Viaţa Romînească, 1909 (Anul 4, nr. 1-6)

1909 / nr. 1

1909. Anul Iv. D. D. D. Pătrăşeanu Drăghicescu . Dr. N. Leon . . . I. G. Duca . . George Tofan Spiridon Antonescu î. Russu-Sirianu P. Nicanor & .. Ianuarie No. No 5 Viaţa Romîneascâ Directori: C. STERE şi Dr. I.CANTACUZINIO SUMAR J II ii D. Anghel şi St. O. Iosif H. Sanieleviei M. Sadoveanu Ion Minulescu Constanţa Marino Elena Farago Spiridon Popescu Radu Rossetti Din preajma leagănului (II) (Prezie). Vornicei. ) Rescriptul din 1 Noembrie (st. n.) 1787 al împăratului Iosif II. în privinţa judecării ţăranilor bucovineni de cătră stăpînii moşiilor. Carmen Saeculare. (Poem istoric). Clasificările literare (II). Copil Sărman. (Poesie). In tren. Cronică Pedagogică (Menirea progresivă a şcoalei). Cronică Ştiinţifică Insectele phitophage care au vătămat recoltele noastre în anul 1907—1908) Cronică Artistică (Expoziţiile: 1. Replies, N. Comănescu, d-na Aslan-Petrescu, Al. Szatmary, Lud. Bassarab, Petrescu-Mogoş, d-na Adda Jean). Cronică Externă. (Situaţia în Balcani). Scrisori din Bucovina. (Douăzeci şi cinci de ani de activitate culturală —Jubileul „Şcoalei Române“ (1883-1908). Scrisori din Ardeal. (Noul proect de lege alini Appony —încătuşarea preoţilor.— Prigonirea învăţătorilor şi a presei, etc., etc.). Miscellа пса. (Send-Centenarul Unirii. -Moartea lui Coguelin Arne.— încă odată.—Falsurile „Vieţii Romîneşti—Alt fals.—Iar cursurile de cară. — Iorga contra Iorga.— Coriolan Brediceanu). Recenzii: Mihail Kogălniceanu: „Iluzii pierdute“; I. Slavici: „Poveşti“; Alex. Davila : „Vlaicu-Vodă“ ; G. Şuncan şi G. D. Mugur: „Teatru pentru copii“. I. S. -Publiui Terenţiu Africanul:Parmeno“ (trad. de Coşbuc): Calendar Armînesc. M. J. — Mihail Pașcanu: „Doua încercări în Studiul Dreptului“. A. A.—Pierre Loti: „La mort de Philae“. I. S. —Paul Adam : „La Morale de Г Education“. M. C. —Ed. Picard : „Le Droit pur“. G. M. — L. Garriguet: „régime de la propriété“. I. D.—13. Brunhes : „La degradation de Lénergie. S. P. Revista Revistelor : Sămănătorul, Luceafărul, Neamul Romînesc, La Nouvelle Revue, Mercure de France, La Revue des Idées, Les Documents du, Progres. Nu..va Antologia, leut, che Revue, Sozialistische Monatshefte, Preussische Jahrbüchen, Tite IIontemporary Review, The North American Review, Saturday Review. .llificarea intelectuală in străinătate. Bibliografie. IAŞI Redacţia şi Administraţia: Str. Golia 52 1909 Cîntecul Amintirii. | I / / Innainte. (Poesie). 1 / / Datorie. Sí В LI GTE CA „ A£T R A" SIBIU Viaţa R o mi n cască apare lunar cu aproximativ 150 de pagini. — Abonamentul în ţară : un an 18 lei, jumătate de an 9 lei. Numărul 2 lei — Pentru învăţători, preoţi de sat şi studenţi: un an 15 lei, jumătate de an 7.50. — Pentru Austro-Ungaria : un an 15 coroane; jumătate de an 7 coroane 50 h. Numărul 2 coroane — Pentru Basarabia: un an 8 ruble; jumătate de an 4 ruble. Numărul 1 rublă. Pentru străinătate: un an 22 lei; jumătate de an 11 lei numărul 2 lei 50 le.—Pentru detalii a se vedea pagina următoare.