Viața Nouă, ianuarie-martie 1973 (Anul 29, nr. 8724-8798)

1973-01-31 / nr. 8747

* Pag. a 2-a VIAȚA NOUA Consiliul popular al comunei Stoicănești, județul Olt, în sesiunea din 30 ianuarie 1973 a dezbătut într-o atmosferă de exigență și responsabilitate modul de îndeplinire a sarcinilor economice și a bugetului local pe anul 1972, precum și prevederile planului de dezvoltare economico-socială în profil teritorial și ale bugetului local pn anul 1973. Consiliul popular apreciază că: Sub îndrumarea organizațiilor de partid, colectivele de oameni ai muncii din Cooperativa agricolă de producție, din unitățile de comerț și prestări de servicii, din instituțiile de învățămînt, sănătate și cultura, toți locuitorii comunei, au obținut în anul care a trecut succese însemnate în sporirea producției vegetale și animale, în buna aprovizionare și servire a populației, în domeniile edilitar-gospodăresc, al învățămîntului, sănătății, culturii, educației socialiste și sportului, care au creat o puternică bază materială și spirituală pentru dezvoltarea în continuare a comunei. Ca urmare a organizării producției și a muncii, pe baza acordului global, a eforturilor depuse și a folosirii unor tehnologii moderne. Cooperativa agricolă de producție din comuna noastră a obținut în anul 1972 o producție medie la hectar, în teren neirigat, de 4 655 kg grîu față de planul de 3 600 kg; 4 827 kg porumb boabe față de 4 000 kg planificat; 41 067 kg sfeclă zahăr față de 30 000 kg prevăzute în plan. Efectivele de animale la sfîrșitul anului au fost realizate în proporție de 104 la sută la bovine și de 147 la sută la porcine. De la cele peste 700 vaci furajate s-a obținut o producție medie de 3 070 litri lapte pe cap de vacă, față de 3 000 litri planificat. Rezultatele obținute în producția agricolă au creat posibilitatea livrării la fondul de stat a unor cantități de: 4 060 t cereale, cu 1 050 t peste plan; 8 000 t sfeclă zahăr cu 2 000 t peste plan; 656 t carne, mai mult cu 230 t față de planul stabilit; 15 009 kl lapte, cu 2 509 kl peste plan și a altor însemnate cantități de duse agroalimentare. Livrarea procătre stat a acestor cantități sporite de produse a făcut ca în anul 1972 valoarea producției marfă la 100 ha să fie de 790 969 lei, contribuind în acest fel la o mai bună aprovizionare a populației din mediul urban, creșterea cantităților de produse livrate la export și, totodată, la sporirea veniturilor Cooperativei agricole, la ridicarea nivelului de trai al populației din comuna noastră. Totodată, s-au efectuat lucrări prin muncă patriotică în valoare de 512 mii lei, revenind 109 lei pe fiecare locuitor. . Un rol de seamă în obținerea acestor succese l-a avut întrecerea socialistă organizată în cinstea Conferinței Naționale a partidului Aniversării a 25 ani de la proclamimarea Republicii, precum și mobilizatoarea chemare la întrecere pentru realizarea sarcinilor economice, edilitare și social-culturale, adresată tuturor comunelor din țară de către comuna Pechea, județul Galați. Consiliul popular, exprimînd adeziunea locuitorilor comunei Stoicănești de a traduce neabătut în viață hotărîrile Congresului al X-lea și ale Conferinței Naționale a partidului, sarcinile rezultate din rezoluția Conferinței pe țară a secretarilor Comitetelor comunale de partid și primarilor din comune, privind creșterea producției agricole și dezvoltarea economico-socială a satelor, adresează tuturor consiliilor populare din țară chemarea la întrecere pentru îndeplinirea și depășirea sarcinilor pe anul 1973, în principal, la următoarele obiective: I. In domeniul economic A. — IN AGRICULTURĂ 1. — Acționînd cu mai multă fermitate pentru aplicarea legii fondului funciar și intensificarea lucrărilor de desecare, de scurgerea apelor și de corectare a excesului de umiditate a terenurilor, precum și a altor lucrări de îmbunătățiri funciare ca: nivelări, combaterea eroziunii solului, defrișări de mărăcinișuri, reduceri de drumuri etc, prin mobilizarea locuitorilor comunei și a mijloacelor materiale locale, se va asigura cultivarea întregei suprafețe arabile de 3 595 ha, precum și folosirea integrală, în scopuri productive, a suprafețelor din centrele gospodărești, a grădinilor populației și terenurilor intravilane. Totodată, se vor lua măsuri pentru fertilizarea a 600 ha teren arabil cu îngrășăminte naturale. 