Viața Studențească, ianuarie-martie 1973 (Anul 18, nr. 1-13)

1973-01-10 / nr. 1

I ÎN NUMĂRUL DE FAȚĂ: « • Vizita președintelui Nicolae Ceausescu în Pakistan [pag. 12] • Convorbire cu conf. univ. Cornel Pacoste la rubrica „Destinele epocii“ [pag. 6] • Primul succes al sportului românesc în 1973, repurtat de handbaliștii studenți [pag. 16] • NfEPOT DE CALENDAR Poate că ceea ce ne caracterizează mai pregnant, decisiv, e conștiința începutului și, extrapolînd puțin, a întemeierii. Nu terminăm un lucru decît pentru a începe un altul, decît pentru a-l putea face pe celălalt. Viața e o succesiune continuă de începuturi chiar sub auspiciile tradiționale ale anului calendaristic, începem așadar un nou an, după ce am sărbătorit maturitatea Republicii și a noastră totodată, cu gîndul mereu treaz de a da viață hotărîrilor Conferinței Naționale a partidului, potrivindu-ne inimă și faptă după ritmul societății noastre socialiste, ritm care se traduce prin „cincinalul în patru ani și e studiat una jumătate“. Pentru că astăzi, mai mult ca oricînd, memoria studențească se identifică cu memoria unică a patriei. Cînd zăpada se așterne, adăugind începutului abuzul străveziu al prospețimii, simți nevoia să urci spre munți ca să privești de acolo măreția, să te privești pe tine însuți în același timp, să te simți crescînd, devenind, născîndu-te încă o dată. Energiile devenirii noastre studențești se vor consuma, demn și generos, concretizîndu-se odată cu examenele din februarie, integrîndu-se circuitului energiei naționale în plină și grandioasă desfășurare pe toate fronturile de lucru ale patriei, la cotele unui an hotărîtor. Doru MIELCESIU Nimic despre sesiune ! Alegorie fotografică de Emil COJOCARU