpină, pe platformă, pe tovarășul Constantin Dăscălescu, membru al C. C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului județean de partid, președintele Consiliului popular județean, și i se adresează : — Tovarășe prim-secretar, constructorii furnalului nr 3 vă raportează că au încheiat lucrările noului obiectiv și vă înmînează făclia pentru aprinderea focului de uscare. Aprinsă în mîna tovarășului Dăscălescu, aceasta este transmisă maistrului Lăcaru, unul din constructorii de bază care au pus umărul, talentul și hărnicia la ctitoria acestui nou gigant siderurgic. O răbufnire puternică, însoțită aproape simultan de aplauzele celor prezenți pe platforma de elaborare, vestește aprinderea focului în furnal. Tovarășul Constantin Dăscălescu îi felicită călduros pe constructori pentru noua realizare și, deopotrivă, pe cadrele beneficiarului, pe jurnaliști, urîndu-le să producă, în curînd, cu un nou furnal tot mai multă fontă, pentru nevoile țării. Atmosfera de entuziasm se prelungește. Și în mod justificat. Maistrul Toader Costiuc, secretarul comitetului de partid din sectorul Jurnale C.S.G., ne declară: „ Avem fixate deja schimburile de jurnaliști pentru noul obiectiv. Voi lucra și eu, după cite știu, la această modernă instalație. Maistrul Dumitru Lăcaru nu-și poate stăpîni exuberanța : „O mie de furnale să mai aprindem în țara românească !“ E justificată atmosfera de entuziasm, pentru că oamenii își văd încununate eforturile, truda unor zile și nopți trăite la o înaltă tensiune, cînd au înălțat pas cu GH. TEODORESCU (Continuare în par. a lil a) Cel de al treilea furnal de 1700 m. c. la ora începutului. In medalion : maistrul Dumitru Lăcaru, cel ce a aprins focul de uscare. Foto : P. POPA Citiți în pag. a IV-a : Largă participare a României la tîrgurile și expozițiile internaționale Conferința de presă a M.A.E. al R. D. Vietnam Declarațiile președintelui Nixon Dezbateri In Camera Comunelor asupra problemelor economice O nouă rundă de convorbiri indo-pakistaneze încheierea congresului organizației .Unitatea latino-americană“ DAREA IN FOLOSINȚĂ A NOI OBIECTIVE Stafia de uscat furaje verzi-Tulucești Ieri, în prezența Constantin Dăscălescu, tovarășului membru al C. C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean de partid, președintele Consiliului popular județean, însoțit de tovarășul Ion Bejan, prim-secretar al Comitetului municipal Galați al P.C.R., primarul municipiului Galați, I.A.S. Tulucești s-a dat în fololosință un nou obiectiv industrial. Este vorba de Stația de uscat furaje verzi de la Tulucești, unitate — a doua din cadrul Noua acestei întreprinderi agricole de stat — după cea de la Bădălan — dispune de două linii a cele trei cuptoare de deshidratat fiecare. Obiectivul a fost executat la Intreprinderea de construcții agrozootehnice Galați. Această stație, după cum a apreciat tovarășul Constantin Dăscălescu, este o realizare de seamă a industriei noastre socialiste, care a pus la dispoziție întregul utilaj și aparatura de automatizare, pe de o parte și a constructorilor gălățeni pe de alta, care au executat întreaga lucrare de construcții - montaj. Pînă azi, potrivit proiectului de punere în funcțiune trebuia să fie gata numai o singură linie de producție cu trei cuptoare. Dar, ca urmare a muncii entuziaste constructorilor, mobilizați și conduși cu competență de către comitetul de partid și comitetul oamenilor muncii, lucrarea se află în avans și cu a doua linie de fabricație, tot de trei cuptoare, cu aproape un an de zile. Astfel, la sfîrșitul lunii viitoare după cum ne declara tovarășul inginer Paul Popa, directorul general al I.C.Az. Galați va intra în producție, cu toată capacitatea, întreaga stație. Noua stație de uscat furaje verzi va produce anual cu 50 la sută mai multe granule de lucernă decit sora sa, „in vîrstă de cinci ani”, de la Bădălan. Darea în funcțiune cu aproape un an înainte de termen al noului obiectiv al agriculturii gălățe(Continuare în pag. a III a) Fabrica de preparate din carne Incepînd de ieri, una dintre cele mai apreciate mărci de salam românesc, atît