2. — Prin continua îmbunătățire a folosirii forței de muncă și mijloacelor de producție, a structuarii culturilor și a raselor de animale, aplicarea de noi măsuri de cointeresare a cooperatorilor și lucrătorilor din S.M.A., prin introducerea și generalizarea acordului globcpartizînd producția marfa ce se va realiza de pe cele 3 595 ha, în anul 1973, rezultă că de pe fiecare ha, în afară de aprovizionarea din belșug a populației comunei — de 5 100 cetățeni — și asigurarea furajelor necesare creșterii animalelor, se va livra statului: 201 kg carne, 600 kg grîu, 610 kg porumb, 2 300 kg sfeclă de zahăr, 133 kg floareasoarelui, 450 kg legume, 100 kg ciuperci, 20 kg căpșuni și alte produse. In aceste condiții, producția marfă de pe fiecare ha va fi de circa 9 500 lei. Din gospodăriile populației se vor contracta și livra statului peste plan 1 000 kg carne pasăre, 20 000 kg carne porc, 500 kg carne oaie, 20 mii ouă și 90 hg lapte oaie. 3. — Prin realizarea angajamentelor asumate, producția globală planificată a C.A.P. va fi depășită cu 5 la sută, iar averea obștească cu 10 la sută, revenind 1 200 000 lei, respectiv 1 600 000 lei la 100 ha; fondul de dezvoltare va ajunge la 5 600 000 lei, ceea ce reprezintă o creștere de 10 la sută față de 1972. Veniturile membrilor cooperatori vor crește cu 8 la sută, revenind fiecărui braț de muncă circa 14 000 lei venit anual. 4. — Secția pentru mecanizarea agriculturii care își desfășoară activitatea pe raza comunei, prin îmbunătățirea organizării muncii, întărirea disciplinei, extinderea și diversificarea mecanizării, folosirea intensivă a tractoarelor și mașinilor, va realiza în anul 1973 peste prevederi, venituri în valoare de circa 100 mii lei, precum și reducerea cu 6,25 lei a cheltuielilor planificate la 1 000 lei venituri. B. — IN SECTORUL ACTIVITĂȚILOR INDUSTRIALE ȘI ALE PRESTĂRILOR DE SERVICII, prin descoperirea de noi resurse locale și valorificarea superioară a acestora, prin înființarea de secții de producție — prestații noi pe teritoriul comunei, prin dezvoltarea și modernizarea celor existente, precum și prin mai buna organizare a procesului de producție a activităților de prestări deservici cii către populație, în anul 1973 se vor realiza : — depășirea cu 20 la sută a planului producției marfă industrială la C.A.P., ajungînd la 14 milioane lei și cu 37 la sută a planului de prestații al unităților industriale și de prestări de servicii de pe teritoriul comunei ; — înființarea, în baza Legii nr. 771971, a unei secții noi de producție, precum și dezvoltarea celor 12 unități existente de prestări servicii către populație ; — depășirea planului de încasări, în numerar, la unitățile de prestări servicii către populație, cu 5 la sută, bal în legumicultura, viticultura, pomicultură și creșterea animalelor, în anul 1973, se vor obține: — depășirea producției medii planificate de 4 000 kgfha la grîu, cu 750 kg; a producției de 4 800 kgfha la porumb, cu 600 kg; a producției de 35 000 kgfha sfeclă zahăr cu 6 500 kg, precum și depășirea producției medii cu 250 t lapte față de planul de 3 000 t pe cap de vacă furajată — sporirea efectivelor de animale planificate cu 200 capete taurine, 500 capete porcine și cu 300 capete, ovine, pentru a se realiza la finele anului cîte 73 taurine — din care 29 vaci și juninci — 57 porcine, 40 ovine, respectiv 90 unități vită mare la liAba teren ; — cre@lea cantităților livrate fondului urcat la principalele produse vegetale și animale, după cum urmează : C. — PRIVIND exportul, comuna Stoicănești se