Viaţa Romînească, 1928 (Anul 20, nr. 7-12)

1928 / nr. 7-8

1928. Anul xx »fftt REVISTĂ LITERARA ȘI ŞTIINŢIFICA SUMAR: Mihail Sadoveanu . Dan A. Bădăreu . . . Constanța Marino-Moscu D. I. Suchianu .... A. Avercenco ... Nicolae Popovschi . . Ștefan George .... A. Dominic....................... Mihai D. Ralea .... G. Zâne ............................ M. D. R............................. Mircea Mancaș ... Paul N. Verona.... Dr Tudor Dumitrescu . P. Nicanor & ... . . . Vinătoarea, acum o sută de ani, în Moldova. Viitor şi Trecut. Amintirile Caterinei State. Ce este cultura ? Hercule (Trad. din ruseşte de A. Frunză). Leon Tolstoi ca tip psihologic. Misticism şi spirit critic. Himeră. Definiţia omului. Origina economiei de credit din România. Memorial (Note de drum în Spania). Cronica ideilor (A. D. Xenopol teoretician şi filosof al istoriei). Cronica artistică (Consideraţiuni plastice). Cronica ştiinţifică (Intre materia vie şi materia anorganică). Miscellanea (Voltairianism.—Cărţi nouă). Recenzii: : Grigore Tabacaru : Pedagogia. V. Harea.—G. Antonescu: Psihanaliza şi educaţia. V. H..—Dr. Ioan Lupaş: Epocile principale în Istoria Romînilor D. I. S.—Aug. Audouent: L’énigme de Glozel . Salomon Reinach: Glozel: La découverte, la controverse, les enseignements ; E. Cartereau: Glozel et sa signification ; E. Cartereau : La mise au point de Glozel, aprés le rapport de la com. intern. P. Constantinescu-Iaşi.— Virgil Șotropa : Zavera din 1821 şi regimentul năsăudean. Ion Tomuţa. Revista Revistelor: „Automobilismul în politica transporturilor“ (Roberto de Vito. Autotrasporti).— „Edgard Allan Poe şi Italia“ (Giovanni Lattanzi Rivista ii Italia e (ГAmerica).— „Drepturile Italiei în Marea Mediterană* (Filippo Virgil. VItalia e il Monde). — „încotro merge critica ?“ (Leon Pierre Quint. Nouvelles Littéraires).—„Senzul şi noţiunea de Europă“ (Luigi Valii. Europäische Revue).—„Literatură şi Politică" (Heinrich Mann. Die Neue Rundschau). — „Literatura americană de astăzi“ (Régis Michaud, Mercure de France).—„Notă asupra esteticei lui Proust“ (Roman Fernandez, Nouvelle Revue Franţaise).— „Evoluţia poetică a lui Henri de Régnier“ (Franţois Porché, Mercure de France). Mişcarea intelectuală în străinătate . (Literatură generală.—Romane.—Ştiinţă.—Ştiinţi sociale. Bibliografie. IAŞI Redacţia şi Administraţia: Strada Alecsandri 10—12 1928 Viaţa Românească apare lunar cu cel puţin 160 pagini. — Abonamentul în ţară un an 400 lei.— Jumătate an 200 lei.—Numărul 40 lei.—Pentru străinătate: un an 600 lei.—Jumătate an 300 lei.—Numărul 60 lei. Pentru detalii a se vedea pagina următoare. Reproducerea oprită