pe piața internă cît și pe cea externă, cunoscut sub tradiționala denumire „Salam de Sibiu" va fi produs și în cadrul Complexului de industrializare a cărnii din Galați. După cum ne relata directorul întreprinderii, tovarășul Andrei Cruceanu, noua fabrică de salam de iarnă de la Galați, prin sistemele automate de climatizare, prin gradul înalt de automatizare a utilajelor și prin condițiile deosebite de care dispune va asigura o producție de circa patru ori mai mare față de ceea ce se producea în țara noastră pînă acum. La intrarea în producție a acestui important obiectiv economic al industriei alimentare din județul nostru, ultimul din cadrul modernului Complex de industrializare a cărnii din Galați, cuvinte de laudă se cuvin a fi spuse și la adresa constructorilor, salariați ai Întreprinderii de construcții agrozootehnice Galați, Șantierul „Abator" — șef de șantier ing. Radu Bănică. Utilaje moderne de înaltă tehnicitate, un proces de producție perfecționat — iată ce caracterizează noua fabrică de salam de iarnă. Fotografia înfățișează momentul introducerii în malaxor a primelor cantități de materie primă. Foto: G. BERCOV Tovarășul Nicolae Ceaușescu a primit pe Eduardo Frei Montalva, liderul Partidului Democrat-Creștin din Chile Vineri, 30 iunie, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele de Stat al Republicii Consiliului Socialiste România, președintele Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, a primit, în stațiunea Neptun, pe liderul Partidului Democrat - Creștin din Chile, Eduardo Frei Montalva, fost președinte al Republicii Chile, care face o vizită în țara noastră, la invitația Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste. In cadrul convorbirii, care avut loc cu acest prilej, au fost a abordate unele probleme privind dezvoltarea relațiilor românochiliene, precum și unele aspecte ale situației politice internaționale actuale. Convorbirea s-a desfășurat într-o atmosferă cordială. Recoltatul griului să reînceapă cu toate forțele După cîteva zile nefavorabile lucrărilor agricole și îndeosebi recoltării cerealelor păioase, ieri timpul s-a restabilit, devenind favorabil reînceperii muncilor agricole de sezon. De altfel, după amiază în unele cooperative agricole mașinile au intrat în cîmp. La C.A.P. Vînători de exemplu cele trei prese de balotat existente la secția de mecanizare au lucrat din plin iar pe terenurile eliberate plugurile au arat în vederea însămînțărilor culturilor duble. La balotat, eliberat teren și alături s-a lucrat și la celelalte unități agricole, între care amintim C.A.P.-urile Odaia Manolache, Tulucești, Șivița, Tămăoani. La C.A.P. Frumușița, urmărindu-se ceas de ceas starea de zvîntare a culturii și a pămîntului, ieri după amiază au intrat în lanuri și combinele, reușind să recolteze, în cîteva ore, aproape 20 ha grîu. Este interesant de subliniat, în acest sens, că atît inginerul șef al cooperativei, Ștefan Constantinidis, cît și șeful secției de mecanizare, T. Drăgan, au urmărit cu atenție evoluția timpului și a culturii, iar atunci cînd au constatat că se poate lucra au declanșat acțiunea. Considerăm de datoria tuturor specialiștilor, a conducătorilor de unități să urmărească cu grijă stadiului culturilor și de îndată ce grîul s-a zvîntat, devenind bun de recoltat, să introducă combinele în lanuri. Față de starea timpului, considerăm că astăzi se va putea lucra într-un număr foarte mare de unități. De aceea este necesar, ca încă din primele ore ale dimineții, mecanizatorii să fie în cîmp, gata să înceapă recoltatul, balotatul, eliberatul terenului și însămînțatul culturilor duble. In imaginea de jos, Ing. Teodor Butnaru și președintele C.A.P. Slobozia Conachi, Petrache Oprea, urmăresc îndeaproape umiditatea griului în lan, pentru a putea hotărî operativ reînceperea recoltatului. în comuna Slobozia-Conachi Rezultatele unei activități entuziaste, materializată în producții sporite la hectar Intr-un lan de grîu de peste 70 ha, aparținînd cooperativei agricole de producție Slobozia Conachi, în care opt combine făceau o adevărată