angajează să depășească livrările cu 57 la sută față de sarcina planificată, adică de la 500 mii lei valută la 785 mii lei valută. D. — APROVIZIONAREA POPULAȚIEI SĂTEȘTI CU BUNURI DE LARG CONSUM — Prin unitățile comerțului socialist din comună, se va desface populației un volum suplimentar de mărfuri față de plan de 8,2 la sută, asigurîndu-se o bună aprovizionare și servire a populației. E. — INVESTIȚII PENTRU DEZVOLTAREA ECONOMICA ȘI SOCIALA A COMUNEI Din fondurile proprii și necentralizate ale unităților economice, din fondurile de dezvoltare ale cooperativei agricole de producție, din mica mecanizare, precum și din contribuția bănească a locuitorilor, se vor realiza lucrări în agricultură, industrie și comerț, precum și obiective social-culturale și edilitargospodărești în valoare de 5 500 mii lei, dintre care menționăm : 1. — terminarea și dotarea complexului sanitar din comună, compus din dispensar, staționar și casă de naștere. 2. — din fondurile populației și cu credite acordate de cooperativa agricolă de producție, se vor construi, pe baza cererilor cooperatorilor, în cadrul schiței de sistematizare aprobată, un număr de 40 case noi , tite 3. — se vor asigura concediilecooperatorilor care lucrează permanent în cooperativa agricolă, alocații pentru copii și bilete de tratament pentru cooperatorii care se încadrează în condițiile stabilite de regulamentul de ordine interioară al cooperativei agricole, în plus, față de cele plătite de Casa de pensii ; 4. — terminarea construcției și dotarea cu utilaje și aparatură a unei secții de mezeluri și a unui laborator de producere a sporilor în vederea cultivării ciupercilor pe cei 10 000 mp amenajați în acest scop; 5. — construcția a două grajduri cu o capacitate de 600 capete bovine. F. REALIZAREA PLANULUI DE VENITURI prevăzute în bugetul comunei, a celor extrabugetare, precum și atragerea suplimentară la buget a sumei de 280 000 lei ; — încasarea contribuției bănești, pentru lucrările de interes obștesc, potrivit Legii nr. 20/1971, în sumă de 90 000 lei. N. în domeniul culturaleducativ și sportiv Pentru intensificarea acțiunilor menite să contribuie la formarea și dezvoltarea conștiinței socialiste a cetățenilor, a educării maselor în spiritul eticii și echității socialiste ne propunem: — Permanentizarea activității căminului cultural, bibliotecii, cinematografului și cluburilor organizate la fermele și brigăzile cooperativei agricole de producție. — Organizarea unor manifestări tradiționale: „sărbătoarea griului”, „sărbătoarea bujorului românesc, etc cu prilejul cărora vor fi inivitați fiii satului, cetățeni născuți în comună, dar care în prezent își desfășoară activitatea în alte localități, muncitori, ingineri și tehnicieni din unitățile producătoare de îngrășăminte chimice, de tractoare și mașini agricole și din stațiunile de mecanizare a agriculturii. — Pentru lărgirea sferei activităților cultural-educative și cuprinderea unui număr cît mai mare de cetățeni la conducerea și realizarea acestora, vom constitui „Asociația culturală a comunei Stoicănești”. — desfășurarea a două concursuri cultural-sportive, primăvara și toamna, cu participarea tuturor formațiilor artistice și sportive din comună și cu invitarea celor din comunele vecine. Se va asigura un schimb permanent de activități culturale cu căminele culturale din județul nostru și din alte județe. — Orientarea profesională potrivit aptitudinilor elevilor și cerințelor economice și social-culturale ale comunei și județului. — înființarea pe lingă S.M.A. Stoicănești a două cercuri ale „Micilor mecanizatori". — In vederea ridicării nivelului de cunoștințe profesionale și de cultură generală, vor fi organizate trei concursuri „Cine știe cîștigă“ pe teme agricole și social-culturale. — lărgirea sferei de cuprindere a oamenilor în cadrul cursurilor Universității populare la cercurile, cunoașterea mașinilor agricole și conducerea tractorului, creșterea