Viaţa Romînească, 1923 (Anul 15, nr. 1-6)

1923 / nr. 1

1923 Anul xv. Viața Rominească Mihail Sadoveanu Otilia Cazimir . . I. C. Filitti . . . G. Bărgăuanu . . Dr. P. Cazacu . . F. Aderca . . . Demostene Botez Radu Rosetti . . C. S.................... Dinu Tance . . . I. Siadbei . . G. Ibrăileanu . . Eugen Crăciun M. Sevastos . . . G. I........................... P. Nicanor & Со. REVISTĂ LITERARĂ ŞI ŞTIINŢIFICĂ SUMAR: Povestitorii. Lumini şi Umbre. Originile democraţiei române. Poloboacele. Situaţia în Rusia înainte de războiul mondial. Oştire fără noroc... De anul nou. Comisarul băilor. Din carnetul unui solitar („Pacea Lumii"). Lyra triumphans. Ioan Urban jarnik. Mihail Sadoveanu. Cronica artistică (Expoziţiile : Eustațiu Stoenescu. Rubin. Marcel Iancu). Cronica teatrală: Iaşi (Direcţia. Intrigă şi Amor. Samson. — Inițierea: Aglae Pruteanu). Cronica literară (Duiliu Zamfirescu). Miscellanea (Anul AF. Senatul. Şcoala. Furia ineditului.—Max Nordau). Recenzii: Radu Rosetti: Amintiri. M. Sevastos. -Aurelia Weiss: Studii literare. Octav Botez. — Marin Ştefănescu : Filozofia românească. — Octav Botez.— Goethe : Campania în Franţa. P. ConstantinescuIaşi. — Silviu Dragomir: Vlachii din Serbia din sec. XII—XV. I. Şiadbei.—Dr. Coriolan Petranu : Muzeele din Transilvania, Banat, Crişana şi Maramureş. D.I. Suchianu. Pent' Connard : Histoire des doctrine' économiques. D. I. Suchianu.—La durée du Travail dans l’Industrie. Dr. A. Stocker. Revista Revistelor: „Anglia, Germania şi Europa nouă“ (Ludwigluesser. Sozialistische Monatshefte).- - „Partidul muncii englez şi politica de reconstrucţie“ (J. Ramsay Macdonald. La Reconstruction de VEurope).—„Misiunea partidului socialist francez“ (Jean Longuet. La Reconstruction de l'Europe). —„Mişcarea muncitorească în Germania“ (Dr. Rudolf Breitscheid. La Reconstruction de l'Europe).—„Reparaţiuni sau Siguranţă?“ (The Manchester Guardian Weekly).—„Idealurile şi principiile kemaliste. Preţul prieteniei islamice pentru Anglia“ (The Manchester Quardian Weekly).— „Ungaria poate plăti“ (Michael Karolyi. La Reconstruction de l'Europe).—„Cele trei critici“ (Albert Tr Ibaudet. Nouvelle Revue Branaise) —„M. Sadoveanu în Italia".—„Comuna românească Vallarsa din Istria" (Marzocco).—„Un umorist italian Luigi Pirandello“ (Louis Gillet. Revue des Deux Mondes). Mişcarea intelectuală în străinătate. (Literatură.—Filozofie.—Chestiuni sociale.—Drept. Antropologie.—Medicină.—Ştiinţă. Bibliografie. IAŞI. Redacţia şi Administraţia . Strada Alecsandri No. 12. Що2.'____________«и___________________ VIAŢA ROMINEASCA apare lunar cu cel puţin 160 pagini.—Abonamentul în ţară: un an 200 lei ; jumătate an 100 lei. Numărul 20 lei. — Pentru străinătate : un an 350 lei ; jumătate de an 175 lei. Numărul 30 lei.—Pentru detalii a se vedea pagina următoare. Reproducerea oprită Ianuar Ne. 1