Viața Studențească, octombrie-decembrie 1977 (Anul 22, nr. 31-43)

1977-10-04 / nr. 31

Proletari din toate țarile, unifivul A început un nou an al învățămîntului politico-ideologic A.S.C., modalitate specifică prin intermediul căruia asociațiile studenților comuniști contribuie nemijlocit la ridicarea pregătirii politico-ideologice a studenților, în scopul formării conștiinței revoluționare comuniste a acestora. Condus de către organele de asociație, sub directa îndrumare a organizațiilor de partid, invățămintul politico-ideologic A.S.C. debutează in acest an sub semnul exigențelor formulate de tovarășul Nicolae Ceaușescu în Cuvîntarea rostită la Consfătuirea de lucru cu activiștii și cadrele din domeniul educației politice, propagandei și ideologiei, în Cuvîntarea rostită la marea adunare populară din municipiul Iași cu ocazia deschiderii anului de învățământ. In acest context asociațiile studenților comuniști trebuie să ia toate măsurile în vederea îmbunătățirii substanțiale a învățămintului politico-ideologic pentru apropierea mai strînsă a tematicii A.S.C. de nevoile educației comuniste a studenților, de specificul pregătirii și activității lor, pentru accentuarea spiritului revoluționar în care trebuie să se desfășoare dezbaterile. Sînt cîteva din multiplele exigențe sintetizate de revista noastră într-un articol din acest număr dedicat acestui important eveniment studențesc. (pag. 3) Au trecut mai bine de două săptămîni de cînd studenții participă alături de lucrătorii de pe ogoare și de alți oameni ai muncii la bătălia pentru strîngerea recoltei. In acest răstimp ne-au sosit la redacție noi și noi vești care ilustrează grăitor prezența studenților în amfiteatrul muncii de toamnă ; ele vorbesc despre efortul colectivelor studențești pentru strîngerea cît mai grabnică a roadelor, despre abnegația muncii desfășurate nu o dată în condiții meteorologice nefavorabile, despre atmosfera de seriozitate și de dăruire cu care studenții învață în aceste amfiteatre muncii. Adevăruri pe care le surprind are și reporterii noștri prezenți la Hălchiu, unde lucrează studenții brașoveni, la Recaș, unde sunt prezenți timișorenii, în Dobrogea, unde sparg normele bucureștenii. După cum am mai anunțat, în această perioadă se desfășoară în asociațiile studenților comuniști din întreaga țară adunările de dare de seamă și alegeri, momente de o deosebită importanță activitatea organizațiilor studențești, forumuri dednmocratice menite să analizeze într-un spirit de profundă exigență revoluționară activitatea depusă de organele și organizațiile A.S.C. de la alegerile precedente, să procedeze la alegerea noilor organe de conducere și, ceea ce este foarte important, să asigure, prin noile programe de activități, ridicarea pe o treaptă superioară a activității asociațiilor studenților comuniști, în conformitate cu importantele sarcini care le revin in educarea comunistă a studenților. In acest sens adunările trebuie să se remarce prin caracterul concret, analitic al dărilor de seamă, prin spiritul critic și autocritic al dezbaterilor, prin efortul de a da răspuns tuturor problemelor ridicate de activitatea organizației, punîndu-se accent pe analiza activității profesionalștiințifice și cultural-educative desfășurate de membrii organizației, pe participarea acestora la viața de asociație. Sînt deziderate urmărite în reportajele noastre de la adunările generale ale anului IV ingineri, Facultatea de construcții civile și industriale, an I-B, subingineri, și an Il-B, ingineri, Facultatea de utilaj tehnologic, Institutul de construcții București. (pag. 4) Fapta — etalonul autenticului spirit revoluționar w3)