animalelor, educația sanitară și cadranul politic internațional. Pentru ca învățămîntul agrozootehnic să fie cît mai strîns legat de activitatea practică și de cercetare, se va dezvolta activitatea cadrul acesteia casei-laborator, iar în se va înființa un punct de cercetare cu concursul Stațiunii experimentale agricole din Caracal. Pe lîngă ansamblul folcloric și celelalte formații existente, se va înființa în acest an un cor mixt, brigăzi artistice de agitație pe ferme, un taraf al elevilor, o formație de buciumași și fluierași care vor participa la acțiunile organizate pe plan local, județean și național. — Creșterea numărului de abonamente la presa centrală și locală la 250 la mia de locuitori și lărgirea difuzării cărții social-politice, științifice, agrozootehnice și beletristice. — Organizarea în permanență a unor acțiuni sportive și turistice sub forma întrecerilor sportive locale, la care să fie antrenat un număr tot mai mare de cetățeni, precum și organizarea de acțiuni menite să contribuie la pregătirea tineretului pentru apărarea patriei. Amenajarea și extinderea prin muncă patriotică a complexului sportiv prin construcția unui teren de tenis de cîmp, un teren de volei, unul de baschet și o popicărie. — Vor fi organizate excursii cu membrii cooperatori pentru cunoașterea obiectivelor industriale și agricole din județ și din țară. — îmbogățirea muzeului comunal cu noi piese și documente ce privesc istoria comunei și amenajarea unei secții de etnografie. ★ Consiliul popular, toți locuitorii comunei, vor depune eforturi pentru îndeplinirea exemplară a angajamentelor asumate, convinși fiind că ne vom aduce contribuția la traducerea în viață a înțeleptei politici a partidului nostru, de înflorire a scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România. Chemarere toate consiliile populare comunale din Republica Socialistă România CONSILIUL POPULAR AL COMUNEI STOICĂNEȘTI produsul um plan anuala dePa 5‘rc 1 010 ment depășire grîu tone 1 800 2 100 300 116 porumb tone 1 800 2 200 400 120 sfeclă de zahăr tone 7 000 8 300 1 300 120 carne tone 575 725 150 126 lapte vacă _____hi. 15 000 16 200 1 200 108 ZOOTEHNIA-să producă pe măsura sarcinilor actuale! Minusuri în pregătirea și administrarea furajelor pormate din pag. Icîndu-se o preocupare constantă pentru ca sarcinile de plan să fie îndeplinite în mod exemplar. Din păcate, însă, continuă să existe și unele excepții, în sensul să se tergiversează aplicarea măsurilor amintite, astfel că, timpul trece, iar producțiile bat pasul pe loc. La C.A.P. Rediu, de pildă, cu toate că în anul precedent producțiile au fost cu mult sub nivelul cifrelor planificate și s-au cunoscut cauzele acestui neajuns, și în prima lună din acest an rezultatele la creșterea sporului în greutate și la producția de lapte continuă să fie nesatisfăcătoare. De ce? Explicația este una singură: cauzele rămînînd aceleași, nu s-a întreprins aproape nimic pentru înlăturarea lor. In raidul întreprins în cursul zilei de ieri, tovarășul Vasile Mocanu, șeful fermei de taurine, ne-a asigurat că lucrurile se vor îmbunătăți, căreja s-au făcut niște progrese în ceea ce privește creșterea vițeilor pînă la înțărcare prin amenajarea unor spații corespunzătoare și, ne spunea dînsul, „avem încă multe de făcut, am chibzuit bine și vom obține rezultate bune”. Subscriem întru totul pentru aceste bune intenții, dar ceea ce lasă încă de dorit constă în aceea că se întîrzie nejustificat aplicarea în viață a măsurilor preconizate. Dacă ne referim numai la furajare, se constată că, în continuare, coconii sunt administrați fără a fi preparați conform rețetelor stabilite (tocați, saramurați, amestecați cu concentrate etc.), și ceea ce considerăm, de asemenea, negativ este faptul că lucrătorii din sector nu cunosc rațiile de furajare și nu lucrează după programe judicios întocmite. Paradoxal, deși cooperativa dispune de utilajele necesare pentru prepararea hranei, pentru