Viața Studențească, aprilie-iunie 1974 (Anul 19, nr. 14-24)

1974-04-03 / nr. 14

„Jur să slujesc cu credință patria, să acționez cu fermitate pentru apărarea independenței, suveranității și integrității țării, pentru bunăstarea și fericirea întregului popor, pentru edificarea socialismului și comunismului în Republica Socialistă România ! Jur să respect și să apăr Constituția și legile țării, să fac totul pentru aplicarea consecventă a principiilor democrației socialiste, pentru afirmarea în viața societății a normelor eticii și echității socialiste ! Jur să promovez neabătut politica externă de prietenie și alianță cu toate țările socialiste, de colaborare cu toate națiunile lumii, fără deosebire de orînduire socială, pe baza deplinei egalități în drepturi, de solidaritate cu forțele revoluționare, progresiste de pretutindeni, de pace și prietenie între popoare ! Jur că îmi voi face întotdeauna datoria cu cinste și devotament pentru strălucirea și măreția națiunii noastre socialiste, a Republicii Socialiste România !" NICOLAE CEAUȘESCU împreună cu întregul popor, studenți și profesori, într-o unanimă manifestare de entuziasm patriotic, de nețărmurită dragoste și venerație, salută, aprobă, omagiază măreața împlinire a istoriei, învestirea primului Președinte al României, ales între aleșii bărbați ai neamului, TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU, conducător suprem al partidului și patriei ! Fie neistoricul ad un nou imbold în a urma cu credință pilda luminoasă de viață și muncă a marelui nostru conducător, în strădania noastră zilnică pe băncile amfiteatrelor, în laboratoare și ateliere-școală, în uzine și pe șantiere, acolo unde prin întreaga noastră activitate facem dovada plenară a dăruirii tinerești pentru transformarea României socialiste într-un leagăn de cultură și civilizație, într-un avanpost al comunismului, al unei lumi a păcii, înțelegerii și colaborării între popoare ! (Telegramele, mărturiile entuziaste ale studenților și profesorilor publicate în paginile următoare, dau expresie acestor alese și sărbătorești sentimente). STEGARUL DRAGOSTEI DE ȚARĂ Elena Cătălina PRANGATIEl este Ștefan și Mihai Viteazul, E Cantemir și Mircea cel Bătrin, Stegarul demn al dragostei de țară Și-a tot ce poartă nume de român. Popor clădit In crez de libertate, Sintem uniți prin El cu legămint, Veriga-nlănțuiților, prin vreme. Și rod mult încercatului pomint. Noi suntem forța moștenită-n veacuri, El-adevăr de sacră vîlvătaie Neiertător de drept pentru dreptate. Al nostru Ceaușescu Nicolae. Cu El temeinicim in lume rostul Fierbinte al tricolorului și al gliei Părintele și-nvățătorul nostru, Iniiiul Președinte al României.