Viața Studențească, aprilie-iunie 1979 (Anul 24, nr. 14-24)

1979-04-04 / nr. 14

CRONGI SOCML-POUTKâ I n istoria municipiului Arad zilele de 27 și 28 martie 1979 vor rămîne ca date memorabile a căror importanță depășește cadrele restrînse ale istoriei locale, ele înscriindu-se în orizontul semnificativ al mărturiilor contemporane despre dialogul viu stabilit între conducerea partidului și statului, între tovarășul Nicolae Ceaușescu personal, și oamenii muncii români, maghiari, germani, și de alte naționalități de pe întreg cuprinsul patriei. Și în județul Arad, spiritul dinamic imprimat de secretarul general al partidului nostru în activitatea de conducere și de rezolvare a problemelor cu care se confruntă societatea noastră s-a manifestat plenar. Examinînd la fața locului, împreună cu miniștrii de resort, cu reprezentanții organelor locale de partid și de stat, cu muncitori și specialiști, căile optime pentru modernizarea continuă a producției în întreprinderile arădene, pentru sporirea eficienței economice, tovarășul Nicolae Ceaușescu a dat indicații prețioase ce vor orienta munca de zi cu zi a tuturor factorilor operativi și de răspundere meniți să asigure buna desfășurare a producției. La întreprinderea de vagoane, la întreprinderea textilă, cunoscută drept cea mai mare unitate a Centralei industriale a bumbacului, la întreprinderea de strunguri au fost abordate game largi de probleme interesînd deopotrivă căile de dezvoltare ale producției industriale și agricole, modul de folosire eficientă a bazei tehnico-materiale, îmbunătățirea calității producției și reducerea consumurilor specifice, căile de modernizare a produselor și ridicarea lor la nivelul tehnicii mondiale. La întîlnirea cu reprezentanții Consiliului unic agro-industrial. Pecica, pe de altă parte, a fost analizată concret activitatea de coordonare a acțiunilor de întrajutorare ale unităților componente ale consiliului pentru sporirea recoltelor de cereale, plante tehnice, legume și pentru creșterea producției de carne lînă. Interesîndu-se de posibililitățile de valorificare superioară a resurselor de care dispune consiliul pentru a obține încă din acest an producții maxime la cultura plantelor și creșterea animalelor, tovarășul Nicolae Ceaușescu a îndemnat la o muncă stăruitoare pentru realizarea acestor obiective, prin folosirea judicioasă și deplină a bazei materiale moderne și a forței de muncă existente. Momentul culminant al vizitei, desfășurată sub semnul fructuos al dialogului de lucru în cadrul căruia au fost explorate căi noi pentru ridicarea în ritm accelerat a nivelului producției și implicit a vieții locuitorilor de pe meleagurile arădene, s-a constituit marea adunare populară din municipiul Arad. Organizată cu prilejul vizitei de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu și participării la sărbătorirea împlinirii a 2000 de ani de la întemeierea cetății dacice Ziridava și a 930 de ani de la prima atestare documentară a municipiului Arad, adunarea a oferit locuitorilor prilejul exprimării sentimentelor de profundă satisfacție pentru faptul de a-l fi reîntîlnit de secretarul general al partidului. Aducind un omagiu fierbinte revoluționarului, conducătorului iubit al partidului si statului nostru, arădenii și-au manifestat dragostea și stima față de secretarul general al partidului, exprimînd în același timp hotărîrea lor fermă de a urma neobosit Politica partidului de transformare socialistă a țării, de înflorire a acesteia pe toate planurile. Cuvîntarea rostită cu acest prilej de tovarășul Nicolae Ceaușescu, relevînd marile succese obținute de oamenii muncii din județul Arad în construcția socialistă, a accentuat asupra necesității de a participa activ la găsirea celor mai bune căi pentru asigurarea progresului fiecărei unități productive și cu aceasta a întregii economii naționale. Un eveniment politic de deosebită însemnătate l-au constituit lucrările din 29 martie a.c. ale plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, lucrări desfășurate sub președinția secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Raportul cu privire