care s-au investit însemnate sume de bani, și în plus dispune de cantități suficiente de concentrate și sfeclă furajeră, acestea nu sunt folosite cum trebuie și implicit rezultatele sunt sub nivelul posibilităților. Este inadmisibil, tovarăși din consiliul de conducere al cooperativei să folosiți în hrana animalelor sfeclă netocată, mai ales că din acest motiv ați avut accidente care s-au soldat cu mortalități ! La toate acestea se adaugă lipsa de preocupare pentru asigurarea igienei grajdurilor și a animalelor, precum și faptul că nu toți lucrătorii din sector își fac cum trebuie datoria. In ceea ce privește furajarea, menționăm că și la C.A.P. Duca, deși în acest sens s-au făcut progrese, aproape la jumătate din numărul taurinelor cocenii sînt dați în hrană așa cum au fost strînși de pe cîmp și se impune să fie luate măsuri grabnice pentru eliminarea acestui neajuns. Revenind îndeosebi la primul caz, subliniem necesitatea de a se acorda toată atenția bunei organizări a muncii în sectorul creșterii animalelor, vizîndu-se în special o folosire cît mai completă a bazei materiale, în general bune și mai ales temeinica pregătire a oamenilor, cunoașterea efectivă de către aceștia a sarcinilor zilnice de plan pe loturi și, individual, pe animale, a tehnologiilor de furajare. Se înțelege că în acest scop este necesară o intervenție mai promptă din partea comitetului de partid pe C.A.P., a organizației din cadrul fermei care au obligația să desfășoare o muncă politică educativă susținută în rîndul îngrijitorilor, al tuturor celor care lucrează în acest sector. 1* Nr. 8747 Decorarea ziarului „România libera" (Urmare din pag. I)meni ai muncii, cu prilejul aniversării a 30 de ani de la apariția primului număr al ziarului. La solemnitate au participat tovarășii Ion Gheorghe Maurer, Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Rădulescu, Cornel Burtică, Miron Constantinescu, Mihai Gere, Constantin Stătescu, secretarul Consiliului de Stat, Teodor Marinescu, șeful secției de presă a C.C. al P.C.R., Nestor Ignat, președintele Uniunii Ziariștilor, precum și reprezentanți ai conducerilor ziarelor centrale, Radioteleviziunii și Agenției Române de presă „Agerpres“, vechi colaboratori ai ziarului. După înmînarea înaltei distincții, mulțumind pentru deosebita prețuire pe care conducerea partidului și statului o acordă activității ziarului, tovarășul Octavian Paler, redactor-șef al „României libere“, a spus : In memoria noastră, a redactorilor ziarului, va rămîne pentru totdeauna acest moment sărbătoresc. După cum, evocînd cele trei decenii de existență a ziarului, ne-a emoționat gîndul că „România liberă“ și-a început drumul în istoria presei românești, purtînd din neagră ilegalitate cuvîntul partidului către cititori, la două zile după ce un bărbat neînfricat, un mare patriot și strălucit militant revoluționar, Dumneavoastră, tovarășe Nicolae Ceaușescu, împlinea 25 de ani într-una din închisorile unde teroarea fascistă întemnițase împreună cu luptătorii comuniști și umbra lui Bălcescu și cea a lui Tudor Vladimirescu, a lui Horia, durerile seculare și visurile cele mai sfinte de libertate și dreptate ale neamului nostru, înțelegem că onoarea ce ni face implică pentru noi o superioase ră responsabilitate. Ne vom strădui din toate puterile, cu toată pasiunea și priceperea noastră, să fim demni de această cinste, de încrederea ce ne-o acordați. Vom căuta să înlăturăm din munca noastră tot ce mai e vetust, rutinier, viciat de formalism, pentru ca scrisul nostru să răspundă exigențelor actuale ale partidului, ale cititorilor, la înalta temperatură spirituală a ideilor prin care, Dumneavoastră tovarășe Ceaușescu, ați luminat drumul spre triumful a tot ce este nou și slujește progresul națiunii noastre socialiste. Știm bine că în articolele noastre mai există încă destul steril și că minunata Dumneavoastră chemare de a se grăbi procesul dezvoltării țării prin eforturi de gîndire