Viața Studențească, ianuarie-martie 1979 (Anul 24, nr. 1-13)

1979-01-10 / nr. 1

Vibrant omagiu al partidului, al întregului popor SĂRBĂTORIREA TOVARĂȘEI ELENA CEAUȘESCU , întreaga noastră țară a omagiat în aceste zile pe academician doctor inginer Elena Ceaușescu, cu ocazia zilei sale de naștere, fericit prilej pentru poporul și partidul nostru de a-și exprima sentimentele de înaltă prețuire pentru o excepțională personalitate a vieții noastre social-politice și științifice, demnă tovarășă de viață și muncă a secretarului general al Partidului Comunist Român, tovarășul Nicolae Ceaușescu. In această atmosferă sărbătorească mesajele de felicitare ale colectivelor de oameni ai muncii de pe întreg cuprinsul patriei, ale tineretului și studenților, ale oamenilor de știință, spectacolele și paginile festive dedicate acestui eveniment, au subliniat încă o dată faptul că întregul niJltuü popor, toți comuniștii dau o înaltă apreciere aportului deosebit de prețios pe care tovarășa Elena Ceaușescu l-a adus la dezvoltarea științei românești, la elaborarea și înfăptuirea politicii partidului și statului nostru, pentru triumful socialismului și comunismului pe pământul românesc. Aprecierile unanime ale întregului popor, ale comuniștilor, pentru activitatea prodigioasă pe tărîm științific, pentru munca neobosită in domeniul social-politic și-au găsit o expresie elocventă in solemnitatea de la Sediul Comitetului Central al Partidului în cadrul căreia s-a conferit prin decret prezidențial tovarășei Elena Ceaușescu Ordinul „STEAUA REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA CLASA I". Zi memorabilă pentru întregul nostru popor această sărbătoare a fost un minunat prilej pentru reafirmarea sentimentelor de dragoste, adîncă prețuire și un distins omagiu ale tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate pentru insuflețitorul exemplu științific și politic întruchipat de personalitatea academicianului doctor inginer tovarășa Elena Ceaușescu. Emoționantă mărturie a dragostei și recunoștinței * » * έnceput sub semnul unei sărbătoriri care a căpătat, spontan, semnificația unei adevărate sărbători naționale — aniversarea împlinirii vîrstei de 60 de ani de viață și a peste 45 de ani de activitate revoluționară de către întîiul președinte al țării, tovarășul Nicolae Ceaușescu — anul care tocmai s-a încheiat a fost marcat, la sfîrșit, de apariția politică a volumului la Editura „Omagiu președintelui Nicolae Ceaușescu”, un volum reunind sub semnul înaltei prețuiri mărturia emoționantă a dragostei cu care înconjoară întregul nostru pol por, dovada stimei și a prețuirii, a prestigiului de care se bucură înalta personalitate a tovarășului Nicolae Ceaușescu pe toate meridianele lumii. Sînt aici mesaje, eseuri, cuvîntări, opere literare, muzicale și plastice, toate avînd ca figură centrală pe cel ce întrupează în acest timp românesc cel mai bine idealurile poporului nostru, conducînd cu mină fermă și înțeleaptă destinele țării spre viitorul strălucit care i-a devenit ideal și sprijin în cele mai vitrege împrejurări, încă din frageda tinerețe. Sinceritatea spontaneitatea de gînd și similare, ca notă caracteristică a tuturor materialelor reunite in volum, exclud de la bun început ideea festivismului și a gestului protocolar. Au fost atunci, in acele zile de ianuarie 1978 pe care volumul le rememorează pentru noi și pentru istorie, nenumărate gesturi de românească omenie și cinstire izvorîte din însăși conștiința vie a acestui popor ce s-a regăsit întrupată în mod strălucit în viața și activitatea de o neprecupețită dăruire revoluționară, de un exemplar patriotism a conducătorului partidului și al țării, care a știut să dea glas un modul cel mai firesc și deschis aspirațiilor celor mai scumpe dintotdeauna poporului nostru : aspirații de pace, de prietenie, de libertate și cumpătată bunăstare, înțeleasă, nu ca îmbuibare și prea îmndestulare, ci ca necesar echilibru al omului cu natura și cu societatea. In felul său propriu, volumul este astfel un bilanț implicit. (Continuare în pag. 2) Efigia unei eminente personalități începutul acestui an anunța la 7 ianuarie o dată aniversară care scoate în plină lumină o eminentă personalitate a vieții social-politice și științifice din țara noastră, cea a tovarășei Elena Ceaușescu. Neobosita sa activitate, alături de primul bărbat al țării, continua prezență in toate momentele esențiale ale istoriei noastre contemporane, in vizite de lucru și de analiză, pe șantiere și ogoare, între mineri și studenți, pretutindeni unde s-au scris și se scriu paginile de muncă și de izbînzi ale acestor ani, au creat imaginea vie a unui activist de frunte al partidului, participant cu toată dăruirea la edificarea societății noastre socialiste, știind deopotrivă să stimuleze prin exemplu personal activitatea științifică dar și să aline durerile, să fie aproape de omul simplu atunci cînd necazurile îl copleșesc. Să ne amintim, de exemplu, lacrimile de recunoștință ale acelei mame care, fără să mai spere, își văzuse copilul salvat de sub ruinele cutremurului, o salvare venită la insistențele exprese ale tovarășei Elena Ceaușescu de a căuta zi și noapte sub dărâmături orice urmă de viață. Sau să ne amintim modul profund uman în care tovarășa Elena Ceaușescu a știut să găsească in acele zile un cuvint de îmbărbătare pentru toți sinistrații pe care i-a vizitat, neobosită, în spitale. Sunt exemple nu doar de compasiune, sunt exemple care definesc un caracter, care conturează umanismul profund al tovarășei Elena Ceaușescu, om politic dar și femeie de o profundă sensibilitate. Alte imagini, sute sute, defilează prin fața ochișilor noștri, un adevărat film al acestor ani din urmă în care o vedem pe tovarășa Elena Ceaușescu, la dreapta tovarășului Nicolae Ceaușescu, mîngîind obrazul copiilor sau stringînd cu căldură mina aspră a muncitorului, primind brațe întregi de flori din partea sutelor de mimni care se intind să i le ofere, imagini grăitoare ce încrustează efigia unei personalități eminente în istoria celor mai fierbinți ani de viață românească socialistă. Și toate aceste imagini își găsesc adevărata proiecție în timp. Este plin de semnificații faptul că tovarășa Elena Ceaușescu se află în Partidul Comunist Român încă din ilegalitate, de peste patru decenii, din anii tinereții. Nu este deloc exagerat să spunem că destinul tovarășei Elena Ceaușescu reflectă esențial lupta de afirmare a femeii de astăzi din România, nesfîrșitele ei posibilități de a se impune și de a activa in cele mai diverse sectoare de activitate, de la conducerea statului, la domeniul științelor sau al artei, fără nici o urmă de discriminare, fără prejudecăți. Desigur, (Continuare in pag. 2)