Viața Studențească, iulie-septembrie 1972 (Anul 17, nr. 27-32)

1972-07-19 / nr. 27-28

FTÎEAMBUL MEREU ÍN AVANGARDA RĂSPUNDERII SUPREME iUATĂ DE DESTINELE ȚĂRII! O urmărire atentă a istoriei lai din ultimii ani evidențiază cu pregnanță strădania primordială a partidului nostru de a asigura o conducere pe deplin responsabilă, clar văzătoare și temeinică, a treburilor interne sși externe ale țării, o definire cit mai exactă, pe baze științifice, a strategiei progresului societății socialiste intrată intr-o etapă hotăritoare multilaterala dezvoltare. Acea uriașă răspundere in fața istoriei și a umanității pe care o implică conducerea destinelor unui popor, ale unei civilizații trecute, prezente și viitoare a căpătat in acești ani semnificații de o largă amploare teoretică și practică, concludente pentru forța de propulsie a principiilor marxist-leniniste ale transformării revoluționare a vechii societăți, pentru spiritul creator al unei politici științifice, izvorîte din cercetarea atentă a realităților sociale, din înțelegerea marilor aspirații și imperative ale maselor. Partidul Comunist Român,care în atîtea momente cruciale ale istoriei ultimei jumătăți de veac a fost întotdeauna la post (probînd încă o dată marele adevăr profețit de un nu mai puțin mare vizionar și revoluționar, potrivit căruia poporul român în toate etapele decisive ale existenței sale și-a născut izbînditori), a fundamentat, prin eforturile neobosite ale conducerii sale înțelepte, curajoase și tenice, o întreagă știință a organizării, planificării și dirijării tuturor proceselor economico-sociale ale socialismului. Documentele ultimelor două congrese ale partidului, complexul de măsuri adoptat de Conferința Națională din 1967 reprezintă un adevărat tezaur științific, un întreg sistem de piighii pentru o conducere cit mai eficientă a întregii opere de edificare socialistă a țării. Se poate vorbi de o adevărată revoluționare a modului de a concepe și a realiza practic conducerea vieții economico-sociale, de înțelegerea superioară a faptului că dinamismul multiplu al noii societăți nu-i poate conferi de la sine caracterul ei socialist. Trăgind concluzii dintre cele mai eficace din experiența punerii bazelor materiale ale societății socialiste, din aplicarea nemijlocită în practică a noilor măsuri elaborate, conducerea partidului a purtat în permanență un dialog viu, cotidian cu masele, a apelat la puterea lor de judecată și la capacitatea lor de mobilizare, și-a făcut un adevărat credo din necesitatea aprobării unanime de către întregul popor a politicii sale, a fiecărei măsuri sau legi elaborate. Partidul comuniștilor a dat astfel viață marilor aspirații spre o veritabilă democrație, de neconceput fără afirmarea poporului ca putere supremă în stat. Marea unitate a tuturor oamenilor muncii, indiferent de naționalitate, în jurul partidului, al secretarului general, a fost cimentată de convingerea nestrămutată că drumul pe care-l urmăm, poziția pe care se situează România socialistă în complexele confruntării politice, economice, tehnicoștiințifice și culturale ale contemporaneității, sunt cele mai sigure din întreaga noastră istorie. O asemenea înaintare cu pași energici pe acest drum al societății socialiste multilateral dezvoltate este rezultatul firesc al unei îmbinări tot mai armonioase a spiritului director și spiritului de lucru care caracterizează în permanență stilul de conducere imprimat întregii vieți de către conducătorul partidului și al statului, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Stimulînd și fructificind cu curaj inițiativa și înțelepciunea maselor, atrăgîndu-le în elaborarea și înfăptuirea tuturor deciziilor privind politica internă și externă, partidul nostru le-a insuflat totodată ideea mobilizatoare că întregul proces și de edificare a noii orînduiri nu poate fi decit opera unor oameni care se călăuzesc după cele mai noi cuceriri ale gîndirii, științei și tehnicii, că o asemenea operă trebuie dirijată după rigori și legi temeinic înțelese, refractare oricărui voluntarism și imobilism, nevi ciate de conservatorism și diletantism. Și mai ales ne-am întărit tuturor convingerea că expresia cea mai înaltă a devotamentului nostru, însăși rațiunea de a fi, rămînem munca cea de toate zilele, responsabilă și eficientă, aprobată prin rezultate tot mai bune, indiferent de locul ji unde o prestăm și de ierarhia socială în care ne găsim. Premisa oricărei etici și echități, într-o societate liberă de orice vicisitudine, nu poate fi decit munca cinstită, creatoare de valori materiale și spirituale, criteriul esențial al aprecierii fiecărui om. Prefigurînd corolarul unui cod al muncii pe care îl I va dezbate Conferința Națională a partidului — ale cărei lucrări se deschid in această dimineață — tova j rosul Nicolae Ceaușescu spunea la recenta Conferință j! extraordinară a organizației de partid a municipiului ;■ București : „Principiul socialist spune că nimeni nu poate trăi fără muncă. Socialiștii și comuniștii mai vechi aveau Ion Ilinca : „Nici muncă fără piine, nici piine fără muncă !". Acest criteriu trebuie să-l introducem în viață. Trebuie să angajăm plenar tineretul în activitatea productivă, să-l ajutăm să se pregătească in raport cu nevoile societății noastre. Acest lucru este esențial pentru progresul social, pentru construirea socialismului și comunismului". O asemenea subliniere categorică a necesității muncii și echității ei, legată strîns de prezența unanimă a tineretului in focul producției, se face pe fondul unei puternice angajări a întregului popor in îndeplinirea înainte de termen a cincinalului, in reevaluarea tuturor Niculae STOIAN (Continuare in pag. a 4-a) REVISTA A UNIUNII ASOCIAȚIILOR STUDENȚEȘTI DIN ROMANIA Anul XVII • nr. 27 - 28 (454 - 455) • Miercuri 19 iulie 1972 • 32 pagini • 1 leu .BIBLIOTECA„ASTRA" SIBIU Numărul de față, consacrat în majoritatea paginilor sale importantului eveniment al desfășurării lucrărilor Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român, înscrie la loc de frunte în sumarul său, pe lângă mesajele universității adresate înaltului forum al comuniștilor, amplul jurnal al fronturilor de lucru studențești racordate la circuitul marii întreceri a cincinalului, pe lângă convingătoarele pledoarii pentru dezvoltarea vocației tehnice a tineretului — condiție esențială a progresului societății socialiste multilateral dezvoltate — un cvadruplu interviu pe tema care constituie corolarul zilei. Perfecționarea conducerii vieții economico-sociale — preocupare primordială a partidului, anchetă în cadrul căreia avem cinstea să facem cunoscute aprecierile și opiniile unor prestigioși reprezentanți ai vieții noastre politice, științifice și universitare în persoana tovarășilor ing. IOAN AVRAM, ministrul industriei construcțiilor de mașini, prof. dr. IOAN CETERCHI, președintele Consiliului Legislativ, MARIN DRAGAN, prim-secretar al Comitetului județean al P.C.R. și președinte al Consiliului popular al județului Teleorman, prof. dr. AUREL NEGUCIOIU, prorector al Universității „Babeș-Bolyai“ — Cluj (pag. 11—12—13—14). Afiș de PAVLIN NAZARIE