ni se adresează și nouă. Vom sluji cu toată abnegația cauza Partidului a cărui luptă a făcut ca numele simbolic al ziarului „România liberă” — înscris ca o speranță și ca un mesaj de luptă pe frontispiciul unei publicații ilegale acum trei decenii să fie adevărul țării de azi. Tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU a felicitat călduros colectivul redacției ziarului „România liberă". Tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți conducători de partid și de stat s-au întreținut apoi într-o atmosfera caldă, tovărășească, cu cei prezenți. (Agerpres) (Urmare dio pag I) 2. In sectorul de gospodărie comunală și locativă se vor aplica noi măsuri tehnico-organizatorice de a îmbunătăți indicii de utilizare a capacităților de producție și de transport, de a extinde activitatea de prestații către populație pe baza cărora se vor obține următoarele rezultate : — depășirea planului de producție-prestații cu 1,4 la sută adică cu suma de 7 milioane lei ; — reducerea cheltuielilor de producție cu 500 mii lei ; — beneficiul planificat va fi depășit cu 800 mii lei ; — livrarea peste prevederile de plan a cantității de 1000 m.c. apă potabilă ; — se vor înființa noi trasee de transport în comun pe o lungime de 3 km. ; 3. — In sectorul de proiectare și sistematizare se vor lua următoarele măsuri : — se vor folosi proiecte tip și refolosibile pentru clădirile de locuit în procent de 92 la suta iar pentru construcțiile social-culturale în procent de 80 la sută, din totalul apartamentelor ce se vor da în folosință în anul 1974, respectiv din totalul obiectivelor social-culturale din planul anului 1974 . — se vor utiliza soluții industrializate la 75 la sută din numărul apartamentelor prevăzute a se da în folosință în anul 1974 ; — se vor utiliza soluții industrializate la 75 la sută din volumul de investiții pentru obiectivele social-culturale prevăzute a fi date în folosință în anul 1974 ; — termenul de predare a proiectelor se va reduce cu 500 zile; — se va asigura studiul rețelei de localități pe județ și comune cu două luni mai devreme decât termenul indicat prin Directivele Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român cu privire la sistematizarea orașelor și satelor și dezvoltarea economico-socială ; — pentru creșterea posibilităților de alimentare zonală sau locală cu apă, se vor elabora studii hidrologice preliminare la un număr de 5 localități rurale reședințe de comună ; — în sectorul de proiectare se va realiza peste prevederile de plan un beneficiu de 300 mii lei ; — consumul de metal se va reduce cu 100 tone față de proiectele similare ; — oțelurile superioare vor fi folosite în procent de 50 la sută față de totalul oțelului beton folosit. 4. — In sectorul de investiții și al producției de construcții montaj, prin măsurile organizatorice ce se vor lua privind asigurarea din timp a documentațiilor, stabilirea amplasamentelor, aprovizionarea ritmică cu materii și materiale, folosirea unei tehnologii avansate, utilizarea capacităților de producție și transport mai eficient se va realiza : — depășirea prevederilor de plan actual pe semestrul I. 1973 cu 3,2 la sută ; — depășirea planului de producție globală pe întreg anul cu 12 000 mii soi. — se vor da în folosință cu 15 — 30 zile înainte de termen un număr de 15 obiective, din care 800 apartamente precum și reducerea duratei normate cu o lună la un număr de 1 200 apartamente ; — se vor reduce cheltuielile de producție planificate pe anul 1973 cu 1,50 lei la 1 000 lei producție de viz ; — se vor califica un număr de 350 muncitori iar în meseriile înrudite vor fi policalificați un număr de 200 muncitori ; — acordul global se va extinde în procent de 65 la sută ; — va crește gradul de industrializare a execuției cu 12 la sută față de realizările anului 1972. 