demonstrație a mecanizării agriculturii noastre, am intîlnit alături de președintele C.A.P. și directorul S.M.A., care dirijau desfășurarea campaniei și pe primarul comunei, tov. Jenică Dumitrache. Ca gospodar al obștei, primarul venise aici să ajute la declanșarea uneia din cele mai importante lucrări agricole. „Am considerat că este de datoria mea, ne-a declarat tov. Jenică Dumitrache, să fiu alături de cei care muncesc pe ogoare, în aceste momente de mare răspundere și să ajut la reușita lucrărilor. De altfel,,, comitetul executiv al consiliului popular comunal, împreună cu cadrele de conducere din cele trei cooperative agricole de producție și din S.M.A. a pregătit din timp, cu multă grijă, toate condițiile pentru strîngerea recoltei de pe cîmp într-un timp cît mai scurt“. Aceste cuvinte ne-au amintit de angajamentul luat de primarul comunei în numele celor 9 000 de locuitori la Conferința pe țară a secretarilor comitetelor de partid și a președinților consiliilor populare comunale de a răspunde sprijinului pe care partidul și statul îl acordă dezvoltării agriculturii noastre socialiste în scopul ridicării nivelului de trai al țărănimii, printr-o activitate perseverentă, cu maximă răspundere pentru a spori an de an producția agricolă, contribuind la fondul de stat, la avutul economiei ■jaționale. N-am solicitat, acolo pe cîmp, în zumzetul mașinilor ce brăzdau latiul de grîu să ne vorbească despre felul în care se îndeplinește acest angajament. Iată răspunsul : „Socotesc angajamentul ”în fața conducerii partidului, luat a secretarului său general ca pe o sarcină de mare cinste pentru comuna noastră. De aceea, consiliul popular comunal, cu sprijinul tuturor locuitorilor, s-a străduit, încă din primele zile ale anului, să realizeze obiectivele pe care V. NETCU (Continuare In pag. a II-a) Constituirea comisiei județene pentru răspîndirea cunoștințelor 9i cultural-științifice Urmare a hotărîrii Secretariatului C.C.al P.C.R. și a Biroului Executiv al Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, joi 29 iunie a.c. a avut loc la sediul Comitetului pentru cultură și educație socialistă ședința de constituire a Comisiei județene pentru răspîndirea cunoștințelor cultural-științifice. Comisia județeană pentru răspîndirea cunoștințelor științifice este alcătuită din 11 tovarăși, reprezentanți ai organizațiilor componente ale Frontului Unității Socialiste, ai Comitetului pentru cultură și educație socialistă, inspectoratului școlar, ai instituțiilor de învățământ, de cercetare, ai unor unități economice, oameni de știință și cultură din județ. Președinte al acestei comisii a fost numit conf. dr. Gheorghe Huțanu — rectorul Institutului pedagogic Galați. S-a supus dezbaterii planul de activitate al comisiei pe semestrul II al anului în curs și s-a hotărît ca pînă la 12 iulie să se procedeze la alegerea comisiilor municipale, orășenești și comunale. Sărbătorirea „Zilei învățătorului” Ieri 30 iunie a.c. s-au desfășurat festivitățile prilejuite de Ziua învățătorului. Imtîlnirile organizate in toate localitățile județului au participat reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat care au făcut o caldă apreciere a muncii prestate de cadrele didactice subliniind in același timp și sarcinile de viitor ce revin dascălilor incontextul efortului general al poporului nostru, in intimpinarea Conferinței Naționale a partidului și jubileului Republicii. Cu această ocazie un număr de cadre didactice cu merite reliefate în activitatea la catedră au primit o serie de distincții, expresie a prețuirii vii de care se bucură învățământul in fața partidului. Intr-o atmosferă de însuflețit entuziasm, participanții au trimis, pe adresa C.C. al P.C.R., a tovarășului Nicolae Ceaușescu personal, telegrame in care iși exprimă recunoștința profundă pentru sprijinul și înalta apreciere acordată învățămintului de către conducerea superioară a partidului și statului nostru. Totodată cadrele didactice din județul nostru și-au exprimat hotărîrea de a munci cu și mai multă abnegație pentru a fi la nivelul încrederii acordate