Viața Studențească, ianuarie-martie 1978 (Anul 23, nr. 1-13)

1978-01-10 / nr. 1

Bunăstarea tuturor — prin eforturile fiecăruia Este de la sine înțeles faptul că atenția acordată creșterii permanente a calității vieții nu poate fi finalizată decit în măsura in care înaintea ei este așezată preocuparea pentru dezvoltarea bazei tehnico-materiale a societății, pentru progresul rapid, multilateral, in toate domeniile activității de producere a bunurilor materiale și spirituale. Un adevăr arhicunoscut, precum afirmația că societatea nu poate să consume decit ceea ce produce sau, mai mult, că ea nu-și poate permite să consume tot ceea ce a produs, a stat de-a lungul întregii istorii la temelia progresului civilizației umane. Firește, în condițiile actuale, trebuie luate în discuție o serie întreagă de elemente noi, precum trebuie făcută și o nuanțare a problemei astfel enunțate. Este vorba în primul rînd de faptul că omenirea și-a asumat în mod conștient viitorul, ceea ce implică posibilitatea unei acțiuni eficiente în direcția stimulării și accelerării progresului ei de ansamblu. Condițiile existente în cadrul societății socialiste, caracterul planificat al activității economico-sociale, transformă această posibilitate în practică socială curentă, fapt care duce inclusiv la o nouă concepție despre progres, despre modul în care omul devine beneficiarul rezultatelor sale; în această ordine de idei, se impune cu necesitate reliefarea faptului că tot ceea ce se făurește în societatea noastră este destinat omului concret, satisfacerii cerințelor de viață ale celor ce muncesc, înfloririi multilaterale a personalității lor. Se asigură astfel condițiile obiective ale progresului societății și în a ADEVARURILE NOASTRE FUNDAMENTALE celași timp, ale ridicării pe trepte calitativ superioare a mediului de viață și universului interior specific fiecărui individ. Ipostaza în care socialismul îl situează pe om, canalizind spre el, către personalitatea lui, tot ceea ce poate exercita o influență pozitivă modifică în mod necesar și poziția acestuia în raport cu activitatea de producere a condițiilor materiale și spirituale necesare progresului. Cu alte cuvinte, societatea mediază, prin însuși scopul umanist pe care și-l propune, unificarea într-o sinteză armonioasă, deplină, a muncii fiecărui om cu aspirațiile sale cele mai legitime. Principala consecință a unei astfel de situații rezidă în conferirea acelei dimensiuni creatoare oricărei activități umane care are o finalitate socială utilă, conștientizarea ei de către individ, integrarea intereselor personale în contextul interesului general. Politica promovată de partidul nostru este menită să dea acestor adevăruri generale o expresie concretă, directă, care să se reflecte în creșterea gradului de bunăstare a întregului popor, în realizarea practică a celui mai Corneliu COSMIN (Continuare în pag. 3) S-a sfîrșit vacanța ? Da. Dar... Prima oră de curs din 1978 la Institutul politehnic din București in viziunea fotografică a lui EMIL COJOCARU. In paginile 4, 5, 6, 7, un fotoreportaj despre primele ore de muncă și învățătură din 1978 Anul ce se prefigurează A început un an ce se anunță de pe acum bogat în inițiative și realizări, an în care poporul României socaliste pășește cu sentimentul că depinde de el ca viitorul să fie în continuare tot mai luminos, că stă in puterea lui să înfăptuiască obiectivele pe care, cu clarviziune, Congresul al XI-lea și recenta Conferință Națională a Partidului Comunist Român le-au stabilit ca prioritate in cadrul politicii de perfecționare și îmbogățire continuă a vieții sociale, economice, culturale a țării. de Anul care a trecut a fost un an marcat însemnate realizări economice sociale, un an plin de evenimente polișitice de mare semnificație. Creșterea impetuoasa a producției industriale, într-un ritm ce constituie un punct de referință pe plan mondial, ridicarea nivelului agriculturii socialiste, au avut drept rezultat sporirea avuției naționale și au permis, transpunerea în viață a unor măsuri ce au avut drept obiectiv creșterea suplimentară a veniturilor oamenilor muncii, depășirea prevederilor privind ridicarea nivelului de trai. In anul care trecut vitalitatea orînduirii noastre socialiste s-a exprimat elocvent prin măsurile ce vizînd creșterea grijii față de om au asigurat îmbunătățirea condițiilor de viață ale acestuia. O nouă etapă de acumulări ce vor duce inevitabil la o calitate nouă, conform legilor științifice de dezvoltare socială ale marxism-leninismului, se deschide în fața noastră în perioada ce urmează. Modul în care trebuie să ne conjugăm forțele pentru a ridica poporul nostru pe noi culmi ale progresului și civilizației a fost strălucit sintetizat în Mesajul adresat de tovarășul Nicolae Ceaușescu la posturile de radio și televiziune cu prilejul Anului Nou. Subliniind necesitatea perfecționării în continuare a planificării, organizării și conducerii procesului producției materiale, secretarul general al partidului a pus în evidență faptul că va trebui valorificat cu maximă eficiență potențialul economic și uman. „La baza întregii activități trebuie să punem — a arătat secretarul general al partidului - cele mai înalte cuceriri ale revoluției tehnico-științifice contemporane, asigurând ridicarea nivelului tehnic și a calității tuturor produselor, aplicarea unor tehnologii noi care să permită reducerea consumului de materii prime, materiale și energie, scăderea cheltuielilor de fabricație. Să concentrăm energia, forța creatoare, inteligența și priceperea întregii națiuni pentru sporirea mai rapidă a productivității muncii — factorul hotăritor de care depinde creșterea venitului național, ridicarea nivelului de trai al celor ce muncesc, mersul tot mai ferm înainte al României pe calea progresului socialist". Indicațiile secretarului general al partidului au pentru noi toți valoarea unei mobilizatoare chemări de a face tot ceea ce ne stă in putință pentru a transforma anii ce vin in ani de rodnicie și îmbelșugare pentru poporul nostru, in om de înflorire a culturii socialiste, de afirmare multilaterală a omului nou, constructor conștient al celei mai înaintate orînduiri din istoria umanității. Conștientă de responsabilitățile ce-i revin în contextul eforturilor conjugate ale tuturor oamenilor muncii, indiferent de naționalitate, pentru propășirea patriei lor, pentru înscrierea ei în orbita țărilor cu o dezvoltare economică medie, studenții din România socialistă se pregătesc cu responsabilitate pentru confruntarea cu problemele prezente și viitoare ale producției materiale și spirituale a țării. Avînd șansa de a fi participantă la un proces pasionant, de mare importanță pentru destinele patriei, studențimea noastră dorește să își asume răspunderile majore ce îi revin în cristalizarea acelor structuri ale viitorului, spre înfăptuirea cărora ne poartă clarviziunea politică a Partidului Comunist Român, în atelierele-școală, în laboratoare, în amfiteatre, în biblioteci, un flux tînăr se simte bătînd la porțile anului 1978. „V. S.«