5. — In sectorul de drumuri și poduri se va urmări utilizarea rațională a forței de muncă, folosirea mijloacelor de transport și utilajelor mai eficient realizîndu-se a peste prevederile de plan aprobate întreținerea a 60 km drumuri împietruite și 20 km drumuri comunale din pămînt, folosind totodată contribuția în muncă și materialele locale ; — se vor executa peste plan 3,5 km. mixturi asfaltice ușoare ; — întreținerea și refacerea 10 poduri din lemn prin folosirea a materialelor recuperate . 6. — Prin continuarea acțiunii reducerii consumurilor specifice de materii prime și materiale, cea mai rațională a acestora folosiîn economia locală se vor înregistra următoarele economii : — combustibil convențional 310 tone ; — energie electrică 38 mii kwl. ; — metal 200 tone ; — lemn 150 m.c. ; — ciment 400 tone. 7. — Depășirea venitului propriu la bugetul județului va fi de 5 000 mii lei, iar economiile la creditele bugetare de 2 000 mii lei. 8. — Rețeaua comercială se va dezvolta prin darea în folosință peste prevederile, de plana 3 unități noi cu o suprafață comercială de 140 m.p. și se vor moderniza 34 de unități cu o suprafață comercială de 2 350 m.p. 9. — Prin muncă patriotică vor efectua lucrări de interes obsetesc și edilitar gospodăresc în valoare de 80 000 mii tei astfel: plantarea a 100 000 arbori, întreținerea a 700 ha zone verzi, 50 terenuri sportive. 10. — In domeniul învățămîntului, în scopul aplicării măsurilor privind modernizarea procesului instructiv-educativ, legarea mai strînsă a învățămîntului de cerințele producției, pregătirea forței de muncă necesare economiei naționale se vor realiza : — continuarea procesului de transformare a liceelor de cultură generală în licee de specialitate, precum și înființarea a noi licee de specialitate ; — construirea și amenajarea încă 20 de ateliere școlare pe lîngă unitățile cu efective mari de elevi, organizarea și dotarea unor ateliere interșcolare astfel: 11 ateliere de electrotehnică, 16 ateliere lucrări în lemn și 10 ateliere de lucrări în metal ; — organizarea și amenajarea a 30 de noi laboratoare școlare, 100 cabinete școlare și 2 laboratoare fonice ; — organizarea a 30 de microferme agricole de producție pe lîngă școlile generale din mediul sătesc ; — produsele realizate prin atelierele școlare și microferme vor fi valorificate, iar sumele rezultate în valoare de 2 000 mii lei vor fi folosite pentru dotarea cu scule și aparate a atelierelor existente — în vederea asigurării spațiului de școlarizare, urmare a încheierii generalizării învățămîntului de 10 ani, precum și pentru cuprinderea în grădinițe a unui număr cît mai mare de copii de vîrstă preșcolară, se vor construi și dota 46 săli de clasă și 3 unități preșcolare cu o capacitate de 480 locuri . — mobilierul necesar dotării unităților preșcolare va fi executat în atelierele școală. 11. — Munca politico-educativă de masă se va desfășura în spiritul cultivării unor înalte sentimente de dragoste și devotament față de patrie și partid, a normelor eticii echității socialiste, a vieții și munșirii comuniștilor, promovând atitudinea înaintată față de muncă și avutul obștesc, față de interesele generale ale societății. La baza conceperii și desfășurării muncii educative de masă va sta cunoașterea științifică a opțiunilor și nivelului de cultură al maselor, folosindu-se mijloace de cercetare social-culturală. Printr-o colaborare permanentă, conjugînd eforturile tuturor factorilor educaționali se vor realiza : — întîlniri ale colectivelor de oameni ai muncii cu activiști de partid și de stat, personalități ale vieții cultural-științifice, cu oameni cu o demnă comportare în societate, eroi ai muncii socialiste, fruntași în producție, dezbateri, colocvii cetățenești, mese rotunde pe probleme politice, economice și social-culturale, — acțiuni ce se vor desfășura pe micro grupuri, la locurile de muncă, la casele de convorbiri și dezbateri din circumscripțiile electorale, la cluburile muncitorești ; — ampla manifestare „Danubius — Galați 1973“ care prin diversitatea și conținutul acțiunilor