la efectivul, compoziția și structura organizatorică partidului la data de 31.XII.1978 a a relevat faptul că pe baza hotărârilor Congresului al XI-lea, Conferinței Naționale și plenarelor C.C. al P.C.R., a indicațiilor tovarășului Nicolae Ceaușescu, organele și organizațiile de partid au desfășurat intensă muncă politico-organizatorică pentru întărirea continuă a rîndurilor partidului, pentru concentrarea eforturilor comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii la înfăptuirea Programului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism. Faptul că la 31 decembrie 1978, partidul cuprindea în rîndurile sale 2.842.064 membri, reprezentînd 25,09% din populația activă a țării demonstrează clar unitatea de idealuri a Partidului Comunist Român și ale întregului popor. Este semnificativ faptul, relevat în documentele plenarei, că la 31 decembrie 1978 findurile partidului cuprindeau 1.495.253 muncitori, această cifră reprezentînd 52,61% din totalul membrilor, majoritatea covîrșitoare a acestora desfășurîndu-și activitatea în industrie construcții și transporturi, după cum tot semnificativă este și compoziția națională a partidului pe deplin corespunzătoare structurii populației din tara noastră. De o deosebită importantă politică este hotărîrea plenarei privind preschimbarea documentelor de partid — carnetul de partid, fișa de control si cartea de evidentă — care își vor înceta valabilitatea la sfirșitul anului 1980. Preschimbarea documen „Viața studențească" (Continuare in part. 2) Acorduri studențești în „Cîntarea României“ • Analiză de etapă - note asupra evoluției formațiilor și interpreților-studenți în fazele zonale ale festivalului (pag. 4) • La Petroșani — calitate, dar fără excepții — comentariu asupra fazei finale a Festivalului artei studențești, secțiunea „Artă fotografică și cinecluburi" (pag. 8) Două din lucrările expuse la Salonul studențesc de artă fotografică de la Petroșani Concurs de admitere parțial sau cine știe cîștigă... La Facultatea de agricultură din București s-au desfășurat, sub egida Consiliului A.S.C., săptămîna trecută două profesional-științifice. Unul cu subiecte din Botanică concursuri (anul I), altul din Fitopatologie (anul II). Concursuri, organizate după toate normele admiterii — cu lucrări scrise și numele ținute secret pînă la afișarea rezultatelor, cu timp de gîndire și redactare de 3 ore jumătate etc. Primii trei clasați de la fiecare concurs urmează să-i reprezinte pe agronomii bucureșteni la întrecerea similară cu studenții clujeni. De ciștigat au cîștigat însă toți participanții cu bune rezultate, întrucît această participare îi scutește, parțial, de sesiunea rară. La acest .,parțial“ au participat 49 de boboci-botaniști din și numai 22 studenți din anul II de la Fitopatologie. (C. Necheș). „Nicolae Grigorescu“... în vizită [colegială] la A.S.E. Vineri, 30 martie, la orele 14,30, in holul 2200 al Facultății de planificare și cibernetică economică (A.S.E. București) a avut loc vernisajul expoziției de pictură și sculptură deschisă de studentele Iulia Alexandru, Liliana Jorică, Gabriela Georgescu, Rodica Panaitescu și Lavinia Caion Stancu din anul II, Institutul de arte plastice „Nicolae Grigorescu“. Cu numai citeva numere in urma, revista noastră publica o amplă anchetă despre colaborarea dintre studenții institutelor de artă și colegii lor de la celelalte institute bucureștene. Inițiativa aceasta vine să confirme, din nou, ca exista posibilități și interes de ambele părți. Felicitări celor cinci studente de la „Grigorescu“, dar și colegilor lor de la „Planificare , gazde iubitoare de artă. (Gheorghe Negoescu). — Rubrica „Puls“ continuă în paginile 6—7 — IUUMII PULS In acest număr, vă recomandăm să citiți : • Constantele unei gîndiri revoluționare — comentariu asupra volumului Umanismul socialist, apărut în colecția „Din gîndirea social-politică a președintelui României“ (pag. 3) • Schimbul de azi al atelierelor-școală , schimbul de mîine al producției — reportaje (pag. 6—7) • Prezentarea Facultății de chimia și tehnologia textilelor (Iași) — la Preuniversitaria (pag. 10)