Viața Studențească, aprilie-iunie 1976 (Anul 21, nr. 14-24)

1976-04-07 / nr. 14

Va fi o nouă primăvară pentru arta studențească, va fi un nou festival național, ajuns acum, în faza finală, la cea de-a X-a ediție a sa. După ce etapele preliminare s-au încheiat, după ce s-a făcut o selecție a celor mai buni din cei mai buni, iată acum aceste manifestări de vîrf. La Cluj-Napoca, la București, Sibiu, Timișoara, Suceava, la Galați și la Craiova se reeditează emoțiile. Trebuie să fi fost student, și trebuie să fii un student ajuns în zona de incidență a artei și a pasiunii pentru artă, ca să poți înțelege cu adevărat ce înseamnă acest festival, reluat din doi în doi ani. Trebuie să fii un pătimaș pentru frumos, ca să poți înțelege spiritul acesta de emulație ce cuprinde în april o bună parte a studențimii. Căci în anii studenției nu poți trece nepăsător pe lingă artă și pe lingă frumos, oricare ar fi domeniul tău specific de învățătură. Fie că te-ai înscris într-o echipă de teatru, de dansuri populare, într-o orchestră sau la un cineclub, fie că scrii poezie, sau te preocupă folclorul, aștepți pina, la urmă această confruntare națională, rîvnești pînă la urmă un titlu de laureat. Iar satisfacția de a-l obține își aduce o bucurie echivalentă, poate, doar cu momentul obținerii diplomei de absolvire. Pînă acum au fost înrămate și așezate frumos pe perete cîteva sute de diplome naționale, la care privesc nostalgic studenții de odinioară. Actori de odinioară, care nu s-au făcut totuși actori, ci au devenit ingineri sau medici, cîntăreți de odinioară, pictori de odinioară, artiști fotografi de odinioară, cu toții, risipiți prin țară, în spațiul muncii, păstrează intr-un sector luminos al memoriei, cutare sau culare moment fabulos din primăveri trecute, cînd au fost mai buni decit alții, cînd au izbîndit. Iar izbînda lor de atunci a însemnat momentul decisiv al convertirii și pentru artă. O pasiune și o credință neînvinsă se nasc în aceste primăveri. Ediția de acum, dedicată aniversării a 55 de ani de la crearea P.C.R., se însene în pregătirea Congresului educației politice și culturii socialiste și are, pe generic, semnul de cinstire a aniversării celor 100 de ani de la cucerirea Independenței de stat a României. Ea va fi urmărită în detaliu de către redactorii și colaboratorii revistei noastre, vom scrie despre ea, ii vom acorda locul cuvenit, începînd chiar cu acest număr. Vom surprinde caracterul angajat al manifestării, vom surprinde entuziasmul, spiritul de creativitate, vom surprinde tinerețea acestei ample acțiuni. Succes. Dinu FLĂMÂND Festivalul național al artei studențești — ediția a X-a SEMNAL DE ÎNCEPERE, 25, 26, 27, 28 martie a.c., — Cele patru zile la Galați ale grupului de reporteri ai „Vieții studențești" și „Amfiteatrului" au însemnat reportaje și materiale pentru acest număr și pentru următoarele, fructuoase dialoguri cu studenți și cadrele didactice , o întîlnire cu Consiliul U.A.S.C. pe Universitate în care s-au discutat acțiunile de pregătire a Congresului educației politice și culturii socialiste, chestiuni legate de activitatea asociației și de relațiile cu revistele noastre. Desigur, au însemnat și manifestările din cadrul cenaclului „Amfiteatrul artelor" : cenaclul literar și întîlnirea cu cititorii și tinerii creatori din Galați și cenaclulspectacol de la Sala sporturilor unde au participat peste 2 000 de spectatori Universitatea din Galați.». în două imagini de Emil Cojocaru • In pregătirea Congresului educației politice și culturii socialiste — condiția activistului cultural și exemplul personal (cu „exemple" din Cluj-Napoca, Ploiești și Galați) — pag. 2 # 55 de ani de la crearea Partidului Comunist Român — Un amplu reportaj despre dubla răspundere a tinereții și a muncii sau despre tinerii comuniști care și-au cîștigat maturitatea odată cu înțelegerea rostului și a locului lor în societatea noastră — pag. 3 ÎN ACEST NUMĂR • Ultimele intervenții și concluziile noastre la Ancheta VI despre Seminarul pedagogic — pag. 4 # Cine pune capăt „războiului dintre Hard și Loit" sau calculatoarele și dilemele unei programe de învățămînt — pag. 59 Galați , 3 (zile) ori 2 (reporteri) sau studenția în é puncte și cronicile ediției XXX a cenaclului „Amfiteatrul artelor" — pag.6 • Arte — literatură, televiziune, plastică, teatru și Aflăm cu emoție — pag. 8 • Magiștrii școlii românești — Titu Maiorescu — pag. 9 • Principii în acțiune — Temeiuri solide pentru raporturile de prietenie și colaborare dintre România și Grecia, dintre România și Kuweit, Lumea în întrebări și răspunsuri... la întrebările unor studenți din Galați — pag. 10 % Preuniversitaria — Scrisorile primite ne obligă să acordăm mari spații dialogului cu viitorii studenți — pag. 11