politico-educative va constitui un nou Priei de evidențiere a tradiției culturii, științei și spiritualității gălățene ; se vor înființa în acest an încă 5 universități populare în comunele Umbrărești, Nicorești, Cudalbi, Ghidigeni și Smulți precum și societatea culturală „Calistrat Hogaș" din Tecuci, societatea corală „Filarmonica" din Galați, societatea de bibliofilie a județului Galați, societatea de bibliografie românească „Daco-romanică” a căror activitate va fi patronată de asociația cultural științifică „V. A. Urechia* — pentru cinstirea memoriei revoluționarilor de la 1848, a luptătorilor pentru Unirea principatelor române se va organiza în luna Mai in comuna Costache Negri manifestarea „întîlnirile de la Mînjina* ; — pentru a asigura o activitate continuă mișcării artistice de amatori, a creșterii contribuției la educarea socialista a maselor se vor realiza :— înființarea „studioului artistului amator" pe lîngă Școala populară de artă Galați, pentru dans popular, teatru și brigadă artistică de agitație ; — —înființarea de noi formații corale, în localitățile Tg. Bujor, Berești, Cuca și un cor bărbătesc al Combinatului siderurgic precum corul de femei al întreprinderii texși tile Galați ;— organizarea următoarelor manifestări : „Corala gălățeană", festivalul folcloric Horincean — Cavadinești, festivalul și concursul interjudețean „Cîntă de răsună lunca” — Tecuci, serbările cîmpenești de la Hanu Conache și Buciumeni. — In scopul cunoașterii, valorificării și conservării folclorului în comunele Țepu, Cavadinești, Pechea, Grivița, Braniștea se vor constitui arhive folclorice, iar la Tudor Vladimirescu se va organiza expoziția permanentă „Arta populară din Lunca Siretului și cîmpia Tecuciului" ; — se va organiza expoziția județeană de „artă populară* ; — pentru promovarea creației originale românești de operetă, creșterii calității interpretative a a acesteia se va organiza festivalul de operetă „N. Leonard” precedat de sesiunea de comunicări și referate pe tema „contribuția școlii românești de compoziție în dezvoltarea genului de operetă. 12. — In cadrul îmbunătățirii activității de ocrotire a sănătății publice se va acorda o atenție deosebită măsurilor vizînd creșterea și dezvoltarea bazei materiale și de cadre ca și de asigurarea funcționalității corespunzătoare a tuturor unităților sanitare realizîndu-se următoarele : — asigurarea dării în funcțiune a noi localuri pentru dispensarele medicale de circumscripție din comunele : Priponești, Țepu, Corod, Drăgușeni, Berești-Meria, Fundeni ; — realizarea construcției a două creșe cu cîte 100 locuri în municipiul Galați, dotarea și încadrarea lor corespunzătoare ; — extinderea secției de obstetrică și ginecologie a Spitalului unificat Tecuci cu 35 de paturi, a Spitalului Ivești cu 24 de paturi și a Spitalului Pechea cu 40 de paturi ; — scăderea numărului de bolnăviri prin boli infecțioase înigurîndu-se realizarea în termen afișt de calitate corespunzătoare anului de vaccinări profilactice placa și aplicarea măsurilor de igienizare a mediului fizic extern (asanarea și protecția surselor de aprovizionare cu apă din mediul rural și supravegherea circuitului produselor alimentare ca și igienizarea întreprinderilor alimentare); — pentru urmărirea gradului de impurificare a aerului atmosferic în municipiul Galați, se vor efectua 16 determinări sonometrice în patru puncte de pe teritoriul municipiului Galați ; — utilizarea maximală cu mijloace moderne de culturalizare a maselor (film, radioficare, presă, tipărituri) în scopul sporirii capacității de acțiune a populației pentru apărarea sănătății , — cercetarea dezvoltării psihice a copiilor din patru creșe din municipiul Galați, două cămine de copii preșcolari și patru școli de cultură generală, în scopul dezvoltării și promovării sănătății mintale a copiilor. Răspunsul Consiliului popular județean Galați la Chemarea Consiliului popular al județului Maramureș ) /V